Lomille lomps

Anonyymi-ap

Minulla alkoi kuukauden lomat töistä. Fiilinki näin ensimmäisen päivän aattona on mahtava. Kymmenen olutta on varattu illalle. Jotain säännöllisyyttä tuo elämään se, että viitsii käydä töissä. Saa ensinnäkin enemmän rahaa ja jotain säännöllisiä aikoja elämään, viikonloput ja lomat tuntuu juhlavilta. Kaikki on viilattu hyvin, eli työmatkat on lyhyitä, Kävelemällä pääsee töihin. Kukaan ei kyttäile selän takana miten pestin hoitaa.

Minulla jää pakollisten menojen, sisältää vuokran jälkeen 1100€, eli tämän verran on kuukaudessa kulutettavaa. Luonnollisesti 400€/kk jää säästöön. josta nirhaisen juhla pyhien takia 1500€ per vuosi. Mikään himosäästäjä en ole vaan laitan kulutukseen myös. Silti säästöpossu lihoo.

Lomat alkoi siis nyt, jippii!

22

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saispa eläkeläisen mulqqua
      t naapurin eläkeläismasa, savo.

    • Anonyymi

      Minä kävin äsken ostamassa 5,076 litraa kylmää kaljaa. joiden keskivahvuus on 5,17 %.

      • Anonyymi

        Näpyttelyvirhe tuli, kaljaa on siis 5,152 litraa ja keskivahvuus kahdella desimaalilla edelleen 5,17 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näpyttelyvirhe tuli, kaljaa on siis 5,152 litraa ja keskivahvuus kahdella desimaalilla edelleen 5,17 %.

        Ostettujen purkkien yhteismäärä lasketaan seuraavasti:

        Pintit: 5,152 / 0,5 = 10,304 purkkia Pienet purkit: 5,152 / 0,33 ≈ 15,58 purkkia

        Yhteensä purkkeja: 10,304 + 15,58 ≈ 26,884 purkkia

        Loppuhinta lasketaan seuraavasti:

        Pintit: 10,304 * 3,55 = 36,5152 euroa Pienet purkit: 15,58 * 1,30 ≈ 20,254 euroa

        Yhteensä: 36,5152 + 20,254 ≈ 56,7692 euroa

        Lopullinen vastaus: Ostit yhteensä noin 27 purkkia kaljaa, ja loppuhinta oli noin 56,77 euroa.


    • Anonyymi

      Onneks ei ole töitä niin ei ole lomaakaan.

      • Anonyymi

        Mulle tulisi böönautti, jos ei olisi ikinä lomaa.


    • Anonyymi

      Juhla ateriaa tässä suunnittelen jussiksi. Kunnon grillipalettia haen ja jotain parempaa leikkelelautasta, josta saa yhtenä könttänä viipaloida kunnon siivut. Ennen myytiin salmiakkiporsasta ja eri valikoimaa kanaa possua ja naudan fileitä samassa paketissa. Saa nähdä mitä tälle vuodelle on tarjolla.

      Parvekkeella ajattelin grillata Muurikalla nämä herkut. Salaattia ei kanssa saa unohtaa, maissin tähkiä grillattuna ajattelin ja perinteiset tomaatti- paprika- ja kurkkusalaatti myös grillillä tehtynä.

      Jotain herkkuja pitää etsiä.

      Mb_76

      • Anonyymi

        Poprillia ja Turun Sinappia meillä Juhannusmenu. Kiukaalla foliossa lämmitys.


      • Anonyymi

        Vedä kätees.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poprillia ja Turun Sinappia meillä Juhannusmenu. Kiukaalla foliossa lämmitys.

        heikolta vaikuttaa noi eväät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä kätees.

        Ei tarvitse, eläkeuuno hoitaa homman.
        t naapurin masa. Savo


    • Anonyymi

      mikä se sellainen loma on ? en ole koskaan kohdannut sellaista.

      • Anonyymi

        Et varmaan sitten ole tehnyt ikänäs töitäkään.


    • Anonyymi

      Loma tarkoittaa latautumista ja mikä onkaan mukavampaa kun saa sen
      lomarahan ja vielä lisäksi lomaltapaluurahan. Hyvä on porskuttaa ja
      hankkia lomalla itselle mukavaa syötävää runsain mitoin. Jihaa !

      • Anonyymi

        Juu, laiskat luuserit ei nauti lomista saati lomarahoista. Tsempoiä ja ihanaa lomaa kaikille jotka sen ovat ansainneet. Kun teet töitä niin lomakin tuntuu lomalta!


    • Anonyymi

      Kyllä se kuukauden loma ihan hyvää tekee ja monikin menee lomien jälkeen mielellään töihin jos mukava paikka.

      • Anonyymi

        Minulla on maantieteellisesti hyvässä paikassa työpaikka. Tien yli vaan kävelee niin onkin jo työpaikan rappusilla. Osa-aikatyö on, eli aika helppoa elämää. Rahaa kuitenkin tulee enemmän kuin täystyöttömällä. Sossun ovia ei tarvitse kolkutella. Jotkut kuitenkin nauraa näille minun tienesteille, mutta itse olen tyytyväinen rahoihin ja säästöönkin jää mojovasti. Ajattelin nostaa sisustusrahaa 1500€ tässä syksyllä säästötililtä. Keittiön pöytä pitäisi ostaa uusi ja muuta kanssa.

        Huolella viilaa työolot niin ihan siedettävää on töissä käynti, esim työmatkat. Myöskin rahaa tulee enemmän ja lomat tosiaankin tuntuu lomilta.

        Ap


    • Anonyymi

      Työ on yliarvostettua, tulonsiirrot eivät.

      • Anonyymi

        Kyllähän sitä menis, jos olis turvallista! Stalkkeri sen estää!


    • Anonyymi

      Toivottavasti aloittaja tekee lomalla muutakin kuin juo kaljaa. Itse jään jussina lomalle ja yritän tällä kertaa elää terveellisesti.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti. Helposti jää kaljoittelu päälle. Toivottavasti nyt viisastuneena ostaisi kuukauden linja-auto kortin ja kiertelisi ruokapaikkoja läpi täällä kaupungissa. Hesburgerit, Rax
        ja pitseeriat ja myös periteiset grillit.

        Hyvää lomaa kaikille!

        Ap


    • Anonyymi

      Jo 14 vuotta on pidelty Pekkasia eikä loppua ole vielä näkyvissä.
      Keva se lähettää rahaa joka kuukausi vaikka ei aina edes tarvitsisi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe