Jos kerran katsastukseen kuuluvat asiat on tarkastettu ja kunnossa niin miksi ajokielto?
https://yle.fi/a/74-20099230?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0zts_xt8vjT9PNN96yCMPfAxIy6xtqHTDn9JUY1mVYK1xDVurG-omz_RM_aem_yWnOPAuW__w5ImPoQrdz4g
Vip Cruisen höyrylaivat ajokiellossa.
131
2402
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tainnut olla asiat kunnossa. Luulisin että alukset katsastetaan ajokauden alussa ennen käyttöön ottoa.
- Anonyymi
Joko ne liikkuu?
- Anonyymi
Eivät taida liikkua!
Öljyä vuotavat - Anonyymi
Kyllä liikuu..ilman lupaa. Kuskasi suurlähettiläitä.
- Anonyymi
Tuollainen linkkikin olisi riittänyt
https://yle.fi/a/74-20099230- Anonyymi
Onko tuota nyt sitten helpompi klikata vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuota nyt sitten helpompi klikata vai mitä?
Onhan tuo helpompi kirjoittaa kuin aloituksen litania!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo helpompi kirjoittaa kuin aloituksen litania!
Yhtä helppo kopioida kumpikin linkki.
- Anonyymi
Mutta miksi SS Heinävesi on juuttunut Laitaatsillan telakalle?
- Anonyymi
Onko kyse laivoista vai henkilöstön pätevyyksistä?
- Anonyymi
Opettele lukemaan,,,
Ote artikkelista, "vika on korjattu ja laivat risteilevät jälleen perjantaina." - Anonyymi
Ei tainnu mennä katsastukset läpi tänään!
Palokuntakin kävi ihmettelemässä öljyvuotoa Leinosen laivoissa!- Anonyymi
tilannehuone.fi sivustolta poimittua,,,
12.07.2024 13:54:34 / öljyvah./ymp.onnet. vesistössä: pieni - Anonyymi
Eipä ole ensimmäinen kerta. 2021 huhtikuussa lorotti niin että koko satama haisi ja palokuntaa tarvittiin silloinkin. Kahteenkin otteeseen ellen väärin muista.
- Anonyymi
Heinävesi laivakin lorotteli jätöksiään minne sattu välillä,,,
Huom. Olin joskus kansipoikana siellä. - Anonyymi
Ajokiellossa ollut höyrylaiva kuljetti luvatta diplomaattivieraita Savonlinnassa heinäkuun alussa.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom oli asettanut savonlinnalaiset höyrylaivat Punkaharjun ja Saariston ajokieltoon perjantaina 5. heinäkuuta. Traficomin mukaan laivoista löytyi vika, jonka vuoksi ne asetettiin käyttökieltoon.
Lauantaina 6. heinäkuuta rauhanvälitysjärjestö CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation ja Savonlinnan Oopperajuhlat järjestivät tilaisuuden, johon osallistui suurlähettiläitä 14 maasta sekä CMI:n ja Suomen ulkoministeriön edustajia.
Lähde: YLE uutiset 15.07- Anonyymi
Ka kulukihan tuo Punkaharju-laeva aennae eellessäpäevänä elikkä pyhänä, näimpä iha omin silimin:D:D:D
- Anonyymi
Lähtikö kipparilta nyt pätevyyskirja kuivumaan? Kun alus ei ole merikelpoinen, ei sillä saa matkustajia kuljettaa.
- Anonyymi
Huhhuh, hieman keulii nyt yrittäjällä. Vika paineastiassa on potentiaalisesti hengenvaarallinen. Tiutisen kattilan räjähdyksessä menehtyi 24. Toivottavasti tulee riittävän vakavat seuraamukset toisten hengellä leikkimisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ka kulukihan tuo Punkaharju-laeva aennae eellessäpäevänä elikkä pyhänä, näimpä iha omin silimin:D:D:D
No miksipä ei, sen ajokielto purettiin myöhään perjantai-iltana.
- Anonyymi
Mutta Itä-Savossa ei uutiskynnys ylity :D
- Anonyymi
Paikallispravda:
"Tänään 20:52
Ylen mukaan diplomaattivieraita kuljetettiin ilman lupaa savonlinnalaisen yrityksen Vip Cruisen ajokiellossa olleella höyrylaiva Saaristolla heinäkuun alussa. Ylen mukaan liikenne- ja viestintävirasto Traficom asetti Vip Cruisen kaksi höyrylaivaa, Saariston ja Punkaharjun ajokieltoon perjantaina 5. heinäkuuta.
Seuraavana päivänä lauantaina 6. heinäkuuta rauhanvälitysjärjestö CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation ja Savonlinnan Oopperajuhlat järjestivät 14 maan suurlähettiläille ja CMI:n ja Suomen ulkoministeriön edustajille tilaisuuden, johon kuului risteily Saaristo-laivalla, Ylen jutussa kerrotaan." - Anonyymi
Ei varmasti.
Lehden toinen nimi on Savonlinskaja Pravda (=Savonlinnan Totuus)
- Anonyymi
Höyrykattiloillahan kannattaakin leikkiä.
Moni ei ehkä muista höyrylaiva Jannen onnettomuutta mutta onneksi tarkastajat muistaa. Viallinen höyrykattila tai putkisto on hengenvaarallisia laitteita.
Toivottavasti joku viranomainen puuttuu tuon hömelön kipparin toimintaan hyvän sään aikana. Kaveri höseltää kuin apukoululainen. - Anonyymi
Miksi ei Paul Wahl? Piti päästä esille, siksi Saaristo. Päällikön pätevyyskirja vaatimukset eivät ole samat.
- Anonyymi
Kipparoiko se Leinonen edelleen kaikkia aluksiaan kuljettajakirjalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipparoiko se Leinonen edelleen kaikkia aluksiaan kuljettajakirjalla?
No milläpä muulla. Kapteenin takki ostettu pilailuvälinekaupasta. Siis captainin takki :D
- Anonyymi
Salassapitosopimuksiin vedoten. Ei siinä ole mitään salassapitosopimuksia, kun Traficom pistää laivat ajokieltoon.
- Anonyymi
Se on jännä juttu, että savonlinnan päättäjät ei halua avoimuutta. Ehkä se on osasyy siihen että savonlinna on kuoleva kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jännä juttu, että savonlinnan päättäjät ei halua avoimuutta. Ehkä se on osasyy siihen että savonlinna on kuoleva kaupunki.
Korruptoitunut kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jännä juttu, että savonlinnan päättäjät ei halua avoimuutta. Ehkä se on osasyy siihen että savonlinna on kuoleva kaupunki.
Ketkä ”savonlinnan päättäjät” ei halua avoimuutta? Tässä on pelkästään yksi savonlinnan kokoomuksen päättäjä ollut salailemassa omaa toilailuansa vesillä. Muut päättäjät ei liity tähän mitenkään.
- Anonyymi
Voi voi, aina sattuu ja tapahtuu kun tämä piällikkö on asialla. Eikö ne laivat voisi pitää kunnossa ja katsastettuina ettei joutuisi kiusallisten uutisten kohteeksi.
- Anonyymi
Isukki se nauttii thaikun iloista ja poika edustaa kaupunkiamme!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isukki se nauttii thaikun iloista ja poika edustaa kaupunkiamme!?
Ei tullu yllätyksenä nämä viimeiset uutiset.
- Anonyymi
Toivottavasti laivurileikeistä ei vielä joskus seuraa otkes uutisointia.
- Anonyymi
Asioita on tulkittu.
Paikallispravda tänään:
"Savonlinnalaisen Vip Cruisen höyrylaivojen Punkaharjun ja Saariston paineastiaongelmat eivät toissaviikolla tulleet ilmi katsastustilanteessa, kuten julkisuudessa aiemmin on kerrottu. Merenkulun valvonnan päällikkö Aleksi Uttula Traficomista kertoo Traficomin saaneen heinäkuun alussa ulkopuolisen ilmiannon, että laivoissa voisi olla vikaa.
– Ilmiannon perusteella asiaa tietenkin selviteltiin ennen kuin ryhdyttiin toimenpiteisiin. Tuli ilmi turvallisuusasioita, jotka vaikuttivat laivan koneiston käyttöön. Katsottiin, että on parempi, että ne korjataan ennen kuin niiden kanssa ajetaan.
Uttula ei tarkkaan tiedä, miten asia on tullut esille, koska hän ei itse ollut tilannetta hoitamassa.
Toimitusjohtaja Leinonen kertoo saaneensa tiedon Saariston ja Punkaharjun käyttökiellosta myöhään perjantai-iltana 5. heinäkuuta.
– Tuli viesti, että laivat pitäisi laittaa käyttökieltoon. Laivat olivat kumminkin ajokunnossa ja turvallisia, koska höyryn kulkua pystyy siirtämään toiseen paikkaan. Mutta paineastialaki sanoo, että astiat pitää korjauksen jälkeen katsastaa ja tarkistaa.
– Laitoin Traficomiin viestiä silloin perjantaina, että voidaanko katsastusta siirtää arkipäivään, kun nyt on sesonki päällä ja kun laivat ovat täysin kunnossa ja turvallisia. Ensin ei tullut selvää vastausta, mutta lauantai-iltana sieltä tuli ehdoton "ei".
Tarkoitatko että Saaristo oli kunnossa ennen lauantain, heinäkuun 6. päivän diplomaattiristeilyä, mutta sitä ei ollut tarkistettu?
– Niin juuri. Siinä ei ollut katsastus voimassa.
Diplomaattiristeily oli lauantaina päivällä. Olit itse ajamassa sitä risteilyä. Tiesitkö vai etkö, että Saaristo oli käyttökiellossa?
– Tiesin, mutta odotin Traficomilta vastausta, voiko katsastuksen siirtää arkipäivään. Tein oman ratkaisun siinä kohtaa. Ehkä se oli virheratkaisu, ja myönnän kyllä virheen.
– Mutta laiva oli täysin turvallinen. Haluttiin vielä varmistaa se korjaamalla tiiviste. Avattiin luukut, laitettiin uudet tiivisteet, korjattiin ja katsastettiin. Laivat ovat huippukunnossa nyt.
Tiedätkö, kuka teki ilmoituksen painelaitteiden häiriöstä Traficomille?
– En tiedä, oliko ilmoitus lähtöisin meiltä vai jostain muualta. Minun pitää se selvittää. Meillä on tietenkin konemestarit laivoissa, ja me pidämme hyvää huolta laivoista.
– Jos konemestari huomaa paineastiassa häiriöitä, meidän pitää ryhtyä toimenpiteisiin ja paineastialain mukaan pitää pyytää tarkastaja käymään.
Miten todennäköistä mielestäsi on, että teidän oma konemestarinne olisi huomannut vian ja ilmoittanut Traficomille, mutta ei sinulle?
– Totta kai tehdään tarvittavat toimenpiteet, jos jotain pitää korjata. En tiedä tilannetta tarkkaan. Olin itse silloin luksusristeilyllä Paul Wahlilla Sulkavalla ja Puumalassa."- Anonyymi
Ainahan niitä kateellisia löytyy pienemmillekin yrittäjille täällä Savossa.
Halutaan ihan tahallaan mollata ja vaikeuttaa niitten töitä, jotka jotain uskaltavat/viitsivät täällä yrittää. Turvallisuus kuitenkin se tärkein asia. - Anonyymi
Paul Wahlin pääliköllä täytyy olla vähintään laivurinkirja. No ehkä J..Leinonen oli vain oppaan roolissa mukana.
Kuka tietää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paul Wahlin pääliköllä täytyy olla vähintään laivurinkirja. No ehkä J..Leinonen oli vain oppaan roolissa mukana.
Kuka tietää?Oli Dastidton lipparina tisyeilyllä. Olo silloin myös Paul Wahlin mukana. Nopea mis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli Dastidton lipparina tisyeilyllä. Olo silloin myös Paul Wahlin mukana. Nopea mis.
Opetelkaa ensin kirjoittamaan, ennen kuin alatte juoruilemaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetelkaa ensin kirjoittamaan, ennen kuin alatte juoruilemaan!
Viesti kirjoitett sairaalan vuoteella, yhdellä kädellä. Ei onnistu. Ottakaa asioista ensin selvää. Vai mitä?
Kiinnostuuko Traficom seuraavaksi Paul Wahlin seikkailuista? Kippari allekirjoittaa laivapäiväkirjan. Jokaisen matkan miehistöluettelo täytyy löytyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan niitä kateellisia löytyy pienemmillekin yrittäjille täällä Savossa.
Halutaan ihan tahallaan mollata ja vaikeuttaa niitten töitä, jotka jotain uskaltavat/viitsivät täällä yrittää. Turvallisuus kuitenkin se tärkein asia.Ainahan näitä kateellisia riittää, onneksi Janne osaa ne suodattaa pois ja keskittyä yrittämiseen ja Savonlinnan kehittämiseen. Yllättäen tukesille tullut ulkopuolinen vinkki, joku kuullut esson baarissa jutun ja siltäpohjalta tehnyt kantelun. Eihän siinä laivassa vikaa ollut, huollonjälkeinen katsastus suorittamatta. Ja toiseksi painelaitteiston käyttäjä ja laivuri on erikseen, tukesin sivuilta löytyy kuka on painelaitteistosta vastaava henkilö ja mitkä vaadittavat paperit löytyy, B tai A konemestarin pätevyys vähintään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetelkaa ensin kirjoittamaan, ennen kuin alatte juoruilemaan!
viestit kirjoitettu päissään joten vähän saa olla kirotus vihreitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan näitä kateellisia riittää, onneksi Janne osaa ne suodattaa pois ja keskittyä yrittämiseen ja Savonlinnan kehittämiseen. Yllättäen tukesille tullut ulkopuolinen vinkki, joku kuullut esson baarissa jutun ja siltäpohjalta tehnyt kantelun. Eihän siinä laivassa vikaa ollut, huollonjälkeinen katsastus suorittamatta. Ja toiseksi painelaitteiston käyttäjä ja laivuri on erikseen, tukesin sivuilta löytyy kuka on painelaitteistosta vastaava henkilö ja mitkä vaadittavat paperit löytyy, B tai A konemestarin pätevyys vähintään.
No eipä ole pitkä aika kun suodatin reistaili ja ”kapteeni” keskittyi kehittämään kaupunkia lähinnä oikeusteitse ja uhkailemalla että vie upean liiketoimintansa muualle. Ilmeisesti ei Oulussa tai muissa saimaan kaupungeissa ollut ”laituripaikkoja vapaana” kun edelleen Savonlinnassa pörrää. Oikeusjutunkin vielä hävisi.
https://savonmaa.fi/articles/article/vip-cruise-haastaa-kaupungin-oikeuteen-sopimusrikkomuksesta
- Anonyymi
Kateelliiset valittaa. Kuka pääsee näihin hommiin?
Kuukleta:
Suomen ja Saksan presidettiparit Savonlinnassa (YouTube)- Anonyymi
No onhan kapteeni Jannella tarvittavat pätevyydet, kun kipparoi presidenttipareja Savonlinna-laivalla.
- Anonyymi
Kateuskortin vetäminen esiin tuntuu olevan kokoomuslaisille hyvin yleistä.
On käsittämätöntä, että joku höpöttää kateudesta kun kyse on turvallisuusasioista.- Anonyymi
Millaisesta turvallisuusuhasta ajattelet tässä olevan kyse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisesta turvallisuusuhasta ajattelet tässä olevan kyse?
Eikö se ole jo monta kertaa todettu mistä riskistä on kyse? Etkö ymmärrä sitä?
Ellei säännöt koske lellipoikia niin ne ei koske sitten ketään. Se kannattaa aina pitää mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisesta turvallisuusuhasta ajattelet tässä olevan kyse?
Kyseessä oli paineastia. Mieti sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä oli paineastia. Mieti sitä.
Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?
Miksi Traficom laittoi laivat ajokieltoon ja miksi niitä korjattiin vielä viikko, vaikka Leinonen sanoi niiden olevan kunnossa. Huvikseenko Capitain Janne piti laivat satamassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?
"On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään."?
Jaa että Itukka olisi kertonut jotain negatiivista Leinosesta? Jos muut lehdet kertoo ensin niin sitten ehkä muutaman päivän päästä, mutta ei kyllä ensimmäisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?
Tuskin nyt sentään koko kaupunki on ollut vaarassa tässä tapauksessa kun paukapäinen kippari toimi kuin pikkukalle tivolissa. Riskien vähättely on idioottimaista.
On ihan hyvät syyt, että suomessa otetaan tietyt asiat tosissaan. Tosin en ihmettele, että suomen venäläisimmässä kylässä jotkut ei sitä halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Traficom laittoi laivat ajokieltoon ja miksi niitä korjattiin vielä viikko, vaikka Leinonen sanoi niiden olevan kunnossa. Huvikseenko Capitain Janne piti laivat satamassa?
Niin, tämä olisi juuri kiinnostava tietää millainen ja keneen kohdistunut vaara oli olemassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään."?
Jaa että Itukka olisi kertonut jotain negatiivista Leinosesta? Jos muut lehdet kertoo ensin niin sitten ehkä muutaman päivän päästä, mutta ei kyllä ensimmäisenä.Tämä viesti on hyvä esimerkki ns. negatiivisesta kateudesta. Se on täysin riippumatonta puolueista, tai korkeintaan niin että vasemmalla sitä ilmenee enemmän kuin oikealla.
Viesti sisältää ensinnäkin oletuksen, että paikallinen lehti ei kohtele laivuria kuten muita. Lisäksi nähtävissä on kirjoittajan harmistus siitä että näin ei ole.
Positiivinen kateus, jollaista esim. Pohjanmaalla yleisesti on, esiintyisi toisessa muodossa. Siinä kadehtija hankkisi itse höyrylaivan, ehkä useampia, ja ryhtyisi laivurina kilpailemaan kaikista asiakkaiden rahoista ja suurista EU-tuista. Käsittääkseni joutilaita höyrylaivoja löytyisi kyllä, mutta jostain syystä tässä ketjussa moitittu laivuri taitaa olla alueella ainoa joka pitää tätä, Savonlinnalle merkittävää matkailuperinnettä yllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä viesti on hyvä esimerkki ns. negatiivisesta kateudesta. Se on täysin riippumatonta puolueista, tai korkeintaan niin että vasemmalla sitä ilmenee enemmän kuin oikealla.
Viesti sisältää ensinnäkin oletuksen, että paikallinen lehti ei kohtele laivuria kuten muita. Lisäksi nähtävissä on kirjoittajan harmistus siitä että näin ei ole.
Positiivinen kateus, jollaista esim. Pohjanmaalla yleisesti on, esiintyisi toisessa muodossa. Siinä kadehtija hankkisi itse höyrylaivan, ehkä useampia, ja ryhtyisi laivurina kilpailemaan kaikista asiakkaiden rahoista ja suurista EU-tuista. Käsittääkseni joutilaita höyrylaivoja löytyisi kyllä, mutta jostain syystä tässä ketjussa moitittu laivuri taitaa olla alueella ainoa joka pitää tätä, Savonlinnalle merkittävää matkailuperinnettä yllä.Tämä positiivinen laivuri vaati joku aika sitten Savonlinnalta jotain 50000€ korvauksia. Siinä sitä positiivisuutta kerrakseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä viesti on hyvä esimerkki ns. negatiivisesta kateudesta. Se on täysin riippumatonta puolueista, tai korkeintaan niin että vasemmalla sitä ilmenee enemmän kuin oikealla.
Viesti sisältää ensinnäkin oletuksen, että paikallinen lehti ei kohtele laivuria kuten muita. Lisäksi nähtävissä on kirjoittajan harmistus siitä että näin ei ole.
Positiivinen kateus, jollaista esim. Pohjanmaalla yleisesti on, esiintyisi toisessa muodossa. Siinä kadehtija hankkisi itse höyrylaivan, ehkä useampia, ja ryhtyisi laivurina kilpailemaan kaikista asiakkaiden rahoista ja suurista EU-tuista. Käsittääkseni joutilaita höyrylaivoja löytyisi kyllä, mutta jostain syystä tässä ketjussa moitittu laivuri taitaa olla alueella ainoa joka pitää tätä, Savonlinnalle merkittävää matkailuperinnettä yllä.Kateudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Käypä lukemassa Launo Päivätien kommentti itukan keskustelusta tästä hyssyttelystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tämä olisi juuri kiinnostava tietää millainen ja keneen kohdistunut vaara oli olemassa?
No ketähän siellä laivan kyydissä mahtaa olla, oravia vai? Jos painekattila pettää ja "poksahtaa" sieltä ei moni kotiin tule. Aikaisemmin on ketjussa joku asiasta jo kirjoittanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ketähän siellä laivan kyydissä mahtaa olla, oravia vai? Jos painekattila pettää ja "poksahtaa" sieltä ei moni kotiin tule. Aikaisemmin on ketjussa joku asiasta jo kirjoittanut
Odotan mielenkiinnolla tietoa kuinka lähellä painekattilan poksahtaminen oli. Voitko tarkentaa asiaa? Missä kohdassa oli vika ja miten lähellä kriittistä pistettä oltiin? Oliko vaarana, että korjauksen jälkeenkin olisimme menettäneet koskemattomuudella suojattuja diplomaatteja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla tietoa kuinka lähellä painekattilan poksahtaminen oli. Voitko tarkentaa asiaa? Missä kohdassa oli vika ja miten lähellä kriittistä pistettä oltiin? Oliko vaarana, että korjauksen jälkeenkin olisimme menettäneet koskemattomuudella suojattuja diplomaatteja?
Trafihan voi laittaa vehkeet ajokieltoon vaikka olisi pilkkuvirhe tarkastuspöytäkirjassa. Ei kukaan tai mikään ole kertonut että painelaitteistossa olisi vikaa, pelkästään huollon jälkeinen tarkastus suorittamatta ja sekin saattaa laahata myöhässä koska tarkastuksen suorittaa trafin ulkopuolinen tekijä, ei tukes vaan tukesin hyväksymä tarkastaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa täsmällisemmin, mikä siinä uhkasi turvallisuutta. Oliko kyseessä peräti räjähdysvaara? On hieman yllättävää, ettei media kertonut sellaisesta kuten yleensä hanakasti tehdään. Nyt julkisuudessa olleiden tietojen mukaan on kyse ollut vähäisestä teknisestä viasta, josta joku huolestunut on tehnyt ilmiannon ja joka sitten on korjattu. Ehkä kaikkea ei tiedetä. Onko sinulla tarkkaa tietoa missä vika on ollut ja millä tavoin se on uhannut turvallisuutta? Onko koko kaupunki ollut vaarassa?
Terve Janne. Ajattelit ottaa osaa keskusteluun.
- Anonyymi
Onkohan näitä koko kansakuntaa hetkauttavia 100 000€ koronatuilla kehitettyjä virtuaaliristeilyjä tulossa koska?
Käytännössä Leinonen sanoo kehittävänsä uudenlaista virtuaaliristeilytuotetta, joka poikkeaa täysin aiemmista kokemuksista.
– Tämä on mediaproduktio, jossa tuotetaan vähän erityyppisesti Saimaa-ilmiö -tyyppinen ratkaisu. Siinä on vähän julkisuustulokulmaakin ja jos se menee maaliin, hetkauttaa se koko kansakuntaa, hän hahmottelee.
https://www.ita-savo.fi/paikalliset/3858143- Anonyymi
Eikös ne koronatuet menny siihen Mersun päivitykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne koronatuet menny siihen Mersun päivitykseen?
Näyttää isukki tulleen hätiin. Seurasin äsken yhden laivan lähtöä satamasta. Kovin oli hätäisen tuntuista touhua, ei ollenkaan mukaansa kutsuvaa. Isokokoinen, äkäisen näköinen nainen touhusi narujen ja porttien kanssa, ja eikun menoksi ja pillit huutamaan.Ei ollut tungosta, eikä jonotusta - kaunis heinäkuinen ilta?
- Anonyymi
Täällä ketjussa ei kukaan näytä tietävän millaisesta viasta tai uhkaavasta vaarasta oli kyse. Median tietojen mukaan laivoja korjattiin ja niiden ajokielto on poistunut. On vaikea ymmärtää syytä miksi täällä jatkuu laivurin moittiminen. Vuosikausiin ei Savonlinnan satamassa ole näkynyt muita höyrylaivayrittäjiä. Olisiko Savonlinnalle parempi, että tämäkin olisi poissa? Vai onko tiedossa joku mieluisampi? Ja kuvitteleeko joku oikeasti, että yhden kesäkuukauden aikana kourallinen asiakkaita kerrallaan laivassa tuo niin huimat tulot, että polttoaineiden, palkkakulujen ja yli satavuotiaiden laivojen edes kohtuullisen kunnossapidon jälkeen rahaa riittää vielä kateuden aiheeksi?
- Anonyymi
Ei kukaan täällä tidäkään mutta viranomaiset jotka tietää asetti laivat KÄYTTÖKIELTOON. Tuotako pitäisi sitten saada rikkoa kun on ainoa höyrylaivayrittäjä? ”Kapteeni” Janne ei ole lain yläpuolella vaikka sinne itsensä asettikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan täällä tidäkään mutta viranomaiset jotka tietää asetti laivat KÄYTTÖKIELTOON. Tuotako pitäisi sitten saada rikkoa kun on ainoa höyrylaivayrittäjä? ”Kapteeni” Janne ei ole lain yläpuolella vaikka sinne itsensä asettikin.
Arvelet, että itse olisit yrittäjänä toiminut viisaammin tai lainkuuliaisemmin? Olet varma, ettei tällä palstalla sinun toimintaasi pääsisi kukaan arvostelemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvelet, että itse olisit yrittäjänä toiminut viisaammin tai lainkuuliaisemmin? Olet varma, ettei tällä palstalla sinun toimintaasi pääsisi kukaan arvostelemaan?
Miten minun tai kenenkään muun paitsi Captain Jannen tekemiseni tähän liittyy. Captain on myöntänyt tietoisesti rikkoneensa lakia ja asettanut matkustajat sitä kautta jopa mahdolliseen hengenvaaraan. Minkälainen aluksen päällikkö tekee tuollaista?
- Anonyymi
Tosiaan turha spekuloida syitä ja seurauksia, koska paikallispravdan mukaan ne tulevat jokatapauksessa selvitetyiksi: "Uttula kertoo Traficomin saaneen viestin myös siitä, että toisella laivoista olisi ajettu seuraavana päivänä, vaikka paineastiaviasta johtuva käyttökielto oli voimassa. Hän toteaa, että jos tieto pitää paikkansa, on oikeuslaitoksen ja poliisin asia päättää mahdollisesta sanktiosta, joka todennäköisesti olisi sakkoa aluksen päällikölle."
- Anonyymi
Perivenäläistä meininkiä Savonlinnassa höyrylaivojen paineastioiden turvallisuudella, paskat välitetä mitään turvamääräyksistä …
- Anonyymi
Osaatko kertoa mitä turvamääräyksiä on rikottu?
- Anonyymi
Kuka on se vasikka, joka kertoi viranomaisille? Saattaa captain olla aika kuumana ja kattilassa paineet korkealla. Elinkeinovapaus on kuitenkin tässä maassa ja sitten sabotoidaan näin parhaan sesongin aikaan sisältäpäin. Kapteenia tulee kunnioittaa aina! Komentoketjun ohittaminen on anteeksiantamatonta. Tällaiset asiat tulee käsitellä sisäisesti. If you cant stand the heat then get out of the steam ship!
- Anonyymi
Kyllä sen kapteenin saa, voi ja pitääkin ohitttaa siinä tapauksessa, että kapteeni on tietoinen turvallisuuteen liittyvästä vaarasta, mutta ei tee mitään sen korjaamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sen kapteenin saa, voi ja pitääkin ohitttaa siinä tapauksessa, että kapteeni on tietoinen turvallisuuteen liittyvästä vaarasta, mutta ei tee mitään sen korjaamiseksi.
"Laivat olivat kumminkin ajokunnossa ja turvallisia, koska höyryn kulkua pystyy siirtämään toiseen paikkaan".
Onko niin, että kapteeni Janne on ollut tietoinen ongelmasta, mutta ei ole tehnyt mitään sen korjaamiseksi? Siinäkö syy, miksi asiasta kerrotiin Trafille kapteeni Jannen tietämättä. Mikäli näin on ollut, mitään väärää ei ole tehty. Päinvastoin, on toimittu täysin oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Laivat olivat kumminkin ajokunnossa ja turvallisia, koska höyryn kulkua pystyy siirtämään toiseen paikkaan".
Onko niin, että kapteeni Janne on ollut tietoinen ongelmasta, mutta ei ole tehnyt mitään sen korjaamiseksi? Siinäkö syy, miksi asiasta kerrotiin Trafille kapteeni Jannen tietämättä. Mikäli näin on ollut, mitään väärää ei ole tehty. Päinvastoin, on toimittu täysin oikein.Siis ”Kapteeni”. Laitetaan sitaatit koska siviili merenkulussa ei ole sellaista pätevyyttä kuin kapteeni. On olemassa Merikapteeni mutta sellainen Leinonen ei ole. Voi kyllä laivurin- tai kuljettajankirjalla toimia sisävesilaivan päällikkönä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ”Kapteeni”. Laitetaan sitaatit koska siviili merenkulussa ei ole sellaista pätevyyttä kuin kapteeni. On olemassa Merikapteeni mutta sellainen Leinonen ei ole. Voi kyllä laivurin- tai kuljettajankirjalla toimia sisävesilaivan päällikkönä.
Kyllä meitä merillä kutsutaan laivalla kapteeneiksi. Luotsi jne. Omassa porukassa yhä enemmän sinutellaan. Joten kyllä Leinonen aluksen päälikkönä on myös laivan kapteeni. Sitaateissa, tai ilman.
- Anonyymi
Kysymys on nyt vain siitä että paljonko laivurilla jää viivan alle.. Jos hankkii työllään vähänkään ylimääräistä niin lyödään, mutta jos ainoastaan saa palkat maksettua työntekijöilleen ja leivän omaan pöytään niin on hyvä jätkä.
- Anonyymi
Onko täällä oikeasti joku joka kuvittelee että tuolla tosiaan rikastuu?
- Anonyymi
Kysymys on nyt vain siitä miten hyvässä tai huonossa kunnossa tämän laivurin paatit on, kun niillä kerran asiakkaita kuskataan.
- Anonyymi
Tarkoitatko että Saaristo oli kunnossa ennen lauantain, heinäkuun 6. päivän diplomaattiristeilyä, mutta sitä ei ollut tarkistettu?
– Niin juuri. Siinä ei ollut katsastus voimassa.
Mutta laiva oli täysin turvallinen.
Se mitä capitain Janne sanoo ei merkitse paskan vertaa. Alukset eivät olleet ajokunnossa tai turvallisia, koska Trafi laittoi ne ajokieltoon. Ne olivat siis ajokiellossa. Leinosen omat lausunnot ovat pelkkää puhetta, Trafin lausunnot ja päätökset ovat virallisia.- Anonyymi
Jos joku kuvittelee että viranomainen on aina oikeassa ja kansalainen väärässä, erehtyy ja pettyy elämässä useamman kerran. Ensiksikin kaikkiin tarkastajien virkoihin hakeutuu tietynlaisia ihmisiä. Toiseksi, silloin kun tarkastus tehdään ilmiannon perusteella, on aina tarve löytää jotain vikaa. Muutoin tarkastaja olisi huono tarkastaja. Tämä pätee kaikenlaisiin ilmiantoihin lasten- ja eläintensuojelusta alkaen, maataloustukiin, ylipäänsä kaikkeen missä viranomainen vaikuttaa. Joskus asioihin on syytä, joskus ei. Olennaista on viranomaisen oikeus käyttää valtaa, se tuntuu aina mukavalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku kuvittelee että viranomainen on aina oikeassa ja kansalainen väärässä, erehtyy ja pettyy elämässä useamman kerran. Ensiksikin kaikkiin tarkastajien virkoihin hakeutuu tietynlaisia ihmisiä. Toiseksi, silloin kun tarkastus tehdään ilmiannon perusteella, on aina tarve löytää jotain vikaa. Muutoin tarkastaja olisi huono tarkastaja. Tämä pätee kaikenlaisiin ilmiantoihin lasten- ja eläintensuojelusta alkaen, maataloustukiin, ylipäänsä kaikkeen missä viranomainen vaikuttaa. Joskus asioihin on syytä, joskus ei. Olennaista on viranomaisen oikeus käyttää valtaa, se tuntuu aina mukavalta.
Nyt on kyllä semmoista mutuilua, että ihan sivusta seuraajankin on kommentoitava. Itse ihan oikeana ammattimerenkulkijana kyseenalaistan väitteesi, ihan turhaa tässä tilanteessa. Se on oma mielipiteesi eikä sillä ole oikeasti merkitystä tässä asiassa. Viranomais päätös on pitävä, eikä ne perustu kenenkään mielipiteisiin, vaan asiaan vaikuttaviin faktoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on kyllä semmoista mutuilua, että ihan sivusta seuraajankin on kommentoitava. Itse ihan oikeana ammattimerenkulkijana kyseenalaistan väitteesi, ihan turhaa tässä tilanteessa. Se on oma mielipiteesi eikä sillä ole oikeasti merkitystä tässä asiassa. Viranomais päätös on pitävä, eikä ne perustu kenenkään mielipiteisiin, vaan asiaan vaikuttaviin faktoihin.
Haluaisitko Sinä kertoa tästä ne faktat? Mikä ongelma laivoissa oli? Miten se vaikutti ja keiden turvallisuuteen? Ei täällä ammatilla ole mitään merkitystä jos haihatellaan huhujen ja panettelujen pohjalta. Itse olen pappi mutten silti tiedä tästä enempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisitko Sinä kertoa tästä ne faktat? Mikä ongelma laivoissa oli? Miten se vaikutti ja keiden turvallisuuteen? Ei täällä ammatilla ole mitään merkitystä jos haihatellaan huhujen ja panettelujen pohjalta. Itse olen pappi mutten silti tiedä tästä enempää.
Tästä asiasta tiedän yhtä vähän faktoja kun sinäkään näköjään. Omaan kokemukseeni perustuen voin kumota aiemman väitteesi, että viranomaiset huvikseen mielivaltaisia päätöksiä tekisivät. Eri tahot tarkastavat laivoja ja aina löytyy jotain huomautettavaa, mutta vian täytyy olla vakava, merilain mukaan ympäristöön, turvallisuuteen, henkeen ja terveyteen vaikuttava asia, että alus laitetaan ajokieltoon. Mutuilut ja mielipiteet voi kaikki jättää omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisitko Sinä kertoa tästä ne faktat? Mikä ongelma laivoissa oli? Miten se vaikutti ja keiden turvallisuuteen? Ei täällä ammatilla ole mitään merkitystä jos haihatellaan huhujen ja panettelujen pohjalta. Itse olen pappi mutten silti tiedä tästä enempää.
Mitteepä mieltä se pappi on esivallan kunnioittamisesta? Viranomanen kun miäree ajokieltoon, niin eikös sillon pitäs jättee ajelematta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitteepä mieltä se pappi on esivallan kunnioittamisesta? Viranomanen kun miäree ajokieltoon, niin eikös sillon pitäs jättee ajelematta?
Pappi on elämässään ehtinyt nähdä jo kaikenlaista. Virkauralla on siunattu monia sellaisia yrittäjiä ennenaikaisesti haudan lepoon, joiden elämään tuli se viimeinen ilmianto tai ne viimeiset pahantahtoiset puheet. Tuntemani yrittäjät ovat hyvinkin tunnolliśta ja rehellistä porukkaa. Usein voi sanoa, että jos on joutunut viranomaisen hampaisiin, on enemmän kyse voimavaroista, joko henkisistä tai taloudellisista kuin mistään tarkoituksellisesta huijausyrityksestä. Jos tässä tapauksessa viranomainen langettaa rangaistuksia, silloin se on katsottu tarpeelliseksi. Ajattelen kuitenkin, että paljon tätä kirjoittelua arvokkaampaa olisi, jos jokainen kirjoittaja ostaisi lipun ja kävisi edes yhdellä risteilyllä ja tukisi siten sekä yrittäjää että koko paikkakuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappi on elämässään ehtinyt nähdä jo kaikenlaista. Virkauralla on siunattu monia sellaisia yrittäjiä ennenaikaisesti haudan lepoon, joiden elämään tuli se viimeinen ilmianto tai ne viimeiset pahantahtoiset puheet. Tuntemani yrittäjät ovat hyvinkin tunnolliśta ja rehellistä porukkaa. Usein voi sanoa, että jos on joutunut viranomaisen hampaisiin, on enemmän kyse voimavaroista, joko henkisistä tai taloudellisista kuin mistään tarkoituksellisesta huijausyrityksestä. Jos tässä tapauksessa viranomainen langettaa rangaistuksia, silloin se on katsottu tarpeelliseksi. Ajattelen kuitenkin, että paljon tätä kirjoittelua arvokkaampaa olisi, jos jokainen kirjoittaja ostaisi lipun ja kävisi edes yhdellä risteilyllä ja tukisi siten sekä yrittäjää että koko paikkakuntaa.
No ei tullu kovin selkeetä vastausta kysymykseen, mutta oisha se ollu hyvä laivurin jättee ajelematta,ni ei tarvihtis nyt polliisien kanssa asioita selvitellä.
- Anonyymi
Tätä keskustelua seuranneena näyttää siltä, että ainoa tavoite on yhden yrittäjän haukkuminen. Kenelläkään ei ole tietoa tosiasioista mutta mielipiteitä senkin edestä. Olisiko nyt hyvä sylkeä kaikki paha olo mielestään ja kirjoittaa kaikki, mikä tässä laivurissa ketäkin harmittaa, oli ne mersut tai mitkä tahansa, ja sen jälkeen siirtyä järkevämpiin juttuihin. Kirjoittaa voi myös vaikka kotona paperille kaiken ja sitten esimerkiksi polttaa paperin, sillä on terapeuttinen vaikutus. Viranomainen on tiettävästi nyt todennut laivoissa kaiken olevan kunnossa, ja juuri ne laivat yhdessä oopperajuhlien kanssa ovat ainoa asia, mistä Savonlinna muualla tunnetaan ja minkä vuoksi paikkakunnalle tullaan.
- Anonyymi
Anna Janne porukan kirjoittaa, älä itse lue näitä.
- Anonyymi
Tietoa tosiasioista on: ajokieltoon ei määrätä kevein perustein.
- Anonyymi
Siis ainut faktahan tässä asiassa on tämä viranomaispäätös itsessään. Viranomainen tekee päätöksensä merilain puitteissa, eikä hänellä ole valtuuksia mielivaltaisuuksiin. Vastuu on viranomaisella ja hän laittaa aluksen ajokieltoon jos on poikkeamia turvallisuusasioissa. Laivuri Leinonen tai sisäpiiri voi yrittää kieltää faktat, niinkuin tähän tapana olevaan ylimieliseen lähestymistapaan on totuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ainut faktahan tässä asiassa on tämä viranomaispäätös itsessään. Viranomainen tekee päätöksensä merilain puitteissa, eikä hänellä ole valtuuksia mielivaltaisuuksiin. Vastuu on viranomaisella ja hän laittaa aluksen ajokieltoon jos on poikkeamia turvallisuusasioissa. Laivuri Leinonen tai sisäpiiri voi yrittää kieltää faktat, niinkuin tähän tapana olevaan ylimieliseen lähestymistapaan on totuttu.
Vai oliko kyseessä säädös paineastioista, tai merilaista, ei väliä. Ne on jokaisen luettavissa jos haluaa googlettaa. Viranomaisten tehtävä on tulkita näitä pykäliä ja pitää homma turvallisena. Parempi vaan ettei lähdetä itänaapurin tapaan tulkitsemaan asioita ja tehdään työt lain mukaan. Joskus se voi vaatia että diplomaatit joutuvat jäämään rantaan, tai vaihtamaan laivaa tai reittiä. Näinhän on rahvaan kanssa aiemmin jo toimittukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oliko kyseessä säädös paineastioista, tai merilaista, ei väliä. Ne on jokaisen luettavissa jos haluaa googlettaa. Viranomaisten tehtävä on tulkita näitä pykäliä ja pitää homma turvallisena. Parempi vaan ettei lähdetä itänaapurin tapaan tulkitsemaan asioita ja tehdään työt lain mukaan. Joskus se voi vaatia että diplomaatit joutuvat jäämään rantaan, tai vaihtamaan laivaa tai reittiä. Näinhän on rahvaan kanssa aiemmin jo toimittukin.
Edellä kirjoitetut kommentit ovat täyttä asiaa. On olemassa lait ja niitä on kaikkien noudatettava. Kapteeni Leinosen laivat olivat ajokiellossa, eikä pyyntö Trafille katsastuksen siirtämisestä lopettanut sitä ajokieltoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä kirjoitetut kommentit ovat täyttä asiaa. On olemassa lait ja niitä on kaikkien noudatettava. Kapteeni Leinosen laivat olivat ajokiellossa, eikä pyyntö Trafille katsastuksen siirtämisestä lopettanut sitä ajokieltoa.
No miksi sitten käytännössä kukaan autoilija ei noudata seuraavaa lakia; "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten että pitää sitä kädessään".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi sitten käytännössä kukaan autoilija ei noudata seuraavaa lakia; "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten että pitää sitä kädessään".
On myöskin se, että murhasta tulee pitkä vankeustuomio, mutta silti joku sitäkin tekee. Kaikki on niin suhteellista. Jos joku rikkoo lakia ja jää siitä kiinni, niin poikkeuksetta jonkinsortin sanktio tulee.
- Anonyymi
Kriisiviestinnän perusteet olisi hyvä muistaa yrityksenkin tällaisessa tilanteessa, jotta kohu ei paisu. Virheenmyöntö, anteeksipyyntö ja vakuutus siitä että toimintatapaa korjataan jatkossa olisivat varmasti saaneet myötätuntoa paikallisilta. Kateudesta syyttely - vaikka heitäkin toki joukossa voi olla - mahtaa vain pitkittää soppaa.
Vai onko nyt niin, että Traficomin puolelta on tehty virhe, sillä Yle Etelä-Savossa "Leinosen mukaan laivoihin tehtiin ajokiellon aikana tarkistus, eikä niissä ollut mitään vikaa. Laivat olivat ajokiellossa ainakin viikon.
– Selvitämme, onko virkahenkilöiden johdosta tässä tullut yritykselle kohtuuton taloudellinen tilanne, Leinonen sanoo".
Tämä olisi aikamoinen paukku!- Anonyymi
Ei vaan Leinonen kerro kuka tarkastuksen on tehnyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan Leinonen kerro kuka tarkastuksen on tehnyt?
Ei kai kukaan oikeasti mene sanomaan, ettei laivoissa ole MITÄÄN vikaa. Laivasta kuin laivasta taitaa pikkuvikoja löytyä. Ja joskus ilmeisesti vähän isompiakin.
- Anonyymi
Leinosen mainitsema tarkastus ei ollut katsastus sanoo Trafi. On ilmeisesti vain välillä käyty katsomassa, miten korjaus etenee.
- Anonyymi
Trafin mukaan Leinosen mainostama tarkastus ei ollut katsastus. Saiko Leinonen tarkastajalta virallisen katsastustodistuksen?
- Anonyymi
Huomatkaa. Leinosen mukaan laivoihi tehtiin ajokiellon aikana TARKISTUS, EI KATSASTUS. Leinosen asemassa olisin nyt ihan hiljaa, ettei Trafi ala tutkia kaikkia ajoja tarkemmin.
- Anonyymi
Edelleenkin valtakunnan mediassa,,,
https://yle.fi/a/74-20100333?origin=rss
Jos laivat ovat ajokiellossa viranomais määräyksellä niin ne ovat ajokieellossa piste.
Jos laivat ovat olleet väärin perustein ajokiellossa niin nostakoon oikeuskanteen asiasta piste!
Huom. Nyt Leinonosen selittelyt asiasta on jo surkuhupaisia "Hän myöntää virheen mutta sanoo, ettei tehnyt sitä tarkoituksella." Money, money, money,,,- Anonyymi
Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.
Tai sitten vaan jäitä hattuun. Ei sujunut kovin hyvin se Savonlinnan kaupungin kanssa käyty käräjöinti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.
Eikös jokainen yrittäjä ja työntekijä tee töitä juuri rahaa ansaitakseen? Rehellinen tietysti olla pitää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös jokainen yrittäjä ja työntekijä tee töitä juuri rahaa ansaitakseen? Rehellinen tietysti olla pitää!
En tosin jaksa uskoa, että meidän kaupunginvaltuutetut haluaisivat lietsoa epäluottamusta valtion viranomaisia kohtaan perusteettomasti.
Tiedän kyllä yhden täysin toisen tapauksen, jossa näin oli menetelty, mutta toivottavasti tästä on viisastuttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta jos Traficomin ajokiellonasetus on ollut perusteeton, niin tutkintapyyntö poliisille ja / tai vahingonkorvauskanne käräjille. Voi olla myös mahdollinen hallintokantelu hallinto-oikeuteen.
Se on kantelu hallinto-oikeuteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kantelu hallinto-oikeuteen
Hallinto-oikeus ottaa kantaa vain hallintopäätösten lainmukaisuuteen, ei muutoin esim vahingonkorvausasioihin. Ihan vaan tiedoksi.
- Anonyymi
Onko viranomaisen antama määräys vain vitsi jota ei tarvtse noudattaa???
- Anonyymi
Tässäkin tapauksessa on kyse pelkästään rahasta ja välinpitämättömyydestä sääntöjä kohtaan,,,
Sillä ei ole merkitystä oliko ilmianto aiheeton vai ei!
Toki risteilykausi on lyhyt ja tulee houkutus rikkoa sääntöjä lyhytnäköisesti!
"Hän myöntää virheen mutta sanoo, ettei tehnyt sitä tarkoituksella."
Tasan tarkalleen tarkoituksella kun tiesi että laivat oli käyttökiellossa!!! - Anonyymi
Eli vakavasti viallisilla laivoilla on ajettu kunnes joku koki velvollisuudekseen ilmoittaa asiasta Traficomille. Nyt näyttää kyllä pahalta Captain Jannen kannalta.
YLE:
Traficomin merenkulunvalvonnan päällikkö Aleksi Uttula kertoo, että yleensä laivan käyttökielto tulee vakavasta viasta, joka vaatii heti korjausta.
Miten vakava vaaratilanne ajokiellossa olevalla laivalla ajaminen on?
– Jostain se kertoo, että annetaan ajokielto. Silloin on syytä pysyä rannassa ja korjata asia, Uttula vastaa.
Traficom oli saanut vinkin laivoissa olleesta viasta. Yrittäjä Janne Leinonen sanoi viime viikolla Ylelle, että laivoista löydettiin katsastuksessa vika paineastiassa, mutta Traficomin mukaan kyse ei ollut katsastustilanteesta.
Traficom selvitti saamaansa vinkkiä dokumenteista, minkä jälkeen käyttökielto määrättiin. - Anonyymi
Leinonen ajatteli vain rahaa ja sivutti viranomaismääräykset,,,
Sillä ei ole merkitystä oliko määräys tai ilmianto aiheeton vaiko ei!!!
Tämä asia ratkaistaan oikeussaleissa eikä Leinosen jatkuvilla selityksillä/vähättelyllä asiasta. - Anonyymi
Ei venäläisessä Savonlinnassa paljon viranomaispäätökset näköjään kiinnosta.
- Anonyymi
Vastuutonta yrittämistä!
Jätän käyttämättä koko bolagin tarjonnan. - Anonyymi
Konkurssi hakemus jätetty 19.07.2024...
- Anonyymi
Konkurssihakemus on yhdyssana. Opetelkaa kirjoittamaan ennenkuin teette sitä julkisesti.
- Anonyymi
Elikkä työeläkemaksuja on ollut rästissä ja nyt ei kyetty enää seuraamaan maksusuunnitelmaa ja siitä konkurssihakemus. Korona mainittu syyksi vaan eikö ollut kaikkien aikojen risteilykesä kun oli rajat kiinni ja 100 000 tuet kehittämiseen. Työntekijöitten lakisääteiset eläkemaksut maksamatta mutta itsellä 110 000€ vuositulot ja mersu kulkee.
https://www.ita-savo.fi/paikalliset/7297833- Anonyymi
Onkohan Turilla kaikki lakisääteiset maksettu, kun lopettivat tuon taksiliikenteen? Kovin makeaa elämää viettävät eläkepäivillään matkustellen ja juhlien! 🥂🥂🍻🍻🍷🍸🍷🍸🍻😂🥃🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan Turilla kaikki lakisääteiset maksettu, kun lopettivat tuon taksiliikenteen? Kovin makeaa elämää viettävät eläkepäivillään matkustellen ja juhlien! 🥂🥂🍻🍻🍷🍸🍷🍸🍻😂🥃🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾
Vai oisko ihan vaan eläkkeelle jäänti ollut syynä? Toiset tekee eläkeikään töitä ja saavat nauttia työnsä hedelmää toisinkuin valittajat täällä netissä mitkä valittaa päivästä toiseen kelan rahoja nostellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oisko ihan vaan eläkkeelle jäänti ollut syynä? Toiset tekee eläkeikään töitä ja saavat nauttia työnsä hedelmää toisinkuin valittajat täällä netissä mitkä valittaa päivästä toiseen kelan rahoja nostellen.
Niin nostelee myös Turamummokin ja poikansa! 😡
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan Turilla kaikki lakisääteiset maksettu, kun lopettivat tuon taksiliikenteen? Kovin makeaa elämää viettävät eläkepäivillään matkustellen ja juhlien! 🥂🥂🍻🍻🍷🍸🍷🍸🍻😂🥃🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾
Tura voisi jo lopetta näihin muihin keskusteluihin sotkeentumisen. Mainosta omia juttujasi itse avaamissasi ketjuissa, älä täällä.
- Anonyymi
Nollataan velat ja haetaan uudet tuet. Ensi risteilykauteen rinta rottingilla ja entistäkin enemmän suupielet messingillä.
Mitäs pojat pienistä murehista..
Tuleekohan Waahdot kohta perässä samaa latua? - Anonyymi
Nyt menöö höyrypurretkin kylästä venälääsiin käsihin.
- Anonyymi
Kyllä jos nuo laivatkin häviää, on Savonlinna kuollut kaupunki, niin kesällä, kuin talvella.
- Anonyymi
YLEltä kertoovat:
"Savonlinnalainen Vip Cruise kertoo tiedotteessa myyvänsä höyrylaivansa kesäkauden jälkeen.
Tiedotteen mukaan yritys etsii ensisijaisesti ostajia ulkomailta. Sillä on neljä 1900-luvun alussa rakennettua höyrylaivaa Punkaharju, Saaristo, Rauha ja Paul Wahl, jotka ovat tarjonneet kaupunki- ja maisemaristeilyjä.
Toimitusjohtaja Janne Leinonen kertoo tiedotteessa, että talousalueen matkailulliset realiteetit ja muuttuvat markkinaolosuhteet pakottavat etsimään aluksille uusia omistajia. Lisäksi median vihamielinen suhtautuminen höyrylaivojen toimintaan on hänen mukaansa vaikuttanut toiminnan edellytyksiin.
Leinosen mukaan kiinnostuneita yhteydenottoja on saatu jo Ruotsista. Yksi laivoista viedään Tammisaareen.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin asetti kaksi höyrylaivaa ajokieltoon 5. heinäkuuta. Ylen saamien tietojen mukaan toisella laivoista olisi liikennöity vielä ajokiellon jälkeen. Tällä hetkellä laivat liikennöivät normaalisti."
Toivottavasti löytyypi vakavarane ja rehti yrittäjä höyrylaivoille!- Anonyymi
Samanlaista panettelua ja kateutta saa niskaansa jokainen yrittäjä savon junteilta. Hirmunen on pelko ja kateus, että joku saa työstään rahaa! Noloa porukkaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlaista panettelua ja kateutta saa niskaansa jokainen yrittäjä savon junteilta. Hirmunen on pelko ja kateus, että joku saa työstään rahaa! Noloa porukkaa!
Itse olet nolo 🤡🤣
- Anonyymi
Laivat omistavan yhtiön hallituksen puheenjohtaja Markku Kankaala kuitenkin kertoo, ettei toimitusjohtaja Janne Leinosen lähettämä tiedote pidä paikkaansa.
Kankaala omistaa 45 prosenttia höyrylaivojen taustayhtiö LP Managementista, mutta kuuli Leinosen tekemästä tiedotteesta vasta median välityksellä.
Leinonehan syytti ylen artikkelissa vihamielistä mediaakin ongelmiensa aiheuttajaksi!
Luottamus Leinooseen pyöreä 0.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323767- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151721Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231264VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu931241Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi331183- 691114
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975