Takaisin feodaaliaikaan

Anonyymi-ap

Kokoomuksen talouspolitiikka on vahingollista
Rikkaiden verohelpotukset ja sosiaaliturvan purku johtavat juuri siihen, minkä Karl Marx ennakoi jo 150 vuotta sitten- omaisuus kasautuu harvojen käsiin ja johtaa lopulta luokkayhteiskunnan kautta takaisin feodaaliaikaan ja demokratiasta "vahvimman oikeuteen":

https://www.hs.fi/talous/art-2000010481048.html

18

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erittäin varteenotettava linkki, suosittelen lämpimästi kaikille. Eriarvoisuustutkija Emmanuel Saez tietää mistä puhuu.

    • Saezin mukaan on länsimaissa eriarvoisuuden kasvu ollut historiallisen suurta jo 44 vuoden ajan.

      ”Sitä ennen länsimaiset valtiot ja niiden talousjärjestelmä jakoi varallisuuden kasvun varsin siististi. Luulimme, että olemme ratkaisseet [eriarvoisuuden] ongelman. Valitettavasti tuo aika ei jatkunut.”

      "Saezin mukaan erityisesti kahden henkilön, Yhdysvaltain presidentti Ronald Reaganin ja Britannian pääministeri Margaret Thatcherin henkilökohtaista merkitystä ei tule aliarvioida."

      ”Heille on annettava ansio siitä, että he todella muuttivat ajattelua markkinamyönteiseksi. Sellaiseksi uskoksi, että jos rikkaat hyötyvät, niin kaikki voittavat.”

      "REAGANIN kaudella Yhdysvalloissa käynnistettiin suuri verouudistus, joka käynnisti valtavan verokilpailun kaikkialla maailmassa.

      Kun ennen yritysverot olivat 50 prosentin tuntumassa, ne laskivat jopa 15–25 prosentin tuntumaan, veroparatiiseista puhumattakaan.

      Ja kun todella rikkaat saavat suurimmat tulonsa suuryritysten voitoista, lisääntyneet voitot päätyivät paljolti heidän taskuihinsa, Saez arvioi.

      Thatcher oli puolestaan keskeinen vaikuttaja siinä neoliberalistisessa poliittisessa ajattelussa, jossa hyvinvointivaltion kokoa ja verotuksen roolia haluttiin aktiivisesti vähentää. Aate kasvoi kansainväliseksi liikkeeksi."

      ”Eniten muutos näkyi englanninkielisissä maissa, mutta myös Pohjoismaat muuttuivat paljon.”

      Teknologiamiljardöörit ovat Saezin mukaan ääriesimerkki tämän muutoksen voimasta.

      "Sääntelyn vapautuessa he pystyivät valtaamaan markkinoita ilman valvontaa. ”Ja kun progressiivista verotusta ei ollut, mikään ei jarruttanut varallisuuden kasvua.”

      ERIARVOISUUDEN kasvun toivottiin lisäävän talouskasvua niin, että rikkaiden vauraus valuisi lopulta myös köyhien iloksi.

      Niin ei käynyt."

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ilmastonmuutos etenee ja ennenpitkää jaettavana on vain niukkuutta.
        Sitä ennen rahaeliitti ja fasistit tulevat löytämään toisensa, koska kummatkaan eivät kannata demokratiaa.
        Demokratia on rahaeliitille vaarallinen järjestelmä, jossa niukkuuteen tyytymättömät äänestäjät voivat äänestää rahaeliitin intressejä vastaan.
        Siksi rahaeliitti valitsee mieluummin yhteistyön fasistien kanssa ja lakkauttaa demokratian.


      • Anonyymi

        Merkkejä yhteistyöstä on jo näkyvissä:
        - Elon Musk tukee Trumpia seuraavaksi presidentiksi
        - Suomessa maltillinen oikeisto liittoutui fasistien kanssa
        - Ranskassa maltillinen oikeisto aikoo liittoutua fasistien kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Merkkejä yhteistyöstä on jo näkyvissä:
        - Elon Musk tukee Trumpia seuraavaksi presidentiksi
        - Suomessa maltillinen oikeisto liittoutui fasistien kanssa
        - Ranskassa maltillinen oikeisto aikoo liittoutua fasistien kanssa

        Väität siis että valtiovarainministeri on fasisti? Tuollaiset kommentit voivat olla Rikosilmoituksen paikka.
        Täytyypä vinkata PS:n puoluetoimistoon että pitävät palstaa vähän silmällä.


      • Anonyymi

        Vinkkaa ihmeessä. Siellä tykätään haastaa ihmisiä oikeuteen. Tarkoitus on vaientaa arvostelu.


      • Anonyymi

        Kapitalismi on pohjimmiltaan epädemokraattinen järjestelmä. Ilman demokratian tasapainottavaa vaikutusta, kapitalismi johtaa varallisuuden kasautumiseen ja harvainvaltaan.

        Rahaeliittia edustava maltillinen oikeisto on päättänyt vähän vauhdittaa tuota kehitystä liittoutumalla fasistien kanssa. Esimerkiksi Yhdysvalloissa republikaanipuolue on nykyään trumppilaisten fasistien hallussa, mutta moni rahaeliittiin kuuluva miljardööri tukee sitä yhä.

        Pohjoismaissa on perinteisesti ollut vahva demokratia, joka on hillinnyt kapitalismin pahimpia ylilyöntejä. 1970- ja 80-luvuilla rahamarkkinat kuitenkin onnistuivat irtautumaan demokraattisten hallitusten kontrollista, ensin Yhdysvalloissa ja myöhemmin myös Suomessa.

        Jyrki Käteinen sanoi: markkinat ovat ottaneet niskalenkin demokratiasta.


      • Anonyymi

        Perussuomalaiset, etenkin Tokmanni-Thatcher ja Mestari, kannattavat liberaalia talouspolitiikkaa, joka ei yritä suitsia rahamarkkinoiden valtaa millään tavalla. Siten he käytännössä edistävät hyvinvointivaltion ja demokratian alasajoa, ja myyvät kannattajansa orjiksi eniten tarjoaville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset, etenkin Tokmanni-Thatcher ja Mestari, kannattavat liberaalia talouspolitiikkaa, joka ei yritä suitsia rahamarkkinoiden valtaa millään tavalla. Siten he käytännössä edistävät hyvinvointivaltion ja demokratian alasajoa, ja myyvät kannattajansa orjiksi eniten tarjoaville.

        Hyvinvointivaltion alkuperäinen tarkoitus ei ollut pankkopoikien elättäminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalismi on pohjimmiltaan epädemokraattinen järjestelmä. Ilman demokratian tasapainottavaa vaikutusta, kapitalismi johtaa varallisuuden kasautumiseen ja harvainvaltaan.

        Rahaeliittia edustava maltillinen oikeisto on päättänyt vähän vauhdittaa tuota kehitystä liittoutumalla fasistien kanssa. Esimerkiksi Yhdysvalloissa republikaanipuolue on nykyään trumppilaisten fasistien hallussa, mutta moni rahaeliittiin kuuluva miljardööri tukee sitä yhä.

        Pohjoismaissa on perinteisesti ollut vahva demokratia, joka on hillinnyt kapitalismin pahimpia ylilyöntejä. 1970- ja 80-luvuilla rahamarkkinat kuitenkin onnistuivat irtautumaan demokraattisten hallitusten kontrollista, ensin Yhdysvalloissa ja myöhemmin myös Suomessa.

        Jyrki Käteinen sanoi: markkinat ovat ottaneet niskalenkin demokratiasta.

        Markkinoiden päämäärä ei ole oikeudenmukaisuus vaan se TOTEUTUU niissä itsessään parhaiden menestyessä.
        Kun on ahkera ja uskoo itseensä niin kaikki on mahdollista.


    • Omaisuus kasautuu niille jotka sen ansaitsevat.
      Pointti numero 1. Sosiaaliturvaan tiukka tarveharkinta ja määräaikaiseksi terveillä työkykyisillä. Toimeentulotukeen työvelvoite
      Pointti numero 2. Tupakoimattomuus sosiaalitukien maksamisen edellytys. Myös maksakokeita otetaan..
      Pointti numero 3. Julkisen terveydenhuollon ei tarvitse hoitaa kaikkia itseaiheutettuja sairauksia jotka johtuvat em. päihteiden ja nautintoaineiden käytöstä.
      Pointti numero 4. Armeijalle ja poliisille lisää resursseja levottomuuksien varalta.

      • Anonyymi

        Hullujenhuoneille näyttää myös olevan lisätarvetta. Ymmärrät varmaan....


      • Anonyymi

        Oletko laskenut, kuinka paljon kyttäyskoneiston ylläpito maksaa verrattuna nykyjärjestelmään?

        Sisäministei Rantanen ehdotti myös Kela-etsiviä, jotka puuttuvat listaltasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullujenhuoneille näyttää myös olevan lisätarvetta. Ymmärrät varmaan....

        Lisää lakimiehiä lataamoon. Jokaiselle kahjolle pitäisi olla oma lakimies, paitulille 2.


      • Anonyymi

        Esittämäsi hallintotapa on fasistinen diktatuuri; ei demokratiaa, ei hyvinvointia, on vain ylhäältä johdettu pakkovalta. Ja ohimennen mainiten, Purra ON fasisti, vieläpä tyhmä sellainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esittämäsi hallintotapa on fasistinen diktatuuri; ei demokratiaa, ei hyvinvointia, on vain ylhäältä johdettu pakkovalta. Ja ohimennen mainiten, Purra ON fasisti, vieläpä tyhmä sellainen.

        Lakimieheni on muuten paikalla että kehoitan malttiin.


    • Anonyymi

      Missä on markkinataloutta mainostava kummallinen kommunatsi MPP ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe