Kuinka henget koetellaan?

Anonyymi-ap

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Hurmoshenki on yleisin valheen henki, mikä pitää tunnistaa ja pysäyttää.

Heti kun suusta alkaa tulla epämääräistä hengen vaikuttamaa sekavaa molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy siltä käskevällä äänellä: Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?
Jos henki ei heti vastaa mitään, niin toista kysymys kovemmalla ja käskevämmällä äänellä.

Jeesus antoi tämän ohjeen, kuinka henkiä koetellaan ja tutkitaan. Kysy hengen nimeä.

Mark.5:9
"Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

18

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuningas Saul menetti Pyhän Hengen ja sai tilalle pahan hurmoshengen.

      Pyhä Henki ja paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      1. Sam. 18:10

      Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

      Musiikki ja hengelliset laulut helpottaa oloa kummasti.

    • Anonyymi

      Minä tilin uskoon jo lapsena. En saanut mitään opetusta, minkä alaluokilla opettajat kertovat, mutta en ymmärtänyt Jeesuksestakaan mitään, enkä uskaltanut kysyä mitään. Rukoilin mekaanisesti siunausta omaisilleni. Joskus kun ajattelin näitä ihmeellisiä asioita yksin, niin tunsin oudon rauhan laskeutuvan mieleeni. Tunsin myös jonkun kuvottavan saastaisen löyhkän tulevan huoneeseeni ja huomasin ajattelevani pahoja ajatuksia. Nuorena aloin jo olla varma hyvän ja pahan olemassa oloista. Etsin hyvää täysin yksin, sillä opettajaa ei ollut. Luin Raamattua ja Pyhä Henki alkoi selkeästi opastaa minua. Jumalan janoni oli hirvittävä ja eräänä yönä tunsin Pyhän Hengen valtaavan mieleni, mutta samaan aikaan aloitti itse paholainen hyökkäilynsä. Ne olivat raivokkaita ja juimia. Toisaalta taas Jeesus käänsi pahoja asioita hyviksi aivan ihmeellisesti. Pahan ja hyvän, oppii kyllä tuntemaan helposti koettelemattakin. Nyt paholainen häipyy heti, kun käsken, mutta se käyttää omaisiani välikappaleena hyökkäilyssään. He eivät ole uskossa, joten esirukoukset eivät ehdi parantaa heitä, kun paha valtaa taas heidät. Mutta tunnen Jumalani rakkauden minua kohtaan. Hän kuulee rukoukseni aina. Mutta omaisteni on ensin tultava uskoon, ennenkuin heidän tilanteensa paranee. Siksi esirukouksesssani jätän heidät Jeesuksen haltuun, sillä Hänellä on taito auttaa oikealla tavalla.

      • Anonyymi

        Henkilökohtaiset tuntemukset voivat olla hyvin vahvoja ja ihmiset reagoivat asioihin ja tilanteisiin erilailla ja yrittävät hengellistää asioita omilla järjenpäätelmillään.
        Hengellisistä asioista ja uskonasioista tulee erilaista informatiota ja julistusta, niin että monelta menee pää sekaisin kun niitä alkaa miettimään ja itseensä soveltamaan.


    • Anonyymi

      Aikanaan kun oli isoja mielisairaaloita, niissä oli kokonaisia "Jeesus-osastoja" potilaita.
      Uskonlahkot tuottaa paljon uskontojen uhreja.

    • Anonyymi

      Alottaja vääristää tekstejä. Hän lisää siihen sanoja, joita ei koko Raamatussa ole.
      Onko kyseessä Pyhän Hengen pilkka????

    • Anonyymi

      1Kor.14:
      Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.
      3. Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi.

    • Anonyymi

      Koettelu tapahtuu sormilla mekon alta.

    • Anonyymi

      Paavali oli valheveikko ja keksi tarinat ihmisissä olevista eriarvoisista henkilahjoista eli armolahjaoppi on valhetta.
      Jeesus ei siitä puhu yhtään mitään.
      Jumala ei jaa Henkeä mitalla.
      Kellä on Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki ne lahjat, mitä Pyhä Henki edustaa.

      • Anonyymi

        Paavali hajotti seurakuntia omilla valheillaan ja sai näin houkuteltua itselleen omia seuraajia, jotka olivat kapinassa Jumalaa ja totuutta vastaan. Jumala heittikin Paavalin Saatanan kuritettavaksi, eikä ottanut pahahenkistä demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali hajotti seurakuntia omilla valheillaan ja sai näin houkuteltua itselleen omia seuraajia, jotka olivat kapinassa Jumalaa ja totuutta vastaan. Jumala heittikin Paavalin Saatanan kuritettavaksi, eikä ottanut pahahenkistä demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen"

        Paavali ei kulkenut Jeesuksen seurassa maan päällä, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.

        Paavali keksi oman kristinuskon, joka upposi moneen kuin tyhjään päähän konsanaan.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paavalin opetukset ja kirjeet on hänessä asustaneen Saatanan enkelin inspiroimia
      (The messenger of Satan, King James käännös)

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Jäikö nalkkiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö nalkkiin?

        Vahva demoni piti Paavalia vallassaan.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


      • Anonyymi

        Paavali ei luopunut synnin tekemisestä, eikä pitänyt sitä edes pahana asiana.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


    • Anonyymi

      Ei kaikki "apostolit" ole oikeita. Paavalia kannattaa varoa.

      Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

    • Anonyymi

      1. Joh. 4:1

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

    • Anonyymi

      Jer. 29:26

      'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe