Paavaliko murhamies - joka tappoi Stefanuksen? - Ei ollut!

Anonyymi-ap

Oliko Paavali ”murhamies” – joka tappoi Sefanuksen? Ei ollut! (UT:n todistusta)


INTROA

Tällä S24 hell-palstalla ovat käyttäjät voineet todeta irvokasta ja raivokasta valheagendaa, koskien Jeesuksen (Juudaksen tilalle) asettamaa Paavalia vastaan.

Likainen syytösten ja valheväitteiden tulva on viime aikoina ollut kuin järkensä menettäneiden jankutusta. Samoja ja samoja ( muutamia) Raamatun jakeita on tähdätty kuin myrkkynuolia, uudestaan ja uudestaan.

Normitason ja tervehenkisten uskovien taholla eivät ”Yhden-Kahden-Jakeen-Valhe-Oppien” hämäykset toki tehoa lainkaan! - Mutta nämä eksyttäjät, pimeyden voimien lähettiläät koettavat kuin kiusantekijät yleensäkin - sotkea, hämmentää, häiritä, repiä rikki. Raamatun Sanaa.

• ” Te eksytte, koska ette tunne Kirjoituksia ja Jumalan voimaa” - sanoi Jeesus. ( Matt 22:29)

Nyt aloituksen otsikkoon!

VIITEKEHYS: pääosin Raamatunkäännös 1933 / 1938

1) Oliko Paavali ”murhamies” - tappoiko hän Stefanuksen?
-----------------------------------------------------------------------------

Muun muassa tämä väite on palstalla koettanut saada sijaa ja kannattajia, huutosakkia puoleensa!
• ” Paavali tappoi Stefanuksen.”
• ” Paavali tappoi muitakin kuin Stefanuksen.”
• Paavali liikkui ”roomalaisten tappohommissa”!

Mitä Raamattu, UT – todistaa? Heti alkuun on todettava että em. väitteet on silkkaa valhetta, perättömyyttä, johon Sana ei anna MITÄÄN todistetta.


2) Stefanuksen keissi? Apt 7. luvussa
----------------------------------------------

Jokainen voi itse lukea tapauksen Stefanuksesta. Hänet valittiin diakoniksi ( Apt 6. luku)

Hyvin piankin nousi ilkeämielistä porukkaa häntä vastustamaan. ( Apt 6:8-15) Oli ”vääriä todistajia” ja sekaväkeä, yllyttäjiä.
• ”Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan".
• ” Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen.
• ”Ja he toivat esiin vääriä todistajia. Stefanus raahattiin siis keksityillä valheilla, väärien todistajien agiteeraamana juutalaisen ”neuvoston” eteen. Joka oli - ”mies täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä” ! ( Apt 6: 5) Sitten?

• ” Niin ylimmäinen pappi sanoi: ”Pitääkö syytös paikkansa”? ( Apt 7:1)

Aloitus jatkuu)

67

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavaliko murhamies- surmasi Stefanuksen? Ei ollut.

      3) Stefanuksen puhe… Apt 7:1-23
      ------------------------------------------

      Tämän perästä Stefanus piti puheen. Se oli kattavaa historiikkia alkaen Aabrahamista, juutalaisten orjuuden ajasta Egyptissä, Mooseksesta, jne. ( Apt 7:1–50)

      Puheensa lopulla Stefanus otti esille Jeesuksen surman ( =josta juutalaisten johto oli vastuullinen).

      • ” Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.”

      • ”Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet.”

      4) Stefanuksen surma – millä tavalla – kuka teki? - Apt 7:54-60
      -------------------------------------------------------------------------------

      • ” Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.”

      • ”Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä.”
      • - ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.”

      • ”Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"

      Apt 7:54-60, KR1992
      • ”Silloin he alkoivat huutaa suureen ääneen, tukkivat korvansa ja ryntäsivät yhtenä miehenä hänen kimppuunsa. He raahasivat hänet ulos kaupungista kivittääkseen hänet, ja todistajat jättivät viittansa Saul-nimisen nuoren miehen huostaan.
      • ”Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: »Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni.»
      • ”Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: »Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!» Sen sanottuaan hän nukkui pois.”

      5 ) YHTEENVETOA Stefanuksen kuolemasta = kivittäminen

      • Paavali (silloinen Saulus tarsolainen) ei siis tappanut Stefanusta.
      • Kiihkojuutalaiset, ylipapin johdolla kivittivät Stefanuksen, yhtenä miehenä!
      • Kivityksen todistajat riisuivat viittansa tämän Sauluksen huostaan.
      • Saulus ei siis ollut kivittäjien porukassa, eikä hän ”heiluttanut roomalaista miekkaa” ( kuten eräs valheväite tällä palstalla on usein tuotu!

      (Aloitus jatkuu)

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Oliko Paavali ”murhamies” – joka tappoi Sefanuksen? Ei ollut! (UT:n todistusta)


      Paavali itse kertoo:

      • ”Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.' ( Apt 22:20, KR38)

      • ” Minä sanoin: ’Herra, hehän tietävät, että minä kuljin synagogasta synagogaan ja vangitsin ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun. Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.’ ( Apt 22:19-20, KR92)

      Saulu tarsolainen siis hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Mutta hän ei ollut osallinen siinä porukassa. Hän ”oli läsnä” - hän ”oli paikalla”.
      Eikä hän ollut ”rooman armeijan tappohommissa” ( kuten tällä palstalla on satoja valheita niin esitetty!)

      LOPUKSI:
      …………..

      Sellaiset väitteet, että Paavali oli ”murhamies” joka tappoi Stefanuksen ja muitakin ihmisiä. Sellaiseen väitteeseen ei löytdy MITÄÄN tukea UT:n sisällöstä.
      Paavali kirjoittaa Timoteukselle:

      • ”Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa.”
      ”- minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa.” ( 1 Tim 1:12-13, KR38)

      • ”Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa,
      • - Ja olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein. ” ( 1 Tim 1: 12-13, KR92

      Paavali ei lainkaan edes koeta kiistää, millainen hän oli ollut!

      Tällä palstalla on jankutettu kymmeniä ja kymmeniä kertoja:
      • ”Paavali oli murhamies, eikä kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää.”

      Yhtäkään fyysistä murhaa taikka tappoa ei ole todistettu hänen tehneen. Väkivaltainen hän oli, kohteli Jeesuksen uskovia julmasti.

      Mutta sen perästä, kun hän kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä, ja sai Pyhän Hengen voiman, niin hänen sydämensä valtaistuimelle astui Herran Jeesuksen Kristuksen rakkaus ja totuus.

      Voidaan siis 100 % varmuudella hylätä kaikki sellaiset valheväitteet, että
      • Paavali oli murhamies, tappaja!
      • Paavali liikkui roomalaisessa tappojoukossa
      • Paavali tappoi miekalla
      • jne, etc

      Paavali ei siis surmannut edes Stefanusta. Vaikka silloisen Saulus tarsolainen pimeässä tilassa hyväksyi surman.

      Damaskontien kääntymyksen ja ihmeen perästä hän saattoi kirjoittaa: - " minut ENTISEN väkivallan tekijän..."

      Seuratkaamme Jeesusta Kristusta! Hän oli ja on ”Tie ja Totuus ja Elämä” ( Joh 14:6).
      Häntä, Jeesusta – Paavali julisti. Ristille naulittuna ja ylösnousseena! Amen. ( 1 Kor 2:1-5)

    • Anonyymi

      Juudaksen murhan henki meni Saulus Tarsolaiseen, joka murhasi kristittyjä Rooman hirmuvallan valtuuttamana palkkamurhaajana. Sauluksella on Rooman kansalaisuus ja sympatiat siihen suuntaan.

      Saulus kertoo murhanneensa ihmisiä ja luo pelon ilmapiiriä. Pelko on aseeni, meinasi Saulus Tarsolainen.

      Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

      Ap. t. 22:20

      Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'



      1. Joh. 3:15

      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

      • Anonyymi

        Ajassa tuosta on 2000 vuotta aikaa jo. Eläkää tätä päivää.


    • Anonyymi

      Nyrkkeilyssä ei käytetty siihen aikaan mitään nyrkkeilyhanskoja, vaan se oli puhdas taistelulaji, jonka tarkoitus oli tappaa vastustaja.

      Paavali pelottelee Korinttolaisia nyrkkeilijän taidoillaan.

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      • Anonyymi

        Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin Paavali entisenä murhamiehenä olisi ollut pääepäilty tapahtumiin. Samoin Pietari, joka siitä tiesi ja puhui.

        Pietari oli ailahtelevainen luonne, jolla oli miekka, jolla sivalsi vartijan korvan pois.

        Välillä kielsi tuntevansa koko Jeesusta, mutta sitten toisinaan oli hurskas uskossaan.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        Paavali ja Pietari kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin Paavali entisenä murhamiehenä olisi ollut pääepäilty tapahtumiin. Samoin Pietari, joka siitä tiesi ja puhui.

        Pietari oli ailahtelevainen luonne, jolla oli miekka, jolla sivalsi vartijan korvan pois.

        Välillä kielsi tuntevansa koko Jeesusta, mutta sitten toisinaan oli hurskas uskossaan.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        Paavali ja Pietari kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.

        Johannes oli varma uskossaan ja hän eli pitkään. Toiset apostolit karkottivat hänet Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan, jossa hänelle uskottiin Ilmestyskirjan sanoma.

        Johannes varoitti alkuseurakunnan tilasta.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Johannes kunnioitti Jumalan lakeja ja eli pitkän iän.

        1. Kun. 3:14

        Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes oli varma uskossaan ja hän eli pitkään. Toiset apostolit karkottivat hänet Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan, jossa hänelle uskottiin Ilmestyskirjan sanoma.

        Johannes varoitti alkuseurakunnan tilasta.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Johannes kunnioitti Jumalan lakeja ja eli pitkän iän.

        1. Kun. 3:14

        Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

        Sentähden minä vuodatan heidän ylitsensä kiivauteni, hukutan heidät vihani tulella ja annan heidän vaelluksensa tulla heidän päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentähden minä vuodatan heidän ylitsensä kiivauteni, hukutan heidät vihani tulella ja annan heidän vaelluksensa tulla heidän päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

        Jer. 17:10

        Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.


      • Anonyymi

        Paavali ei ollut ”nyrkkeilijä”!

        Valheen kirjoittaja vääntävä Kirjoituksia Kieroon siinäkin asiassa, joka löytyy 1 Kor 9:25-27)

        Siinä Paavali opettaa VERTAUSKUVAN avulla kristityn kilvoitusta!

        Ja ottaa esimerkiksi sen antiikin ajan urheilijoita. Jotka juoksivat, painivat, nyrkkeilivät! Sehän oli tuttua asiaa noin aikoina!

        Eli Paavali puhuu metaforaa. Kehottaa uskovia samankaltaiseen sinnikkyyteen, jota urheilijat harjoittivat, se sadaakseen katovaisen ”mitalin” ja seppeleen!

        Mutta kristityillä se tarkoittaa ”katoamatonta” kruunua, ikuista elämää! ( 1 Kor 9:25-27)

        • ” Mutta en minä niin juokse kuin tietämättömän puoleen, ja minä kilvoittelen, ei niinkuin tuulta pieksäin.
        • - Vaan minä kuritan ruumistani ja painan sitä alas, etten minä, joka muille saarnaan, itse hyljättäväksi tulisi.”

        KJV 1789 – 1 Kor 9:25-26
        • ”Ja jokainen, joka pyrkii mestaruuteen, on maltillinen kaikessa. Nyt he tekevät sen saadakseen turmeltuvan kruunun; mutta me olemme lahjomattomia.
        9:26
        • ” Minä siis juoksen niin, en niin epävarmana; joten taistele minä, en niinkuin ilmaa lyö: ”
        • ” Mutta minä pysyn ruumiini alla ja alan sitä alamaiseksi, etten minä itse joutuisi syrjäytymään, kun olen saarnannut muille.” ( KJV 1789, 1 Kor 9:25-27)

        Aramea- raamattu, 1 Kor 9: 25-27
        • ” Mutta kaikki ihmiset, jotka ponnistellen tekevät, hillitsevät kaikessa mielensä, ja nämä juoksevat, että saisivat kruunun, joka on turmeltuva, mutta me turmeltumattoman.
        • ” Sen tähden, minä en juokse siten niin kuin en mitään tietäisi, enkä taistele siten kuin hän, joka ilmaa vastaan taistelee.
        • (Kreikassa nyrkkeily, jonka mukaan RK menee. Arameassa samoin, mutta ehkä ennemmin painimatsi. Urheilusta, näytösluontoisesta, kyse joka tapauksessa.)

        • ”Vaan minä olen voittanut minun ruumiini, ja pidän sitä alamaisena, etten minä, joka olen toisille julistanut, olisi olemuksessani hylätty.”

        SIIS?

        Kaikki nuo käännösten jakeet todistavat, että Paavali VERTASI kristityn kilvoittelua siihen, miten urheilijat ottivat asiansa tosissaan:
        • - ei ilmaaan hosuen
        • ei tuulimyllyjä vastaan hosuen
        • ei laskasti juosten
        • ei tuulta pieksäen….
        • Vaan NIIN KUIN urheilijat, saavuttaakseen tavoitteen.
        Nyrkkeilyä ei sanota, paitsi RK 1992 on niin sanottu.

        Mutta MISSÄÄN muualla, muuten – ei käy ilmi, että Paavali olisi ehtinyt sellaiseen.

        Päin vastoin. Hän kuritti ruumistaan paastoilla ja muutenkin, kilvoittelussa kohti päämäärää.

        Paavali ei siis ollut itse "nyrkkeilijä" eikä fanittanut sellaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin Paavali entisenä murhamiehenä olisi ollut pääepäilty tapahtumiin. Samoin Pietari, joka siitä tiesi ja puhui.

        Pietari oli ailahtelevainen luonne, jolla oli miekka, jolla sivalsi vartijan korvan pois.

        Välillä kielsi tuntevansa koko Jeesusta, mutta sitten toisinaan oli hurskas uskossaan.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        Paavali ja Pietari kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.

        Kuules kirjoitusten kieroon vääntäjä -valheveikko!
        Sepityksesi saaste ei ketään vakuuta!

        Keksi parempaa!
        ( Paitsi satusetääkään sinusta ei kehity, etkä fiktiokirjoittajana etenisi minkään kilpailun osalliseksi.)


        Valheiden ja saatanallisten saagojen sepittäjänäkin olet ala-arvoista tasoa....


      • Anonyymi

        Ettei hosu sohi ilmaan huitoen elikkä turhaan. ETTE EDES YMMÄRRÄ VERTAUKSIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes oli varma uskossaan ja hän eli pitkään. Toiset apostolit karkottivat hänet Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan, jossa hänelle uskottiin Ilmestyskirjan sanoma.

        Johannes varoitti alkuseurakunnan tilasta.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Johannes kunnioitti Jumalan lakeja ja eli pitkän iän.

        1. Kun. 3:14

        Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

        Apostolit ei laittanut johannesta Patmos saarelle vaan sen ajan vastustajat ja päättäjät osa Kreikasta osa Italiasta ja Johannes sai siellä Jeesuksen ilmestyksen. Niitä kirjoitti muistiin siellä. Myös itseasiassa omia kokemuksiaan paetessaan juutalaisia ja arabeja herodeksia ja Kreikan Artemis zeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jer. 17:10

        Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.

        Jere 17 on juutalaisille sitten jos et ole juutalainen tämä ei koske sinua. Ja Jeesuksen tultua tämä ei kosketa häneen uskoviakaan yhtään. Rangaistus oli Jeesuksen päällä. OLETTE PEITE SILMILLÄ EPÄUSKOSSA.


    • Anonyymi

      "Johannes oli varma uskossaan ja hän eli pitkään. Toiset apostolit karkottivat hänet Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan, jossa hänelle uskottiin Ilmestyskirjan sanoma."

      _____________
      Kommenttia, oikaisua,

      Toiset" apostolit" eivät karkottaneet Johannesta Patmokselle.

      Se tapahtui erään Rooman keisarin vainon tuloksena.

      Otapas asioista selvää, niin et kirjoita "läpiä päähäsi".

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-06-25 09:12:36


      Juudaksen murhan henki meni Saulus Tarsolaiseen, joka murhasi kristittyjä Rooman hirmuvallan valtuuttamana palkkamurhaajana. Sauluksella on Rooman kansalaisuus ja sympatiat siihen suuntaan.

      Saulus kertoo murhanneensa ihmisiä ja luo pelon ilmapiiriä. Pelko on aseeni, meinasi Saulus Tarsolainen.

      ______________

      OIKAISUA

      Em kirjoitus on saastaista saatanan valhepostillaa-

      Paavali ei ollut (edes Saulus tarsolaisen asemassaan)
      mikään "roomalainen palkkamurhaaja".
      tms.

      Kirottuja ovat tuollaiset valheet Paavalista.

      Kirottu se käsi joka niitä kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Saulus olikin juutalainen rabbi pahuuden vallassa ukkokultaisuudesta sisältä saastaa. Kyllä hän vainosi Jeesukseen uskovia ja laittoi vankilaan nykyään ne laittaa hullujen huoneelle ja vie työpaikat rahat sama meno .


    • Anonyymi

      Rooman hirmuvalta ja sen kansalaisuuden saaminen sotakuntoiselle miehelle tarkoitti lupaa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, koska Roomalaiset pelkäsivät, että Jeesus nimitetään Juutalaisten kuninkaaksi ja Israel eroaa Rooman valtakunnasta.

      Saulus Tarsolainen oli sen ajan Rooman hirmuvalan terroristi.

      • Anonyymi

        Sekin tiedeään nyt, että Saulus oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta ja hänen isänsä jo teki palveluksia Rooman hirmuvallalle, rikastui ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus. Sieltä oli peräisin Paavalin naisviha, huntupakot ja burkan pitämisen määräys naisille.
        Ei Jeesus sellaista naisten alistamista opettanut. Paavalilla oli paha luonne.

        Paavali riehui Korintossa kuin villipeto.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin tiedeään nyt, että Saulus oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta ja hänen isänsä jo teki palveluksia Rooman hirmuvallalle, rikastui ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus. Sieltä oli peräisin Paavalin naisviha, huntupakot ja burkan pitämisen määräys naisille.
        Ei Jeesus sellaista naisten alistamista opettanut. Paavalilla oli paha luonne.

        Paavali riehui Korintossa kuin villipeto.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Paavali oli sovinisti ja piti naisia lampaan asemassa miehiin nähden.
        Ei se ole mitään oikeata kristinuskoa.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.


      • Anonyymi

        Paavali ei ollut roomalainen tappaja ja terrosisti.
        Hän oli juutalainen, Jeesuksen ase<ttma apostoli
        Eikä ollut roomalainen tappaja silloinkaan,, kun oli veilä Saulus tarsolaien!

        Näin on eväät, näin on faktat!.


        Kyllä Paavalilla oli Rooman kansalaisuus. Ei se mikään moderni ”uutinen” ole 2024. Se on kirjoitettuna useassa kohdassa Apostolien tekoja.

        Paavali oli syntyperäinen juutalainen, jolla oli ns. kaksoiskansalaisuus. Samaan tapaan kuin vaikkapa suomalaisilla on sekä Suomen että EU:n kansalaisuus! Ei sekään mikään kummallisuus ole, jos on kaksoiskansalaisuus? MUTTA? Mikä on syntyperä? Mikä se oli Paavalilla?


        2)

        Paavali ei ollut syntyperäinen ”roomalainen” – vaan juutalainen! Näin, Paavalin todistuspuhe, Apt 22: 1-3

        • "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
        Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

        • "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.”


        Paavali oli Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen, hebrealaisista vanhemmista syntynyt. ( Filipp 3:3-10)

        • ”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”

        • ” Niin Paavali sanoi: Minä olen juutalainen mies, Tarson tunntetun Kiliakian kaupungin kansalainen.” ( Apt 21:39)

        • ” Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.”

        • ” He tuntevat minut jo entuudestaan ja jos tahtovat, että minä miedän uskontomme anakrimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.” ( Apt 26:4-5)

        Aloitus jatkuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ollut roomalainen tappaja ja terrosisti.
        Hän oli juutalainen, Jeesuksen ase<ttma apostoli
        Eikä ollut roomalainen tappaja silloinkaan,, kun oli veilä Saulus tarsolaien!

        Näin on eväät, näin on faktat!.


        Kyllä Paavalilla oli Rooman kansalaisuus. Ei se mikään moderni ”uutinen” ole 2024. Se on kirjoitettuna useassa kohdassa Apostolien tekoja.

        Paavali oli syntyperäinen juutalainen, jolla oli ns. kaksoiskansalaisuus. Samaan tapaan kuin vaikkapa suomalaisilla on sekä Suomen että EU:n kansalaisuus! Ei sekään mikään kummallisuus ole, jos on kaksoiskansalaisuus? MUTTA? Mikä on syntyperä? Mikä se oli Paavalilla?


        2)

        Paavali ei ollut syntyperäinen ”roomalainen” – vaan juutalainen! Näin, Paavalin todistuspuhe, Apt 22: 1-3

        • "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
        Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

        • "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.”


        Paavali oli Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen, hebrealaisista vanhemmista syntynyt. ( Filipp 3:3-10)

        • ”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”

        • ” Niin Paavali sanoi: Minä olen juutalainen mies, Tarson tunntetun Kiliakian kaupungin kansalainen.” ( Apt 21:39)

        • ” Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.”

        • ” He tuntevat minut jo entuudestaan ja jos tahtovat, että minä miedän uskontomme anakrimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.” ( Apt 26:4-5)

        Aloitus jatkuu

        Toimiko Paavali ”Rooman hirmuvallan edustajana” ?


        Ei toiminut, ei vähimmässäkään määrin, eikä koskaan! Sellaista asiaa ei löydy UT:n kirjoituksista, eikä mistään historiallisista lähteistä. Jos olisi? Siitä olisi kyllä kirjoitettu?

        - Että ”juutalainen apostoli oli roomalaisen tappokohortin ykkösmies”-- ja ? No, mutta niin härskeihin valheisiin eivät siihen aikaan ryhtyneet! Koska? Oli TÄYSIN selvää, että Paavali oli juutalainen, juutalaisen uskonnon edustaja. Jonkun ”nasaretilaisen lahkon” puhujamies! (Apt 25:14-16)

        Hän oli kiihkojuutalalainen, fariseus. Lain kiihkoilija. Täynnä uskonnollista fanaattisuutta. Käntymykseensä saakka, Damaskontiellä. ( Apt 9: 1 ---)

        Ja saatuaan Jeesukselta apostolin tehtävän ja valtuudet hän ”kiivaili” vain Kristuksen seurakunnan puolesta!( 1 Kor 11:1-2)


        Toimiko Paavali roomalaisena tappajana?

        Ei toiminut. Kun hän murhanhenkisenä lain kiivailijana vainosi Kristuksen seurakuntaa, hän teki sen juutalaisena. Sen ajan papiston, jopa ylipapin valtuuksilla! ( Apt 9:1) Ei roomalaisena. Ei koskaan eikä missään. Sellaiset väitteet ovat 100% perättömiä paholaisen postilloja.

        Roomalaiset eivät tehneet yhteistyötä ”juutalaisen” uskonnon edustajien kanssa. Roomalaisilla oli omat ”jumalansa”, eikä Paavalin Jumala heitä hetkauttanut!
        • ” Sinä ole hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut!” ( Apt 26:24)
        Niinpä apostoli Paavali oli ensimmäinen, joka sai tittelin ”jumalan hullu”!

        Paavalin väkivaltaisuus ja murhanhimo oli uskonnollista lajia! Ihmisen inhimillinen pahuus – oli uskonnollisen kaavun sisällä! ( Jollainen on pahimman lajin pahuutta!)

        Ei ole turhaan sanottu, että ”uskonnon varjolla on tehty ja tehdään sitä ja tätä…” ?

        Paavali oli siis kiihkouskonnollinen, juutalainen. Mutta uskonto, uskonnot - ja sisällinen AITO usko ja Jumalan rakkaus puuttui tuosta paketista!

        Se on juuri uskontojen ongelma? On teesejä ja dogmeja, käskyjä ja kieltoja. Sääntöjä ja joka lajin oppeja? Mutta yksi tärkein PUUTTUU?

        - Jumalan totinen olemus, totuus ja rakkaus sisimmän tasolla. Ulkokultaisuus jyllää! (1 Kor 13. luku)

        Kun Paavali armon Jumalalta, ja koki radikaalin ja vallankumouksellisen kääntymyksen Damaskon tiellä silloin loppui ”murhanhimon keissi”.

        Yhteenvetoa
        ---------------------

        5. Oliko Paavalilla Rooman kansalaisuus? Kyllä oli.
        6. Oliko hän syntyperäinen roomalainen? Ei ollut syntyperäinen, vaan juutalainen.
        7. Hirmuvallan edustaja? Ei ollut KOSKAAN missään, eikä mitenkään!
        8. Toimiko Paavali roomalaisena tappajana? Ei toiminut KOSKAAN roomalaisena tappajana.


      • Anonyymi

        Juutalaisia on tietokoneilla työpaikoilla myös sotkenut sukututkimukset nimet koulutukset ja muutakin tärkeää varastelleet jopa rokotustodistuksia väärennelleet työkirjoja vieneet ruokaohje kansioita kirjoja imureita pesukoneita asunnoista kuskaavat huumeita Venäjältä tulleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin tiedeään nyt, että Saulus oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta ja hänen isänsä jo teki palveluksia Rooman hirmuvallalle, rikastui ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus. Sieltä oli peräisin Paavalin naisviha, huntupakot ja burkan pitämisen määräys naisille.
        Ei Jeesus sellaista naisten alistamista opettanut. Paavalilla oli paha luonne.

        Paavali riehui Korintossa kuin villipeto.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Naisten juiruamiset siihenkin aikaan kesken kokouksen häiritsee nytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli sovinisti ja piti naisia lampaan asemassa miehiin nähden.
        Ei se ole mitään oikeata kristinuskoa.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        Sairaat vetää taas yksittäisiä kohtia lukematta ympäröivää textiä HUIVI OLI RUKOUSHUONEELLA SIIHEN AIKAAN KUN PYHÄKKÖ OLI VIELÄ TÄYNNÄ RAHAN VAIHTAJIA MYYJIÄ. Se oli juutalaisilla tapa naisen tullessa rukoushuoneelle peittää päänsä.Se ei ole mikään arki liina keittiössä kaupassa pihalla vaan se liittyi rukous hetkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ollut roomalainen tappaja ja terrosisti.
        Hän oli juutalainen, Jeesuksen ase<ttma apostoli
        Eikä ollut roomalainen tappaja silloinkaan,, kun oli veilä Saulus tarsolaien!

        Näin on eväät, näin on faktat!.


        Kyllä Paavalilla oli Rooman kansalaisuus. Ei se mikään moderni ”uutinen” ole 2024. Se on kirjoitettuna useassa kohdassa Apostolien tekoja.

        Paavali oli syntyperäinen juutalainen, jolla oli ns. kaksoiskansalaisuus. Samaan tapaan kuin vaikkapa suomalaisilla on sekä Suomen että EU:n kansalaisuus! Ei sekään mikään kummallisuus ole, jos on kaksoiskansalaisuus? MUTTA? Mikä on syntyperä? Mikä se oli Paavalilla?


        2)

        Paavali ei ollut syntyperäinen ”roomalainen” – vaan juutalainen! Näin, Paavalin todistuspuhe, Apt 22: 1-3

        • "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
        Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

        • "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.”


        Paavali oli Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen, hebrealaisista vanhemmista syntynyt. ( Filipp 3:3-10)

        • ”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”

        • ” Niin Paavali sanoi: Minä olen juutalainen mies, Tarson tunntetun Kiliakian kaupungin kansalainen.” ( Apt 21:39)

        • ” Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.”

        • ” He tuntevat minut jo entuudestaan ja jos tahtovat, että minä miedän uskontomme anakrimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.” ( Apt 26:4-5)

        Aloitus jatkuu

        Juudakset ei muutu pahuudesta muuten kuin Jeesus muuttaa mutta heillä on peite vikapäät herjaamiseen.


    • Anonyymi

      Galatalaiskirje 1:1

      ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

      Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu.

      • Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
      • Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
      • Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
      • Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
      • Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
      • Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
      • Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
      • Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
      • Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
      • Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
      • Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
      • Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
      • Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

      • Anonyymi

        Paavalin saama Saatanan enkeli piti miestä vallassaan ja sai miehen tekemän syntiä ja pahaa koko ajan.

        Paha henki sai Paavalin puhumaan sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa, eli pahuuden kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennen kuin Baabelin torni kaadettiin ja jokaiselle kansalle määrättiin oma kieli, mitä pitää puhua.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. (=glossolaliaa)

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Korintossa Saatanan enkeli riepotteli Paavaliaa ihan miten tahtoi.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli piti miestä vallassaan ja sai miehen tekemän syntiä ja pahaa koko ajan.

        Paha henki sai Paavalin puhumaan sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa, eli pahuuden kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennen kuin Baabelin torni kaadettiin ja jokaiselle kansalle määrättiin oma kieli, mitä pitää puhua.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. (=glossolaliaa)

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Korintossa Saatanan enkeli riepotteli Paavaliaa ihan miten tahtoi.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Paavali vuodatti tuntojaan ja teki tunnustuksia valehtelustaan ollessaan lähes kaksi vuotta Korintossa.
        Kirjoitti siellä kirjeitä Roomaan, mutta ei itse niitä vienyt sinne, vaan laittoi kuriirin asialle.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta, joiden motto oli: Tarkoitus pyhittää keinot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli piti miestä vallassaan ja sai miehen tekemän syntiä ja pahaa koko ajan.

        Paha henki sai Paavalin puhumaan sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa, eli pahuuden kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennen kuin Baabelin torni kaadettiin ja jokaiselle kansalle määrättiin oma kieli, mitä pitää puhua.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. (=glossolaliaa)

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Korintossa Saatanan enkeli riepotteli Paavaliaa ihan miten tahtoi.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        • Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
        • Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
        • Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
        • Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
        • Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
        • Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
        • Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
        • Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
        • Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
        • Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
        • Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
        • Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
        • Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vuodatti tuntojaan ja teki tunnustuksia valehtelustaan ollessaan lähes kaksi vuotta Korintossa.
        Kirjoitti siellä kirjeitä Roomaan, mutta ei itse niitä vienyt sinne, vaan laittoi kuriirin asialle.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta, joiden motto oli: Tarkoitus pyhittää keinot.

        Asiakokonaisuus = Roomalaiskirjeen 3. luvussa
        _____________________________________

        Paavali, joka oli syntyperältään juutalainen, ja sisällä isiensä uskon (juutalaisuuden) oppikysymyksistä ja praktisista seikoista, kirjoitti Roomassa oleville Jeesuksen uskoville. Pakanataustaisille. (Room 1:1)

        Hän vertasi juutalaista uskoa ja kristinuskon asioita pakanataustaisille kristityille.

        Roomalaiskirjeen 3. luvussa Paavalin pääsanoma on se, että

        - kaikki ihmiset ovat syntisiä, valehtelijoita, vääryyden tekijöitä. Kaikki. Ei ole yhden yhtäkään putipuhtoista ja täydellistä. Juman pyhyyden mittareilla tutkittuna! Ei ainuttakaan 100% täydellistä!
        • "Kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla!" ( Room 3:23)


        Tämä asiakokonaisuus, konteksti on relevantti seikka siinä, mitä Paavali lausuu valheesta. Kysymys on KAIKKIEN ihmisten kollektiivisesta tasosta.

        • "Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
        • Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman? Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
        • Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan."

        Room 3:5-7, 9-18


        • Ei ole ketään ymmärtäväistä,
        • ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        • kaikki ovat poikenneet pois,
        • kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
        • ei ole ketään,
        • joka tekee sitä, mikä hyvä on,
        • ei yhden yhtäkään.
        • Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
        • kielellänsä he pettävät,
        • kyykäärmeen myrkkyä
        • on heidän huultensa alla;
        heidän suunsa on täynnä
        • kirousta ja katkeruutta.
        • Heidän jalkansa ovat nopeat
        • vuodattamaan verta,
        • hävitys ja kurjuus
        • on heidän teillänsä,
        • ja rauhan tietä he eivät tunne.
        • Ei ole Jumalan pelko
        • heidän silmäinsä edessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        • Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
        • Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
        • Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
        • Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
        • Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
        • Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
        • Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
        • Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
        • Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
        • Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
        • Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
        • Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
        • Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

        Paavali oli vielä tappohommissa, kun Matteus valittiin Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostoliksi, eli Karitsan mukana kulkeneeksi apostoliksi, joka todisti Jeesuksen opetuksen, ristiinanulitsemisen ja ylösnousemusen riemun.

        Paavali ei kuulu tähän joukkoon. Paavali oli murhamies ja valehtelija, eikä murhamiehet peri ikuista elämää. Paavali oli paha mies, eksytti paljon sekä Juutalaisia että Krisittyjä.

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

        Jeesus varoitti Damaskontien valejeesuksista (minä se olen) ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka tekeytyvät apostoliksi.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli vielä tappohommissa, kun Matteus valittiin Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostoliksi, eli Karitsan mukana kulkeneeksi apostoliksi, joka todisti Jeesuksen opetuksen, ristiinanulitsemisen ja ylösnousemusen riemun.

        Paavali ei kuulu tähän joukkoon. Paavali oli murhamies ja valehtelija, eikä murhamiehet peri ikuista elämää. Paavali oli paha mies, eksytti paljon sekä Juutalaisia että Krisittyjä.

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

        Jeesus varoitti Damaskontien valejeesuksista (minä se olen) ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka tekeytyvät apostoliksi.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        On huutava vääryys, että uskotaan Jeesukseen sellaisena, miksi Paavali hänet vääristi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On huutava vääryys, että uskotaan Jeesukseen sellaisena, miksi Paavali hänet vääristi.

        Mitä siinä valitat? Rupea hommiin äläkä kitise.
        Jeesus on Herra, KuningastenKuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä valitat? Rupea hommiin äläkä kitise.
        Jeesus on Herra, KuningastenKuningas.

        Jeesus oli tosi profeetta, ei ennustelija, ja hän ei pyrkinyt kuninkaaksi, koska Lain mukaan Israelin monarkki tai tuomari ei saa omia itselleen papeille kuuluvia tehtäviä. Hän siis oikeastaan todisti Samuelia ja Daavidin poikia vastaan. Paavali käänsi kaiken nurin päin ja uskonpuhdistuksen sijaan hän oikein tosissaan panosti siihen, että uusi uskonto vetäisi oikein paljon ihmisiä ja sitä voitaisiin kehittää nopeasti kauas siitä, mitä Mooses oli opettanut. Niin Paavali sai ihmiset tekemään aviorikoksia ja syömään lihaa, jossa nimenomaan oli veri mukana. Että siitä saa ikuisen elämän, kun syö Kristuksen verta. Lopulta hän oli nostanut puhdasoppisen profeetan Jeesuksen pakanallisen jumalolennon asemaan, niin että "kristus" ei enää edes tarkoittanut sitä mitä se oli aiemmin tarkoittanut eli johtavan papin tai kuninkaan asemaan voideltua IHMISTÄ. Koska Paavali sai jatkuvasti uusia ideoita, hänen kirjoituksensa ovat sisäisesti ristiriitaisia. Paavali siis kumosi omia oppejaan. Koska hänellä ei koskaan ollut arvovaltaa oman kansansa keskuudessa, hän keskittyi kampanjoimaan muualla kuin Juudeassa, Samariassa ja Galileassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli tosi profeetta, ei ennustelija, ja hän ei pyrkinyt kuninkaaksi, koska Lain mukaan Israelin monarkki tai tuomari ei saa omia itselleen papeille kuuluvia tehtäviä. Hän siis oikeastaan todisti Samuelia ja Daavidin poikia vastaan. Paavali käänsi kaiken nurin päin ja uskonpuhdistuksen sijaan hän oikein tosissaan panosti siihen, että uusi uskonto vetäisi oikein paljon ihmisiä ja sitä voitaisiin kehittää nopeasti kauas siitä, mitä Mooses oli opettanut. Niin Paavali sai ihmiset tekemään aviorikoksia ja syömään lihaa, jossa nimenomaan oli veri mukana. Että siitä saa ikuisen elämän, kun syö Kristuksen verta. Lopulta hän oli nostanut puhdasoppisen profeetan Jeesuksen pakanallisen jumalolennon asemaan, niin että "kristus" ei enää edes tarkoittanut sitä mitä se oli aiemmin tarkoittanut eli johtavan papin tai kuninkaan asemaan voideltua IHMISTÄ. Koska Paavali sai jatkuvasti uusia ideoita, hänen kirjoituksensa ovat sisäisesti ristiriitaisia. Paavali siis kumosi omia oppejaan. Koska hänellä ei koskaan ollut arvovaltaa oman kansansa keskuudessa, hän keskittyi kampanjoimaan muualla kuin Juudeassa, Samariassa ja Galileassa.

        Se portti on leveä, jonka Paavali rakensi.


      • Anonyymi

        Pistos kreikaksi usko Jeesukseen sen takia Paavalia lyötiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli piti miestä vallassaan ja sai miehen tekemän syntiä ja pahaa koko ajan.

        Paha henki sai Paavalin puhumaan sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa, eli pahuuden kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennen kuin Baabelin torni kaadettiin ja jokaiselle kansalle määrättiin oma kieli, mitä pitää puhua.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. (=glossolaliaa)

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Korintossa Saatanan enkeli riepotteli Paavaliaa ihan miten tahtoi.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Kuningas SAUL OLI myös kuningas Davidin vainonnut juutalainen joka sai pahan hengen myös juutalainen Juudas sai saatanan itseensä. Varasteli muiden rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vuodatti tuntojaan ja teki tunnustuksia valehtelustaan ollessaan lähes kaksi vuotta Korintossa.
        Kirjoitti siellä kirjeitä Roomaan, mutta ei itse niitä vienyt sinne, vaan laittoi kuriirin asialle.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta, joiden motto oli: Tarkoitus pyhittää keinot.

        Paavali oli juutalainen


    • Anonyymi

      Paavali keski itse ne tarinat kutsumuksestaan. Suurin osa oikeista apostoleista ei hyväksynyt Paavalia joukkoonsa, vain muutama ailahteleva luonteinen apostoli yhytti itsensä Paavalin seuraan, kohtalokkaalla seurauksella, kuten Pietari, joka tapettiin Paavalin kanssa Roomassa.
      Pietarin olisi kannattanut pysyä kaukana Paavalista.

      • Anonyymi

        Jeesus ei tarvinnut ”arpomista” kun Hän Paavalin asetti apostoliksi!
        ---------------------------------------------------------------------------------------

        Jeesus valitsi suvereenilla vallalla ne 12 alkuperäistä
        Jeesus ei valinnut apostoleita ”arpomalla” - vaan Isän tahdon mukaisesti.

        • ”Niin tapahtui niinä päivinä, että hän lähti vuorelle rukoilemaan; ja hän oli siellä kaiken yötä rukoillen Jumalaa.” (Luukas 6:12)
        • Vain Jeesuksella on edelleen suvereeni valtaoikeus valita OMA apostolinsa Juudaksen tilalle!

        Siis? Kun Jeesus kutsui, valtuutti ja lähetti Paavalin ( Saulus tarsolaisen) se oli Ainoa Pätevä valinta ja päätös. Paavalin nimi tuli 12 apostolin listaan. Juudaksen sijaan. Siihen listaan ei tullut Mattiasta, koska ITSE JEESUS ei ollut valinnut Mattiasta.

        Kukaan lukutaitaitoinen, ymmärryskykyinen ja UT: sisällön tunteva ei hetkeäkään epäile sitä, että Paavali oli Jeesuksen valitsema. Ennen aikoja jo suunniteltu ”pakanain apostoliksi”. Laajalle kentälle. Lähettilääksi.

        Mistä sitten kiikastaa – se viha ja vaino Paavalia vastaan?
        ---------------------------------------------------------------------------

        Syitä ja selittäviä tekijöitä on toki monta lajia.

        5.1. Ydinsyy on paholaisen katkera viha, koska se menetti Paavalissa innokkaan Jumalan ja Jeesuksen vastustajan. Paavali - kiihkouskonnollisena - mutta vihan ja pahuuden sokaisemana kun oli niin totaalisesti ruvennut vainoamaan Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa!

        5.2. Tämän paholaisen vihan ja vainon lisäksi näkyy ihan ihmistason tekijöitä? Kyllä.
        Näitä raadollisia kuolevaisen ihmisen perussyntejä, kuten kateus, ylpeys, hengellinen sokeus...

        5.3. Paholaisen raivokas viha näkyy kautta Apostolien Tekojen, missä Paavali liikkui.

        Vainoajia olivat sekä roomalaiset (pakanat) mutta yllätys-yllätys! Juutalaiset uskontokiihkoilijat olivat ihan ykköstason vainoojia! Niin he vainosivat Jeesusta – totuuden tuojaa- niin he vainosivat Kristuksen seurakuntaa ja – apostoli Paavalia joka oli väkevä ja voimallinen työase Herran Kädessä.

        5.4. Sama saatanallinen viha ja vaino, likaiset valheet Paavalista. Se ovat saman Valheen Isän lähteestä. Tälläkin kirjoitusfoorumilla.

        Tyypit, joiden ”osaaminen” rajoittuu muutaman Raamatun jakeen jankuttamiseen, kuin järkensä kadottaneen tyyliin - ovat tietysti myös kateellisia , kun Paavali oli Herran ase! Ja itselle on jäänyt onneton rooli olla valheen orja ja paholaisen työrukkanen! Toki se harmittaneet?


      • Anonyymi

        Saulus Tarsolainen oli murhamies, joka tekeytyi apostoliksi, väärensi nimensä Paavaliksi ja pakeni ulkomaille, Arabiaan kolmeksi vuodeksi ja sitten Syyriaan yli kymmeneksi vuodeksi, jotta häntä ei olisi löydetty ja vältteli menemästä oikeiden apostoleiden seuraan, koska he olisivat tunnistaneet hänet murhamieheksi ja eksyttäjälksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolainen oli murhamies, joka tekeytyi apostoliksi, väärensi nimensä Paavaliksi ja pakeni ulkomaille, Arabiaan kolmeksi vuodeksi ja sitten Syyriaan yli kymmeneksi vuodeksi, jotta häntä ei olisi löydetty ja vältteli menemästä oikeiden apostoleiden seuraan, koska he olisivat tunnistaneet hänet murhamieheksi ja eksyttäjälksi.

        Aika hurja sairas mielikuvituksen harha.... no kuka tuollaisia uskoo, ei itse pirukaan..


      • Anonyymi

        Sinun olis kannattanut pysyä erossa paholaisen riveistä. Nyt maalissa häämöttää mikä.
        Valheiden puhujien finaali.


    • Anonyymi

      Apostoliksi valittu Juudas lankesi pois ja poistui riveistä
      -----------------------------------------------------------------------

      Kuten tiedämme, Juudas ei pysynyt uskollisena apostolin viralleen. Jeesus tiesi tämän.

      • ”Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista. ” ( Joh 6: 70-71)

      Tämä oli ennustettu jo kauan sitten. Psalmien kirjassa, Ps 109:8, näin:
      • ” Hänen päivänsä olkoot harvat, ottakoon toinen hänen kaitsijantoimensa.”

      Tämä toteutui siis Juudaksen kohdalla, vaikka hän oli Jeesuksen valitsema. Hänen päivänä katkesivat kesken kaiken, omasta syystä, ja vieläpä oman käden kautta. ( Matt 27:4-5)

      Joten on 100% selvää, ettei Juudaksen nimeä voi olla (12) apostolin listalla.

      4) Jeesus ITSE valitsi Juudaksen tilalle - Paavalin -
      --------------------------------------------------------------
      = apostoli: lähetetty!

      Juudaksen tapauksen perästä joukossa oli 11 alkuperäistä lähettilästä.
      Sitten ruvettiin kuin ”oman-käden-oikeudella” puuhaan, mihin? Pietarin johdolla siis ryhdyttiin rekrytoimaan apostolia Juudaksen tilalle. Ihmispäätöksellä, ihmisvoimin!

      Tämä surkuhupaisa tapaus on kerrottu Apt 1:15-26. Kyseessä oli menettely, jossa eksyttiin Jumalalle ja Jeesukselle kuuluvan hallinto-ja päätösvallan sektorille! Jeesus ei ollut sellaiseen lupaa, saati oikeutta antanut. Eikä Jumalaa ja Jeesusta yhtään velvoittanut se, mihin ihmiset omin luvin ja omassa innossaan ryhtyivät!

      • Mattias tuli valituksi - arpaa heittämällä!
      • ”Hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.” ( Apt 1:26

      Mattiaankaan nimeä EI VOI OLLA 12 apostolin listalla.
      Koska Jeesus ITSE ei Mattiasta valinnut.

      Amen.

    • Anonyymi

      Paavali oli – on- Oikea Apostoli!
      ----------------------------------------------

      Nämä kaikki seikat ovat näkyneet myös tällä foorumilla. Kun Paavalista on väitelty. On näkynyt usein väite:

      • ”Oikeat apostolit eivät hyväksyneet Paavalia.”"Osa oikeista apostoleista ei koskaan hyväksynyt Paavalia oikeaksi apostoliksi."

      Paavali oli ja on OIKEA apostoli. Amen.

      Sillä ei ole ratkaisevaa merkitystä, jos toiset apostolit eivät Paavalia hyväksyneet.
      Oma oli häpeänsä ja tyhmyytensä. Kateellisiakin saattoivat olla?

      Mutta OIKEA Jeesuksen apostoli Paavali päihitti monet muut apostolit. Mennen tullen.

      Koska oli Jeesuksen ja Jumalan ennalta valittu apostoliksi, jo "äitinsä kohdusta".
      Gal 1:15.

      Sana "apostoli" tarkoittaa "lähetettyä". Jeesuksen maanpäällisen elämän aikana hänen kahtatoista seuraajaa kutsuttiin opetuslapsiksi.

      Kreikan sana apostolos tarkoittaa lähettiä tai lähettilästä. Apostolit on yhteisnimitys ensimmäisen kristillisen sukupolven johtavalle ryhmälle.

    • Anonyymi

      Tarsolainen murhamies ja valehtelija Paavali rakensi sen laveantien portin taivaaseen kumoamalla lait ja käskyt alkoi hokemaan "yksin uskosta" -mantraa.

      Jeesuksen vei Jaakob oli täysin eri mieltä asiasta, missä se taivaan portti sijaitsee.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.

      • Anonyymi

        Sinä tyhjänpäiväinen suunsoittaja, saatanallisten säkeiden sepittäjä.

        Muuhun ei näy olevan resursseja...


    • Anonyymi

      Puuta, heinää, olkia kirjoittavat satusedät Paavalista!

    • Anonyymi

      Onneksi ja kiitos Jumalalle, on mahdollista aina ITSE lukea ja tarkistaa, mitä SANASSA on kirjoitettu.

      Paavali ei siis tappanut Stefanusta. Eikä UT:ssa lue että olisi muitakaan "murhannut".

      Väkivaltainen hän oli OLLUT ja sen rehellisesti myöntää. ( 1 Tim 1:12-17)

      Mutta on vakava synti, "lausua väärää todistusta.". Yli 2000 vuoden perästä.

      Paavalista.

      Jumala näkee ja kuulee!

      • Anonyymi

        Paavali oli väkivaltaisen väkijoukon jäsen ja yksi vaikutusvaltaisimmista fariseuksista, koska hän oli sukua kuningas Agrippalle.

        "Heitettyään [Stefanoksen] kaupungin ulkopuolelle he alkoivat kivittää häntä. Ja todistajat laskivat päällysvaatteensa Saul-nimisen nuoren miehen jalkojen juureen." (Ap.t. 7:58)

        Tuo väkijoukko, joka ei sietänyt Stefanoksen tiivistelmää Toorasta (jossa Juuda on pahis ja Joosef on sankari ja Jerusalem ei ole mitään ja Sikem on pääpaikka - vai mitä Stefanos muka sanoi väärin?), laski päällysvaatteensa Paavalin eteen niin kuin aiemmin Jerusalemin edustalla toinen väkijoukko oli laskenut päällysvaatteensa aasilla saapuvan Jeesuksen eteen.

        Jotkut jerusalemilaiset kohtelivat Jeesusta kuin kuninkaallista, siis kuninkaaksi voideltuna (messias, kristos). Stefanoksen kuolemaan tuominneet jerusalemilaiset kohtelivat Paavalia kuin kuninkaallista, antikristuksena. Paavali hyväksyi Stefanoksen murhan. Hän oli samaa mieltä kuolemantuomiosta. (Ap.t. 8:1)

        "Väkivaltainen hän oli OLLUT ja sen rehellisesti myöntää. ( 1 Tim 1:12-17)"

        Ilmankos Markion jätti Timoteus-kirjeet pois kaanonistaan.


    • Anonyymi

      Kertausta, että Raamatun Sanan totuus ei

      3) Stefanuksen puhe… Apt 7:1-23
      ------------------------------------------

      Tämän perästä Stefanus piti puheen. Se oli kattavaa historiikkia alkaen Aabrahamista, juutalaisten orjuuden ajasta Egyptissä, Mooseksesta, jne. ( Apt 7:1–50)

      Puheensa lopulla Stefanus otti esille Jeesuksen surman ( =josta juutalaisten johto oli vastuullinen).

      • ” Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.”

      • ”Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet.”

      4) Stefanuksen surma – millä tavalla – kuka teki? - Apt 7:54-60
      -------------------------------------------------------------------------------

      • ” Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.”

      • ”Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä.”
      • - ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.”

      • ”Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"

      Apt 7:54-60, KR1992
      • ”Silloin he alkoivat huutaa suureen ääneen, tukkivat korvansa ja ryntäsivät yhtenä miehenä hänen kimppuunsa. He raahasivat hänet ulos kaupungista kivittääkseen hänet, ja todistajat jättivät viittansa Saul-nimisen nuoren miehen huostaan.
      • ”Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: »Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni.»
      • ”Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: »Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!» Sen sanottuaan hän nukkui pois.”

      YHTEENVETOA Stefanuksen kuolemasta = kivittäminen

      • Paavali (silloinen Saulus tarsolainen) ei siis tappanut Stefanusta.
      • Kiihkojuutalaiset, ylipapin johdolla kivittivät Stefanuksen, yhtenä miehenä!
      • Kivityksen todistajat riisuivat viittansa tämän Sauluksen huostaan.
      • Saulus ei siis ollut kivittäjien porukassa, eikä hän ”heiluttanut roomalaista miekkaa” ( kuten eräs valheväite tällä palstalla on usein tuotu!
      unohtuisi!

    • Anonyymi

      Kertausta, että Stefanuksen surman faktat eivät hautautuisi perättömien väitteiden varjoon!



      Paavali itse kertoo:

      • ”Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.' ( Apt 22:20, KR38)

      • ” Minä sanoin: ’Herra, hehän tietävät, että minä kuljin synagogasta synagogaan ja vangitsin ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun. Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.’ ( Apt 22:19-20, KR92)

      Saulu tarsolainen siis hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Mutta hän ei ollut osallinen siinä porukassa. Hän ”oli läsnä” - hän ”oli paikalla”.
      Eikä hän ollut ”rooman armeijan tappohommissa” ( kuten tällä palstalla on satoja valheita niin esitetty!)

      LOPUKSI:
      …………..

      Sellaiset väitteet, että Paavali oli ”murhamies” joka tappoi Stefanuksen ja muitakin ihmisiä. Sellaiseen väitteeseen ei löytdy MITÄÄN tukea UT:n sisällöstä.
      Paavali kirjoittaa Timoteukselle:

      • ”Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa.”
      ”- minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa.” ( 1 Tim 1:12-13, KR38)

      • ”Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa,
      • - Ja olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein. ” ( 1 Tim 1: 12-13, KR92

      Paavali ei lainkaan edes koeta kiistää, millainen hän oli ollut!

      Tällä palstalla on jankutettu kymmeniä ja kymmeniä kertoja:
      • ”Paavali oli murhamies, eikä kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää.”

      Yhtäkään fyysistä murhaa taikka tappoa ei ole todistettu hänen tehneen. Väkivaltainen hän oli, kohteli Jeesuksen uskovia julmasti.

      Mutta sen perästä, kun hän kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä, ja sai Pyhän Hengen voiman, niin hänen sydämensä valtaistuimelle astui Herran Jeesuksen Kristuksen rakkaus ja totuus.

      Voidaan siis 100 % varmuudella hylätä kaikki sellaiset valheväitteet, että
      • Paavali oli murhamies, tappaja!
      • Paavali liikkui roomalaisessa tappojoukossa
      • Paavali tappoi miekalla
      • jne, etc

      Paavali ei siis surmannut edes Stefanusta. Vaikka silloisen Saulus tarsolainen pimeässä tilassa hyväksyi surman.

      Damaskontien kääntymyksen ja ihmeen perästä hän saattoi kirjoittaa: - " minut ENTISEN väkivallan tekijän..."

      Seuratkaamme Jeesusta Kristusta! Hän oli ja on ”Tie ja Totuus ja Elämä” ( Joh 14:6).
      Häntä, Jeesusta – Paavali julisti. Ristille naulittuna ja ylösnousseena! Amen. ( 1 Kor 2:1-5)
      ---------------------

      VAROITUS

      Varokaa itse kuin kirjoittamasta, mitä tahansa, apostoli Paavalista.

      Vastaatte sanoistanne. Viimeistään viimeisellä ratkaisupöydällä.

      Jos kirjoituksenne ei ole JUMALAN silmissä ja faktoissa TOTTA?
      Silloin - mitä?

      memento mori

      • Anonyymi

        Saulus Tarsolainen väärensi nimensä muiden murhamiesten ja roistojen tapaan, jottei häntä olisi saatu kiinni ja vastuuseen teoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolainen väärensi nimensä muiden murhamiesten ja roistojen tapaan, jottei häntä olisi saatu kiinni ja vastuuseen teoistaan.

        Sinä se ammattiväärentäjä taidat olla. Väärennät Raamatun sanaa.


    • Anonyymi

      Paavali oli murhamies ja siksi hänen saamallaan Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää mies hengiltä Roomassa.

      5. Moos. 19:21

      Älkää tunteko sääliä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

      • Anonyymi

        Jos Ananiaksen ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaksen ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

        On mahdollista että Paavali ja hänen kanssaan veljeillyt Pietari tekivät sen veriteon yhdessä, koska Pietari mainitsee sellaisen tapahtuneen ja Paavalilla oli kokemusta tapohommista entuudestaan.

        Pietari koki myös pahan äkkikuoleman Roomassa. Olisi vaan pysynyt erossa Paavalin levittämästä hapatuksesta.

        Uudentestamentin kirjeiden kokoajat käyttivät Paavalista lisänimeä "Saatanan esikoinen."
        Sillä siellä oli kovat riidat, mikä kirjeitä Uuteen Testamenttiin otetaan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mahdollista että Paavali ja hänen kanssaan veljeillyt Pietari tekivät sen veriteon yhdessä, koska Pietari mainitsee sellaisen tapahtuneen ja Paavalilla oli kokemusta tapohommista entuudestaan.

        Pietari koki myös pahan äkkikuoleman Roomassa. Olisi vaan pysynyt erossa Paavalin levittämästä hapatuksesta.

        Uudentestamentin kirjeiden kokoajat käyttivät Paavalista lisänimeä "Saatanan esikoinen."
        Sillä siellä oli kovat riidat, mikä kirjeitä Uuteen Testamenttiin otetaan mukaan.

        Paavali olisi yhdellä nyrkiniskulla pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran.

        Paavalin saama Saatanan enkeli antoi hänelle lisää fyysistä voimaa ja oli henkiopas.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26 Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu.

        Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali olisi yhdellä nyrkiniskulla pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran.

        Paavalin saama Saatanan enkeli antoi hänelle lisää fyysistä voimaa ja oli henkiopas.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26 Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu.

        Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty.

        Uutta Testamenttia kirjoittaneet pyhät miehet eivä olisi halunneet ottaa mukaan Paavalin kirjeitä ollenkaan, he kutsuivat Paavalia Saatanan esikoiseksi.
        Mutta äänestyksellä Paavalin kirjoituksia otettiin mukaan Uuteen Testamenttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaksen ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

        Vaan kun ei tutkittu!
        Mitään jossittelua ei tarvita.

        Jos -jos- jos?

        Eli, turhaa ruudin tuhlausta sepittää satuja 2000 vuoden perästä.

        Mene takaisin alakouluun!


      • Anonyymi

        UT: ei todista ainuttakaan murhaa! Paavalin tekemäksi.

        Ei yhtään.

        Perimätiedon mukaan sekä Paavali että Pietari kokivat marttyrikuoleman Roomassa, keisari Neron aikana!

        Mutta roomalaiset eivät palkanneet "saatanan enkeliä" ! :)) smile:))

        He käyttivät miekkaa, Paavaliin.
        Ja ristiinnnaulitsemista Pietariin.

        HUOM: Tämä on siis perimätietoa.
        SElvää on ettei mikään "saatanan enkeli" - hahmo - ollut pistokokeita Paavaliin harjoittamassa.

        Joten?

        2000 vuoden jälkeeen Suomi24 helluntaipalstalla sepitetyt sadut ova pelkkää roskaa.

        Roskaa.

        Joka palaa tuhkaksi Jumalan Sanan tulinuotiossa.

        kestäkää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta Testamenttia kirjoittaneet pyhät miehet eivä olisi halunneet ottaa mukaan Paavalin kirjeitä ollenkaan, he kutsuivat Paavalia Saatanan esikoiseksi.
        Mutta äänestyksellä Paavalin kirjoituksia otettiin mukaan Uuteen Testamenttiin.

        Älä viitsi naurattaa noilla kroonisilla saduilla!
        Olet niin huono sadunkertojaksikin, että varmaan sait alakoulussa ehdot äidinkielestä`.
        Ja jäit luokallesi joka toinen vuosi? Ja lopputodistuksessasi oli suuri - mitä?

        Kun osaamisesi rajoittuu muutamien Raamatun jakeiden kieroon vääntämiseen:

        - niin siksi sinusta tuli paholaisen assistentti.

        Kukaan ei ota todesta jatkuvaa kroonista likakaivon sontaa!

        Hyi sinua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali olisi yhdellä nyrkiniskulla pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran.

        Paavalin saama Saatanan enkeli antoi hänelle lisää fyysistä voimaa ja oli henkiopas.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26 Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Paavali harjoitteli taistelulajeja, tuntee erilaiset miekat, pistomiekat ja kaksiteräiset miekat, joista puhuu.

        Siihen aikaa nyrkkeily oli tappolaji, koska mitään nykkeilyhanskoja ei käytetty.

        Sinä se murhamies siiis olet!

        Et osaa muuta kirjoittaa kuin murhista, tappamisesta, saatanasta.
        Kerrotko mitä RIKOKSIA olet tehnyt? Vai pitääkö toisten ne kertoa?----


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kirjoitusten-Kieroon -Vääntämisen sarjaa?

      Synteesi ja analyysi niistä kaikkein yleisimmin (täällä) jankutetuista ja hoetuista ”valheopeista” on saatanallista megavalhetta Paavalista. Raamatun (UT) Sanalla koeteltuna ne ”palavat totuuden tulessa” kuin kuivat roskat. Tässä niitä tavallisimpia:

      1. Paavali oli valehtelija
      2. Paavali oli tappaja, tappohommissa
      3. Paavali oli roomalainen sotilas
      4. Paavali oli talebaani
      5. Paavali puhui glossoliaa
      6. Paavali oli miekkailija, nyrkkeilijä
      7. ” Valejeesus” puhui Paavalille
      8. Paavaliin meni saatana
      9. Saatanan enkeli oli Paavalissa
      10. Jeesus ei valinnut Paavalia apostoliksi
      11. jne, etc

      Kaikki nuo väitteet (10) ovat silkkaa valhetta ja pötypuhetta. Niille ei (tietenkään) ole mitään tukea UT:n kirjoituksissa. Eikä noille väitteille ole MITÄÄN todisteita ja argumentteja Paavalin ajan muissa kirjallisissa lähteissä ( Roomalaisen historian puitteissa).

      Kyseessä on täysin tyhjät tuotteet. Kuin lentävä pivi taivaalal, kuin roskat jotka kelluvat veden pinnalla. Ja pahempaa? Kuin saatanalliset valheannokset, joilla paholainen siis yrittää saada vangeikseen, onnettomia horjuvia helvetin tielle.

    • Anonyymi

      Loppusuoralla ovat valheet Paavalista. Miksi?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe