Puhun kaikilla kielillä

Anonyymi-ap

Sain taivaanlahjana kielilläpuhumisen taidon, ja siitä lähtien elämäni on ollut kuin jatkuvaa kielten festivaalia. Hallitsen monen vaikean kieliopin täydellisesti sekä mm. kaikki kiinalaiset kirjoitusmerkit. Kyllä, juuri ne tuhannet monimutkaiset merkit, joita tavallinen kuolevainen ei koskaan opi. Niinpä toimin tällä hetkellä kieltenopetuksen lehtorina – koska miksi rajoittua yhteen kieleen, kun voi puhua kaikkia?

Muistan, kuinka se alkoi. Olin aamuhartaudessa ja yhtäkkiä tunsin valon säteen osuvan minuun (tai se saattoi olla vain kirkon kattovalo, mutta älkää kertoko kenellekään). Siinä hetkessä suustani alkoi pulputa sanoja eri kielillä: espanjaa, venäjää, swahilia ja jopa klingonia. Olin kuin kävelevä Google Translate, mutta ilman teknisiä ongelmia.

"Puhukaa toinen toisenne kanssa psalmein, kiitosvirsin ja hengellisin lauluin" (Efesolaiskirje 5:19), sanotaan, mutta minulle se tarkoittaa myös "keskustelkaa sujuvasti mandariinikiinaksi, jos niin haluatte." Pian tämän jälkeen minulle alkoi sadella kutsuja ympäri maailmaa. Ennen pitkää olin esiintymässä YK:n kokouksissa, tulkkaamassa maailman johtajille ja opettamassa kielioppia Harvardissa.

On suorastaan huvittavaa, kuinka monipuolinen tämä lahja on. Koulussani voin vaihtaa kielestä toiseen kesken lauseen, ja opiskelijat ovat enemmän kuin häkeltyneitä – he ovat täysin pyörällä päästään. "Miten tämä voi olla mahdollista?", he ihmettelevät, ja minä vain hymyilen salaperäisesti, viitaten taivaalliseen lahjaani.

"Ja he tulivat kaikki täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki heille puhuttavaksi antoi" (Apostolien teot 2:4). Minulle tämä on arkipäivää. Olen miettinyt, miten kaikki muut ovat hyödyntäneet näitä taitojaan? Ovatko muutkin taivaanlahjan saaneet päätyneet opettamaan tai tulkkaamaan? Ehkä joku on perustanut monikielisen stand-up-klubin tai kansainvälisen musiikkiyhtyeen, jossa jokainen kappale lauletaan eri kielellä.

Mitä te muut teette? Onko joku käyttänyt kielitaitoaan kehittämään maailman parhaita matkailusovelluksia? Ehkä joku on kirjailija, joka kirjoittaa romaaneja eri kielillä ja julkaisee ne yhtä aikaa ympäri maailmaa. Tai kenties joku on päätynyt diplomaatiksi ja ratkaissut maailmanpolitiikan kiistat sujuvalla neuvottelutaidolla.

Jos mitään, tämä lahja on opettanut minulle, että maailma on täynnä mahdollisuuksia, kun kielimuuri kaatuu. Seuraavaksi ajattelin kokeilla kieltenopetusta musiikin kautta. Onko mitään parempaa tapaa oppia uusia kieliä kuin laulaen? Tai ehkäpä perustan maailman ensimmäisen monikielisen podcastin, jossa jokainen jakso on eri kielellä ja käsittelee eri kulttuuria.

Rakkaat taivaanlahjan saaneet, jakakaa tarinanne. Miten te hyödynnätte näitä ihmeellisiä taitoja? Ehkä voimme perustaa oman verkoston, jossa jaamme vinkkejä ja ideoita – ja tietenkin keskustelemme kaikilla maailman kielillä.

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos Herralle taivaallisesta lahjasta!

Mutta niin on kuin apostoli sanoo, etteivät kaikki puhu kielillä, mutta jokaisella on omat armolahjat sen uskonmäärän mukaan, joka kullekin seurakunnan jäsenelle on annettu.

Minä sain parantamisen armolahjan! Paransin ensin itseni mielisairaudesta, sitten veljen Herrassa kihdistä ja sisaren pehmytkudosreumasta. Siirryin parantamaan sokeita, kuuroja ja rampoja ja moninaisten vaivojen ja tautien kiusaamia ihmisiä. Ajoin demonit ulos epileptikoista ja saatanan koukkuselkäisistä.

Herätin muutaman kuolleenkin Jumalan sormen voimalla Herramme esimerkin mukaan!

Nyt lääkärilehdet ja media ovat täynnä juttuja tekemistäni ihmeistä. Onpa kokonaisia sairaalan osastojakin suljettu, kun olen parantanut kaikki sairaat!

Kiitos Herralle!

• Oliko sarkasmia?

• Anonyymi

Lähinnä sairaanmielen tuotos.

• Sinulla on harvinainen, kadehdittava taita!
      Mene ihmeessä EU-tai YK- tulkiksi!
      Saat New Yorkissa 5-700 UDS/mont per tulkkaamasi kieli!
      Saat siis 50- 70 000 USD kuukausipalkan erittäin siistissä työpaikassa!

• Anonyymi

Vähän niin kuin biden: "hblgfbrrböäbll..." Hankala vain sanoa mitä kieltä se ehkä oli, vai sekoitus useampia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      172
      3159
    2. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      63
      1975
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      33
      1945
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      198
      1880
    5. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      26
      1850
    6. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      80
      1295
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      91
      1235
    8. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1180
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      186
      1151
    10. Kadonnut Kajaanissa

Yllättävän hyvät kuvat poliisilla, luulisi löytyvän niiden perusteella?
      Kajaani
      22
      1110
    Aihe