Venäjä keskittää joukkojaan maarajallemme..!

Sota on syttymässä ja se lienee pillikinttupresidenttimme ja hänen hännystelijäjoukkonsa märkä toiveuni...!

SOTA! Vihdoinkin saamme näyttää maailmalle voimamme mahtavan Naton rinnalla!!

https://www.youtube.com/watch?v=d5QAWHa3wLw

33

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketä riveissä seisoo ?
      Putte käppänä on valitellut että koululaisia on vaikea värvätä ...
      Mummelit ei pysy pystyssä tuulenpuuskan yllättäessä ...

    • Anonyymi

      Jaaha. Pitääkin sitten huomenna täyttää ämpärit ja pullot tuoreella vedellä.

      Vararuokaa on, joksikin aikaa. Kynttilöitä ja tulitikkuja. Pattereita.

      Kun alkaa sireeni huutaa, en taatusti säntää kirkuen kellariin.

      Laittaudun sängylleni kädet ristissä ja odotan noutajaa, joka toivottavasti on Herran enkeli.

      Asiat Taivaan Isän kanssa ovat niin kunnossa kuin mihin olen rukouksillani kyennyt. Enempää en voi. Aamen.

    • Muistelen menneitä aikoja.

      Koko maailma ihaili ja kunnioitti puolueettomuuttamme.
      Täällä järjestettiin huippujohtajien tapaamiset.
      Venäläiset turistit toivat kilotolkulla valuuttaa maahamme ja Itä-Suomi kukoisti.
      Venäjä osti kaikki tarjoamamme tuotteet määräämäämme suolaiseen hintaan.

      Mutta mikäs siinä.., soditaan vain koska länttä nuoleva eliittimme niin haluaa.
      Viime sodassamme kuoli kai 100 000 sotilasta ja 400 000 vammautui..?
      Entä mikä on tuleva uhrihintamme seuraavassa sodassamme?

      Nyt eletään unelmissa ettei sotaa tule koska Nato plaa.. plaa...
      Voitteko olla siitä varmoja?

      Itse toivon sodan syttyvän.

      • Anonyymi

        Siitä hyvä tilanne ettei tässä varsinaisesti häviä mitään vaikka kuolema tulisikin kitumisaika siinä vaan lyhenee.


      • Anonyymi

        Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot.

        Ja koska (virallinen) Suomi itse katkaisi rauhamme ja on kovaan ääneen mellastanut vihapuheineen, hyökkäysaikeineen, puhunut paskaa suun täydeltä, Venäjä nopeasti ymmärsi valtiomiestemme ja kansamme kaksinaamaisuuden. He eivät enää ole ystäviämme.

        Kun he nyt tulevat, he tulevat vihollisena. Ja esim. Ukrainan kohdalla näemme kuinka he kohtelevat vihollisiaan.

        Itse arvelen, että he ovat sittenkin päättäneet ottaa takaisin koko Suomen. Vähempi ei riitä, miksi he enää jättäisivät meille mitään? Ukrainaa he eivät ole valtaamassa, vaan tekemässä siitä pässinlihaa. Mutta Suomen kohdalla luultavasti on toisin. He haluavat ehjän maan. Ainoa tuhottava täällä on heidät pettänyt kansa.

        Odotettavissa massiivinen Suomenkansan kansanmurha. Ja sääliä he eivät tunne.

        Tuskin he kauaa tuolla rajalla jahkailevat. Niinhän oli Ukrainankin kohdalla. Valmistautuivat, ja sitten täysvoimainen hyökkäys. Ne tulee niin että rytinä käy, kaikki tarkoin suunnitellusti, säikäyttävät Stubbin, joka pakenee Englantiin. Niinhän Zelenskyikin loikki heti kuin jänis pitkäksi aikaa piiloon, ei ollut koomikosta sotapäälliköksi.

        Näillä näkymin minä aion pysyä paikoillani, en lähde muiden kansojen riesaksi ja kela-elätiksi. Kun Rysy tulee, tehköön mitä tekee.

        Olen maailmalla aikoinaan kokenut myös sotaa. Kaikinpuolin ihme, että vielä elän. Ja vanhempieni ja isovanhempieni kertomukset viime sotamme ajoista ovat myös hyvin muistissani. Tänäpäivänä sodankäynti on joiltain kohdin erilaista.

        On hyvinkin mahdollista, että jo parin viikon päästä on Niinistön, Marinin, Stubbin ja Valtosen Nato-Suomessa toinen järjestys ja valtiovalta. Minä en Suomen puolustusvoimiin luota ja monet Nato-maatkin mahd. vetäytyvät taka-alalle (suojelevat omiaan), paitsi tietty jenkit, joilla on murhaaminen kansakuntansa veressä.

        Tämä koko showhan on todellisuudessa USA:n hyökkäyssotaa Idän suurvaltoja vastaan (Venäjä, Kiina, P-Korea). Toivon, että Venäjä (ja Kiina) voittavat mittelön. Epäilemättä en ole enää itse sitä näkemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot.

        Ja koska (virallinen) Suomi itse katkaisi rauhamme ja on kovaan ääneen mellastanut vihapuheineen, hyökkäysaikeineen, puhunut paskaa suun täydeltä, Venäjä nopeasti ymmärsi valtiomiestemme ja kansamme kaksinaamaisuuden. He eivät enää ole ystäviämme.

        Kun he nyt tulevat, he tulevat vihollisena. Ja esim. Ukrainan kohdalla näemme kuinka he kohtelevat vihollisiaan.

        Itse arvelen, että he ovat sittenkin päättäneet ottaa takaisin koko Suomen. Vähempi ei riitä, miksi he enää jättäisivät meille mitään? Ukrainaa he eivät ole valtaamassa, vaan tekemässä siitä pässinlihaa. Mutta Suomen kohdalla luultavasti on toisin. He haluavat ehjän maan. Ainoa tuhottava täällä on heidät pettänyt kansa.

        Odotettavissa massiivinen Suomenkansan kansanmurha. Ja sääliä he eivät tunne.

        Tuskin he kauaa tuolla rajalla jahkailevat. Niinhän oli Ukrainankin kohdalla. Valmistautuivat, ja sitten täysvoimainen hyökkäys. Ne tulee niin että rytinä käy, kaikki tarkoin suunnitellusti, säikäyttävät Stubbin, joka pakenee Englantiin. Niinhän Zelenskyikin loikki heti kuin jänis pitkäksi aikaa piiloon, ei ollut koomikosta sotapäälliköksi.

        Näillä näkymin minä aion pysyä paikoillani, en lähde muiden kansojen riesaksi ja kela-elätiksi. Kun Rysy tulee, tehköön mitä tekee.

        Olen maailmalla aikoinaan kokenut myös sotaa. Kaikinpuolin ihme, että vielä elän. Ja vanhempieni ja isovanhempieni kertomukset viime sotamme ajoista ovat myös hyvin muistissani. Tänäpäivänä sodankäynti on joiltain kohdin erilaista.

        On hyvinkin mahdollista, että jo parin viikon päästä on Niinistön, Marinin, Stubbin ja Valtosen Nato-Suomessa toinen järjestys ja valtiovalta. Minä en Suomen puolustusvoimiin luota ja monet Nato-maatkin mahd. vetäytyvät taka-alalle (suojelevat omiaan), paitsi tietty jenkit, joilla on murhaaminen kansakuntansa veressä.

        Tämä koko showhan on todellisuudessa USA:n hyökkäyssotaa Idän suurvaltoja vastaan (Venäjä, Kiina, P-Korea). Toivon, että Venäjä (ja Kiina) voittavat mittelön. Epäilemättä en ole enää itse sitä näkemässä.

        Ja tässä lisää sanomaprovokaatiota, jos ei Venäjä vielä muutoin ymmärtäisi Suomen käyvän määrätietoista hyökkäyssotaa heitä vastaan:
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html :

        >>Ukraina kehuu suomalais­valmisteista satelliittia – tärkeä rooli iskuissa venäläisiä vastaan>>

        Uutisen karttakuvassa Venäjä todellakin näyttää "miehittävän", ei kuitenkaan Ukrainaa, vaan Ukrainan heiltä aiemmin, v. 1954 anastamia venäläisalueita. Itse Ukrainan puolella ei Venäjä Iltapaskan uutiskuvan mukaan näyttäisi olevan.


      • Anonyymi

        Putinistin elämä on näköjään kovaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot.

        Ja koska (virallinen) Suomi itse katkaisi rauhamme ja on kovaan ääneen mellastanut vihapuheineen, hyökkäysaikeineen, puhunut paskaa suun täydeltä, Venäjä nopeasti ymmärsi valtiomiestemme ja kansamme kaksinaamaisuuden. He eivät enää ole ystäviämme.

        Kun he nyt tulevat, he tulevat vihollisena. Ja esim. Ukrainan kohdalla näemme kuinka he kohtelevat vihollisiaan.

        Itse arvelen, että he ovat sittenkin päättäneet ottaa takaisin koko Suomen. Vähempi ei riitä, miksi he enää jättäisivät meille mitään? Ukrainaa he eivät ole valtaamassa, vaan tekemässä siitä pässinlihaa. Mutta Suomen kohdalla luultavasti on toisin. He haluavat ehjän maan. Ainoa tuhottava täällä on heidät pettänyt kansa.

        Odotettavissa massiivinen Suomenkansan kansanmurha. Ja sääliä he eivät tunne.

        Tuskin he kauaa tuolla rajalla jahkailevat. Niinhän oli Ukrainankin kohdalla. Valmistautuivat, ja sitten täysvoimainen hyökkäys. Ne tulee niin että rytinä käy, kaikki tarkoin suunnitellusti, säikäyttävät Stubbin, joka pakenee Englantiin. Niinhän Zelenskyikin loikki heti kuin jänis pitkäksi aikaa piiloon, ei ollut koomikosta sotapäälliköksi.

        Näillä näkymin minä aion pysyä paikoillani, en lähde muiden kansojen riesaksi ja kela-elätiksi. Kun Rysy tulee, tehköön mitä tekee.

        Olen maailmalla aikoinaan kokenut myös sotaa. Kaikinpuolin ihme, että vielä elän. Ja vanhempieni ja isovanhempieni kertomukset viime sotamme ajoista ovat myös hyvin muistissani. Tänäpäivänä sodankäynti on joiltain kohdin erilaista.

        On hyvinkin mahdollista, että jo parin viikon päästä on Niinistön, Marinin, Stubbin ja Valtosen Nato-Suomessa toinen järjestys ja valtiovalta. Minä en Suomen puolustusvoimiin luota ja monet Nato-maatkin mahd. vetäytyvät taka-alalle (suojelevat omiaan), paitsi tietty jenkit, joilla on murhaaminen kansakuntansa veressä.

        Tämä koko showhan on todellisuudessa USA:n hyökkäyssotaa Idän suurvaltoja vastaan (Venäjä, Kiina, P-Korea). Toivon, että Venäjä (ja Kiina) voittavat mittelön. Epäilemättä en ole enää itse sitä näkemässä.

        "Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot."

        Sotaa haluavat vain venäläiset. Suomi ja Eurooppa varautuvat, koska Publius Flavius Vegetius Renatus oli oikeassa: jos haluat rauhaa, varaudu sotaan. Lauseen muunnelma: jos haluat sotaa, varaudu rauhaan - on niinikään validi.

        Suomen ja Neuvostoliiton välillä olleesta hyökkäämättömyyssopimuksesta huolimatta NL hyökkäsi Suomeen marraskuussa 1939. Suomi oli huonosti varautunut ja puolueeton - se ei suojellut Suomea silloin, eikä suojele vastakaan. Hyökkääjät kunnioittavat rautaa - eivät paperia. Myös Venäjän ja Ukrainan välillä oli hyökkäämättömyyssopimus ja sen lisäksi 1994 Venäjän Ukrainalle antamat turvatakuut. Estikö se Venäjää? Venäjä pyyhkii sopimuksilla ja kansainvälisillä laeilla persettä.

        Suomi on tietenkin NATO-jäsen, mutta sen lisäksi JEF- ja DCA-valtio ja käytännössä puolustusliitossa muiden Pohjoismaiden kanssa. Pohjolan ilmavoimat on täysin integroitu yhdeksi yhteistoiminnasa operoivaksi järjestelmässä, joka ylläpitää ilmaherruutta itämeren ja Arktiksen alueella. Myös Suomen ja Ruotsin merivoimat ja rannikkojääkärit toimivat yhdessä.

        Suomi ei ole alavien peltojen ja tasaisen maaperän Ukraina, jossa tankit liikkuvat kuin autot Itäväylällä. Ei. Suomi on suota, metsiä ja järviä. Idästä pitää tulla teitä pitkin, mutta tiet miinoitetan ja sillat räjäytetään. Sieltä on saatanan vaikea tulla. Se on vaikeampaa nyt kuin 139 ja silloinkaan ryssä ei onnistunut.

        Suomella on Euroopan vahvin tykistö. Tykistön merkitys Ukrainassa on ollut ihan keskeisessä asemassa. Lisäksi Suomella on modernit ohjus- ja raketinheitinjärjestelmät. F-kolmevitosiin tulee pikän kantaman JASSM risteilyohjukset.

        Pointti on se, että Venäjä tarvitsee miljoona sotilasta ja valtavan kaluston päästäkseen Suomeen. Sellaista voimaa Venäjällä ei ole. Kaikki itärajan tukikohdat ovat lähes tyhjiä, kun miehet ja kalusto on lähetetty ukrainaan. Venäjä rekrytoi 20-25 000 sotilasta joka kuukausi, mutta esimerkiksi viime kuussa sen tappiot olivat yli 30 000. Ei niitä sotilaita kasva joka pientareella. Miehet pitää kouluttaa ja aseistaa, eikä Venäjä voi sivuuttaa muiden rajojensa suojelua. Lisäksi Venäjä tarvitsee työvoimaa; ei se voi lähettää kaikkia miehiä rintamalle, koska silloin kaikki tuotanto loppuu.

        Sitten on vielä demografinen syy: Venäjällä syntyvyys on tosi alhainen ja väestö ikääntyy nopeasti. Venäjän tappiot kuolleina ja haavottuneina ovat jo puoli miljoonaa. Fakta on, että Venäjältä loppuu asekelpoiset miehet kesken, vaikka se iso maa onkin. Useat asiantuntijat ovat nostaneet esiin sen, että tämä on Neuvostoliiton romahduksen viimeinen kuolinkouristus ennen Venäjän liitoksistaan natiseva federaatio romahtaa.

        Sota on mahdollinen, mutta hyvin epätodennäköinen. Venäjällä on uuteen sotaan miehiä ja materiaalia aikaisintaan 5-10 vuoden päästä. Vaikka Venäjä on siirtynyt sotatalouteen, se ei voi tuottaa kehittyneempiä asejärjestelmiä, koska niihin tarvitaan läntisiä komponentteja, kuten mikropiirejä; niiden tuottamiseen Venäjällä ei riitä osaaminen. Vaikka hypersooniset ohjukset ovat kovia, Venäjän kyky valmistaa niitä on hyvin rajallinen.

        Kiina tasapainoilee veitsen terällä. Länsimaat, kuten Eurooppa, ovat Kiinan viennille kymmenen kertaa arvokkaampia kuin Venäjän vienti. Kiina ei halua suututtaa länttä liikaa, koska se maksaisi Kiinan taloudella liikaa. Jos Venäjä voittaa, Kiina voi rohkaistua Taiwanissa, mutta jos Venäjä häviää, Kiina voi puukottaa Venäjää selkään ja liittää Venäjän itäisiä alueita itseensä ilman, että Venäjä voi tehdä mitään. Kiina on harjoitellut myös tällaista skenaariota.

        Entä se ydinsota? Sellaisen skenaarion pohtiminen on ajanhukkaa: ydinsodassa koko pohjoinen pallonpuolisko muuttuu elinkelvottomaksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot."

        Sotaa haluavat vain venäläiset. Suomi ja Eurooppa varautuvat, koska Publius Flavius Vegetius Renatus oli oikeassa: jos haluat rauhaa, varaudu sotaan. Lauseen muunnelma: jos haluat sotaa, varaudu rauhaan - on niinikään validi.

        Suomen ja Neuvostoliiton välillä olleesta hyökkäämättömyyssopimuksesta huolimatta NL hyökkäsi Suomeen marraskuussa 1939. Suomi oli huonosti varautunut ja puolueeton - se ei suojellut Suomea silloin, eikä suojele vastakaan. Hyökkääjät kunnioittavat rautaa - eivät paperia. Myös Venäjän ja Ukrainan välillä oli hyökkäämättömyyssopimus ja sen lisäksi 1994 Venäjän Ukrainalle antamat turvatakuut. Estikö se Venäjää? Venäjä pyyhkii sopimuksilla ja kansainvälisillä laeilla persettä.

        Suomi on tietenkin NATO-jäsen, mutta sen lisäksi JEF- ja DCA-valtio ja käytännössä puolustusliitossa muiden Pohjoismaiden kanssa. Pohjolan ilmavoimat on täysin integroitu yhdeksi yhteistoiminnasa operoivaksi järjestelmässä, joka ylläpitää ilmaherruutta itämeren ja Arktiksen alueella. Myös Suomen ja Ruotsin merivoimat ja rannikkojääkärit toimivat yhdessä.

        Suomi ei ole alavien peltojen ja tasaisen maaperän Ukraina, jossa tankit liikkuvat kuin autot Itäväylällä. Ei. Suomi on suota, metsiä ja järviä. Idästä pitää tulla teitä pitkin, mutta tiet miinoitetan ja sillat räjäytetään. Sieltä on saatanan vaikea tulla. Se on vaikeampaa nyt kuin 139 ja silloinkaan ryssä ei onnistunut.

        Suomella on Euroopan vahvin tykistö. Tykistön merkitys Ukrainassa on ollut ihan keskeisessä asemassa. Lisäksi Suomella on modernit ohjus- ja raketinheitinjärjestelmät. F-kolmevitosiin tulee pikän kantaman JASSM risteilyohjukset.

        Pointti on se, että Venäjä tarvitsee miljoona sotilasta ja valtavan kaluston päästäkseen Suomeen. Sellaista voimaa Venäjällä ei ole. Kaikki itärajan tukikohdat ovat lähes tyhjiä, kun miehet ja kalusto on lähetetty ukrainaan. Venäjä rekrytoi 20-25 000 sotilasta joka kuukausi, mutta esimerkiksi viime kuussa sen tappiot olivat yli 30 000. Ei niitä sotilaita kasva joka pientareella. Miehet pitää kouluttaa ja aseistaa, eikä Venäjä voi sivuuttaa muiden rajojensa suojelua. Lisäksi Venäjä tarvitsee työvoimaa; ei se voi lähettää kaikkia miehiä rintamalle, koska silloin kaikki tuotanto loppuu.

        Sitten on vielä demografinen syy: Venäjällä syntyvyys on tosi alhainen ja väestö ikääntyy nopeasti. Venäjän tappiot kuolleina ja haavottuneina ovat jo puoli miljoonaa. Fakta on, että Venäjältä loppuu asekelpoiset miehet kesken, vaikka se iso maa onkin. Useat asiantuntijat ovat nostaneet esiin sen, että tämä on Neuvostoliiton romahduksen viimeinen kuolinkouristus ennen Venäjän liitoksistaan natiseva federaatio romahtaa.

        Sota on mahdollinen, mutta hyvin epätodennäköinen. Venäjällä on uuteen sotaan miehiä ja materiaalia aikaisintaan 5-10 vuoden päästä. Vaikka Venäjä on siirtynyt sotatalouteen, se ei voi tuottaa kehittyneempiä asejärjestelmiä, koska niihin tarvitaan läntisiä komponentteja, kuten mikropiirejä; niiden tuottamiseen Venäjällä ei riitä osaaminen. Vaikka hypersooniset ohjukset ovat kovia, Venäjän kyky valmistaa niitä on hyvin rajallinen.

        Kiina tasapainoilee veitsen terällä. Länsimaat, kuten Eurooppa, ovat Kiinan viennille kymmenen kertaa arvokkaampia kuin Venäjän vienti. Kiina ei halua suututtaa länttä liikaa, koska se maksaisi Kiinan taloudella liikaa. Jos Venäjä voittaa, Kiina voi rohkaistua Taiwanissa, mutta jos Venäjä häviää, Kiina voi puukottaa Venäjää selkään ja liittää Venäjän itäisiä alueita itseensä ilman, että Venäjä voi tehdä mitään. Kiina on harjoitellut myös tällaista skenaariota.

        Entä se ydinsota? Sellaisen skenaarion pohtiminen on ajanhukkaa: ydinsodassa koko pohjoinen pallonpuolisko muuttuu elinkelvottomaksi.

        Tuossa oli paljon tietoa.
        No, katsotaan, kuin käy.

        Uskon kuitenkin, että rauha on paras maanpuolustus.
        Sen puolesta! 🌷


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot.

        Ja koska (virallinen) Suomi itse katkaisi rauhamme ja on kovaan ääneen mellastanut vihapuheineen, hyökkäysaikeineen, puhunut paskaa suun täydeltä, Venäjä nopeasti ymmärsi valtiomiestemme ja kansamme kaksinaamaisuuden. He eivät enää ole ystäviämme.

        Kun he nyt tulevat, he tulevat vihollisena. Ja esim. Ukrainan kohdalla näemme kuinka he kohtelevat vihollisiaan.

        Itse arvelen, että he ovat sittenkin päättäneet ottaa takaisin koko Suomen. Vähempi ei riitä, miksi he enää jättäisivät meille mitään? Ukrainaa he eivät ole valtaamassa, vaan tekemässä siitä pässinlihaa. Mutta Suomen kohdalla luultavasti on toisin. He haluavat ehjän maan. Ainoa tuhottava täällä on heidät pettänyt kansa.

        Odotettavissa massiivinen Suomenkansan kansanmurha. Ja sääliä he eivät tunne.

        Tuskin he kauaa tuolla rajalla jahkailevat. Niinhän oli Ukrainankin kohdalla. Valmistautuivat, ja sitten täysvoimainen hyökkäys. Ne tulee niin että rytinä käy, kaikki tarkoin suunnitellusti, säikäyttävät Stubbin, joka pakenee Englantiin. Niinhän Zelenskyikin loikki heti kuin jänis pitkäksi aikaa piiloon, ei ollut koomikosta sotapäälliköksi.

        Näillä näkymin minä aion pysyä paikoillani, en lähde muiden kansojen riesaksi ja kela-elätiksi. Kun Rysy tulee, tehköön mitä tekee.

        Olen maailmalla aikoinaan kokenut myös sotaa. Kaikinpuolin ihme, että vielä elän. Ja vanhempieni ja isovanhempieni kertomukset viime sotamme ajoista ovat myös hyvin muistissani. Tänäpäivänä sodankäynti on joiltain kohdin erilaista.

        On hyvinkin mahdollista, että jo parin viikon päästä on Niinistön, Marinin, Stubbin ja Valtosen Nato-Suomessa toinen järjestys ja valtiovalta. Minä en Suomen puolustusvoimiin luota ja monet Nato-maatkin mahd. vetäytyvät taka-alalle (suojelevat omiaan), paitsi tietty jenkit, joilla on murhaaminen kansakuntansa veressä.

        Tämä koko showhan on todellisuudessa USA:n hyökkäyssotaa Idän suurvaltoja vastaan (Venäjä, Kiina, P-Korea). Toivon, että Venäjä (ja Kiina) voittavat mittelön. Epäilemättä en ole enää itse sitä näkemässä.

        Minäkin jään paikoilleni koska olen pettänyt Venäläiset herramme. Jään odottamaan ansaitsemaani rangaistusta ja jos sitä ei tule niin tapan itseni koska en voi elää enää petturuuteni jälkeen. Eteenpäin Otto W Kuusisen ja Tarja Halosen viitoittamaa tietä, kohti katkeraa loppua. Emme ole ansainneet edes Neuvostotasavallan arvoa, olemme vain kurjia Burjatteja. Hyvästi paha maailma.


      • Anonyymi
        UUSI

        Menneitä aikoja muistelen minäkin. Kaikki oli paremmin kuin olisimme edes ansainneet.

        Sen rauhan suomalaiset / suomen ruotsalaiset = Rkp:n russofobit tieten tahtoen rikkoivat. Venäjä ei uhannut meitä. He menivät Ukrainaan omista syistään, Ukrainan itsensä syystä. Asia ei kuulunut Suomelle, mutta kysessähän onkin Lännen yhteinen bluffi.

        Meiltä itseltämme ei edes kysytty mitään. Suomi = Ruotsi, ei antanut meille ihmisarvoa.

        Ruotsalaiset jälleen rikkoivat maamme ja Venäjän välisen rauhan, olivat jo muutoinkin vuosikymmeniä toimittaneet meille "maahanmuuttajina" eri viholliskansoja. Vuonna 2015 tyhjensivät ne Tukholman ympäristön vokit, joihin olivat säilöneet kaikkein kriminaaleimmat matunsa ja heitä omiin sotalapsiimme verraten, vaativat Suomea ottamaan niitä vastaan, kerralla 30 000. Hurrit ovat jo 800 vuotta vihanneet meitä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Viki: >>Itse toivon sodan syttyvän.<<
        Miksi? Miksi toivot sotaa?

        Itse en toivo sotaa, mutta olen mielessäni, itsestäni riippumattomista syistä, varautunut sen tuloon.

        Mitä se sota käytännössä olisi, kodeissaan elävän siviilikansan näkökulmasta?

        - Ruoka ym päivittäistarvike menisi heti kortille, kallistuisi, eikä kaikkea enää saisi. Eritasoinen nälänhätä.
        - Rikollisuus, julmuus, epärehellisyys ja musta pörssi lisääntyisi. Kehenkään ei voisi enää luottaa.
        - Entiset sosiaaliedut olisivat muisto vain. Köyhyys lisääntyisi. Perhe- ym:t murhat ja itsemurhat.
        - Terveydenhoitoon, sairaaloihin pääsy hidastuisi. Apteekeissa ei enää entisen verran lääkkeitä.
        - Kaikki infrastruktuuri olisi niinku kiikun kaakun. Vettä, sähköä saa sen mukaan kuin sitä on. Jätehuolto ei pelaisi entiseen tapaan.
        - Liikenne hidastuisi: pommitetut junaradat ja maantiet. Bensat kortilla.
        - Jatkuva kuolemanpelossa eläminen. Kaikesta kovan hinnan maksaminen.

        Rauha tulee kalliiksi ja myös toisen osapuolen ehtoihin olisi suostuttava. Jos häviää sodan, silloin vihollinen sanelee tulevaisuuden. Sotasyyllisyydet, sotakorvaukset, epäluottamus...

        Onko Viki ammattisotilas? Toiminut esim. rauhanturvaajana?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Viki: >>Itse toivon sodan syttyvän.<<
        Miksi? Miksi toivot sotaa?

        Itse en toivo sotaa, mutta olen mielessäni, itsestäni riippumattomista syistä, varautunut sen tuloon.

        Mitä se sota käytännössä olisi, kodeissaan elävän siviilikansan näkökulmasta?

        - Ruoka ym päivittäistarvike menisi heti kortille, kallistuisi, eikä kaikkea enää saisi. Eritasoinen nälänhätä.
        - Rikollisuus, julmuus, epärehellisyys ja musta pörssi lisääntyisi. Kehenkään ei voisi enää luottaa.
        - Entiset sosiaaliedut olisivat muisto vain. Köyhyys lisääntyisi. Perhe- ym:t murhat ja itsemurhat.
        - Terveydenhoitoon, sairaaloihin pääsy hidastuisi. Apteekeissa ei enää entisen verran lääkkeitä.
        - Kaikki infrastruktuuri olisi niinku kiikun kaakun. Vettä, sähköä saa sen mukaan kuin sitä on. Jätehuolto ei pelaisi entiseen tapaan.
        - Liikenne hidastuisi: pommitetut junaradat ja maantiet. Bensat kortilla.
        - Jatkuva kuolemanpelossa eläminen. Kaikesta kovan hinnan maksaminen.

        Rauha tulee kalliiksi ja myös toisen osapuolen ehtoihin olisi suostuttava. Jos häviää sodan, silloin vihollinen sanelee tulevaisuuden. Sotasyyllisyydet, sotakorvaukset, epäluottamus...

        Onko Viki ammattisotilas? Toiminut esim. rauhanturvaajana?

        Leonard Cohen - The Partisan:
        https://youtu.be/7sXbaCWsl-s?si=rmG9YTYhCBFDXCru
        *


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en toivo sotaa. Me nimittäin häviämme sen. Ja sen jälkeen alkaa meillä nk. epämukavat olot.

        Ja koska (virallinen) Suomi itse katkaisi rauhamme ja on kovaan ääneen mellastanut vihapuheineen, hyökkäysaikeineen, puhunut paskaa suun täydeltä, Venäjä nopeasti ymmärsi valtiomiestemme ja kansamme kaksinaamaisuuden. He eivät enää ole ystäviämme.

        Kun he nyt tulevat, he tulevat vihollisena. Ja esim. Ukrainan kohdalla näemme kuinka he kohtelevat vihollisiaan.

        Itse arvelen, että he ovat sittenkin päättäneet ottaa takaisin koko Suomen. Vähempi ei riitä, miksi he enää jättäisivät meille mitään? Ukrainaa he eivät ole valtaamassa, vaan tekemässä siitä pässinlihaa. Mutta Suomen kohdalla luultavasti on toisin. He haluavat ehjän maan. Ainoa tuhottava täällä on heidät pettänyt kansa.

        Odotettavissa massiivinen Suomenkansan kansanmurha. Ja sääliä he eivät tunne.

        Tuskin he kauaa tuolla rajalla jahkailevat. Niinhän oli Ukrainankin kohdalla. Valmistautuivat, ja sitten täysvoimainen hyökkäys. Ne tulee niin että rytinä käy, kaikki tarkoin suunnitellusti, säikäyttävät Stubbin, joka pakenee Englantiin. Niinhän Zelenskyikin loikki heti kuin jänis pitkäksi aikaa piiloon, ei ollut koomikosta sotapäälliköksi.

        Näillä näkymin minä aion pysyä paikoillani, en lähde muiden kansojen riesaksi ja kela-elätiksi. Kun Rysy tulee, tehköön mitä tekee.

        Olen maailmalla aikoinaan kokenut myös sotaa. Kaikinpuolin ihme, että vielä elän. Ja vanhempieni ja isovanhempieni kertomukset viime sotamme ajoista ovat myös hyvin muistissani. Tänäpäivänä sodankäynti on joiltain kohdin erilaista.

        On hyvinkin mahdollista, että jo parin viikon päästä on Niinistön, Marinin, Stubbin ja Valtosen Nato-Suomessa toinen järjestys ja valtiovalta. Minä en Suomen puolustusvoimiin luota ja monet Nato-maatkin mahd. vetäytyvät taka-alalle (suojelevat omiaan), paitsi tietty jenkit, joilla on murhaaminen kansakuntansa veressä.

        Tämä koko showhan on todellisuudessa USA:n hyökkäyssotaa Idän suurvaltoja vastaan (Venäjä, Kiina, P-Korea). Toivon, että Venäjä (ja Kiina) voittavat mittelön. Epäilemättä en ole enää itse sitä näkemässä.

        Jaa onkos meillä ollut mukavat oltavat? Vaikka tämä maailma on kuin sinulle tehty niin ei se muille välttämättä. Ollut varmasti kivvaa koulussa ja töissä ja kaikki niin hienoa kuin itselle suunniteltu. Tämä maailma on metsästäjien paratiisi. Ei tartte kuin tappaa niin selviää.


    • Anonyymi

      Ei väliä sillä Vikihän on tarkka-ampuja ja sitäkös venäläiset pelkäävät.

      • Anonyymi
        UUSI

        Riippuu venäläisten pelko siitä onko viki syönyt jotain "kaalisoppa-hernetyyppistä" jota sitten perästään laukoo...


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

      Mites, kun kukaan täysijärkinen ei ole tuollaista keskittämistä huomannut?

      • Anonyymi
        UUSI

        Aloituksen video näkyy kansainvälisillä sivustoilla.
        Suomessa mediat salaavat asian. Miksi?

        Liittyy varmaan jenkkien meneillään oleviin ja tuleviin "mainiloihin". Noinhan 8 vuotta salattiin Ukrainan natsien, yhdessä juutalaisten kanssa harjoittamat veriteot Novarossian eli Krimin ja Donbassin, koko Ukrainan itäisen ja kaakkoisen puolisilla venäläisalueilla.

        Vain Venäjä vastasi omiensa avunpyyntöihin. Ja kun Venäjä meni apuun, se leimattiin "hyökkäykseksi".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen video näkyy kansainvälisillä sivustoilla.
        Suomessa mediat salaavat asian. Miksi?

        Liittyy varmaan jenkkien meneillään oleviin ja tuleviin "mainiloihin". Noinhan 8 vuotta salattiin Ukrainan natsien, yhdessä juutalaisten kanssa harjoittamat veriteot Novarossian eli Krimin ja Donbassin, koko Ukrainan itäisen ja kaakkoisen puolisilla venäläisalueilla.

        Vain Venäjä vastasi omiensa avunpyyntöihin. Ja kun Venäjä meni apuun, se leimattiin "hyökkäykseksi".

        Miten kukaan puolueeton tarkkailija ei huomannut mitään "natsihyökkäyyksiä"? Ja mitä ihmeen venäläisalueita Ukrainassa muka oli? Kyllä kai kaikilla asukkailla oli Ukrainan kansalaisuus?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan puolueeton tarkkailija ei huomannut mitään "natsihyökkäyyksiä"? Ja mitä ihmeen venäläisalueita Ukrainassa muka oli? Kyllä kai kaikilla asukkailla oli Ukrainan kansalaisuus?

        Koko nk. itä-kaakkois-Ukraina oli NL:n ukrainalaismielisen johtajan N. Hrutshovin omavaltaisesti v. 1954 neuvosto-Venäjästä irrottamaa ja neuvosto-Ukrainaan liittämää venäläisaluetta.

        Neuvostoliiton aikaan asiat vielä sujuivat suht. hyvin, mutta NL:n kaaduttua v. 1991 Ukrainan äärikansallismieliset = natsit, aloittivat näiden venäläisalueiden asukkaiden häirinnän, kiusaamisen, väkivallan, lopulta terrorismin ja sotatoimet.

        Länsi tuki Ukrainaa, salasi ja vahvisti näitä ihmisoikeusrikoksia saadakseen Venäjän federation reagoimaan asiaan. Ja Venäjähän reagoi: tuki Donbassin ja Krimin separatisteja jotka halusivat irti Ukrainasta, takaisin Venäjän hallintaan.

        Bidenin ja nato-trollien lietsoessa ryssävihaa Euroopassa ja venäläisvastaisten julmuuksien pahentuessa Ukrainan alueella, Venäjä lopulta v. 2022 lähti panssareineen itse paikanpäälle pistämään Ukrainan juutalaisjohtoiset natsit kuriin.

        Yp: EN OLE BOTTI, joten en voi siltä "vaikuttaakaan"!


    • Anonyymi
      UUSI

      Eikös se Venäjä ollut suuren rauhan maa?

      Miksi siis keskittäisivät?

      Ei niillä ole suuria joukkoja saatika kalustoa jäljellä Ukrainan ansiosta Suomen rajalle.

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos nyt hyvin tarkkoja ollaan, se oli Neuvostoliitto, joka aina julisti suurta rauhanaatettaan. Ja toimikin rauhan puolesta.

        Ilmeisesti samassa hengessä on jatkanut myös siitä irtautunut Venäjä. Mitään suurta rauhan toitotusta en muista havainneeni, mutta sen havainnut, että he kyllä vuosikymmenien aikana ovat olleet toimissaan kaikin tavoin sovittelevia, kunnioittavia, muita kuuntelevia, kärsivällisiä.

        Mutta tällä hyvällä tahdollakin on rajansa, jos vastapuoli kärsivällisestä odotuksesta huolimatta ei osoita samaa henkeä. Silloin he kyllä nousevat sotaan.

        Venäjä oli kärsivällinen ja odottava Ukrainan suhteen, mutta Ukrainaahan eivät hallitsekaan itse ukrainalaiset vaan maailman juutalaiset suurtalousrikolliset, tukenaan jenkit ja britit. Ja niitä tukien: Suomi.

        Nyt on Suomen vuoro. Tulevatko tunkemaan rauhan kurkkuihimme, ehkä jo heinäkuun loppuun mennessä?


    • Anonyymi
      UUSI

      Jaa. Minun mielestäni ne lähiseudun varuskunnat on tyhjennetty Ukrainan suunnalle.

      • Anonyymi
        UUSI

        Sinun "mielestäsi"? Minkä "lähiseudun"? Tarkoitatko Kannasta?

        Asia ei ole mielipidekysymys. Onko sinulla tietoa asiasta, vai ei?

        Näin jo lapsena painajaisia tästä:
        https://www.youtube.com/watch?v=TgQDbetQWH8

        Sitten toviksi rauhoituin.

        Tulkoot, tai olkoot tulematta. Kun Idästä alkaa kuulua iso "Uraaaaa!", mereltä ja taivaalta... No, ainakin tiedän itse tehneeni parhaani, ettei noin olisi tarvinnut tapahtua.

        En voi ehkä vaikuttaa venäläisiin, mutta suomalaisiin yritin vaikuttaa.

        Rauhan puolesta. 🌷 Для мира.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun "mielestäsi"? Minkä "lähiseudun"? Tarkoitatko Kannasta?

        Asia ei ole mielipidekysymys. Onko sinulla tietoa asiasta, vai ei?

        Näin jo lapsena painajaisia tästä:
        https://www.youtube.com/watch?v=TgQDbetQWH8

        Sitten toviksi rauhoituin.

        Tulkoot, tai olkoot tulematta. Kun Idästä alkaa kuulua iso "Uraaaaa!", mereltä ja taivaalta... No, ainakin tiedän itse tehneeni parhaani, ettei noin olisi tarvinnut tapahtua.

        En voi ehkä vaikuttaa venäläisiin, mutta suomalaisiin yritin vaikuttaa.

        Rauhan puolesta. 🌷 Для мира.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010306078.html

        No lue tuosta.


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

      Aloitusvideoon saa konekielisen suomennoksen josta ääliötkin saavat edes pienen käsityksen mistä on kyse.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tekoälyn tekemää tekstiä, vanhalla tiedolla.. juu viime viikolla ruotsi liittyi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Vanhaa tietoa ja johan tuo tekstiä lukeva tyyppikin vangittu Putlerin mielestä sopimattomista sanomisistaan...

      • Anonyymi
        UUSI

        Uraaa.., uraaa Russia!


    • Anonyymi
      UUSI

      P-Korean armeijan kuoro esittää Monty Pythonin - Always Look on the Bright Side of Life North Korean Edition (= "Katso aina elämän valoisaa puolta"):
      https://www.youtube.com/watch?v=0q0R9Ii0hWM

      Enpä ole tiennyt, että ovat noin huumorintajuista kansaa. Heittäytyneet nk. vapaalle.

      Videon lopussa tietysti kunnianosoitusta suurelle Johtajalle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe