Alkukielen osaaminen on avain asian ymmärtämiseen

Anonyymi-ap

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Textus Receptus
εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

Thayer's Greek Lexicon

Strongin koodi 1104

δερω dero der'-o

Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

72

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saulus Tarsolainen oli vaarallinen mies, joka pakeni tekojaan Arabiaan 3-vuodeksi ja vaihtoi nimensä Paavaliksi, ettei olisi saatu kiinni.

      Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

      • Saul eli Paavali on vaarallinen mies niille, jotka ovat saatanan lapsia ja palvelevat saatanaa, kuten sinä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Saul eli Paavali on vaarallinen mies niille, jotka ovat saatanan lapsia ja palvelevat saatanaa, kuten sinä.

        Paavali oli Rooman hirmuvallan asialla murharyhmän kanssa, Ilmeesesti sen johtaja, muut tekivät likaisen työn.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Rooman hirmuvallan asialla murharyhmän kanssa, Ilmeesesti sen johtaja, muut tekivät likaisen työn.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        Helluntailaisten porukoissa kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Rooman hirmuvallan asialla murharyhmän kanssa, Ilmeesesti sen johtaja, muut tekivät likaisen työn.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        Saulin teoilla ei ole merkitystä kun Jumala antoi ne anteeksi.
        Ymmärtämättömyyttään teki, kuten raamatussa asia kerrotaan.
        Jeesus pysäytti miehen ja otti työmiehekseen.
        Huippu työmies tulikin.Jumala tiesi mitä teki.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Saulin teoilla ei ole merkitystä kun Jumala antoi ne anteeksi.
        Ymmärtämättömyyttään teki, kuten raamatussa asia kerrotaan.
        Jeesus pysäytti miehen ja otti työmiehekseen.
        Huippu työmies tulikin.Jumala tiesi mitä teki.

        Damaskontien tapahtumat sai aikaiseksi Valon enkeliksi tekeytynyt Saatana.

        Oikea Jeesus oli noussut taivaaseen, eikä hiippaillut henkiolentona missään Syyrian maanteitten varsilla, rosvojoukot siellä oli matkalla ihmisiä tappamaan. Heidän kertomukset on täysin kelvottomia todisteita. Kuka mitäkin kuuli ja näki, roistoporukka koko sakki.

        Paavali oli murhan hengessä eikä koskaan nähnyt eikä kuullut oikean Jeesksen ääntä ja puhetapaa, niin oli helppo eksytettävä valejeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Damaskontien tapahtumat sai aikaiseksi Valon enkeliksi tekeytynyt Saatana.

        Oikea Jeesus oli noussut taivaaseen, eikä hiippaillut henkiolentona missään Syyrian maanteitten varsilla, rosvojoukot siellä oli matkalla ihmisiä tappamaan. Heidän kertomukset on täysin kelvottomia todisteita. Kuka mitäkin kuuli ja näki, roistoporukka koko sakki.

        Paavali oli murhan hengessä eikä koskaan nähnyt eikä kuullut oikean Jeesksen ääntä ja puhetapaa, niin oli helppo eksytettävä valejeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Sinähän valehtelet, kuten toki ateistille kuuluukin, mutta yritä edes hiukan paremmin.


    • Anonyymi

      Niin, Paavali teki kaiken evankeliumin tähden.

      23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
      24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
      25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
      26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
      27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi. (1Kor 9)

      Paavali kirjoittaa tekevänsä kaiken evankeliumin hyväksi, eikä sen vuoksi toimi, kuin huitoisi ilmaa.

      Paavali teki kaikkensa, että mahdollisimman suuri määrä ihmisiä pelastuisi evankeliumin vuoksi.

      Eikä siis todellakaan tuossa ole kysymys ihmisten hakkaamisesta, kuten käännös ilmoittaa.

      26 Mutta en minä niin juokse kuin tietämättömän puoleen, ja minä kilvoittelen, ei niinkuin tuulta pieksäin. ( Biblia)

      Mites on sinun laitasi?

      Miksi sinä kirjoitat?

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Paavali oli valheveikko, joka tunkeutui seurakuntaan jatkamaan omaa pahaa missiotaan saamansa Saatanan enkelin antaman viisauden avulla. Saatanan enkeli oli miehessä varmuudella jo Korinton matkalla.
        Koska Paavali oli murhamies, niin Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää Paavali kuoliaaksi Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli valheveikko, joka tunkeutui seurakuntaan jatkamaan omaa pahaa missiotaan saamansa Saatanan enkelin antaman viisauden avulla. Saatanan enkeli oli miehessä varmuudella jo Korinton matkalla.
        Koska Paavali oli murhamies, niin Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää Paavali kuoliaaksi Roomassa.

        Jumala ei katso henkilöön.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei katso henkilöön.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä

        Job 4:18

        Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja; saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, joiden perustus on maan tomua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Job 4:18

        Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja; saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, joiden perustus on maan tomua.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valhetta.


      • Anonyymi

        Kiitos vastuksistasi kysymykseeni:

        "Mites on sinun laitasi?

        Miksi sinä kirjoitat?"

        Asia kävi, että miksi kirjoitat.

        Paavalali teki kaiken evankeliumin Herrasta Jeesuksesta vuoksi.

        Mikä on uskovien toimeksi annettukin.

        Mitään sellaista en kirjoituksistasi löydä.

        Onko Jeesus sinun Herrasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastuksistasi kysymykseeni:

        "Mites on sinun laitasi?

        Miksi sinä kirjoitat?"

        Asia kävi, että miksi kirjoitat.

        Paavalali teki kaiken evankeliumin Herrasta Jeesuksesta vuoksi.

        Mikä on uskovien toimeksi annettukin.

        Mitään sellaista en kirjoituksistasi löydä.

        Onko Jeesus sinun Herrasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Eiköhän pysytä palstan aiheessa Helluntailaisuus.

        Pentecostalismi on Amerikkalaisen vapaamurarin ja homon perustama uskonlahko, jonka toi Suomeen Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk.
        Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti. Vuonna 1925 (ensi vuonna tulee 100-v juhlat !) kun Olseni tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan,
        josta karkasi takaisin saarnaamaan samaa ilosanomaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei katso henkilöön.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä

        Eräs valhe-eksytys Paavalista! Mikä? (5.6.2024)

        Oikaisua - Raamatun sanalla!

        Ne, jotka vuodesta toiseen sepittävät likaisia valheoppejaan apostoli Paavalista, ovat keksineet (omien korviensa välistä - tietysti lähettäjänsä paholaisen avulla!) erään harhauttavaksi toivomansa esityksen.

        Siinä nämä valheopettajat koettavat yhdistää kaksi Raamatun Saulia. Ja asettavat nämä kaksi Saulia kuin samalle viivalle? Nyt Raamatun sanan Valoa asiaan.

        A) Kuningas Saulin kohtalo?
        ---------------------------------------------

        Hän oli Israelin 1. kuningas. Sitten hän lankesi tottelemattomuuteen, ja menetti asemansa. Jumala päätti valita toisen kuninkaan. Profeetta Samuel toimitti asiaa. Ole hyvä ja lue ITSE 1. Sam kirjan luvut 15 ja 16.

        Tottelemattomuutensa syystä kuningas Saul menetti sekä kuninkuuden että Herran Hengen osallisuuden.

        ” Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä” ( 1 Sam 16:14)

        Kun luet lisäksi 1. Sam kirjan luvut 17-31, saat kokonaiskuvan siitä, mitä tapahtui, miten kävi?


        B) Apostoli Paavali ( = Saulus tarsolainen)
        ------------------------------------------------------
        Vaikka aopostoli Paavalin nimi oli Saul- Saulus, ei hänen asiassaan ja elämässään ole MITÄÄN yhteistä kohdassa A kerrotun Israelin kuningas Saulin kanssa!

        Pelkästään sama nimi: Saul - ei anna MITÄÄN syytä taikka aihetta yhdistää näitä kahta Raamatun ihmistä! Päin vastoin? (Kas kun eivät valehtelijat keksi liittää vielä entistä presidenttiäkin Sauli N. tähän sepitykseenäsä!)

        A)
        Kuningas Saul menetti hengen siunauksen kun lankesi tottelemattomuuteen Jumalan edessä!

        B)
        Saul, Saulus tarsolainen sai väkevän Pyhän Hengen siunauksen, kun nöyrtyi tottelemaan Herran Jeesuksen Kristuksen asiassa! Hänestä tuli apostoli Paavali!

        Missään UT:N opetuksissa ei ole MITÄÄN mainintaa, sanaakaan, että Paavali olisi luopunut Herran Jeesuksen Kristuksen antamasta tehtävästä? Eikä mitään, että Hän olisi menettänyt Pyhän hengen siunauksen ja voiman!

        Jopa laivamatkalla Roomaan, Paavali toimi väkevästi Herran asiassa, ja kun laivakäki 276 henkeä pelastui Meliten saarelle (Malta) sielläkin Paavali toimi Jumalan asialla. ( (Apt 28:)


        Tultuaan Roomaan, Paavali toimi apostolin tehtävässä.
        ”Hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti kuka Herra Jeesus Kristus on, avoimesti kenenkään estämättä.” (Apt 28<.26-31)

        ELI?

        Ne tahtot jotka vääristelevät Raamatun Sanaa, sotkemalla yhteen ”kaksi saulia”, eivät tietenkään voikaan olla Jumalan asialla! Jumala ei vääristele sanoja.

        Kyseessä on taikuuden tasoinen temppu, koettaa yhdistää jotakin pelkkien NIMIEN perusteella. No, sellainen höpötys ei ota menestyäkseen. Ihmiset OSAAVAT ITSE lukea ja tutkia mitä Sana Sanoo!

        Jeesus sanoi: ” Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä”! ( Matt 24:)

        Siksi? Lukekaa, tutkikaa, opiskelkaa ahkerasti Raamatun Sanaa!


        Raamatun Sanalla kumoutuu valheopetusta, että olisi kaksi Saulia, ja näillä kahdella Saulilla sama kohtalo!

        Kääntäkää katseenne tuollaisilta inhottavilta kieroon vääntämisiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän pysytä palstan aiheessa Helluntailaisuus.

        Pentecostalismi on Amerikkalaisen vapaamurarin ja homon perustama uskonlahko, jonka toi Suomeen Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk.
        Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti. Vuonna 1925 (ensi vuonna tulee 100-v juhlat !) kun Olseni tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan,
        josta karkasi takaisin saarnaamaan samaa ilosanomaansa.

        Ei ihme ollenkaan, että helluntailaiset välttelevät puhua palstan oikeasta aiheesta "Helluntaialisuus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän pysytä palstan aiheessa Helluntailaisuus.

        Pentecostalismi on Amerikkalaisen vapaamurarin ja homon perustama uskonlahko, jonka toi Suomeen Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk.
        Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti. Vuonna 1925 (ensi vuonna tulee 100-v juhlat !) kun Olseni tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan,
        josta karkasi takaisin saarnaamaan samaa ilosanomaansa.

        Eli Paavali oli mielestäsi helluntailainen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei katso henkilöön.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä

        Paskaa puhunut Jeesuskin kuuluu siis samaan porukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän pysytä palstan aiheessa Helluntailaisuus.

        Pentecostalismi on Amerikkalaisen vapaamurarin ja homon perustama uskonlahko, jonka toi Suomeen Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk.
        Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti. Vuonna 1925 (ensi vuonna tulee 100-v juhlat !) kun Olseni tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan,
        josta karkasi takaisin saarnaamaan samaa ilosanomaansa.

        Kysyin:

        Onko Jeesus sinun Herrasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valhetta.

        Millä kriteerillä arvio on tehty? Pyhässä Hengessä, ts. MuTu?
        Entäs, jos kaikki muutkin tarinat ovat puppua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Paavali oli mielestäsi helluntailainen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Helluntailaisten lahko on Amerikkalaisen homppelimien voimannäyte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli valheveikko, joka tunkeutui seurakuntaan jatkamaan omaa pahaa missiotaan saamansa Saatanan enkelin antaman viisauden avulla. Saatanan enkeli oli miehessä varmuudella jo Korinton matkalla.
        Koska Paavali oli murhamies, niin Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää Paavali kuoliaaksi Roomassa.

        Valehteliko Pietari sitten toisessa kirjeessään, kun sanoi Paavalia rakkaaksi veljekseen vaikka tämä sanoi olevansa apostoli? Ja valehteliko Pietari, kun sanoi Paavalin kirjeitä pyhiksi kirjoituksiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän pysytä palstan aiheessa Helluntailaisuus.

        Pentecostalismi on Amerikkalaisen vapaamurarin ja homon perustama uskonlahko, jonka toi Suomeen Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk.
        Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti. Vuonna 1925 (ensi vuonna tulee 100-v juhlat !) kun Olseni tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan,
        josta karkasi takaisin saarnaamaan samaa ilosanomaansa.

        Suusi puhuu sydämesi kyllyydestä.

        Matt.12:
        "Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan. Matt. 7:17; Luuk. 6:43-45
        34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Matt. 3:7; Matt. 15:18-19; Luuk. 3:7
        35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa.
        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sananl. 10:19; 1. Piet. 4:5
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehteliko Pietari sitten toisessa kirjeessään, kun sanoi Paavalia rakkaaksi veljekseen vaikka tämä sanoi olevansa apostoli? Ja valehteliko Pietari, kun sanoi Paavalin kirjeitä pyhiksi kirjoituksiksi?

        Toisen Pietarinkirjeen kirjoittaja on kyseenalaistettu antiikin ajasta lähtien. Kristilliset kirjoittajat eivät tunnetusti ole koskaan olleet turhan tarkkoja faktojen suhteen. Mainitussa kirjeessä esim. selitellään Jeesuksen palaamattomuutta Jumalan pitkämielisyydeksi. Olettaen, että Jeesus oli olemassa ja se jostain syystä vielä palaisi, voiko joku tänä päivänä sanoa, että viipyminen olisi vähentänyt "hukkuvien" määrää!


    • Anonyymi

      Uuteen Testamenttiin kirjoituksia valinneet oikeat kristityt vastustivat kovin Paavalin kirjeiden laittamista siihen ollenkaan. He kutsuivat Paavalia
      "Saatanan esikoiseksi".

      Eikä ihme ollenkaan, sillä Paavali oli murhamies ja hänessä oli Saatanan enkeli "hän" lähetysmatkoilla mukana.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Korintto oli varsinainen pahuuden pesä, missä Paavali viihtyi pitkään.

      Paavalin kerrotaan puhuneen Delfoin oraakkelin kanssa samalla tavalla glossolaliaa.

      Korintto kuului Delfoin maakuntaan.

      • Anonyymi

        Delfoin oraakkelilla oli siihen tehtävään vihityt selittäjät, jotka yrittivät muuttaa salakielisen glossolaliapuheen ymmärrettävään muotoon.

        Paavali käytti samaa tekniikkaa Korinton seurakunnassa, mutta eihän mitään tullut.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Jeesus ei puhunut glossolaliaa ja varoitti lahkolaisten käyttämistä salakielistä ja glossolaliosta.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja."

        Mark. 12:40... "mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."


      • Anonyymi

        Kirottua valhetta, kirottu se ihminen joka tuota kirjoitti. Kirouksen perillinen.


    • Anonyymi

      Paavali oli murhamies ja hänessä olleella Saatanan enkelillä oli laillinen oikeus pistää Paavali kuoliaaksi Roomassa.

      • Anonyymi

        Paavalin kohtalo oli profetoitu jo etukäteen.

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin kohtalo oli profetoitu jo etukäteen.

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset.

        Ei auttanut rukoukset yhtään mitään.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi

        Ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin kohtalo oli profetoitu jo etukäteen.

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset.

        Kirottua valhetta. Kirottu se ihminen, joka tuota kirjoitti.


    • Anonyymi

      Kirottu aloitus, kirottu se käsi joka valheita kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Arveletko, että Luukas pani vahingossa Apostolien tekoihin Paavalin antamaan kolme keskenään täysin ristiriitaista selostusta kääntymyksestään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arveletko, että Luukas pani vahingossa Apostolien tekoihin Paavalin antamaan kolme keskenään täysin ristiriitaista selostusta kääntymyksestään?

        Apostolien tekojen kirjoittajat ovat eri henkilöitä, niitä tuntemattomia kirjoittajia on monta ja niitä tekstejä on vain laitettu kuuluisien henkilöiden kirjoittamiksi.


    • Anonyymi

      Paavali oli murhamies luonnoltaan. Ei tehnyt todellista parannusta missään vaiheessa, Saatanan enkeli oli parannuksen esteenä.

      "En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo"

      "Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

    • Anonyymi

      Tämänojautuu vain siihen aineistoon, mitä Raamattu / UT sisältää-

      Jokainen lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen, joka huolellisesti ja kattavasti tutustuu KAIKKEEN siihen UT:N kirjalliseen aineistoon - joka Paavaliin liittyy - voi 100% varmuudella todeta:

      1. Paavalissa ei ollut ”saatanan enkeliä”.
      2. Paavalissa ei ollut (sisäisesti) saatanaa, eikä saatanan demonia.
      3. Paavaliin ei ”mennyt saatanaa” ( - vain Juudaksesta sanotaan niin, Luukas 22:3)
      4. Paavali ei puhunut ”glossoliaa” eikä saatanallisia ”molotuskieliä”.
      5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20)

      "Demoni ei lähtenyt pois, vaan tappoi Paavalin Roomassa."
      ------------------------------------------------------------------------

      OIkaisua.

      Missään ei ole koskaan mitään infoa että demoni olisi tappanut Paavalia.
      Ei mitään.

      Perimätiedon mukaan roomalaiset surmasivat sekä Paavalin että Pietarin, kesari Neron aikana.

      Pietari pyysi että hänet ristiinnaulittaisiin pää alaspäin.
      Paavalia ei surmattu ristiinnaulitsemisella, vaan miekalla.

      Näin perimätieto.

      Mistään "demonista" ei surmaamisessa ole mainittu.

      Eli väite perustuu pirun raamattuun, mustaan raamattuun, ihmisten harhoihin.


      On ihan naurettava ajatuskin, että jokin "demoni" - henkiolento huseeraisi miekan kanssa!!
      Tuollaisia "harhoja" nousee kyllä korvien välistä - jos realiteettistatus on poissa!

      Tervehenkiset ihmiset eivät tuollaisia kirjoita!

    • Anonyymi

      Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä.
      Paavalin saama Saatanan enkeli on palvelukseen lähetetty henki.
      Pahan enkeleitä nimitetään demoneiksi.

      • Anonyymi

        8 Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        8 For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

        depart from me, paha enkeli ei noussut lentoon, eikä poistunut Paavalista.

        Tappoi Paavalin Roomassa.


    • Anonyymi

      Saatana on Jumalan palvelija.

      • Anonyymi

        Synti antaa Saatanalle täyden oikeuden toimia lain perusteella.

        Paavali oli murhamies, niin hänessä ollut Saatanan enkeli pisti Paavalin kuoliaaksi Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti antaa Saatanalle täyden oikeuden toimia lain perusteella.

        Paavali oli murhamies, niin hänessä ollut Saatanan enkeli pisti Paavalin kuoliaaksi Roomassa.

        Jumalan lait oli voimassa Paavalin eläissä, vaikka hän murhamiehenä yritti niitä kovasti kumota.

        5. Moos. 19:21

        Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

        Saatanalle ja sen lahkoapureille annetaan se likainen työ tehtäväksi.

        Ei Pyhä Henki koske syntiin, ei hän muuten Pyhä olisikaan.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


    • Anonyymi

      Kuka sysäsi Jaakobin, Herran veljen, alas Jerusalemin temppelin portaikon ylätasanteelta? Miten vuorisaarnan Köyhät, nuo Jeesuksen vanhurskaat seuraajat, suhtautuivat Paavaliin?

      • Anonyymi

        Lopeta jauhaminen et ymmärtä mitään aiheesta.

        Menr saunaan ja löylytä aivojasi.


      • Anonyymi

        Paavalilla on oma kannattajajoukko, sisäinen lahko, jotka tukivat häntä, mutta suurin osa oikeista apostoleista epäili Paavalia ja kun Uutta Testamenttia koottiin, Paavalin kirjoituksien mukaan ottaminen oli kova riidan aihe.
        Paavalia kutsuttiin silloin "Saatanan esikoiseksi."


      • Anonyymi

        Paavalissa oli se murhan henki koko ajan, Saatanan enkeli, joka lopulta tappoi Paavalin Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jauhaminen et ymmärtä mitään aiheesta.

        Menr saunaan ja löylytä aivojasi.

        "Lopeta jauhaminen et ymmärtä mitään aiheesta."

        Vastahan minä aloitin. Täällä muut ansiokkaasti monessa keskustelussa ovat syyttäneet Paavalia murhamieheksi, ja ajattelin tulla täydentämään todistusaineistoa. Ei Stefanos ollut ainoa marttyyri. Miten monta murhaa fariseuksen pitää tehdä, että voidaan luokitella sarjamurhaajaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lopeta jauhaminen et ymmärtä mitään aiheesta."

        Vastahan minä aloitin. Täällä muut ansiokkaasti monessa keskustelussa ovat syyttäneet Paavalia murhamieheksi, ja ajattelin tulla täydentämään todistusaineistoa. Ei Stefanos ollut ainoa marttyyri. Miten monta murhaa fariseuksen pitää tehdä, että voidaan luokitella sarjamurhaajaksi?

        Missä oli Saul, kun Jaakob Vanhurskas putosi portaikon ylätasanteelta? Mitä Saul oli tekemässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lopeta jauhaminen et ymmärtä mitään aiheesta."

        Vastahan minä aloitin. Täällä muut ansiokkaasti monessa keskustelussa ovat syyttäneet Paavalia murhamieheksi, ja ajattelin tulla täydentämään todistusaineistoa. Ei Stefanos ollut ainoa marttyyri. Miten monta murhaa fariseuksen pitää tehdä, että voidaan luokitella sarjamurhaajaksi?

        Puheet marttyyreistä on tapa kaunistella asioita ja peitellä rajuja murhia, mitä Paavali kumppaneineen teki Rooman hirmuvallan luvalla ja toimeksiannosta. Rooman kansalaisuuden saaminen oli sama asia kuin Rooman mafian jäsenyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheet marttyyreistä on tapa kaunistella asioita ja peitellä rajuja murhia, mitä Paavali kumppaneineen teki Rooman hirmuvallan luvalla ja toimeksiannosta. Rooman kansalaisuuden saaminen oli sama asia kuin Rooman mafian jäsenyys.

        Paavali olisi pitänyt laittaa heti vastuuseen Stefanoksen murhasta ja Ananiaan ja Safiiran murha olisi pitänyt antaa tutkittavaksi. Murhan tehneet apostolit pääsivät kuin koira veräjästä.
        Ei ihme, että koko alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa noin v. 70 jKr.

        Eikä niitä Ilmestyskirjan seurakuntiakaan enä ole olemassa. Tuomiot ovat käyneet niiden ylitse. Kommunismi ja Paavalin levittämät valheet ovat tehneet tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä oli Saul, kun Jaakob Vanhurskas putosi portaikon ylätasanteelta? Mitä Saul oli tekemässä?

        Paavali on pääepäilty niistä kristittyjen murhista, koska hänellä oli se tehtävä ja missio hoidettavana alunpitäen.
        Ei hän niitä kaikkia murhiaan toisille tunnustanut, kertoi vain oman versioinsa yhdestä, eli Stefanoksen murhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali olisi pitänyt laittaa heti vastuuseen Stefanoksen murhasta ja Ananiaan ja Safiiran murha olisi pitänyt antaa tutkittavaksi. Murhan tehneet apostolit pääsivät kuin koira veräjästä.
        Ei ihme, että koko alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa noin v. 70 jKr.

        Eikä niitä Ilmestyskirjan seurakuntiakaan enä ole olemassa. Tuomiot ovat käyneet niiden ylitse. Kommunismi ja Paavalin levittämät valheet ovat tehneet tehtävänsä.

        >> Ei ihme, että koko alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa noin v. 70 jKr.

        Viimeinen naula oli Jeesuksen palaamattomuus. Jos Raamatun kuvaamaa Jeesusta edes koskaan oli, viimeistään toiselle vuosisadalle tultaessa ja kaikkien potentiaalistenkin "tässä joukossa seisoneiden" kuoltua, Jeesuksen palaamattomuus oli tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Ei ihme, että koko alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa noin v. 70 jKr.

        Viimeinen naula oli Jeesuksen palaamattomuus. Jos Raamatun kuvaamaa Jeesusta edes koskaan oli, viimeistään toiselle vuosisadalle tultaessa ja kaikkien potentiaalistenkin "tässä joukossa seisoneiden" kuoltua, Jeesuksen palaamattomuus oli tosiasia.

        Niitä lauseita on jälkikäteen soviteltu kuuluisien henkililöiden sanomiksi, Jeesuksen suuhunkin on laitettu kaikenlaista, mitä hän ei todella ole sanonut.

        Koko Markuksen evankeliumin loppu on huijarin tekemä lisäys satojen vuosien perästä kirkolliskokusta varten.

        Asiasta on varoitus -92 painoksessa

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Ei Jeesus puhunut mitään myrkynjuonnista ja käärmeillä pistämisestä ja sitten taudit paranee kun vaan ojennellaan käsiä sairasten päälle jne.


    • Anonyymi

      Aloittaja - henki siis - on koettanut jonkin aikaa kirjoittaa raivokaasti vihakirjoituksiaan anonyymisti.

      Mutta tunnistettu ja paljastettu on!

      Ei voi harhauttaa.

      Alkukieliin vetoamalla se taannnoin koetti sepittää, että olisi muka jopa jossakin ulkomailla opiskellutkin.

      Mutta - nyt on finaali pilkkaamisessa, dealine ja näkyy.

      Paavalia hän on pilkannut tuhansia kertoja.

      Että saatana tappoi Paavalin Roomassa.

      Valhe.

      Mutta Jumala antaa käskyn, jota tämä - henki - ei voi paeta.

      Silloin loppuu pilkkaaminen, herjat.

      Piste.

      Jumala maksaa kaikesta pilkkaamisesta ja valheista.

      Saatana saa tämän - hengen - uskollisen kätyrinsä -
      lopullisesti.
      Kiusattavaksi.

      Kiusattavaksi.

      Eikä mikään sitä voi enää estää.

      Eikä kiusaaminen lopu.
      Koskaan.

      Forever.

    • Anonyymi

      Aloituksen otsikkoteksti:

      >> Alkukielen osaaminen on avain asian ymmärtämiseen >>

      Ja aloituksen tekijä viittaa Raamatun kirjoituksiin, sieltä jakeen 1. Korinttolaiskirjeestä.

      Raamatun ilmoituksen mukaan noin ei ole, vaan siellä todistetaan, että kirjaimet jäävät kuolleiksi ilman Pyhää Henkeä.

      Ja vaikuttaa siltä, että aloituksen tekijän motiivi ei ole Pyhän Hengen vaikutuksessa tehty.

      Olenkin kysynyt aloittajalta:

      Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi?

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Pelkkien henkien perään ei kannata helluntailaisten tapaan lähteä, vaan luottaa Jumanan sanaan. Jumalan sana pysyy.

        Ilm. 16:13

        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkien henkien perään ei kannata helluntailaisten tapaan lähteä, vaan luottaa Jumanan sanaan. Jumalan sana pysyy.

        Ilm. 16:13

        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

        Oletko tämän ketjun aloittaja?

        Sanotaanko jossakin kohden Raamatun ilmoitusta, että ilman Pyhän Hengen vaikutusta kirjoitukset avautuisivat.

        20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. ( 2Piet 1)

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ( Joh 16)

        Tuo kysymys ..

        Onko Jeesus Kristus sinun Herra?

        .. paljastaa henget.

        Sillä Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen ja pitää Jumalan lapsen totuudessa.

        Eli:

        Onko Jeesus Kristus simun Herrasi?

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tämän ketjun aloittaja?

        Sanotaanko jossakin kohden Raamatun ilmoitusta, että ilman Pyhän Hengen vaikutusta kirjoitukset avautuisivat.

        20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. ( 2Piet 1)

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ( Joh 16)

        Tuo kysymys ..

        Onko Jeesus Kristus sinun Herra?

        .. paljastaa henget.

        Sillä Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen ja pitää Jumalan lapsen totuudessa.

        Eli:

        Onko Jeesus Kristus simun Herrasi?

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ei ole mitään henkiä.

        Kuka tahansa voi sanoa että Jeesus Kristus on minun Herrani.

        Unitaarit ja Jehovan todistajat.

        Ei se sinullekaan mitään paljasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään henkiä.

        Kuka tahansa voi sanoa että Jeesus Kristus on minun Herrani.

        Unitaarit ja Jehovan todistajat.

        Ei se sinullekaan mitään paljasta.

        Ei olekaan siitä kysymys, etteikö kuka hyvänsä voi niin sanoa, vaan että voiko kukaan sydämestään sanoa Jeesuksen Herrakseen.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

        Sen tunnustaminen, että Jeesus on Herra, käy ilmi tuosta tekstikohdasta ja myöskin siitä käy ilmi uskovan tunniste.

        Jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesuksen nimeä.

        Sen vuoksi uskovia, Jeesuksen pyhiä on vainottu Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen ja Pyhän Hengen vuodattamisen jälkeen.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". (Apt 9)

        Avukseen huutaminen on rukoilemista ja rukoilevatko, huutavatko mainitesemasi tahot avukseen Herraa Jeesusta Kristusta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan siitä kysymys, etteikö kuka hyvänsä voi niin sanoa, vaan että voiko kukaan sydämestään sanoa Jeesuksen Herrakseen.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

        Sen tunnustaminen, että Jeesus on Herra, käy ilmi tuosta tekstikohdasta ja myöskin siitä käy ilmi uskovan tunniste.

        Jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesuksen nimeä.

        Sen vuoksi uskovia, Jeesuksen pyhiä on vainottu Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen ja Pyhän Hengen vuodattamisen jälkeen.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". (Apt 9)

        Avukseen huutaminen on rukoilemista ja rukoilevatko, huutavatko mainitesemasi tahot avukseen Herraa Jeesusta Kristusta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jehovan todistajia on vainottu ja vainotaan yhä vielä, joten he ovat valittua Jumalan kansaa. Ja vainoojat ovat usein kristittyjä.


    • Anonyymi

      Jeesuksen veli Jaakob ja Paavali oli täysin erimieltä opeista ja olivat riidoissa keskenään.

      Missä oli Saul, kun Jaakob Vanhurskas putosi portaikon ylätasanteelta? Mitä Saul oli tekemässä?

      Kyllä Paavali on pääepäilty kristittyjen murhista.

    • Anonyymi

      Ps. 12:7

      Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

      Paavali kirkasti lisää Jumalan sanaa omilla valheillaan. Siksi Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

    • Anonyymi

      Paavali soluttautui seurakuntaan sisälle jatkamaan omaa missiotaan.

      "Sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. "

      • Anonyymi

        Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.

        Johannes säilytti terveen uskon loppuun asti.

        Hän paljasti, että alkuseurakunta on pahojen miesten valtaama. Niinpä alkuseurakunta hajosi lopullisesti noin v. 70 jKr. Samoihin aikoihin kun Juutalaisten temppeli hajotettiin.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.

        Johannes säilytti terveen uskon loppuun asti.

        Hän paljasti, että alkuseurakunta on pahojen miesten valtaama. Niinpä alkuseurakunta hajosi lopullisesti noin v. 70 jKr. Samoihin aikoihin kun Juutalaisten temppeli hajotettiin.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Mark. 3:25

        Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.

        Paavali oli riidan rakentaja ja seurakuntiin muodostui erilaisia keskenään riiteleviä kuppikuntia.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark. 3:25

        Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.

        Paavali oli riidan rakentaja ja seurakuntiin muodostui erilaisia keskenään riiteleviä kuppikuntia.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

        Paavali haki kaukaisesta Roomasta ymmärrystä ja tukea toiminnalleen Korintossa, missä tuon kirjeen kirjoitti ja kuriiri vei sen mukanaan Roomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

        Paavali haki kaukaisesta Roomasta ymmärrystä ja tukea toiminnalleen Korintossa, missä tuon kirjeen kirjoitti ja kuriiri vei sen mukanaan Roomaan.

        Jos panettelet Paavalia kaiken aikaa, niin minkä kiitolsen siitä ajattelet saavasi tilanteessa, jos ...

        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'. ( Luuk 13)

        .. ovi on suljettu ja olisitkin oven väärällä puolella?

        Sanoisitko puolustukseksesi, että Paavali oli valehtelija?
        Tai että Paavali oli riidan rakentaja?
        Tai sanoisitko, että minä en ole niin kuin nuo helluntailaiset.

        Vai mitä sanoisit?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Hyvien tekojen kautta

      Paavalistien vaikutuksesta 2. Pietari 1:10 "hyvien tekojen kautta" on jätetty pois raamatunkäännöksistä.
      διὰ τῶν καλῶν ἔργων
      https://codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?__VIEWSTATEGENERATOR=01FB804F&book=54&chapter=1&lid=en&side=r&verse=10&zoomSlider=0

      Pyrkikää siis, veljet, yhä innokkaammin hyvien tekojen kautta vahvistamaan kutsumuksenne ja valintanne. Kun näin teette, te ette koskaan lankea, ja niin te saatte avatuista ovista vapaasti astua meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Jeesuksen veli Jaakob, Jerusalemin seurakunnan johtaja opetti, että ilman tekoja ihminen ei pelastu pelkän uskon avulla, kuten Paavali ja hänen seuraajansa julistivat.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.
        Jaakob sai maksaa tuon totuuden julistamisen hengellään. Hänet tiputettiin temppelin korkeimman harjanteen katolta maahan. Sama temppelin harja, jossa Saatana kiusasi Jeesusta.

        Pääepäiltyjä olivat Paavalin jengi, joka ei sietänyt Johanneksen opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen veli Jaakob, Jerusalemin seurakunnan johtaja opetti, että ilman tekoja ihminen ei pelastu pelkän uskon avulla, kuten Paavali ja hänen seuraajansa julistivat.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.
        Jaakob sai maksaa tuon totuuden julistamisen hengellään. Hänet tiputettiin temppelin korkeimman harjanteen katolta maahan. Sama temppelin harja, jossa Saatana kiusasi Jeesusta.

        Pääepäiltyjä olivat Paavalin jengi, joka ei sietänyt Johanneksen opetusta.

        Olet aivan oikeassa.


    • Anonyymi

      Kyllä nämä Jeesuksen nimen hokijat vaikuttaa helluntailaisista.
      Ei ne mitään rippikkoulupoikiakaan ole, jotka käy nurkan takana tupakalla.

      Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Paavali löi toisia ihmisiä nyrkillään, ei itseään.

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      Textus Receptus
      εγω τοινυν ουτως τρεχω ως ουκ αδηλως ουτως πυκτευω ως ουκ αερα δερων

      Thayer's Greek Lexicon

      Strongin koodi 1104

      δερω dero der'-o

      Paavalin käyttämän sanan nyrkkeillä merkitys alkukielen mukaan: lyödä ja hakata toista ihmistä, lyödä rikki, lyödä hajalle – lyödä siten, että kohde rikkoutuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe