Pelastutko jos teet syntiä

Anonyymi-ap

Hellarit sanovat luterilaisten tavoin tekevänsä syntiä sanoin, ajatuksin ja teoin ja laiminlyönnein joka päivä.

Jos teet syntiä kuollessasi tai Herran tulemuksessa, niin pelastutko?

20

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä sitä hautaan joutuu tekipä mitä tahansa

      • Anonyymi

        Mutta Jumalan armo riittää sellaiselle, joka turvaa Häneen.


    • Anonyymi

      Sinäkö olet täydellinen. Et ole tehnyt, etkä tee syntiä.

      • Anonyymi

        Eihän nyt ole kyse siitä mitä minä teen tai millainen minä olen.

        Pelastuuko ihminen, jos tekee kuollessaan tai Herran tulemuksessa syntiä?

        Onko pelastus siis varma joka hetki vai pitääkö pelätä joutuvansa helvettiin, jos tekee syntiä?

        Vai voiko tehdä rohkeasti syntiä ja pelastua silti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt ole kyse siitä mitä minä teen tai millainen minä olen.

        Pelastuuko ihminen, jos tekee kuollessaan tai Herran tulemuksessa syntiä?

        Onko pelastus siis varma joka hetki vai pitääkö pelätä joutuvansa helvettiin, jos tekee syntiä?

        Vai voiko tehdä rohkeasti syntiä ja pelastua silti?

        Miten sitä syntiä muuten tehdäänkään kuin rohkeasti tai ainakin tahallaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitä syntiä muuten tehdäänkään kuin rohkeasti tai ainakin tahallaan?

        Uudestisyntynyt kauhistuu synnin tekemistä viimezeen asti.
        Jos kuitenkin tulee jostain syystä lankeemus, hän tunnustaa sen sisimmässään asuvalle jumalan hengelle, ja korjaa jos tarvetta kohteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt ole kyse siitä mitä minä teen tai millainen minä olen.

        Pelastuuko ihminen, jos tekee kuollessaan tai Herran tulemuksessa syntiä?

        Onko pelastus siis varma joka hetki vai pitääkö pelätä joutuvansa helvettiin, jos tekee syntiä?

        Vai voiko tehdä rohkeasti syntiä ja pelastua silti?

        Jos luottaa Jeesukseen, on kaikki synnit maksettu. Pelastus on varma joka hetki, ei se ole riippuvainen meidän synnittömyydestä. Mutta jos joku tekee rohkeasti syntiä, sitten voi miettiä uskooko tämä oikeasti. Jos silti näin tekee, saa senkin anteeksi kun uskoo, ja voi olla rohkeilla mielin, koska tietää pelastuvansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luottaa Jeesukseen, on kaikki synnit maksettu. Pelastus on varma joka hetki, ei se ole riippuvainen meidän synnittömyydestä. Mutta jos joku tekee rohkeasti syntiä, sitten voi miettiä uskooko tämä oikeasti. Jos silti näin tekee, saa senkin anteeksi kun uskoo, ja voi olla rohkeilla mielin, koska tietää pelastuvansa.

        Kukapa sitä syntiä peläten tai vahingossa tekisi?

        Joten: teetkö syntiä vai et?


    • Anonyymi

      Taivaaseen pääsee, kun uskoo Jeesukseen. Kun Jeesus maksoi kaikki synnit ristillä, ei siitä uskovalle jää mitään maksettavaa vaikka kuoleman hetkellä tekisi syntiä. On kyllä kummasti sanottu luterilaisista, itsekkö eivät muka joka päivä syntiä tee?

    • Anonyymi

      Helluntailaiset ja muut hihhulit antavat synnille väärän merkityksen, koska eivät lue Raamattua, vaan muita harhaoppeja, kuten Parhamin novumeita.

      1. Joh. 3:4

      Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan LAIN rikkomista.

      • Anonyymi

        Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

        Hurmoslahkoissa väitetään, että mitän Jumalan lakeja ei ole olemassakaan. Jeesus kuulemma hautasi ne maa kuoppaan.

        Jeesus on täysin eri mieltä asiasta.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Sen lisäksi helluntailaiset kieltää syntiinlankeemuksen eli perisynnin tapahtuneeksi.

        Ps.5:17 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alla siinnyt äitini kohtuun."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

        Hurmoslahkoissa väitetään, että mitän Jumalan lakeja ei ole olemassakaan. Jeesus kuulemma hautasi ne maa kuoppaan.

        Jeesus on täysin eri mieltä asiasta.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Sen lisäksi helluntailaiset kieltää syntiinlankeemuksen eli perisynnin tapahtuneeksi.

        Ps.5:17 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alla siinnyt äitini kohtuun."

        Jumala yksin näkee sydämen. Joka ehdoin tahdoin tekee syntiä (on siis luopunut) ei tietenkään voi pelastua. Mutta todellakin me uskovatkin teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin, koska vanha ihminen ei vielä ole kuollut, vaikka uusi on syntynyt. Jeesuksen veri peittää kaikki uskovien synnit ja lankeemukset, jos he pysyvät Jeesuksen armossa hyväksemme ansiottomasti.
        Ikävä kyllä lapset syntyvät 'vanhoina' ja tarvitsevat uudestisyntymisen ylhäältä. Näin Raamattu yksiselitteisesti opettaa.


    • Kukaan meistä ei ole virheetön..... jokaikinen tekee sellaista mitä ei tehdä taivaassa .
      Jumala näki tämän ja siksi teki täyden muutoksen koko ihmiskunnalle .
      Jeesus saapui ja otti harteilleen koko ihmiskunnan synnit. Se joka Häneen uskoo saa syntinsä anteeksi kaikki ne menneet mitä on tehnyt.
      Sitten sen jälken kristitty on Pyhityksessä ja siinä punnitaan elääkö lihassa joka tuo silti kuoleman jos piittaamatta mistään tekee kuolemansyntiä eikä halua katua ja tehdä parannusta.Silloin Jumala saattaa ottaa Hengen pois tuosta kristitystä ja se on pahin paikka.
      Onneksi Jumala on pitkämielinen, mutta silti nöyrä vaellus ja anteeksianto mielessä kun meillekin on anteeksi annettu niin mekin velvoitetaan antamaan anteeksi ja myös pois kaikenlainen katkeruus.

      • Sitten on se oikea eli vaellus Hengessä ja tuo Henki voittaa lihan himot joita riittää.Se ei ole pelkkä seksi vaan esim viina joka vie miestä jos elää sille lihassa.
        Jos Henki saa vallan niin monen todistuksen nojalla korkki on mennyt kerrasta kiinni juopoiltakin.
        Tässä on se tärkein eli mieli..... jos annat portin aueta ja pidät sitä tarkoituksella auki johonkin lihan himoon niin se voimistuu ja silloin Hengen voima heikkenee.
        Jos jatkat niin se liha ottaa voiton ja sinä teet sen mihin sinun porttisi on tahallaan ollut auki.
        Se muuttuu teoksi.
        Näin olet tehnyt vääryyden.

        Sain tämän tekstin aamulla ja nyt kirjoitin tähän.
        Tiedän tämän olevan Jumalalta.


      • Anonyymi

        Paavali kumosi tekojen ja lakien merkityksen ja keksi oikotien taivaaseen.

        Pelkkä usko ei ketään pelasta yhtään mistään. Ihminen saadaan agressiivisella käännyttämiselä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa ja menee silmät kiiluen huutaen julki sitä uskoaan ja voi lentää maahan sen uskonsa voimasta.

        Luuk. 8:28

        Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


        Jeesuksen veli Jaakkob opettaa uskosta näin:
        Jaak.2

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

        But wilt thou know, O vain man, that faith without works is dead.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kumosi tekojen ja lakien merkityksen ja keksi oikotien taivaaseen.

        Pelkkä usko ei ketään pelasta yhtään mistään. Ihminen saadaan agressiivisella käännyttämiselä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa ja menee silmät kiiluen huutaen julki sitä uskoaan ja voi lentää maahan sen uskonsa voimasta.

        Luuk. 8:28

        Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


        Jeesuksen veli Jaakkob opettaa uskosta näin:
        Jaak.2

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

        But wilt thou know, O vain man, that faith without works is dead.

        Jeesuksen velimies Jaakob tiettävästi murhattiin noiden opetuksien takia, tiputtamalla maahan korkealta portaikosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen velimies Jaakob tiettävästi murhattiin noiden opetuksien takia, tiputtamalla maahan korkealta portaikosta?

        Venäjällä toisinajattelijat tipahtaa ikkunasta maahan.


    • Anonyymi

      Ei se alkuseurakunta mikään rauhan tyyssija ollut. Päinvastoin.

      Jaakob, Jeesuksen veli oli Jerusalemin seurakunnan johtaja. Hänet sysättiin alas temppelin kaakkoiskulman huipulta . Kyseisen temppelin huipun on oletettu olleen saman, jonne Saatana vei Jeesuksen kiusausten aikana.

    • Anonyymi

      Mattias,
      Juudas Iskariotin korvannut apostoli, kivitettiin ja sen jälkeen hänen päänsä katkaistiin.

    • Anonyymi

      Pelkkä oma uskominen ei ketään pelasta yhtään mistään.

      Pitää uskoa todeksi ja totella, mitä Jeesus on opettanut ja käskenyt tekemään, niin silloin pääsee oikeaan suuntaan kulkemaan elämäänsä rakentaman.

      Matt. 7:24

      "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe