Kiroaa kielillä puhuen Herraa

Anonyymi-ap

Tunnen uskovan sisaren helluntaista, joka kertoi huomanneensa, että hän kiroaa kielillä puhuen Herraa Jeesusta Kristusta.

Lopetti vähäksi aikaa kielillä puhumisen, mutta puhuu taas. Taisi demoni säikähtää ja paeta, kun paljastui?

Mistä tiedät, etteivät monet muut kiroa kielillä Herraa, kun tulkkia ei ole?

Kyllä se sellaista sihinää ja suhinaa on, että taitaa käärme olevan äänessä!

31

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun ei muuten uskalla kiroilla , pitää pistää teatteri esitys pystyyn.
      Aika kiva keino

      • Anonyymi

        Jotkut ovat tietämättään kutsuneet kielillä henkimaailmasta vainajahenkiä, kuten eräs tunnettu evankelista, joka hoki sanoja "sakkara, makara, pakaraa"...

        "Sakkara" on Faaraon äitivainajan nimi ja muumioiden hautauspaikka Egyptissä.


    • Anonyymi

      Emävalhe, sanoi V. V.

      • Anonyymi

        Totta se on.
        Woodoossa, helluntailalisuudessa ja monessa muussa okkultistisessa lahkossa ja eriseurassa ollaan yhteydessä henkivaltoihin puhumalla glossolaliaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta se on.
        Woodoossa, helluntailalisuudessa ja monessa muussa okkultistisessa lahkossa ja eriseurassa ollaan yhteydessä henkivaltoihin puhumalla glossolaliaa.

        Oikea kielillä puhumisen armolahja helluntaina tarkoitti paikalla olevien vieraskielisten ihmisten ymmärtämällä kielellä puhumista sen yhden päivän aikana, jotta heidät kastettiin syntien pois pesemiskeis ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi kristityiksi ja sitten vieraskieliset ihmiset lähtivät levittämään kuulemaansa evankeliumia omiin kotimaihinsa ympäri Lähi-Itää, mistä he olivat kotoisin.
        Sen jälkeen sama kieli-ihme ei enää toistunut. Tulisia Kieliä ei enää näkynyt sen 2000 v. sitten olleen Jerusalemin helluntaipäivän jälkeen.

        Matkijoita ja eksyttäjiä helluntain kieli-ihmeelle oli paljon ja on vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta se on.
        Woodoossa, helluntailalisuudessa ja monessa muussa okkultistisessa lahkossa ja eriseurassa ollaan yhteydessä henkivaltoihin puhumalla glossolaliaa.

        Kielillä puhuminen on armolahja jota ilmene vapaissa suunnissa, kuten helluntailaisilla ja vapaa kirkollisilla.
        Muotojumilisuudessa ei ylleensä ilmene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea kielillä puhumisen armolahja helluntaina tarkoitti paikalla olevien vieraskielisten ihmisten ymmärtämällä kielellä puhumista sen yhden päivän aikana, jotta heidät kastettiin syntien pois pesemiskeis ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi kristityiksi ja sitten vieraskieliset ihmiset lähtivät levittämään kuulemaansa evankeliumia omiin kotimaihinsa ympäri Lähi-Itää, mistä he olivat kotoisin.
        Sen jälkeen sama kieli-ihme ei enää toistunut. Tulisia Kieliä ei enää näkynyt sen 2000 v. sitten olleen Jerusalemin helluntaipäivän jälkeen.

        Matkijoita ja eksyttäjiä helluntain kieli-ihmeelle oli paljon ja on vieläkin.

        Kielillä puhuminen ilmenee Pyhän Hengen vaikuruksesta ja Pyhä Henki on maailmassa loppuun asti.


    • Anonyymi

      glossolalia on samaa pahuuden kieltä, mitä puhuttiin ennen kuin Baabelin torni hajotettiin ja jokaiselle kansalle määrättiin oma äidinkieli, mitää pitää puhua.

      Raamatussa enkelitkin puhuvat ihmisten ymmärtämää kieltä. Jopa aasi puhui ihmisten ymmärtämää kieltä.

      • Anonyymi

        Venäjän trolli.


    • Anonyymi

      Pyhän Hengen armolahjat.

      1.Kor.12:
      4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
      Room. 12:6; Ef. 4:4; Ef. 4:7; Hepr. 2:4
      5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
      Ef. 4:11
      6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
      Ef. 1:23
      7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
      1. Kor. 14:26
      8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
      Ps. 119:41-42; Ap. t. 5:3
      9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
      Mark. 16:18; Luuk. 10:9; Hepr. 11:33-34
      10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      Ap. t. 6:8; Ap. t. 16:17-18; 1. Kor. 14:1; 1. Kor. 14:5
      11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.
      Room. 12:3; 1. Kor. 7:7; Ef. 4:7

    • Anonyymi

      Kielillä puhuminen

      1.Kor. 13
      Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa.
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
      3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
      6. Jos nyt tulisin luoksenne, veljet, ja puhuisin kielillä, mitä hyötyä minusta olisi, ellen puhuisi teille ilmestyksen, tiedon, profetian tai opetuksen sanoja?
      7. Näinhän on myös elottomien soittimien, huilun tai harpun, laita. Kuinka tiedetään, mitä huilulla tai harpulla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
      8. Ja jos pasuuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
      9. Samoin on teidän laitanne: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Tehän puhutte tuuleen.
      10. Maailmassa lienee vaikka kuinka monta kieltä, mutta ei ainoatakaan, joka ei olisi ymmärrettävissä.
      11. Mutta ellen tunne sanojen merkitystä, olen puhujalle muukalainen ja puhuja on minulle muukalainen.
      12. Samoin on teidän laitanne. Koska siis tavoittelette innokkaasti henkilahjoja, pyrkikää saamaan niitä runsaasti seurakunnan rakentumiseksi.
      13. Siksi se, joka puhuu kielillä, rukoilkoon, että kykenisi selittämään kielet.
      14. Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
      15. Mitä siis tehdä? Minun tulee rukoilla hengelläni mutta myös ymmärrykselläni. Minun tulee laulaa kiitosta hengelläni mutta myös ymmärrykselläni.
      16. Jos ylistät Jumalaa hengelläsi, kuinka paikalla oleva oppimaton voi sanoa kiitokseesi aamenen? Eihän hän ymmärrä mitä sanot.
      17. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
      18. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä, jopa enemmän kuin kukaan teistä.
      19. Mutta opettaakseni muitakin tahdon seurakunnassa puhua mieluummin viisi sanaa ymmärrykselläni kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

    • 1Kor.14:
      Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.
      3. Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi.

    • Apt.8:14. Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen. 15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen, 16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. 17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.

    • Anonyymi

      Kyllä ne Niilo Ylivainion kaato talkoissa ennen aikaan mummut kaatuili sinne tänne ja huusivat siansaksaa ihan nautinnon huipulla.
      Näin oli elämä köyhää, piti mennä tämmöiseen mukaan.
      Mutta ukot ei tainneet kaatua .
      Taisivat nurkan takana ottaa taskulämmintä.
      Niille tuli sitten kielillä puhumisen taito

    • 1.Kor.2:
      14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
      Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24

      Novum komentaari
      1.Kor.2:14. Tässä näemme "luonnollisen" ja hengellisen ihmisen välisen vastakkaisuuden. Luonnollinen voi olla eettisesti katsoen joko hyvä tai paha, mutta hänellä ei ole Jumalan Henkeä, ja siksi hän on »sielullinen», luonnollinen ihminen, jolla ei ole Henkeä, Juud 19. Ihmisessä on sielu ja ruumis. Kristityillä on lisäksi Pyhä Henki. Hengellinen ihminen on ottanut vastaan Jumalan Hengen ja on sen vuoksi hengellinen. Molemmilla ihmistyypeillä on samat luonnolliset edellytykset ja mahdollisuudet. Suuri ero on siinä, että toinen on hengellisesti herännyt ja uudestisyntynyt. Hän elää sopusoinnussa Jumalan Hengen kanssa. Hengellisyys on oikeastaan sitä, että Jumalan Henki vaikuttaa ihmisessä.

    • Lupaus Pyhästä Hengestä
      Jeesus sanoi
      15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
      16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
      18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
      19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
      21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."

      • Huom. Joh. 14:15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.


      • Anonyymi
        Löydä kirjoitti:

        Huom. Joh. 14:15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.

        Jeesus ei puhunut helluntailaisten ja woodoon pappien tapaan hurmoskielillä, eikä ketään kehottanut niin tekemään, vaan varoitti lahkolaisten salakielistä eli glossolalioista.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja."

        Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa. Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhunut helluntailaisten ja woodoon pappien tapaan hurmoskielillä, eikä ketään kehottanut niin tekemään, vaan varoitti lahkolaisten salakielistä eli glossolalioista.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja."

        Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa. Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua!

        Helluntailaisuudessa ei ole voodoo pappeja. Jos sellainen tulisi, niin se erotettaisiin heti seurakunnan yhteydestä.
        Sitä varten Jumala on antanut seurakuntaan armolahjoja, joihin kuuluu "henkien erottamisen armolahja". Tällaisen armolahjan voi antaa vain Jumala itse. Hän antaa sen Pyhän Hengn kautta vain niille, joille itse tahtoo.

        Lisäksi Jumala on ilmoittanut oman seurakuntansa mallin Raamatussa. Vain Hänen ilmoituksensa mukainen seurakunta on Hänen seurakuntansa.

        Jeesus sanoo
        Joh. 6:
        43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Jer. 31:3; Hoos. 11:4
        45. Profeetoissa on kirjoitettu: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut häneltä, tulee minun luokseni. Jes. 54:13; Jer. 31:34; Hepr. 8:10-11; 1. Joh. 2:27


    • Anonyymi

      Helluntailaisissa ei ole oikeata Pyhää Henkeä, vaan muita epäpyhiä villitseviä hurmoshenkiä ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia.

      • Anonyymi

        Ylivainiollekin kun selvisi lääkärin tekemän väitöskirjan perusteella, että ei kukaan oikeasti parantunut mistään sairaudesta hänen kokouksissaan, niin hän oli tuumaillut ääneen, mikä kumman voima heitä sitten viskoo maahan selälleen.


      • Anonyymi

        Mikä sinä olet arvostelemaan henkiä.

        Matt. 12:
        31. Sen tähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. 1. Joh. 5:16
        32. Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se annetaan hänelle anteeksi. Mutta jos joku puhuu Pyhää Henkeä vastaan, sitä hänelle ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."
        Luuk. 12:10; 1. Tim. 1:13


    • Anonyymi

      en helluntailaisuus -kielet ole raamatun "Apostolista kieltä".
      tutkittu asia.

    • Anonyymi

      Paavali oli tappohommissa ja täysin pihalla oikean helluntain tapahtumista, kun oikea vierailla kielillä puhumisen armolahja toimi sen päivän aikana.

      Jerusalemissa helluntaina kukaan ei puhunut helluntailaisten saatanallista salakielistä molotusta.

    • Anonyymi

      Sekavan lahkolaisten kielillä puhumisen ja skitsofrenian yhteys on todettu lääketieteellisessiä tutkimuksissa.

      Jaakaantuneen mielen oireita ovat järkevä puhu ja sekava järjetön muhe vailla mitään merkitystä.

      Jeesus ei puhunut lahkolaisten kielillä.
      Jeesus varoittaa järjettömillä kielillä puhumisesta. Sama lähde ei saa tuottaa sekä makeaa vettä että suolaista vettä.

      • Anonyymi

        Raamatussa Paavali syöttää monenlaisia valheita kristikunnan sekaan. Ne koukuttavat monia kiinni valheiden maailmaan.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        Jeesus ei kehota ketään rukoilemaan sekavilla järjettömillä hurmoskielillä yhtään mitään.

        Matt. 6:6

        Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

        Oikeilla Kristityillä (ei lahkolaisilla) on oikea Pyhä Henki, joka pitää hiljaa yhteyttä Jumalan kanssa. Ei molise sekavia molotuksia.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa Paavali syöttää monenlaisia valheita kristikunnan sekaan. Ne koukuttavat monia kiinni valheiden maailmaan.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        Jeesus ei kehota ketään rukoilemaan sekavilla järjettömillä hurmoskielillä yhtään mitään.

        Matt. 6:6

        Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

        Oikeilla Kristityillä (ei lahkolaisilla) on oikea Pyhä Henki, joka pitää hiljaa yhteyttä Jumalan kanssa. Ei molise sekavia molotuksia.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

        Pyhän Hengen vuodattamisesta alkaen nämä samat ilmiöt tapahtuvat loppun asti. Näin silloinkin sivulliset eivät tieneet mitä tapahtui, vaan jotkut pilkasivat, niinkuin myös nykyisinkin pyhän Hengen vaikutuksia.

        Apt. 2:
        12. He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        Pietarin puhe
        14. Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
        "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        15. Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti.
        16. Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
        17.
        - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. Joel 3:1-5; Jes. 44:3; Hes. 36:26-27
        18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Hengen vuodattamisesta alkaen nämä samat ilmiöt tapahtuvat loppun asti. Näin silloinkin sivulliset eivät tieneet mitä tapahtui, vaan jotkut pilkasivat, niinkuin myös nykyisinkin pyhän Hengen vaikutuksia.

        Apt. 2:
        12. He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        Pietarin puhe
        14. Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
        "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        15. Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti.
        16. Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
        17.
        - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. Joel 3:1-5; Jes. 44:3; Hes. 36:26-27
        18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.

        Eivät puhuneet hiljaa, vaan huomiota herättävän kuuluvalla äänellä.


    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni oli hyvin voideltuja kielimiehiä. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa.

    • Anonyymi

      Pyhän Hengen vaikuttamana ei kukaan voi kirota Herraa. Pyhä Henki on Jumala.

      • Anonyymi

        ei edes kielillä puhuen , JOS "kielet" on Pyhän Hengen vaikuttamaa. siinä se ero ,
        > "älkää kaikkia henkiä uskoko" 1 Joh: 4: 1


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe