Säästäminen

Anonyymi-ap

Minulla on autorahat säästötilillä, joka nyt 12 000€. 18 000€ kun pääsen, niin ostan menopelin. Toyota Jarista tai Aygoa ajattelin. Ajattelin maksaa menopelistä noin 8000€, joten vielä jää bensa rahaa 10 000€.

Monen kannataisi tutkia rahatilannetta jos vaikka ylimääräistä joutaisi säästöporsaaseen. Pieniläkin summilla pääsee uskomattomiin suorituksiin. Samoiten juhlapäivät ei tule yllätyksenä.

Minulla menee säästötililtä 1500€/per vuosi juhla pyhiin ja kesäloma rahoihin, samoiten poikien synttäreihin.

Elämän laatu on parantunut säästöjen takia, minulla elämisen käyttörahat 480€/kk Nämä menee ainakin minulla elämiseen.

Eli itse vaikka vähävaraisenakin laittaisin kotiin pesämunan, vaikka kirjahyllyn lipastoon. Sossukaan ei pääsisi käsiksi näihin koti säästöihin.

Millaisia säästäjiä on palstalla?

Mb_76

21

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Armeijassa sanottiin 70 luvulla jo minulle että hiki säästää verta.
      Opin siellä syömään hernesoppaa ja muita halpoja ruokia, joilla jaksaa.

      Köyhän paras säästötapa onkin valmistaa itse ruuat, leivät, sopat ,laatikot..
      Niitä pakkaseen niin eipä nälkä yllätä.

      • Anonyymi

        Näin on mitä tulee ruokiin. Välillä voi syödä lounaaksi vaikka vain kaurapuuroo niinku ite tänään. PIstin osan maitoo ja pikkusen oivariiniakin niin on paremman makuista ja pitää nälän pidempään pois. On halpaa ja terveellistä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on mitä tulee ruokiin. Välillä voi syödä lounaaksi vaikka vain kaurapuuroo niinku ite tänään. PIstin osan maitoo ja pikkusen oivariiniakin niin on paremman makuista ja pitää nälän pidempään pois. On halpaa ja terveellistä.

        lajijasuris

        Itse syön kauravelliä aamulla ja melko usein iltapalaksi kanssa. Kyllä puuro ihan hyvin lounaasta käy.


    • Anonyymi

      Et ole true käyhä jos sinulla on auto.
      Ite menen zyndapp mopolla vm57 ostelemaan sätkätarvikkeita ja kaliaa.
      Täällä savossa ei ole niin tarkkaa vakuutuksien ja kunnonkaan kanssa.
      Ilman kypärää posettelen hiekkateitä osulaan.

    • Anonyymi

      Itsellä on 37 000eur ja ajelen bussilla.

      • Anonyymi

        Vanhuuden päiviksi ajattelin hommata auton. Haluan retkeillä eri kaupungeissa leirintäalueilla. Olen hommannut erilaisia retkeilyvälineitä viime aikoina. Myöskin kaupunkirallia pitää harrastaa. Kirpputorit pitää kiertää säännölisesti.

        Varmaan tietyllä kurilla ajan kanssa saa tilille sen 37 000€. Itsellä ei ole tavoitteena noin korkeat summat. Minulla on tavoitteena 10 000€ säästötili. Ylimääräisen voi käyttää pois. Näin pysyy maku säästämiseen..

        Myöskin säästöistä pitää nauttia, kuluttamalla.

        Mb_76


    • Anonyymi

      Autoilla on pakko ajaa aivan lyhyetkin matkat koska se on niin kallista ylläpitää.
      Normaali liikunta tuppaa siinä unohtumaan kun aina autolla joka paikkaan.
      Siksi niitä on niin paljon liikenteessä.
      Lapsia ja lemmikkejäkin niillä kuskataan tien toiselle puolelle pällistelemään polkupyöriä.
      Turha seisottaminen pihassa tuntuu typerälle ja vielä kalliimmalle.

      terv. edullisella pyörällä kulkija kesät talvet

      • Anonyymi

        Hyvä pyörä löytyy. TM testivoittaja tuossa takavuosina. Lisäksi linja-autot kulkee minun kämpän ohi vartin välein. Eli mikään järkiostos ei ole auto. Tunneostoksia nämä on. Jos ylimääräistä on, niin miksei sitä voi käyttää?

        Itse kyllä suosin polkupyöräilyä ja julkisia, mutta näkisi muitakin taajamia kuin nämä lähiympäristöt.

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pyörä löytyy. TM testivoittaja tuossa takavuosina. Lisäksi linja-autot kulkee minun kämpän ohi vartin välein. Eli mikään järkiostos ei ole auto. Tunneostoksia nämä on. Jos ylimääräistä on, niin miksei sitä voi käyttää?

        Itse kyllä suosin polkupyöräilyä ja julkisia, mutta näkisi muitakin taajamia kuin nämä lähiympäristöt.

        Mb_76

        Sorry! en ole köyhä, vaikka minulla jää keteen vähemmän kuin tavalliselle sossu asiakkaalle. Pitäisi varmaan etsiä joku toinen palsta.

        Mb_76


    • Anonyymi

      Auto onkin nerokas säästökillinkien sijoituskohde! Tuotto on ennen näkemätön!

    • Anonyymi

      Minulla on sähköpyörä ja sähköpotkulauta enkä haaveile es autoa mikä on iso kulu. Hyvä vaan ajele todella halvalla luonto ja kaikki kiitä. Nykyään en halua olla es ihminen kuka saastuttaa. Auton omistin viimeksi 8 vuotta takaisin.

    • Anonyymi

      https://www.nettiauto.com/toyota/aygo/14385984

      Tässä budjektiin sopiva auto. Varmasti tulee omistamisen tunnetta. Vielä pitää odottaa, että saa sen 18 000€ kasaan.

      Säästökassakin on tärkeä, eli siellä pitää minimissään olla rahaa 10 000€ Jos menee yli, niin teen niillä rahoilla mitä huvittaa.

      Mb_76

      • Anonyymi

        Onko sinulla malttia vaurastua? Kannattaa holdata, että rahat on tilillä. Viimeisiä pennosia ei kannata laittaa autoon. Pitää olla enemmän säästöjä. Kunnon säästötili on poikaa. Samoiten sijoittaminen.


    • Anonyymi

      Minä säästän säästöpossuun. Joskus jää 5 centtiä sinne laitettavaksi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Omat säästöni olivat kerääntyneet hiljakseen käyttötilille, kunnes tuli ostettua jotain isompaa. Nyttemmin osa-aikaisesta työnteosta ei jää riittävästi käteen, jotta sitä kannattaisi tehdä, joten säästöjä ei kerry.

      Viimeiset vuodet olen ajanut kaasuautolla, jonka kokonaiskustannukset ovat selvästi aiempia bensa-autojani pienemmät. Olen onnitellut itseäni, että huomasin ja uskalsin vaihtaa bensakoneesta kaasuhybridiin, koska näin autoilu mahdollistuu oikeistohallituksenkin aikana.

      Biokaasu maksaa selvästi maakaasua vähemmän, joten ympäristöystävällistäkin autoiluni on päästöjen puolesta.

      Pitkäaikatyötön

    • Anonyymi
      UUSI

      Ostin Kia auton kun voitin 43000 euroa lotossa 7 vuotta sitten. Ostin sen uutena maksoi 24000 euroa. Vielä sillä ajaa 10 vuotta mutta on minulla rahaa säästössä jos auto vaikka hajoo. Keväällä Kiasta hajosi akku ja uusi maksoi 700 euroa mutta sain vakuutuksesta 450 euroa takas.

    • Anonyymi
      UUSI

      Säästäminen ja varsinkin velan tekeminen auton ostamista varten on älytöntä!
      Poikkeuksena vain jos auto on työn vuoksi välttämätön ja ajoista saa km-korvauksen.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jo Bruce Springsteen lausui näin! Kunnosta Amerikanraudan ja ajele sillä ympäri
      Amerikan. En ole varma että menikö se sanasta sanaan oikein, mutta asia tuli selville.

      Kun on tarpeeksi hilloa, niin voi ostaa edullisen ja hyväkuntoisen auton. Minä en kyllä ala mitään Amerikanrautaa kunnostelemaan. Valmiina pitää saada raudat ja kestävyys on kanssa avain asemassa. Siksi siis kallistun Toyotaan.

      Sitten vain kiertelemään Suomen maata!

      Säästötilikään ei ole kulutettu loppuun, joka hyvä asia.

      Mb_76

    • Anonyymi
      UUSI

      Kirjoitat täysin väärälle palstalle heh heh köyhilläkö mukamas jotain rahoja. Nooh täytyyhän sitä jossain päteä ja kirjoitella satuja.Niin ei se mikään kummajainen ole että keskiverto suomalaisella varallisuus olis 150 000eur.

      • Anonyymi
        UUSI

        Enhän minä edes mikään köyhä ole. Töitä ja koulutusta on ollut kohtuudella ja saanut näistä vähän parempaa rahaa.

        Rahaa on vähän, ja muutenkin elämä rullaa mainiosti. Voi haaveilla vaikka uudesta autosta.

        Avioeron jälkeen oli vaikeaa. Mutta siihen naiseen upposi kaikki säästöt ja elimme lopulta köyhyydessä.

        Nyt sinkkuna kaikki toimii kuin rasvattu salama ja olen voinut sisustaa tämän reilun kokoisen yksiöasunnon mieleiseksi. Oma sauna löytyy ja tilava parveke. Siellä on kesätuolit ja Muurikan grilli samoiten polkupyörä.

        En halua mitään parisuhdetta, niin oikukkaita on naiset. Olen tyytyväinen elämisen tasoon sinkkuna. Kaiken olen saanut ja vähän päälle.

        Mb_76


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä edes mikään köyhä ole. Töitä ja koulutusta on ollut kohtuudella ja saanut näistä vähän parempaa rahaa.

        Rahaa on vähän, ja muutenkin elämä rullaa mainiosti. Voi haaveilla vaikka uudesta autosta.

        Avioeron jälkeen oli vaikeaa. Mutta siihen naiseen upposi kaikki säästöt ja elimme lopulta köyhyydessä.

        Nyt sinkkuna kaikki toimii kuin rasvattu salama ja olen voinut sisustaa tämän reilun kokoisen yksiöasunnon mieleiseksi. Oma sauna löytyy ja tilava parveke. Siellä on kesätuolit ja Muurikan grilli samoiten polkupyörä.

        En halua mitään parisuhdetta, niin oikukkaita on naiset. Olen tyytyväinen elämisen tasoon sinkkuna. Kaiken olen saanut ja vähän päälle.

        Mb_76

        Näitä sinkkumiehiä on ollut aina, naiset vink vink. Minulla oli yksi sukulainen, joka eli sinkkuna. Sodan käynyt mies. Nuukasti eli ja jäi säästöön 30 000€. Pussissa oli aina useampikin tonni, joka Ihan tuvallisuusriski, jos vaikka joku kolkkaa matkoillaan. Tyydyttävää elämää eli sinkkuna. Kuoli kyllä tuossa takavuosina kalanruotoon. Säästöt jäi perillisille.

        Itse en halua tällaista elämää, vaan aion itse myös nauttia säästöistä. Samalla voin tukea kahta lasta jo nyt pienillä summilla, jotka nyt jo aikuisten kirjoissa.

        Mb_76


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      164
      3689
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      99
      2447
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2184
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2115
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1839
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1485
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      105
      1327
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1302
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      104
      1037
    Aihe