Sanotaanko mitään parrasta

Anonyymi-ap

Sanotaanko Raamatussa Uudessa Testamentissa mitään parrasta? Sakko sitä olla, vai pitääkö olla ilman?

10

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö siellä Raamatussa sanota joka asiasta, kun tarkkaan lukee.
      En ole kyllä ikinä sivuakaan aukaissut

    • Anonyymi

      Partadirektiivi tuli aikoinaan Rutherfordin myötä, kun haluttiin erottautua tuuhean parran omaavasta Russellista seuraajineen.

      https://www.jwfacts.com/watchtower/beards-jehovahs-witnesses.php

      Mitään raamatullista taustaa ei tietenkään tällä kiellolla ole, kuten ei monella muullakaan Vartiotornin mielivaltaisella käskyllä.

      • Anonyymi

        Ne mielivaltaiset käskyt ovat makuasioita enimmäkseen. Se riippuu aina siitä, keitä hallituselimessä on, todennäköisesti.


      • Anonyymi

        Kannattaa kiinnittää huomiota Vartiotornin käyttämiin sanoihin. Kun partarajoituksista luovuttiin, seuran tuottamassa videossa käytettiin ilmaisua "hallintoelin on päättänyt". Ei siis Jeesus tai Jehova, vaan hallintoelin.

        Iso osa Jehovan todistajista todennäköisesti ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.


      • Anonyymi

        Aika huvittava tuo partakielto, koska kuitenkin piirtävät Jeesuksen parrakkaana taiteessaan.


    • Sanotaan, että parta pitää ajaa pois. Ja henkistyttenyä perusteena on se, ettei joku vähemmän tollo jäsen voisi nauraa partaansa kun seurailee jt huuhaatouhuja.

    • Anonyymi

      Raamatun pariin, urpot!

    • Anonyymi

      Keväällä 2024 parta sallittiin. Nykyisin sitä ei pidetä enään esteenä tehtäville ja muun muassa jopa yhdellä johtajaukoista on nykyään parta.

      • Anonyymi

        "Nykyisin "

        -Muutoksen takana vartiotornikirjoittaja, joka on omaksunut nimen jehovakanava.

        Lottokin oli ennen kielletty vartiotornissa, raamatunjakeita perusteena.
        Sitten lottokielto poistettiin, nyt ilman raamatunjakeita.
        Näin siis jehovakanava.


    • Anonyymi

      Puoliparta on uusi normaali. Kasvojen toinen puoli on parrakas toinen ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe