Työperäinen maahanmuutto

Anonyymi-ap

Pitkä työkokemus kymmenissä teollisuuden rakennusprojekteissa osoittaa ennakkoluulot todeksi.

Suomeen töihin, joka vaatii ponnistelua ja ammattiataitoa, osaamista tulee tekijöitä entisistä itäblokin maista.
Aiemmin myös Venäläisiä.ja Ukrainalaisia.

Ainoakaan afrikkalaista, afgaania, irakilaista tai arabia ei ole ollut samalla työmaalla, ei ennen eikä viime aikoina.

Jos vielä pitää täsmentää: ei ainoastakaan islamilaisisa maista tullutta työntekijää.

No, tämä on tietenkin yksi yksittäinen mielipide, mutta kollegoita ja työtovereita on yhteensä ollut kymmeniä tuhansia vuosien varrella, se kertoo jotain työperäisestä maahanmuutosta.

13

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "...se kertoo jotain työperäisestä maahanmuutosta."
      Taitaa kertoa enemmän suomalaisista työntekijöistä.

      Etkös sinäkin täällä huudellut, että Suomessa on nykyisellään yli kolmesataatuhatta työtöntä? Myös rakennusmiehiä on paljon työttömänä. Raskas, lujaa ammattitaitoa ja ahkeruuttakin vaativa keikkatyö ei vaan enää kelpaa suomalaiselle työntekijälle.

      Naapurissa pistetään pystyy hirrestä tehtyä valmistaloa. Viron sävelradio siellä soi ja miehet puhuvat viroa, jokunen ukko huutelee toiselle venäjääkin. Se sotkamolainen timpuri on mieluummin ansiosidonnaiselle, kun lähtee tällaisiin ikäviin hommiin. Ja osittain ymmärrän häntäkin. Kun on jo auto, omakotitalo ja kesämökki, ei ole enää henkilökohtaista tarvetta riehua työn äärellä. Pärjäähän sitä ihminen ansiosidonnaiselle, kun väliin tekee kesämökkiläisille pimeitä hommeleita.

      Että tällaista tämä on näiden kantasuomalaisten kanssakin.
      Nauretaan yhdessä. ;)

      • Anonyymi

        Salasana on MG kommentissa entinen itäblokki.
        Olisiko naapurissasi kuitenkin vierastyöläisiä?
        MG on oikeassa olen ansisidonnaisella.
        Työperäisen maahanmuuton lähtömaat on se josta olen huomioni tehnyt.

        Qatar on hyvä oikea esimerkki vierastyöläisistä, sitä kohden Suomenkin tulee pyrkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Salasana on MG kommentissa entinen itäblokki.
        Olisiko naapurissasi kuitenkin vierastyöläisiä?
        MG on oikeassa olen ansisidonnaisella.
        Työperäisen maahanmuuton lähtömaat on se josta olen huomioni tehnyt.

        Qatar on hyvä oikea esimerkki vierastyöläisistä, sitä kohden Suomenkin tulee pyrkiä.

        "Qatar on hyvä oikea esimerkki vierastyöläisistä...".
        Juu, meillä ei vaan ole sitä raakaöljyä, jonka turvin kantaväestä voisi olla ikuisella kesälomalla. Vierastyöläiset hoitelevat siellä ne ikävät hommat.

        Pyrkikäämme mieluummin siihen, että kova työnteko ja se, että elättää itse itsensä tulisi uudestaan Suomessakin kunniaan.

        Parhain terveisin, Moktar. ;)


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Qatar on hyvä oikea esimerkki vierastyöläisistä...".
        Juu, meillä ei vaan ole sitä raakaöljyä, jonka turvin kantaväestä voisi olla ikuisella kesälomalla. Vierastyöläiset hoitelevat siellä ne ikävät hommat.

        Pyrkikäämme mieluummin siihen, että kova työnteko ja se, että elättää itse itsensä tulisi uudestaan Suomessakin kunniaan.

        Parhain terveisin, Moktar. ;)

        Älä huoli, otetaan viisas viisikko takaisin hommiin eikä rahasta ole sen koomin pulaa.
        "Valtion velkaahan ei koskaan tarvitse maksaa takaisin."

        Luterilaista hapatusta :
        "Pyrkikäämme mieluummin siihen, että kova työnteko ja se, että elättää itse itsensä tulisi uudestaan Suomessakin kunniaan."

        Kelan elätti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, otetaan viisas viisikko takaisin hommiin eikä rahasta ole sen koomin pulaa.
        "Valtion velkaahan ei koskaan tarvitse maksaa takaisin."

        Luterilaista hapatusta :
        "Pyrkikäämme mieluummin siihen, että kova työnteko ja se, että elättää itse itsensä tulisi uudestaan Suomessakin kunniaan."

        Kelan elätti.

        "Kelan elätti."
        Kukin valitsee itse elämänsä. Sinä sitten valitsin näin.

        Nauretaan yhdessä. ;)


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Kelan elätti."
        Kukin valitsee itse elämänsä. Sinä sitten valitsin näin.

        Nauretaan yhdessä. ;)

        Kyllä tää on raskasta kun mulle aina nauretaan.

        Siinä kuitenkin lohduttaa ne yhteensä liki neljän tonnin tukiaiset.
        Vapaa aikaa on riittävästi.
        Sääliksi käy niitä raskaan työn raatajia.


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "Qatar on hyvä oikea esimerkki vierastyöläisistä...".
        Juu, meillä ei vaan ole sitä raakaöljyä, jonka turvin kantaväestä voisi olla ikuisella kesälomalla. Vierastyöläiset hoitelevat siellä ne ikävät hommat.

        Pyrkikäämme mieluummin siihen, että kova työnteko ja se, että elättää itse itsensä tulisi uudestaan Suomessakin kunniaan.

        Parhain terveisin, Moktar. ;)

        Miksi Qatar on vetovoimatekijät eivät toimi yhtä tehokkaasti kuin Suomen vetovoimatekijät Afrikan ja lähi-idän miesten keskuudessa??


    • Anonyymi

      ( Työperäinen maahanmuutto )

      Tämähän on täysi vitsi, vääristymiä täynnä

      Ei kukaan esitä tästä totuutta vaan aina omia kanttejaan

    • Anonyymi

      Itä-Uudenmaan käräjäoikeus tuomitsi baarimikko Hamdi Çinin kahdeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen raiskauksesta.

    • Anonyymi

      Eipä niitä maahanmuuttajia töissä muutenkaan näy.
      Jo täällä kolmannessa sukupolvessa olevat ovat pääasiassa Kelan eli veronmaksajien elättejä.
      Osaaminen on sillä tasolla, ettei se riitä länsimaissa tarvittaviin hommiin.
      Eikä ne edes viitsi, mutta vaatimuksia löytyy,kun uskonto sitä ja tätä.
      Jos ei suostu työelämän vaatimuksiin ja pistä uskontoaan taka-alalle, niin voipi palata sinne mistä on kotoisin, tänne ei tarvita Ali kehittyneiden maiden käytöstapoja.

    • Anonyymi

      Aloittaja on täsmälleen oikeassa. Lisäksi Suomessa on sakean ja korkean sosdem- veronimenmän takia syntynyt tilanne, jossa palveluala ei toimi

      Kahvikuppi baarissa on kallis, keitän ite
      Aattelepa ite
      Palveluja ei tilata

      Usassa matu on päivällä töissä pesulassa ja illalla baarissa. Suomessa nostetaan asumistukea jopa keskiluokassa eikä ylitöitä tehdä kun saunapalo poroks muttamaattiin vaan

      Kun tällaiseen järjestelmään demari rahtaa osaamattomia kielitaidottomia kehitysmaamatu ja joudutaan karmeaan alakulttuurikaaokseen joka on py syvä, koska ei niitä täältä pois saada, kun kansalaisuus on annettu

    • Anonyymi

      Kaikki maahanmuutto ei ole työperäistä.
      Vaikka niin yritetään väittää...

    • Anonyymi

      työperäinen maahanmuutto ylellä pitäisi olla puolet näistä töissä , mutta ei suvakki vajakit vain itse vetävät hillot taskuunsa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe