- sielullinen usko -

Anonyymi-ap

Miten erottaa sielullinen usko oikeasta kristinuskosta ja mitä tästä helluntaihenkiset puhujat ovat sanoneet ja opettaneet ?

48

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu 1:19
      Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

    • Anonyymi

      Helluntailaisten usko on erilaisia keinoja käyttäen aikaansaatu sielullinen uskontila, metanoia, kuulosta ja muiden aistien välityksellä syntyvä psykologinen uskontila, joka ei ketään pelasta yhtään mistään.

      OIkeat Kristityt saavat uskon Hengen kasteessa pestyyn sydämeensä lahjana
      jo pieninä lapsina, kun heidät kasteessa liitetään Kristuksen armon osalliseksi.

      Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Kasteen lahjaa uskon Henkeä), niinkuin sen tekee kaikista pienin lapsi, ei pääse sinne sisälle.
      Aikuisen on vaikeata enää päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      Monet koittavat, mutta eivät voi.

      • Anonyymi

        Raamattu kutsuukin kasteen lahjaa Pyhää Henkeä lasten lahjaksi. Lapsilla on etuoikeus kasteen lahjan, Pyhän Hengen lahjan saamiseeen.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


    • Anonyymi

      Eksytyksessä menee tunteet ja usko sekaisin.

    • Anonyymi

      Tässä ajassa on monenlaista henkeä liikkeellä.
      VARO !

      • Anonyymi

        -hurmoshenkiä, lahkohenkiä, sammakkohenkiä, kaatohenkiä, nauruherätystä, tyhmää molotusta, eksyttäväisiä henkiä sellaiset


      • Anonyymi

        Uskonlahkoissa on paljon hurmoshenkiä, lahkohenkiä, sammakkohenkiä, kaatohenkiä, nauruherätystä, tyhmää molotusta, eksyttäväisiä henkiä sellaiset


    • Anonyymi

      "Helluntaihengessä" perustetiin Suomeen 40 helluntaiseurakuntaa.
      Perustaja oli seksuaalirikolinen joka joutui vankilaan.
      Kiitos Herralle.

      • Anonyymi

        Raportin mukaan kovin romahdus on tapahtunut Suomi24-foorumilla, jonka viikkotavoittavuus on pudonnut viimeisen kymmenen vuoden aikana 25 prosentista vain 11 prosenttiin, eli yli puolet käyttäjistä on hylännyt sivuston.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


    • Anonyymi

      Sielullisuus = lihallisuus, ihmisestä itsestä lähtevä.
      Hengellisyys = Jumalan Pyhän Hengen teko ja vaikutus ihmisessä.

    • Anonyymi

      Aloittaja kysyy:

      >> Miten erottaa sielullinen usko ? >>

      Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalan sana paljastaa sielullisuuden ja hengellisyyden.

      12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija ( Hep 4)

      Esimerkkinä sielullisuudesta ovat omat opit, mitkä Jumalan sana paljastaa sielullisiksi.
      Esim. Raamatusta otetaan oppiin mukaan vain "sielua hivelevät" kohdat ja "sielullista oppia" vastaan oleva Jumalan sana hylätään.

      Raamatun ilmoituksen mukaan sielullinen ihminen ei ole hengellinen ihminen, vaan ilman Pyhää Henkeä, ilman Jumalan henkeä oleva.

      Raamattu ilmoittaa hengellisistä, Jumalan Hengen kujettamista.

      2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

      5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
      10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. ( 1Kor 2)

      Aloittaja viittaa "oikeaan kristinuskoon".

      Kaikki tulee koetella Jumalan sanan kautta.

      " Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija"

      Jumalan sanaa paljastaa aivoitukset, jotka ovat sielullisia.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        "Paavalismi" on vienyt monet harhaan pelkän hengellisyyden tavoittelussa.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Raamattu on kokonansa totuus. Pelkkiin Paavalin ajatuksiin perustuva malli vie ihmen harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavalismi" on vienyt monet harhaan pelkän hengellisyyden tavoittelussa.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Raamattu on kokonansa totuus. Pelkkiin Paavalin ajatuksiin perustuva malli vie ihmen harhaan.

        Niin, annoit juuri esimerkin siitä, kuinka sielullisuus vaikuttaa.

        Poimit yhden jakeen Raamatun ilmoituksesta ja ratsastat sillä sielullisuudessasi.

        Tämä on hyvin yleistä Jumalan sanaa vastaan hyökkäävälle toiminnalle.

        Jos me katsomme ko. tekstiä asiayhteydessään, niin huomaamme, että siinä on kysymys Jumalan totuuden osoittamisesta ihmisen vajavaisuuden kautta.

        4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".
        5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
        6 Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?
        7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? ( Room 3)

        Raamatun ilmoitusen mukaan ei ketään ihmistä ilmoiteta totuudeksi.
        Ainoastaan Isä, Poika ja Pyhä Henki on Totuus Raamatun ilmoituksen mukaan.

        Vastaavalla perusteella, mitä edustat, olisivat myöskin Pietarin, Johanneksen, Jaakobin kirjoitukset valhetta.

        Paavali todistaa vain sen, että sinä ja minä emme ole totisia, totuus, kuten Jumala on.

        Kerro millainen on sinun ajatuksiisi perustuva oppi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavalismi" on vienyt monet harhaan pelkän hengellisyyden tavoittelussa.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Raamattu on kokonansa totuus. Pelkkiin Paavalin ajatuksiin perustuva malli vie ihmen harhaan.

        Anna olla, et ymmärrä raamatun etkä paavalin kirjoituksia, mene keräämään käpyjä, siitä et sas raippoja lopputilillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavalismi" on vienyt monet harhaan pelkän hengellisyyden tavoittelussa.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Raamattu on kokonansa totuus. Pelkkiin Paavalin ajatuksiin perustuva malli vie ihmen harhaan.

        Paavalin opetukset miellyttää vallanhimoisia ja rahan rakastajia. Niistä kirjeistä siteerataan aina sopivat jakeet näihin tilanteisiin. Mutta ei koskaan lueta niitä kohtia, joissa heiltä itseltään vaaditaan jotakin.

        Paavalin Raamattu oli vanhatestamentti jota uuskarismaattiset ja muut hylkii utn rinnalla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ilman uudestisyntymistä kaikki on sielullusta uskonnollisuutta.
      Vain jumalan pyhä henki voi uudestisynnyttää syntejään kauhistuvan ja jeesusta apuun huutavan yksilöihmisen.

      Evankeliumin sana kuultuna ja käsitettynä vaikuttaa omien syntien kauhistamisen, se on alku em proseszille.

      Kaikki kirkolliset rituaalit ja temput ovat plusmiinus nolla tässä asiassa.

      • Anonyymi

        helluntailaisuuden "uudestisyntyminen " ei ole sekään raamatullista , vaan "lihassa" tapahtuvaa JA sielullista .

        helluntailainen EI USKO raamatullista uudestisyntymisen IHMETTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuuden "uudestisyntyminen " ei ole sekään raamatullista , vaan "lihassa" tapahtuvaa JA sielullista .

        helluntailainen EI USKO raamatullista uudestisyntymisen IHMETTÄ.

        Jokainen helluntaissa on kokenut omassa sisimmässään uudestisyntymisen ihmeen.

        Kukaan ei liity helluntaihin huvikseen, siinähän menee maine työkin on mennyt monilta, henki erittäin monilta, ystävät ja suku hylkää, verottaja onneksi pysyy uskollisena !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuuden "uudestisyntyminen " ei ole sekään raamatullista , vaan "lihassa" tapahtuvaa JA sielullista .

        helluntailainen EI USKO raamatullista uudestisyntymisen IHMETTÄ.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuuden "uudestisyntyminen " ei ole sekään raamatullista , vaan "lihassa" tapahtuvaa JA sielullista .

        helluntailainen EI USKO raamatullista uudestisyntymisen IHMETTÄ.

        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuuden "uudestisyntyminen " ei ole sekään raamatullista , vaan "lihassa" tapahtuvaa JA sielullista .

        helluntailainen EI USKO raamatullista uudestisyntymisen IHMETTÄ.

        Kyllä se lihassakin tuntuu kun se naulitaan ristille uudestisyntymisen seurauksena !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lihassakin tuntuu kun se naulitaan ristille uudestisyntymisen seurauksena !

        Raamattu kehottaa naulitzemaan lihallinen osio ristille, niin silloin ei lihan himoja täytetä !

        Milloinkas luterilainen toteuttaa tätä käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kehottaa naulitzemaan lihallinen osio ristille, niin silloin ei lihan himoja täytetä !

        Milloinkas luterilainen toteuttaa tätä käskyä?

        et ymmärrä yhtään mitään raamatullisesta uudestisyntymisestä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kehottaa naulitzemaan lihallinen osio ristille, niin silloin ei lihan himoja täytetä !

        Milloinkas luterilainen toteuttaa tätä käskyä?

        Luterilaiset eivät täytä eivätkä toteuta käskyjä, kuin myöntäen ne, sillä Jeesus täytti ne meidän puolestamme. Uskon kautta me olemme yhtä Hänen kanssaan, menemme Taivaaseen itse syntiinlangenneina ihmisinä, mutta ikäänkuin Hänen siivellään.

        Aika raukkista, tietty. Ei itse tehdä muuta kuin nyökytellä "kyllä, kyllä" Jeesukselle. Ei mitään omaa, missään! Ollaan niinku loisia. Mutku Hän on täydellisinä tekoinaan täyttänyt meissä kaiken, mitä emme itse olisi omilla ihmisteoillamme voineet Jumalalle kelpaavasti täyttää.

        Luther: "Jumalalle kelpaavat ainoastaan Kristuksen teot."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset eivät täytä eivätkä toteuta käskyjä, kuin myöntäen ne, sillä Jeesus täytti ne meidän puolestamme. Uskon kautta me olemme yhtä Hänen kanssaan, menemme Taivaaseen itse syntiinlangenneina ihmisinä, mutta ikäänkuin Hänen siivellään.

        Aika raukkista, tietty. Ei itse tehdä muuta kuin nyökytellä "kyllä, kyllä" Jeesukselle. Ei mitään omaa, missään! Ollaan niinku loisia. Mutku Hän on täydellisinä tekoinaan täyttänyt meissä kaiken, mitä emme itse olisi omilla ihmisteoillamme voineet Jumalalle kelpaavasti täyttää.

        Luther: "Jumalalle kelpaavat ainoastaan Kristuksen teot."

        Minusta on ollut siunaavaa kuunnella Suviseurojen saarnoja.

        On hyvä, että kirkon herätysliikkeissä Jumalan sana on vielä sille kuuluvassa arvossa.

        Jumalan siunausta kaikille suviseurojen toiminnassa mukana olleille ja siellä vierailleille sanan kuulijoille.

        Kiitos Jumalalle sanastaan ja suuresta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kukaan pakkovauvakastettu ei ole osannut kertoa mitä tapahtui, kun hän uudestisyntyi!

      • Anonyymi

        riittää , että , JUMALA ymmärtää ja tietää ,

        "niin ovat myös minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni
        teidän ajatuksianne" Jes: 55 : 9

        helluntailainen ajattelee raamatullisen uudestisyntymisen "lihan" > ihmismielen mukaan ,
        raamattu kertoo enemmän .


      • Anonyymi

        Minut on kastettu kahden viikon ikäisenä vauvana. Jo 3,5 v. ymmärsin sen lahjan arvon ja edelleen ymmärrän. Ajatella olen saanut Jeesuksen teon tähden kaikki syntini, myös tulevat anteeksi ja varma 'taivaspaikka' odottaa, jos en ehdoin tahdoin luovu lahjasta tai ala ehdoin tahdoin suosia syntiä elämässäni.
        Kävi miten kävi, niin hyvin käy, tosin heikko sieluni kärsii, epäilee, katuu, lankeaa, nousee, pelkää, hurskastelee, suree, iloitsee, syö, on syömättä jne. Mutta Jumala pitää tykönään, eikä jätä, jos en Häntä pakota.
        Miten joku voi luottaa omaan ratkaisuunsa tai tekoihinsa lain orjanakaan parhaimmillaankaan? Kyllä silloin täytyy pettää itseä ja valehdella yrittäen pettää itse Jumalaakin. (Ananiaan ja Safiran valaiseva tapaus)
        Evankeliumi rules!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut on kastettu kahden viikon ikäisenä vauvana. Jo 3,5 v. ymmärsin sen lahjan arvon ja edelleen ymmärrän. Ajatella olen saanut Jeesuksen teon tähden kaikki syntini, myös tulevat anteeksi ja varma 'taivaspaikka' odottaa, jos en ehdoin tahdoin luovu lahjasta tai ala ehdoin tahdoin suosia syntiä elämässäni.
        Kävi miten kävi, niin hyvin käy, tosin heikko sieluni kärsii, epäilee, katuu, lankeaa, nousee, pelkää, hurskastelee, suree, iloitsee, syö, on syömättä jne. Mutta Jumala pitää tykönään, eikä jätä, jos en Häntä pakota.
        Miten joku voi luottaa omaan ratkaisuunsa tai tekoihinsa lain orjanakaan parhaimmillaankaan? Kyllä silloin täytyy pettää itseä ja valehdella yrittäen pettää itse Jumalaakin. (Ananiaan ja Safiran valaiseva tapaus)
        Evankeliumi rules!

        Älä hyvänen aika ole enää tutti suussa herää jo ja lakkaa hokemasta noita höpöjä kirkkofraaseja miksi petät itseäsi ja yrität muitakin samaan kuoppaan !

        Sillä vauvakasteellazi ei ole mitään merkitystä, ei vähän vähää, kukaan ei nouse tempauksessa sen perusteella milliäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        riittää , että , JUMALA ymmärtää ja tietää ,

        "niin ovat myös minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni
        teidän ajatuksianne" Jes: 55 : 9

        helluntailainen ajattelee raamatullisen uudestisyntymisen "lihan" > ihmismielen mukaan ,
        raamattu kertoo enemmän .

        Et ymmärtä yhtään mitä yrität sanoa, älä siis sano paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hyvänen aika ole enää tutti suussa herää jo ja lakkaa hokemasta noita höpöjä kirkkofraaseja miksi petät itseäsi ja yrität muitakin samaan kuoppaan !

        Sillä vauvakasteellazi ei ole mitään merkitystä, ei vähän vähää, kukaan ei nouse tempauksessa sen perusteella milliäkään.

        Tempausta ei ole, vaan yksin Jeesus K. on pelastaja. Meillä on vain lahja pelastus, lahja vanhurskaus, kaikki on lahjaa eivät teot mitään hyödytä. Ymmärtäkää Raamatun sanoma, kun niin vahvasti torjutte vanhan kristillisyyden ja olette galatalaisten tavoin vastaanottaneet toisen Jeesuksen, josta ei ole lopulta mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempausta ei ole, vaan yksin Jeesus K. on pelastaja. Meillä on vain lahja pelastus, lahja vanhurskaus, kaikki on lahjaa eivät teot mitään hyödytä. Ymmärtäkää Raamatun sanoma, kun niin vahvasti torjutte vanhan kristillisyyden ja olette galatalaisten tavoin vastaanottaneet toisen Jeesuksen, josta ei ole lopulta mitään hyötyä.

        Vanhan kristillisyyden uskontunnustus alkaa sanoilla "Minä uskon".

        Onko mielestäsi uskon tunnustaminen mielestäsi oma teko?
        Tai Jumalan kehoitukseen ( kutsuun ) ja Jeesuksen pyyntöön antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa sallittu teko ihmisen taholta?
        Tai enakeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleen kasteen ottaminen?

        Jeesuksen kehoituksen mukaan tekeminen, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", onko se vanhan kristillisyyden mukaista?
        Jumalan armon vastaanottaminen, onko se vanhan kristillisyyden mukaista?

        Eikö vanhassa kristillisyydessä ihmisellä ole mitään osuutta Jumalan kutsuessa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan kristillisyyden uskontunnustus alkaa sanoilla "Minä uskon".

        Onko mielestäsi uskon tunnustaminen mielestäsi oma teko?
        Tai Jumalan kehoitukseen ( kutsuun ) ja Jeesuksen pyyntöön antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa sallittu teko ihmisen taholta?
        Tai enakeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleen kasteen ottaminen?

        Jeesuksen kehoituksen mukaan tekeminen, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", onko se vanhan kristillisyyden mukaista?
        Jumalan armon vastaanottaminen, onko se vanhan kristillisyyden mukaista?

        Eikö vanhassa kristillisyydessä ihmisellä ole mitään osuutta Jumalan kutsuessa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Vast. Toivonen,
        on teko, jos kyseessä ei ole Jeesuksen teko, vaan meidän. Sitä on vaikea selittää, mutta sydän ymmärtää uskovalla.
        Luterilainen uskova oppii erottamaan maallisen hengellisestä raamatullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hyvänen aika ole enää tutti suussa herää jo ja lakkaa hokemasta noita höpöjä kirkkofraaseja miksi petät itseäsi ja yrität muitakin samaan kuoppaan !

        Sillä vauvakasteellazi ei ole mitään merkitystä, ei vähän vähää, kukaan ei nouse tempauksessa sen perusteella milliäkään.

        pedokääkä kitisee taas vauvakasteesta! kuten muutakin lastentraiskaajat!

        Kasteelkla oin selkeä merkitys jota tuo raiskaajakääkkä ei usko


      • Anonyymi

        Kaikki osaavat kertoa, sinä et olet vain herjaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut on kastettu kahden viikon ikäisenä vauvana. Jo 3,5 v. ymmärsin sen lahjan arvon ja edelleen ymmärrän. Ajatella olen saanut Jeesuksen teon tähden kaikki syntini, myös tulevat anteeksi ja varma 'taivaspaikka' odottaa, jos en ehdoin tahdoin luovu lahjasta tai ala ehdoin tahdoin suosia syntiä elämässäni.
        Kävi miten kävi, niin hyvin käy, tosin heikko sieluni kärsii, epäilee, katuu, lankeaa, nousee, pelkää, hurskastelee, suree, iloitsee, syö, on syömättä jne. Mutta Jumala pitää tykönään, eikä jätä, jos en Häntä pakota.
        Miten joku voi luottaa omaan ratkaisuunsa tai tekoihinsa lain orjanakaan parhaimmillaankaan? Kyllä silloin täytyy pettää itseä ja valehdella yrittäen pettää itse Jumalaakin. (Ananiaan ja Safiran valaiseva tapaus)
        Evankeliumi rules!

        hienoa todistus! Kristuksessa on pelastus ja sitä ei sodomiittikäkätys voi hyväksyä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vast. Toivonen,
        on teko, jos kyseessä ei ole Jeesuksen teko, vaan meidän. Sitä on vaikea selittää, mutta sydän ymmärtää uskovalla.
        Luterilainen uskova oppii erottamaan maallisen hengellisestä raamatullisesti.

        Eikös Raamatun ilmoitus todista yhdestä uskosta?

        Millainen on "luterilainen uskova"?

        Kun kuuntelee ja lukee niin huomaa, että onhan luterilaisuudessa erilaisia käsityksiä uskomisesta.

        Lestadiolaisuudessa kysytään oletko uskomassa?
        Ja nyt suviseuroja seuratessani huomasi eron ns. tunnustuksellisiin luterilaisiin.
        Myöskin se, että pienet lapset ovat viattomia ( kuten Jeesuskin sen todistaa ) tuli puheista ilmi. Uskon merkitys kävi ilmi puheista.
        Samoin kansanlähetyksen parissa kysytään, kuka haluaa ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen, voi merkiksi kohottaa kätensä.

        Onko luterilainen uskova kuinka määriteltävissä?

        Kuinka määrittelet luterilaisen uskovan Raamatun ilmoituksen pohjalta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Sielullisuudesta tulee mieleen liberalismi. Suvakitkin luulee tekevänsä hyvää kun keräävät suomeen pedofiileja ulkomailta raiskaamaan lapsia.
      Niiden hyvyys on valheellista tunteilua, sielullista.

      Sielulliset "uskovat" hyväksyy minkä tahansa "hyvyyden" mutta vastustavat Raamattua joka kertoo Jumalan tahdon. Koska eivät halua alistua Jumalan tahtoon vaan itse määrittävät mikä on "oikein". Ovat siis itse itsellensä jumalia.

      • Anonyymi

        älä sotke maallisia asioita hengellisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä sotke maallisia asioita hengellisiin.

        Kaikki ajalliset asiat ohjautuvat uskovilla jumalan kunniaksi.

        Lue raamatustazi mm, olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis kristus ruumiissanne !

        Mieti asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ajalliset asiat ohjautuvat uskovilla jumalan kunniaksi.

        Lue raamatustazi mm, olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis kristus ruumiissanne !

        Mieti asiaa.

        >>>"kirkastaa siis Kristus ruumiissanne"<<<

        > Herran Pyhä ehtoollinen <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kirkastaa siis Kristus ruumiissanne"<<<

        > Herran Pyhä ehtoollinen <

        Tässä Raamatun ilmoitus Jumalan kirkastamisesta ruumissa.

        15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
        17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
        ( 1Kor 6)

        Uudestisyntynyt, Pyhän Hengen uudistama Jumalan lapsi ei ole mukana maailman menossa, Pyhä Henki ihmisessa johdattaa uutta vaellusta Kristuksessa Jumalaa kirkastaen.

        Se on Hengen hedelmää ilmi tuova uusi vaellus Kristuksessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Raamatun ilmoitus Jumalan kirkastamisesta ruumissa.

        15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
        17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
        ( 1Kor 6)

        Uudestisyntynyt, Pyhän Hengen uudistama Jumalan lapsi ei ole mukana maailman menossa, Pyhä Henki ihmisessa johdattaa uutta vaellusta Kristuksessa Jumalaa kirkastaen.

