Tampereen talous sakkaa

Anonyymi-ap

41

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinteistöveroja tulee odotuksen mukaan ja ratikan matkustajamäärät ovat ylittäneet ennusteet. Kiinteistöjä on rakennettu raitiotien reiteille. Jotakin on tehty myös oikein.

    • Anonyymi

      Aloittajalla ei ole tietoa kaupungin kassasta.

      • Anonyymi

        Sinullako on? Hyvä vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako on? Hyvä vitsi.

        Opettele lukemaan. Sillä päärjäät jo pitkälle elämässä.

        "Syy ahdinkoon on selvä. Menot kasvavat mutta tulot eivät. Tampereella kunnallisverotuotot jäävät 32 miljoonaa viimevuotista pienemmiksi,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele lukemaan. Sillä päärjäät jo pitkälle elämässä.

        "Syy ahdinkoon on selvä. Menot kasvavat mutta tulot eivät. Tampereella kunnallisverotuotot jäävät 32 miljoonaa viimevuotista pienemmiksi,"

        Ratikan tuotot eivät kuulu verotuottoihin. Ratikkayhtiö on ihan oma firmansa.


      • Anonyymi

        Tamperelaisen vihervassarin elämä on sellaista, että osaa lukea, muttei ymmärrä lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan tuotot eivät kuulu verotuottoihin. Ratikkayhtiö on ihan oma firmansa.

        Ratikan piti tuoda Tampereen kaupungille rahat tuplana takaisin. Ratikkayhtiön ei pitänyt tuottaa mitään eikä tuotakkaan, koska verorahoilla matkoja joudutaan subventoimaan. Viime vuonna muutaman miljoonn euron verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan piti tuoda Tampereen kaupungille rahat tuplana takaisin. Ratikkayhtiön ei pitänyt tuottaa mitään eikä tuotakkaan, koska verorahoilla matkoja joudutaan subventoimaan. Viime vuonna muutaman miljoonn euron verran.

        Raitiotien vaikutuksesta Tampereen kaupungin talouteen löytyy tietoa Tampereen kaupungin nettisivuilta.


    • Anonyymi

      Rahat loppuu, mutta ratikka rallaa.

    • Anonyymi

      Suhmureiden taskuihin nekin rahat ovat kadonneet!

    • Anonyymi

      Mene töihin luuseri. Se on vähintä, mitä voit tehdä asian etten.

    • Anonyymi

      Tampereen kaupungin talous on heikentynyt ja Sähkölaitos joudutaan myymään paikkaamaan taloudellisia tappioita. Ratikan rakentaminen ei tuonutkaan odotettuja tuloja kaupungille, ja nyt kaupungin on tehtävä vaikeita päätöksiä talouden tasapainottamiseksi.

      • Anonyymi

        Sähkölaitosta ei ole myyty eikä myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkölaitosta ei ole myyty eikä myydä.

        Osa jo myytiin. Loput sitten myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa jo myytiin. Loput sitten myöhemmin.

        Ei myyty. Ainoastaan toimintoja muutettiin. Aikaisemmin sähkölaitos osti sähköä ja myi sitä edelleen käyttäjille. Nyt tuo osto ja myynti annettiin ulkopuoliselle yhtiölle.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Lossi hanke toteutetaan maksoi mitä maksoi! Lossi on saatava!

      Lossi! Lossi! Lossi! Lossi!

    • Anonyymi

      Suomen tie vie EU:n sosiaalitoimiston luukulle.

    • Anonyymi

      Ostaisikohan joku Tarastenjärven jätteenkäsittelylaitoksen? Mitä muuta on vielä myymättä?

    • Anonyymi

      Millaiset herrat, sellainen kaupunki/maa.

    • Anonyymi

      Ratikan tehtävä ei ole tuottaa rahaa, vaan joukkoliikennepalvelua ihmisille.

      • Anonyymi

        Meille luvattiin ratikan tuovan investoinnit tuplaten takaisin, silloin kun hanketta ajettiin eteenpäin, moniin päättäjiin tuo upposi, vain PS äänestäjät ovat syyttömiä tähän hulluuteen.

        Ratikka ei edes parantanut joukkoliikennepalveluja, kuin korkeintaan 5%:lla.
        95%:lla palvelut heikkeni ja 100% muilla välineillä liikkujilla heikkeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille luvattiin ratikan tuovan investoinnit tuplaten takaisin, silloin kun hanketta ajettiin eteenpäin, moniin päättäjiin tuo upposi, vain PS äänestäjät ovat syyttömiä tähän hulluuteen.

        Ratikka ei edes parantanut joukkoliikennepalveluja, kuin korkeintaan 5%:lla.
        95%:lla palvelut heikkeni ja 100% muilla välineillä liikkujilla heikkeni.

        Kuinka monta veroa maksavaa kiinteistöä olisi jäänyt rakentamatta ilman raitiotietä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille luvattiin ratikan tuovan investoinnit tuplaten takaisin, silloin kun hanketta ajettiin eteenpäin, moniin päättäjiin tuo upposi, vain PS äänestäjät ovat syyttömiä tähän hulluuteen.

        Ratikka ei edes parantanut joukkoliikennepalveluja, kuin korkeintaan 5%:lla.
        95%:lla palvelut heikkeni ja 100% muilla välineillä liikkujilla heikkeni.

        Noilla prosenttiluvuilla ei ole mitään merkitystä, vaan katso matkustajamääriä:

        Tampereen Ratikassa tehtiin vappuaattona, 30.4.2024, uusi matkustajamääräennätys 65156 nousulla. Huhtikuussa matkalippujen validointeja on tehty 1 480 060 kappaletta, mikä on uusi kuukausikohtainen ennätys. Maaliskuussa nousuja oli 1 448 980 kappaletta.

        Aikaisempi matkustajamääräennätys tehtiin viime vuoden marraskuussa 62988 nousulla. Marraskuu oli myös aiempi ennätyskuukausi 1 460 735 nousulla.

        Tampereen Ratikan matkustajamäärät ovat jatkuvassa kasvussa. Tammikuun alusta huhtikuun loppuun on tehty tähän mennessä 5,6 miljoonaa matkaa. Vastaava luku oli viime vuonna 4,9 miljoonaa ja vuonna 2022 hieman alle 3,4 miljoonaa."
        https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka-teki-vappuaattona-matkustajamaaraennatyksen/#:~:text=Marraskuu oli myös aiempi ennätyskuukausi,hieman alle 3,4 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla prosenttiluvuilla ei ole mitään merkitystä, vaan katso matkustajamääriä:

        Tampereen Ratikassa tehtiin vappuaattona, 30.4.2024, uusi matkustajamääräennätys 65156 nousulla. Huhtikuussa matkalippujen validointeja on tehty 1 480 060 kappaletta, mikä on uusi kuukausikohtainen ennätys. Maaliskuussa nousuja oli 1 448 980 kappaletta.

        Aikaisempi matkustajamääräennätys tehtiin viime vuoden marraskuussa 62988 nousulla. Marraskuu oli myös aiempi ennätyskuukausi 1 460 735 nousulla.

        Tampereen Ratikan matkustajamäärät ovat jatkuvassa kasvussa. Tammikuun alusta huhtikuun loppuun on tehty tähän mennessä 5,6 miljoonaa matkaa. Vastaava luku oli viime vuonna 4,9 miljoonaa ja vuonna 2022 hieman alle 3,4 miljoonaa."
        https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka-teki-vappuaattona-matkustajamaaraennatyksen/#:~:text=Marraskuu oli myös aiempi ennätyskuukausi,hieman alle 3,4 miljoonaa.

        Tampereen ratikan matkustajamäärillä ei ole tekemistä Tampereen kaupungin talouden kanssa. Kaupungin talous sakkaa vaikka ratikalla liikutaan enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen ratikan matkustajamäärillä ei ole tekemistä Tampereen kaupungin talouden kanssa. Kaupungin talous sakkaa vaikka ratikalla liikutaan enemmän.

        Ratikan liikennöinti on tappiollista ja investointirahoja ei saada koskaan takaisin. Grynderit tienaavat ja maasuttavat päättäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan liikennöinti on tappiollista ja investointirahoja ei saada koskaan takaisin. Grynderit tienaavat ja maasuttavat päättäjiä.

        Totta , kerrankin järkevä kommentti .
        Ensimmäisen ratikan liikennevuoden aikana TKL tarvivitsi 15 000 000 € lisää rahaa liikennöintiin ja sitä seuraavana jne .
        Eli 1,5 miljoonaa / kuukausi .
        Ratikan investoinit ovat nyt ehkä n. 2 MRD € .
        Niitä ei tulla koskaan saamaan takaisin lipputuloina .
        Mitä järkeä on investoida niin että kulut lisääntyvät ?
        Koska kyuseessä ovat veronmaksajien rahat niin ketään ei kiinnosta .
        Jos investointirahat tulevat tuplana takaisin niin miksi sitten joukkoliikenteen lippujenhintoja korotetaan pari kertaa vuodessa ?
        Mikä ei tässä nyt äsmää , miettikää sitä jotka kaikkken tämän hulluuden maksatte .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta , kerrankin järkevä kommentti .
        Ensimmäisen ratikan liikennevuoden aikana TKL tarvivitsi 15 000 000 € lisää rahaa liikennöintiin ja sitä seuraavana jne .
        Eli 1,5 miljoonaa / kuukausi .
        Ratikan investoinit ovat nyt ehkä n. 2 MRD € .
        Niitä ei tulla koskaan saamaan takaisin lipputuloina .
        Mitä järkeä on investoida niin että kulut lisääntyvät ?
        Koska kyuseessä ovat veronmaksajien rahat niin ketään ei kiinnosta .
        Jos investointirahat tulevat tuplana takaisin niin miksi sitten joukkoliikenteen lippujenhintoja korotetaan pari kertaa vuodessa ?
        Mikä ei tässä nyt äsmää , miettikää sitä jotka kaikkken tämän hulluuden maksatte .

        Sinun kirjoituksesi äsmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta , kerrankin järkevä kommentti .
        Ensimmäisen ratikan liikennevuoden aikana TKL tarvivitsi 15 000 000 € lisää rahaa liikennöintiin ja sitä seuraavana jne .
        Eli 1,5 miljoonaa / kuukausi .
        Ratikan investoinit ovat nyt ehkä n. 2 MRD € .
        Niitä ei tulla koskaan saamaan takaisin lipputuloina .
        Mitä järkeä on investoida niin että kulut lisääntyvät ?
        Koska kyuseessä ovat veronmaksajien rahat niin ketään ei kiinnosta .
        Jos investointirahat tulevat tuplana takaisin niin miksi sitten joukkoliikenteen lippujenhintoja korotetaan pari kertaa vuodessa ?
        Mikä ei tässä nyt äsmää , miettikää sitä jotka kaikkken tämän hulluuden maksatte .

        Olisiko tuohon joku lähde josta tuon voisi tarkistaa
        "Ensimmäisen ratikan liikennevuoden aikana TKL tarvivitsi 15 000 000 € lisää rahaa liikennöintiin ja sitä seuraavana jne ."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko tuohon joku lähde josta tuon voisi tarkistaa
        "Ensimmäisen ratikan liikennevuoden aikana TKL tarvivitsi 15 000 000 € lisää rahaa liikennöintiin ja sitä seuraavana jne ."

        Tässä ratikkayhtiön tilinpäätös vuodelta 2022. Vuoden 2023 tilinpäätöstä ei ole julkaistu jostain kumman syystä.

        https://www.tampereenratikka.fi/wp-content/uploads/2023/06/Tampereen-Raitiotie-Oy-vuosikertomus-2022.pdf

        Katso sivua 26, jossa liikevaihto eritelty. Iso osa siitä on kaupungin maksuja, Koko liikevaonto on 27,7 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ratikkayhtiön tilinpäätös vuodelta 2022. Vuoden 2023 tilinpäätöstä ei ole julkaistu jostain kumman syystä.

        https://www.tampereenratikka.fi/wp-content/uploads/2023/06/Tampereen-Raitiotie-Oy-vuosikertomus-2022.pdf

        Katso sivua 26, jossa liikevaihto eritelty. Iso osa siitä on kaupungin maksuja, Koko liikevaonto on 27,7 miljoonaa.

        "Rahat maksetaan kahdesta budjettikohdasta: yhdyskuntalautakunnasta sekä joukkoliikennelautakunnasta.

        Joukkoliikennelautakunnan vuosibudjetista maksetaan varikkovastike, kalustovuokra ja osa hallintovastikkeesta. Suurin osa maksuista menee yhdyskuntalautakunnan budjetista.

        Kuten kaikki väylien rakentaminen, myös raiteet ja muu ratikkainfra maksetaan yhdyskuntalautakunnan budjetista."

        Vuonna 2022 Tampereen kaupunki maksoi näitä maksuja yhtensä 27,7 miljoonaa euroa. Tästä kun vähentää lipputulot saa nettomaksun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rahat maksetaan kahdesta budjettikohdasta: yhdyskuntalautakunnasta sekä joukkoliikennelautakunnasta.

        Joukkoliikennelautakunnan vuosibudjetista maksetaan varikkovastike, kalustovuokra ja osa hallintovastikkeesta. Suurin osa maksuista menee yhdyskuntalautakunnan budjetista.

        Kuten kaikki väylien rakentaminen, myös raiteet ja muu ratikkainfra maksetaan yhdyskuntalautakunnan budjetista."

        Vuonna 2022 Tampereen kaupunki maksoi näitä maksuja yhtensä 27,7 miljoonaa euroa. Tästä kun vähentää lipputulot saa nettomaksun.

        Aamulehti kirjoitti vuonna 2021 näin:
        Tampereen ratikan pyörittäminen maksaa kaupungille ensimmäisenä kokonaisena ratikkavuonna 2022 arviolta noin 17 miljoonaa euroa.

        Tästä voisi päätellä, että lipputulot ratikalle vuonna 2022 olisivat n. 10,7 miljoonaa. Näin kaupungin nettomaksuksi tulisi tuo17 miljoonaa (27,7 -10,7).

        Tuoreempia lukuja en löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulehti kirjoitti vuonna 2021 näin:
        Tampereen ratikan pyörittäminen maksaa kaupungille ensimmäisenä kokonaisena ratikkavuonna 2022 arviolta noin 17 miljoonaa euroa.

        Tästä voisi päätellä, että lipputulot ratikalle vuonna 2022 olisivat n. 10,7 miljoonaa. Näin kaupungin nettomaksuksi tulisi tuo17 miljoonaa (27,7 -10,7).

        Tuoreempia lukuja en löytänyt.

        Mitä tietoja löysit ratikan kokonaisvaikutuksesta kaupungin talouteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tietoja löysit ratikan kokonaisvaikutuksesta kaupungin talouteen?

        Sellaisia ei ole koska ne ovat arvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ei ole koska ne ovat arvauksia.

        Eli et löytänyt mitään, koska et osaa tai halua etsiä.


    • Anonyymi

      investointihankinnat kannattaa, kaikki panna harkintaan. tärkeintä on itseensä investointi myös. hyviä kesäohjelmia muuten, joilla tylsää on investointihankkeita miettiessä esimerkiksi.

    • Anonyymi

      Joissakin viroissa tienaa ihan hyvin kyllä. Talous suomessa sakkaa nyt, mutta ei voi tietää tilannetta parin vuoden päästä onko ihan niin paha. Suomi muuttuu, nuuttunut jo hyvinkin, toiset instituutiot nousevat, joillakin on laskusuhdanne, esimerkiksi. Hyvä sanonta se esimerkiksi, xettä jos pitää mastoa pystyssä pitää, niin kiinnity sen kunnolla, ettei käy niinkuin pudasjörvellä.

      • Anonyymi

        konkurssi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe