Epäilys päällä, aika varmalta näyttää,pelottaa..En tiedä ketään ms-tautia sairastavaa,saati nuorta sellaista. Olisi kiva tietää onko meitä muitakin? Niin ja naispuolinen olen.
Muita nuoria,joilla ms tai epäilys siitä?
17
3701
Vastaukset
- Yary
Jep jep... en ole enään niin nuori mutta kahdeksankymmentä luvulta mua on vaivannu aina jokin mikä laittoi lääkärit polvilleen kun eivät keksineet syytä mun oireisiin... Luulin jo itsekkin kuvittelevan oireeni kun mitään ei löytynytkään. Sehän olikin MS-tauti... Nyt kun meidät on esitelty niin ei vaivaa enään. Meitä on monia eri-ikäisiä eli tervetuloa G35Teamiin, http://groups.msn.com/G35Team :)
- p.e.t
Mulla on ikää tasan kakskymmentä, diagnoosi on plakkarissa ollut jonkun puoli vuotta. Eli on "meitä" muitakin...
[email protected] (jos haluat niin kirjottele)- j-o-h-a-n-n-a
Finally you've got m@il =)
- p.e.t
j-o-h-a-n-n-a kirjoitti:
Finally you've got m@il =)
Heh, en mä niin kamalan vihainen... Ajatukset on vähän katkolla joten saat odottaa vastausta vähintään huomiseen...
- j-o-h-a-n-n-a
Täältä löytyy myös yksi, jota on ms-arpajaisissa onnistanut =)
Ikää 22v. ja tautia takana 1,5v.
[email protected] - hanna
Ikää 24 ja ms todettiin helmikuussa 2005. Oon tällä hetkellä sinut tautini kanssa ja selkävoiton otin heti ajattelemalla et mä en ole ms-tauti ja elä sen kautta vaan olen edelleenkin se sama iloinen ja postiivinen nuori nainen jolla elämä edessä kuten siihenkin asti. Maailmassa on niin paljon sairauksia ja vaivoja et tää on yks monien joukossa. Olis se voinu olla jotain pahempaakin. Tiistaina taas saamaan immunoglobuliinohoitoa ja elämä hymyilee mitä nyt jalat särkee iltaisin mutta niin särkee monella muullakin:).
- saana´
Hei te nuoret,joilla on todettu ms. Millaisia oli teidän ensimmäiset oireet? Itse olen peloissani menossa jällkeen kerran lääkärin luo.
- alkup.
saana´ kirjoitti:
Hei te nuoret,joilla on todettu ms. Millaisia oli teidän ensimmäiset oireet? Itse olen peloissani menossa jällkeen kerran lääkärin luo.
Mulla alko toispuoleisella halvaantumisella joka parani kortisonikuurilla. Vuosien päästä tuli väsymys, tasapainohäiriöt ja puutuminen. Nyt oottelen diagnoosia=(
- p.e.t
saana´ kirjoitti:
...oireet alkoivat pariviikkoa kestäneellä päänsäryllä, jonka seurauksena toisesta silmästä hävisi näkö lähes kokonaan, kolmessa päivässä. Todettiin myöhemmin näköhermontulehdukseksi... Näkö palautui "lähes kokonaan" kun viimein pääsin kortisonipulssiin.
Sen jälkeen onkin ollut lihasheikkoutta käsissä sekä jaloissa, vuoronperään, sekä käsien ja pään vapinaa yms... Oireet on olleet lieviä, mut kyllähän tämä rassaa, kun taas ollaan korvatulehduksessa ja vartutaan mitä tää mäsä tykkää tästä...
Mulle tää juttu tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, mut kai noi oireet voi alkaa hitaamminkin. Enhän mä tiedä vaikka jotain ois ollut aikasemminkin, mut en oo vaan pitäny mitenkään outona, ehkä...
Jaksamisia...=)
- alkup.
että miten teillä muilla ms on vaikuttanut opiskeluun vai onko vaikuttanut mitenkään? Itse pääsin opiskelemaan sosiaalialaa ja syksyllä pitäisi aloittaa, mutta en sitten tiedä kuinka sitä järkyttyy,jos saa diagnoosin. Mulla on vielä pieni lapsi, joten mietin vaan jaksamista. Pakkohan se olisi kuitenki ammatti hankkia.
- vielä kysyisin
Ilmestyykö oireet yht´äkkiä vai pikkuhiljaa. Itsellä särkyjä jaloissa ja joskus käsissä. ei tunnu puutumista.
- j-o-h-a-n-n-a
Mä opiskelen sosionomiksi, olen tosin ollut nyt 1,5 vuotta pois koulusta tän ms:n takia, mutta syksyllä menossa takasin. Koulusta sanottiin, että sosiaaliala sopii hyvin mäsän kanssa yhteen, joten sen puoleen ei pitäisi olla mitään hätää. Mua vaan mietityttää oma jaksaminen, kun näin sairaslomallakin väsyttää ihan hirveästi, niin mites sitten kun pitäis kokopäiväsesti opiskella... Mutta sen näkee sitten...
Tsemppiä kuitenkin opiskeluihin sulle ja muillekin!
- uus tapaus
Sain itte kuulla diagnoosin kuukausi sitten, että aikas tuore tapaus, niin ja ikää on 24 ja uros. Olis varmaan hyvä vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa. Esim sinä "parikymppinen" kerro vaikka s-postisi jos haluat keskustella.
- saana´
Miten sulla alko oireet?
- uus tapaus
saana´ kirjoitti:
Miten sulla alko oireet?
Reilu vuosi sitten oli oikean puolen puutumista, käsi, jalka ja oikea puoli naamasta. Tasapaino meni,
huimausta ja helvetillinen päänsärky. Kaikki oireet hävisivät n. 3 viikossa eikä sen jälkeen ollu yli vuoteen mitään ennen kun pari kuukautta sitten hävisi toisesta silmästä yön aikana näkö kokonaan. Silmällä näkee jo lukea ja näkö palautuu kokoajan, mutta sain sitten kuulla ms-diagnoosin... - parikymppinen
on [email protected], jos joku muukin haluaa vaihtaa asiasta ajatuksia niin saa kirjoittaa:)
- Nimetön
uus tapaus kirjoitti:
Reilu vuosi sitten oli oikean puolen puutumista, käsi, jalka ja oikea puoli naamasta. Tasapaino meni,
huimausta ja helvetillinen päänsärky. Kaikki oireet hävisivät n. 3 viikossa eikä sen jälkeen ollu yli vuoteen mitään ennen kun pari kuukautta sitten hävisi toisesta silmästä yön aikana näkö kokonaan. Silmällä näkee jo lukea ja näkö palautuu kokoajan, mutta sain sitten kuulla ms-diagnoosin...mulla alko 5vuotta sitte heinäkuussa ja todettiin elokuun 16päivä..ei kai siinä mitään..oon nykyään 21. Kirjottelehan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893