        Se on Hengen hedelmää ilmi tuova uusi vaellus Kristuksessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        JA hengen heldemää ei ole uskovien rienaaminen mitä tuo eräs täällä harrastaa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Raamatun ilmoitus Jumalan kirkastamisesta ruumissa.

        15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
        17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
        ( 1Kor 6)

        Uudestisyntynyt, Pyhän Hengen uudistama Jumalan lapsi ei ole mukana maailman menossa, Pyhä Henki ihmisessa johdattaa uutta vaellusta Kristuksessa Jumalaa kirkastaen.

        Se on Hengen hedelmää ilmi tuova uusi vaellus Kristuksessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Se ei kuitenkaan ole eikä voi olla meidän omaa valoamme, jonka tulisi loistaa, vaan puhtaasti Kristuksen valoa. Maailmassa joudumme elämään ja siellä valaisemaan Kristusta.
        Farisealaisuutta tulisi kavahtaa. Heillekin on ovi auki koko ajan, mutta jos ei oikeaa uskon hedelmää koskaan tule, niin voi, voi heillekin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Karistinusko on yleisuskonnon paskanpuhumista- jossa manataan vanhojen kirkkopaskanpuhujien mantroja ja tämänpäivän muotouskonnolliset pitävät Jumalan sanan oman paskanpuhumisen jatkumossa, Sanaa peitossa.
      Sitä on manaaminen kristinuskosta. Siinä on eri kirkkojen manaamis sakaramentteja, jossa ei ole päätä eikä häntää.

      Syljen sitä yleisuskonnon majaanien sanoja kohtaan.

      Lutterinkin vauvahelvettijumalan manaamisen sanat jossa alkuvauvakitumus perisyntivalheessa- jossa häpäistään Jumala- pappi - manaa vauvaa- luovutkos perkeleestä ja siitä edelleen nämä paskanpuhujat hihhuloivat ja puhuvat perkeleellistä kieltä-- jotta ihmiset kastetaan jonkin uskonnon suunnan harhaan.

      Siitähän on kyse---- yleisuskonnon puheissa. Yskittävä kaste- voi pyhä sylvi mitä pimeyttä..... eikä sitä porukka tajua, kun ovat syvällä pimeydessä, vauvakaste pimeydessä.

      Huom. en ole helluntalinen. että manaajat eivät tarvii tulla manaamaan..

      Minutkin voi hyvää päivää, luvatta kastettiin tuohon saastaiseen yleisuskonnon - - hellanletta sentään, yski kaste- yskittää se paskanjauhanta yski yski- yskikaste-

      Yrittäkääs jo herätä harhastanne. Jättäkää seurakunnassa jeesustelu ja lopsiminen olalle, nimessä anteeksi ja sitten kaivelette mulkuillanne lastenne persellä.

      syljettää teidän satunne.

      • Anonyymi
        UUSI

        Pahuus kotona. vauvakastettujen keskellä...

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3d056688-11f7-431b-a94a-fbca626aa2f3

        Ja tätä on jatkunut ainakin 50- vuotta...... jeesustelu, ettei syylliset ukot joudu vastuuseen.

        anteeksi- anto- kun on lopsittu ja pyydetty anteeksi, se peitellään saastan ja saastanallisen peiton alle, eikä siitä saa edes he keskenään puhua.

        Raamattu puhuu esivallan miekasta..... kaikki lapsiin kajonneet - esivallan puhutteluun ja oikeuteen, ei se muutoin katkea, se vauvakasteelliseten tekemä helvetti.


        Vinkukaa nyt yski kaste vinkujat. Teillä ei ole mitään sananvaltaa- hävetkää, kun pilkkaatte Jumalaa ja sitten puolustelette väärien oppien peitteillä--

        Jopa kirkon sisällä sieluhoitajat joutuvat pannaan, kun he nuhetelevat- - vääristä teoista..

        Jopa naisväki, ilmeisesti rassatuissa tavaraoistaan vaikenevat äidit, --- ei saa puhua.

        Eikä katkaista helvettiä, vaari isä voi voi syö nitkoja- eihän sitä voi tuomita.

        Entä Jumalantuomio- helvetti- eikös se vaari siellä joudu tekemisiin oikean tuomarin käsiin.

        Hyssytelkää sitten.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittajalle, sokealle, se on sielullista, vinkumisesi. Siivoa pesäsi hapatteista. Sinun henkesi on halitoosimaista ja haisee pahalle. Häpeä itse.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe