Katselin kauppakeskuksessa ihmisiä ja järkytyin miten rumia läskejä ovat

Anonyymi-ap

Nyt kun helteet pakottaa keventämään vaatetusta, paljastuu miten lihavaa kansaa suomalaiset ovat. Yli 3-kymppisistä naisista lähes kaikki ylipainoisia, sairaan lihaviakin järkyttävä määrä, miehillä vatsanseutu näyttää siltä, kuin koripallo olisi tungettu T-paidan alle.
Eläkeikäisistä sairaan ylipainoisia on varmasti yli 99%.

Valtion rahat ja veronmaksajien maksukyky ei riitä kattamaan tuon porukan aiheuttamia kuluja sosiaali- ja terveyspuolella.

160

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katso myös jalkoja (nilkan alapuolinen raajan osa) ja jalkineita. Sukat sandaaleiden kanssa tarkoittaa että valtavat känsäpaakut reunustavat/kiertävät jalkoja ja kantapäät ovat levinneet 2 kertaisiksi.

      Ikivanhat loppuunkävellyt kengät... mistään ei löydy kenkiä joihin hoitamattomuuden takia epämuodostuneet varpaankynnet ja vapaat mahtuisivat.

      Aurinkoakin otetaan, jotkut varsin nuoria, uima-asu päällä mutta sukat jalassa.

      • Anonyymi

        Sukat sandaalien kanssa ehkäisee känsien ja hiertymien syntyä, eikä hikilima sotke jalkineita.

        Siinä olet oikeassa, useiden suomalaisten jalat on karmeassa kunnossa. Ihmettelin erästäkin lihavaa naista, miten nilkat voi olla kuin valtavan paksut tukit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukat sandaalien kanssa ehkäisee känsien ja hiertymien syntyä, eikä hikilima sotke jalkineita.

        Siinä olet oikeassa, useiden suomalaisten jalat on karmeassa kunnossa. Ihmettelin erästäkin lihavaa naista, miten nilkat voi olla kuin valtavan paksut tukit.

        Pahin on läski työtön nainen.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukat sandaalien kanssa ehkäisee känsien ja hiertymien syntyä, eikä hikilima sotke jalkineita.

        Siinä olet oikeassa, useiden suomalaisten jalat on karmeassa kunnossa. Ihmettelin erästäkin lihavaa naista, miten nilkat voi olla kuin valtavan paksut tukit.

        Hikoilevat jalat sandaaleissa? En ole tuollasta joutunut koskaan todistamaan. Tiedätkö mikä on sadaali(pari)?'


      • Anonyymi

        Minulla kesällä jaloissani kertoo siitä, että en ole jaksanut mennä pesemään jalkojani ennen kauppaanmenoani. Normaalisti kuljen kesällä aina kun mahdollista paljain jaloin joten jalat ovat likaiset, multaiset, hiekkaiset, you name it. Käyn kuitenkin suihkussa vasta illalla (tai jos olen muutenkin likainen). Pelkkiä jalkojani en ala eriksene pesemään, joten sukat jalkaan, jotteivät kengät sotkeennu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kesällä jaloissani kertoo siitä, että en ole jaksanut mennä pesemään jalkojani ennen kauppaanmenoani. Normaalisti kuljen kesällä aina kun mahdollista paljain jaloin joten jalat ovat likaiset, multaiset, hiekkaiset, you name it. Käyn kuitenkin suihkussa vasta illalla (tai jos olen muutenkin likainen). Pelkkiä jalkojani en ala eriksene pesemään, joten sukat jalkaan, jotteivät kengät sotkeennu.

        Siis sukat kesällä jaloissani kertoo tuosta. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hikoilevat jalat sandaaleissa? En ole tuollasta joutunut koskaan todistamaan. Tiedätkö mikä on sadaali(pari)?'

        Valehtelet.

        Olet aivan varmasti hikoillut kesällä ja muulloinkin, samalla ensimmäisenä hikoaa aina jalkapohjat, se nyt vaan on terveen ihmisen toimintoihin kuuluva asia.

        Jos et käytä sukkia sandaaleissa, ne on varmasti oksettavan likaiset ja haisevat, etenkin nahkapohjaiset, kun niitä ei voi pestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet.

        Olet aivan varmasti hikoillut kesällä ja muulloinkin, samalla ensimmäisenä hikoaa aina jalkapohjat, se nyt vaan on terveen ihmisen toimintoihin kuuluva asia.

        Jos et käytä sukkia sandaaleissa, ne on varmasti oksettavan likaiset ja haisevat, etenkin nahkapohjaiset, kun niitä ei voi pestä.

        Jep. Oikeastaan kaikissa sandaaleissa hikoavat jalat ja kaikilla hikoavat, jollei sitten uita jalkojaan talkissa tmv. Varsinkin kaikki remmisandaalit ovat pitkään jaloissa pidettynä sellaiset, että ne remmien aluset alkavat yleensä myös hiertää. Poikkeuksena oikeastaan vain sellaiset sandaalit, joiden materiaali on niin läpäisevää ja imevää, että kaikki hiki imeytyy niihin.


      • Anonyymi

        Voi herran jestas mitä paskaa jauhat... en ole tähän ikään nähnyt kenenkään ottavan aurinkoa sukat jalassa. Onko sulla kaikki ihan ok??
        Mut tiedätkö mitä? Säästäs yks kenkä-/sandaaliparis ja kokeile niitä parinkymmenen vuoden päästä uudelleen. Voipi tehä tiukkaa mahtuminen. Ihminen on siitä kummallinen otus, et vaikkei olis grammaakaan lihonnut, niin tuppaa noi jalkaterätkin muuttumaan iän myötä. Toki jos vaan soffalla makoilee, niin eihän se paino jaloille haittaa tee.


      • Anonyymi

        Joo kyllä se näin on aloittajamies, että crocksien tulee mätsätä muuhun asuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin on läski työtön nainen.
        .

        Entä läski työtön mies, onko katkera? Tai siis oletko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin on läski työtön nainen.
        .

        Pahin on korvien väli. Toiseksi pahin voi olla passiivinen liikkuminen, laiskuus kaikkea liikkumista kohtaan. Pahoin voivat ihminen herkuttelee keskimääräistä enemmän. Itsekin uskon, että herkuttelisin ilmeisesti paljon vähemmän, jos olisin hyvässä suhteessa. Mutu. Minulla on tekniikka pallo T-paidan alla. Koska liikun suht aktiivisesti. Muuten olisi todennäköisesti jalkapallo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hikoilevat jalat sandaaleissa? En ole tuollasta joutunut koskaan todistamaan. Tiedätkö mikä on sadaali(pari)?'

        Sivusta veikkaan, et on sadatteleva pari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herran jestas mitä paskaa jauhat... en ole tähän ikään nähnyt kenenkään ottavan aurinkoa sukat jalassa. Onko sulla kaikki ihan ok??
        Mut tiedätkö mitä? Säästäs yks kenkä-/sandaaliparis ja kokeile niitä parinkymmenen vuoden päästä uudelleen. Voipi tehä tiukkaa mahtuminen. Ihminen on siitä kummallinen otus, et vaikkei olis grammaakaan lihonnut, niin tuppaa noi jalkaterätkin muuttumaan iän myötä. Toki jos vaan soffalla makoilee, niin eihän se paino jaloille haittaa tee.

        Mikä on jalkaterä, voiko sitä terävöittää? En ole aiemmin kuullut sellaisesta puhuttavan? Kantapään miellän aika tylsäksi, viilaamallako se ns. terävöityy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin on läski työtön nainen.
        .

        Yksinolo tukevoittaa, näin koen ainakin omalla kohdallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herran jestas mitä paskaa jauhat... en ole tähän ikään nähnyt kenenkään ottavan aurinkoa sukat jalassa. Onko sulla kaikki ihan ok??
        Mut tiedätkö mitä? Säästäs yks kenkä-/sandaaliparis ja kokeile niitä parinkymmenen vuoden päästä uudelleen. Voipi tehä tiukkaa mahtuminen. Ihminen on siitä kummallinen otus, et vaikkei olis grammaakaan lihonnut, niin tuppaa noi jalkaterätkin muuttumaan iän myötä. Toki jos vaan soffalla makoilee, niin eihän se paino jaloille haittaa tee.

        Kuka hullu ottaa aurinkoa nykypäivänä ja vielä sandaalit jalassa? Ei taida sinun lisäksi muita olla.


    • Kuten lääkäri mulle kerran totesi, että liikakihavuus on yleistä tällaisessa korkeaenergisen sapuskan maassa. Ihmiset mättää herkkuja nassuun yli tarpeen. Mutta ihmeen hoikkia a seksyjä parikymppiset näyttää olevan. Vituttaa itseänikin olla läski.

      • Anonyymi

        Montako HK:n sinistä syöt viikossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako HK:n sinistä syöt viikossa?

        En yhtäkään viikossa. Korkeintaan 2 vuodessa.


      • Anonyymi

        Ja nuorilla on nuo Woltit ja Foodorat mistä tilata epätervettä ruokaa kotiovelle. Ihmeen normaalipainoisilta kuitenkin näyttävät. On roskaruuan saanti tehty liian helpoksi, samalla mussutetaan ylipainon lisääntymisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nuorilla on nuo Woltit ja Foodorat mistä tilata epätervettä ruokaa kotiovelle. Ihmeen normaalipainoisilta kuitenkin näyttävät. On roskaruuan saanti tehty liian helpoksi, samalla mussutetaan ylipainon lisääntymisestä.

        Niinhän se on. Se on niin kiva syyllistää ihmisiä kaikesta. Yleensä ne huonot valinnat näkyy vasta jonkin verran myöhemmin elämässä...


    • Anonyymi

      Aloittaja on joku täydellinen ja kaikkitietävä tyyppi? Sellaiset ovat ärsyttäviä. Yhteiskunnan pohjasakkaa.

      • Anonyymi

        Sinun kaltaista läskiä vtuttaa ihmiset joilla on älyä ja itsekuri.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kaltaista läskiä vtuttaa ihmiset joilla on älyä ja itsekuri.

        Et sä älyllä kyllä muuta paskaa ihmiset luota työntävää asennetta mihinkään. saa ..
        Muutenkin sosiaalinen äly loistaa poissaolollaan jota tarvitsisi esimerkisi toimivan ihmisuhteen luomiseen ..
        Mietipä todella et miten käytät älyä.
        Tämä aloitusxei älystä
        Vaan omasta epävarmuudesta itsen ja kumppanin ulkonäön suhteen

        Eli ei oo mikää ihme et oot sinkku
        Äly on vasta kun selvästi käytät sitä
        Myös ajattelussa ja Teissä.
        Ulkonäkö epävarmuus ja pinnallisuus ei oo mitenkään älykästä toimistaa ajassa jossa pitää olla paljon enenmän sosiaalista osaamista ja taitoja mitä ap on annettu ...
        Sua mahtaa sekin asia vituttaa paljonkin että oot yksin ja tosella monella lihavalla on paremmat sosiaaliset taidot ja se rakastava kumppani kotona
        Mut sa vain auot päätä jossain netin anonyymi palstalla kun et muuta osaa .

        Tataa vieläpä olla nii ettei se ihana muodokas naapurin himokas pullukka kelpuuttanu sia
        Ja ootkin katkera ..
        Ku sulla ei oo muuta osaamista kuin suunsoitto ..
        Tiedä Et kukaa ei tarvi pinnan tuijottajaa suhteeseen ..Se on yksinäinen tie.

        Parisuhteissa pitää olla muitakin taitoja
        Ja muullakin väliä kun katoavalla pinnalla ..
        Kyllä säkin sen vielä opit ..
        Nyt kun oot nuori idiootti vielä
        on helppo sanoa rumastin ja arvostella mutta
        Mutta myös susta tulee vanha ruma jaa ryppyihin
        Ja siinävaihees yksin sielä kiikustuolissa
        Voi vähän vituttaa pinnallinen sosiaalisesti taidoton ja älytön asenne paljonkin .
        Kyllä sä silloin mietitvettä mikä menikään vikaan kun yksin jäit kun mikään ei kelpaa ..
        Kukaa ei huoli kun paska asenne ajaa ihmiset pois .
        Ja siitäkin tienkin olet hyvin tyytyväinen itseesi
        Suorastaan upea suoritus


    • Itsepähän kukin läskinsä kantaa. Katsele niitä timmejä tyyppejä.

      • Anonyymi

        Laihduta itsesi ihmisen näköiseksi, niin maailma tuntuu mukavammalta paikalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laihduta itsesi ihmisen näköiseksi, niin maailma tuntuu mukavammalta paikalta.

        Olen norsu. Tööt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduta itsesi ihmisen näköiseksi, niin maailma tuntuu mukavammalta paikalta.

        Täsmennätkö? En nyt ymmärrä, miten maailmasta tulisi yhtään parempi laihduttamalla. Lopouuko Ukrainan sota? Delaako trumppi ja bideeni heti kohta ja yhtäaikaa?


      • Anonyymi

        Missä niitä näkee, aiemmin luulin, että yleisurheilu kisoissa, mut sit näin mm. kuulantyöntäjiä, moukarinheittäjiä, joiden luulisi olevan ammatti urheilijoita ja petyin.


    • Onhan nykyään lihavuus jo kansantauti. Paljon on lihavuutta, verrattain vaikka muistamiini 80- ja 90-lukuihin. Oli silloinkin, muttei näin paljon, näin vaikeasti lihavia.

      • Ja ketään haukkumatta totean tuon. Itsekin oon ollut lihava, vaikka minuun se lihavuus asettuu suht nätisti, niin lihava silti. Enkä ole ihan timmi nytkään, enkä tule olemaankaan. Kelpaan näin ittelleni, muille ei tartte kelvata. 😏


      • Ihmeen vähän mun mielestä nuorissa ylipainoisia on. Ylipaino näkyy keski-ikäisissä.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ihmeen vähän mun mielestä nuorissa ylipainoisia on. Ylipaino näkyy keski-ikäisissä.

        On nuorissakin. Ainakin meilläpäin näkee aika pulskia ja nyky normikin on rotevampi, kun 90-luvulla. Silloin nykynormia pidettiin lihavana.


      • EivorCreed kirjoitti:

        On nuorissakin. Ainakin meilläpäin näkee aika pulskia ja nyky normikin on rotevampi, kun 90-luvulla. Silloin nykynormia pidettiin lihavana.

        On, mutta paljon näen kyllä hoikkia/normaalipainoisia nuoria myös. Ehkä kiinnitän niihin enemmän huomioo sitten...


      • EivorCreed kirjoitti:

        On nuorissakin. Ainakin meilläpäin näkee aika pulskia ja nyky normikin on rotevampi, kun 90-luvulla. Silloin nykynormia pidettiin lihavana.

        Onhan uussukupolvi rotevampaa ja myös pituuskasvultaan isompaa myös.


      • mustasusi kirjoitti:

        On, mutta paljon näen kyllä hoikkia/normaalipainoisia nuoria myös. Ehkä kiinnitän niihin enemmän huomioo sitten...

        Ehkä kiinnität joo. 😂


      • mustasusi kirjoitti:

        Onhan uussukupolvi rotevampaa ja myös pituuskasvultaan isompaa myös.

        On joo. Mun tyttäreni esim on kohta yhtä pitkä kun minä ja vaatteetkin on jo S/M. Vaikka olinhan mäkin jo 6 luokalla 166cm. Mutta vähän päälle 40 kiloinen laiheliini. Tytär painanu jo kolmannella 40 kiloa, tosin nyt hoikistunut ja alkanut naisistumaan keholtaan.


      • EivorCreed kirjoitti:

        On joo. Mun tyttäreni esim on kohta yhtä pitkä kun minä ja vaatteetkin on jo S/M. Vaikka olinhan mäkin jo 6 luokalla 166cm. Mutta vähän päälle 40 kiloinen laiheliini. Tytär painanu jo kolmannella 40 kiloa, tosin nyt hoikistunut ja alkanut naisistumaan keholtaan.

        Tietysti isänkin geenit vaikuttaa, hän ei oo ihan pieni mies, eikä ollu pikkupoikanakaan pienimpiä. Geenit aika vahvasti tuolle tyttärelle varmaan periyttänyt.


      • EivorCreed kirjoitti:

        On joo. Mun tyttäreni esim on kohta yhtä pitkä kun minä ja vaatteetkin on jo S/M. Vaikka olinhan mäkin jo 6 luokalla 166cm. Mutta vähän päälle 40 kiloinen laiheliini. Tytär painanu jo kolmannella 40 kiloa, tosin nyt hoikistunut ja alkanut naisistumaan keholtaan.

        Itse olin ihan luuviulu pikkupoikana, kun en suosunut syömään mitään. Ruokahaluja tuli vasta teini-iässä. Minusta tuli vain 175cm tappi. Omat pojat ovat minua päätä pitempiä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Tietysti isänkin geenit vaikuttaa, hän ei oo ihan pieni mies, eikä ollu pikkupoikanakaan pienimpiä. Geenit aika vahvasti tuolle tyttärelle varmaan periyttänyt.

        Geenit ja ravinto siinä vaikuttaa paljon.


      • mustasusi kirjoitti:

        Itse olin ihan luuviulu pikkupoikana, kun en suosunut syömään mitään. Ruokahaluja tuli vasta teini-iässä. Minusta tuli vain 175cm tappi. Omat pojat ovat minua päätä pitempiä.

        Luuviulu mäkin. Lärsin lapsena jo refluksista ja mutsi teki kaikkea kärustettyä aina, eikä mun vatsa tykänny. Välttelin ruokaa usein kun teki kipeeksi ja sitten migreenikohtauksissa oksennukset varmisti, että ravintoa ei kroppa sisällä eikä kykene syömäänkään. Olisin varmaan ollu isompi, jis oisin kyenny syömään.

        Teininä sitten paastosin siksikin, etten ala naisistumaan. Olin hoikka mutta rinnat kasvoi näkyvästi ja niistä kiusattiin. Eikä ne perkeleet mihkään hävinny vaikka kuinka luiru oli. Toisin kun monet muut naiset, mulle rinnat ei oo ollu ikinä mikään wau juttu, vaan hyi hitto. Oisin mieluusti ollu nk. lauta. Vaan en ollu.


      • mustasusi kirjoitti:

        Geenit ja ravinto siinä vaikuttaa paljon.

        Juu, tytär on aina syönny hyvin. Vauvasta asti, toisin kun nuorempi on ronkeli, muttei hänkään alipainoinen oo eikä lyhyt. Kasvukäyrä ja elopaino on terkkarin mukaan ihanteellinen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Luuviulu mäkin. Lärsin lapsena jo refluksista ja mutsi teki kaikkea kärustettyä aina, eikä mun vatsa tykänny. Välttelin ruokaa usein kun teki kipeeksi ja sitten migreenikohtauksissa oksennukset varmisti, että ravintoa ei kroppa sisällä eikä kykene syömäänkään. Olisin varmaan ollu isompi, jis oisin kyenny syömään.

        Teininä sitten paastosin siksikin, etten ala naisistumaan. Olin hoikka mutta rinnat kasvoi näkyvästi ja niistä kiusattiin. Eikä ne perkeleet mihkään hävinny vaikka kuinka luiru oli. Toisin kun monet muut naiset, mulle rinnat ei oo ollu ikinä mikään wau juttu, vaan hyi hitto. Oisin mieluusti ollu nk. lauta. Vaan en ollu.

        Oisin myös fiksumpi, jos oisin kyennyt käymään peruskoulua enemmön kun rimaa hipoen tarvittavat tuntimäärät, että voi siirtää seuraavalle luokalle. Migreenin takia menny puoli elämää piloille, mutta opin mä silti jotain ominpäinkin. Vaikken oppia saanukkaan yhtä paljon kun muut läsnäolijat. 😊


      • EivorCreed kirjoitti:

        Juu, tytär on aina syönny hyvin. Vauvasta asti, toisin kun nuorempi on ronkeli, muttei hänkään alipainoinen oo eikä lyhyt. Kasvukäyrä ja elopaino on terkkarin mukaan ihanteellinen.

        Mun lapsilla oli sama juttu. Vanhempi söi kaikkea mukisematta ja nuorempi nirsoili... No vanhemmasta pojasta tulikin kolme x isompi. Siinä näki mikä merkitys sillä ruualla on kasvun kannalta. Olis varmaan omakin älykkyys parempi, jos olis vanhemmat keksiny miten mut olis saanut syömään lapsena.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Oisin myös fiksumpi, jos oisin kyennyt käymään peruskoulua enemmön kun rimaa hipoen tarvittavat tuntimäärät, että voi siirtää seuraavalle luokalle. Migreenin takia menny puoli elämää piloille, mutta opin mä silti jotain ominpäinkin. Vaikken oppia saanukkaan yhtä paljon kun muut läsnäolijat. 😊

        Koulussa oli niin hirveitä ruokia siihen aikaan, ettei voinut kuin jatkaa sitä nirsoilua siellä... Penkin alle ne koulut sitten menikin...


      • mustasusi kirjoitti:

        Mun lapsilla oli sama juttu. Vanhempi söi kaikkea mukisematta ja nuorempi nirsoili... No vanhemmasta pojasta tulikin kolme x isompi. Siinä näki mikä merkitys sillä ruualla on kasvun kannalta. Olis varmaan omakin älykkyys parempi, jos olis vanhemmat keksiny miten mut olis saanut syömään lapsena.

        Hyvä ravinto kyllä toimii perustana kaikkeen kasvuun, terveyteen, hyvinvointiin. Se on eräänlainen lääkekkin.

        Heh, ei minunkaan migreenipää paljoa vastaanottanut aivosumussa ja kivuissa. Syntax error. Ihmeen hyvin oon kuitenkin pärjänny ammatillisissa, kiitettäviä papereita saaden. On mussa potentiaalia, se vaan on jääny käyttämättä sairastelun takia.


      • mustasusi kirjoitti:

        Koulussa oli niin hirveitä ruokia siihen aikaan, ettei voinut kuin jatkaa sitä nirsoilua siellä... Penkin alle ne koulut sitten menikin...

        Tilliliha etenkin.... 🤮


      • EivorCreed kirjoitti:

        Hyvä ravinto kyllä toimii perustana kaikkeen kasvuun, terveyteen, hyvinvointiin. Se on eräänlainen lääkekkin.

        Heh, ei minunkaan migreenipää paljoa vastaanottanut aivosumussa ja kivuissa. Syntax error. Ihmeen hyvin oon kuitenkin pärjänny ammatillisissa, kiitettäviä papereita saaden. On mussa potentiaalia, se vaan on jääny käyttämättä sairastelun takia.

        Minä kanssa aina ollu lapsesta asti kiinnostunu luonnontieteistä yms. Matikkapää oli todella huono vaan. Mutta ei se oikein lähtenyt peruskoulu lentoon. Ei siihen aikaan edes ymmärretty mitä oppimisvaikeuksia voi lapsella olla.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Tilliliha etenkin.... 🤮

        Maksakastike, maksalaatikko, tilliliha, kanaviilokki, ohraryynipuuro... tulee puistatus kun näitä muisteleekin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Maksakastike, maksalaatikko, tilliliha, kanaviilokki, ohraryynipuuro... tulee puistatus kun näitä muisteleekin.

        Mitä luulet mies, oliko jaffilla ja kamraatilla aamupuuronkeitto menossa köökissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet mies, oliko jaffilla ja kamraatilla aamupuuronkeitto menossa köökissä

        Ei henkilöhtaosesti kovinkaan kiinnosta mitä tekivät. On niin sairasta touhua.


      • mustasusi kirjoitti:

        Minä kanssa aina ollu lapsesta asti kiinnostunu luonnontieteistä yms. Matikkapää oli todella huono vaan. Mutta ei se oikein lähtenyt peruskoulu lentoon. Ei siihen aikaan edes ymmärretty mitä oppimisvaikeuksia voi lapsella olla.

        Niin on mullakin matikkapää huono, opettaja 1-3 luokilla vittuilemalla, kun kysyi neuvoja varmisti. etten ikinänedes opi tykkäämään matikasta saati opi mitään hänen tunneillaan.

        Ei sellaselta viittiny enää lopulta kysyä mitään apua, kun heti alkoi haukkuminen ja mitätöinti, miten tyhmä kun ei itse osaa! Ja muu luokka sai taas nauraa mulle.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Niin on mullakin matikkapää huono, opettaja 1-3 luokilla vittuilemalla, kun kysyi neuvoja varmisti. etten ikinänedes opi tykkäämään matikasta saati opi mitään hänen tunneillaan.

        Ei sellaselta viittiny enää lopulta kysyä mitään apua, kun heti alkoi haukkuminen ja mitätöinti, miten tyhmä kun ei itse osaa! Ja muu luokka sai taas nauraa mulle.

        Se oli sen aikaista tyyliä tosiaan. Oli onneksi poikjeuksiakin ja jotkut opet jaksoi nähdä vaivaa opettamiseen. Osan kanssa meni sukset ristiin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Niin on mullakin matikkapää huono, opettaja 1-3 luokilla vittuilemalla, kun kysyi neuvoja varmisti. etten ikinänedes opi tykkäämään matikasta saati opi mitään hänen tunneillaan.

        Ei sellaselta viittiny enää lopulta kysyä mitään apua, kun heti alkoi haukkuminen ja mitätöinti, miten tyhmä kun ei itse osaa! Ja muu luokka sai taas nauraa mulle.

        En ollut ihan ainoa, meitä oli 3 opettajan silmätikkua, joista veisteli muille aina jotain ilkeää, että sai muut nauramaan ja olon oikein alistetuksi.

        Ei ihme että vihaan ilkeitä ihmisiä ja alistamista. Nöyryys eri asia, kun nöyryyttäminen. Sellaiseen kun nöyryytys ei mulla riitä huumorintaju, vaikka sarkasmista tykkään. Ketään ei silti tarvi ehdoin tahdoin satuttaa edes sanoillaan. Vaikka törkyturpia voi takas tölväistäkin. Eihän ne muuten opi kun omilla lääkkeillään.


      • mustasusi kirjoitti:

        Se oli sen aikaista tyyliä tosiaan. Oli onneksi poikjeuksiakin ja jotkut opet jaksoi nähdä vaivaa opettamiseen. Osan kanssa meni sukset ristiin.

        Opettajien harjoittama koulukiusaaminen oli silloin vielä asia johon ei tartuttu. Ooettajan oikeus. Oon kuullu nyt aikuisena monilta ikäisiltäni työkavereilta, että ala-asteesta on jääny traumoja, opettajien touhuista. Osa näistä työkavereista opettajia itsekin nykyään, mutta tyystin erilaisia kun ne heidän hirviö opet.

        Mä kävin tukiopetuksessakin, mutta sekin oli sen open kanssa tuskaa, hän räyhäsi kun ei heti jääny joku mieleen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Opettajien harjoittama koulukiusaaminen oli silloin vielä asia johon ei tartuttu. Ooettajan oikeus. Oon kuullu nyt aikuisena monilta ikäisiltäni työkavereilta, että ala-asteesta on jääny traumoja, opettajien touhuista. Osa näistä työkavereista opettajia itsekin nykyään, mutta tyystin erilaisia kun ne heidän hirviö opet.

        Mä kävin tukiopetuksessakin, mutta sekin oli sen open kanssa tuskaa, hän räyhäsi kun ei heti jääny joku mieleen.

        Tuosta varmaan jääny se trauma, etten voi sietää kun joku alkaa mulle räyhäämään ja karjumaan kun idiootti. Nousee keittämispiste hetkessä pilviin ja vaikka mottaan suun umpeen, mutten kuuntele aikuisilta yhtään karjumista. Enkä työssäkään edes lapsille karjumista. Hermoheikot jääköön saikulle tai töistä pois, muttei tulla muille räyhäämään. Ei he korvaamattomia ole joten antaa heittää.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Opettajien harjoittama koulukiusaaminen oli silloin vielä asia johon ei tartuttu. Ooettajan oikeus. Oon kuullu nyt aikuisena monilta ikäisiltäni työkavereilta, että ala-asteesta on jääny traumoja, opettajien touhuista. Osa näistä työkavereista opettajia itsekin nykyään, mutta tyystin erilaisia kun ne heidän hirviö opet.

        Mä kävin tukiopetuksessakin, mutta sekin oli sen open kanssa tuskaa, hän räyhäsi kun ei heti jääny joku mieleen.

        Ihan uskomatonta. Onneksi se ala on kehittynyt, mutta eipä meidän ikäisten traumoille mitään enää voi. Pahempaa se oli meidän vanhemmilla, mitä olen kuullut. Ihan suoraan saattoivat todeta lapselle, että sinusta ei tule koskaan mitään.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ihan uskomatonta. Onneksi se ala on kehittynyt, mutta eipä meidän ikäisten traumoille mitään enää voi. Pahempaa se oli meidän vanhemmilla, mitä olen kuullut. Ihan suoraan saattoivat todeta lapselle, että sinusta ei tule koskaan mitään.

        Näinpä. Ja silloin oli vanhempien lapsuus muutenkin koettelemusta, puuroakin varten piti kerätä marjat kouluun.

        Mutta mä oon nyt mattoja pesemässä porukoillani. Palataan. 🤗

        https://aijaa.com/stVAn6


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ihan uskomatonta. Onneksi se ala on kehittynyt, mutta eipä meidän ikäisten traumoille mitään enää voi. Pahempaa se oli meidän vanhemmilla, mitä olen kuullut. Ihan suoraan saattoivat todeta lapselle, että sinusta ei tule koskaan mitään.

        "Ihan suoraan saattoivat todeta lapselle, että sinusta ei tule koskaan mitään."

        Heh, mun ala-asteen luokanvalvojani raivosi mulle noin, kun jouduin lukemaan ääneen. Mulla oli kamala flunssa, ääni maassa ja korvat lukossa, se oli kai yrittänyt korjata jotain mitä luin. En ollut kuullut.

        Ihan sadisti äijä, minä pääsin vielä helpolla moneen muuhun verrattuna. Yläasteelle siirtyessä tuntui kun olis päässyt taivaaseen 😂

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan suoraan saattoivat todeta lapselle, että sinusta ei tule koskaan mitään."

        Heh, mun ala-asteen luokanvalvojani raivosi mulle noin, kun jouduin lukemaan ääneen. Mulla oli kamala flunssa, ääni maassa ja korvat lukossa, se oli kai yrittänyt korjata jotain mitä luin. En ollut kuullut.

        Ihan sadisti äijä, minä pääsin vielä helpolla moneen muuhun verrattuna. Yläasteelle siirtyessä tuntui kun olis päässyt taivaaseen 😂

        xLiner

        Mun äitini kyseli tältä opelta, että oliko se huomannut mitään etten kuule. Lääkärissä kun ravattiiin korvien lukkiutumisen vuoksi jonkin aikaa. Ei kuulemma ollut. En tietenkään kertonut kotona mitä koulussa oli tapahtunut, itseänihän siitä syytin. Mutta antoi vahvan opetuksen millaisia ihmiset voivat olla. Tai ovat.

        xLiner


      • Anonyymi

        Mä en nyt tiedä, onko kyseessä "koska MINÄ haluan" -helsinki-ongelma, kun missä mä kuljeskelen, en ole näitä sairaalloisen lihavia nähnyt. Tosin en ikinä edes kyttäile ihmisten ympärysmittoja, mulle on muut asiat tärkeämpiä.
        Olen kyllä tavannut näitä ihmisiä, jotka arvostelevat muiden kiloja ja vaatteita ja vielä autot, millä ajavat, saavat nekin oman osansa heidän arvostelustaan. On iljettävää kuunneltavaa ja pidänkin näitä ihmisiä täysin sivistymättöminä moukkina. Huomaa, että raha tekee tosi tyhmäksi ja kuvittelevat, että kun on rahaa, on oikeutettu myös pilkkaamaan muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en nyt tiedä, onko kyseessä "koska MINÄ haluan" -helsinki-ongelma, kun missä mä kuljeskelen, en ole näitä sairaalloisen lihavia nähnyt. Tosin en ikinä edes kyttäile ihmisten ympärysmittoja, mulle on muut asiat tärkeämpiä.
        Olen kyllä tavannut näitä ihmisiä, jotka arvostelevat muiden kiloja ja vaatteita ja vielä autot, millä ajavat, saavat nekin oman osansa heidän arvostelustaan. On iljettävää kuunneltavaa ja pidänkin näitä ihmisiä täysin sivistymättöminä moukkina. Huomaa, että raha tekee tosi tyhmäksi ja kuvittelevat, että kun on rahaa, on oikeutettu myös pilkkaamaan muita.

        Minä havannoin laajasti ympäristöäni kaikkialla, se vika on mun antenneissani jotka aistii ja näkee kaiken. Mutten minäkään pahalla lihavuudesta tässä puhu, vain havaintoja ympäristöstä. Meillä päin ihmiset on ehkä vähemmän uraihmisiä, malleja ja muuta. 😜

        Ja hesassa on ihmisiä enemmän jolloin lihavuus ei näy kuten pienemmässä populaatiossa samalla tavoin kappalemäärissä. Korrelaatio on suurempikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äitini kyseli tältä opelta, että oliko se huomannut mitään etten kuule. Lääkärissä kun ravattiiin korvien lukkiutumisen vuoksi jonkin aikaa. Ei kuulemma ollut. En tietenkään kertonut kotona mitä koulussa oli tapahtunut, itseänihän siitä syytin. Mutta antoi vahvan opetuksen millaisia ihmiset voivat olla. Tai ovat.

        xLiner

        Palaan vielä asiaan... Eikä tosiaan se, että itseä rääkättiin (yleeensä ujoudesta), vaan myös se miltä tuntui kun oppimisvaikeuksia tai puhevikoja omaavia tämä psykopaatti käskytti luokan eteen "oppimaan". Aivan hirveää.

        Myöhemmin järkytyin, kun selvisi ettei open lellikkihuippuoppilas ollut havainnut näitä tilanteita mitenkään pahaksi. Hällä oli ollut ihan mukavaa ala-asteella. Että niin erilailla ihmiset voivat toisille pahan ilmapiirin kokea. Saati sitten muut asiat elämässä?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palaan vielä asiaan... Eikä tosiaan se, että itseä rääkättiin (yleeensä ujoudesta), vaan myös se miltä tuntui kun oppimisvaikeuksia tai puhevikoja omaavia tämä psykopaatti käskytti luokan eteen "oppimaan". Aivan hirveää.

        Myöhemmin järkytyin, kun selvisi ettei open lellikkihuippuoppilas ollut havainnut näitä tilanteita mitenkään pahaksi. Hällä oli ollut ihan mukavaa ala-asteella. Että niin erilailla ihmiset voivat toisille pahan ilmapiirin kokea. Saati sitten muut asiat elämässä?

        xLiner

        Hmph. Mulla ei ole tapana kaivella vanhoja kakkatukioita. Toivottavasti ei jää päälle.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmph. Mulla ei ole tapana kaivella vanhoja kakkatukioita. Toivottavasti ei jää päälle.

        xLiner

        *-tunkioita

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palaan vielä asiaan... Eikä tosiaan se, että itseä rääkättiin (yleeensä ujoudesta), vaan myös se miltä tuntui kun oppimisvaikeuksia tai puhevikoja omaavia tämä psykopaatti käskytti luokan eteen "oppimaan". Aivan hirveää.

        Myöhemmin järkytyin, kun selvisi ettei open lellikkihuippuoppilas ollut havainnut näitä tilanteita mitenkään pahaksi. Hällä oli ollut ihan mukavaa ala-asteella. Että niin erilailla ihmiset voivat toisille pahan ilmapiirin kokea. Saati sitten muut asiat elämässä?

        xLiner

        Tuo luokan eteen rangaistus oli meilläkin sitä, että ope pilkkaa ja puhuu mahdollisimman rumasti ja muut nauraa päälle.

        Nykyään kun nään jotain vastavaa meen samantien sanomaan asiasta kyseiselle tyypille ja hänen esimiehelle. Se tyyli saa loppua heti. Laosua ei kihdella noin, ikinä ja missään tilanteessa, ei mun läsnäollessani tai saa minut vastaansa.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Tuo luokan eteen rangaistus oli meilläkin sitä, että ope pilkkaa ja puhuu mahdollisimman rumasti ja muut nauraa päälle.

        Nykyään kun nään jotain vastavaa meen samantien sanomaan asiasta kyseiselle tyypille ja hänen esimiehelle. Se tyyli saa loppua heti. Laosua ei kihdella noin, ikinä ja missään tilanteessa, ei mun läsnäollessani tai saa minut vastaansa.

        Oon koulussa töissä joten nään kaikenlaisia opettajia ja kasvattajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        *-tunkioita

        xLiner

        Ei se ole kaivelua, jos kertoo mitä on nähnyt ja kokenut, se on asian valottamista ja avaamista. Kaivelu on säälissä kierimistä ja rutinaa. Eri konteksti.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Tuo luokan eteen rangaistus oli meilläkin sitä, että ope pilkkaa ja puhuu mahdollisimman rumasti ja muut nauraa päälle.

        Nykyään kun nään jotain vastavaa meen samantien sanomaan asiasta kyseiselle tyypille ja hänen esimiehelle. Se tyyli saa loppua heti. Laosua ei kihdella noin, ikinä ja missään tilanteessa, ei mun läsnäollessani tai saa minut vastaansa.

        Minä en muista naurua, voi olla että kaikki hätäpäissään ovat voineet nauraakin, open mieliksi. Muistan ne tilanteet painajaisina, että lopettaisi jo, ja hyvä ettei alkanut itkemään. Tai voi ei, tuo alkoi itkemään, nyt ope ei lopeta ikinä tuon kiusaamista.

        Yhden oppilaan isä teki konkurssin. Ope halusi julistaa asian koko luokalle, ja kyseli itkevältä oppilaalta miltä tuntuu.

        xLiner


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Tuo luokan eteen rangaistus oli meilläkin sitä, että ope pilkkaa ja puhuu mahdollisimman rumasti ja muut nauraa päälle.

        Nykyään kun nään jotain vastavaa meen samantien sanomaan asiasta kyseiselle tyypille ja hänen esimiehelle. Se tyyli saa loppua heti. Laosua ei kihdella noin, ikinä ja missään tilanteessa, ei mun läsnäollessani tai saa minut vastaansa.

        Se on hyvä että puutut.

        xLiner


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Ei se ole kaivelua, jos kertoo mitä on nähnyt ja kokenut, se on asian valottamista ja avaamista. Kaivelu on säälissä kierimistä ja rutinaa. Eri konteksti.

        Enpä tiedä... Kyllä ne kamalat tunnetilat nousee vielä pintaan kun noita muistelee.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en muista naurua, voi olla että kaikki hätäpäissään ovat voineet nauraakin, open mieliksi. Muistan ne tilanteet painajaisina, että lopettaisi jo, ja hyvä ettei alkanut itkemään. Tai voi ei, tuo alkoi itkemään, nyt ope ei lopeta ikinä tuon kiusaamista.

        Yhden oppilaan isä teki konkurssin. Ope halusi julistaa asian koko luokalle, ja kyseli itkevältä oppilaalta miltä tuntuu.

        xLiner

        Meillä se naurattaminen oli opettajan mielipuhaa ja varmasti osa nauroi ihan vaan silkasta pelosta, mutta oli niitäkin jotka ilmaisi halveksuntaa muutenkin ilman opettajan läsnäoloakin. Mulkkuja jo lapsena, vanhempien opettamia mulkuiksi.

        Melkoinen taulspää ollu sunkin opettaja. Oman elämänsä luuseri ja luulee, että noin nousee jotenkin ylemmäksi muista. Dorkia riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä että puutut.

        xLiner

        En voi olla puuttumatta, se tulee selkäytimestä. Inhoan kiusaamista ja alistamista, olen kokenut sitä paljon itse ja en halua kenenkään muun lapsen kokevan niin tympeää kohtelua. Edes niitten hankalien lasten. Kaikille nollatoleranssi kiusaamiseen puolin ja toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä... Kyllä ne kamalat tunnetilat nousee vielä pintaan kun noita muistelee.

        xLiner

        Sekin on ihan normaalia, turha soimata itteensä jos viivähtää kokemuksissaan. Ihmisenä et voi olla kuin kone, laittaa asetuksia etten ikinä enää tunne mitään jos toi asia tulee mieleen. Se olis epänormaalia ja haitallisempaa, kun viivähtää hetki noin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Sekin on ihan normaalia, turha soimata itteensä jos viivähtää kokemuksissaan. Ihmisenä et voi olla kuin kone, laittaa asetuksia etten ikinä enää tunne mitään jos toi asia tulee mieleen. Se olis epänormaalia ja haitallisempaa, kun viivähtää hetki noin.

        Et kuitenkaan jää niihin tunnetiloihin jumiin. 👍


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Meillä se naurattaminen oli opettajan mielipuhaa ja varmasti osa nauroi ihan vaan silkasta pelosta, mutta oli niitäkin jotka ilmaisi halveksuntaa muutenkin ilman opettajan läsnäoloakin. Mulkkuja jo lapsena, vanhempien opettamia mulkuiksi.

        Melkoinen taulspää ollu sunkin opettaja. Oman elämänsä luuseri ja luulee, että noin nousee jotenkin ylemmäksi muista. Dorkia riittää.

        Juu, luulen että aika monella on huonoja muistoja ajoista jolloin opettajia vielä toteltiin kyseenalaistamatta. Valta ei sovi kaikille.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, luulen että aika monella on huonoja muistoja ajoista jolloin opettajia vielä toteltiin kyseenalaistamatta. Valta ei sovi kaikille.

        xLiner

        Kuulostaa olevan, kun yhä useammin on tullut vastaan ikäryhmää 40, 50, 60 joilla kipeitä muistoja opettajistaan.

        Valta ei ole hyväksi kellekkään. Valtuudetkin vain niille joilla se sitoutuu oikeudenmukaisuuteen ja suosimattomuuteen. Ei suosita ihmisiä ihmisten takia, vaan asiat ratkaisee mikä on oikein.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Kuulostaa olevan, kun yhä useammin on tullut vastaan ikäryhmää 40, 50, 60 joilla kipeitä muistoja opettajistaan.

        Valta ei ole hyväksi kellekkään. Valtuudetkin vain niille joilla se sitoutuu oikeudenmukaisuuteen ja suosimattomuuteen. Ei suosita ihmisiä ihmisten takia, vaan asiat ratkaisee mikä on oikein.

        Monesti näkee että itse asia on sivuseikka, kun hyvä kaveri on syyllinen. Ihmisiktä monikta katoaa oikeustaju, kun jokin asia koskee jotain omaa suosimaa tyyppiä. Silleen ei ikinä maailma oo reilu kaikille. Huono tapa.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Monesti näkee että itse asia on sivuseikka, kun hyvä kaveri on syyllinen. Ihmisiktä monikta katoaa oikeustaju, kun jokin asia koskee jotain omaa suosimaa tyyppiä. Silleen ei ikinä maailma oo reilu kaikille. Huono tapa.

        Että sillä ei oo enää väliä, että tekee oikein kun suosii jotain.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Että sillä ei oo enää väliä, että tekee oikein kun suosii jotain.

        Olen ajatellut sen vähän autistiseksi piirteeksi, etten hyväksy prseilyä kaveriltakaan 😄

        Mulla on selkeästi keskimääräistä heikompi kyky sietää epäoikeudenmukaisuutta. Siitä saa aika paljon pskaa niskaan, siihenkin tottuu.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajatellut sen vähän autistiseksi piirteeksi, etten hyväksy prseilyä kaveriltakaan 😄

        Mulla on selkeästi keskimääräistä heikompi kyky sietää epäoikeudenmukaisuutta. Siitä saa aika paljon pskaa niskaan, siihenkin tottuu.

        xLiner

        Juu, on. Ja paskan alle ei joudu, kun pysyy ihmisistä loitolla. 😃👍

        Eläimethän ei paskaa nakkele, kuin persiistään ulos. Kiitollisempia kavereita.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Juu, on. Ja paskan alle ei joudu, kun pysyy ihmisistä loitolla. 😃👍

        Eläimethän ei paskaa nakkele, kuin persiistään ulos. Kiitollisempia kavereita.

        Äläpä muuta sano! 😅👍

        xLiner


      • EivorCreed kirjoitti:

        Juu, on. Ja paskan alle ei joudu, kun pysyy ihmisistä loitolla. 😃👍

        Eläimethän ei paskaa nakkele, kuin persiistään ulos. Kiitollisempia kavereita.

        Taino mulle piisaa irl ihmisannosta, kun käyn töissä. En enempää kaipaa, enkä jaksa katella enkä kuunnella tolloilujaan. Mä kun en totu, mä vaan kärsin, siksi helpompi noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä... Kyllä ne kamalat tunnetilat nousee vielä pintaan kun noita muistelee.

        xLiner

        Tuollaiset kaikki pitää kostaa, keinot on monet, nykyään niitä on vielä enemmän. Muuten asemaansa väärin käyttävät paskiaiset ei ikinä opi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset kaikki pitää kostaa, keinot on monet, nykyään niitä on vielä enemmän. Muuten asemaansa väärin käyttävät paskiaiset ei ikinä opi.

        Mielummin opetetaan nuorempi sukupolvi ajattelemaan ennen kun tekee etukäteen syyt ja mahdolliset seuraukset, eikä tekemään ja ajattelemaan vasta sitten kostonkierteessä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Opettajien harjoittama koulukiusaaminen oli silloin vielä asia johon ei tartuttu. Ooettajan oikeus. Oon kuullu nyt aikuisena monilta ikäisiltäni työkavereilta, että ala-asteesta on jääny traumoja, opettajien touhuista. Osa näistä työkavereista opettajia itsekin nykyään, mutta tyystin erilaisia kun ne heidän hirviö opet.

        Mä kävin tukiopetuksessakin, mutta sekin oli sen open kanssa tuskaa, hän räyhäsi kun ei heti jääny joku mieleen.

        Yksi tempaus jäi hampaankoloon aikoinaan, koulukuvauksissa napattuja valokuvia jaeltiin omistajilleen, ope tarjoili niitä sieltä pöytänsä takaa omistajilleen nimiä huudellen ja sitten kun tuli mun vuoroni niin esitteli koko luokalle erinomaisen epäonnistunutta kuvaani naureskellen ennen kun pikku kätösiini sen luovutti 😂, hyvää teki poikasen itsetunnolle juuh 😁. Luokka siinä naureskella röhnötti ympärillä iloisesti, itseä ei paljon hymyilyttänyt.

        Joskus vanhemmalla aikuisiällä kun muotokin oli jo aika paljon muuttunut, hampaatkaan ei ihan rivissä olleet aiemmin...siitä anorektisesta huonoryhtisestä polkkatukkahujopista oli tapahtunut muutosta atleettisen huonoryhtisen suuntaan 🙂 yritti entinen opettajapappa vähän mielin kielin tulla juttusille, ei oikein saanut vastakaikua jutuilleen jostain syystä. Kai tuo jotain sopua kai olisi siinä sitten yrittänyt, noh lopputuloksena häipyi paikalta vähin äänin pää painuksissa, tuumin vain että tervemenoa sayonara nauti olostasi nyt kuten minä silloin aiemmin.
        Enkä tunnusta olevani pitkävihainen, minä vain muistan asioita 😀


      • E-Lukka kirjoitti:

        Yksi tempaus jäi hampaankoloon aikoinaan, koulukuvauksissa napattuja valokuvia jaeltiin omistajilleen, ope tarjoili niitä sieltä pöytänsä takaa omistajilleen nimiä huudellen ja sitten kun tuli mun vuoroni niin esitteli koko luokalle erinomaisen epäonnistunutta kuvaani naureskellen ennen kun pikku kätösiini sen luovutti 😂, hyvää teki poikasen itsetunnolle juuh 😁. Luokka siinä naureskella röhnötti ympärillä iloisesti, itseä ei paljon hymyilyttänyt.

        Joskus vanhemmalla aikuisiällä kun muotokin oli jo aika paljon muuttunut, hampaatkaan ei ihan rivissä olleet aiemmin...siitä anorektisesta huonoryhtisestä polkkatukkahujopista oli tapahtunut muutosta atleettisen huonoryhtisen suuntaan 🙂 yritti entinen opettajapappa vähän mielin kielin tulla juttusille, ei oikein saanut vastakaikua jutuilleen jostain syystä. Kai tuo jotain sopua kai olisi siinä sitten yrittänyt, noh lopputuloksena häipyi paikalta vähin äänin pää painuksissa, tuumin vain että tervemenoa sayonara nauti olostasi nyt kuten minä silloin aiemmin.
        Enkä tunnusta olevani pitkävihainen, minä vain muistan asioita 😀

        Heh, hyvin kuvailtu se sai naurahtamaan. Ei ikävä kokemus. Eipä se jotkut sentään tajuaa katua ja yrittää ilmaista jotenkin muuttuneensa ja olevan ehkä pahoillaankin. Kun toiset ei edes älyä miten umpipässejä ovat olleet. Tämä jälkimmäinen on se maailmalle suurin riski, töllöilee eikä edes älyä sitä!


      • EivorCreed kirjoitti:

        Näinpä. Ja silloin oli vanhempien lapsuus muutenkin koettelemusta, puuroakin varten piti kerätä marjat kouluun.

        Mutta mä oon nyt mattoja pesemässä porukoillani. Palataan. 🤗

        https://aijaa.com/stVAn6

        Eläinten ystävä muka, aiot ammuskella viatonta pikku pupusta hirveällä vesitykillä 😂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Eläinten ystävä muka, aiot ammuskella viatonta pikku pupusta hirveällä vesitykillä 😂

        No se on kuollutta materiaalia. 😛

        Tuli hyvin harjattua mäntysuovalla höystettynä ja painetta pärstään veden kera. 😜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palaan vielä asiaan... Eikä tosiaan se, että itseä rääkättiin (yleeensä ujoudesta), vaan myös se miltä tuntui kun oppimisvaikeuksia tai puhevikoja omaavia tämä psykopaatti käskytti luokan eteen "oppimaan". Aivan hirveää.

        Myöhemmin järkytyin, kun selvisi ettei open lellikkihuippuoppilas ollut havainnut näitä tilanteita mitenkään pahaksi. Hällä oli ollut ihan mukavaa ala-asteella. Että niin erilailla ihmiset voivat toisille pahan ilmapiirin kokea. Saati sitten muut asiat elämässä?

        xLiner

        Se on kyllä kumma juttu miten siihen aikaan saattoi olla hirveä sirkus ja leimaaminen käynnissä ja se oli lähes kaikkien opettajien kohdalla asia mihin ei katsottu tarpeelliseksi puuttua, jopa yllytettiin...vaikka no eipä siihen nykypäivänäkkään käytännössä kauheasti puututa. Lähinnä jotain kilvenkiillotusohjelmia on käytössä jotka eivät toimi ollenkaan siten kuin niiden kuuluisi toimia.
        Lisäksi nappuloille on lahjoitettu puhelimet ja pikaviestimet aseeksi siihen sotaan nykyään, ei kateeksi käy kun joku nykypäivänä hampaisiin joutuu, leima on otsassa alta aikayksikön.
        Ja mitä tuohon ilmapiirin havainnomiseen tulee niin sekin on outo juttu miten useimmat eivät huomioi sellaista edes tapahtuneen 🙄 "Enhän minä siellä koskaan mitään erikoista huomannut" , tämän huomion olen itsekin tehnyt jälkikäteen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        No se on kuollutta materiaalia. 😛

        Tuli hyvin harjattua mäntysuovalla höystettynä ja painetta pärstään veden kera. 😜

        Parin kerroksen edestä täältäkin mattoja löytyy pyykättäväksi, viime kesänä en kaikkia pessyt...nyt on vissiin pakko.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Parin kerroksen edestä täältäkin mattoja löytyy pyykättäväksi, viime kesänä en kaikkia pessyt...nyt on vissiin pakko.

        Hyvä ne on pestä, niin ei pinty lika kiinni ja hajut. 😁


      • EivorCreed kirjoitti:

        Hyvä ne on pestä, niin ei pinty lika kiinni ja hajut. 😁

        No tänään en pese, lähden nyt tästä nauttimaan kipinöistä ja todennäköisistä palovammoista, tietenkin vasta kahvin jälkeen...asiat tärkeysjärjestykseen 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        No tänään en pese, lähden nyt tästä nauttimaan kipinöistä ja todennäköisistä palovammoista, tietenkin vasta kahvin jälkeen...asiat tärkeysjärjestykseen 🙂

        Varo ettei kipunat karkaa, palohenkilöt haluu vapaapäivän. 😄👍


    • Nooo... Kyllä niitä ylipainoisia miehiäkin siellä näkyy yhtälailla. Se on kuitenkin heidän oma asiansa miten elää elämäänsä.

      Jos kovin ällöttää, niin pysyttele poissa yleisiltä paikoilta. Siinä hyvä ratkaisu ongelmaasi.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Osoittaa heikkoa itsetuntoa ja olematonta sivistystä, kun pitää tulla palstoille arvostelemaan toisten ulkonäköä.

        Aikoinaan painoin 188cm/125Kg mutta silloin toki nostin punttejakin ja tein raskasta tehdastyötä.

        Kyllä silti pikaisesti vilkaistuna saattoi olettaa, että hampurilaisilla hommattu kroppa. Silloin oli pakko syödä paljon, kun energiaa kului valtaisasti.

        Turha kuvitellla, että sitä olisi lihaksikas ja hoikka, jos nostelee puntteja tosissaan.
        Katselkaapa joskus voimanostokisoja.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Osoittaa heikkoa itsetuntoa ja olematonta sivistystä, kun pitää tulla palstoille arvostelemaan toisten ulkonäköä.

        Aikoinaan painoin 188cm/125Kg mutta silloin toki nostin punttejakin ja tein raskasta tehdastyötä.

        Kyllä silti pikaisesti vilkaistuna saattoi olettaa, että hampurilaisilla hommattu kroppa. Silloin oli pakko syödä paljon, kun energiaa kului valtaisasti.

        Turha kuvitellla, että sitä olisi lihaksikas ja hoikka, jos nostelee puntteja tosissaan.
        Katselkaapa joskus voimanostokisoja.

        >simiti<

        No oikeastaan saliljantterin tunnistaa kyllä hampparin syöjien joukosta. Sen vaan näkee. Se massan kiinteys on ihan eri luokkaa salijantterilla.
        Mä syön nykyään vaan sen takia paljon, että jaksaa urheilla. Tuntuu et syön enemmän kuin moni mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Osoittaa heikkoa itsetuntoa ja olematonta sivistystä, kun pitää tulla palstoille arvostelemaan toisten ulkonäköä.

        Aikoinaan painoin 188cm/125Kg mutta silloin toki nostin punttejakin ja tein raskasta tehdastyötä.

        Kyllä silti pikaisesti vilkaistuna saattoi olettaa, että hampurilaisilla hommattu kroppa. Silloin oli pakko syödä paljon, kun energiaa kului valtaisasti.

        Turha kuvitellla, että sitä olisi lihaksikas ja hoikka, jos nostelee puntteja tosissaan.
        Katselkaapa joskus voimanostokisoja.

        >simiti<

        Kotihoitoko sinulle tuo ruuat, kun et näköjään käy itse marketeissa ostoksilla? Muuten näkisit, ettei ne tavisten kropat ole pöhöttyneet puntteja nostelemalla.

        Läskejä pitää arvostella ja patistella terveille tavoille, sinua ei asia rasita, mutta me muut, jotka olemme verojen nettomaksajia, kustannamme ne miljardit, mitä ylipaino aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotihoitoko sinulle tuo ruuat, kun et näköjään käy itse marketeissa ostoksilla? Muuten näkisit, ettei ne tavisten kropat ole pöhöttyneet puntteja nostelemalla.

        Läskejä pitää arvostella ja patistella terveille tavoille, sinua ei asia rasita, mutta me muut, jotka olemme verojen nettomaksajia, kustannamme ne miljardit, mitä ylipaino aiheuttaa.

        Et sinä pentu mitään veroja maksa. Olet nettosaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Osoittaa heikkoa itsetuntoa ja olematonta sivistystä, kun pitää tulla palstoille arvostelemaan toisten ulkonäköä.

        Aikoinaan painoin 188cm/125Kg mutta silloin toki nostin punttejakin ja tein raskasta tehdastyötä.

        Kyllä silti pikaisesti vilkaistuna saattoi olettaa, että hampurilaisilla hommattu kroppa. Silloin oli pakko syödä paljon, kun energiaa kului valtaisasti.

        Turha kuvitellla, että sitä olisi lihaksikas ja hoikka, jos nostelee puntteja tosissaan.
        Katselkaapa joskus voimanostokisoja.

        >simiti<

        35 kg ylimääräistä..varmaan tarvitsee energiaa, mutta rajansa kaikella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotihoitoko sinulle tuo ruuat, kun et näköjään käy itse marketeissa ostoksilla? Muuten näkisit, ettei ne tavisten kropat ole pöhöttyneet puntteja nostelemalla.

        Läskejä pitää arvostella ja patistella terveille tavoille, sinua ei asia rasita, mutta me muut, jotka olemme verojen nettomaksajia, kustannamme ne miljardit, mitä ylipaino aiheuttaa.

        Lihavat kuolevat viisikymppisenä sydänkohtaukseen. Tulee halvemmaksi, kuin maksaa terveesti eläville eläkettä 30v.


      • Anonyymi
        EmpressOfTheLight kirjoitti:

        No oikeastaan saliljantterin tunnistaa kyllä hampparin syöjien joukosta. Sen vaan näkee. Se massan kiinteys on ihan eri luokkaa salijantterilla.
        Mä syön nykyään vaan sen takia paljon, että jaksaa urheilla. Tuntuu et syön enemmän kuin moni mies.

        Hei naisena esiintyvä mies, joko matka henkisyyden tiellä on tullut päätökseen? Feeling lit as a crown over head?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä pentu mitään veroja maksa. Olet nettosaaja

        Otit näköjään osumaa. Tunnet vain itsesi ja itseäsi kuvailit, senkin läski parasiitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei naisena esiintyvä mies, joko matka henkisyyden tiellä on tullut päätökseen? Feeling lit as a crown over head?

        Ei kai se kasvu koskaan lopu. Sinä taasen et ole päässyt tuosta jumituksesta vieläkään eroon. Mut sellaista se taitaa olla neurokirjoisena? Varmaan haastavaa, kun ei keksi mitään uutta ja tarvitsee jankuttaa aina samaa skeidaa. Säälin vähän sinua kun olet tuollainen yksinäinen autisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35 kg ylimääräistä..varmaan tarvitsee energiaa, mutta rajansa kaikella..

        Ei ylimääräistä. Lihasta. Älä sekoita asioita, jos yhtään ymmärrät lukemaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotihoitoko sinulle tuo ruuat, kun et näköjään käy itse marketeissa ostoksilla? Muuten näkisit, ettei ne tavisten kropat ole pöhöttyneet puntteja nostelemalla.

        Läskejä pitää arvostella ja patistella terveille tavoille, sinua ei asia rasita, mutta me muut, jotka olemme verojen nettomaksajia, kustannamme ne miljardit, mitä ylipaino aiheuttaa.

        Tässä 50v töitä tehneenä ja veroja maksaneena, et ole senttiäkään läskeistäni maksanut terveyskulujani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavat kuolevat viisikymppisenä sydänkohtaukseen. Tulee halvemmaksi, kuin maksaa terveesti eläville eläkettä 30v.

        Helvetti sentään! Mites mä tässä vielä oon?


    • Anonyymi

      Katsele miehiä, jos ne miellyttäisivät sinua enemmän.

      • Anonyymi

        Aloittaja vaikuttaa sellaiselta mieheltä, jonka oman kehonkuva ei nii miellytä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja vaikuttaa sellaiselta mieheltä, jonka oman kehonkuva ei nii miellytä

        Mutta johan nyt toki tästä voi tehdä henkilöön menevää lumihiutalepopulismia😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta johan nyt toki tästä voi tehdä henkilöön menevää lumihiutalepopulismia😉

        Ei yhtään lapsellista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään lapsellista

        Muistakaa myös se viiskymppisen tushna!1!


    • Anonyymi

      Kovasti pitää tehdä fyysistä työtä että pysyy painoluokassa.

    • Anonyymi

      Ikää tulee ja syö kuin hevonen siinä se ongelma.

    • Anonyymi

      Kuri maassa olla pitää kuri. Muutoin mene yhteiskunta nurin.

      • Anonyymi

        Miten kukaan voi muistaa tuon loistavan biisin? :)
        Siis "Laulu vankiloista". Baddingilta.


    • Anonyymi

      Syökää vähemmän, niin laihdutte.

    • Anonyymi

      Kieltämättä vähän järkytti kun näin juhannuksen aikaan yhtä kaveriani jolla oli tullut melkoinen massu sen vuoden aikana kun viimeksi nähty. Se kuitenkin aika paljon tuntuu salillakin hyppäävän ja muutenkin liikkuvan mutta silti oli pulskassa kunnossa. itse sanoi että alkoholi lihottaa ja että hän on alkoholisti, viini maistuu. On se niin sanonut aiemminkin mutta olen vähän epäillyt että liioittelee mutta kai se on uskottava.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      JUU.................SITTEN KUN OVAT MUSTIA JA AFRIIKAN APINAN NÄKÖISIÄKIN JA VÄHÄ-ÄLEISIÄ, KUIN RUOTSALAINEEN GREETTA HUMARDER.

    • Anonyymi

      Lihvuus ei tee ihmisestä rumaa. Naamasta loistava tympeys tekee, ja rumat puheet.

      xLiner

    • Anonyymi

      Itsekin aina ihmettelen jopa nuorten naisten valtavaa kokoa, ja sitä, että mitä ihmettä ihmisen tulee syötyä, että itsestään saa aikaan todella suurikokoisen. Itse kun katselen omia raskauskuviani, niin olin silloinkin todella hoikka, kilot lähtivät parissa kolmessa kuukaudessa, ja nyt viisikymppisenä olen edelleen saman kokoinen. Ei ole geenikysymys vaan elintapojen.

      • Anonyymi

        Tiede on eri mieltä kuin sinä. Geeneillä ja elinympäristöllä on iso merkitys.


    • Anonyymi

      moottoriajoneuvojen käyttökielto kaikille yli 27-vuotiaille säästökohde.

      Näin hausskan jutun.. Rwedbullin pieni uusi jääkaappi missä erilaisia juomia, teki mieli ostaa jotain niistä en viewlä kyllä

    • Anonyymi

      minä otin joskus dalakuvan jostain tytöstä oli bussissa vieressä, taisi huomatatkin, mutta en levittänyt ikinä... e3nää ei varmaan t6alle4ssakaan koko kuva.

    • Tämä painonlisäys ja vatsaonteloon kertyvä rasva on monen keski-ikäisen ongelma. Oma hypoteesini on että se johtuu suolesta vuotavista mikrobeista, onhan vatsaontelo se ensimmäinen paikka johon ne vuotavat.

      Esim. Crohnin taudissa, joka on tulehduksellinen suolistosairaus, ollaan havaittu että rasvakerros muodostuu suoliston tulehduspaikkojen ympärille suoliston ulkopuolelle. Se infektio läpäisee tässä taudissa koko suolistonseinämän. Tätä kutsutaan 'hiipiväksi rasvaksi?' - creeping fat.

      Tähän rasvaongelmaan tarvitaan antimikrobiaaleja, ravintolisiä, ja liikuntaa, joskus tehokkaat antibiootit saattavat poistaa rasvan muutamassa viikossa, muuten se on hidas prosessi. Jos vain olisi helppo ratkaisu tähän ongelmaan, sitä ei taida olla.

    • Anonyymi

      Menkää rannalle, siellä silava täirisee ja silli lemottaa

    • En usko. Vaadin kuvia todisteeksi.

    • Anonyymi

      Luulen että suurempi kuluerä on lisääntyvät pahoinvointi ja mt- ongelmat. Niinkuin aloittajan tapauksessa.

      • Anonyymi

        Nuo ongelmat yleensä lisäävät lohtusyömistä ja sitä kautta ylipainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ongelmat yleensä lisäävät lohtusyömistä ja sitä kautta ylipainoa.

        Niin ja ihmisten haukkuminen lisää yksinäisyyttä sekä toivottomuutta, itsemurhia. Tee mieli lähteä minnekään joka paikassa noita sekopäitä arvostelemassa ihmisiä.


    • Anonyymi

      Oikeassa olet. Tilanne on järkyttävä. Nyt Suomessa sama kuin USAssa jo 20 v sitten. Kertoo paljon Suomen elintasosta kun kansa syö itsensä hengiltä.

    • Anonyymi

      Lisäksi, kun yhdistetään tuohon vielä naisten halu näyttää miehiltä ja käyttäytyä kuin mies sekä miesten naismainen pukeutuminen ja käytös niin saadaan kaunista nähtävää.

      • Täälöä kun ei eletä muita varten, niin jokainen saa tottua siihen mitä ympärillään näkee, tykkää tai ei. Niin se vaan on ja kuuluukin olla.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Täälöä kun ei eletä muita varten, niin jokainen saa tottua siihen mitä ympärillään näkee, tykkää tai ei. Niin se vaan on ja kuuluukin olla.

        Ei eletä ja sen kyllä huomaa. Suomalaiset on ihan omaa luokkaansa kansana ja se ei ole kaunista katseltavaa. Meillä on se pieni prosentti ihmisiä, jotka ovat todella kauniita ja harvinaisen kauniita maailman mittakaavassa. Kyse ei ole kuitenkaan tästä vaan ihan jostain muusta asiasta. Ehkä sisäisestä rumuudesta. Ei kaikkien siis tarvitse tietysti olla häikäisevän kauniita tai komeita. Ei silti tarvitsisi pukeutua niin rumasti ja näyttää siltä, että vähät välittää estetiikasta. Itse olen ihan tavallisen, kunnostaan huolehtivan näköinen. Tykkään pukeutua naisellisesti, koska olen nainen. Jos olisin mies, ottaisin kaiken irti miehekkyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei eletä ja sen kyllä huomaa. Suomalaiset on ihan omaa luokkaansa kansana ja se ei ole kaunista katseltavaa. Meillä on se pieni prosentti ihmisiä, jotka ovat todella kauniita ja harvinaisen kauniita maailman mittakaavassa. Kyse ei ole kuitenkaan tästä vaan ihan jostain muusta asiasta. Ehkä sisäisestä rumuudesta. Ei kaikkien siis tarvitse tietysti olla häikäisevän kauniita tai komeita. Ei silti tarvitsisi pukeutua niin rumasti ja näyttää siltä, että vähät välittää estetiikasta. Itse olen ihan tavallisen, kunnostaan huolehtivan näköinen. Tykkään pukeutua naisellisesti, koska olen nainen. Jos olisin mies, ottaisin kaiken irti miehekkyydestä.

        Mä taas haen esteettisyyteni ihan muusta kun ihmisistä. Ihminen on epäkiinnostava otus ja epäesteettinen laitettunakin, lähinnä koominen koristelujen jälkeen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mä taas haen esteettisyyteni ihan muusta kun ihmisistä. Ihminen on epäkiinnostava otus ja epäesteettinen laitettunakin, lähinnä koominen koristelujen jälkeen.

        Itse pidän siis ihmiseläimen tapaa pyntätä ja koristautua vähän vitsikkäänä. Ei muutkaan eläimet sitä tee ja hyvin kelpaa ja mahtuu elämään. Ihminen on turhamaisuuden perikuva ja vitsikäs luullessaan, että tomusokeri tekee paremman maun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eletä ja sen kyllä huomaa. Suomalaiset on ihan omaa luokkaansa kansana ja se ei ole kaunista katseltavaa. Meillä on se pieni prosentti ihmisiä, jotka ovat todella kauniita ja harvinaisen kauniita maailman mittakaavassa. Kyse ei ole kuitenkaan tästä vaan ihan jostain muusta asiasta. Ehkä sisäisestä rumuudesta. Ei kaikkien siis tarvitse tietysti olla häikäisevän kauniita tai komeita. Ei silti tarvitsisi pukeutua niin rumasti ja näyttää siltä, että vähät välittää estetiikasta. Itse olen ihan tavallisen, kunnostaan huolehtivan näköinen. Tykkään pukeutua naisellisesti, koska olen nainen. Jos olisin mies, ottaisin kaiken irti miehekkyydestä.

        Tähän kun yhdistetään vielä olematon tapakulttuuri, joka halveksii muualta tulijoita ja suhtautuu vihamielisesti maahanmuuttajiin niin saadaan hyvä kuva myös suomalaisten arvomaailmasta. En koskaan ole kokenut valtavaa ylpeyttä kansamme ominaisuuksista. Ehkä on hyvä, että kansa sekoittuu. Ehkäpä. Olen juuriltani itsekin sekoittunut muihin maihin vähän kaukaisemmassa historiassa, ehkä sen vuoksi tällaiset asiat häiritsee kovasti, enkä koe olevani kovin suomalainen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Itse pidän siis ihmiseläimen tapaa pyntätä ja koristautua vähän vitsikkäänä. Ei muutkaan eläimet sitä tee ja hyvin kelpaa ja mahtuu elämään. Ihminen on turhamaisuuden perikuva ja vitsikäs luullessaan, että tomusokeri tekee paremman maun.

        Ja mikä tyhmintä, juuri ihmisten turhamaisuuden takia maapalolla on saastetta, mikä tuhoaa paitsi ihmisen myös muitten elollisten elinolosuhteet. Semmonen järjen jättiläisyys vaivaa ihmistä joka haluaa turhamaisuuttaan prameilla ja kuluttaa tehtaita tuottaen ja saastaa maahan.

        Ihminen on tyhmä juuri siksi.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Ja mikä tyhmintä, juuri ihmisten turhamaisuuden takia maapalolla on saastetta, mikä tuhoaa paitsi ihmisen myös muitten elollisten elinolosuhteet. Semmonen järjen jättiläisyys vaivaa ihmistä joka haluaa turhamaisuuttaan prameilla ja kuluttaa tehtaita tuottaen ja saastaa maahan.

        Ihminen on tyhmä juuri siksi.

        En voi ymmärtää, että ihminen pakkeleissaan ja muovi bleisereissään paasaa ilmastonmuutoksesta ja itse on siinä yksi oikeen kekkuli syypää vetimissään, kotikin on varmasti täynnä sitä millä ilmastomuutosta luodaan. Tekopyhää paskaa.

        Ja joo en ole itsekkään pulmunen, vaikka karsinkin kovemmalla kädellä.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        En voi ymmärtää, että ihminen pakkeleissaan ja muovi bleisereissään paasaa ilmastonmuutoksesta ja itse on siinä yksi oikeen kekkuli syypää vetimissään, kotikin on varmasti täynnä sitä millä ilmastomuutosta luodaan. Tekopyhää paskaa.

        Ja joo en ole itsekkään pulmunen, vaikka karsinkin kovemmalla kädellä.

        Ei tarvitse tarkoittaa tuollaista, mitä kuvaat. Rakennuksetkin on Suomessa mielikuvituksettomia. Jossain ihmisen pitää kuitenkin asua ja tuo on mielestäni ilmastohysteriaa ja tekohurskastelua. Kautta aikojen on ollut erilaisis ilmastollisia kausia maapallolla. Se, että ihminen olisi aivan kakken p*skan takana on valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse tarkoittaa tuollaista, mitä kuvaat. Rakennuksetkin on Suomessa mielikuvituksettomia. Jossain ihmisen pitää kuitenkin asua ja tuo on mielestäni ilmastohysteriaa ja tekohurskastelua. Kautta aikojen on ollut erilaisis ilmastollisia kausia maapallolla. Se, että ihminen olisi aivan kakken p*skan takana on valetta.

        Niin ja itse suosin kierrätystä. En osta juuri mitään vaatteita kaupasta.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        En voi ymmärtää, että ihminen pakkeleissaan ja muovi bleisereissään paasaa ilmastonmuutoksesta ja itse on siinä yksi oikeen kekkuli syypää vetimissään, kotikin on varmasti täynnä sitä millä ilmastomuutosta luodaan. Tekopyhää paskaa.

        Ja joo en ole itsekkään pulmunen, vaikka karsinkin kovemmalla kädellä.

        Hieman tähän liittyen, kun ihmettelin lehtikuvia tuosta Elokapinan Myrskyvaroitus-mielenosoituksesta, jäin melko toviksi ihmettelemään Greta Thunbergin kuvaa, että onpas siinä harvinaisen kaunis nainen. Miksi... Ei meikkiä, ei hiusväriä, ei leikelty, ei piikitelty, ei täytelty, ei lävistelty, ei tatuoitu, päällä simppelit neutraalit vaatteet. Ihan luonnollinen ihminen.

        Kai tuo niin on, että rumat ne vaatteilla koreilee, ja aidosti sisältä ja ulkoa kaunis on kaunis siinä kuuluisassa jätesäkissäkin.

        - ihan sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse tarkoittaa tuollaista, mitä kuvaat. Rakennuksetkin on Suomessa mielikuvituksettomia. Jossain ihmisen pitää kuitenkin asua ja tuo on mielestäni ilmastohysteriaa ja tekohurskastelua. Kautta aikojen on ollut erilaisis ilmastollisia kausia maapallolla. Se, että ihminen olisi aivan kakken p*skan takana on valetta.

        Mutta tarviiko ihminen elääkseen kaiken sen paskan mitä myynnissä ja tarjolla on? Nyt rehellisesti hurskastelematta?

        Minä en ole hysteerinen, minä sanon vaan kuten asiat on. Minä kestän kyllä seuraukset, kestääkö ne muut jotka ei mieti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja itse suosin kierrätystä. En osta juuri mitään vaatteita kaupasta.

        Kierrätys onkin järkevää. Kierrätän itsekin, vielä kierrätetynkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän kun yhdistetään vielä olematon tapakulttuuri, joka halveksii muualta tulijoita ja suhtautuu vihamielisesti maahanmuuttajiin niin saadaan hyvä kuva myös suomalaisten arvomaailmasta. En koskaan ole kokenut valtavaa ylpeyttä kansamme ominaisuuksista. Ehkä on hyvä, että kansa sekoittuu. Ehkäpä. Olen juuriltani itsekin sekoittunut muihin maihin vähän kaukaisemmassa historiassa, ehkä sen vuoksi tällaiset asiat häiritsee kovasti, enkä koe olevani kovin suomalainen.

        Ei sellaisia voi kun halveksia, jotka vaeltaa Afrikasta ja lähi-idästä halki euroopan, päästäkseen tänne loisimaan toisten valmiiksi rakentamaan yhteiskuntaan sosiaalituilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hieman tähän liittyen, kun ihmettelin lehtikuvia tuosta Elokapinan Myrskyvaroitus-mielenosoituksesta, jäin melko toviksi ihmettelemään Greta Thunbergin kuvaa, että onpas siinä harvinaisen kaunis nainen. Miksi... Ei meikkiä, ei hiusväriä, ei leikelty, ei piikitelty, ei täytelty, ei lävistelty, ei tatuoitu, päällä simppelit neutraalit vaatteet. Ihan luonnollinen ihminen.

        Kai tuo niin on, että rumat ne vaatteilla koreilee, ja aidosti sisältä ja ulkoa kaunis on kaunis siinä kuuluisassa jätesäkissäkin.

        - ihan sivusta

        Nimenomaan, ihminen on kaunis vasta silloin kun hyväksyy luonnollisen itsensä.

        Minä nään tatuoinnitkin kahden eri syyn seurauksiksi tai on niitä syitä enemmänkin, mutta meillä länsimaissa missä ne ei liity heimokulttuuriin. Yksi syy on trendikkyys ja toinen kuvan symbolinen merkitys henkiselle tapahtumalle. Mulla syy on jälkimmäinen, ei trendinmukaisuus eikä ulkonäkö. Henkinen kasvu ja muisto siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisia voi kun halveksia, jotka vaeltaa Afrikasta ja lähi-idästä halki euroopan, päästäkseen tänne loisimaan toisten valmiiksi rakentamaan yhteiskuntaan sosiaalituilla.

        Nojoo, hyväksikäyttö on halpamaista ihan sama kuka ja ketkä sitä tekee. Ei mietitä muita, kun oma ahneus ajaa mukavuudessaan edelle. Kun on keksitty näppärä konsti hyötyä tekemättä mitään vastineeksi.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Nojoo, hyväksikäyttö on halpamaista ihan sama kuka ja ketkä sitä tekee. Ei mietitä muita, kun oma ahneus ajaa mukavuudessaan edelle. Kun on keksitty näppärä konsti hyötyä tekemättä mitään vastineeksi.

        Yks sellainen on ruokajonot. Hybäosaiset tienaavat, joilla on rahaa ruokaansakin menee sinne hakemaan kassin ruokaa, mikä on joltain sellaiselta pois jolla oikeesti ei ole rahaa eikä ruokaakaan, eikä ole suinkaan aina oma valinta sekään tilanne. Silloin ärsyttää, mokomat paskapäät änkee viemään leivän heikomman suusta! 🤬


    • Anonyymi

      jos miehellä on koripallo t-paidan alla naiasella voi olla 2 jalkapalloa t-paidan alla.

      realistisen lämpötilan mittaamisen vaikeus,k onko varjossa vai auringossa entä kuinka varjossa ja kuinka auringossa mitattu kuin kuun pieällä puolella mitattu eli varjossa

    • Anonyymi

      ... niin ei ole kovin realistinen lämpötilamittaus jos kasvihuoneen sisällä tai pimeässä komerossa mittaqilee

    • Anonyymi

      Ihmiset saavat olla sitä mitä ihmiset ovat.
      Ei se ole minulta pois jos joku on kaunis kuin veistos, eikä sekään ole minulta pois, jos kantaa reilua ylipainoa.

      AV

    • Anonyymi

      Onko tuo loisijoiden ajanviettohupia kytätä ihmisiä kauppakeskuksissa? Mitä jos vaikka hakisit töitä, niin tulis sunkin elämääs sisältöä.
      Vai onko kyse vain siitä, että on niin kova huoli, et nuo lihavat ihmiset kuolee pois, niin elättäjät loppuu ja on pakko alkaa oikeesti hakeen töitä?

      • Anonyymi

        Voi olla lomalla, työssäkäyvillä on lomia.


      • Anonyymi

        Todella ylipainoiset tosiaankin kuolee viisikymppisinä sydänkohtaukseen. Nuoria sitten vaan tilalle töihin. Ei se työteho enää viisikymppisenä olekaan parhaimmillaan.

        Loissättijä on siis itse lihava.


    • Anonyymi

      hmm sitten naisen t-paidan sisällä voi olla mahan kohdalla kolmaskin pallo jos on raskaana... pallopaita.

    • Anonyymi

      hyvä tämän aamun idea, on ihan hyvä tuollaisena tietokoneella lämpömittaaja... mutta niin kompensoida auringonpaistetta lämpötilaan jotta realistisempi, olisikohan jotain foto-reaktiivistaa romuissakin.

    • Anonyymi

      No voi, ei onpa vakavaa kiusaamista sinun vatsatynnyrimiehen blaastaus, koska oot viimeksi ite hölkällä käynyt?

    • Anonyymi

      kannattaa joskus kokeilla juttuja mutta jos tietokoneen kanssa mittaus juttuja jos helppoja, niin joku 2-euron USB-hiirikin kirpputorilta voit käyttää sellaistakin mittausjutuissa siis tuollaisen elektronista alustaa, laittaa sellaiseenkin omia komponentteja.

    • Anonyymi
      UUSI

      Katsokaapa siitä, kun sinimustalaiset natupallerot vetelee penkistä sataa kiloa.
      https://m.youtube.com/watch?v=j3k08RvcC60&pp=ygUcU2luaW11c3RhIGxpaWtlIDEwMGtnIGhhYXN0ZQ==

      Oliko nationalismi huono juttu, vai matkitaanko vain amerikkalaisia ja heidän black lives mattereita, sunmuita homo-lesbo-ideologioita.

      Älykkäitä hyväkuntoisia ihmisiä, jotka reenaa kamppailulajeka leireillään!

    • Anonyymi
      UUSI

      Jos muut ihmiset ja muiden ihmisten ulkonäkö ahdistaa noin pahasti, niin silloin aloittajankin kannattaa jäädä koko kesäksi kotiin, eikä poistua neljän seinän sisältä (tilaa ruoat ja vessapaperit kotiin). Silloin ei taatusti näe vääränkokoisia, vääränikäisiä tai vääränvärisiä ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe