Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä...

Anonyymi-ap

, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
( Gal. 1)

-

Tässä yksi esimerkki eräästä "toisesta evankeliumista", joka ei mikään EVANKELIUMI ole:

>>SOSIAALINEN EVANKELIUMI

”Ihmistä ei pidetä langenneena ja lihanmielessään Jumalaa vastaan
kapinoivana olentona, joka on pimeyden valtojen orjuudessa
ja palveluksessa, niin että hänestä tulee Jumalan lapsi vasta kääntymyksen
uudestisyntymisen, pelastuksen kautta. Häntä pidetään ilman muuta,
luomisen perusteella, Jumalan lapsena. Lunastus ja pelastus
Kristuksessa ei siten ole tarpeen. Riittää, kun ihminen saa paremmat
yhteiskunnalliset olot, kasvatusta jne. Kristusta pidetään pääasiassa
ihanteena ja opettajana…Ihmisestä tulee ”sosiaalisen evankeliumin”
mukaan Jumalan valtakunnan kansalainen ilman Vapahtajaa ja hänen
vertaan, ilman Pyhän Hengen vaikuttamaa uudestisyntymistä”>>

( Lähde: David Hedegård – Uuras Saarnivaara: Kohti suurta Baabelia, s. 42/ Vapaasana foorumi)

s-seutulainen

40

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!',
      vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän,
      valkaisevat sen kalkilla” (Hes.13:10).

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Hellareissa on vääriä jeesuksia sirkuksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on vääriä jeesuksia sirkuksesta

        Mooses tulkitsee Moosesta ; tee huorin raiskaa nai tee äpäriä älä maksa elareita varasta huijaa ota väärin anna väärin syö muiden ruokia petä kaikkia Juudas kisko korkoa älä palauta muiden omaisuutta älä varastettua himoitse muiden vaimoja miehiä muiden autoja taloja koiria pyöriä kenkiä koruja kännyköitä homoile väärennä kaikkea kiusaa kaikkia kivitä syyttömiä älä auta köyhiä ota köyhiltä maksu ota köyhiltä vaatteet kassit matkalaukut älä palauta mitään toisen omaa mitä himoittu pidä muiden tavaroita puolisoita omanasi Mooses lain käytännön tulkinta on tämä että tehkää kuin he opettaa mutta älkää tehkö juuri noin kuin he tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on vääriä jeesuksia sirkuksesta

        Hellareissa on vääriä jeesuksia sirkuksesta

        ///// niinkö taas? Ajattelitko, että ne ovat niitä vääriä enkuleita...

        Millälailla sinä katsot heitin olevan vääriä enkuleita. Ovanko he vasemmalle viäriä, oikialle viäriä, vai katsotko että, ovat kenollaan mihin suuntaan.

        Kun sitä kovasti katsotte, että on viäriä ja kenollaan, niin oletko katsonut peiliin omia silmiäsi?

        Katsos, kun sun oikea silmä kahtoo pöyvässä voeta ja toien leipee- niin harittaahan ne sinun silimäsi.

        Sitten sanotaan että on viäriä - jne. Ehkä sinun silimissäsi on vikkooooooo kerrakseen

        Se suattaakin olla suara- mutta silimissäsi olevan vian mukkaan näättää olevan viäriä.

        Miun- muutes, emme ole helluntalaaasia--- niin miun poeka, jo viijennelläkymmenellä.
        Hänen silimänsä on sellllaaset, että sannoo välillä, että kahos, onko se suora, kun hänen silminänsä vikaasuus ei oikein ole tarkka. .... siis luonnollisten suoruuksien vahtaamisessa.

        Siksi mie sirkkelöinkin hänen työmaallaan, kun mie kahon suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on vääriä jeesuksia sirkuksesta

        ///// niinkö taas? Ajattelitko, että ne ovat niitä vääriä enkuleita...

        Millälailla sinä katsot heitin olevan vääriä enkuleita. Ovanko he vasemmalle viäriä, oikialle viäriä, vai katsotko että, ovat kenollaan mihin suuntaan.

        Kun sitä kovasti katsotte, että on viäriä ja kenollaan, niin oletko katsonut peiliin omia silmiäsi?

        Katsos, kun sun oikea silmä kahtoo pöyvässä voeta ja toien leipee- niin harittaahan ne sinun silimäsi.

        Sitten sanotaan että on viäriä - jne. Ehkä sinun silimissäsi on vikkooooooo kerrakseen

        Se suattaakin olla suara- mutta silimissäsi olevan vian mukkaan näättää olevan viäriä.

        Miun- muutes, emme ole helluntalaaasia--- niin miun poeka, jo viijennelläkymmenellä.
        Hänen silimänsä on sellllaaset, että sannoo välillä, että kahos, onko se suora, kun hänen silminänsä vikaasuus ei oikein ole tarkka. .... siis luonnollisten suoruuksien vahtaamisessa.

        Siksi mie sirkkelöinkin hänen työmaallaan, kun mie kahon suoraan.

        Eikö usko ole vittumaista kun kirkot on sen tehneet?
        Pahuus teki kirkot ja lahkot,ettette löydä rauhaa vaan taistelette,te himokkaat !
        Te,ette ymmärrä Rakkautta mitä Kristus tuli sanomaan,silti te vaan taistelette ihmisten kirjan sanoista.


    • Anonyymi

      Paavali oli taitava ihmisten manipuloija omien valheellisten harhaoppiensa taakse ja saada siten lisää kannattajia. Paavalilla oli oma kannattajajoukko, joka riiteli toisten kristittyjen kansssa.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

      Paavali riiteli opeista koko ajan ja aiheutti riitoja ja hajaannusta seurakunnissa.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi"

      • Anonyymi

        Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti tuollaisen häirikön Saatanan haltuun koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia pois ollenkaan rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi

        Joka ei usko Paavalia ei usko Jeesustakaan!
        Eivät kaikki ole kristittyjä nykyäänkään, vaikka pitävät suurta ääntä itsestään.


      • Anonyymi

        Laivuri Markion oli Paavalin kirjeiden kokoaja ja Paavalin suurin fani.

        Polykarpos sen sijaan oli Johanneksen oppilas. Polykarpos ei koskaan kirjoittanut Paavalista eikä käyttänyt Paavalin kirjoituksia. Irenaeuksen mukaan, kun Polykarpos kerran kohtasi Markionin, hän sanoi:
        "Tunnetkos minut? Sillä minä kyllä tunnen sinut, Saatanan esikoisen!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei usko Paavalia ei usko Jeesustakaan!
        Eivät kaikki ole kristittyjä nykyäänkään, vaikka pitävät suurta ääntä itsestään.

        Paavali oli antikristillinen luonne, joka ei koskaan edes nähnyt elävää Jeesusta, eikä kuullut hänen ääntään ja opetuksiaan oikeille apostoleille, joiden joukkoon hän ei edes kuulunut.

        Paavali ei nähnyt edes helluntain tapahtumia, eikä käsittänyt, että oikea kielten puhumisen armolahja tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista.

        Paavalin opit onkin erilaisia, mitä Jeesus ja hänen seurassaan kulkeneet alkuperäiset Karitsan apostolit opettivat.

        Paavali rakasti valehtelmista, aina kun katsoi sen avulla saavuttavansa jotain merkittävää.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

        Svenska Bibeln v.1917 kääntää, että Paavali oli perusluonteeltaan epärehellinen.

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.

        Siksi Paavali saa samanmielisiä kannattajia taakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivuri Markion oli Paavalin kirjeiden kokoaja ja Paavalin suurin fani.

        Polykarpos sen sijaan oli Johanneksen oppilas. Polykarpos ei koskaan kirjoittanut Paavalista eikä käyttänyt Paavalin kirjoituksia. Irenaeuksen mukaan, kun Polykarpos kerran kohtasi Markionin, hän sanoi:
        "Tunnetkos minut? Sillä minä kyllä tunnen sinut, Saatanan esikoisen!"

        Muistinvaraisesti sekoitin Polykarpoksen Papiakseen, jota myös epäillään Johanneksen oppilaaksi. Nykypäivään asti säilyneissä kirjoituksissaan Papias ei lainaa Paavalia ollenkaan, vaikka hän lainaa Johanneksen evankeliumia ja Pietarin 1. kirjettä. Mutta näköjään Polykarposkaan ei voinut sietää Markionia. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivuri Markion oli Paavalin kirjeiden kokoaja ja Paavalin suurin fani.

        Polykarpos sen sijaan oli Johanneksen oppilas. Polykarpos ei koskaan kirjoittanut Paavalista eikä käyttänyt Paavalin kirjoituksia. Irenaeuksen mukaan, kun Polykarpos kerran kohtasi Markionin, hän sanoi:
        "Tunnetkos minut? Sillä minä kyllä tunnen sinut, Saatanan esikoisen!"

        Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.


      • Anonyymi

        Paavali nyt ei aiheuttanut mitään tässä vaan nämä joita hän juuri nuhtelee LUKIHÄIRIÖ EI NÄE MITÄ LUKEE.


      • Anonyymi

        Patra Petrus kallio usko Jeesukseen on kallio joka ei horju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei usko Paavalia ei usko Jeesustakaan!
        Eivät kaikki ole kristittyjä nykyäänkään, vaikka pitävät suurta ääntä itsestään.

        Kuulkaa kun sekopää lestatkin laittaa omia lapsiaan saatanalle kuten HYMENES ALEKSANTERI TAI KUIN PAAVALI sairasta porukkaa kun ei edes ajantajua sukupuolen eroa ei mitään järkeä.


      • Anonyymi

        Puavali mani- mani -mani pulalalinen-- -se puavali on miun mukkaan, mani---mani pula- pula lainen. Jas- siunatkoon, mun mie ossaan sen sannoooon mani mani punalainen.

        Eikös oppinut sinulta äkkiä sen ralllatuksesi.

        Puavalaista..... hokasitko- mänkö oekeen.


    • Anonyymi

      Pietarin ei olisi kannattanut veljeillä Paavalin kanssa, Molemmat kohtasivat pahan äkkikuoleman Roomassa.
      Paavalissa oli Saatanan enkeli kuolettavine pistimineen, mikä tappoi tarvittaessa ihmisiä.

      • Anonyymi

        Ei teillä kovin hyvin käy kun kuolette tämän hirveän valheen jälkeen kyllä teitä odottaa ihan Juudaksen kohtalo.


      • Anonyymi

        No niin vertauskuvana on niille joilla on peite.


    • Anonyymi

      Aloitusta näkyy seuranneen joitakin kommentteja...
      Ja, kuten tavallista, tuota yhtä ja samaa Paavalin mustamaalaamista.
      Hengetöntä lihallisen - lue: uskosta osattoman - mielen aikaan saamaa joutavaa sanailua ja tyhjänpäiväistä viisastelua.

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Jos hyväksyt henkilön kokonaisuutena, niin siinä menee silloin sisälle henkilön esittämät valheetkin sen nimen suojissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyväksyt henkilön kokonaisuutena, niin siinä menee silloin sisälle henkilön esittämät valheetkin sen nimen suojissa.

        En menisi kuuntelemaan selaista sanan julistajaa, jossa olisi Saatanan enkeli ,
        kuten Paavalissa oli.


      • Anonyymi

        666 antimekksikset peite silmillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi kuuntelemaan selaista sanan julistajaa, jossa olisi Saatanan enkeli ,
        kuten Paavalissa oli.

        Onko Paavali nyt täällä tänään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi kuuntelemaan selaista sanan julistajaa, jossa olisi Saatanan enkeli ,
        kuten Paavalissa oli.

        On Mooses täällä tänään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyväksyt henkilön kokonaisuutena, niin siinä menee silloin sisälle henkilön esittämät valheetkin sen nimen suojissa.

        Onko älä tee huorin käsky rikottu Mooses budha ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi kuuntelemaan selaista sanan julistajaa, jossa olisi Saatanan enkeli ,
        kuten Paavalissa oli.

        Paavalissa oli Saatanan enkeli.
        King James käännöksen mukaan oikein Saatanan viestintäpäällikkö, ei mikä tahansa pikkupiru, vaan suuri tekijä, jolla oli aseet mukana, kuinka Paavali saadaan ruotuun ja valehtelemaan.

        "The messenger of Satan" -niminen enkeliruhtinas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi kuuntelemaan selaista sanan julistajaa, jossa olisi Saatanan enkeli ,
        kuten Paavalissa oli.

        Et kuule mitään koska on peite et näe et kuule oman äänesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalissa oli Saatanan enkeli.
        King James käännöksen mukaan oikein Saatanan viestintäpäällikkö, ei mikä tahansa pikkupiru, vaan suuri tekijä, jolla oli aseet mukana, kuinka Paavali saadaan ruotuun ja valehtelemaan.

        "The messenger of Satan" -niminen enkeliruhtinas

        The Messenger of Satan...Saatanan serahvi?

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,

        The messenger of Satan

        to buffet me, lest I should be exalted above measure.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Messenger of Satan...Saatanan serahvi?

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,

        The messenger of Satan

        to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi 4566

        σαταν


        Satan sat-an'


        Sanan tausta


        Sanaluokka

        of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567


        subst. (name, mask.)

        King James Version käännökset sanasta

        AV-Satan 1

        Merkitys

        1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to

        1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ

        1a1) he incites apostasy from God and to sin

        1a2) circumventing men by his wiles

        1a3) the worshippers of idols are said to be under his control

        1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases

        1a5) by God's assistance he is overcome

        1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment

        1b) a Satan-like man


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Messenger of Satan...Saatanan serahvi?

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,

        The messenger of Satan

        to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Sinä olet The Messenger of Satan...Saatanan serahvi Eli olet se, oka totetuttaa saatanan tahtoa ja lon pahuuden ja valheiden sanansaattaja, oikein viestipäällikkö! Olet veljieni syyttäjä, saatanan enkeli!!!!


    • Anonyymi

      Paavali oli niin suuri Jumalan mies, että olisi päätynyt ylpeänä pelastuksen ulkopuolelle ilman nöyryyttävää pistintään, jonka itse Jumala antoi niin kuin Jobillekin ja monelle muullekin tarpeeseen. Emme tiedä mikä pistin oli: muistojen sikermä? silmäsairaus? mitätön olemus? jne

      • Anonyymi

        Jobilla ei ollut pistintä, valehtelit ja kirjoitit satuja!!!!


    • Anonyymi

      ”etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.”

      Sana todistaa: Minun nimessäni (Jeesus) he ajavat ulos riivaajia .Paavali eikä yksikään apostoli rukoillut pahoja henkiä poistumaan.

      Vaikka saatanan enkeli rusikoi Paavalia, niin Jumalan armo pysyi Paavalissa ja Jumalan voima lisääntyi, vastasihan Paavalille:  "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
      Luukas on kirjoittanut sekä Apostolien Teot että Luukkaan evankeliumin. "Evankeliuminsa alussa Luukas todistaa: niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
      että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu."
      Syyttämällä Paavali murhaajaksi ja valhettelijaksi ja hirviöksi samalla kyseenalaistaa Luukkaan ja asettaa yhden keskeisimmistä Uuden Testamentin kirjoittajista huonoon valoon, niin ettei kaikki mitä Luukas Apostolien teoissa kertoo Paavalista; hänen kääntymyksestään ja lähetysmatkoista, ei olekaan totta.
      Pietari kirjoitti Paavalista: lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      " niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen".
      Jos Paavali olisi ollut palstalla mekkaloivan Paavalin vainoojan väitteiden mukainen valheapostoli ja pahan hengen vallassa, niin miten on mahdollista, Pietari yksi alkuseurakunnan pylväistä, kutsuu Paavalia rakkaaksi veljeksi?

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä kommentista!

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      "Ihmistä ei pidetä langenneena ja lihanmielessään Jumalaa vastaan
      kapinoivana olentona, joka on pimeyden valtojen orjuudessa
      ja palveluksessa, niin että hänestä tulee Jumalan lapsi vasta kääntymyksen
      uudestisyntymisen, pelastuksen kautta. Häntä pidetään ilman muuta,
      luomisen perusteella, Jumalan lapsena. Lunastus ja pelastus
      Kristuksessa ei siten ole tarpeen. Riittää, kun ihminen saa paremmat
      yhteiskunnalliset olot, kasvatusta jne. Kristusta pidetään pääasiassa
      ihanteena ja opettajana…Ihmisestä tulee sosiaalisen evankeliumin
      mukaan Jumalan valtakunnan kansalainen ilman Vapahtajaa ja hänen
      vertaan, ilman Pyhän Hengen vaikuttamaa uudestisyntymistä”

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Ajankohtaista minulle, kun olen samaa ihmetellyt. Viime vuosina tutkinut new thought -tyyppisiä oppeja, ja vertaillut hindulaisuuteen, noituuteen ja gnostilaisuuteen. Mutta en nimittäisi edes evankeliumiksi tuota ollenkaan. Evankeliumi on vain jätetty julistamatta.

      Silti on ollut varsin mielenkiintoista tutkia näitä, ehkä maailman ihmisten, ehkä harhaoppisten käsityksiä. Kutkuttavasti ne muistuttavat joitakin Raamatun kohtia.

      Mutta kun luin tuota sitaattia sosiaalisesta evankeliumista, niin eikö se muistuta suomalaisen yhteiskunnan eetosta? Jeesus varoitti fariseusten hapatuksesta (opista), ja Herodeksen hapatuksesta.

      • Anonyymi

        "Ei evankeliumi voi ihmistä pelastaa ennen kuin hän on alkanut tuntea pelastuksen tarvetta, kaivata armoa, isota ja janota vanhurskautta. Uutta elämää ei syntinen halua, ennen kuin hän on kyllästynyt vanhaan elämäänsä, ennen kuin hänestä on tuskallista rakastaa syntiä ja elää sen orjana. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat, sanoo Jeesus (Matt 9:12). Lain avulla Henki vaikuttaa syntisen omaantuntoon niin, että hän tuntee olevansa sairas" (Hallesby).

        "Ei mikään teko voi ansaita eikä mikään synti estää Jumalan armoa. Nyt jää jäljelle vain se, että syntinen tulee Isän luo, joka on jo sovitettu, ja ottaa uskon kautta vastaan sen, mitä Kristus on tehnyt. Mutta Isän luo emme koskaan tule ennen kuin laki on saanut tehdä suuriluuloisesta, omavanhurskaasta ja ylpeästä syntisestä neuvottoman."
        ( Rosenius)

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Pietari erehtyi veljeilemään Saatanan haltuun heitetyn Saulus Tarsolaisen kanssa ja sai saman kohtalon Roomassa: paha äkkikuolema.

      Paavalissa ollut Saatanan enkeli, mikä pisti miehen kuoliaaksi, koska hänellä oli siihen täysi oikeus, koska Saulus Tarsolainen oli murhannut ihmisen, ja mahdollisesti useita ihmisiä.

      5. Moos. 19:21

      Älkää tunteko sääliä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

      • Anonyymi

        Uutta Testamenttia koonneet pyhät miehet kutsuivat Paavalia "Saatanan esikoiseksi",

        Siitä käytiin kovia riitoja, otetaanko Paavalin kirjeitä ollenkaan Uuteen Testamenttiin, koska niiden opetus on erilaista kuin Jeesuksen omat opetukset.


    • Anonyymi

      Ihmistä ei pidetä langenneena ja lihanmielessään Jumalaa vastaan
      kapinoivana olentona, joka on pimeyden valtojen orjuudessa
      ja palveluksessa, niin että hänestä tulee Jumalan lapsi vasta kääntymyksen
      uudestisyntymisen, pelastuksen kautta. Häntä pidetään ilman muuta,
      luomisen perusteella, Jumalan lapsena. Lunastus ja pelastus
      Kristuksessa ei siten ole tarpeen. Riittää, kun ihminen saa paremmat
      yhteiskunnalliset olot, kasvatusta jne. Kristusta pidetään pääasiassa
      ihanteena ja opettajana…Ihmisestä tulee ”sosiaalisen evankeliumin”
      mukaan Jumalan valtakunnan kansalainen ilman Vapahtajaa ja hänen
      vertaan, ilman Pyhän Hengen vaikuttamaa uudestisyntymistä”>>


      SDP julitus:) voi juma mitä pahuuttaa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe