Maamiina Halosen aikaan

Anonyymi-ap

Miten Timchenko ja Rotenberg saivat kansalaisuuden?
Osaavatko demarit (Lipponen, Halonen, Tuomioja) kertoa?

Tässä on taas yksi sellainen jutunaihe mitä YLE valtavine resursseineen ei halua tai uskalla tutkia. Tai ehkä SDP:n taholta on heille kerrottu että tätä asiaa ei saa tutkia tai siitä tehdä mitään juttuja?http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/foreign-affairs-defense/putins-way/whats-been-the-effect-of-western-sanctions-on-russia/

Onko kukaan kuullut esimerkiksi puhuvan suomea? (kielitaitovaatimus)
Korruptio on vahva tässä
Rahalla ja suhteilla tietysti !

Tässä on taas yksi sellainen jutunaihe mitä YLE valtavine resursseineen ei halua tai uskalla tutkia. Tai ehkä SDP:n taholta on heille kerrottu että tätä asiaa ei saa tutkia tai siitä tehdä mitään juttuja?

11

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Keskusta oli pääministeripuolue ja puolustusministeri oli keskustalainen, kun maamiinat kiellettiin ja 162kpl toimintakuntoista panssarivaunua romutettiin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Setaveteraani Tavja oli Primus motor, mutta näin se lopullinen päätös tehtiin:

        Wallin, RKP, poisti miinat aseistuksestamme!

        Suomen ruotsalainen puolustusministeri jää historiaan Suomen aseistariisujana! Nyt KAIKKIEN MAANPETTUREIDEN NIMET täytyy laittaa esiin!


        Suomi kieltää jalkaväkimiinat

        Perjantai 25.11.2011 klo 13.44 (päivitetty klo 13.56)

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112514822866_uu.shtml

        Suomi liittyy jalkaväkimiinat kieltävään Ottawan sopimukseen.
        Tämä ratkesi lopullisesti, kun eduskunta hyväksyi perjantaina selvin numeroin liittymisen miinat kieltävään Ottawan sopimukseen.
        Äänestyksessä kieltoa kannatti 110 edustajaa. Vastaan äänestäneitä oli 47. Äänestyksestä oli poissa 42 edustajaa.
        Vastaan äänestivät kaikki paikalla olleet perussuomalaiset ja yksitoista keskustalaista.
        Äänestyksessä hallitusrintama piti.
        Keskustasta miinakieltoa vastustivat Lasse Hautala, Esko Kiviranta, Timo Korhonen, Eeva Maria Maijala, Arto Pirttilahti, Antti Rantakangas, Eero Reijonen, Simo Rundgren, Mikko Savola, Ari Torniainen ja ??? . Vasenryhmästä paikalla ollut Jyrki Yrttiaho äänesti kiellon puolesta.
        Eduskunnassa käytiin kiivasta keskustelua miinakieltoa vastaan. Vastustajat perustelivat kantaansa etenkin Suomen puolustuskyvyn heikkenemisellä.
        STT

        ---

        Maamiinat kieltävä Ottawan sopimus siis ratifioidaan. Suomen nykyisestä hallituksesta tuli maanpetturihallitus Se siis ratifioi maamiinat kieltävän sopimuksen.

        Valtioneuvosto, vaiko sittenkin NEUVOSTOVALTIO, on hyväksynyt lakiesityksen jalkaväkimiinojen kieltämisestä. Päätöksen asiasta tekee Kataisen hallitus, jossa puolustusministerinä on Stefan Wallin. Puolustusministeri Stefan Wallinista, RKP, tulee siis maanpetturi!

        Maanpetturihallituksemme siis esittää tuon maamiinat kieltävän sopimuksen ratifiointia. Sutelan esittämän logiikan mukaan siitä tulee maanpetturihallitus ja KUN eduskunta tuon hyväksyi, niin se on sitten maanpetturieduskunta! Järkyttävää nähdä kuinka moni edustaja oli poissa äänestyksestä!
        Äänestyksessä kieltoa kannatti 110 edustajaa. Vastaan äänestäneitä oli 47. Äänestyksestä oli poissa 42 edustajaa. Oliko Kokoomuksen kaksihaaraisen kielen omaavat lierot poissa äänestyksestä maineensa takia?

        Suomi kieltää jalkaväkimiinat

        Perjantai 25.11.2011 klo 13.44

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112514822866_uu.shtml

        Millään toisella EU -maalla ei ole yli 1300 km pitkää maarajaa Venäjän kanssa, joten miinakieltoihin on helppo mennä mukaan. Miinankieltosopimuksen ajamisessa aktiivinen Englanti on keskellä merta ja ei tarvinne maamiinoja, eikä kenties Kanadakaan siellä Atlantin takana... Isoista "miinamaista" ei yksikään ole mukana tuossa sopimuksessa. Miksi siis Suomikaan?

        Onpa hupaisaa nähdä kuinka hurrit riisuvat Suomelta erään sen tärkeimmistä puolustusaseista! Onkohan sellainen toiminta maanpetoksellista, siis aivan kuten entinen puolustusvoimain komentaja Lauri Sutela on sanonut!

        JOS noin onnettomasti käy, niin hurreja voi ihan SURUTTA sanoa maanpettureiksi!

        Eipä siis mene putkeen Suomen ruotsalaisten hommat, jos näin käy, että Walliin vie maamiinat! Jo Talvisodassa h u r r i t pettivät Summassa keväällä 1940 ja koko Pääpuolustuslinjan romahdushan siitä seurasi. Näin asian kertoi itse Kannaksen joukkojen komentaja kenraali Öhquist kirjassaan Talvisota minun näkökulmastani.

        Harald Öhquist, joka Talvisodan puhjetessa komensi II Armeijakuntaa, kirjoittaa kirjassaan Talvisota minun näkökulmastani, Mannerheim -linjan menetyksen syistä hyvin kuvaavan kommentin sivulla 198 Summan murtumisen tapahtumia käsitellessään. Päivä on 11.2.1940.

        ---

        Lauri Sutela oli 15.4.1974 - 11.10.1983 välisen ajan Puolustusvoimain komentajana. Hän oli itse sodan kokenut mies ja kuoli 8.11.2011.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauri_Sutela

        Matti Lukkari: Lauri Sutela Puolustusvoimain komentaja

        ISBN 951-1-12955-4 2003 Otava

        Mitä Sutela sanoi maamiinoista luopumisesta?

        Sivulla 285:

        "Olen kauhulla kuunnellut suunnitelmia, että meilläkin ollaan valmistautumassa henkilömiinoista luopumiseen. Se olisi anteeksiantamaton virhe. On esitetty rahamääriä, joilla miinat voitaisiin korvata. Kukaan ei ole kuitenkaan pystynyt minulle kertomaan, mikä on se korvaava väline tai menetelmä. Suomalaisessa maastossa ei mikään korvaa miinaa. Se on halpa, tehokas ja pakottaa maahantunkeutujan varomaan jokaista askeltaan. Meillä ei viime sodissa tullut siviilitappioita omista miinoitteistamme eikä menetelmämme tuntien tule vastakaan. Koko miinakysymystä tarkastellaan tunteenomaisesti näyttämällä kuvia afrikkalaisista jalkapuolista lapsista. Henkilömiinoista luopuminen vie tehon myös panssarimiinoitteistamme ja hävitteistämme. Näin me luovumme tehokkaimmasta ja halvimmasta aseestamme.
        Ne jotka ajavat miinojen käytöstä luopumista ovat silottamassa tietä viholliselle. Minun kielenkäytössäni sitä kutsutaan maanpetturuudeksi."


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Setaveteraani Tavja oli Primus motor, mutta näin se lopullinen päätös tehtiin:

        Wallin, RKP, poisti miinat aseistuksestamme!

        Suomen ruotsalainen puolustusministeri jää historiaan Suomen aseistariisujana! Nyt KAIKKIEN MAANPETTUREIDEN NIMET täytyy laittaa esiin!


        Suomi kieltää jalkaväkimiinat

        Perjantai 25.11.2011 klo 13.44 (päivitetty klo 13.56)

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112514822866_uu.shtml

        Suomi liittyy jalkaväkimiinat kieltävään Ottawan sopimukseen.
        Tämä ratkesi lopullisesti, kun eduskunta hyväksyi perjantaina selvin numeroin liittymisen miinat kieltävään Ottawan sopimukseen.
        Äänestyksessä kieltoa kannatti 110 edustajaa. Vastaan äänestäneitä oli 47. Äänestyksestä oli poissa 42 edustajaa.
        Vastaan äänestivät kaikki paikalla olleet perussuomalaiset ja yksitoista keskustalaista.
        Äänestyksessä hallitusrintama piti.
        Keskustasta miinakieltoa vastustivat Lasse Hautala, Esko Kiviranta, Timo Korhonen, Eeva Maria Maijala, Arto Pirttilahti, Antti Rantakangas, Eero Reijonen, Simo Rundgren, Mikko Savola, Ari Torniainen ja ??? . Vasenryhmästä paikalla ollut Jyrki Yrttiaho äänesti kiellon puolesta.
        Eduskunnassa käytiin kiivasta keskustelua miinakieltoa vastaan. Vastustajat perustelivat kantaansa etenkin Suomen puolustuskyvyn heikkenemisellä.
        STT

        ---

        Maamiinat kieltävä Ottawan sopimus siis ratifioidaan. Suomen nykyisestä hallituksesta tuli maanpetturihallitus Se siis ratifioi maamiinat kieltävän sopimuksen.

        Valtioneuvosto, vaiko sittenkin NEUVOSTOVALTIO, on hyväksynyt lakiesityksen jalkaväkimiinojen kieltämisestä. Päätöksen asiasta tekee Kataisen hallitus, jossa puolustusministerinä on Stefan Wallin. Puolustusministeri Stefan Wallinista, RKP, tulee siis maanpetturi!

        Maanpetturihallituksemme siis esittää tuon maamiinat kieltävän sopimuksen ratifiointia. Sutelan esittämän logiikan mukaan siitä tulee maanpetturihallitus ja KUN eduskunta tuon hyväksyi, niin se on sitten maanpetturieduskunta! Järkyttävää nähdä kuinka moni edustaja oli poissa äänestyksestä!
        Äänestyksessä kieltoa kannatti 110 edustajaa. Vastaan äänestäneitä oli 47. Äänestyksestä oli poissa 42 edustajaa. Oliko Kokoomuksen kaksihaaraisen kielen omaavat lierot poissa äänestyksestä maineensa takia?

        Suomi kieltää jalkaväkimiinat

        Perjantai 25.11.2011 klo 13.44

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112514822866_uu.shtml

        Millään toisella EU -maalla ei ole yli 1300 km pitkää maarajaa Venäjän kanssa, joten miinakieltoihin on helppo mennä mukaan. Miinankieltosopimuksen ajamisessa aktiivinen Englanti on keskellä merta ja ei tarvinne maamiinoja, eikä kenties Kanadakaan siellä Atlantin takana... Isoista "miinamaista" ei yksikään ole mukana tuossa sopimuksessa. Miksi siis Suomikaan?

        Onpa hupaisaa nähdä kuinka hurrit riisuvat Suomelta erään sen tärkeimmistä puolustusaseista! Onkohan sellainen toiminta maanpetoksellista, siis aivan kuten entinen puolustusvoimain komentaja Lauri Sutela on sanonut!

        JOS noin onnettomasti käy, niin hurreja voi ihan SURUTTA sanoa maanpettureiksi!

        Eipä siis mene putkeen Suomen ruotsalaisten hommat, jos näin käy, että Walliin vie maamiinat! Jo Talvisodassa h u r r i t pettivät Summassa keväällä 1940 ja koko Pääpuolustuslinjan romahdushan siitä seurasi. Näin asian kertoi itse Kannaksen joukkojen komentaja kenraali Öhquist kirjassaan Talvisota minun näkökulmastani.

        Harald Öhquist, joka Talvisodan puhjetessa komensi II Armeijakuntaa, kirjoittaa kirjassaan Talvisota minun näkökulmastani, Mannerheim -linjan menetyksen syistä hyvin kuvaavan kommentin sivulla 198 Summan murtumisen tapahtumia käsitellessään. Päivä on 11.2.1940.

        ---

        Lauri Sutela oli 15.4.1974 - 11.10.1983 välisen ajan Puolustusvoimain komentajana. Hän oli itse sodan kokenut mies ja kuoli 8.11.2011.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauri_Sutela

        Matti Lukkari: Lauri Sutela Puolustusvoimain komentaja

        ISBN 951-1-12955-4 2003 Otava

        Mitä Sutela sanoi maamiinoista luopumisesta?

        Sivulla 285:

        "Olen kauhulla kuunnellut suunnitelmia, että meilläkin ollaan valmistautumassa henkilömiinoista luopumiseen. Se olisi anteeksiantamaton virhe. On esitetty rahamääriä, joilla miinat voitaisiin korvata. Kukaan ei ole kuitenkaan pystynyt minulle kertomaan, mikä on se korvaava väline tai menetelmä. Suomalaisessa maastossa ei mikään korvaa miinaa. Se on halpa, tehokas ja pakottaa maahantunkeutujan varomaan jokaista askeltaan. Meillä ei viime sodissa tullut siviilitappioita omista miinoitteistamme eikä menetelmämme tuntien tule vastakaan. Koko miinakysymystä tarkastellaan tunteenomaisesti näyttämällä kuvia afrikkalaisista jalkapuolista lapsista. Henkilömiinoista luopuminen vie tehon myös panssarimiinoitteistamme ja hävitteistämme. Näin me luovumme tehokkaimmasta ja halvimmasta aseestamme.
        Ne jotka ajavat miinojen käytöstä luopumista ovat silottamassa tietä viholliselle. Minun kielenkäytössäni sitä kutsutaan maanpetturuudeksi."

        Maamiinat kieltävä Ottawan sopimus siis ratifioidaan. Suomen nykyisestä hallituksesta tuli maanpetturihallitus Se siis ratifioi maamiinat kieltävän sopimuksen.

        Valtioneuvosto, vaiko sittenkin NEUVOSTOVALTIO, on hyväksynyt lakiesityksen jalkaväkimiinojen kieltämisestä. Päätöksen asiasta tekee Kataisen hallitus, jossa puolustusministerinä on Stefan Wallin. Puolustusministeri Stefan Wallinista, RKP, tulee siis maanpetturi!

        Maanpetturihallituksemme siis esittää tuon maamiinat kieltävän sopimuksen ratifiointia. Sutelan esittämän logiikan mukaan siitä tulee maanpetturihallitus ja KUN eduskunta tuon hyväksyi, niin se on sitten maanpetturieduskunta! Järkyttävää nähdä kuinka moni edustaja oli poissa äänestyksestä!
        Äänestyksessä kieltoa kannatti 110 edustajaa. Vastaan äänestäneitä oli 47. Äänestyksestä oli poissa 42 edustajaa. Oliko Kokoomuksen kaksihaaraisen kielen omaavat lierot poissa äänestyksestä maineensa takia?

        Suomi kieltää jalkaväkimiinat

        Perjantai 25.11.2011 klo 13.44

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112514822866_uu.shtml

        Millään toisella EU -maalla ei ole yli 1300 km pitkää maarajaa Venäjän kanssa, joten miinakieltoihin on helppo mennä mukaan. Miinankieltosopimuksen ajamisessa aktiivinen Englanti on keskellä merta ja ei tarvinne maamiinoja, eikä kenties Kanadakaan siellä Atlantin takana... Isoista "miinamaista" ei yksikään ole mukana tuossa sopimuksessa. Miksi siis Suomikaan?

        Onpa hupaisaa nähdä kuinka hurrit riisuvat Suomelta erään sen tärkeimmistä puolustusaseista! Onkohan sellainen toiminta maanpetoksellista, siis aivan kuten entinen puolustusvoimain komentaja Lauri Sutela on sanonut!

        JOS noin onnettomasti käy, niin hurreja voi ihan SURUTTA sanoa maanpettureiksi!

        Eipä siis mene putkeen Suomen ruotsalaisten hommat, jos näin käy, että Walliin vie maamiinat! Jo Talvisodassa h u r r i t pettivät Summassa keväällä 1940 ja koko Pääpuolustuslinjan romahdushan siitä seurasi. Näin asian kertoi itse Kannaksen joukkojen komentaja kenraali Öhquist kirjassaan Talvisota minun näkökulmastani.

        Harald Öhquist, joka Talvisodan puhjetessa komensi II Armeijakuntaa, kirjoittaa kirjassaan Talvisota minun näkökulmastani, Mannerheim -linjan menetyksen syistä hyvin kuvaavan kommentin sivulla 198 Summan murtumisen tapahtumia käsitellessään. Päivä on 11.2.1940 ja juttu kuuluu näin:

        "Niinkuin omista muistiinpanoistani käy selville, en itse saanut päivän mittaan tietää paljonkaan enemmän kuin että Lähteen kaistalla oli etulinja suurimmaksi osaksi menetetty ja sisäänmurto saatu pysäytetyksi vasta tukilinjaan. Kun se, mitä siellä silloin tapahtui, joutui olemaan lähimpänä syynä siihen, että Mannerheimlinjasta luovuttiin koko matkalla merestä Muolaanjärveen -, se kivi, joka pani koko maanvieremän liikkeelle -,

        Öhquist Harald Talvisota minun näkökulmastani
        WSOY, 1949, 404 15 liitekarttaa 1.p

        Öhquist kirjoittaa mitä suomenruotsalaisten juoksentelusta seurasi, mutta hän ei mainitse kyseessä olleen juuri suomenruotsalaisen pataljoonan. Itse läpimurrosta kertovassa kohdassa ei mainita sanallakaan ruotsinkielisiä joukkoja. Miksikähän ei? No kirjoittaja itse oli niin hurri kuin vain voi olla ja tuo suomenkielinen teoskin on suomennettu ruotsin kielisestä alkuperäiskäsikirjoituksesta.

        Öhquist Harald: Vinterkriget 1939-1940 ur min synvinkel
        Söderströms, 1949, 391 s. 1.p


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei kepukaan kaikessa ole syypää, osa jopa äänesti vastaankin.

        Jyrki Katainen oli pääministeri ja Stefan Wallin puolustusministeri 2011 syksyllä.


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

      Mutta persutrolli, mites tää paskanheitto liittyy palstan aiheeseen?

      • Anonyymi
        UUSI

        Taas yksi palstamiliisi paikalla joka ei halua että Halosen ajan sikailuja ja venäjämyötämielisyyksiä perataan ja niistä puhutaan?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi palstamiliisi paikalla joka ei halua että Halosen ajan sikailuja ja venäjämyötämielisyyksiä perataan ja niistä puhutaan?

        Halosen ajan sikailuja? SILLOIN KESKUSTA OLI PÄÄMINISTERIPUOLUE JA PUOLUSTUSMINISTERI OLI KESKUSTALAINEN, kun jalkaväkimiinat kiellettiin ja 162kpl toimintakuntoista panssarivaunua romutettiin. Tämä on totuus!👨‍⚖️


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Halosen ajan sikailuja? SILLOIN KESKUSTA OLI PÄÄMINISTERIPUOLUE JA PUOLUSTUSMINISTERI OLI KESKUSTALAINEN, kun jalkaväkimiinat kiellettiin ja 162kpl toimintakuntoista panssarivaunua romutettiin. Tämä on totuus!👨‍⚖️

        Ei Halonen ole keskusta. Turha keskustaan vedota. Kommunisti Tavja on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Halonen ole keskusta. Turha keskustaan vedota. Kommunisti Tavja on.

        Putinisti, venäjämielinen ja nimi löytyy taatusti Tiitisen listalta!


    • Anonyymi
      UUSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe