Miten hallituksella voi olla varaa antaa PUOLI MILJARDIA EUROA yksityisille terveysjäteille

Anonyymi-ap

mutta ei ollut varaa ylläpitää suomalaisten tarvitsemia yöpäivystyksiä ja muita terveyspalveluita?

*Hallitus lisää 500 miljoonaa euroa yksityisen terveydenhuollon kela korvauksiin.

*Hallitus linjasi, että perusterveydenhuollon yöpäivystys lakkaa Iisalmessa, Jämsässä, Kouvolassa, Raahessa ja Varkaudessa viimeistään vuoden 2025 lopussa.

*Hallitus on kuitenkin linjannut luopuvansa Kemin ja Savonlinnan päivystysten erillisrahoituksesta.

*Vuoden 2026 alusta alkaen Kemissä, Oulaisissa, Salossa, Savonlinnassa ja Valkeakoskella sijaitsevissa sairaaloissa ei saisi tehdä raskaampia, ympärivuorokautista leikkaussalivalmiutta edellyttäviä leikkauksia.

*Hallitus linjasi, että synnytysten hoito lakkaa Kemissä viimeistään sille myönnetyn poikkeusluvan päättyessä, eli vuoden 2025 lopussa.

*STM:n mukaan sairaaloiden ja päivystysten muutoksilla saadaan 26,3 miljoonan euron säästö hyvinvointialueiden talouteen vuodesta 2026 alkaen

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/025d32c6-7ef3-4cbf-b820-28d211748f77

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010374709.html

*Pietarsaaressa ja Raaseporissa perusterveydenhuollon yöpäivystys saa jatkua kielellisten oikeuksien toteutumisen varmistamiseksi. :D

Miten persut ajoi tässä asiassa suomalaisten etua?

1

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on hyvinvointialue, joka ylläpitää ja kustantaa ne yöpäivystykset ja hyvinvointialueen palvelut. Kelakorvaukset yksityisiin sairaanhpitopalveluihin on hallitukselle kuuluva asia. Niistä kelakorvauksista hyötyy ne terveyspalveluiden käyttäjät, jotka niitä palveluja käyttävät. Ei niitä rahoja makseta suoraan millekään terveysjäteille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1934
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      64
      1207
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      896
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe