Muistatteko itsenne vuonna 1986?

Anonyymi-ap

Millainen olit, mitä haaveilit?
Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit toivonut tai uskonut saavasi?

Itse olen saanut enemmän mitä uskalsin toivoa, tämä siis ihmissuhteissa.
Silti, jos miettii mitä tekisin jos nyt palaisi vuoteen 1986, tekisinkö samoin, muuttaisinko jotain?
Hmm..ehkä muuttaisin, ja ehkä en. Hankala sanoa miten toimisi toisin. Ei olisi nykyisyyttä, ilman menneisyyttä. Tyytyväinen suurimmalta osin olen tähän päivään, vaikka kyllä niitä täyttymättömiä haaveita silti on. Ja jää varmasti osin täyttymättä.

https://www.youtube.com/watch?v=Sfn_609PDDg

AV

150

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Vuonna 86 olin 11v poika ja haaveilin täyttäväni 12v, jotta saan laillisesti ostaa papatteja. Haave toteutui vuoden sisään.
      Seuraava tavoite oli 15v ja mopo.

      • Anonyymi
        UUSI

        Eli elit parasta huoletonta aikaa. Kukapa tuollaista haluaisi muuttaa?

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli elit parasta huoletonta aikaa. Kukapa tuollaista haluaisi muuttaa?

        AV

        Joo. 15 vuotiaana sain mopon ja kesät päristeltiin ja kalasteltiin vain. Naishuolia oli yhtä vähän kuin nykyäänkin.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ristiriitaisin tuntein katsoin silloin tulevaa, haaveilen löytäväni elämäni naisen itselleni, en ole löytänyt vieläkään. Sitten mietin lähivuosina ryhtyväni rekkakuskiksi, -87 sain kortin, mut sit ajattelin, et jos siihen ryhdyn voin unohtaa naishaaveeni?

        Nyt harmittelen sitä, että seikkailijan luonteeni jäi toteutumatta ja osin naishaaveideni vuoksi? Olisin siinä nähnyt paljon maailmaa ja uskon, et olisin nyt paljon onnellisempi myös ihmisenä. Todennäköisesti olisin rekka yrittäjänä toiminut viimeiset vuodet, miettisin nyt työelämästä irtautumista?


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristiriitaisin tuntein katsoin silloin tulevaa, haaveilen löytäväni elämäni naisen itselleni, en ole löytänyt vieläkään. Sitten mietin lähivuosina ryhtyväni rekkakuskiksi, -87 sain kortin, mut sit ajattelin, et jos siihen ryhdyn voin unohtaa naishaaveeni?

        Nyt harmittelen sitä, että seikkailijan luonteeni jäi toteutumatta ja osin naishaaveideni vuoksi? Olisin siinä nähnyt paljon maailmaa ja uskon, et olisin nyt paljon onnellisempi myös ihmisenä. Todennäköisesti olisin rekka yrittäjänä toiminut viimeiset vuodet, miettisin nyt työelämästä irtautumista?

        Toi on muuten tosi. Että niin ihanaa kun se ois, että ois puoliso ja kaksi tai kolme lasta. Niin paljon muuta jäis tekemättä. Mulla ois jääny noi kaikki kuvaamiset kuvaamatta. Nyt on paljon materiaalia ja kirjaa niistä koostelen. Ja se mun innostus just noihin autiotaloihin, tyhjiin tehtaisiin tuli just siitä, kun mä koin tietyllä tapaa yhteyttä tollasiin unohdettuihin kohteisiin, kun olinhan mä itekin tavallaan unohdettu. Se autiotalo villitys uran exploration tuli siis vasta myöhemmin. Ja monihan kuvaa, mutta mulla on harvinaisen pitkältä ajan jaksolta.


      • Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Toi on muuten tosi. Että niin ihanaa kun se ois, että ois puoliso ja kaksi tai kolme lasta. Niin paljon muuta jäis tekemättä. Mulla ois jääny noi kaikki kuvaamiset kuvaamatta. Nyt on paljon materiaalia ja kirjaa niistä koostelen. Ja se mun innostus just noihin autiotaloihin, tyhjiin tehtaisiin tuli just siitä, kun mä koin tietyllä tapaa yhteyttä tollasiin unohdettuihin kohteisiin, kun olinhan mä itekin tavallaan unohdettu. Se autiotalo villitys uran exploration tuli siis vasta myöhemmin. Ja monihan kuvaa, mutta mulla on harvinaisen pitkältä ajan jaksolta.

        Vanhat koulurakennukset ovat kyllä historiallisia. Kuinka moni pieni lapsi on pelännyt mennä ekaluokalle, kasvanut pienistä kouluista ulos, suureen maailmaan.
        Historiallisia paikkoja, pienten ihmisten historiassa.

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat koulurakennukset ovat kyllä historiallisia. Kuinka moni pieni lapsi on pelännyt mennä ekaluokalle, kasvanut pienistä kouluista ulos, suureen maailmaan.
        Historiallisia paikkoja, pienten ihmisten historiassa.

        AV

        Koitan saada ens viikonlopuksi editoitua videon yhestä kansakoulusta. Kouluja mulla onkin paljon kuvattuna, jopa ylä aste missä aikoinaan kävin. Sekin purettu. Muistin juuri, että just 1986 aloitin kuvaamisen, olin sillon 11. Oli sellanen pieni Petri merkkinen kamera.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. 15 vuotiaana sain mopon ja kesät päristeltiin ja kalasteltiin vain. Naishuolia oli yhtä vähän kuin nykyäänkin.

        Oliko se solifer suitsa? Viritetty? :)


    • Anonyymi
      UUSI

      On olut hyvinkin suotuisat ajat ...

    • Anonyymi
      UUSI

      Suot ojitettiin lapiolla

    • UUSI

      1986? Olin lapsi ja en kyllä muista muuta kuin kroonisen migreenin. Elämä oli kamalaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Eli elämäsi on tuosta ajasta kohentunut. Se on hyvä asia se.
        Päänsäryn aiheuttavat pääosin eri asiat mitä vuonna 1986:)

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli elämäsi on tuosta ajasta kohentunut. Se on hyvä asia se.
        Päänsäryn aiheuttavat pääosin eri asiat mitä vuonna 1986:)

        AV

        On kohentunut. Sanonkin usein, että nämä ikääntymisen tuomat kivut on pikkujuttu verrattuna kipuihin mitä läpi elin lapsuuteni ja nuoruuteni. Nyt sentäs pystyn elämään enkä makaamaan pimeässä oksentelemassa päiväkausia. 😊👍

        Päänsäryt tulee mulla yleensä ylirasituksesta, huonosti syömisestä ja stressistä. Kun noista pitää huolen niin ettei homma hajoa, pärjään. 👍


      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        On kohentunut. Sanonkin usein, että nämä ikääntymisen tuomat kivut on pikkujuttu verrattuna kipuihin mitä läpi elin lapsuuteni ja nuoruuteni. Nyt sentäs pystyn elämään enkä makaamaan pimeässä oksentelemassa päiväkausia. 😊👍

        Päänsäryt tulee mulla yleensä ylirasituksesta, huonosti syömisestä ja stressistä. Kun noista pitää huolen niin ettei homma hajoa, pärjään. 👍

        Ja sinulla on vieläpä kaksi upeaa tyttölasta, ja sitten vielä se yksi normaali suomalainen mies.
        Olet ylisuorittaja.

        Noin se luonnehtisin.

        AV


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        On kohentunut. Sanonkin usein, että nämä ikääntymisen tuomat kivut on pikkujuttu verrattuna kipuihin mitä läpi elin lapsuuteni ja nuoruuteni. Nyt sentäs pystyn elämään enkä makaamaan pimeässä oksentelemassa päiväkausia. 😊👍

        Päänsäryt tulee mulla yleensä ylirasituksesta, huonosti syömisestä ja stressistä. Kun noista pitää huolen niin ettei homma hajoa, pärjään. 👍

        Sikäli kun kohtaan yhdenkin migreeniä potevan ihmisen, tai fibromyalgiaa, TOS:ia tai endometrioosi, IBS suolistokipuja tunnen vahvaa sympatiaa, tiedän mitä helvettiä niitten kanssa eläminen on. Siitä on lysti kaukana.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulla on vieläpä kaksi upeaa tyttölasta, ja sitten vielä se yksi normaali suomalainen mies.
        Olet ylisuorittaja.

        Noin se luonnehtisin.

        AV

        Joo, mulla on tuossa määrin elämä oikein hyvin ja en valita sairauksistakaan, vaikka kirjo on laaja ja vaikeuttaa toisinaan kovinkin arjessa elämää. Mutta noin muuten kaikki on erittäin hyvin, olen kyllä onnellinen ja kiitollinen sille suomalaiselle miehellekin, että näin on.

        Olisin varmasti yhtä onnellinen erilaisenkin elämän, jota oon kokenutkin kanssa, mutta mielummin nämä lapset kun ilman heitä. 😊

        Mulla on luonne, jolla on taipumus tulla onnelliseksi hyvin eri skenaarioin elämästä, kunhan saa itse olla kapellimestarina, ei muut.


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Joo, mulla on tuossa määrin elämä oikein hyvin ja en valita sairauksistakaan, vaikka kirjo on laaja ja vaikeuttaa toisinaan kovinkin arjessa elämää. Mutta noin muuten kaikki on erittäin hyvin, olen kyllä onnellinen ja kiitollinen sille suomalaiselle miehellekin, että näin on.

        Olisin varmasti yhtä onnellinen erilaisenkin elämän, jota oon kokenutkin kanssa, mutta mielummin nämä lapset kun ilman heitä. 😊

        Mulla on luonne, jolla on taipumus tulla onnelliseksi hyvin eri skenaarioin elämästä, kunhan saa itse olla kapellimestarina, ei muut.

        En sanoisi enää ylisuorittaja, mutta suoriutumisesta nauttiva. Hiukan eri juttu. 😂👍


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        En sanoisi enää ylisuorittaja, mutta suoriutumisesta nauttiva. Hiukan eri juttu. 😂👍

        Olen aika jämpti ja tykkään että asiat rullaa jämysti, eikä sooloilla liikaa. Mulle tuppaa tulee stresdi jos kaikki ei hoida hommiaan kuten kuuluu, jotta päästään hyvään lopputulokseen. Ja sitten joudun sekaantumaan toisten töihin, mitä en mieluusti tee. Kukin pitäs osata hoitaa omat vastuualueensa itsenäisesti. Sitten oon helvetin onnellinen ja stressitön. 😊


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Olen aika jämpti ja tykkään että asiat rullaa jämysti, eikä sooloilla liikaa. Mulle tuppaa tulee stresdi jos kaikki ei hoida hommiaan kuten kuuluu, jotta päästään hyvään lopputulokseen. Ja sitten joudun sekaantumaan toisten töihin, mitä en mieluusti tee. Kukin pitäs osata hoitaa omat vastuualueensa itsenäisesti. Sitten oon helvetin onnellinen ja stressitön. 😊

        Ja musiikkina mahottoman hyvä kappale. En tiiä miten tämä koetaan, mutta laitan kuitenkin.

        https://youtu.be/WLKBOJ9jyQg?si=jAyWrJlY41n7ZcTo

        Travisia.


      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Ja musiikkina mahottoman hyvä kappale. En tiiä miten tämä koetaan, mutta laitan kuitenkin.

        https://youtu.be/WLKBOJ9jyQg?si=jAyWrJlY41n7ZcTo

        Travisia.

        Olithan 90-luvulla Heppamattilan yön kuningatar.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olithan 90-luvulla Heppamattilan yön kuningatar.

        En ollut, en ole koskaan ollut muuta kuin varjo. 😄

        Näkymätön kaikille. Ei mua yhäkään tunne juuri kukaan kaupungissa jossa oon asunut liki elämäni. 😅


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Sikäli kun kohtaan yhdenkin migreeniä potevan ihmisen, tai fibromyalgiaa, TOS:ia tai endometrioosi, IBS suolistokipuja tunnen vahvaa sympatiaa, tiedän mitä helvettiä niitten kanssa eläminen on. Siitä on lysti kaukana.

        Oi kun tutut jutut mainitsitkaan...
        On kyllä niin ihania elämänkumppaneita...
        Ei hylkää koskaan, vaikka niin toivosikin...
        Eikä niitä vahingossakaan voi unohtaa...
        Nuo ja muutama muu lisäks seurana, jokapäiväisinä seuralaisina..

        Olispa jäänyt vaan itselleni noi
        eikä ois muksuillakin...

        Hienoa että sä pystyt nykyään jo olemaan
        ja elämään paremmin.. 🤗

        😐


      • UUSI
        originalpieninainen kirjoitti:

        Oi kun tutut jutut mainitsitkaan...
        On kyllä niin ihania elämänkumppaneita...
        Ei hylkää koskaan, vaikka niin toivosikin...
        Eikä niitä vahingossakaan voi unohtaa...
        Nuo ja muutama muu lisäks seurana, jokapäiväisinä seuralaisina..

        Olispa jäänyt vaan itselleni noi
        eikä ois muksuillakin...

        Hienoa että sä pystyt nykyään jo olemaan
        ja elämään paremmin.. 🤗

        😐

        Mullakin toinen muksu on perinyt näitä mun vaivoja. Toinen onneksi ei, ainakaan vielä ole oirehtinut. Sukuvika kun suksi tökkii.

        Mulla on verenpainetauti ja diabetes 2, kilpparin struuma, ahtaumia ja etenevä spondyloosi. Pidemmällä kun tähän ikään olisi syytä. Mutta näillä männää. Ja levottomat jalat sekä kädet, sekin on periytyny... Raynardin oireyhtymä, kasvaimia siellä täällä mutta ei pahanlaatuisia.

        Jotenkin kun on itse kamppaillu ikänsä erinäisten kipujen ja oireitten kanssa, sitä toivoo että muut pääsis helpommalla. Tietää ettei elämä oo helppoa terveenäkään, eikä sairastellen senkään vähää.


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Mullakin toinen muksu on perinyt näitä mun vaivoja. Toinen onneksi ei, ainakaan vielä ole oirehtinut. Sukuvika kun suksi tökkii.

        Mulla on verenpainetauti ja diabetes 2, kilpparin struuma, ahtaumia ja etenevä spondyloosi. Pidemmällä kun tähän ikään olisi syytä. Mutta näillä männää. Ja levottomat jalat sekä kädet, sekin on periytyny... Raynardin oireyhtymä, kasvaimia siellä täällä mutta ei pahanlaatuisia.

        Jotenkin kun on itse kamppaillu ikänsä erinäisten kipujen ja oireitten kanssa, sitä toivoo että muut pääsis helpommalla. Tietää ettei elämä oo helppoa terveenäkään, eikä sairastellen senkään vähää.

        Raunaud. Törkkäsin kirjoittaa viärin. 😃


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Mullakin toinen muksu on perinyt näitä mun vaivoja. Toinen onneksi ei, ainakaan vielä ole oirehtinut. Sukuvika kun suksi tökkii.

        Mulla on verenpainetauti ja diabetes 2, kilpparin struuma, ahtaumia ja etenevä spondyloosi. Pidemmällä kun tähän ikään olisi syytä. Mutta näillä männää. Ja levottomat jalat sekä kädet, sekin on periytyny... Raynardin oireyhtymä, kasvaimia siellä täällä mutta ei pahanlaatuisia.

        Jotenkin kun on itse kamppaillu ikänsä erinäisten kipujen ja oireitten kanssa, sitä toivoo että muut pääsis helpommalla. Tietää ettei elämä oo helppoa terveenäkään, eikä sairastellen senkään vähää.

        Levottomat jalat ja kädet...
        Tätä ei monikaan ees tiedä että se,
        tai siis ne,
        voi olla muuallakin ku jaloissa....

        Niin järjetöntä kyllä on näitten kans..


    • Anonyymi
      UUSI

      Rakettina taivaalla

    • Anonyymi
      UUSI

      Toki muistan, seurustelin, kävin töissä (usein kahdessa), opiskelin ja haaveilin omasta perheestä. Perhettä sain vielä muutaman vuoden odottaa, kun toteutin unelmaani seuraelämästä ja matkustelin kaiken muun ohella.

      Kaikki on mennyt kuten sinullakin, olen saanut paljon enemmän mitä toivoin. Vaikea enää keksiä mitään ihmeempiä haaveita edes.

      - Sheena

      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpi on vanhaa musiikkia, mutta heillä oli hyviä sanoituksia.
        https://www.youtube.com/watch?v=yN3bcxcl9jE

        AV

        Kilpi esittää mukavia ralleja. Esikoiseni osti aikoinaan Kilven CD:n, josta olin mielissäni; lapset kuuntelevat hyvää musiikkia, kasvatus ei ole mennyt ihan pieleen 😁

        - Sheena


    • Anonyymi
      UUSI

      Kaiken sain nyt vielä enemmön.

    • Anonyymi
      UUSI

      En mä silloin haaveillut vielä yhtään mistään, kunnen tästä maailmasta mitään tiennyt. En mä voisi myöskään mitään muuttaa, ainakaan omassa elämässäni.

      • Anonyymi
        UUSI

        Enkä mä mitään uskaltaisi mennä muuttamaan. Sitten voisi olla, etten olisi edes olemassa. Kai siitä joku katastrofaalinen ketjureaktio sitten syntyisi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Jotta olisi ollut haaveita elämästä vuonna 1986 pitää olla 60+ tai korkeintaan ihan hitusen alle 60 v. Aika moni täällä ei ollut edes syntynyt.

      • Anonyymi
        UUSI

        Lapsuus on parasta aikaa, vuonna 1986 syntyneet ovat jo aikuisia.
        Tosin osa ei ole, kuulutko niihin?

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsuus on parasta aikaa, vuonna 1986 syntyneet ovat jo aikuisia.
        Tosin osa ei ole, kuulutko niihin?

        AV

        Ihan sivusta totean, että harva kai nyt lapsuudessaan mistään isommista haaveilee saati haluaisi ainakaan omia tekemisiään jälkikäteen muuttaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sivusta totean, että harva kai nyt lapsuudessaan mistään isommista haaveilee saati haluaisi ainakaan omia tekemisiään jälkikäteen muuttaa.

        Mjaa, voi olla toisinkin. Ne vanhempien aiheuttamat traumat tai jotain?
        Ei kai muuten Suomessa olisi mielenterveysongelmia+++

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, voi olla toisinkin. Ne vanhempien aiheuttamat traumat tai jotain?
        Ei kai muuten Suomessa olisi mielenterveysongelmia

        AV

        Et huomannut, että kirjoitin "ainakaan omia tekemisiään"? Se pala oli tuossa lauseessa juurikinnsen takia, että osaa on naapurin setäkin käyttänyt hyväkseen, mutta ei siitä ainakaan saisi itseään syyttää, eikä se ole lapsen tekemisistä kiinni. Hyväksikäyttäjä löytää kyllä hetkensä, vaikka lapsi toimisi miten.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et huomannut, että kirjoitin "ainakaan omia tekemisiään"? Se pala oli tuossa lauseessa juurikinnsen takia, että osaa on naapurin setäkin käyttänyt hyväkseen, mutta ei siitä ainakaan saisi itseään syyttää, eikä se ole lapsen tekemisistä kiinni. Hyväksikäyttäjä löytää kyllä hetkensä, vaikka lapsi toimisi miten.

        Myös vanhemmilla on vastuunsa, maailma on paha.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vanhemmilla on vastuunsa, maailma on paha.

        Se taas ei liity mitenkään siihen mitä lapsi kykenee muuttamaan. Lapsi ei vanhempiensa tekemisille mitään mahda.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se taas ei liity mitenkään siihen mitä lapsi kykenee muuttamaan. Lapsi ei vanhempiensa tekemisille mitään mahda.

        Noinpa. Kyllä minäkin monta äitini tekemistä mielelläni muuttaisin (vaikka en tosin ollut vielä edes syntynyt juuri vuonna -86), mutta ei minulla niihin mitään valtaa edelleenkään olisi. Vaikka niistä on puhuttu senkin jälkeen, kun olen ollut jo aikuinen, niin ei hän edelleenkään koe tehneensä mitään väärin. Ei minulla niihin olisi lapsena ollut mitään vaikutusvaltaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsuus on parasta aikaa, vuonna 1986 syntyneet ovat jo aikuisia.
        Tosin osa ei ole, kuulutko niihin?

        AV

        Hakatun ja alistetun perhehelvetissä kasvaneen köyhän lapsen historialla olen eri mieltä siitä lapsuuden parhaasta ajasta .....
        Ei saa yleistää....

        Niillä se on jolle on sattunut osa hyvätuloisessa perheessä ja oikeasti kivat sosiaslisesti taitavat vanhemmat joilla on paljon hyviä eväitä annettavana lapsilleen...

        Mutta on aina myös meitä joille ei käyny kiva tuuri.
        Eikä meitä saa sivuttaa ja unohtaa kun ajatellaan lapsuutta ...


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakatun ja alistetun perhehelvetissä kasvaneen köyhän lapsen historialla olen eri mieltä siitä lapsuuden parhaasta ajasta .....
        Ei saa yleistää....

        Niillä se on jolle on sattunut osa hyvätuloisessa perheessä ja oikeasti kivat sosiaslisesti taitavat vanhemmat joilla on paljon hyviä eväitä annettavana lapsilleen...

        Mutta on aina myös meitä joille ei käyny kiva tuuri.
        Eikä meitä saa sivuttaa ja unohtaa kun ajatellaan lapsuutta ...

        No ei siinä tarvii olla ees
        "köyhästä" perheestä
        että tota hlvettiä on ollut...

        ❤🤗


    • UUSI

      Metallica suomessa, Whiplash...nahkatakki ja pitkä letti, muuta muistamisen arvoista sinä vuonna ei tapahtunut 😁, kaikki muu yhdentekevää koska muistiin ei ole uuta jäänyt 😂

    • UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        Histi, minulla oli jo tuossa ajassa 3-vuotias poikalapsi ja epätasainen perhe-elämä. Nuorena kun molemmat vanhemmat keulivat herkästi ollen "aina oikeassa".

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Histi, minulla oli jo tuossa ajassa 3-vuotias poikalapsi ja epätasainen perhe-elämä. Nuorena kun molemmat vanhemmat keulivat herkästi ollen "aina oikeassa".

        AV

        Juu, mä olin 20-vuotias tuolloin. Paria vuotta myöhemmin ostin oman omakotitalon ja aloin peruskorjaukseen. Oli aika raskaat 3 vuotta, töissä, talolla, töissä talolla... 😅 Ei ehtinyt oikein muuta elämää elää.

        Silloinen exäkin sikaili minkä ehti, päätyen exäksi.


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Juu, mä olin 20-vuotias tuolloin. Paria vuotta myöhemmin ostin oman omakotitalon ja aloin peruskorjaukseen. Oli aika raskaat 3 vuotta, töissä, talolla, töissä talolla... 😅 Ei ehtinyt oikein muuta elämää elää.

        Silloinen exäkin sikaili minkä ehti, päätyen exäksi.

        Ja muutes, nyt tuo exä saa oman esikoisen syksyllä, iässä 46! 😊👍


      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Ja muutes, nyt tuo exä saa oman esikoisen syksyllä, iässä 46! 😊👍

        Onhan tuo korkea aika tulla isäksi, jos elämässä sellaista haluaa tehdä.

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo korkea aika tulla isäksi, jos elämässä sellaista haluaa tehdä.

        AV

        No en tiedä haluaako, mutta nuorempi emäntä jolla jo teini ikäinen esikoinen, kolme muksua haluaa vielä perhettä. Exälleni sikäli ilouutinen, hänen kun piti olla "tuhkamuna", niin nyt tietää ettei ole. Siitä mä iloinen olen. 😊

        Meidän hänen ja minun odotus meni aikoinaan kesken. Ja hänen touhujen takia menetin toisen munajohtimen ja uuden kumppanin kanssa odotetun lapsen myös. Mutta oon iloinen, että en ole jäänyt katkeruuteen, tuntuu kivalta kun hänestäkin tulee iskä. Hyvä oppikoulu, vanhemmuus.


      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        No en tiedä haluaako, mutta nuorempi emäntä jolla jo teini ikäinen esikoinen, kolme muksua haluaa vielä perhettä. Exälleni sikäli ilouutinen, hänen kun piti olla "tuhkamuna", niin nyt tietää ettei ole. Siitä mä iloinen olen. 😊

        Meidän hänen ja minun odotus meni aikoinaan kesken. Ja hänen touhujen takia menetin toisen munajohtimen ja uuden kumppanin kanssa odotetun lapsen myös. Mutta oon iloinen, että en ole jäänyt katkeruuteen, tuntuu kivalta kun hänestäkin tulee iskä. Hyvä oppikoulu, vanhemmuus.

        Moni on tuhkamuna, ei siinäkään olisi kai mitään ihmeellistä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on tuhkamuna, ei siinäkään olisi kai mitään ihmeellistä.

        Ei ihmeellistä, mutta voi olla ikävää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Histi, minulla oli jo tuossa ajassa 3-vuotias poikalapsi ja epätasainen perhe-elämä. Nuorena kun molemmat vanhemmat keulivat herkästi ollen "aina oikeassa".

        AV

        Kuulostipa ihanan narsistiselta kasvuympäristöltä ja se ei todellakaan ole mikään ihana kasvuympäristö. Kaukana siitä.
        Sä vaan pelkäät sanoa totuutta .
        Alistettu nurkkaan...
        Mä en pelkää.

        Sivusta.


    • Anonyymi
      UUSI

      Jos olisi kysynyt vuodesta 2000, niin olisi jotain vastattavaakin.

      • Anonyymi
        UUSI

        No, miten millennium meni?
        Sekosiko tietokoneet:)

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No, miten millennium meni?
        Sekosiko tietokoneet:)

        AV

        Siinähän se meni, ylioppilaskirjoituksia odotellessa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se meni, ylioppilaskirjoituksia odotellessa.

        Ai, sinun elämä vasta alkoi yliopiston jälkeen?
        Itse muistan ensirakkauden 13-vuotiaana. Se on vieläkin mielihyvää tuottava ajatelma.
        Puhdasta ja vilpitöntä. En haluaisi muuttaa tuota aikaa, sehän opetti paljon.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinun elämä vasta alkoi yliopiston jälkeen?
        Itse muistan ensirakkauden 13-vuotiaana. Se on vieläkin mielihyvää tuottava ajatelma.
        Puhdasta ja vilpitöntä. En haluaisi muuttaa tuota aikaa, sehän opetti paljon.

        AV

        Harvemmin ylioppilaaksi nyt sentään yliopistosta kirjoitetaan.

        Siinä nyt ei mitään haaveiltavaa ollut, siinä ensirakkaudessa. Se oli siinä, asui samassa osoitteessa. Olin päässyt juuri tosiaan siihen lukioon, johon olin halunnut ja seuraava iso tavoite oli ne kirjoitukset. Tein ne kolmessa osassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin ylioppilaaksi nyt sentään yliopistosta kirjoitetaan.

        Siinä nyt ei mitään haaveiltavaa ollut, siinä ensirakkaudessa. Se oli siinä, asui samassa osoitteessa. Olin päässyt juuri tosiaan siihen lukioon, johon olin halunnut ja seuraava iso tavoite oli ne kirjoitukset. Tein ne kolmessa osassa.

        Siitä lukiopaikastakaan en ehtinyt oikeastaan haaveilla, kun se oli sellainen päähänpisto yhteishaussa, joka sattui tapahtumaan. Asunnostakaan en ehtinyt haaveilla, kuin sain sen samantien. Marssin vain viemään hakemusta ja allekirjoitin heti vuokrasopimuksen.

        Silloisella poikaystävällä taisi olla niitä haaveita enemmän, hän kun toteutti jo ammatihaaveitaan. Mä taas en tiennyt vielä yhtään mikä halua olla isona. Keskityin vain miettimään sitä lukiota ensiksi ( se kun on yleensä lukio, mistä kirjoitetaan ylioppilaaksi).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä lukiopaikastakaan en ehtinyt oikeastaan haaveilla, kun se oli sellainen päähänpisto yhteishaussa, joka sattui tapahtumaan. Asunnostakaan en ehtinyt haaveilla, kuin sain sen samantien. Marssin vain viemään hakemusta ja allekirjoitin heti vuokrasopimuksen.

        Silloisella poikaystävällä taisi olla niitä haaveita enemmän, hän kun toteutti jo ammatihaaveitaan. Mä taas en tiennyt vielä yhtään mikä halua olla isona. Keskityin vain miettimään sitä lukiota ensiksi ( se kun on yleensä lukio, mistä kirjoitetaan ylioppilaaksi).

        Mäkin olin lukiossa vuonna 2000, tokalla luokalla. Vuodesta -86 en muista oikein mitään. Jotain yksittäisiä juttuja, kuten sen että opin lukemaan ja uimaan ja sitten mulla on jokin hämärä muistikuva tsernobylista, mutta en ole ihan varma onko se aito muisto just tuolta ajalta. Aika vähän oli mullakin mitään toiveita ja haaveita vielä edes 90-luvulla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin olin lukiossa vuonna 2000, tokalla luokalla. Vuodesta -86 en muista oikein mitään. Jotain yksittäisiä juttuja, kuten sen että opin lukemaan ja uimaan ja sitten mulla on jokin hämärä muistikuva tsernobylista, mutta en ole ihan varma onko se aito muisto just tuolta ajalta. Aika vähän oli mullakin mitään toiveita ja haaveita vielä edes 90-luvulla.

        Mä olin tuolloin lukion ekalla. Tai siis menin syksyllä tokalle. Mulla ei ole yhtään muistikuvaa vuodesta kasikuus, eikä mitään mainittavia haaveita koko 80-luvulla. Saatoin ehkä joskus haluta uimaan tai jätskiä tmv. En vain muista. 🙂


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin olin lukiossa vuonna 2000, tokalla luokalla. Vuodesta -86 en muista oikein mitään. Jotain yksittäisiä juttuja, kuten sen että opin lukemaan ja uimaan ja sitten mulla on jokin hämärä muistikuva tsernobylista, mutta en ole ihan varma onko se aito muisto just tuolta ajalta. Aika vähän oli mullakin mitään toiveita ja haaveita vielä edes 90-luvulla.

        Anonyymi: "sitten mulla on jokin hämärä muistikuva tsernobylista"

        Se ydinvoimalaonnettomuus mullakin tuli heti mieleen vuodesta 1986. Olin silloin peruskoulussa ja asuin luonnollisesti vanhempieni luona. Ei peruskoululaisella haaveita ollut muuta kuin jostain tietokonepeleistä. Vuonna 1986 mulla oli Commodore 64 ja tuona vuonna pelailin, sillä muistaakseni, Elite nimistä peliä sekä muutamaa muuta. OIkeastaan en muista mitä pelejä oli juuri tuona vuonna. Kuusnepan olin saanut loppuvuodesta 1984. Luin ahkerasti Mikrobittiä ja tykkäsin paljon rinnakkaisluokalla olevasta tytöstä, mutta tuolloin en ollut vielä saavuttanut sukukypsyyttä, joten pitäminen oli lapsentasolla. Kaverit ja tietokoneet olivat keskiössä vuonna 1986.


    • Anonyymi
      UUSI

      Olin parinviikon ikäinen kun vuosi 1986 vaihtui. Eli ihan kauheasti ei muistoja oo.

      • Anonyymi
        UUSI

        Anoilla ei varmaan ole, rekatuilla voi olla.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI

        Jostain syystä AV:tä nyt näkyy taas risovan niin maan hemmetisti, että täällä kehtaa olla ketään häntä reilusti nuorempia. Huomaa taas vastauksistaan, että häntä vituttaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä AV:tä nyt näkyy taas risovan niin maan hemmetisti, että täällä kehtaa olla ketään häntä reilusti nuorempia. Huomaa taas vastauksistaan, että häntä vituttaa.

        Ai, no tämä on aloitus johon kannattaa vastata vain ne ketä aloitus ei vituta:)

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, no tämä on aloitus johon kannattaa vastata vain ne ketä aloitus ei vituta:)

        AV

        Onhan tässä yritetty, useammankin kirjoittajan taholta, mutta kun aloittaja kiukuttelee, eikä osaa kirjoittaa asiallisesti mielestään " liian nuorten" kanssa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tässä yritetty, useammankin kirjoittajan taholta, mutta kun aloittaja kiukuttelee, eikä osaa kirjoittaa asiallisesti mielestään " liian nuorten" kanssa.

        Onko taas paha päivä?
        Minulla ei ole aikaa toimia psykiatrina, toisesta ketjusta sellaisen aloittajan voisi löytää.
        Hus hus.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä AV:tä nyt näkyy taas risovan niin maan hemmetisti, että täällä kehtaa olla ketään häntä reilusti nuorempia. Huomaa taas vastauksistaan, että häntä vituttaa.

        Semmonen tunnehan tässä ketjussa muutamasta alottajan vastauksesta tulee, että häntä ärsyttää, kun joku kehtaa olla liian paljon nuorempi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko taas paha päivä?
        Minulla ei ole aikaa toimia psykiatrina, toisesta ketjusta sellaisen aloittajan voisi löytää.
        Hus hus.

        AV

        Sinulla ilmeisesti on. Mikä sinua kiukuttaa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ilmeisesti on. Mikä sinua kiukuttaa?

        En ole vastannut negatiivisesti mihinkään, ja se joka heittää sylttyä aloittajan niskaan voi itse katsoa peiliin. Joku ongelma voi olla, jos ei olisi elänyt vuonna 1986 ja sitä pitää tulla aloitukseen kiukuttelemaan?

        On muitakin ketjuja, jotka sellaisia ihmisiä koskettavat?!
        Ei tämä ketju sellaisia palvele jotka olivat kaupan hyllyllä margariinipaketissa vuonna 1986?!
        Heillä ei ole mitään annettavaa, joten????

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vastannut negatiivisesti mihinkään, ja se joka heittää sylttyä aloittajan niskaan voi itse katsoa peiliin. Joku ongelma voi olla, jos ei olisi elänyt vuonna 1986 ja sitä pitää tulla aloitukseen kiukuttelemaan?

        On muitakin ketjuja, jotka sellaisia ihmisiä koskettavat?!
        Ei tämä ketju sellaisia palvele jotka olivat kaupan hyllyllä margariinipaketissa vuonna 1986?!
        Heillä ei ole mitään annettavaa, joten????

        AV

        Etpä niin. Mitä nyt vastannut vittumausesti jokaiselle, joka ei ole mielestäsi riittävän vanha.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vastannut negatiivisesti mihinkään, ja se joka heittää sylttyä aloittajan niskaan voi itse katsoa peiliin. Joku ongelma voi olla, jos ei olisi elänyt vuonna 1986 ja sitä pitää tulla aloitukseen kiukuttelemaan?

        On muitakin ketjuja, jotka sellaisia ihmisiä koskettavat?!
        Ei tämä ketju sellaisia palvele jotka olivat kaupan hyllyllä margariinipaketissa vuonna 1986?!
        Heillä ei ole mitään annettavaa, joten????

        AV

        Sinähän siinä kuikuttelet kaikille, jotka eivät ole olleet tuolloin syntyneet tai kuten hän tuossa edellä, oli hyvin nuori silloin. Asiallisestikin voisi kirjoittaa, vaikka omasi ikäsi sua vituttaisikin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä niin. Mitä nyt vastannut vittumausesti jokaiselle, joka ei ole mielestäsi riittävän vanha.

        Aivan niin, he varmaan vastasivat aloitukseen. Eivät kirjoittaneet esimerkiksi "olisit kysynyt mitä tein 2000", no en kysynyt. Sitä varmaan sitten kannattaa tiedustella toisesta paikasta jossa sellaisia kysellään?

        Mutta joo, en jaksa tyhmiä ihmisiä.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin, he varmaan vastasivat aloitukseen. Eivät kirjoittaneet esimerkiksi "olisit kysynyt mitä tein 2000", no en kysynyt. Sitä varmaan sitten kannattaa tiedustella toisesta paikasta jossa sellaisia kysellään?

        Mutta joo, en jaksa tyhmiä ihmisiä.

        AV

        Eli aivannkuten sanoin,niin vedit herneen nenääsi, kun osa kehtaa olla "liian nuoria". Ei kukaan meistä ole syyllinen siihen, jos sinä ikäkriiseilet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin, he varmaan vastasivat aloitukseen. Eivät kirjoittaneet esimerkiksi "olisit kysynyt mitä tein 2000", no en kysynyt. Sitä varmaan sitten kannattaa tiedustella toisesta paikasta jossa sellaisia kysellään?

        Mutta joo, en jaksa tyhmiä ihmisiä.

        AV

        "Mutta joo, en jaksa tyhmiä ihmisiä."

        Hyvinhän sä näyt itseäsi jaksavan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin, he varmaan vastasivat aloitukseen. Eivät kirjoittaneet esimerkiksi "olisit kysynyt mitä tein 2000", no en kysynyt. Sitä varmaan sitten kannattaa tiedustella toisesta paikasta jossa sellaisia kysellään?

        Mutta joo, en jaksa tyhmiä ihmisiä.

        AV

        Jos toisen vastaus ei sua miellytä, niin voisit sitten asiallisesti myös jättää vastaamatta (jos et kertakaikkiaan asialliseen vastaukseen vitutukseltasi kykene) että alkaa tyhjään rääpiä turpaasi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta joo, en jaksa tyhmiä ihmisiä."

        Hyvinhän sä näyt itseäsi jaksavan.

        Aivan, lue aloitus ja mieti uudelleen.
        Jos et ollut olemassa ko. vuonna, et ole oikea ihminen edes ketjuun vastaamaan?
        Älykkyys, mitä se on? Ei ainakaan sitä mitä itse edustat.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, lue aloitus ja mieti uudelleen.
        Jos et ollut olemassa ko. vuonna, et ole oikea ihminen edes ketjuun vastaamaan?
        Älykkyys, mitä se on? Ei ainakaan sitä mitä itse edustat.

        AV

        Huomaan ja olen huomannut jo monesti aiemmin, että sua tyhmemmäksi on vaikea tällä palstalla mennä. Sä et vain kykene tajuamaan edes yksinkertaisimpia asioita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Anoilla ei varmaan ole, rekatuilla voi olla.

        AV

        En puhunut muista kun itsestäni. Sitähän tässä kysyttiin. Ethän sinäkään ole rekisteröity kirjoitat vaan AV. Ei meinaa mulle mitään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, lue aloitus ja mieti uudelleen.
        Jos et ollut olemassa ko. vuonna, et ole oikea ihminen edes ketjuun vastaamaan?
        Älykkyys, mitä se on? Ei ainakaan sitä mitä itse edustat.

        AV

        Täällä saa kuja tahansa vastata mihin ketjuun haluaa. Se, että siinä räävit päätäsi kertoo, että sinun päästäsi puuttuu kokonaan äly.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut muista kun itsestäni. Sitähän tässä kysyttiin. Ethän sinäkään ole rekisteröity kirjoitat vaan AV. Ei meinaa mulle mitään.

        Tiedän rekattujen keski-iäksi lähelle 50 vuotta.
        Pissiksille tämä aloitus ei ollut edes tarkoitettu. Harmi kun he eivät itse sitä tiedosta.
        Vanhemmat eivät ole opettaneet tapoja, heitäkin varmasti harmittaa mitä tytöstä on tullut?
        Isä itkee, kun vuosia kertyy, eikä työstä tullutkaan mitään:)

        Ei silti kannata luovuttaa, voi sinustakin vielä jotain tulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=yc7lASkatXY

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän rekattujen keski-iäksi lähelle 50 vuotta.
        Pissiksille tämä aloitus ei ollut edes tarkoitettu. Harmi kun he eivät itse sitä tiedosta.
        Vanhemmat eivät ole opettaneet tapoja, heitäkin varmasti harmittaa mitä tytöstä on tullut?
        Isä itkee, kun vuosia kertyy, eikä työstä tullutkaan mitään:)

        Ei silti kannata luovuttaa, voi sinustakin vielä jotain tulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=yc7lASkatXY

        AV

        Minä en ole kirjotanut muuta kuin että olin parin viikon ikäinen. Ja että kirjoitin itsestäni. Pissis ok. Oon kohta 40 ja äiti. Jos vastaus ei mietityttä älä kiinnitä huomiota. Sinusta ei tule enää yhtään mitään muuta kuin matojen ruokaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kirjotanut muuta kuin että olin parin viikon ikäinen. Ja että kirjoitin itsestäni. Pissis ok. Oon kohta 40 ja äiti. Jos vastaus ei mietityttä älä kiinnitä huomiota. Sinusta ei tule enää yhtään mitään muuta kuin matojen ruokaa.

        Oikeassa olet, näin se tahtoo mennä jokaisen ihmisen kohdalla.
        Eihän sinullakaan ole kuin 10 vuotta enemmän, joten ota matokuuri ajoissa:)

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän rekattujen keski-iäksi lähelle 50 vuotta.
        Pissiksille tämä aloitus ei ollut edes tarkoitettu. Harmi kun he eivät itse sitä tiedosta.
        Vanhemmat eivät ole opettaneet tapoja, heitäkin varmasti harmittaa mitä tytöstä on tullut?
        Isä itkee, kun vuosia kertyy, eikä työstä tullutkaan mitään:)

        Ei silti kannata luovuttaa, voi sinustakin vielä jotain tulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=yc7lASkatXY

        AV

        Miksi minua kiinnostaisi rekattujen ikä? Vanhempaini ovat ylpeitä minusta minkälainen olen. Tuntuu että vanhempi ikäpolvi on se joka tarvitsee jonkinlaisen tapakasvatuksen. Minä olen sellaisen saanut kyllä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minua kiinnostaisi rekattujen ikä? Vanhempaini ovat ylpeitä minusta minkälainen olen. Tuntuu että vanhempi ikäpolvi on se joka tarvitsee jonkinlaisen tapakasvatuksen. Minä olen sellaisen saanut kyllä.

        Aivan, muista kirjoitella isälle ja äidille.
        He ovat sinulle riittävän tärkeitä.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän rekattujen keski-iäksi lähelle 50 vuotta.
        Pissiksille tämä aloitus ei ollut edes tarkoitettu. Harmi kun he eivät itse sitä tiedosta.
        Vanhemmat eivät ole opettaneet tapoja, heitäkin varmasti harmittaa mitä tytöstä on tullut?
        Isä itkee, kun vuosia kertyy, eikä työstä tullutkaan mitään:)

        Ei silti kannata luovuttaa, voi sinustakin vielä jotain tulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=yc7lASkatXY

        AV

        Huomaa taas miten aivoton yksilö sä olet ... ei ole ollut syntynyt vuonna -86 tai on juuri ja juuri muutaman kuukauden silloin = pissis. Aikamoinen ikäkriisi näkyy olevan siellä ukolla päällä.

        Sä alotit rääpimisen ja kiukuttelun aivan itse, joten etpä voi kenelkekään käytöstavoista saarnata. Omasi ovat täysin olemattomat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, muista kirjoitella isälle ja äidille.
        He ovat sinulle riittävän tärkeitä.

        AV

        Juuri eilen kävin isäni haudalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa taas miten aivoton yksilö sä olet ... ei ole ollut syntynyt vuonna -86 tai on juuri ja juuri muutaman kuukauden silloin = pissis. Aikamoinen ikäkriisi näkyy olevan siellä ukolla päällä.

        Sä alotit rääpimisen ja kiukuttelun aivan itse, joten etpä voi kenelkekään käytöstavoista saarnata. Omasi ovat täysin olemattomat.

        Ei kai se minun vikani ole jos huudat haluavasi piiskaa?
        https://www.youtube.com/watch?v=WLuALsbfLOI

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, muista kirjoitella isälle ja äidille.
        He ovat sinulle riittävän tärkeitä.

        AV

        Kyllä olemme tekemissä viikoittain. He olivat käymässä juuri luonani viikonloppuna vieraana.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa taas miten aivoton yksilö sä olet ... ei ole ollut syntynyt vuonna -86 tai on juuri ja juuri muutaman kuukauden silloin = pissis. Aikamoinen ikäkriisi näkyy olevan siellä ukolla päällä.

        Sä alotit rääpimisen ja kiukuttelun aivan itse, joten etpä voi kenelkekään käytöstavoista saarnata. Omasi ovat täysin olemattomat.

        Mä olen syntynyt vuonna 85 joulukuussa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se minun vikani ole jos huudat haluavasi piiskaa?
        https://www.youtube.com/watch?v=WLuALsbfLOI

        AV

        Sinähän se sitä piiskaa jatkuvasti kaipaat. Mitään muyta et osaakaan, kun vanhempasi eivät vaivautuneet opettamaan sulle käytöstapoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olemme tekemissä viikoittain. He olivat käymässä juuri luonani viikonloppuna vieraana.

        Toivottavasti kirjoitan vastauksia kahdelle vihastuneelle ihmiselle, muuten alkaa pelottamaan...Isä haudassa ja viikonlopun vieraana. Mjoo, ei kai siinä...

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se sitä piiskaa jatkuvasti kaipaat. Mitään muyta et osaakaan, kun vanhempasi eivät vaivautuneet opettamaan sulle käytöstapoja.

        Tottahan tuo osin on, eivät olleet täydellisiä. Enkä ole minäkään.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen syntynyt vuonna 85 joulukuussa.

        Juu, mä huonasin, että kirjoitit olleesi muutaman viikon ikäinen vuodenvaihteessa -86. Melkoinen venytys tuosta pissikseen. AV on juuri uollaineb kärtyperce, jolta puuttuu alkeellisimmatkin käytöstavat, mutta arroganssia on senkin edestä. Sitten kun on totaalisen raivona, niin alkaa toi "voi sustakin jotain tulla" ja muu vastaava lapsellisuus. Iso pikkukakara.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuo osin on, eivät olleet täydellisiä. Enkä ole minäkään.

        AV

        Ja sen todella huomaa, että sua ei ole kasvatettu lainkaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kirjoitan vastauksia kahdelle vihastuneelle ihmiselle, muuten alkaa pelottamaan...Isä haudassa ja viikonlopun vieraana. Mjoo, ei kai siinä...

        AV

        Ketjusta päätellen taitaa olla useampi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vastannut negatiivisesti mihinkään, ja se joka heittää sylttyä aloittajan niskaan voi itse katsoa peiliin. Joku ongelma voi olla, jos ei olisi elänyt vuonna 1986 ja sitä pitää tulla aloitukseen kiukuttelemaan?

        On muitakin ketjuja, jotka sellaisia ihmisiä koskettavat?!
        Ei tämä ketju sellaisia palvele jotka olivat kaupan hyllyllä margariinipaketissa vuonna 1986?!
        Heillä ei ole mitään annettavaa, joten????

        AV

        Hyvin sulle kuitenkin kelpasi rekatun tarina vuodesta -96. Ei tarvinut yhtään aukoa turpaasi, osasit kirjoittaa asiallisesta, vaikka siihenkin sun olisi pitänyt omalla logiikallasi rääpiä päätäsi ja haukkua älyn puutetta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen todella huomaa, että sua ei ole kasvatettu lainkaan.

        Mitä muuta voisi toivoa? Lentokone teki maahanlaskun ja mangani Kala kasvatti minut.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuta voisi toivoa? Lentokone teki maahanlaskun ja mangani Kala kasvatti minut.

        AV

        Korkeintaan joku susilauma, räkytyksestä, ulvonnasta ja läähätyksestä päätellen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjusta päätellen taitaa olla useampi.

        Ainakin kolme. Itse kun en ole isääni maininnut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeintaan joku susilauma, räkytyksestä, ulvonnasta ja läähätyksestä päätellen.

        Eikö olekin outoa miten romantisoidaan apinan ja suden kasvattamia poikalapsia, ihmisen...ei koskaan.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeintaan joku susilauma, räkytyksestä, ulvonnasta ja läähätyksestä päätellen.

        Unohdit lipomisen. Hän yrittää kovasti lipoa kaikkea naisoletettua muistuttavaa, mutta huonolla menestyksellä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin outoa miten romantisoidaan apinan ja suden kasvattamia poikalapsia, ihmisen...ei koskaan.

        AV

        Saat sinä heitä romantisoida. Pakkohan sun on jotenkin omaa käytöstäsi puolustella.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit lipomisen. Hän yrittää kovasti lipoa kaikkea naisoletettua muistuttavaa, mutta huonolla menestyksellä.

        Öljypulloa tyrkyllä 😀


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit lipomisen. Hän yrittää kovasti lipoa kaikkea naisoletettua muistuttavaa, mutta huonolla menestyksellä.

        Höh, niin pitkää kieltä ei palstalla moni mies omaa, että voisi pitää palstan naiset tyytyväisinä:)
        Sellaisiakin voi olla.

        Itselleni riittää todellisuus, ihmiset joihin voi jopa koskea.
        Illuusiolla kun ei elämässä ole oikein tilaa, voi mennä vaikka elokuviin jos haluaa harrastaa aistiharhoja.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kirjoitan vastauksia kahdelle vihastuneelle ihmiselle, muuten alkaa pelottamaan...Isä haudassa ja viikonlopun vieraana. Mjoo, ei kai siinä...

        AV

        Niin seniori somessa tässä on joku muukin kirjoittamassa. Minun vanhemmat elävät. Ovat kyllä sairaita ja vanhoja jo molemmat isäni on äitini omaishoitaja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljypulloa tyrkyllä 😀

        Jatkuvasti. Ihme kun ei kukaan koskaan lämpene. "Naistenmies", joka saa kylmetettyä naisen kuin naisen. 🙂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, niin pitkää kieltä ei palstalla moni mies omaa, että voisi pitää palstan naiset tyytyväisinä:)
        Sellaisiakin voi olla.

        Itselleni riittää todellisuus, ihmiset joihin voi jopa koskea.
        Illuusiolla kun ei elämässä ole oikein tilaa, voi mennä vaikka elokuviin jos haluaa harrastaa aistiharhoja.

        AV

        Sua ei silti mikään estä yrittämästä ja kyllähän sä sitten livotkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kolme. Itse kun en ole isääni maininnut.

        :)
        Ja joku vielä kirjoittaa etten "kosketa naisia".
        Viha ja rakkaus ovat sukulaistunteita, ei toista ilman toista.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua ei silti mikään estä yrittämästä ja kyllähän sä sitten livotkin.

        Epätoivon vimmalla hän yrittääkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Epätoivon vimmalla hän yrittääkin.

        Se on kyllä huomattu slurps sluuuuurps


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, lue aloitus ja mieti uudelleen.
        Jos et ollut olemassa ko. vuonna, et ole oikea ihminen edes ketjuun vastaamaan?
        Älykkyys, mitä se on? Ei ainakaan sitä mitä itse edustat.

        AV

        AV
        on itse sitä ikäryhmää jo jossa yleisesti ollaan ihan kamalia luonteelta toisille ihmisille
        Ja omataa se mussa ei oo mitään vikaa asenne vaikka olis paljokin muutettavaa...

        Se on kokob 60 ja 70 luvulla vapaakasvaneiden yhteis asenne ongelma jota 80 lukua nuoremmat ei tajua yhtää eikä tarvi tajuta.

        Toivoa vaan sopi ettei itsellä oo keskiiässä vanhuuden kynnyksellä yhtä kamala luonne...

        Nuorenpi Sivusta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mä huonasin, että kirjoitit olleesi muutaman viikon ikäinen vuodenvaihteessa -86. Melkoinen venytys tuosta pissikseen. AV on juuri uollaineb kärtyperce, jolta puuttuu alkeellisimmatkin käytöstavat, mutta arroganssia on senkin edestä. Sitten kun on totaalisen raivona, niin alkaa toi "voi sustakin jotain tulla" ja muu vastaava lapsellisuus. Iso pikkukakara.

        Miten noihin noin 60 vee ikäryhmään onkin uponnut niin paljon noita kärttyperserseitä
        Meidän vanhempien ikäpolvi on ns ihan pilalla asenteelta
        Terveisin viikko 86 vuoden puolella syntynyt kohtalotoveri...


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Anoilla ei varmaan ole, rekatuilla voi olla.

        AV

        Miten sä tollai päättelet ton asian??


    • Anonyymi
      UUSI

      Ajokortista oli hädin tuskin muste kuivunut kun vein silloisen tyttöystävän ajelulle vm. 73 Ford Escortilla keltainen wunderbaum taustapeilissä heiluen :D

      -Pietari

    • UUSI

      14 vuotiaana minulla oli ensimmäinen bändi ja tietenkin silloin haaveili että siitä tulee kuuluisa ja suosittu jne ja kyllä siitä melkein tulikin, ennen kuin lopahti koko homma... Olisi voinut toki keskittyä opiskeluun enemmän. Sen ikäinen lapsi tarvitsee aika paljon ohjausta, että asiat rullaisi paremmin. Nyt elämä on ihan kaikkea muuta, kuin mitä silloin olis osanut kuvitellakaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Upea tarina ja haave.

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Upea tarina ja haave.

        AV

        Kiitos. 😊


    • Anonyymi
      UUSI

      1986 olin 17, kesä meni ihanan pojan kanssa seurustellessa. Rakastin hirveästi. Kuuntelin Doorsia koko kesän. Jatkoin lukion tokalla.

      • Anonyymi
        UUSI

        Nuori rakkaus, ainakin ensirakkaus on ikuista.
        Pieni paikka sydämessä varattu.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuori rakkaus, ainakin ensirakkaus on ikuista.
        Pieni paikka sydämessä varattu.

        AV

        Ei se ainakaan mulla ole ollut. Satuin juttelemaan hänen kanssaan vuosia myöhemmin. Hän on ihan eri ihminen ja se paikka sydämessä kuoli siihen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ainakaan mulla ole ollut. Satuin juttelemaan hänen kanssaan vuosia myöhemmin. Hän on ihan eri ihminen ja se paikka sydämessä kuoli siihen.

        Noinkin voi käydä, molemmat ovat muuttuneet, ei vain se toinen.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin voi käydä, molemmat ovat muuttuneet, ei vain se toinen.

        AV

        Mä olen kyllä ihmisenä aikalailla sama kuin silloin, niin huolestuttavalta kuin se kuulostaakin. Hänestä en sen sijaan tiedä mahtoiko hän lopulta koskaan ollakaan sitä mitä luulin. En tiedä, mutta en tajunnut lainkaan mistä olin aikanaan hänessä edes pitänyt. Se oli outo tunne. En hän siis mitenkään inhottava tai muuta negatiivista ollut, mutta täydellisen neutraali, hajuton ja mauton.


    • Anonyymi
      UUSI

      Muuttaisin monta asiaa.

    • UUSI

      8 vuotiaana? Tuskin mietin muuta kuin mitä nenästä voi kaivaa? 😆

      Parisuhteista ei ollut mitään hajua, ehkä saatoin keksiä just, että tietyistä hengareista sain oivia rokkaputkia, mihin pihlajanmarjat soveltui oivallisesti ammukseksi. 😄

      • Anonyymi
        UUSI

        Eikös elämä ollutkin helppoa, piti vain valita sopivat marjat valittuun putkeen?
        Nyt ei putkia, eikä marjoja niin vain enää vaihdeta:)

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös elämä ollutkin helppoa, piti vain valita sopivat marjat valittuun putkeen?
        Nyt ei putkia, eikä marjoja niin vain enää vaihdeta:)

        AV

        No nyttenkin kaikki on muokattavissa yhä...ei eroa tuohon aikaa siinä mielessä.

        Nyt miettii tietysti enempi seuraamuksia, että vaikka olisi kiva vaikka sinua ampua pihlajanmarjalla otsaan, ihan vaan sellaisessa "hähähää"-ajatuksessa, se voi myös viedä sinulta näkökyvyn ja ihan sellaista en haluis...


      • Anonyymi
        UUSI
        Disseisback kirjoitti:

        No nyttenkin kaikki on muokattavissa yhä...ei eroa tuohon aikaa siinä mielessä.

        Nyt miettii tietysti enempi seuraamuksia, että vaikka olisi kiva vaikka sinua ampua pihlajanmarjalla otsaan, ihan vaan sellaisessa "hähähää"-ajatuksessa, se voi myös viedä sinulta näkökyvyn ja ihan sellaista en haluis...

        No, olet oppinut elämän aikana edes jotain:)

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olet oppinut elämän aikana edes jotain:)

        AV

        Syy ja seuraus-suhteen... jep.

        Joskus sitä tietty keksi, että voi tapahtua vahinko, toista voi sattua... mutta varsinainen innovaatio oli se, että toisten satuttamisella voi aiheuttaa itselleenkin ongelmia.

        Siitä vielä eteenpäin, keksi, että vsikka itselleenkin ongelmista ei sinäällään olisi väliä, ne voisivat tulevaisuudessa aiheuttaakin niitä. Eli kun polttaa sillat, ei niitä toinen ehkä haluakaan rakennettavan omalle puolen.... onneksi en liioin ole poltellut siltoja. 🙂


      • UUSI

        Oi minkä muiston sä D toitkaan mulle mieleen lapsuudesta ❤


      • UUSI
        originalpieninainen kirjoitti:

        Oi minkä muiston sä D toitkaan mulle mieleen lapsuudesta ❤

        Ai? 🙂


    • Anonyymi
      UUSI

      En ollut tuolloin vielä syntynyt.

      • Anonyymi
        UUSI

        Sori, mutta tähän saa kirjottaa vain jos on ollut vuonna -86 vähintään teini. Muuten on tyhmä ja pissis ja AV:ta harmittaa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Alottajan kannattaa mennä kirjottamaan tämä ikärajotettu alotuksensa tonne ikäryhmiin. Sitten ei kukaan nuorempi erehdy tähän häntä kiusaamaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Olin 30 -vuotias mies. Tavallinen, ujo ja varmaan melkoinen nahjus, varsinkin naisasioissa. Naisiin en kovin paljon ollut "siinä mielessä" tutustunut. Joitakin lieviä kokemuksia muutamasta toki oli. Vähällä siis pääsin.

      Seuraavana vuonna sitten nykyinen vaimoni "iski" minut kokemattoman "pojan" ja olen nyt kolmen lapsen ja kahden lapsenlapsen tyytyväinen pappa.

      Päivääkään en ole katunut sitä, että näin kävi. Olen kiitollinen, monesta syystä tähän asiaan liittyen.

      Haaveilinko silloin jotakin, en muista täysin varmasti, mutta olen lähes täysin varma, että en haaveillut. Ehkä kuitenkin syvällä sisimmässäni toivoin... ja varovainen toive ainakin osittain toteutui.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei sitä kaikkia haaveitaan muista, eikä pienempänä ehkä ymmärtänyt kaikesta edes haaveilla.
        Kiitollinen saa olla, jos olisi elänyt saman ihmisen kanssa noinkin pitkään. Nykypäivänä se on jo harvinaista.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI

        Olet 2 vuotta äitiäni vanhempi. Terveisin 34-vuotias sinkkumies.


    • Anonyymi
      UUSI

      Olisin sanonut, että synnyin vasta -88, mutta tähän ei kai vissiinkään ollut lupa sellaista kertoa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ilmeisesti et muista vuotta 1986?
        Kiitos kuitenkin kun kerroit meille tärkeän vuosilukusi, se lämmittää meidän jokaisen mieltä.
        88 on muuten onnenluku, elämä tulee kohtelemaan sinua silkkihanskoin.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et muista vuotta 1986?
        Kiitos kuitenkin kun kerroit meille tärkeän vuosilukusi, se lämmittää meidän jokaisen mieltä.
        88 on muuten onnenluku, elämä tulee kohtelemaan sinua silkkihanskoin.

        AV

        Kiitos tyhjänpäiväisestä vittuilusta. Osaatko sä mitään muuta?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tyhjänpäiväisestä vittuilusta. Osaatko sä mitään muuta?

        Muistatteko itsenne vuonna 1986?

        Aloitukseen kannattaa vastata. Moni muistaa itsensä tuhannen vuoden takaa. Uudestaan syntyneet, toisessa hahmossa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistatteko itsenne vuonna 1986?

        Aloitukseen kannattaa vastata. Moni muistaa itsensä tuhannen vuoden takaa. Uudestaan syntyneet, toisessa hahmossa.

        En. Olen varmaan silloin ollut jossain limbossa.


    • UUSI

      1986.....

      Täytin sinä vuonna 12vuotta,
      Olin aika villi tai jotain, samanlainen höslä ja pölisevä kun vieläkin tavallaan kai...
      Mutta myös sulketunut, surullinen pelokas...

      Rehellisesti sanottuna,
      mulla ei kamalasti ole muistikuvia sieltä jostain kun sulkenut niin paljon mielestä asioita...
      Ainakaan hyviä eikä varsinkaan kotoolta...

      Lapsena pitäis saada olla lapsi,
      Sekä haluta olla lapsi...
      Ilman huolia, murheita ja sellasta mukavaa...

      Ite toivoin vaan että oispa aikuinen jo,
      pääsis pois kotoa ja kukaan ei voisi enää
      Ikinä määrätä mun tunteita,
      ja saisin ite päättää missä oon ja mitä teen
      sun muuta..
      Sekä vaihtelevasti toivoin ettei mua olisi olemassakaan...


      1986 tuli telkkarista öööh,
      olikohan hittimittarista tai sellasesta
      toi linkin biisi.. 😈❤

      Se antoi mulle jotenkin potkua ja jaksamista
      niin hullulta ku kuulostaakin...

      https://youtu.be/9WF9gvOgNuA?si=YsqWMv7R7PHPgHVz

      • Anonyymi
        UUSI

        Kiitos tarinastasi. Olihan tuo aikakausi monelle lapselle erilaista mitä nyt on, tosin on nytkin monenlaisia kohtaloita. Joskus vanhemmat eivät ymmärrä olevansa vanhempia, oma ego edellä ja lapset jäävät taustalle.

        Kasarihan oli musiikillisesti rikasta aikaa.

        Muotikin oli moninaista. Oli hevarit, punkkarit, hipit ja muitakin tyylejä.
        Naisilla ja tytöillä hiusten greppaus muodissa, miehilläkin hiustyyli oli moninaista. Värit ja meikkaus, kokonaisuus ulkomuodissa edusti sanomaa. Mitä sanomaa kenelläkin oli siten niittivöineen mielessä.

        Yksi kasarin outous oli seuraava, huulet törröllään menevä kundi.
        https://www.youtube.com/watch?v=VdphvuyaV_I


        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tarinastasi. Olihan tuo aikakausi monelle lapselle erilaista mitä nyt on, tosin on nytkin monenlaisia kohtaloita. Joskus vanhemmat eivät ymmärrä olevansa vanhempia, oma ego edellä ja lapset jäävät taustalle.

        Kasarihan oli musiikillisesti rikasta aikaa.

        Muotikin oli moninaista. Oli hevarit, punkkarit, hipit ja muitakin tyylejä.
        Naisilla ja tytöillä hiusten greppaus muodissa, miehilläkin hiustyyli oli moninaista. Värit ja meikkaus, kokonaisuus ulkomuodissa edusti sanomaa. Mitä sanomaa kenelläkin oli siten niittivöineen mielessä.

        Yksi kasarin outous oli seuraava, huulet törröllään menevä kundi.
        https://www.youtube.com/watch?v=VdphvuyaV_I


        AV

        Outous mukamas 😚🤩
        No ehkä hetero miehet ei niin ainakaan myönnä että aika hot hot .... 😍🥰🤤

        Tää on iha hirmuisen outoa,
        just muistin osan mitä unta näin viime
        vaiko toissa yönä pätkä unilla...
        Joku kreppaili mun hiuksia ....

        Mut jooh, törröhuuli billy...

        https://youtu.be/PinBVYKQGeM?si=C8pxUgBHOdaneET-

        Oi voi...
        Huoooh....

        https://youtu.be/ClxXDfvtoj0?si=-u-6i9QsOLFkDG1E


    • UUSI

      Se ydinvoimalaonnettomuus mulla tuli heti mieleen vuodesta 1986. Olin silloin peruskoulussa ja asuin luonnollisesti vanhempieni luona. Ei peruskoululaisella haaveita ollut muuta kuin jostain tietokonepeleistä. Vuonna 1986 mulla oli Commodore 64 ja tuona vuonna pelailin, sillä muistaakseni, Elite nimistä peliä sekä muutamaa muuta. OIkeastaan en muista mitä pelejä oli juuri tuona vuonna. Kuusnepan olin saanut loppuvuodesta 1984. Luin ahkerasti Mikrobittiä ja tykkäsin paljon rinnakkaisluokalla olevasta tytöstä, mutta tuolloin en ollut vielä saavuttanut sukukypsyyttä, joten pitäminen oli lapsentasolla. Kaverit ja tietokoneet olivat keskiössä vuonna 1986.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe