Ulkomaalaiset maksaa veroja Suomen, perse hiessä painaa orjaduunia , että tietyt ihmiset sais ylisuurta palkkaa tekemättä juuri mitään. Vaikka kuinka käy koulua ja on töissä ja ahkera niin tässä maassa ei makseta palkkaa , millä yksin asuva pärjäis . Rikkaat yrittäjät kuka tienaa hyvin saa kaiken maailman tukirahoja vaikka palkka 7000 euro kk jne. Missä on tasa - arvo ihminen kuka painaa kunnon duunia 2000 euro kk ja sitt ihminen kuka ei tee juuri mitään tienaa 10 000 - 200 000 euro kk kun on niin korvamaaton ja tärkeä henkilö :D Minä kun olin viimeksi töissä halusin koko ajan ryypätää itsensä hengiltä. Terveys oli niin huono töiden takia , että en pystynyt es käymään kaupassa tai ole autossa tai linkissä kun sain paniikkikohtauksia. Nyt kun olen työttömänä ollut olen todella iloinen , nautin jokaisestä päivästä. Minun jalanjälki on pieni saatutaan vähän en omista autoa jne. Kumpi on isompi kuluu työtön kuka saa tukirahoja 860 - 960 euro kk vai hyvätuloinen kuka tienaa 10 000 - 200 000 euro kk ja saa vielä kaiken maailman eturahat& tukirahat. Töihin ei ole mitään asia alle 3000 euro netto lapasen. Se on vaan minun mielpide koko asiasta.
Endinen ahkera töissä ja koulussa käyvä ihminen.
9
185
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen kotoisin todella köyhästä maasta. Minulla ei ole ollut vanhempiä kuka pystyisi auttaa minua rahan tilanteen kanssa tai rahallisesti. Minä oli 11 vuotias kun menin ensimmäistä kertaa töihin koulun sivusta kahdeksi viikoksi. Minun polkupyörä varastettiin ja piti saa uuden polkupyörän rahat kasan. Minun lapsus oli jo töitä kun silloin kasvatettin kaikki ruoka sun muu.
- Anonyymi
Sittenhän pärjäät täällä loistavasti. Suomikin oli köyhä maa vielä 50-60luvuilla, sitten neukkujen ansiosta kauppa kävi. Nyt kun pitää omillaan pärjätä, siitä ei tule mitään. Velaksi vaan ottavat kaiken, kun on pakko. Ei neukut enää elätä.
Täälläkin oli kenkä- ja vaatetehtaita! Ajatelkaa! Nyt ostetaan temusta halpaa vaateroskaa eurolla takki ym.
Parvekkeellakin voi jopa kasvattaa ruokaa.
- Anonyymi
Sehän johtuu aivan siitä, että kaikki varakkaat sopivat itse itselleen palkast. Yritysjohtajat ym rikkaat, ovat kaikki jollain tavoin sidoksissa eduskunnnan työläisiin, ja sitä kautta ovat hyväveli sopimuksissa mukana, luvaten pulin ja toisin etuja toisilleen.
Ei heitä haittaa rikollinen tausta, hyväksikäyttäminen, loisiminen, kouluttamattomuus, tyhmyys ym, kunhan on eduskunnassa hommissa niin kaikki hoituu.
Siellä valheet, rikollisuus, huijaus, hyväksikäyttö ym tavat jotka ei siedä päivänvaloa, ovat arkipäivää.
Mitä enempi rikollista teet, sen parempia virkoja on luvassa. - Anonyymi
"Rikkaat yrittäjät kuka tienaa hyvin saa kaiken maailman tukirahoja vaikka palkka 7000 euro kk jne. "
Niin ja sitten jos olet sopivan verkoston ja puolueen sopiva jäsen, niin porukka voi hoitaa sinut SOTE-johtajaksi vaikkapa 17 000€/kk palkalla.
Saat hyvän liksan siitä, että sössit ja hölmöilet ilman mitään vastuuta tai tuottavuus velvoitetta kivassa ilmastoidussa konttorissa. - Anonyymi
Miksi tulin Suomen. Minun maassa sai silloin 200 - 250 euro kk palkka ja täällä 2000 - 2500 euro kk niin kyllä nuorta ihmistä raha ja työ kiinnostaa. Silloin oli Suomessa asiat hyvin kaikki oli halpaa 18-19 vuotta takaisin. Nykyään on mennyt ostovoima alas ja kuka ei halua enää palkka maksaa. Halutan vaan , että kaikki työ tehdään ilman palkkaa.
- Anonyymi
Suomen tulon rahat tienasin myös 17 vuotiaana painamalla töitä 2 viikkoa sahalla.
- Anonyymi
Täällä on monen isovanhemmat olleet sahalla töissä 40 vuotta ja silti on eläke 1200. Miltä kuulostaa? Onko Suomi ihannevaltio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on monen isovanhemmat olleet sahalla töissä 40 vuotta ja silti on eläke 1200. Miltä kuulostaa? Onko Suomi ihannevaltio?
merkillistä, sillä minä olen pappa (isovanhempi) ja tein töitä ihan tavallisena
työntekijänä noin 40 vuotta. Eläkettä saa sen verran, että netto alkaa kakkosella.
Velipoika teki sen verran ylitöitäkin, että saa 2-300€/kk enemmän eläkettä, joten
ihmettelen sitä porukkaa, jolle on eläkettä kertynyt vain köyhyysrajan verran.
Oliko olematon palkka vai risainen työhistoria ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
merkillistä, sillä minä olen pappa (isovanhempi) ja tein töitä ihan tavallisena
työntekijänä noin 40 vuotta. Eläkettä saa sen verran, että netto alkaa kakkosella.
Velipoika teki sen verran ylitöitäkin, että saa 2-300€/kk enemmän eläkettä, joten
ihmettelen sitä porukkaa, jolle on eläkettä kertynyt vain köyhyysrajan verran.
Oliko olematon palkka vai risainen työhistoria ???Palkka on ollut pieni eikä aina riittänyt töitä. Välillä työttömänä, talvisaikaan.
Eikä kakkosella netto alkavia palkkoja duunareilla niin vaan ole.
Lähisukulaisella alle sen, vaikka ollut myös lähes 40 vuotta, varastomiehenä.
Milläs ne selität?
Sitten on tietysti ollut näitä, jotka teki ylitöitä vuositolkulla, he kyllä keräsivät hyvät eläkkeet. Siinä kohtaa uskon sen kakkosella alkavan nettopalkan.
Terveisin duunari eläkkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763472
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272139Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831985Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191530- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261368Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71334Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671287Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531055