Masentaa...

Anonyymi-ap

Olla mielenterveysongelmainen... eikä sekään muuten masentaisi, mutta kun mulla on vakavaa mielensairautta. Skitsoaffektiivinen häiriö. Melkein sama kuin skitsofrenia. En olisi toivonut elämälleni tämmöistä silloin lapsena... 😢

39

835

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pärjäät kuitenkin hyvin, eikö?

• Anonyymi

No nimenomaan ehkä pärjään, mutta haluaisin elää "normaalia" elämää niin kuin suurin osa muista ihmisistä. En vain silti kykene siihen, vaikka haluaisinkin. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nimenomaan ehkä pärjään, mutta haluaisin elää "normaalia" elämää niin kuin suurin osa muista ihmisistä. En vain silti kykene siihen, vaikka haluaisinkin. Ap

Onko ollut itsetuhoisia ajatuksia siinä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arjessa pärjääminen on kuitenkin sinulla hallussa. Se on jo iso hieno juttu.
        Pystyt hoitamaan itseäsi kun tiedostat tilanteesi ja rakentamaan sellaisen elämän miten se sinulle parhaiten soveltuu. Sinun omilla parametrella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ollut itsetuhoisia ajatuksia siinä?

Välillä.

• Anonyymi

Myötätuulia elämäsi seilauksiin.
        Ajattelepa kuten itse ajattelen, että jokainen hyvin suoritettu päivä on hyvä asia.
        Aina kun omat faktat ja voimavarat tiedostaa niin se on jo iso apua elämänpolulla.
        Sitten vaan kaikkiin asioihin mitoitus sen oman jaksamisen mukaan.

• Anonyymi

No mutta sullahan on sitten ihan oikea sivusto😂😂😂😉

• Anonyymi

Tuliko hyvä mieli?

Sivusts

• Anonyymi

Ei varmasti ole helppo elämä ollut. Tähän asti olet jaksanut kamppailla, Sinnikäs olet ollut.

• Anonyymi

Sivusta.Meillä jokaisella on omat taakat kannettavana.Vaikka näet jonkun ihmisen jolla on näennäisesti kaikkinloistavasti se ei välttämättä ole sitä,se mikä näytetään ulospäin voi olla kulissia ,älä siis kadehdi turhaa.
        Hyviä esim.ovat älyttömän laihat ihmiset ,heillä voi olla bulimiaa ja anoreksiaa ja hiljaa kärsivät siitä,häpeillen.Heillä on ihailijoita paljon mutta he ihailee ulkonäköä ja jos se rupsahtaa vaikka lasten teon jälkeen tai sairastut niin he kaikkoaa se on faktaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta.Meillä jokaisella on omat taakat kannettavana.Vaikka näet jonkun ihmisen jolla on näennäisesti kaikkinloistavasti se ei välttämättä ole sitä,se mikä näytetään ulospäin voi olla kulissia ,älä siis kadehdi turhaa.
        Hyviä esim.ovat älyttömän laihat ihmiset ,heillä voi olla bulimiaa ja anoreksiaa ja hiljaa kärsivät siitä,häpeillen.Heillä on ihailijoita paljon mutta he ihailee ulkonäköä ja jos se rupsahtaa vaikka lasten teon jälkeen tai sairastut niin he kaikkoaa se on faktaa.

Lisään ,Vastaus oli kaikille yleisesti.

• Anonyymi

Tosi isot tsempit sulle ❤️

• Anonyymi

Se on sairaus, hyvin tuskallinen sairaus. Ei ollenkaan sama kuin ilkeys, jota täällä näkee paljonkin.

• Anonyymi

Masentaa olla masentunut ja sairastaa masennusta. Masentavaa.

• Anonyymi

Mutta trollaus sujuu kuitenkin yötä päivää 🤣

• Anonyymi

Ei kenenkään elämä mene niin kuin ehkä lapsuudessa kuvittelimme sen menevän. Yllättää kaikilla tavoin. Meillä jokaisella jotakin painolastia jota kannamme. Jollekkin annettu jostain syystä enemmän kuin toiselle. Itse koen pahimpana yksinäisyyden, jota ehkä sairaus tuo tulleessaan. se vähän kuin pahentaa tilannetta, luo lisää lohduttomuutta. Onhan sulla ihmisiä tai ihmistä lähelläsi joka hyväksyy sut?

• Anonyymi

Jos pärjäät arjessa niin huonomminkin vois olla.
      Mieti pahimmillaan hetkillä nälkää näkeviä ihmisiä,r*iskattuja l*psia jota tapahtuu kokoajan tälläkin hetkellä miten sulla on oikeasti asiat hyvin.
      Kyllä sää vielä löydät ihmisen kuka on samalla leveillä ja sinäkin ihastut häneen.Ei ole kiirettä mihinkään.
      Nukut silloin kun nukuttaa(edellyttää että olet lomalla tai jopa eläkkeellä).Syöt säännöllisesti vaikkei olisi nälkä,liikut suositusten mukaan tai pyrit siihen.

• Anonyymi

Isot tsempit sulle, oot tärkeä ja ihana ❤️‍🩹

• Anonyymi

Tällä palstalla masennus ei helpota. Pahenee vaan.

• Anonyymi

Voimia ja jaksamista. Olet varmaan monelle tärkeä ja ajattele positiivisesti elämään ja jaksamiseen...Et ole huonompi ihminen kuin meistä muutkaan. Kaikilla meillä välillä on ongelmia mutta niistä on taisteltava eteenpäin. Tämä mieheltä.

• Anonyymi

Ap mieheltä ap lle!

• Anonyymi

tiedoststko että kun olette tehneet tämmöistä jotain on oikeasti tapahtunut, itse olen ollut tilanteissa jossa on oikeasti syntynyt vahinkoa ja sitä on laitettu vielä eteen päin ja monilla muilla. ja kun olet tämän tiedostanut olet jatkanut, hake ut lisää ja tehnyt siitä oikein hyötydarjan, tehnyt sitä muille, elänyt sairaassa kuplassasi ja saanut siihen muita mukaan. olit sairas tai et, teidän toiminta on kuvottavaa.

• Anonyymi

Se on ollut yli kymmenen vuoden ajan todella kuvottavaa, loukkaavaa, sairasta! Kaikki on viety, ihmisen perusoikeudet!

• Anonyymi

ja sitten näihin, kun joku on selvästi sitä mieltä että minä ole mt ongelmainen ja ystävällisesti järjestänyt minut tavalla tai toisella tapaamaan lääkäreitä, oikeastaan läjäpäin, ja heidän kanssa on asiaa käyty läpi, myös erikoislääkärien kanssa. niin olisiko mahdollista että jättäisit minut ja tietoisuuteni ja terveyteni rauhaan, sairaudet lääkäreille, ja jos sinulla on oireita niin selvittäisi syitä niihin, miksi niiden pitäisi tulla minusta? tai miksi minä olen se joka olisi kiusannut, onko tämä pakkomielle? vai olisiko niin että te ootte jotain tehnyt mikä teitä häiritsee, ehkä suhteet, ehkä tyytymättömyys omaan elämää, ehkä jotain sukujuttuja tai käsikirjoitusta? ehkä jotain muita jotka kiusaa teitä? joskus helpottaa kun itse päästää irti? vaikutatko itse ihmisiin niin että ahdistuvat, eivät pidä sinusta tai kostavat jotain? hyvin harvoin asiat menee oikein ja hyvin, ainakaan kovin pitkään, jos porukassa mietitään ja päätetään kuka on syyllinen ja uhri eikä asioita selvitetä. jos jotain on tehty niin vaikka sia lakaistaan maton alle ja on merkittävä asia, niin siellä se kytee, joskus haisee ja on niin kauan kunnes se siivotaan pois.

• Anonyymi

Älä syytä muita omista mt ongelmistas oleggi, skitsofrenia puhkee yleensä murrosiän molemmin puolin, on rikls, jos sinäalat omia kirjoituksiasi ja sairauksiasi selittää muiden sairauksiksi, häpeä jos osaat! Hae vain tukea npista paikoista, mitä olet tuohon laittanut!

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla tärkeä voimavara ja saitkin jo paljon vastauksia. Ohessa tiedoksesi myös matalan kynnyksen auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken ja luottamuksellisesti. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Chatteihin ja ryhmiin osallistuminen voi lievittää yksinäisyyden tunnetta.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Etsin tätä, kun on kriisi ollut. Soitin tänään. Olen oireillut huhtikuusta asti ja en ole vuoteen käyttänyt lääkkeitä. On tullut kovaa painea monesta suunnasta. Soitin miepä-saikkarille ja hänen kauttaan yritän saada ajan terkkulasta tai yths:n kautta. Minulla on 2 suuntainen mielialahäiriö. -sivusta

• Anonyymi

Surullista, itselläkin on vähän ongelmia en pidä lääkeeni sivuvaikutuksista mutta meikällä on se hyvä puoli että ehkä pääsen pois siittä, vaikka psykiatri pelotteli että joudun pitämään lääkkeen mutta uskon että saan sen pois kun en ole nähnyt mitään hallusinaatioita pitkään aikaan

https://www.youtube.com/watch?v=00ph75icN2Y

• Anonyymi

On sulla kyllä joku pakkomielle töohon stakkaamiseen, seuraamiseen, vainoamiseen, kiusaamiseen ja pahantekoon! Siittä et ole päässyt pois! Tää on faktaa asiaa t. Sivusta seuraaja!

• Anonyymi

Lähetän lämpöä sinulle. Itsellä ollut elämä kamppailua persoonallisuushäiriön piirteiden kanssa. Vasta keski-iässä helpottanut. Mielenterveys asiat on ihan sama asia kuin fyysiset asiat. Ja olet ihan yhtä normaali kuin minä tai kuka tahansa. Ja minä olen yhtä normaali kuin sinä tai kuka tahansa. Elämä on vaikea asia. Ihmisten pitäisi enemmän myötäelää toistensa murheita ja nähdä asiat kokonaisuutena. Inhimillisyys, se on moninainen ja tasa-arvoinen asia. Se ei luokittele.

• Anonyymi

Voi kun ihmiset ajattelisivat enemmän näin..🤔 mm eksäni piti minua täysin hulluna sairaana sekopäänä, kun omat diagnoosit varmistui. Empatiaa tai samoja kokemuksia en ole saanut vielä keltään.. Siinä sitä alkaa itsekin miettiä että niin mikä minä muuten edes olen. No mutta. Kai sitä oppii hyväksymään vielä joskus vuosien päästä asiat niinkun ne on, jos nyt niin pitkään jalat kantaa

• Anonyymi

Ammatti auttajat on sitä varten!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kun ihmiset ajattelisivat enemmän näin..🤔 mm eksäni piti minua täysin hulluna sairaana sekopäänä, kun omat diagnoosit varmistui. Empatiaa tai samoja kokemuksia en ole saanut vielä keltään.. Siinä sitä alkaa itsekin miettiä että niin mikä minä muuten edes olen. No mutta. Kai sitä oppii hyväksymään vielä joskus vuosien päästä asiat niinkun ne on, jos nyt niin pitkään jalat kantaa

Voin vain kuvitella miten eksäsi on reagoinut, olen pahoillani. Monet ihmiset eivät ymmärrä, eivätkä he edes tajua sitä. Ei voi avata ovea jos ei näe ovea. Aivan sama paljonko ikää on fyysisesti niin moni on tietämätön ja lapsellinen. Maailmassa on paljon ihmeitä mutta he eivät näe niitä, ja toisaalta taas näkevät ympärillään kaiken minkä luokittelevat vioiksi. En ihmettele että helposti alkaa katsoa itseä niin että olisi jotain vikaa. Ei ole.

• Anonyymi

Itse olen ollut masentunut ja usein vieläkin masennun viikoksi tai pariksi. Raamattu on ollut paras lääke. Ajatus Jumalasta, hänestä kuka on suurempi kuin maailmankaikkeus ja ihmeellisempi, antaa toivoa. Kun vain ei ala kuvitella hänestä mitään omassa päässään, vaan opettelee kärrsivällisesti Raamatusta millainen hän on.
      Raamattuhan opettaa että maailma on pahan turmelema, meidän ihmisten syntien ja paholaisen vuoksi. Uskon että ihmisen elämään ei tule epäonni ja vaikeudet siksi että me kärsisimme, vaan siksi että ymmärtäisimme ettei ole toivoa ilman Jeesusta. Kärsimyksessä on aina muistutus tästä. Hyvin harva vain haluaa tuon uskoa. Jumala kutsuu meitä luokseen sallimalla meidän kärsiä. Vaikka näemme kuolemaakin, niin emme siltikään häntä usein osaa kaivata. Hän on ainoa toivo, sitä kuolemakin meille sanoo, onhan Jeesus noussut kuolleista.

• Anonyymi

Mulla tuli yllättäen uupumuksesta psykoosi joten tiedän suunnilleen mistä puhut. Itse olen jo palannut töihin ja elämä alkanut normalisoitua. Ei kukaan valitse sairastua. Ei syöpää sairastavat, eikä mt sairastavat. En minä tätä olisi valinnut todellakaan. Voimia sinne sinulle tuntematon.

• Anonyymi

Mieli ja mielentila on yksi herkimmistä ihmisen piirteistä. Niitä on hyvä hoitaa ja vaalia.

Voimia jokaiselle jolla on haasteita näissä.

🙏🏻

• Anonyymi

Tulevaisuutta ei ole.

• Anonyymi

Niinkö sinä koet elämäsi?

• Anonyymi

Toivotaan ettet tapa ketään koskaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe