Miltä se tuntuu, kun huomaa tulleensa ateistiksi?

Anonyymi-ap

Onko se järkytys?

34

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se tuntuu samalta, kun oivaltaa, ettei joulupukkia olekaan olemassa. Vähän surullinen olo, koska tajuaa, että vanhemmathan ne lahjat osti ja ostaa tulevaisuudessakin.

      • Anonyymi

        Minä en muista, koska se tapahtui.


    • Anonyymi

      Kyllä! Löytää itsensä pridekulkueesta kuin pelle ja pää mennyt sekasin.

      • Anonyymi

        Aloittaja kyllä oiva esimerkki tästä jälkimmäisestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kyllä oiva esimerkki tästä jälkimmäisestä!

        Eikä ole esimerkki, paitsi ehkä sinulle!


      • Anonyymi

        ateistit ei käy pride kulkueissa , mutta uskovaiset kylläkin


    • Anonyymi

      Helpotus. Ihmettelen miten saatoin uskoa satuihin ja valheisiin. Hävettää.

    • Anonyymi

      En tiedä, koska kuten kaikki ihmiset, olen syntynyt ateistina eikä kukaan aivopessyt minua lapsena uskomaan mihinkään jeesusroskaan, joten ateistina olen myös pysynyt.

      • Anonyymi

        Jo sikiö on ateisti eikä usko syntymän jälkeiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo sikiö on ateisti eikä usko syntymän jälkeiseen elämään.

        Hyvä heitto!


    • Anonyymi

      Ateistiksi ei tulla, ateismiin päädytään järjenkäytön tuloksena.

      • Anonyymi

        Lapsuus lahkossa vie ateismiin.


    • Anonyymi

      Minulle jo lapsena opetettiin ettei Jumalaa ole olemassa. Olen 79 vuotta etsinyt Jumalaa. En ole vielä löytänyt mutta vielä on elämää jäljellä.
      Varma Tieto

      • Anonyymi

        Silti isäsi opetti ennen kouluun menoa, ettei Jumalaa tarvitse pelätä. Ja ennen kouluun menoa et ollut kuullutkaan Jumalasta.

        Tiedätkö Varma Ripuli mikä on vaikeinta, jos on lattialla sätkivä valehteleva hellari ja tekeytyy ateistiksi? Vaikeinta on valehdella johdonmukaisesti, koska aina pitää muistaa, mitä on viimeksi valhedellut ja valhe ei pysy niin hyvin muistissa kuin totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti isäsi opetti ennen kouluun menoa, ettei Jumalaa tarvitse pelätä. Ja ennen kouluun menoa et ollut kuullutkaan Jumalasta.

        Tiedätkö Varma Ripuli mikä on vaikeinta, jos on lattialla sätkivä valehteleva hellari ja tekeytyy ateistiksi? Vaikeinta on valehdella johdonmukaisesti, koska aina pitää muistaa, mitä on viimeksi valhedellut ja valhe ei pysy niin hyvin muistissa kuin totuus.

        Et ole koskaan tuntenut isääni. Minusta olet luonut olkiukon jolle luot sairaasta mielestäsi omia harhojasi.
        Olet sairas reppana.
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti isäsi opetti ennen kouluun menoa, ettei Jumalaa tarvitse pelätä. Ja ennen kouluun menoa et ollut kuullutkaan Jumalasta.

        Tiedätkö Varma Ripuli mikä on vaikeinta, jos on lattialla sätkivä valehteleva hellari ja tekeytyy ateistiksi? Vaikeinta on valehdella johdonmukaisesti, koska aina pitää muistaa, mitä on viimeksi valhedellut ja valhe ei pysy niin hyvin muistissa kuin totuus.

        Arvostan sekä uskovaisia että ateisteja. En ole helluntalainen mutta arvostan heitäkin. Sinun kaltaisia idiootteja en arvosta.
        Varma Tieto


      • Anonyymi

        Et tiedä, onko sinulla vielä tätä maallista elämää jäljellä. Se voi sinun osaltasi katketa vaikka tänään. Sen jälkeen on liian myöhäistä enää etsiä. Totuus valkenee monelle liian myöhään. Löydät kyllä Jumalan jos rukoilet Häntä avaamaan silmäsi. Suosittelen kuuntelemaan Robert Breakeria Youtubesta tai Geoffrey Grideria (NTEB). Minulle Jumala antoi armon tulla uskoon kuunnellessani puolipilkallisesti Radio Deitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä, onko sinulla vielä tätä maallista elämää jäljellä. Se voi sinun osaltasi katketa vaikka tänään. Sen jälkeen on liian myöhäistä enää etsiä. Totuus valkenee monelle liian myöhään. Löydät kyllä Jumalan jos rukoilet Häntä avaamaan silmäsi. Suosittelen kuuntelemaan Robert Breakeria Youtubesta tai Geoffrey Grideria (NTEB). Minulle Jumala antoi armon tulla uskoon kuunnellessani puolipilkallisesti Radio Deitä.

        Etsin loppuun saakka jos ei löydy niin ok


    • Anonyymi

      Jos ihminen ajattelee sitä mitä menettää, eikä ajattele sitä mitä saa, niin varmasti on kamala fiilis.

      • Anonyymi

        Uskoon tultua näkökulma muuttuu. Ei enää ajattele elämänä pelkästään tätä lyhyttä maallista elämistä, vaan näkee tämän vain hetkenä, jonka jälkeen siirrytään ikuisuuteen jommassa kummassa paikassa.


    • Olemisen tarkoituksettomuuden tajuaminen voi joillekin olla järkytys. Minulle siirtymä tapakristitystä ateistiksi tapahtui kuin huomaamatta, enkä pitänyt tärkeänä "katsoa tyhjyyteen".

      Eksistentialismissa olemisen ja tarkoituksettomuuden teemat ovat keskeisiä. Kun ihminen tiedostaa, että elämällä ei ole tarkoitusta japäämäärää, uhkana on nihilismiin sortuminen, pessimismi ja vastuun pakoilu.

      Sartren vaihtoehto nihilismille oli autenttinen olemassaolo. Se tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee elää omien arvojensa ja valintojensa mukaisesti, vaikka se olisikin vaikeaa, koska ihminen on aina itse vastuussa teoistaan.

      Nietszche löysi merkityksiä taiteesta ja filosofiasta. Camus'n mukaan olemassaolo on absurdia. Yksi Camus'n keskeisimmistä ajatuksista on absurdin käsite. Absurdi on tilanne, jossa ihmisen pyrkimys löytää merkitystä ja ymmärrystä maailmasta törmää maailman irrationaalisuuteen ja sattumanvaraisuuteen.

      Camus'n mukaan elämä on pohjimmiltaan absurdia. Ihmisen on opittava elämään tarkoituksettomuuden kanssa.Itsemurha on Camus'n filosofiassa keskeinen teema. Hän käsittelee sitä erityisesti teoksessaan Sivullinen. Camus'n mukaan itsemurha on ainoa todella vakava filosofinen ongelma, koska se on ainoa kysymys, joka koskee ihmisen omaa olemassaoloa.

      Camus ei kuitenkaan puolusta itsemurhaa. Hän uskoo, että ihmisen tulee kapinoida elämän absurdia vastaan, vaikka se olisikin turhaa. Kapinointi voi ilmetä monin eri tavoin, esimerkiksi taiteen, rakkauden tai poliittisen aktivismin kautta.

      Elämä on absurdia, ja ihmisen pyrkimys löytää merkitystä ja ymmärrystä maailmasta on turhaa.Itsemurha on ainoa todella vakava filosofinen ongelma, koska se on ainoa kysymys, joka koskee ihmisen omaa olemassaoloa.Ihmisen ei kuitenkaan tule antaa periksi absurdin edessä, vaan sen sijaan tulee kapinoida sitä vastaan.

      Camus päätyi ajattelemaan, että vaikeudet ja jatkuva kamppailu antaa elämälle tarkoituksen. Hän vertasi elämää Sisyfoksen rangaistukseen. Sisyfos joutui työntämään raskasta kiveä mäkeä ylös ja aina kun hän sai kiven huipulle, se valui mäkeä alas ja raskas työ piti aloittaa alusta.

    • Anonyymi

      Olin aikaisemmin hurskaana uskovaisena naimisissa ja yritin vuosikaupalla vaimoni kanssa lasta, mutta sitten paljastui, ettei minulla ole siittiöitä. Rukoilin Jumalalta apua, mutta ei niitä siittiöitä ilmestynyt. Silloin menetin uskoni ja minusta tuli ateisti. Nykyään olen tuhmamunainen kaupparatsu Kokkolasta ja nain ketä vaan paljaalla jos joku tyhmempi narttu vaan antaa. Tautivaara on melkoinen, mutta se on vissiin Jumalan suurta suunnitelmaa.

    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut uskovainen, mutta ateisteiksi tietämien henkilöiden mukaan se on ollut suurelta osin suuri helpotus ja taakan putoaminen harteilta, kun heidän sukulaiset ja kaverit jotka ovat jo kuolleet eivät kidukkaan helvetissä.

      Jos minulle annettaisiin valinta että Jumala olisi olemassa ja päätyisin taivaaseen, kun taas toinen vaihtoehto olisi että ei ole Jumalaa ja lakkaisin olemasta kuoltuani, niin valitsisin tämän jälkimmäisen. Olen valmis luopumaan iänkaikkisesta elämästä jotta yksikään ei joutuisi helvettiin.

      • Anonyymi

        Jumala on olemassa. Helvetti ja taivas ovat olemassa. Sinä voit valita, kumpaan sinä menet viettämään ikuisuutesi. Et voi ketään muuta pelastaa. Jeesus uhrasi verensä sinunkin syntiesi sovittamiseksi. Sinun tarvitsee vain uskoa se ja ottaa se vastaan oman syntisyytesi kohdalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on olemassa. Helvetti ja taivas ovat olemassa. Sinä voit valita, kumpaan sinä menet viettämään ikuisuutesi. Et voi ketään muuta pelastaa. Jeesus uhrasi verensä sinunkin syntiesi sovittamiseksi. Sinun tarvitsee vain uskoa se ja ottaa se vastaan oman syntisyytesi kohdalle.

        Nääh, kukaan ei mene taivaaseen eikä helvettiin. Usko ei ole muutenkaan tie totuuteen, vaan epärehellinen asema kuin ei ole tietoa. Nykytiede ja historian tutkimus on kumonnut tämänkin uskonnon.

        Olet muutenkin halveksittava olento kun et halua maksaa omista "synneistäsi" vaan sysäät ne viattoman harteille (tosin Jeesus ei ollut viaton vaan maksoi rikoksistaan rooman valtakunnalle), jotta itse pelastuisit. Tämä itsessään kertoo jo riittävästi minkälainen ihminen todella olet.


    • Anonyymi

      Uskova ei voi muuttua ateksi. Me olemme vajakkeja. Ateismi on liian kaukana meistä räkänokista saman toteaa Kristus. Aate ateismi on Presto eikä Jumala voi muuttua ateistiksi. Kyse on ylivoimasta Jumalaa vastaan

    • Anonyymi

      Järkähtämätön ateismi vaatii hirveää uskoa materian voimaan. Kivisydän tarkoittaa oikeasti kiveä.

      • Anonyymi

        Parannuksen teko tarkoittaa kääntymykseen tulemista; alkaa nähdä itsensä syntisenä, Jumalan armoa tarvitsevana.

        Kun on kerran uskonut, ja ottanut omalle kohdalleen vastaan Jeesuksen valmistaman syntien sovituksen, on uudestisyntynyt. Sitä ei voi menettää, ei vaikka lakkaisi uskomasta. Jos pelastumisensa voisi menettää omilla teoillaan, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä.

        Tekopyhän uskonnollisen kirkon jäsenen 'muuttuminen ateistiksi' on pelastumattomana pysymisen eri asteita, edelleen menossa helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen teko tarkoittaa kääntymykseen tulemista; alkaa nähdä itsensä syntisenä, Jumalan armoa tarvitsevana.

        Kun on kerran uskonut, ja ottanut omalle kohdalleen vastaan Jeesuksen valmistaman syntien sovituksen, on uudestisyntynyt. Sitä ei voi menettää, ei vaikka lakkaisi uskomasta. Jos pelastumisensa voisi menettää omilla teoillaan, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä.

        Tekopyhän uskonnollisen kirkon jäsenen 'muuttuminen ateistiksi' on pelastumattomana pysymisen eri asteita, edelleen menossa helvettiin.

        Sen näkee elämästä onko aito uskova. Jos palaa syntiin, niin ei ollut koskaan Jumalan lapsi. Kalvinisti varoo itseään, ettei paljastuisi feikiksi. Ei uskalla tehdä syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen näkee elämästä onko aito uskova. Jos palaa syntiin, niin ei ollut koskaan Jumalan lapsi. Kalvinisti varoo itseään, ettei paljastuisi feikiksi. Ei uskalla tehdä syntiä.

        Toisin sanoen väität että aito uskova on synnitön.


    • Anonyymi

      Jumala huomasi että on suurempia ja järkyttyi

    • Anonyymi

      Sinisorsa, haapana ja lapasorsa ovatkin puolisukeltajia.

    • Anonyymi

      On kuin suomut olisivat tippuneet silmiltä ja sain näköni takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe