Onko 8-9 vuotta vanhan jääkaapin uusiminen vastuullani?

Anonyymi-ap

Tosiaan muutan isompaan vuokra-asuntoon ja nykyisessä vuokra-asunnossani käytiin läpi jo ennen loppusiivousta asunnon kunto ja tosiaan ruostetta oli jääkaapin oven kahvassa ja pitää kuulemma koko jääkaappi uusia, itselleni vain jäi epäselväksi onko se minun vastuulla(eli otetaan takuuvuokrasta pois) vai onko asia vuokranantajan vastuulla, kuitenkin 8-9 vuotta asunnossa asunut.

Koskaan ei ole missään asunnossa tuollaista ruostetta tullut jääkaapin oven kahvaan ja jääkaappi muuten ihan toimiva yms.

Muuta erityistä huomauttamisen aihetta ei vuokranantaja löytänyt.

Jotenkin tuntuisi oudolta jos koko jääkaappi uusitaan(sen sijaan että vaikkapa vain ruostunut kahva tai kahva ja ovi) ja että minun pitäisi 100 prosenttisesti maksaa jääkaapista jos se kuitenkin on jo 8-9 vuotta vanha, eihän nämä uudet jääkaapit välttämättä edes kestä kymmeniä vuosia kuten vanhat mallit, vanhemmillani esimerkiksi on yli 15 vuotta vanha jääkaappi.

Kysymällähän se selviäisi mutta haluaisin ensin teidän kommenttianne onko se edes kohtuullista jos minun pitäisi 100 prosenttisesti maksaa uusi jääkaappi asunnosta jossa olen asunut 8-9 vuotta vai onko kohtuullisempaa vaatia että vaihtavat vain kahvan tai oven ja kahvan uuteen jonka maksaisin kokonaan/osittain? Tosiaan jääkaappi ei ole mikään erityisen hieno vaan ihan perusmalli jotka eivät montaa satasta maksa.

Muutamassa vuokra-asunnossa asunut elämäni aikana ja koskaan ei ole ollut tälläistä, aina saanut vuokra-vakuuden täytenä takaisin.

13

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tuo yksityis-sektorilta vuokrattu asunto?jos se on iän tuomaa kulumista niin vuokranantajan murhe,on jo ikääkin kaapilla. Yleensä nuo kuuluu asunnon omistajalle vaihtaa eikä vuokralaiselle,eri juttu jos on rikottu tahallaan.

      • Anonyymi

        En ole tosiaankaan tahalleen rikkonut ja ihmettelen kun ei kenelläkään tutuistakaan ole käynyt että olisi ruostetta tullut kahvaan.

        Yhtiö on Sato ja tosiaan vuokra noussut vuosien varrella suureksi, uudessa asunnossa vuokra alhaisempi vaikka isompi, paremmalla paikalla ja kunto vastaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tosiaankaan tahalleen rikkonut ja ihmettelen kun ei kenelläkään tutuistakaan ole käynyt että olisi ruostetta tullut kahvaan.

        Yhtiö on Sato ja tosiaan vuokra noussut vuosien varrella suureksi, uudessa asunnossa vuokra alhaisempi vaikka isompi, paremmalla paikalla ja kunto vastaava.

        Anteeksi sekoitin kaverini vuokraaman yhtiöön nykyinen asuntoni on Yh kodit firmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tosiaankaan tahalleen rikkonut ja ihmettelen kun ei kenelläkään tutuistakaan ole käynyt että olisi ruostetta tullut kahvaan.

        Yhtiö on Sato ja tosiaan vuokra noussut vuosien varrella suureksi, uudessa asunnossa vuokra alhaisempi vaikka isompi, paremmalla paikalla ja kunto vastaava.

        Silloin pitäisi katsoa normaaliksi kulumiseksi, yksityiset teettävät yleensä täysremontin lähtijän laskuun. Kun minä muutin asuntosäätiön asuntoon ed vuokralainen oli jättänyt kaikki seinäkoukut/naulat seinään ja niitä oli valehtelematta ainakin 200, jopa vaatekaapeissa! ja vuokranantajan edustaja sanoi vaan että se on normaalia kulumista!


    • Anonyymi

      Normaali kuluminen ja vanheneminen on vuokranantajan vastuulla. Samoin laitteen rakennepuutteista johtuvat viat (tuotteen takuu ja virhevastuu ovat loppuneet jo aiemmin).

      Väärällä käsittelyllä ja kohtelulla rikotut asiat ovat käyttäjän vastuulla.

      Kannattaa tutkailla itsekin, mistä ruoste on saanut alkunsa, ja saako kyseiseen laitteeseen varaosia.

      • Anonyymi

        En kyllä osaa sanoa yhtään kun katson että mistä ruoste saanut alkunsa, on siinä kahvan kiinnikekohdassa.

        Täytyy selvittää voiko saada varaosia, olisi vähän outoa jos vaihtavat kokonaan uuteen ja laittavat minut maksamaan uuden hinnan vaikka kahvan/kahvan&oven vaihdolla olisi asia ok.

        Itse tosin ymmärsin että vaihtavat sen uuteen suoraan koska se on niin vanha kaappi jo että ei olisi järkeä vaihtaa vain kahvaa/kahvaa&ovea ja ymmärsin että eivät olisi minua asiasta veloittamassa mutta täytyy nyt miettiä soitanko ja kysyn suoraan vai odotanko jos tulee veloitus vakuudesta, jolloin voin sitten mahdollisesti kysyä onko kohtuullista veloittaa uuden hintaa kun tosiaan jääkaappi on jo vanha ja lisäksi kahvan/kahvan&oven vaihdolla se olisi kunnossa.

        Onhan vaikkapa käytetyn auton ostossakin jos vikaa joka on kuluttajasuojalain mukaan myyjän vastuulla ja korjaa parempaan kuntoon kuin alunperin niin sitä ei voi myyjältä veloittaa täydestä hinnasta niin eikö tässäkin vähän sama asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä osaa sanoa yhtään kun katson että mistä ruoste saanut alkunsa, on siinä kahvan kiinnikekohdassa.

        Täytyy selvittää voiko saada varaosia, olisi vähän outoa jos vaihtavat kokonaan uuteen ja laittavat minut maksamaan uuden hinnan vaikka kahvan/kahvan&oven vaihdolla olisi asia ok.

        Itse tosin ymmärsin että vaihtavat sen uuteen suoraan koska se on niin vanha kaappi jo että ei olisi järkeä vaihtaa vain kahvaa/kahvaa&ovea ja ymmärsin että eivät olisi minua asiasta veloittamassa mutta täytyy nyt miettiä soitanko ja kysyn suoraan vai odotanko jos tulee veloitus vakuudesta, jolloin voin sitten mahdollisesti kysyä onko kohtuullista veloittaa uuden hintaa kun tosiaan jääkaappi on jo vanha ja lisäksi kahvan/kahvan&oven vaihdolla se olisi kunnossa.

        Onhan vaikkapa käytetyn auton ostossakin jos vikaa joka on kuluttajasuojalain mukaan myyjän vastuulla ja korjaa parempaan kuntoon kuin alunperin niin sitä ei voi myyjältä veloittaa täydestä hinnasta niin eikö tässäkin vähän sama asia?

        No jos heillä ei ole aikomustakaan velottaa uutta jääkaappia sinulta, niin sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa.


    • Anonyymi

      Puolustuskyvyttömiä höppänöitä yritetään aina huijata kaikessa.

      Kerro selvin sanoin huijarin olevan mistään mitään ymmärtämätön idiootti ja huijari. Jos huijari edes yrittää väittää vastaan, nosta iso meteli koko yritystä vastaan. Joku kusipäähän vain yrittää saada ilmaisia provisioita kaikesta pienen palkkansa päälle.

      Osoita heti alussa olevasi puolustuskykyinen ja perusasiat ymmärtävä täysijärkinen henkilö.

      • Anonyymi

        Jaa mikä huijari?

        Vuokranantajan edustaja ei ole vihjaissutkaan siihen suuntaan, että vuokralainen olisi vastuussa. Aloittaja vaan panikoi omia aikojaan.


    • Anonyymi

      On ostat uuden jos ei kelpaa maksat itse

      • Anonyymi

        Älkää välittäkö tänne tulevista huijareiden "ohjeista". Tyhmien aivopesua.

        Vuokaranantaja vastaa aina kaikesta normaalista kulumisesta. Ei asukas.


    • Anonyymi

      Ota kahva irti

    • Anonyymi

      Sokka irti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe