Psykologi, mitä h*lvettiä!?!?!?

Anonyymi-ap

Erottiin puolison kanssa melkein 8v suhteen jälkeen. Hän petti minua ”lievästi”. Kun asia kävi ilmi, mietin asiaa muutaman päivän ja olin valmis antamaan anteeksi. Lopputulemana kuitenkin päätettiin yhdessä erota. Olen ottanut tapauksen aika raskaasti, olen syönyt viimeksi viisi päivää sitten. Vettä ja vitamiineja olen ottanut, mutta ruoka tulee ylös. Unet ovat myös jääneet hyvin vähäisiksi. Lääkäri kirjoitti lääkkeet sykkeen alentamiseksi. Minuutin välein luulen eläväni jotain painajaista, mutta totista tottahan tämä on.

Menin sitten työterveyteen psykologille. Melkein heti kättelyssä tuli fiilis, että kyseinen psykologi on revitty pilkun aikaan jostain lähibaarista kokeilemaan mitä tämmöinen työ on. Olen jumalauta niin vihainen, ettei tosikaan. Kävin siis eilen juttelemassa ja tulin kotiin vaan enemmän ahdistuneena ja paskemmalla fiiliksella kun sinne mentäessä.

Kyseinen pelle alkoi vähättelemään tätä puolisoni tekoa, pohti itsekseen että kannattaako meidän erota ja yritti asettaa päähäni sellaisia turhia toiveita, ikäänkuin että olisi vielä mahdollisuus yrittää parisuhdetta. Hyvin selkeästi kerroin, että eropäätös tehtiin yhdessä.

Toisena hän alkoi puhumaan minulle työnteosta ja sen tärkeydestä tässä tilanteessa. Teki mieli sanoa, että ihanko tosissaan alat puhumaan minulle työnteosta kun en ole nukkunut ja kirjaimellisesti syönyt mitään melkein viikkoon.

Itsetuhoisia ajatuksia on. Lähdin ovet paukkuen kotia tuolta psykologin luota. Tunti lähtöni jälkeen hän soitti hätäisenä ja antoi mielenterveyspäivystyksen numeron. Toistaiseksi en ole soittanut, koska pelottaa mitä sitten tapahtuu. Laitetaanko mut hullujenhuoneelle vai mitä…

Ei mikään ihme, että suomessa ihmiset lahtaavat itsensä. Näin järkyttävän kokemuksen jälkeen omat ajatukset ovat entistä syvemmissä vesissä.

Teen henkisesti aika rankkaa työtä ja koitin kyllä mennä töihin alkuviikosta, mutta eihän siitä tullut lasta eikä paskaa. Tiedän, että romahdan totaalisesti jos palaan näin nopeasti töihin. Liekkö työpsykologille annettu ohjeet vaan, että hyvin kun painostat ahdistuneet ihmiset takaisin töihin, niin hyvä tulee. Haistakoot vitun.

Onneksi olen siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että tänään käyn pomon kanssa keskustelemassa josko mun työnkuvaa saataisiin helpotettua ja minut väliaikaisesti ”alennettaisiin”.

Muilla samoja kokemuksia?

3

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokemusta on, mutta ei samanlaista- Psykologi ei ole kuin viinaa, jota kaadetaan naamaan, niin pitkään, että mikään ei tunnu miltään, vaan hän on henkilö, joka toimii ikään kuin peilinä.

Kyllä hänen tehtävä on myös kertoa, että masennus ei lähde masentumalla, vaikka hän ei ehkä yskinään pystykkään ja tai yhden käynnin perusteella käymään läpi sitä, että mikä sinun työkyky on, ja että miten perusteltua on vaikka se työtehtävien helpottaminen.

Se on kuitenkin ihmiselle suurin karhunpalvelus, että ruvetaan saikuttamaan, sitten töihinpaluu on aina entistä vaikeampaa. Näin se vaan valitettavasti on.

Väärinkäsitysten välttämiseksi, sanottakoon, että olen itsekkin ollut siinä tilanteessa, että olen joutunut valitsemaan sen että vedänkö haulit hatuuun ja kämpän tuleen, vai ymmärränkö sen, että liika saikuttaminen vie vain ojasta allikkoon. Ja arvannet kai miten siinä kävi, kun tässä kirjoitan.

Kyllä omaan prosessiini kuului myös pitkällä tähtäimellä myös työpaikan ja tehtävien vaihtuminen, ja nykyiselläni nautin työelämän tuomista haasteista, kun vihdoin teen työtä mikä on itselleni luontaista ja mielekästä.

• Anonyymi

Ei ole tällaisesta tilanteesta kokemusta mut vähän eri jutusta.Kuitenkin myöskään en nukkunut tai syönyt ja voimat lopussa.Sairasloma olisi kuitenkin paikallaan tässä kohtaa ja jatketaan voinnin mukaan.Pääset kyllä jaloillesi mut nyt lepoa ja ruokaa.Vertaistuki on kyl paras tuki ja on niitä muitakin ammattilaisia mille mennä kun se kuppane tsykologi(sori,heh:) Voimia sulle:)Olen itsekin tarponu syvissä vesissä mutta kaiken läpi käyneenä hengitän ja elossa vielä.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla tärkeä voimavara ammattiavun ohella. Ohessa tiedoksesi myös matalan kynnyksen auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken ja luottamuksellisesti. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      3
      7229
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      382
      1991
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      1702
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1653
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      291
      1372
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      73
      1112
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      799
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      786
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      749
    Aihe