Täällä näyttää olevan käsistys että

Anonyymi-ap

kun tuhlaa ja käyttää luottokorttia ja on rikas, ja kun maksaa käteisellä niin köyhä???????
Niinkö se raja menee?

51

389

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Takavuosina oli vaurauden merkki, kun aukaisi rahapussin ja maksoi käteisellä. Näin siis vielä 90 luvulla. Ajat ovat muuttuneet ja nykyään tallainen toiminta on ajanhukkaa. Kaiken pitää toimia ihan nips naps.

      Mb_76

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi osoittaa mitään?
        Kun elää omaa elämäänsä antamatta kuvitelman ympäristön mielipiteistä vaikuttaa ratkaisuihinsa niin ei tule stressiä.


    • Anonyymi

      Luottokortin käyttäminen ei välttämättä merkitse tuhlamista.
      Usein päin vastoin. Kortin käyttö saattaa merkitä, käteiseen verrattuna, suurempaa harkintaa.
      Olen kauhiasti ihmetellyt käsitystä, että korttia käytetään kun ei ole sillä hetkellä rahaa!

    • Anonyymi

      Monet täällä pitää sitä tapaa oikeena mitä ite käyttää, vähän joka asiassa. Me ihmiset ollaan erilaisia, mitkään samat asiat ei sovi kaikille. Itse ainakaan en mene ikinä virran mukana, en tee niinkuin joku sanoo tai haluaa tehtävän, vaan teen aina niin kuin itelle on parasta.
      Minulla ei ole luottokorttia, eikä älykännykkää, eikä niitä tule vain sen vuoksi että joillakin on, vaan sitten jos sellaiset haluan, nyt en halua. Olen oman tien kulkija, ja teen aina kuin itse haluan.
      En piittaa narisijoista tai itseni arvostelijoista, en kuuntele ketään, olen minä ja sellaisena pysyn.

    • Anonyymi

      Ihan turhaa pätemistä joku luottokortin käyttö ja nyt ollaan köyhyyspalstalla niin käyttääkö jotkut toimeentulotukiasiakkaat luottokorttia.Itse maksan pankkikortilla heti ostokset ja tilin saldon näen älykännykältä,miks ihmeessä maksaisin vasta 35päivän päästä.

      • Anonyymi

        Jos palveluntarjoaja menee nurin, niin luottokorttiyhtiö hyvittää maksun. Pankkikortilla ei tuota turvaa ole. Moni Anttilan ja Töölön matkatoimiston asiakas oppi asian pitemmän kaavan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos palveluntarjoaja menee nurin, niin luottokorttiyhtiö hyvittää maksun. Pankkikortilla ei tuota turvaa ole. Moni Anttilan ja Töölön matkatoimiston asiakas oppi asian pitemmän kaavan kautta.

        Turhaa veivaamista, kun maksat käteisellä ei tarvi turvia etsiskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa veivaamista, kun maksat käteisellä ei tarvi turvia etsiskellä.

        Silloin sitä turvaa etsitään yrittämällä periä konkurssipesästä, josta tuskin tulee saamaan yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sitä turvaa etsitään yrittämällä periä konkurssipesästä, josta tuskin tulee saamaan yhtään mitään.

        Siis mitä perimistä siinä on kun käteisellä maksaa??????????? Mitä selität.
        Tuotehan on maksettu ja on asiakkaan oma, ei siinä kukaan enää peri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä perimistä siinä on kun käteisellä maksaa??????????? Mitä selität.
        Tuotehan on maksettu ja on asiakkaan oma, ei siinä kukaan enää peri mitään.

        Paitsi, jos sitä tuotetta ei ikinä saa. Vai maksatko etelänmatkatkin käteisellä matkan jälkeen?


      • Anonyymi

        Entä jos tilin saldo ei kiinnosta tippaakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, jos sitä tuotetta ei ikinä saa. Vai maksatko etelänmatkatkin käteisellä matkan jälkeen?

        SIIS MIKÄ NYT ON VAIKEE YMMÄRTÄÄ???

        Kun menen kauppaan, ja osan vaifkka telkkarin käteisellä 333 e!!! Menen kassalle ja maksan sen kteisellä , rahalla, ja saan siitä kuitin. Otan telkkarin mukaani ja vien sen autooni ja autolla kotiin!!! Telkkari on olohuoneessani ja masettu!!

        MITEN MINÄ EN MUKA OLE SAANUT SITÄ TELKKARIA????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos palveluntarjoaja menee nurin, niin luottokorttiyhtiö hyvittää maksun. Pankkikortilla ei tuota turvaa ole. Moni Anttilan ja Töölön matkatoimiston asiakas oppi asian pitemmän kaavan kautta.

        Oma kokemukseni. Olen aina maksanut mm. lennot luottokotilla. Spantaxin ja yhden kotimaisen halpisyhtiön konkursseista sain 2:n henkilön rahat takaisin.
        Tuttavaperheemme oli ostanut kotimaiselta halpikselta sen loppuhenkosina myymän 10:n lennon nivaskan josta eivät ehtineet käyttää yhtään. Rahat jäivät k-pesään.
        Matkatoimistojen palveluista minulla on varsin niukasti kokemuksia.

        Useilla omatoimi kaupunkimatkoilla Keski-Eurooppaan on hotskuvaraukset tehtävä kortilla ja hotskun respa haluaa ottaa kortista valokopion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS MIKÄ NYT ON VAIKEE YMMÄRTÄÄ???

        Kun menen kauppaan, ja osan vaifkka telkkarin käteisellä 333 e!!! Menen kassalle ja maksan sen kteisellä , rahalla, ja saan siitä kuitin. Otan telkkarin mukaani ja vien sen autooni ja autolla kotiin!!! Telkkari on olohuoneessani ja masettu!!

        MITEN MINÄ EN MUKA OLE SAANUT SITÄ TELKKARIA????

        Ymmärryksen vaikeus on sillä puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni. Olen aina maksanut mm. lennot luottokotilla. Spantaxin ja yhden kotimaisen halpisyhtiön konkursseista sain 2:n henkilön rahat takaisin.
        Tuttavaperheemme oli ostanut kotimaiselta halpikselta sen loppuhenkosina myymän 10:n lennon nivaskan josta eivät ehtineet käyttää yhtään. Rahat jäivät k-pesään.
        Matkatoimistojen palveluista minulla on varsin niukasti kokemuksia.

        Useilla omatoimi kaupunkimatkoilla Keski-Eurooppaan on hotskuvaraukset tehtävä kortilla ja hotskun respa haluaa ottaa kortista valokopion.

        Ilmankos maailman matkaaja köyhyyspalstalla kirjoittaa kuinka rahat mennyt humpuutteluun ooh reppanalla ei ole kesämökkiä.Kehuu sitä kun rahoja mennyt niin oikea ainstain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärryksen vaikeus on sillä puolella.

        Miksi olet riidanhaastaja??? Ehkä riitapalstat on muualla kuin tässä.

        Sinun tapasi on vaan kääntää asiat poispäin sinusta itsestäsi, kun keskustella et osaa. Se onkin helppo konsti yrittää leikkiä itselleen vksua..
        Tuollaset riidankyljät ovat todella rasittavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet riidanhaastaja??? Ehkä riitapalstat on muualla kuin tässä.

        Sinun tapasi on vaan kääntää asiat poispäin sinusta itsestäsi, kun keskustella et osaa. Se onkin helppo konsti yrittää leikkiä itselleen vksua..
        Tuollaset riidankyljät ovat todella rasittavia.

        Jahas sekö sitten holistin mielestä oikein kuinka hän on tehnyt 50vuotta.Kalkkiaivo ja piintyneet tavat omaava voi suksia suolle.Syönyt 50vuotta hernekeittoa joka torstai mikään muu päivä se ei saa olla.Rautalankaa täytyy käyttää apuna kun holistille koittaa jotain selittää eikä viesti mene perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas sekö sitten holistin mielestä oikein kuinka hän on tehnyt 50vuotta.Kalkkiaivo ja piintyneet tavat omaava voi suksia suolle.Syönyt 50vuotta hernekeittoa joka torstai mikään muu päivä se ei saa olla.Rautalankaa täytyy käyttää apuna kun holistille koittaa jotain selittää eikä viesti mene perille.

        Eli vastauksistasi päätellen, sinulla on nyt todella paha olla. Surullinen olen siitä. Ymmrrän tuskasi, koita pärjätä. Mielenterveysjonot on todella pitkät kun tälläisiä riehuu vapaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vastauksistasi päätellen, sinulla on nyt todella paha olla. Surullinen olen siitä. Ymmrrän tuskasi, koita pärjätä. Mielenterveysjonot on todella pitkät kun tälläisiä riehuu vapaalla.

        Keskutelet itsesi kanssa niimpä kyllä sinulla on mielenterveydessä häikkiä nooh jäitkin eläkkeelle nupista 47vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni. Olen aina maksanut mm. lennot luottokotilla. Spantaxin ja yhden kotimaisen halpisyhtiön konkursseista sain 2:n henkilön rahat takaisin.
        Tuttavaperheemme oli ostanut kotimaiselta halpikselta sen loppuhenkosina myymän 10:n lennon nivaskan josta eivät ehtineet käyttää yhtään. Rahat jäivät k-pesään.
        Matkatoimistojen palveluista minulla on varsin niukasti kokemuksia.

        Useilla omatoimi kaupunkimatkoilla Keski-Eurooppaan on hotskuvaraukset tehtävä kortilla ja hotskun respa haluaa ottaa kortista valokopion.

        Olen aina maksanut mm. lennot luottokotilla.......hoh hoh mikäs tuo on luottokotti.


    • Anonyymi

      Maksaa maitotölkin luottokortilla sen takia kun pankkikortti kysyy pin koodia ja ei oikeen muista sitä.35 päivän päästä maksaa maitotölkin.Holisti jaksaa jankata luottokortin erinomaisuutta.Kalkkiaivo kuinka hän on tehnyt.

      • Anonyymi

        En käytä lähimaksua vaan luottokorttia joka vaatii myös pin-koodin.
        Holisti on myös ostanut Saksasta tisleet 12 pullon laatikoissa. Juomat ja kuljetus tietenkin luottokortilla.
        Käteistä käytän mittavampien "yhteisten etujen" hankinnoissa. Mittavimmat mm. harvoin esiintyvät tv- ja läppäriostokset sekä salin vuosikortti. Pienempinä hieronta yms. palvelut. Kaikki hyötyvät.
        En jankkaa mitään vaan totean käytännön asioita.


    • Anonyymi

      Kukin käyttää itselleen sopivaa maksutapaa. Kädestä suuhun elävät, suunnittelukyvyttömät käteistä ja eteensä katsovat luottokorttia ja harkintansa mukaan käteistä.

    • Anonyymi

      Sitku aattelee ett jos tulis laaja sähkökatko, tai kaupoissa korttipaikat ei toimi, pankkien järjestelmä sekasin... niin milläs maksat? Kun on käteistä aina laskut hoituu. Mulla on kotona aina 20 000 e käteistä.

    • Anonyymi

      Milläs lapsille rahan käyttöä opetetaan kuin käteisellä että alkaa hahmottaan. Mobiilimaksamisessa ei ole mitään hyötyä vaan harhautetaan käyttäjiä siihen ettei kiinnitä huomioo rahoihinsa.

      • Anonyymi

        Penskamme olivat ala-asteikäisiä kun merkitsin heidän nimiinsä silloisen säätelytalouden aikaan turvallisia pankkiosakkeita.
        Osakekirjat oivat paperisia ja niiden reunassa oli leikattavat osinkokupongit.
        Kun tuli osinkojen ottamisen aika, otin penskat mukaan pankin holviin tallelokero-osastolle jossa paerheemme osakekirjat olivat.
        Leikkasi penskojen osakkeista sen osingonjaon kupongit ja kehoitin menemään niiden kanssa kassalle sekä esittämään ne pyytäen merkitsemään heidän osinkonsa pankkikirjoihin. Ei ollut mitään sähköistä toimintaa.
        Pennut olivat äärimmäisen epluuloisen näköisiä mutta uskoivat pankkikirjojen saldoihin kassan tekemiin muutoksiin.
        Minusta tämäkin oli jonkin sortin opsatusta.
        Toinen opastuksen alue oli, että rahaa saa työtä tekemällä jota he ryhtyivät harrastamaan pian +10v iän jälkeen. Alkuun pienimuotoisia naapuripalveluja joista he saivat pieniä summia.
        Viikkorahaa annoimme 5mk/vko.
        Penskat ovat nyt +50v ikäisiä akateemisissa ammateissaan tomimivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penskamme olivat ala-asteikäisiä kun merkitsin heidän nimiinsä silloisen säätelytalouden aikaan turvallisia pankkiosakkeita.
        Osakekirjat oivat paperisia ja niiden reunassa oli leikattavat osinkokupongit.
        Kun tuli osinkojen ottamisen aika, otin penskat mukaan pankin holviin tallelokero-osastolle jossa paerheemme osakekirjat olivat.
        Leikkasi penskojen osakkeista sen osingonjaon kupongit ja kehoitin menemään niiden kanssa kassalle sekä esittämään ne pyytäen merkitsemään heidän osinkonsa pankkikirjoihin. Ei ollut mitään sähköistä toimintaa.
        Pennut olivat äärimmäisen epluuloisen näköisiä mutta uskoivat pankkikirjojen saldoihin kassan tekemiin muutoksiin.
        Minusta tämäkin oli jonkin sortin opsatusta.
        Toinen opastuksen alue oli, että rahaa saa työtä tekemällä jota he ryhtyivät harrastamaan pian 10v iän jälkeen. Alkuun pienimuotoisia naapuripalveluja joista he saivat pieniä summia.
        Viikkorahaa annoimme 5mk/vko.
        Penskat ovat nyt 50v ikäisiä akateemisissa ammateissaan tomimivia.

        Ja sitten kirjoittelet köyhyys-palstalle.


    • Anonyymi

      Eihän köyhät saa käteistä.

    • Anonyymi

      Kovasti täällä luottokorttihäiriöiset yrittää puolustella omia mokiaan korttiensa kanssa. Eihän siinä muukaan auta, on vaan hyväksyttävä luotto mokansa ja ajateltav positiivisesti. Käteisellä ei ole koskaan maksuveloissa. On surullista että luottovelkaiset eivät ymmärrä vieläkään mikä estää velkaelämän.
      Hih... vhn naurattaa tää puolustelu, ihan kuin ei tieäsi etukäteen että luottokortti vie velkoihin ja suuriin sellaisiin. Onneksi ei ole koskaan tullut tahtoa itse luottokkortteihin.. ihan etoo moinen ajatuskin että elkisi velaksi.

      • Anonyymi

        Jos ei osaa käyttää luottokorttia, niin pankki ottaa sen pois, ja joutuu siirtymään seuraksesi käyttämään käteistä, kuten muutkin luottotiedottomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa käyttää luottokorttia, niin pankki ottaa sen pois, ja joutuu siirtymään seuraksesi käyttämään käteistä, kuten muutkin luottotiedottomat.

        Kyllä minä tiedän omista asioistani kaiken, sinä et minun. Ei minulla ole luottovelkoja eikä ole ksokaan ollutkaan. Kannattaisiko perehtyä tuohon tekstiin eikä kirjoitella omiasi????
        Sanon vielä kerran. Minulla ei ole KOSKAAN OLLUT LUOTTOKORTTIA EIKÄ TULE KOSKAAN OLEMAAN. Olenmaksanut käteisellä kaiken ja tulen maksamaan. Ei ole edes älykännyä, nokian vanha näppäin känny on kestävä ja soiva peli. En ole elektroniikan keräilijä en tuhlari enkä muutenkaan ytheiskunnan tahtiin menevä tuhlari ja uudistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän omista asioistani kaiken, sinä et minun. Ei minulla ole luottovelkoja eikä ole ksokaan ollutkaan. Kannattaisiko perehtyä tuohon tekstiin eikä kirjoitella omiasi????
        Sanon vielä kerran. Minulla ei ole KOSKAAN OLLUT LUOTTOKORTTIA EIKÄ TULE KOSKAAN OLEMAAN. Olenmaksanut käteisellä kaiken ja tulen maksamaan. Ei ole edes älykännyä, nokian vanha näppäin känny on kestävä ja soiva peli. En ole elektroniikan keräilijä en tuhlari enkä muutenkaan ytheiskunnan tahtiin menevä tuhlari ja uudistaja.

        Seli seli.


    • Anonyymi

      Ökyköyhä puolustaa luottokorttia ja sen erinomaisuutta juupa juu jaksaa provoilla. Itse maksan suoraan kortilla ja älykännystä näen tilin saldon.

      • Anonyymi

        Ökyhullu äänestää omia ajatuksia!!! heheeee.... on sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin ja saat sanoa ne ääneen, se on sun oikeus ja asiasi.
        Surullista on että teet sen vaan provoillaksesi ja huudattaaksei muita... tiedät itsekin että jokainen ihminen tietää omat asiat mitä on ja mitä ei ole.

        Mutta kaipa kohta huomaat hakea apua moiseen omituiseen tapaasi, asiallisuuttahan sinä et omaa lainkaan. Olen pahoillani vanhempiesi puolesta joilla on moinen jälkeläinen, taitaa olla ehkä vanhemmilta perittyäkin, fiksut lopettaa moisen provoilun kommentoimisen tähän. Säälittää vaan mutta voi voi... saat anteeksi moiset hulluttelut.
        Ei se mitään me täällä ymmärrämme sinua, eikä pahastuta vaikka kuin yrität, naurattaa vaan ja koita pärää ilman meidän neuvoja.


    • Anonyymi

      Jos maksaa aina sillä luottokortin debet-puolella niin silloin on taatusti
      tarpeeksi rahaa käytössä.. Ei sitä kreditiä tarvitse oikeastaan mihinkään.
      Tai no ehkä joskus kesälomareissussa voi vähän maksaa luotolla jonkun
      isomman ostoksen kuten uudet terassukalusteet tai vastaavan erän.

      • Anonyymi

        Periaate! Miksi jättäisi sen korottoman credit ominaisuuden käyttämättä?
        Ei ole kyse siitä, etteikö pystyisi maksamaan debetillä eikä tarvitse tähyillä käyttelytilin saldoa koska tietää sen aina riittävän kortin käyttörajan yli!


      • Anonyymi

        JOs kuule maksat ihan käteisellä ja otat sen raha automaatista, niin rahat kestää kauemmin ja olet tietoinen rahan kulusta.
        Luotolla vingutat sitä holtittomasti etkä edes tiedä mitä mikäkin maksaa.


    • Anonyymi

      Pölhölän touhua syödä ensin ja sitten odotella seuraavassa kuussa luottokorttilaskua.Omituista höpinää tuo koroton maksuaika. Kun tilillä rahaa niin heti ostokset kaupassa maksaa. Tyhmää vängätä köyhyyspalstalla jostain luottokortin erinomaisuudesta.Vaihdoin pankkia 3 vuotta sitten ja nykyisessä olisi mahdollisuus luotolliseen korttiin mutta en ota.

      • Anonyymi

        Kuukauden luottokorttilasku tulee odottelematta ja menee ilman toimenpiteitä maksuun käyttelytililtä. Helppoa ja huoletonta!


    • Anonyymi

      Maksaako sossu luottokorttilaskun. Vihoviimeistä hommaa lähteä luottokorttileikkiin.Montako miljoonaa ihmistä maapallolla joutunut kuseen luottokortin takia.Luottokortti ei lisää tuloja pätkääkään.Naurettaa ylistää jotain luottokorttia köyhyyspalstalla nooh holistilla huvinsa kirjoitella viunapäiten.

      • Anonyymi

        Kortti ei itsessään tee mitään. Ihmiset tunaroivat hölmöyttään!


      • Anonyymi

        En usko, mutta sossulainen ei tarvi luottokorttia, sossu maksaa kaikki laskut ja antaa vielä käyttörahaa jokaiselle perheenjäsenelle erikseen.

        Pakolaiset saavat vielä enempi.


    • Anonyymi

      Harakatkin nauraa luottokortti keskustelua köyhyyspalstalla

    • Anonyymi

      Huomaa kyllä miten nämä luottokorttivelalliset ja ongelmaiset ovat agressiivisia sanoissaan. Erottuu selvästi ihmisitä jotka hoitaa käteisellä raha asiansa hyvin.

      Onhan se tietysti surullista, että rahat menee aina edellien kuun luottoverljoihin eikä koskaan ole rahaa tilillä kun taas menevä kuu kustannetaan luotolla! Hirveä kierre ihmisellä.

      Mutta turhaan velalliset täällä agressioi kunnon kansalaiselle, kyllä sitä apua pitää hakea muualta ja syyttää vaan itseään.

      Ei se rikkaus asu veloissa vaan saldona tilillä.

      • Anonyymi

        Tarkoittanet, että rahAA menee edellisen kuukauden korttiostoihin ja sen laskun suoraveloituksen jälkeen käyttelytilillä on enemmän saldoa kuin kortin käyttöraja.
        Hirveä(?) kierre! No joo. Kierre kuin kierre!
        Kenenkään todellinen rikkaus ei ole tilin ( -en ) saldoina.


    • Anonyymi

      Minä käytän kolmea eri luottokorttia, tai pääasiassa kahta, kolmas on varalla.
      Sitten tulee seuraavassa kuussa lasku, sen maksaa ja siinä se.
      Muuten säästän pienen summan pariinkin rahastoon.
      Jokaisella on oma tyylinsä, mikäs siinä. Kaikki käy, kunhan muistaa laskunsa maksaa.
      Ja joopa joo, ostan siis ruokaa velaksi. Syön velaksi! Eikö ole kauhiaa.

    • Anonyymi

      Kun käyttää vain omat rahansa on viisas . Jos taas käyttää velkarahaa tuhlaamiseen on typerä ja viimein KÖYHÄ .

      • Anonyymi

        Itse olen käteismies, jopa isommatkin asiat olen hoitanut käteisellä. Pari autoa olen hommannut elämäni aikana käteisellä, noin 10 000€ vehkeitä ja ajanut näillä noin 10 vuotta.

        Nyt meni hyväkuntoinen Toyota nuorimmalle pojalle, kun on niin kova automies.

        Järjettömyyden huipentuma on käyttää luottokorttia, kun muitakin tapoja on tarjolla.

        Joka pankissa on mahdollisuus säästöille. Säästötiliä on, jos ei kiinnosta sijoitustoiminta.

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen käteismies, jopa isommatkin asiat olen hoitanut käteisellä. Pari autoa olen hommannut elämäni aikana käteisellä, noin 10 000€ vehkeitä ja ajanut näillä noin 10 vuotta.

        Nyt meni hyväkuntoinen Toyota nuorimmalle pojalle, kun on niin kova automies.

        Järjettömyyden huipentuma on käyttää luottokorttia, kun muitakin tapoja on tarjolla.

        Joka pankissa on mahdollisuus säästöille. Säästötiliä on, jos ei kiinnosta sijoitustoiminta.

        Mb_76

        Op säästötili tahkoaa rahaa. Yli 10 000€ säästö tuottaa 300€ per vuosi ylimääräistä rahaa! Näillä saa hienosti kustannettua Joulun! Pitää päästä turvarajalle ja sitten tehdä maltilla ostoksia. Sisustus ja vaatteet tulee mieleen, auto ei.

        Mb_76


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen käteismies, jopa isommatkin asiat olen hoitanut käteisellä. Pari autoa olen hommannut elämäni aikana käteisellä, noin 10 000€ vehkeitä ja ajanut näillä noin 10 vuotta.

        Nyt meni hyväkuntoinen Toyota nuorimmalle pojalle, kun on niin kova automies.

        Järjettömyyden huipentuma on käyttää luottokorttia, kun muitakin tapoja on tarjolla.

        Joka pankissa on mahdollisuus säästöille. Säästötiliä on, jos ei kiinnosta sijoitustoiminta.

        Mb_76

        Ostin ensimmäisen autoni, vm1958 kuplan vuonna 1964.
        Pollarit takavarikoivat sen 1967 väärän väristen kilpien vuoksi.
        Seuraava, mossen näköinen Datsun 1970.
        Datsun 1600 vuona 1972.
        Nämä kaikki käytettyinä ja käteisellä.
        Ensimmäinen uusi Citroen Bx vuonna 1968.
        Vaihtui uuteen Xaraan 1982.
        Tämä uuteen poloon 2016.
        Kaikki maksettu pankkisiirtoina jonka käsitän käteiseksi.
        Uuden hankinta oli aina kohtalaisen kallis operatio koska vanhan, loppuun ajetun vaihtoearvo oli suurelta osin hyvissä renkaissa ja tunnollisessa huoltokirjassa.
        Koskaan ei ole ollut muuta, varsinaista velkaa kuin talovelat. Arava, pankkikaina ja vekseli joka oli uusittava kerran.
        Olen harrastanut järjettömyyden huippua 60-luvun jälkipuoliskolta alkaen enkä ole havainnut vähäisintäkään häiriötä.


    • Anonyymi

      Siirryit mielenterveyseläkkeelle 47vuotiaana voi voi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe