Olen uskovainen tieteilijä vai ex-tieteilijäkö

Anonyymi-ap

Opiskelin alaa jolla uskotaan evoluutioon. Kuusi-vuotiaasta asti uskoin, että ihminen on ”syntynyt apinasta”. Kunnes tulin uskoon tai sanotaanko usko annettiin minulle lahjana korkeammalta taholta. Korkeasti koulutettu tiedeihminen, joka toteaa, että Pyhä Henki annettiin sydämeen. Siinä on todistusaineistoni. Sekä aloin saada unia ja näkyjä ja ensimmäinen ajatus oli, että olen psykoosissa. Pikkuhiljaa paljastui, että näyt ovat ”tosia” ja faktuaalisia. Joten en omalta osaltani voi mitenkään olla uskomatta yläkerran porukkaan.

Itselleni on nyt hämäävää uskonnon ja evoluution suhde. Usko tuli minulle niin ”yllätyksenä”, joten en hirveästi edes tunne raamattua, vain asiat mitä koulussa on opetettu, raamatuntarinoita, luomiskertomus, Nooan arkki…

Darwin ainakin uskoi molempiin. Mikä on siis dilemma tässä? Yritän asiaa selventää itselleni. Pitäisi tutkia Eero Leisolaa, Matti Junkkaalaa. Tai ehkä vaan sanon itselleni, ei sillä ole väliä, ainostaan uskolla on väliä. Tosin tutkijaluonteeni aina kyselee kaikennäköistä ja haluaa löytää sen itselleen sopivan oman vastauksen.

23

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et sinä ole tiedemies. Et tiedä evoluutioteoriasta mitään.

      Taidat olla pelle trolli.

    • Anonyymi

      "haluaa löytää sen itselleen sopivan oman vastauksen."

      Tästä jo voi päätellä, ettet ole ollut tieteilijä, et ole, etkä koskaan tule olemaan. Vain avuton trolli.

    • Anonyymi

      Ahaa. Ok 🤷🏼‍♀️

    • Anonyymi

      Ihan selvä uskistrolli... :)

      Miksi uskikset yrittävät tuollaista, kun tietävät, että ei mene läpi?

      • Anonyymi

        Uskovaisista on oikein valehdella, kun "tarkoitus on hyvä" eli jos tarkoitus on osoittaa että uskovainen itse on oikeassa.


      • Anonyymi

        Eivät he tiedä sitä.


    • Anonyymi

      Jos olet korkeasti koulutettu, niin koulu on epäonnistunut kanssasi.

      Kyllä pitää osata luoda argumentti ihan minimi vaatimuksena. Tekstisi oli epäloogista sanahelinää, joka ei tarkoita mitään.

      Tiedettä et tietenkään voi tehdä yhtään ilman tuota taitoa.

      • Anonyymi

        On mennyt sekaisin Matti ja Eero. Oisko ihan pilaillessaan sekoittanut nimet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mennyt sekaisin Matti ja Eero. Oisko ihan pilaillessaan sekoittanut nimet?

        Ei ole pilailua.


    • Anonyymi

      "korkeasti koulutettu tiedeihminen"

      Lattialla sätkivä hellari sinä olet. Säälittävä valehtelija. Yksikään tiedemies ei kirjoittaisi noin ja vielä tällä palstalla.

      • Anonyymi

        -Korkeasti koulutettu tiedeihminen, check
        -lattialla sätkivä hellari
        (lattialla check, sätkivä väärin, hellari väärin)
        -säälittävä (väärin) valehtelija (väärin)
        -yksikään tiedemies ei kirjoittaisi noin (väärin) ja vielä tällä palstalla (väärin)

        Sait oikein kaksi kahdeksasta.


    • Anonyymi

      >> ensimmäinen ajatus oli, että olen psykoosissa.

      Oikeilla jäljillä olit, Uskovaisuushan eroaa psykoosista vain sillä tavalla, että sitä ei lasketa psykoosiksi. Ihminen

      • Anonyymi

        Ja jostain syystä tämä nimenomainen mielenterveysongelma on valtion erityisessä suojeluksessa.


    • Anonyymi

      >> joten en hirveästi edes tunne raamattua,

      Tarkoittaa sitä, että olet herkkäuskoisuittasi tullut saarnamiesten höynäyttämiksi.

      >> vain asiat mitä koulussa on opetettu, raamatuntarinoita, luomiskertomus, Nooan arkki…

      Nämä ovat vahva osoitus niiden sepittäjien alkeellisesta maailmankuvasta — tarinat ovat ymmärrettäviä ainoastaan tuossa myyttisessä fantasiamaailmassa. Tieteellistä työtä tekevän pitää pystyä erottamaan todellisuus ja kuvitelmat.

      • Anonyymi

        Olenkin hieman erilainen tutkija, vaikkapa oppikirja tai oppineen professorin kertomat asiat voivat olla todellisuutta toiselle, minulle ne saattavat olla harhaa. Ja toisaalta usko Kaiken Luojaan on todellista todellisuutta minulle vaikka en voi asiaa muille todistaa. ”Näkymätön” usko tässä harhaisessa maailmassa onkin itseasiassa yksi konkreettisimmista asioista joita koen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkin hieman erilainen tutkija, vaikkapa oppikirja tai oppineen professorin kertomat asiat voivat olla todellisuutta toiselle, minulle ne saattavat olla harhaa. Ja toisaalta usko Kaiken Luojaan on todellista todellisuutta minulle vaikka en voi asiaa muille todistaa. ”Näkymätön” usko tässä harhaisessa maailmassa onkin itseasiassa yksi konkreettisimmista asioista joita koen.

        Raamattua voi tutkia kuka vaan. Samoin napaansa. Tieteessä tutkiminen kyllä tarkoittaa ihan jotain muuta.


    • Anonyymi

      "Tieteilijä vai ex-tieteilijä"

      Buah hah hah haa!

    • Anonyymi

      Okei, ajattelin sellaista järkevää aikuistenvälistä keskustelua, mutta ei taida onnistua.

      Ap.

      • Anonyymi

        Sinua on kommentoitu. Etkö nyt löydä sitä itsellesi sopivaa omaa vastausta näihin? Veikkaisin sinua trolliksi, mutta uskovaiset ovat arvaamattomia.


      • Anonyymi

        Kuvittelet näemmä olevasi jonkun sortin tutkija ja sitten kirjoitat:

        "Tosin tutkijaluonteeni aina kyselee kaikennäköistä ja haluaa löytää sen itselleen sopivan oman vastauksen."

        Et ilmeisesti edes tajua paradoksia, jonka tuossa esittelet. Ja siitä sait näpeille.

        Jos olet tosissasi keskusteluseuraa vaille tällä pohjalla, niin ihmeessä ota yhteyttä ammattiapuun. Tai johonkin lahkosi ulkopuoliseen tervejärkiseen ihmiseen ihan face-to-face. Nämä s24 hupipalstat eivät myöskään ole tarkoitettu terapiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelet näemmä olevasi jonkun sortin tutkija ja sitten kirjoitat:

        "Tosin tutkijaluonteeni aina kyselee kaikennäköistä ja haluaa löytää sen itselleen sopivan oman vastauksen."

        Et ilmeisesti edes tajua paradoksia, jonka tuossa esittelet. Ja siitä sait näpeille.

        Jos olet tosissasi keskusteluseuraa vaille tällä pohjalla, niin ihmeessä ota yhteyttä ammattiapuun. Tai johonkin lahkosi ulkopuoliseen tervejärkiseen ihmiseen ihan face-to-face. Nämä s24 hupipalstat eivät myöskään ole tarkoitettu terapiaan.

        Eikös jokainen halua löytää itselleen sopivan elämänkatsomuksen? Itse en tykkää elää vaikkapa naapurin maailmakatsimuksen pohjalta vaan tutkiskella sen oman tieni ja uskomukseni ja arvoni.

        Mikä provosoi niin paljon haukkumaan hakeutumaan terapiaan ja dissaamaan 🤔 Itselleni usko kolmiyhteyteen on vankkumaton, jota ei terapialla voi pois ottaa.


      • Anonyymi

        Trolliksi sinut paljastaa ensimmäinen lause: "Opiskelin alaa jolla uskotaan evoluutioon."

        KUKAAN tieteellisesti koulutettu ei kirjoita noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jokainen halua löytää itselleen sopivan elämänkatsomuksen? Itse en tykkää elää vaikkapa naapurin maailmakatsimuksen pohjalta vaan tutkiskella sen oman tieni ja uskomukseni ja arvoni.

        Mikä provosoi niin paljon haukkumaan hakeutumaan terapiaan ja dissaamaan 🤔 Itselleni usko kolmiyhteyteen on vankkumaton, jota ei terapialla voi pois ottaa.

        Ei missään nimessä ketjussa haukuta vaan ollaan huolissaan sinusta, mikäli olet myös avauksen kirjoittaja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe