Muutama havainto, vaikka en itse aja paljoa maanteitä mutta joskus.
- Jonoja muodostetaan.
- Ajetaan liian lähellä.
- Ei ohiteta.
Tarvitaan vain yksi rekka tai muu vähän hitaammin, eli alle 100km/h ajava niin perässä tulee 10-20 autoa stressaten, pumpaten, perässä roikkuen. Ohita nyt näitä sitten, itse en siis ns stressaa mutta ihmettelen vaan. Koitappa ajaa näiden kanssa vakionopeudensäädin päällä niin edes 200 METRIN väli seuraavaan ei riitä että pitää säätää vakkaria, osaltaan välillä johtuen siitä etä rekkapena hyytyy myös mäkiin ja nopeus laskee mutta ei se kaikki syy ole sielläkään. Sitten jos aikoihin ohittaa niin mahdollisesti kun joutuu palaamaan omalle kaistalle niin joutuisi näiden pässinpäiden sekaan runnomaan ahtaisiin väleihin, joka voisi olla ihan oikein vittuilumielessä että pitäkää reilut välit että voi ohittaa mutta ei... Jonossa nytkitään rytkitään kakokaan ja oksennetaan, nopeus pumppaa koko ajan...
Tätä on maantie ajaminen apinoiden kanssa.
T: Pk-seutulainen ammattikuski.
Maantiellä ei osata ajaa
27
385
Vastaukset
- Anonyymi
Nopeuden jojoilu, eli nopeuden jatkuva muuttuminen ja seilaaminen on liikenteen sujuvuuden kannalta kuin rutto.
- Anonyymi
Kovin on suppea liikennealue sinulla, jos pääasiassa ajelet katuverkossa, etkä useinkaan maanteillä.
- Anonyymi
Miksi sun pitäs ohittaa? Voisit keskittyä itse ajamaan kaukana muista muun liikenteen mukana, niin ei mitään hätää.
Niin sekunnin turmaväleillä ajetaan ja joskus on korttikin saatu ehkä kirjekurssilla.- Anonyymi
Miksi ei voisi 100 alueella ajaa nopeammin kuin 80-90km/h? Koska edellä menevät muodostavat pitkän aasijonon.
Sitähän minä just teenkin, ajan 200 metrin päässä siellä jonon viimeisimmästä koska kun ei voi ohittaa niin miksi olla lähempänä, helpompaa ajaa vakkari päällä kaukana pumppaavasta jonosta. - Anonyymi
Miten se onnistuu, että ajetaan kaukana muista mutta kuitenkin muun liikenteen mukana?
Jos kerran olet ajo-oikeutesi saanut kirjekurssilla, niin kerro miten se onnistuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se onnistuu, että ajetaan kaukana muista mutta kuitenkin muun liikenteen mukana?
Jos kerran olet ajo-oikeutesi saanut kirjekurssilla, niin kerro miten se onnistuu?Ajoradan suuntaisesti se onnistuu pitämällä nopeuteen suhteutettuna sopiva turvaväli ja liikkuu samaa nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei voisi 100 alueella ajaa nopeammin kuin 80-90km/h? Koska edellä menevät muodostavat pitkän aasijonon.
Sitähän minä just teenkin, ajan 200 metrin päässä siellä jonon viimeisimmästä koska kun ei voi ohittaa niin miksi olla lähempänä, helpompaa ajaa vakkari päällä kaukana pumppaavasta jonosta.Jos edessä on rekka tai jokin muu ajoneuvo, jonka max-nopeus on 80 km/t. Esimerkiksi…
- Anonyymi
Mene ohi vaan koko pskasta.
- Anonyymi
Niinpä.. Monesti liian pitkä ohitus jos edes on mahdollistakaan vastaantiljoiden, joutuisi ajamaan hirmuisesti ylinopeutta. Sitten jos ei voikkaan ohittaa kaikkia niin joudut ahtautuu johonkin jonon väliin. Mieluummin vaan sitten jää köröttelee jonon hännille. Se haittaisi vähemmän että jono olisi vaikka kilometrin mittainen kun siellä olisi reilut välit palata omalle kaistalle, voisi siis ohittaa.
- Anonyymi
Ennen oli kaikki paremmin, ei ollut ohituskaistoja niin ihmiset osasi ohittaa. Osattiin seurata tietä ja liikennettä mutta nyt kytätään vaan nopeutta ja hinkataan toisen luukussa kiinni. Sitten ajetaan vaikka 100km perässä odotellen ohituskaistaa.
- Anonyymi
”Ennen” kuoli enemmän väkeä liikenteessä. Oli enemmän sellaisia liikkeellä, jotka luulivat itsestään liikoja. Heidän teoistaan kärsivät valitettavan usein myös sivulliset.
- Anonyymi
Kyllä nykyään osataan ajaa ja vieläpä oikein hyvin.
Todella moni tienkäyttäjä on vaihtanut orjalliset liikennesäännöt joustavaan ajotapaan, joka perustuu terveen järjen käyttöön.
Säännöt on sääntöjä, mutta kun itse oman maalaisjärjen käytöllä niitä pykäliä sopivasti venyttää, niin liikkuminen tien päällä sujuu paljon paremmin.- Anonyymi
Niitä oman maalaisjärjen avulla sääntöjä venyttäneitä kaavitaan sitten kallioleikkauksista ja asvaltin pinnasta silloin tällöin. Harmillisesti vievät myös ihan fiksuja ihmisiä mukanaan. Mutta jatka vaan maalaisjärkesi käyttöä, koska eihän juuri sinulle käy koskaan pippeli huonosti, eikä takiasi kenellekään sivullisellekaan. Ikinä varmasti koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä oman maalaisjärjen avulla sääntöjä venyttäneitä kaavitaan sitten kallioleikkauksista ja asvaltin pinnasta silloin tällöin. Harmillisesti vievät myös ihan fiksuja ihmisiä mukanaan. Mutta jatka vaan maalaisjärkesi käyttöä, koska eihän juuri sinulle käy koskaan pippeli huonosti, eikä takiasi kenellekään sivullisellekaan. Ikinä varmasti koskaan.
On niitä muitakin. Ei kaikki maalaisjärjellä ajelevat kaahaa kolmea sataa moottoritien rampissa väärään suuntaan.
Moni ottaa nopeusrajoituksen viitteellisenä, myös alaspäin.
Ryhmittäytymisessä näkee paljon terveen järjen käyttöä, samoin erilaisissa pysäköintitavoissa.
- Anonyymi
Ennen "osattiin" ajaa. Lyhytkin suoran pätkä, niin ohi vaan vauhdilla ja tuurilla. Toivottiin ettei sieltä mäennyppylän takaa tule ketään. Onneksi autoja oli vähemmän, joten todennäkäköisyys nokkakolariin oli pienempi.
- Anonyymi
Juuri näin. Jonon tekee ne pari kolme ensimmäisen hitaan puskurissa roikkujat. Letka onkin sitten niin pitkä, ettei ainakaan perävaunu perässä ole mitään mahdollisuutta ohittaa vaan ajellaan 60-90 nopeutta vaihdellen satasen alueella ja leikitään junaa.
Ohituskaistan kohdalla kaikki edessä olevat hidastelijat nostavat nopeudet sitten 110 - 120 pintaan :)
Ehkä me suomalaiset olemme syntyneet jonottamaan- Anonyymi
Miksi sitä perävaunu perässä pitäisi ohittaa se 90km/h tunnissa ajava kun lakikaan ei sitä salli?
Se, että ohituskaistan tullen nopeus nostetaan siinä sallittuun tai lievästi yli on oikein ja luonnollista.
- Anonyymi
Kuinka kovaa pitää ajaa ettei joku ääliö tule takapuskuriin vaatimaan lisää vauhtia kun ei osaa ohittaa.
- Anonyymi
260 km/h nopeutta ajellessa niitä pe..kärpäsiä on ainakin vähemmän.
- Anonyymi
Aina löytyy asennevammaisia peräpään haistelijoita, vaikka oma nopeus olisi mikä tahansa.
- Anonyymi
Eipä suomalaisilla etäisyyksillä ohittelemisesta ole mitään hyötyä.
Ohittelijan näkee uudelleen seuraavissa liikennevaloissa viereisellä kaistalla, huoltoasemalla kolmen kilometrin päässä tai poliisin ratsiassa. Kyllä silloin naurattaa.- Anonyymi
"Moni ottaa nopeusrajoituksen viitteellisenä, myös alaspäin."
Selvennätkö, mitä tuolla tarkoitat? Ei insinöörin aivoille selvinnyt. - Anonyymi
Missä poliisin ratsiassa, hihihii!
Aihe on maantiellä ajaminen ja sen ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Moni ottaa nopeusrajoituksen viitteellisenä, myös alaspäin."
Selvennätkö, mitä tuolla tarkoitat? Ei insinöörin aivoille selvinnyt.Nopeusrajoitus 80km/h.
Terveellä järjellä voi ajatella, että hyvin tässä voi vetää 95km/h, koska olen hyvä kuski, minulla on turvallinen auto ja keli on hyvä.
Terveellä järjellä voi ajatella, että hyvin tässä voi vetää 65km/h, koska olen hyvä kuski, minulla on turvallinen auto ja keli on hyvä. - Anonyymi
Käy joskun kehä 3 sen ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Moni ottaa nopeusrajoituksen viitteellisenä, myös alaspäin."
Selvennätkö, mitä tuolla tarkoitat? Ei insinöörin aivoille selvinnyt.Viesti, johon vastasit, ei kuitenkaan käsitellyt "viitteellisenä" sanaa mitenkään. Asialla todennäköisesti tarkoitetaan, että jotkut käsittävät liikennesäännöt ja rajoitukset lähinnä ohjeina, eikä määräävinä sääntöinä.
- Anonyymi
Mikä on suomalainen etäisyys? Onko muunmaalaisia etäisyyksiä ja jos on, niin mikä niistä on sitten paras?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832