Vip Cruisen höyrylaivat ajokiellossa.

Anonyymi-ap

136

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tainnut olla asiat kunnossa. Luulisin että alukset katsastetaan ajokauden alussa ennen käyttöön ottoa.

    • Anonyymi

      Joko ne liikkuu?

      • Anonyymi

        Eivät taida liikkua!
        Öljyä vuotavat


      • Anonyymi

        Kyllä liikuu..ilman lupaa. Kuskasi suurlähettiläitä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko tuota nyt sitten helpompi klikata vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuota nyt sitten helpompi klikata vai mitä?

        Onhan tuo helpompi kirjoittaa kuin aloituksen litania!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo helpompi kirjoittaa kuin aloituksen litania!

        Yhtä helppo kopioida kumpikin linkki.


    • Anonyymi

      Mutta miksi SS Heinävesi on juuttunut Laitaatsillan telakalle?

      • Anonyymi

        Sen höyrypannu on vähän notkollaan. Oli kuulema lämmitetty kylmää pannua liian nopeasti höyrykuumaksi eli teräs ei saanut laajentua "rauhassa" vaan veti pannun pohjaa venkuralle. Käyttäjän mielestä ei tietenkään haittaa eikä ole painevaaraa mutta katsastajan mielestä on. Muutama vuosi sitten kyselivät remontin hintoja, mutta kun about 20 000 - 30 000 E, on jouduttu jättämään seisomaan. Muuten tosi OK paatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen höyrypannu on vähän notkollaan. Oli kuulema lämmitetty kylmää pannua liian nopeasti höyrykuumaksi eli teräs ei saanut laajentua "rauhassa" vaan veti pannun pohjaa venkuralle. Käyttäjän mielestä ei tietenkään haittaa eikä ole painevaaraa mutta katsastajan mielestä on. Muutama vuosi sitten kyselivät remontin hintoja, mutta kun about 20 000 - 30 000 E, on jouduttu jättämään seisomaan. Muuten tosi OK paatti.

        No huh


    • Anonyymi

      Onko kyse laivoista vai henkilöstön pätevyyksistä?

    • Anonyymi

      Opettele lukemaan,,,
      Ote artikkelista, "vika on korjattu ja laivat risteilevät jälleen perjantaina."

    • Anonyymi

      Ei tainnu mennä katsastukset läpi tänään!
      Palokuntakin kävi ihmettelemässä öljyvuotoa Leinosen laivoissa!

      • Anonyymi

        tilannehuone.fi sivustolta poimittua,,,
        12.07.2024 13:54:34 / öljyvah./ymp.onnet. vesistössä: pieni


      • Anonyymi

        Eipä ole ensimmäinen kerta. 2021 huhtikuussa lorotti niin että koko satama haisi ja palokuntaa tarvittiin silloinkin. Kahteenkin otteeseen ellen väärin muista.


    • Anonyymi

      Heinävesi laivakin lorotteli jätöksiään minne sattu välillä,,,
      Huom. Olin joskus kansipoikana siellä.

    • Anonyymi

      Ajokiellossa ollut höyrylaiva kuljetti luvatta diplomaattivieraita Savonlinnassa heinäkuun alussa.

      Liikenne- ja viestintävirasto Traficom oli asettanut savonlinnalaiset höyrylaivat Punkaharjun ja Saariston ajokieltoon perjantaina 5. heinäkuuta. Traficomin mukaan laivoista löytyi vika, jonka vuoksi ne asetettiin käyttökieltoon.

      Lauantaina 6. heinäkuuta rauhanvälitysjärjestö CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation ja Savonlinnan Oopperajuhlat järjestivät tilaisuuden, johon osallistui suurlähettiläitä 14 maasta sekä CMI:n ja Suomen ulkoministeriön edustajia.

      Lähde: YLE uutiset 15.07

      • Anonyymi

        Ka kulukihan tuo Punkaharju-laeva aennae eellessäpäevänä elikkä pyhänä, näimpä iha omin silimin:D:D:D


      • Anonyymi

        Lähtikö kipparilta nyt pätevyyskirja kuivumaan? Kun alus ei ole merikelpoinen, ei sillä saa matkustajia kuljettaa.


      • Anonyymi

        Huhhuh, hieman keulii nyt yrittäjällä. Vika paineastiassa on potentiaalisesti hengenvaarallinen. Tiutisen kattilan räjähdyksessä menehtyi 24. Toivottavasti tulee riittävän vakavat seuraamukset toisten hengellä leikkimisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ka kulukihan tuo Punkaharju-laeva aennae eellessäpäevänä elikkä pyhänä, näimpä iha omin silimin:D:D:D

        No miksipä ei, sen ajokielto purettiin myöhään perjantai-iltana.


    • Anonyymi

      Mutta Itä-Savossa ei uutiskynnys ylity :D

      • Anonyymi

        Paikallispravda:
        "Tänään 20:52
        Ylen mukaan diplomaattivieraita kuljetettiin ilman lupaa savonlinnalaisen yrityksen Vip Cruisen ajokiellossa olleella höyrylaiva Saaristolla heinäkuun alussa. Ylen mukaan liikenne- ja viestintävirasto Traficom asetti Vip Cruisen kaksi höyrylaivaa, Saariston ja Punkaharjun ajokieltoon perjantaina 5. heinäkuuta.

        Seuraavana päivänä lauantaina 6. heinäkuuta rauhanvälitysjärjestö CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation ja Savonlinnan Oopperajuhlat järjestivät 14 maan suurlähettiläille ja CMI:n ja Suomen ulkoministeriön edustajille tilaisuuden, johon kuului risteily Saaristo-laivalla, Ylen jutussa kerrotaan."


      • Anonyymi

        Ei varmasti.
        Lehden toinen nimi on Savonlinskaja Pravda (=Savonlinnan Totuus)


    • Anonyymi

      Höyrykattiloillahan kannattaakin leikkiä.

      Moni ei ehkä muista höyrylaiva Jannen onnettomuutta mutta onneksi tarkastajat muistaa. Viallinen höyrykattila tai putkisto on hengenvaarallisia laitteita.

      Toivottavasti joku viranomainen puuttuu tuon hömelön kipparin toimintaan hyvän sään aikana. Kaveri höseltää kuin apukoululainen.

    • Anonyymi

      Miksi ei Paul Wahl? Piti päästä esille, siksi Saaristo. Päällikön pätevyyskirja vaatimukset eivät ole samat.

      • Anonyymi

        Kipparoiko se Leinonen edelleen kaikkia aluksiaan kuljettajakirjalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipparoiko se Leinonen edelleen kaikkia aluksiaan kuljettajakirjalla?

        No milläpä muulla. Kapteenin takki ostettu pilailuvälinekaupasta. Siis captainin takki :D


    • Anonyymi

      Salassapitosopimuksiin vedoten. Ei siinä ole mitään salassapitosopimuksia, kun Traficom pistää laivat ajokieltoon.

      • Anonyymi

        Se on jännä juttu, että savonlinnan päättäjät ei halua avoimuutta. Ehkä se on osasyy siihen että savonlinna on kuoleva kaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännä juttu, että savonlinnan päättäjät ei halua avoimuutta. Ehkä se on osasyy siihen että savonlinna on kuoleva kaupunki.

        Korruptoitunut kaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännä juttu, että savonlinnan päättäjät ei halua avoimuutta. Ehkä se on osasyy siihen että savonlinna on kuoleva kaupunki.

        Ketkä ”savonlinnan päättäjät” ei halua avoimuutta? Tässä on pelkästään yksi savonlinnan kokoomuksen päättäjä ollut salailemassa omaa toilailuansa vesillä. Muut päättäjät ei liity tähän mitenkään.


    • Anonyymi

      Voi voi, aina sattuu ja tapahtuu kun tämä piällikkö on asialla. Eikö ne laivat voisi pitää kunnossa ja katsastettuina ettei joutuisi kiusallisten uutisten kohteeksi.

      • Anonyymi

        Isukki se nauttii thaikun iloista ja poika edustaa kaupunkiamme!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isukki se nauttii thaikun iloista ja poika edustaa kaupunkiamme!?

        Ei tullu yllätyksenä nämä viimeiset uutiset.


    • Anonyymi

      Toivottavasti laivurileikeistä ei vielä joskus seuraa otkes uutisointia.

    • Anonyymi

      Asioita on tulkittu.

      Paikallispravda tänään:
      "Savonlinnalaisen Vip Cruisen höyrylaivojen Punkaharjun ja Saariston paineastiaongelmat eivät toissaviikolla tulleet ilmi katsastustilanteessa, kuten julkisuudessa aiemmin on kerrottu. Merenkulun valvonnan päällikkö Aleksi Uttula Traficomista kertoo Traficomin saaneen heinäkuun alussa ulkopuolisen ilmiannon, että laivoissa voisi olla vikaa.
      – Ilmiannon perusteella asiaa tietenkin selviteltiin ennen kuin ryhdyttiin toimenpiteisiin. Tuli ilmi turvallisuusasioita, jotka vaikuttivat laivan koneiston käyttöön. Katsottiin, että on parempi, että ne korjataan ennen kuin niiden kanssa ajetaan.
      Uttula ei tarkkaan tiedä, miten asia on tullut esille, koska hän ei itse ollut tilannetta hoitamassa.


      Toimitusjohtaja Leinonen kertoo saaneensa tiedon Saariston ja Punkaharjun käyttökiellosta myöhään perjantai-iltana 5. heinäkuuta.
      – Tuli viesti, että laivat pitäisi laittaa käyttökieltoon. Laivat olivat kumminkin ajokunnossa ja turvallisia, koska höyryn kulkua pystyy siirtämään toiseen paikkaan. Mutta paineastialaki sanoo, että astiat pitää korjauksen jälkeen katsastaa ja tarkistaa.
      – Laitoin Traficomiin viestiä silloin perjantaina, että voidaanko katsastusta siirtää arkipäivään, kun nyt on sesonki päällä ja kun laivat ovat täysin kunnossa ja turvallisia. Ensin ei tullut selvää vastausta, mutta lauantai-iltana sieltä tuli ehdoton "ei".

      Tarkoitatko että Saaristo oli kunnossa ennen lauantain, heinäkuun 6. päivän diplomaattiristeilyä, mutta sitä ei ollut tarkistettu?
      – Niin juuri. Siinä ei ollut katsastus voimassa.

      Diplomaattiristeily oli lauantaina päivällä. Olit itse ajamassa sitä risteilyä. Tiesitkö vai etkö, että Saaristo oli käyttökiellossa?
      – Tiesin, mutta odotin Traficomilta vastausta, voiko katsastuksen siirtää arkipäivään. Tein oman ratkaisun siinä kohtaa. Ehkä se oli virheratkaisu, ja myönnän kyllä virheen.
      – Mutta laiva oli täysin turvallinen. Haluttiin vielä varmistaa se korjaamalla tiiviste. Avattiin luukut, laitettiin uudet tiivisteet, korjattiin ja katsastettiin. Laivat ovat huippukunnossa nyt.

      Tiedätkö, kuka teki ilmoituksen painelaitteiden häiriöstä Traficomille?
      – En tiedä, oliko ilmoitus lähtöisin meiltä vai jostain muualta. Minun pitää se selvittää. Meillä on tietenkin konemestarit laivoissa, ja me pidämme hyvää huolta laivoista.
      – Jos konemestari huomaa paineastiassa häiriöitä, meidän pitää ryhtyä toimenpiteisiin ja paineastialain mukaan pitää pyytää tarkastaja käymään.

      Miten todennäköistä mielestäsi on, että teidän oma konemestarinne olisi huomannut vian ja ilmoittanut Traficomille, mutta ei sinulle?
      – Totta kai tehdään tarvittavat toimenpiteet, jos jotain pitää korjata. En tiedä tilannetta tarkkaan. Olin itse silloin luksusristeilyllä Paul Wahlilla Sulkavalla ja Puumalassa."

      • Anonyymi

        Ainahan niitä kateellisia löytyy pienemmillekin yrittäjille täällä Savossa.
        Halutaan ihan tahallaan mollata ja vaikeuttaa niitten töitä, jotka jotain uskaltavat/viitsivät täällä yrittää. Turvallisuus kuitenkin se tärkein asia.


      • Anonyymi

        Paul Wahlin pääliköllä täytyy olla vähintään laivurinkirja. No ehkä J..Leinonen oli vain oppaan roolissa mukana.
        Kuka tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paul Wahlin pääliköllä täytyy olla vähintään laivurinkirja. No ehkä J..Leinonen oli vain oppaan roolissa mukana.
        Kuka tietää?

        Oli Dastidton lipparina tisyeilyllä. Olo silloin myös Paul Wahlin mukana. Nopea mis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli Dastidton lipparina tisyeilyllä. Olo silloin myös Paul Wahlin mukana. Nopea mis.

        Opetelkaa ensin kirjoittamaan, ennen kuin alatte juoruilemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetelkaa ensin kirjoittamaan, ennen kuin alatte juoruilemaan!

        Viesti kirjoitett sairaalan vuoteella, yhdellä kädellä. Ei onnistu. Ottakaa asioista ensin selvää. Vai mitä?

        Kiinnostuuko Traficom seuraavaksi Paul Wahlin seikkailuista? Kippari allekirjoittaa laivapäiväkirjan. Jokaisen matkan miehistöluettelo täytyy löytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan niitä kateellisia löytyy pienemmillekin yrittäjille täällä Savossa.
        Halutaan ihan tahallaan mollata ja vaikeuttaa niitten töitä, jotka jotain uskaltavat/viitsivät täällä yrittää. Turvallisuus kuitenkin se tärkein asia.

        Ainahan näitä kateellisia riittää, onneksi Janne osaa ne suodattaa pois ja keskittyä yrittämiseen ja Savonlinnan kehittämiseen. Yllättäen tukesille tullut ulkopuolinen vinkki, joku kuullut esson baarissa jutun ja siltäpohjalta tehnyt kantelun. Eihän siinä laivassa vikaa ollut, huollonjälkeinen katsastus suorittamatta. Ja toiseksi painelaitteiston käyttäjä ja laivuri on erikseen, tukesin sivuilta löytyy kuka on painelaitteistosta vastaava henkilö ja mitkä vaadittavat paperit löytyy, B tai A konemestarin pätevyys vähintään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetelkaa ensin kirjoittamaan, ennen kuin alatte juoruilemaan!

        viestit kirjoitettu päissään joten vähän saa olla kirotus vihreitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan näitä kateellisia riittää, onneksi Janne osaa ne suodattaa pois ja keskittyä yrittämiseen ja Savonlinnan kehittämiseen. Yllättäen tukesille tullut ulkopuolinen vinkki, joku kuullut esson baarissa jutun ja siltäpohjalta tehnyt kantelun. Eihän siinä laivassa vikaa ollut, huollonjälkeinen katsastus suorittamatta. Ja toiseksi painelaitteiston käyttäjä ja laivuri on erikseen, tukesin sivuilta löytyy kuka on painelaitteistosta vastaava henkilö ja mitkä vaadittavat paperit löytyy, B tai A konemestarin pätevyys vähintään.

        No eipä ole pitkä aika kun suodatin reistaili ja ”kapteeni” keskittyi kehittämään kaupunkia lähinnä oikeusteitse ja uhkailemalla että vie upean liiketoimintansa muualle. Ilmeisesti ei Oulussa tai muissa saimaan kaupungeissa ollut ”laituripaikkoja vapaana” kun edelleen Savonlinnassa pörrää. Oikeusjutunkin vielä hävisi.

        https://savonmaa.fi/articles/article/vip-cruise-haastaa-kaupungin-oikeuteen-sopimusrikkomuksesta


    • Anonyymi

      Kateelliiset valittaa. Kuka pääsee näihin hommiin?

      Kuukleta:

      Suomen ja Saksan presidettiparit Savonlinnassa (YouTube)

      • Anonyymi

        No onhan kapteeni Jannella tarvittavat pätevyydet, kun kipparoi presidenttipareja Savonlinna-laivalla.


    • Anonyymi

      Kateuskortin vetäminen esiin tuntuu olevan kokoomuslaisille hyvin yleistä.

      On käsittämätöntä, että joku höpöttää kateudesta kun kyse on turvallisuusasioista.

      • Anonyymi

        Millaisesta turvallisuusuhasta ajattelet tässä olevan kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisesta turvallisuusuhasta ajattelet tässä olevan kyse?

        Eikö se ole jo monta kertaa todettu mistä riskistä on kyse? Etkö ymmärrä sitä?

        Ellei säännöt koske lellipoikia niin ne ei koske sitten ketään. Se kannattaa aina pitää mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisesta turvallisuusuhasta ajattelet tässä olevan kyse?

        Kyseessä oli paineastia. Mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli paineastia. Mieti sitä.

        Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?

        Miksi Traficom laittoi laivat ajokieltoon ja miksi niitä korjattiin vielä viikko, vaikka Leinonen sanoi niiden olevan kunnossa. Huvikseenko Capitain Janne piti laivat satamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?

        "On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään."?

        Jaa että Itukka olisi kertonut jotain negatiivista Leinosesta? Jos muut lehdet kertoo ensin niin sitten ehkä muutaman päivän päästä, mutta ei kyllä ensimmäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?

        Tuskin nyt sentään koko kaupunki on ollut vaarassa tässä tapauksessa kun paukapäinen kippari toimi kuin pikkukalle tivolissa. Riskien vähättely on idioottimaista.

        On ihan hyvät syyt, että suomessa otetaan tietyt asiat tosissaan. Tosin en ihmettele, että suomen venäläisimmässä kylässä jotkut ei sitä halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Traficom laittoi laivat ajokieltoon ja miksi niitä korjattiin vielä viikko, vaikka Leinonen sanoi niiden olevan kunnossa. Huvikseenko Capitain Janne piti laivat satamassa?

        Niin, tämä olisi juuri kiinnostava tietää millainen ja keneen kohdistunut vaara oli olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään."?

        Jaa että Itukka olisi kertonut jotain negatiivista Leinosesta? Jos muut lehdet kertoo ensin niin sitten ehkä muutaman päivän päästä, mutta ei kyllä ensimmäisenä.

        Tämä viesti on hyvä esimerkki ns. negatiivisesta kateudesta. Se on täysin riippumatonta puolueista, tai korkeintaan niin että vasemmalla sitä ilmenee enemmän kuin oikealla.
        Viesti sisältää ensinnäkin oletuksen, että paikallinen lehti ei kohtele laivuria kuten muita. Lisäksi nähtävissä on kirjoittajan harmistus siitä että näin ei ole.
        Positiivinen kateus, jollaista esim. Pohjanmaalla yleisesti on, esiintyisi toisessa muodossa. Siinä kadehtija hankkisi itse höyrylaivan, ehkä useampia, ja ryhtyisi laivurina kilpailemaan kaikista asiakkaiden rahoista ja suurista EU-tuista. Käsittääkseni joutilaita höyrylaivoja löytyisi kyllä, mutta jostain syystä tässä ketjussa moitittu laivuri taitaa olla alueella ainoa joka pitää tätä, Savonlinnalle merkittävää matkailuperinnettä yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti on hyvä esimerkki ns. negatiivisesta kateudesta. Se on täysin riippumatonta puolueista, tai korkeintaan niin että vasemmalla sitä ilmenee enemmän kuin oikealla.
        Viesti sisältää ensinnäkin oletuksen, että paikallinen lehti ei kohtele laivuria kuten muita. Lisäksi nähtävissä on kirjoittajan harmistus siitä että näin ei ole.
        Positiivinen kateus, jollaista esim. Pohjanmaalla yleisesti on, esiintyisi toisessa muodossa. Siinä kadehtija hankkisi itse höyrylaivan, ehkä useampia, ja ryhtyisi laivurina kilpailemaan kaikista asiakkaiden rahoista ja suurista EU-tuista. Käsittääkseni joutilaita höyrylaivoja löytyisi kyllä, mutta jostain syystä tässä ketjussa moitittu laivuri taitaa olla alueella ainoa joka pitää tätä, Savonlinnalle merkittävää matkailuperinnettä yllä.

        Tämä positiivinen laivuri vaati joku aika sitten Savonlinnalta jotain 50000€ korvauksia. Siinä sitä positiivisuutta kerrakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti on hyvä esimerkki ns. negatiivisesta kateudesta. Se on täysin riippumatonta puolueista, tai korkeintaan niin että vasemmalla sitä ilmenee enemmän kuin oikealla.
        Viesti sisältää ensinnäkin oletuksen, että paikallinen lehti ei kohtele laivuria kuten muita. Lisäksi nähtävissä on kirjoittajan harmistus siitä että näin ei ole.
        Positiivinen kateus, jollaista esim. Pohjanmaalla yleisesti on, esiintyisi toisessa muodossa. Siinä kadehtija hankkisi itse höyrylaivan, ehkä useampia, ja ryhtyisi laivurina kilpailemaan kaikista asiakkaiden rahoista ja suurista EU-tuista. Käsittääkseni joutilaita höyrylaivoja löytyisi kyllä, mutta jostain syystä tässä ketjussa moitittu laivuri taitaa olla alueella ainoa joka pitää tätä, Savonlinnalle merkittävää matkailuperinnettä yllä.

        Kateudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Käypä lukemassa Launo Päivätien kommentti itukan keskustelusta tästä hyssyttelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tämä olisi juuri kiinnostava tietää millainen ja keneen kohdistunut vaara oli olemassa?

        No ketähän siellä laivan kyydissä mahtaa olla, oravia vai? Jos painekattila pettää ja "poksahtaa" sieltä ei moni kotiin tule. Aikaisemmin on ketjussa joku asiasta jo kirjoittanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ketähän siellä laivan kyydissä mahtaa olla, oravia vai? Jos painekattila pettää ja "poksahtaa" sieltä ei moni kotiin tule. Aikaisemmin on ketjussa joku asiasta jo kirjoittanut

        Odotan mielenkiinnolla tietoa kuinka lähellä painekattilan poksahtaminen oli. Voitko tarkentaa asiaa? Missä kohdassa oli vika ja miten lähellä kriittistä pistettä oltiin? Oliko vaarana, että korjauksen jälkeenkin olisimme menettäneet koskemattomuudella suojattuja diplomaatteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotan mielenkiinnolla tietoa kuinka lähellä painekattilan poksahtaminen oli. Voitko tarkentaa asiaa? Missä kohdassa oli vika ja miten lähellä kriittistä pistettä oltiin? Oliko vaarana, että korjauksen jälkeenkin olisimme menettäneet koskemattomuudella suojattuja diplomaatteja?

        Trafihan voi laittaa vehkeet ajokieltoon vaikka olisi pilkkuvirhe tarkastuspöytäkirjassa. Ei kukaan tai mikään ole kertonut että painelaitteistossa olisi vikaa, pelkästään huollon jälkeinen tarkastus suorittamatta ja sekin saattaa laahata myöhässä koska tarkastuksen suorittaa trafin ulkopuolinen tekijä, ei tukes vaan tukesin hyväksymä tarkastaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?

        Terve Janne. Ajattelit ottaa osaa keskusteluun.


    • Anonyymi

      Onkohan näitä koko kansakuntaa hetkauttavia 100 000€ koronatuilla kehitettyjä virtuaaliristeilyjä tulossa koska?

      Käytännössä Leinonen sanoo kehittävänsä uudenlaista virtuaaliristeilytuotetta, joka poikkeaa täysin aiemmista kokemuksista.

      – Tämä on mediaproduktio, jossa tuotetaan vähän erityyppisesti Saimaa-ilmiö -tyyppinen ratkaisu. Siinä on vähän julkisuustulokulmaakin ja jos se menee maaliin, hetkauttaa se koko kansakuntaa, hän hahmottelee.

      https://www.ita-savo.fi/paikalliset/3858143

      • Anonyymi

        Eikös ne koronatuet menny siihen Mersun päivitykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne koronatuet menny siihen Mersun päivitykseen?

        Näyttää isukki tulleen hätiin. Seurasin äsken yhden laivan lähtöä satamasta. Kovin oli hätäisen tuntuista touhua, ei ollenkaan mukaansa kutsuvaa. Isokokoinen, äkäisen näköinen nainen touhusi narujen ja porttien kanssa, ja eikun menoksi ja pillit huutamaan.Ei ollut tungosta, eikä jonotusta - kaunis heinäkuinen ilta?


    • Anonyymi

      Täällä ketjussa ei kukaan näytä tietävän millaisesta viasta tai uhkaavasta vaarasta oli kyse. Median tietojen mukaan laivoja korjattiin ja niiden ajokielto on poistunut. On vaikea ymmärtää syytä miksi täällä jatkuu laivurin moittiminen. Vuosikausiin ei Savonlinnan satamassa ole näkynyt muita höyrylaivayrittäjiä. Olisiko Savonlinnalle parempi, että tämäkin olisi poissa? Vai onko tiedossa joku mieluisampi? Ja kuvitteleeko joku oikeasti, että yhden kesäkuukauden aikana kourallinen asiakkaita kerrallaan laivassa tuo niin huimat tulot, että polttoaineiden, palkkakulujen ja yli satavuotiaiden laivojen edes kohtuullisen kunnossapidon jälkeen rahaa riittää vielä kateuden aiheeksi?

      • Anonyymi

        Ei kukaan täällä tidäkään mutta viranomaiset jotka tietää asetti laivat KÄYTTÖKIELTOON. Tuotako pitäisi sitten saada rikkoa kun on ainoa höyrylaivayrittäjä? ”Kapteeni” Janne ei ole lain yläpuolella vaikka sinne itsensä asettikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan täällä tidäkään mutta viranomaiset jotka tietää asetti laivat KÄYTTÖKIELTOON. Tuotako pitäisi sitten saada rikkoa kun on ainoa höyrylaivayrittäjä? ”Kapteeni” Janne ei ole lain yläpuolella vaikka sinne itsensä asettikin.

        Arvelet, että itse olisit yrittäjänä toiminut viisaammin tai lainkuuliaisemmin? Olet varma, ettei tällä palstalla sinun toimintaasi pääsisi kukaan arvostelemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelet, että itse olisit yrittäjänä toiminut viisaammin tai lainkuuliaisemmin? Olet varma, ettei tällä palstalla sinun toimintaasi pääsisi kukaan arvostelemaan?

        Miten minun tai kenenkään muun paitsi Captain Jannen tekemiseni tähän liittyy. Captain on myöntänyt tietoisesti rikkoneensa lakia ja asettanut matkustajat sitä kautta jopa mahdolliseen hengenvaaraan. Minkälainen aluksen päällikkö tekee tuollaista?


    • Anonyymi

      Tosiaan turha spekuloida syitä ja seurauksia, koska paikallispravdan mukaan ne tulevat jokatapauksessa selvitetyiksi: "Uttula kertoo Traficomin saaneen viestin myös siitä, että toisella laivoista olisi ajettu seuraavana päivänä, vaikka paineastiaviasta johtuva käyttökielto oli voimassa. Hän toteaa, että jos tieto pitää paikkansa, on oikeuslaitoksen ja poliisin asia päättää mahdollisesta sanktiosta, joka todennäköisesti olisi sakkoa aluksen päällikölle."

    • Anonyymi

      Perivenäläistä meininkiä Savonlinnassa höyrylaivojen paineastioiden turvallisuudella, paskat välitetä mitään turvamääräyksistä …

      • Anonyymi

        Osaatko kertoa mitä turvamääräyksiä on rikottu?


    • Anonyymi

      Kuka on se vasikka, joka kertoi viranomaisille? Saattaa captain olla aika kuumana ja kattilassa paineet korkealla. Elinkeinovapaus on kuitenkin tässä maassa ja sitten sabotoidaan näin parhaan sesongin aikaan sisältäpäin. Kapteenia tulee kunnioittaa aina! Komentoketjun ohittaminen on anteeksiantamatonta. Tällaiset asiat tulee käsitellä sisäisesti. If you cant stand the heat then get out of the steam ship!

      • Anonyymi

        Kyllä sen kapteenin saa, voi ja pitääkin ohitttaa siinä tapauksessa, että kapteeni on tietoinen turvallisuuteen liittyvästä vaarasta, mutta ei tee mitään sen korjaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen kapteenin saa, voi ja pitääkin ohitttaa siinä tapauksessa, että kapteeni on tietoinen turvallisuuteen liittyvästä vaarasta, mutta ei tee mitään sen korjaamiseksi.

        "Laivat olivat kumminkin ajokunnossa ja turvallisia, koska höyryn kulkua pystyy siirtämään toiseen paikkaan".

        Onko niin, että kapteeni Janne on ollut tietoinen ongelmasta, mutta ei ole tehnyt mitään sen korjaamiseksi? Siinäkö syy, miksi asiasta kerrotiin Trafille kapteeni Jannen tietämättä. Mikäli näin on ollut, mitään väärää ei ole tehty. Päinvastoin, on toimittu täysin oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laivat olivat kumminkin ajokunnossa ja turvallisia, koska höyryn kulkua pystyy siirtämään toiseen paikkaan".

        Onko niin, että kapteeni Janne on ollut tietoinen ongelmasta, mutta ei ole tehnyt mitään sen korjaamiseksi? Siinäkö syy, miksi asiasta kerrotiin Trafille kapteeni Jannen tietämättä. Mikäli näin on ollut, mitään väärää ei ole tehty. Päinvastoin, on toimittu täysin oikein.

        Siis ”Kapteeni”. Laitetaan sitaatit koska siviili merenkulussa ei ole sellaista pätevyyttä kuin kapteeni. On olemassa Merikapteeni mutta sellainen Leinonen ei ole. Voi kyllä laivurin- tai kuljettajankirjalla toimia sisävesilaivan päällikkönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ”Kapteeni”. Laitetaan sitaatit koska siviili merenkulussa ei ole sellaista pätevyyttä kuin kapteeni. On olemassa Merikapteeni mutta sellainen Leinonen ei ole. Voi kyllä laivurin- tai kuljettajankirjalla toimia sisävesilaivan päällikkönä.

        Kyllä meitä merillä kutsutaan laivalla kapteeneiksi. Luotsi jne. Omassa porukassa yhä enemmän sinutellaan. Joten kyllä Leinonen aluksen päälikkönä on myös laivan kapteeni. Sitaateissa, tai ilman.


    • Anonyymi

      Kysymys on nyt vain siitä että paljonko laivurilla jää viivan alle.. Jos hankkii työllään vähänkään ylimääräistä niin lyödään, mutta jos ainoastaan saa palkat maksettua työntekijöilleen ja leivän omaan pöytään niin on hyvä jätkä.

      • Anonyymi

        Onko täällä oikeasti joku joka kuvittelee että tuolla tosiaan rikastuu?


    • Anonyymi

      Kysymys on nyt vain siitä miten hyvässä tai huonossa kunnossa tämän laivurin paatit on, kun niillä kerran asiakkaita kuskataan.

    • Anonyymi

      Tarkoitatko että Saaristo oli kunnossa ennen lauantain, heinäkuun 6. päivän diplomaattiristeilyä, mutta sitä ei ollut tarkistettu?
      – Niin juuri. Siinä ei ollut katsastus voimassa.
      Mutta laiva oli täysin turvallinen.

      Se mitä capitain Janne sanoo ei merkitse paskan vertaa. Alukset eivät olleet ajokunnossa tai turvallisia, koska Trafi laittoi ne ajokieltoon. Ne olivat siis ajokiellossa. Leinosen omat lausunnot ovat pelkkää puhetta, Trafin lausunnot ja päätökset ovat virallisia.

      • Anonyymi

        Jos joku kuvittelee että viranomainen on aina oikeassa ja kansalainen väärässä, erehtyy ja pettyy elämässä useamman kerran. Ensiksikin kaikkiin tarkastajien virkoihin hakeutuu tietynlaisia ihmisiä. Toiseksi, silloin kun tarkastus tehdään ilmiannon perusteella, on aina tarve löytää jotain vikaa. Muutoin tarkastaja olisi huono tarkastaja. Tämä pätee kaikenlaisiin ilmiantoihin lasten- ja eläintensuojelusta alkaen, maataloustukiin, ylipäänsä kaikkeen missä viranomainen vaikuttaa. Joskus asioihin on syytä, joskus ei. Olennaista on viranomaisen oikeus käyttää valtaa, se tuntuu aina mukavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku kuvittelee että viranomainen on aina oikeassa ja kansalainen väärässä, erehtyy ja pettyy elämässä useamman kerran. Ensiksikin kaikkiin tarkastajien virkoihin hakeutuu tietynlaisia ihmisiä. Toiseksi, silloin kun tarkastus tehdään ilmiannon perusteella, on aina tarve löytää jotain vikaa. Muutoin tarkastaja olisi huono tarkastaja. Tämä pätee kaikenlaisiin ilmiantoihin lasten- ja eläintensuojelusta alkaen, maataloustukiin, ylipäänsä kaikkeen missä viranomainen vaikuttaa. Joskus asioihin on syytä, joskus ei. Olennaista on viranomaisen oikeus käyttää valtaa, se tuntuu aina mukavalta.

        Nyt on kyllä semmoista mutuilua, että ihan sivusta seuraajankin on kommentoitava. Itse ihan oikeana ammattimerenkulkijana kyseenalaistan väitteesi, ihan turhaa tässä tilanteessa. Se on oma mielipiteesi eikä sillä ole oikeasti merkitystä tässä asiassa. Viranomais päätös on pitävä, eikä ne perustu kenenkään mielipiteisiin, vaan asiaan vaikuttaviin faktoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä semmoista mutuilua, että ihan sivusta seuraajankin on kommentoitava. Itse ihan oikeana ammattimerenkulkijana kyseenalaistan väitteesi, ihan turhaa tässä tilanteessa. Se on oma mielipiteesi eikä sillä ole oikeasti merkitystä tässä asiassa. Viranomais päätös on pitävä, eikä ne perustu kenenkään mielipiteisiin, vaan asiaan vaikuttaviin faktoihin.

        Haluaisitko Sinä kertoa tästä ne faktat? Mikä ongelma laivoissa oli? Miten se vaikutti ja keiden turvallisuuteen? Ei täällä ammatilla ole mitään merkitystä jos haihatellaan huhujen ja panettelujen pohjalta. Itse olen pappi mutten silti tiedä tästä enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko Sinä kertoa tästä ne faktat? Mikä ongelma laivoissa oli? Miten se vaikutti ja keiden turvallisuuteen? Ei täällä ammatilla ole mitään merkitystä jos haihatellaan huhujen ja panettelujen pohjalta. Itse olen pappi mutten silti tiedä tästä enempää.

        Tästä asiasta tiedän yhtä vähän faktoja kun sinäkään näköjään. Omaan kokemukseeni perustuen voin kumota aiemman väitteesi, että viranomaiset huvikseen mielivaltaisia päätöksiä tekisivät. Eri tahot tarkastavat laivoja ja aina löytyy jotain huomautettavaa, mutta vian täytyy olla vakava, merilain mukaan ympäristöön, turvallisuuteen, henkeen ja terveyteen vaikuttava asia, että alus laitetaan ajokieltoon. Mutuilut ja mielipiteet voi kaikki jättää omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko Sinä kertoa tästä ne faktat? Mikä ongelma laivoissa oli? Miten se vaikutti ja keiden turvallisuuteen? Ei täällä ammatilla ole mitään merkitystä jos haihatellaan huhujen ja panettelujen pohjalta. Itse olen pappi mutten silti tiedä tästä enempää.

        Mitteepä mieltä se pappi on esivallan kunnioittamisesta? Viranomanen kun miäree ajokieltoon, niin eikös sillon pitäs jättee ajelematta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitteepä mieltä se pappi on esivallan kunnioittamisesta? Viranomanen kun miäree ajokieltoon, niin eikös sillon pitäs jättee ajelematta?

        Pappi on elämässään ehtinyt nähdä jo kaikenlaista. Virkauralla on siunattu monia sellaisia yrittäjiä ennenaikaisesti haudan lepoon, joiden elämään tuli se viimeinen ilmianto tai ne viimeiset pahantahtoiset puheet. Tuntemani yrittäjät ovat hyvinkin tunnolliśta ja rehellistä porukkaa. Usein voi sanoa, että jos on joutunut viranomaisen hampaisiin, on enemmän kyse voimavaroista, joko henkisistä tai taloudellisista kuin mistään tarkoituksellisesta huijausyrityksestä. Jos tässä tapauksessa viranomainen langettaa rangaistuksia, silloin se on katsottu tarpeelliseksi. Ajattelen kuitenkin, että paljon tätä kirjoittelua arvokkaampaa olisi, jos jokainen kirjoittaja ostaisi lipun ja kävisi edes yhdellä risteilyllä ja tukisi siten sekä yrittäjää että koko paikkakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi on elämässään ehtinyt nähdä jo kaikenlaista. Virkauralla on siunattu monia sellaisia yrittäjiä ennenaikaisesti haudan lepoon, joiden elämään tuli se viimeinen ilmianto tai ne viimeiset pahantahtoiset puheet. Tuntemani yrittäjät ovat hyvinkin tunnolliśta ja rehellistä porukkaa. Usein voi sanoa, että jos on joutunut viranomaisen hampaisiin, on enemmän kyse voimavaroista, joko henkisistä tai taloudellisista kuin mistään tarkoituksellisesta huijausyrityksestä. Jos tässä tapauksessa viranomainen langettaa rangaistuksia, silloin se on katsottu tarpeelliseksi. Ajattelen kuitenkin, että paljon tätä kirjoittelua arvokkaampaa olisi, jos jokainen kirjoittaja ostaisi lipun ja kävisi edes yhdellä risteilyllä ja tukisi siten sekä yrittäjää että koko paikkakuntaa.

        No ei tullu kovin selkeetä vastausta kysymykseen, mutta oisha se ollu hyvä laivurin jättee ajelematta,ni ei tarvihtis nyt polliisien kanssa asioita selvitellä.


    • Anonyymi

      Tätä keskustelua seuranneena näyttää siltä, että ainoa tavoite on yhden yrittäjän haukkuminen. Kenelläkään ei ole tietoa tosiasioista mutta mielipiteitä senkin edestä. Olisiko nyt hyvä sylkeä kaikki paha olo mielestään ja kirjoittaa kaikki, mikä tässä laivurissa ketäkin harmittaa, oli ne mersut tai mitkä tahansa, ja sen jälkeen siirtyä järkevämpiin juttuihin. Kirjoittaa voi myös vaikka kotona paperille kaiken ja sitten esimerkiksi polttaa paperin, sillä on terapeuttinen vaikutus. Viranomainen on tiettävästi nyt todennut laivoissa kaiken olevan kunnossa, ja juuri ne laivat yhdessä oopperajuhlien kanssa ovat ainoa asia, mistä Savonlinna muualla tunnetaan ja minkä vuoksi paikkakunnalle tullaan.

      • Anonyymi

        Anna Janne porukan kirjoittaa, älä itse lue näitä.


      • Anonyymi

        Tietoa tosiasioista on: ajokieltoon ei määrätä kevein perustein.


      • Anonyymi

        Siis ainut faktahan tässä asiassa on tämä viranomaispäätös itsessään. Viranomainen tekee päätöksensä merilain puitteissa, eikä hänellä ole valtuuksia mielivaltaisuuksiin. Vastuu on viranomaisella ja hän laittaa aluksen ajokieltoon jos on poikkeamia turvallisuusasioissa. Laivuri Leinonen tai sisäpiiri voi yrittää kieltää faktat, niinkuin tähän tapana olevaan ylimieliseen lähestymistapaan on totuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ainut faktahan tässä asiassa on tämä viranomaispäätös itsessään. Viranomainen tekee päätöksensä merilain puitteissa, eikä hänellä ole valtuuksia mielivaltaisuuksiin. Vastuu on viranomaisella ja hän laittaa aluksen ajokieltoon jos on poikkeamia turvallisuusasioissa. Laivuri Leinonen tai sisäpiiri voi yrittää kieltää faktat, niinkuin tähän tapana olevaan ylimieliseen lähestymistapaan on totuttu.

        Vai oliko kyseessä säädös paineastioista, tai merilaista, ei väliä. Ne on jokaisen luettavissa jos haluaa googlettaa. Viranomaisten tehtävä on tulkita näitä pykäliä ja pitää homma turvallisena. Parempi vaan ettei lähdetä itänaapurin tapaan tulkitsemaan asioita ja tehdään työt lain mukaan. Joskus se voi vaatia että diplomaatit joutuvat jäämään rantaan, tai vaihtamaan laivaa tai reittiä. Näinhän on rahvaan kanssa aiemmin jo toimittukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oliko kyseessä säädös paineastioista, tai merilaista, ei väliä. Ne on jokaisen luettavissa jos haluaa googlettaa. Viranomaisten tehtävä on tulkita näitä pykäliä ja pitää homma turvallisena. Parempi vaan ettei lähdetä itänaapurin tapaan tulkitsemaan asioita ja tehdään työt lain mukaan. Joskus se voi vaatia että diplomaatit joutuvat jäämään rantaan, tai vaihtamaan laivaa tai reittiä. Näinhän on rahvaan kanssa aiemmin jo toimittukin.

        Edellä kirjoitetut kommentit ovat täyttä asiaa. On olemassa lait ja niitä on kaikkien noudatettava. Kapteeni Leinosen laivat olivat ajokiellossa, eikä pyyntö Trafille katsastuksen siirtämisestä lopettanut sitä ajokieltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä kirjoitetut kommentit ovat täyttä asiaa. On olemassa lait ja niitä on kaikkien noudatettava. Kapteeni Leinosen laivat olivat ajokiellossa, eikä pyyntö Trafille katsastuksen siirtämisestä lopettanut sitä ajokieltoa.

        No miksi sitten käytännössä kukaan autoilija ei noudata seuraavaa lakia; "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten että pitää sitä kädessään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitten käytännössä kukaan autoilija ei noudata seuraavaa lakia; "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten että pitää sitä kädessään".

        On myöskin se, että murhasta tulee pitkä vankeustuomio, mutta silti joku sitäkin tekee. Kaikki on niin suhteellista. Jos joku rikkoo lakia ja jää siitä kiinni, niin poikkeuksetta jonkinsortin sanktio tulee.


    • Anonyymi

      Kriisiviestinnän perusteet olisi hyvä muistaa yrityksenkin tällaisessa tilanteessa, jotta kohu ei paisu. Virheenmyöntö, anteeksipyyntö ja vakuutus siitä että toimintatapaa korjataan jatkossa olisivat varmasti saaneet myötätuntoa paikallisilta. Kateudesta syyttely - vaikka heitäkin toki joukossa voi olla - mahtaa vain pitkittää soppaa.

      Vai onko nyt niin, että Traficomin puolelta on tehty virhe, sillä Yle Etelä-Savossa "Leinosen mukaan laivoihin tehtiin ajokiellon aikana tarkistus, eikä niissä ollut mitään vikaa. Laivat olivat ajokiellossa ainakin viikon.
      – Selvitämme, onko virkahenkilöiden johdosta tässä tullut yritykselle kohtuuton taloudellinen tilanne, Leinonen sanoo".

      Tämä olisi aikamoinen paukku!

      • Anonyymi

        Ei vaan Leinonen kerro kuka tarkastuksen on tehnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Leinonen kerro kuka tarkastuksen on tehnyt?

        Ei kai kukaan oikeasti mene sanomaan, ettei laivoissa ole MITÄÄN vikaa. Laivasta kuin laivasta taitaa pikkuvikoja löytyä. Ja joskus ilmeisesti vähän isompiakin.


      • Anonyymi

        Leinosen mainitsema tarkastus ei ollut katsastus sanoo Trafi. On ilmeisesti vain välillä käyty katsomassa, miten korjaus etenee.


      • Anonyymi

        Trafin mukaan Leinosen mainostama tarkastus ei ollut katsastus. Saiko Leinonen tarkastajalta virallisen katsastustodistuksen?


      • Anonyymi

        Huomatkaa. Leinosen mukaan laivoihi tehtiin ajokiellon aikana TARKISTUS, EI KATSASTUS. Leinosen asemassa olisin nyt ihan hiljaa, ettei Trafi ala tutkia kaikkia ajoja tarkemmin.


    • Anonyymi

      Edelleenkin valtakunnan mediassa,,,
      https://yle.fi/a/74-20100333?origin=rss
      Jos laivat ovat ajokiellossa viranomais määräyksellä niin ne ovat ajokieellossa piste.
      Jos laivat ovat olleet väärin perustein ajokiellossa niin nostakoon oikeuskanteen asiasta piste!
      Huom. Nyt Leinonosen selittelyt asiasta on jo surkuhupaisia "Hän myöntää virheen mutta sanoo, ettei tehnyt sitä tarkoituksella." Money, money, money,,,

      • Anonyymi

        Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.

        Tai sitten vaan jäitä hattuun. Ei sujunut kovin hyvin se Savonlinnan kaupungin kanssa käyty käräjöinti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.

        Eikös jokainen yrittäjä ja työntekijä tee töitä juuri rahaa ansaitakseen? Rehellinen tietysti olla pitää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jokainen yrittäjä ja työntekijä tee töitä juuri rahaa ansaitakseen? Rehellinen tietysti olla pitää!

        En tosin jaksa uskoa, että meidän kaupunginvaltuutetut haluaisivat lietsoa epäluottamusta valtion viranomaisia kohtaan perusteettomasti.

        Tiedän kyllä yhden täysin toisen tapauksen, jossa näin oli menetelty, mutta toivottavasti tästä on viisastuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.

        Se on kantelu hallinto-oikeuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kantelu hallinto-oikeuteen

        Hallinto-oikeus ottaa kantaa vain hallintopäätösten lainmukaisuuteen, ei muutoin esim vahingonkorvausasioihin. Ihan vaan tiedoksi.


    • Anonyymi

      Onko viranomaisen antama määräys vain vitsi jota ei tarvtse noudattaa???

    • Anonyymi

      Tässäkin tapauksessa on kyse pelkästään rahasta ja välinpitämättömyydestä sääntöjä kohtaan,,,
      Sillä ei ole merkitystä oliko ilmianto aiheeton vai ei!
      Toki risteilykausi on lyhyt ja tulee houkutus rikkoa sääntöjä lyhytnäköisesti!

      "Hän myöntää virheen mutta sanoo, ettei tehnyt sitä tarkoituksella."
      Tasan tarkalleen tarkoituksella kun tiesi että laivat oli käyttökiellossa!!!

    • Anonyymi

      Eli vakavasti viallisilla laivoilla on ajettu kunnes joku koki velvollisuudekseen ilmoittaa asiasta Traficomille. Nyt näyttää kyllä pahalta Captain Jannen kannalta.

      YLE:

      Traficomin merenkulunvalvonnan päällikkö Aleksi Uttula kertoo, että yleensä laivan käyttökielto tulee vakavasta viasta, joka vaatii heti korjausta.

      Miten vakava vaaratilanne ajokiellossa olevalla laivalla ajaminen on?

      – Jostain se kertoo, että annetaan ajokielto. Silloin on syytä pysyä rannassa ja korjata asia, Uttula vastaa.

      Traficom oli saanut vinkin laivoissa olleesta viasta. Yrittäjä Janne Leinonen sanoi viime viikolla Ylelle, että laivoista löydettiin katsastuksessa vika paineastiassa, mutta Traficomin mukaan kyse ei ollut katsastustilanteesta.

      Traficom selvitti saamaansa vinkkiä dokumenteista, minkä jälkeen käyttökielto määrättiin.

    • Anonyymi

      Leinonen ajatteli vain rahaa ja sivutti viranomaismääräykset,,,
      Sillä ei ole merkitystä oliko määräys tai ilmianto aiheeton vaiko ei!!!
      Tämä asia ratkaistaan oikeussaleissa eikä Leinosen jatkuvilla selityksillä/vähättelyllä asiasta.

    • Anonyymi

      Ei venäläisessä Savonlinnassa paljon viranomaispäätökset näköjään kiinnosta.

    • Anonyymi

      Vastuutonta yrittämistä!
      Jätän käyttämättä koko bolagin tarjonnan.

    • Anonyymi

      Konkurssi hakemus jätetty 19.07.2024...

      • Anonyymi

        Konkurssihakemus on yhdyssana. Opetelkaa kirjoittamaan ennenkuin teette sitä julkisesti.


    • Anonyymi

      Elikkä työeläkemaksuja on ollut rästissä ja nyt ei kyetty enää seuraamaan maksusuunnitelmaa ja siitä konkurssihakemus. Korona mainittu syyksi vaan eikö ollut kaikkien aikojen risteilykesä kun oli rajat kiinni ja 100 000 tuet kehittämiseen. Työntekijöitten lakisääteiset eläkemaksut maksamatta mutta itsellä 110 000€ vuositulot ja mersu kulkee.

      https://www.ita-savo.fi/paikalliset/7297833

      • Anonyymi

        Onkohan Turilla kaikki lakisääteiset maksettu, kun lopettivat tuon taksiliikenteen? Kovin makeaa elämää viettävät eläkepäivillään matkustellen ja juhlien! 🥂🥂🍻🍻🍷🍸🍷🍸🍻😂🥃🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Turilla kaikki lakisääteiset maksettu, kun lopettivat tuon taksiliikenteen? Kovin makeaa elämää viettävät eläkepäivillään matkustellen ja juhlien! 🥂🥂🍻🍻🍷🍸🍷🍸🍻😂🥃🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾

        Vai oisko ihan vaan eläkkeelle jäänti ollut syynä? Toiset tekee eläkeikään töitä ja saavat nauttia työnsä hedelmää toisinkuin valittajat täällä netissä mitkä valittaa päivästä toiseen kelan rahoja nostellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oisko ihan vaan eläkkeelle jäänti ollut syynä? Toiset tekee eläkeikään töitä ja saavat nauttia työnsä hedelmää toisinkuin valittajat täällä netissä mitkä valittaa päivästä toiseen kelan rahoja nostellen.

        Niin nostelee myös Turamummokin ja poikansa! 😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Turilla kaikki lakisääteiset maksettu, kun lopettivat tuon taksiliikenteen? Kovin makeaa elämää viettävät eläkepäivillään matkustellen ja juhlien! 🥂🥂🍻🍻🍷🍸🍷🍸🍻😂🥃🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾

        Tura voisi jo lopetta näihin muihin keskusteluihin sotkeentumisen. Mainosta omia juttujasi itse avaamissasi ketjuissa, älä täällä.


    • Anonyymi

      Nollataan velat ja haetaan uudet tuet. Ensi risteilykauteen rinta rottingilla ja entistäkin enemmän suupielet messingillä.

      Mitäs pojat pienistä murehista..

      Tuleekohan Waahdot kohta perässä samaa latua?

    • Anonyymi

      Nyt menöö höyrypurretkin kylästä venälääsiin käsihin.

      • Anonyymi

        Kyllä jos nuo laivatkin häviää, on Savonlinna kuollut kaupunki, niin kesällä, kuin talvella.


    • Anonyymi

      YLEltä kertoovat:

      "Savonlinnalainen Vip Cruise kertoo tiedotteessa myyvänsä höyrylaivansa kesäkauden jälkeen.

      Tiedotteen mukaan yritys etsii ensisijaisesti ostajia ulkomailta. Sillä on neljä 1900-luvun alussa rakennettua höyrylaivaa Punkaharju, Saaristo, Rauha ja Paul Wahl, jotka ovat tarjonneet kaupunki- ja maisemaristeilyjä.

      Toimitusjohtaja Janne Leinonen kertoo tiedotteessa, että talousalueen matkailulliset realiteetit ja muuttuvat markkinaolosuhteet pakottavat etsimään aluksille uusia omistajia. Lisäksi median vihamielinen suhtautuminen höyrylaivojen toimintaan on hänen mukaansa vaikuttanut toiminnan edellytyksiin.

      Leinosen mukaan kiinnostuneita yhteydenottoja on saatu jo Ruotsista. Yksi laivoista viedään Tammisaareen.

      Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin asetti kaksi höyrylaivaa ajokieltoon 5. heinäkuuta. Ylen saamien tietojen mukaan toisella laivoista olisi liikennöity vielä ajokiellon jälkeen. Tällä hetkellä laivat liikennöivät normaalisti."

      Toivottavasti löytyypi vakavarane ja rehti yrittäjä höyrylaivoille!

      • Anonyymi

        Samanlaista panettelua ja kateutta saa niskaansa jokainen yrittäjä savon junteilta. Hirmunen on pelko ja kateus, että joku saa työstään rahaa! Noloa porukkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista panettelua ja kateutta saa niskaansa jokainen yrittäjä savon junteilta. Hirmunen on pelko ja kateus, että joku saa työstään rahaa! Noloa porukkaa!

        Itse olet nolo 🤡🤣


    • Anonyymi

      Laivat omistavan yhtiön hallituksen puheenjohtaja Markku Kankaala kuitenkin kertoo, ettei toimitusjohtaja Janne Leinosen lähettämä tiedote pidä paikkaansa.

      Kankaala omistaa 45 prosenttia höyrylaivojen taustayhtiö LP Managementista, mutta kuuli Leinosen tekemästä tiedotteesta vasta median välityksellä.

      Leinonehan syytti ylen artikkelissa vihamielistä mediaakin ongelmiensa aiheuttajaksi!

      Luottamus Leinooseen pyöreä 0.

    • Anonyymi

      Kateelliset kaakattaa, Janne se vaan porskuttaa. Ottakee mallia ja koittakaa pärjäillä.

      • Anonyymi

        Taas vaihtui tuliterä Mersu alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas vaihtui tuliterä Mersu alle.

        Ja kohta on talvisauna auki.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5093
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      111
      2616
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2064
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1670
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1279
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1269
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1038
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1019
    Aihe