Yle Teksti-TV Sivu 111/1
KOTIMAA YLE24 PERJANTAI
SDP hylkäsi rajamiesten pakkolain
SDP:n eduskuntaryhmä ei hyväksynyt
lakiesitystä rajavartijalakon
rajoittamista koskevasta pakkolaista.
Asian käsittely päättyy samalla
eduskunnassa. SDP:n ryhmä pitää ensi-
sijaisena ratkaisuna sovun löytymistä
työmarkkinaosapuolten välillä ja vetoaa
sen nopeaksi aikaansaamiseksi.
Pakkolain mukaan lakon ulkopuoliset
Rajavartiolaitoksen virkamiehet olisivat
hoitaneet lakonalaisia tehtäviä.
Poikkeuslaki olisi ollut voimassa
yleisurheilun MM-kisojen ajan 10.
heinäkuuta - 14. elokuuta.
Keskusta vedätti hallituksessa SDP-SAK-Halosen vaalirekeä,
kun suostui moiseen sossujen kikkailuun!
Presidentti T. Halosen antama lakialoite kaatui SDP-SAK:n toimesta.
Kuka hölmöläinen saattoi edes ajatella että Hakaniemen punikit eivät olisi edeltä käsin sopineet median käytöstä oman klooriansa kirkastamiseksi. Hakaniemen ideologia ei varmuudella anna periksi lähteä hallitustalolla murtamaan minkään valtakunnan lakkoa!
Halonen pääsi esiin aktivisti-presidenttinä antamalla Hakaniemessä ennalta sovitun raa'an mainostempun mukaisen esityksen. Hän otti "maan äitinä" kantaa vakavassa asiassa kokien huolta MM-kisojen tuottamista riskeistä kansalaisten turvallisuudelle, jos rajoilla ei valvonta toimi. lakoilun suhteen.
SDP-SAK:n punikit peluuttivat taas eduskuntaa ja ennen muita Keskustaa, joka lähti kirkkain silmin mukaan tuohon Halosen täkyyn ja halpahintaiseen punikki-pompotteluun.
Eipä olisi todellakaan vaadittu suurta oivaltajaa havaitsemaan, että punakoneen kanta ei kuuna päivänä voi olla mikään muu kuin nyt julkistettu Halosen esityksen kaataminen.
"Eihän korppi korpin silmää noki, eikä koira koiraa pure"..
Koska ystävämme siellä eduskunnassa ja hallituksessa oppisivat edes alkeet punakoneen terrorin ohjekirjan sisällöstä?
SDP-SAK-Halonen sai reilun 1.000.000 euron arvoisen mainosajan aatteelleen ja Halosen pressa- kampanjalle, ilmaiseksi muutaman tunnin toistoineen TV:n uutis -ja ajankohtaislähetysten parasta mainosaikaa keskimäärin miljoonan katsojan kontakteilla kertaa neljä-viisi. Hakaniemelle ei tästä mainos-iskusta kukaan lähetä laskua.
Punakoneen media-oppineet todella osaavat asiansa:
Halosen lakialoitteen katalalla tempulla junaillun tosi-kovan TV -ja mediamainoksen kulut lankeavat veronmaksajille, kuten SDP-SAK:n vedätyksissä kuuluukin, jälleen!
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-Keskusta
Keskusta taas SDP vedätyksessä
13
633
Vastaukset
Keskustan kunnallisvaaliehdokas Seppo Hietanen puhuu tapansa mukaan jälleen kerran pötyä. No, tämä ei ole uutta palstaa vähän kauemmin seuranneille. Kerimäki -nimimerkki on yleensä varma tae paskan puhumisesta ja hallusinaationäkyihin perustuvista mielipiteistä. Ei tämäkään kerta tee poikkeusta.
Tarja Halone ei liene ollut asiassa mitenkään aloitteellinen. Keskustalainen poliitikkomme ei vaan tunne valtiosääntöämme ja poliittista päätöksentekojärjestelmää riittävästi ymmärtääkseen tämän. Asian esittely ja samalla valmistelu kuuluu SM:lle. Tämän hetkisetn tietojen mukaan ministeri Wideroos (RKP) olisi ollut asiassa aloitteellinen. Presidentin esityshän takoittaa vain sitä, että hän on hyväksynyt esittelevän ministerin esityksen eikä asiasta silloin valtioneuvostossa äänestetä. Kunnallisvaaliehdokas Hietasella tämäntapaiset asiat liebevät tyysti outoa ja uusia. Mutta tuskin juuri muu puolue asettaisikiaan ehdokkaakseen henkilöitä, joiden tiedontaso lähentelee arvoa nolla ja omintakeinen mielikuvistus arvoa 10, kun asteikko on 0-10.
Kyllähän demarit ovat tässä asiassa töpänneet, ei siitä ole epäselvyyttä. Mutta presidentin vika tämä asia kyllä näytä olevan, vaikka Hietasen näyt toista osoittavatkin.
Hallitus kyllä ansaitsee kritiikkiä tämän esityksen osalta. On aika käsittämätöntä, että esitys on tehty näin salakähmäisesti ja kiireellä. Jos asia nimittäin on kansallisen turvallisuuden valossa merkittävä, olisi valmisteluun pitänyt uhrata pietempi aika ja kutsua eduskunta tarvittaessa kesken kesälomien päättämään asiasta. Kansallista turvallisuutta uhkaavat asiat ovat nimittäin sen luontoisia, että ne menvät kesälomienkin edelle.- viidenteen..
Olet arvostellut täällä EU:n maatalaouspolitiikkaa ja vaatinut pienempiä (60 luvun yksiköitä), mutta samalla pitänyt ruoan hintaa liian korkeana.
Onko niin, että sinä et pääse sieltä "luukustasi", tai sinua ei päästetä katsomaan tämänpäivän kukoistavaa maaseutua kun et näytä tietävän, missä nykyään mennään?
Pakettipeltoja ei juurikaan näy ja kaikki on hyvin hoidetun näköistä. Ja lisää vain peltoja raivataan koko ajan. Kiitos EU:n.
Turhaan sinä olet huolissasi maaseudun tulevaisuudesta! - palRR
viidenteen.. kirjoitti:
Olet arvostellut täällä EU:n maatalaouspolitiikkaa ja vaatinut pienempiä (60 luvun yksiköitä), mutta samalla pitänyt ruoan hintaa liian korkeana.
Onko niin, että sinä et pääse sieltä "luukustasi", tai sinua ei päästetä katsomaan tämänpäivän kukoistavaa maaseutua kun et näytä tietävän, missä nykyään mennään?
Pakettipeltoja ei juurikaan näy ja kaikki on hyvin hoidetun näköistä. Ja lisää vain peltoja raivataan koko ajan. Kiitos EU:n.
Turhaan sinä olet huolissasi maaseudun tulevaisuudesta!Minä puolestani olen lähinnä huolestunut veronmaksajien tulevaiuudesta ja maksukyvystä.
Nykyinen runsaisiin tukiaisiin perustuva maatalouspolitiikka imee verovaroja ja kansallisia resursseja aivan väärään suuntaan.
Suomalainen veronmaksaja ja suomalainen yhteiskunta on kepulaisten sitomana kiinni tukiaisautomaatin maksamisessa. Ja samaan aikaan yhteiskunnan peruspalvelut, kuten sosiaali, terveys ja koulutus ovat taloudellisessa kriisissä. Mutta maatalouteen riittää rahaa ja MTK vaatii aina vaan lisää. viidenteen.. kirjoitti:
Turhaan sinä olet huolissasi maaseudun tulevaisuudesta!Teen vuosittain aina kesäisin maaseutukierroksen juuri tätä silmällä pitäen. Viime vuonna rapotoin myös havainnoistani täällä. Kierros ulottuu aina pohjoisimpaan Suomeen asti. Tänä vuonna on vähn suunnitelmissa käydä katsastamassa Pohjois-Karjalan tilannetta. Lappi on minulle aina mieluinen luonnon puolesta, joten ehkä sielläkin tulee käytyä.
En ole ollut lainkaan huolissani Suomen luonnon puolesta, lukuunottamatta maatalouden aiheuttamaa vesitöjen pilaamista, mistä on syytäkin olla huolissaan. Olen kuitenkin enemmän huolissani ihmisten puolesta. Keskusta on huijannut maaseudun ihmisiä saadakseen kannatusta. Hiedä kohtalonsa minua huolettaa. Miksi panna puolueen kannatus ihmisten edun edelle? Toisaalta se on kyllä näiden ihmistenkin oma vika. Ottamalla asioista selvää, olisi nopeasti selvinnyt Keskustan politiikan kataluus ja epäinhimullisyys. Pakosti tulee Faust mieleen, mutta ei tietenkään ihan samoissa sfääreissä.- oppimista..
palRR kirjoitti:
Minä puolestani olen lähinnä huolestunut veronmaksajien tulevaiuudesta ja maksukyvystä.
Nykyinen runsaisiin tukiaisiin perustuva maatalouspolitiikka imee verovaroja ja kansallisia resursseja aivan väärään suuntaan.
Suomalainen veronmaksaja ja suomalainen yhteiskunta on kepulaisten sitomana kiinni tukiaisautomaatin maksamisessa. Ja samaan aikaan yhteiskunnan peruspalvelut, kuten sosiaali, terveys ja koulutus ovat taloudellisessa kriisissä. Mutta maatalouteen riittää rahaa ja MTK vaatii aina vaan lisää.näissä asioissa!
Etkö sinä vieläkään (muka) tajua sitä, että se tuki on siinä ruoan hinnassa!
--- Tulee mieleen muinainen Rooma, missä myös sirkushuvit olivat kansalaisille ilmaisia. - meni!!
Mielipidepankki kirjoitti:
Teen vuosittain aina kesäisin maaseutukierroksen juuri tätä silmällä pitäen. Viime vuonna rapotoin myös havainnoistani täällä. Kierros ulottuu aina pohjoisimpaan Suomeen asti. Tänä vuonna on vähn suunnitelmissa käydä katsastamassa Pohjois-Karjalan tilannetta. Lappi on minulle aina mieluinen luonnon puolesta, joten ehkä sielläkin tulee käytyä.
En ole ollut lainkaan huolissani Suomen luonnon puolesta, lukuunottamatta maatalouden aiheuttamaa vesitöjen pilaamista, mistä on syytäkin olla huolissaan. Olen kuitenkin enemmän huolissani ihmisten puolesta. Keskusta on huijannut maaseudun ihmisiä saadakseen kannatusta. Hiedä kohtalonsa minua huolettaa. Miksi panna puolueen kannatus ihmisten edun edelle? Toisaalta se on kyllä näiden ihmistenkin oma vika. Ottamalla asioista selvää, olisi nopeasti selvinnyt Keskustan politiikan kataluus ja epäinhimullisyys. Pakosti tulee Faust mieleen, mutta ei tietenkään ihan samoissa sfääreissä.sinun höpötykses!
- höpötystä...
Teen vuosittain aina kesäisin maaseutukierroksen juuri tätä silmällä pitäen. Viime vuonna rapotoin myös havainnoistani täällä. Kierros ulottuu aina pohjoisimpaan Suomeen asti. Tänä vuonna on vähn suunnitelmissa käydä katsastamassa Pohjois-Karjalan tilannetta. Lappi on minulle aina mieluinen luonnon puolesta, joten ehkä sielläkin tulee käytyä.
En ole ollut lainkaan huolissani Suomen luonnon puolesta, lukuunottamatta maatalouden aiheuttamaa vesitöjen pilaamista, mistä on syytäkin olla huolissaan. Olen kuitenkin enemmän huolissani ihmisten puolesta. Keskusta on huijannut maaseudun ihmisiä saadakseen kannatusta. Hiedä kohtalonsa minua huolettaa. Miksi panna puolueen kannatus ihmisten edun edelle? Toisaalta se on kyllä näiden ihmistenkin oma vika. Ottamalla asioista selvää, olisi nopeasti selvinnyt Keskustan politiikan kataluus ja epäinhimullisyys. Pakosti tulee Faust mieleen, mutta ei tietenkään ihan samoissa sfääreissä.niin minä syön vanhan suojeluskunnan manttelini!
T. "siinä oli typeryyden koko kirjo". .
Toveri Mielipidepankki sanoo:
*** Keskustan kunnallisvaaliehdokas Seppo Hietanen puhuu tapansa mukaan jälleen kerran pötyä. No, tämä ei ole uutta palstaa vähän kauemmin seuranneille. Kerimäki -nimimerkki on yleensä varma tae paskan puhumisesta ja hallusinaationäkyihin perustuvista mielipiteistä. Ei tämäkään kerta tee poikkeusta.
SH vastaa:
Kovin kiihtynyt toveri M-pankki on jäänyt taisteluhautoihin riitelemään (kuin Kapi olisi hän) ja ampuu sieltä edelleen moneen suuntaan, enimmäkseen kuitenkin länteen, ..ja paha kyllä posauttelee lähinnä omaan koipeensa.
Kaksi juttua menee tuossa vihan riivaamalla toverilla poskelleen:
Saitilla on sana vapaa debatille, mutta eri mieltä olevan kirjoittajan henkilöön liittyvä sättiminen ei kuulu noihin vapauksiin. Sellainen puuha jättää veetuilijasta hieman ikävän vaikutelman, - eikö mies hallitse itseään kun noin raivoaa?
Sitten..:
Mitä kuntavaaleihin tulee on niiden nimissä kaikinpuolinen riehuminen ja herjaaminen "ohiammutun sorsan syömistä"!
Herätys siellä bunkkerissasi toveri M-pankki, "laskit Urpo väärin kuntavaalit menivät jo viime vuonna, lokakuussa 2004."
Toveri M-pankki sanoo:
*** Tarja Halone ei liene ollut asiassa mitenkään aloitteellinen. Keskustalainen poliitikkomme ei vaan tunne valtiosääntöämme ja poliittista päätöksentekojärjestelmää riittävästi ymmärtääkseen tämän. Asian esittely ja samalla valmistelu kuuluu SM:lle. Tämän hetkisetn tietojen mukaan ministeri Wideroos (RKP) olisi ollut asiassa aloitteellinen.
SH vastaa;
Valtiosääntöä ei alkujutussa siteerata, kuten M-pankkikin hieman rauhoituttuaan kyllä ymmärtää.
Toveri M-pankki ei lainkaan tiedä että asian taustalta löytyy T. Halosen tahto, jonka SDP:n toverit sitten jo toissailtana huomasivat lapsukseksi ja jutun kärki käännettiin eilen havaittuun suuntaan, pois Haloisesta,
Kritiikissään M-pankki nojautuu eilisiin uutisiin, jossa aihetta "kummasteltiin" toveritoimittajien monella suulla, kun "joku" oli antanut mahtikäskyn että "Tarsasta ette enää asiaan liitä".
M-pankki ei näemmä ole ollut tarkkana toissapäiväisessä mediaseurannassa, kun aihetta käsiteltiin ensi kerran hieman hapuillen. Silloin ei juttua tehnyt toimittaja (ei ehkä ollut stalinisti kuten M-pankki itse vahvasti vaikuttaa olevan) kierrellyt vaan totesi muun ohessa että aiheesta on ottanut kantaa T. Halonen.
Kun toveri M-pankki on nyt kovin vihainen, niin ei hän tietenkään usko tätä. Siksi kannattaa kaivaakin valmiiksi Tasavallan presidentin kanslian yhteystiedot, jossa ehkä joku vielä muistaa mitä Halonen toissapäivänä ohimennen mainitsi.
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-Keskusta- anti keris
höpötystä... kirjoitti:
niin minä syön vanhan suojeluskunnan manttelini!
T. "siinä oli typeryyden koko kirjo".Todistetusti Mielipidepankki ei ole KKK, joten ala popsia palttootasi. Kerro vain paikka ja aika, niin tuon ketsuppia mausteeksi.
- JormaKKorhonen
höpötystä... kirjoitti:
niin minä syön vanhan suojeluskunnan manttelini!
T. "siinä oli typeryyden koko kirjo".Aloitatko kaulasta vai helmasta sen manttelisi syönnin? Nimittäin siihen sinun pitää nyt ryhtyä.
Minä olen ollut torstai aamusta klo 07.30 tähän päivään klo 13.45 matkalla, jolla minulla varmasti ei olisi ollut
a) mahdollisuuttakaan, mutta
b) ei pienintäkään halua kirjoitella tänne.
Oli nimittäin paljon muuta ja mielenkiintoisempaa tekemistä ja keskustelua. Tein siitä juuri äsken yhden avauksen ja kohta laitan vielä toisen.
Sinun päässäsi ei ole kirjoa, vaan yksi musta möykky sitä ihtiään. - JormaKKorhonen
En ole ollut lainkaan huolissani Suomen luonnon puolesta, lukuunottamatta maatalouden aiheuttamaa vesitöjen pilaamista, mistä on syytäkin olla huolissaan. Olen kuitenkin enemmän huolissani ihmisten puolesta. Keskusta on huijannut maaseudun ihmisiä saadakseen kannatusta. Hiedä kohtalonsa minua huolettaa. Miksi panna puolueen kannatus ihmisten edun edelle? Toisaalta se on kyllä näiden ihmistenkin oma vika. Ottamalla asioista selvää, olisi nopeasti selvinnyt Keskustan politiikan kataluus ja epäinhimullisyys. Pakosti tulee Faust mieleen, mutta ei tietenkään ihan samoissa sfääreissä....joka vuosi, jopa kesin talvin, useita matkoja kotimaassa. Juuri tulin yhdeltä pieneltä sellaiselta, josta kerron avauksessani ylempänä.
Huomaan, että olet joutunut poissaollessani ottamaan päällesi minulle tarkoitettua törkyä, mutta lienet ravistanut sen samantien pois niskastasi.
- heinähattu
Miksi ihmeessä päätit laittaa uusintana tuon "lostavan" juttusi.
Ja tiedoksesi, toivottavasti korjaat ennenkuin postitat tuon "hengentuotteesi" seuraavan kerran.
Kyse ei ole eikä voi olla Tarja Halosen lakialoitteesta. Kansanedustajat tekevät lakialoitteita, ei presidentti.
Presidentin osuus esittelyssä, kun hallitus antaa lakiesitykset eduskunnalle on täysin tekninen ja muodollinen. Lakesitykset on päättänyt ja muotoillut hallitus, ei presidentti.Halonen aloitti jupinan aiheesta, mutta jo toissailtana Hakaniemen politrukit huomasivat sammakon pääseen esiin, ja niinpä alkoi seli-seli, kuten jokainen eilisiä uutisia seurannut havaitsi.
Mene sinä häirikkö röykeilemään "sääntö-opeillasi vaikkapa jonnekin perinekillan muikunpaistajaisiin", mutta täällä älä häiritse, vanhan sekopään jorinoillasi, alkuun pääsevää debattia.
Muutenkin on niin että pysy sinä Telluzz-häirikkö kaukana henkilö-veetuiluissasi, siisti törkyinen turpasi ja pysy jo kaukana, juttujen "laittaja", heh..
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-Keskusta
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472