Menin viime lauantaina 13.7.2024 noin kello 8,45 kauppakeskus Isoon Omanaan. Ajattelin, että jos siellä on joku ravintola joka aukeaa kello 9,00, niin juon siellä yhden tupin keskiolutta.
Kiertelin jonkun aikaa siinä kauppakeskuksessa, mutta en nähnyt siellä yhtään ravintolaa, joka olisi auennut kello 9,00. Kun olin jonkin aikaa siinä kauppakeskuksessa kävellyt, vastaan tuli vartija, jolta ajattelin kysyä, onko siellä Isossa Omenassa yhtään ravintolaa joka aukeaisi kello 9,00. Vartija vastasi minulle, että häntä ei tippaakaan kiinnosta. Siihen minä itsekseni ajattelin, että no minä kysyn joltain vastaantulijalta tietääkö hän, onko siellä yhtään kello 9,00 aukeavaa ravintolaa.
Vastaani tulikin pariskunta, mies noin 40 v. ja nainen tätä jonkun vuoden nuorempi, ja kysyin heiltä tietävätkö he onko siellä Isossa Omenassa ravintolaa, joka klo. 9,00 aukeaisi.
Se töykeä vartija, jolta olin samaa asiaa minuutti-pari aikaisemmin kysynyt, kuuli kun minä kysyin siltä vastaani tulleelta pariskunnalta sitä asiaani, niin se sekopäinen vartija joksi minua kohti ja huusi, että nyt saat lähteä tästä kauppakeskuksesta ulos, kun kysyit sitä ravintolan aukeamista siltä pariskunnalta, joka sinua tuli vastaan.
Siihen minä sanoin, että mitä vikaa siinä on, jos minä joltakin kysyn, onko siellä kauppakeskuksessa ravintolaa, joka aukeaisi kello 9,00.
Tuo sekopäinen vartija huusi minulle, että sinä olet päihtynyt ja kysyt kauppakeskuksessa vastaan tulleelta pariskunnalta ravintolan aukeamista.
Siihen minä sanoin sille vartijalle, että olen ottanut viimeksi kaksi tuoppia kymmenen kuukautta sitten syyskuun 15. päivä, joten ei ne kymmenen kuukautta sitten juomani kaksi tuoppia tee minua päihtyneeksi.
Se sekopäinen vartija raivosi, että ulos täältä kauppakeskuksesta ja rupesi vetämään hanskoja käsiinsä.
Minä lähdin siitä kauppakeskus Isosta Omenasta ulos ja jälkeenpäin ajattelin, että miksen soittanut siihen poliiseja, kun se vartija oli niin pimahtanut ukko.
Soitin kyllä eilen maanantaina sen kauppakeskuksen esimiehelle, ja hän sanoi, että ottaa se töykeän vartijan käytöksen esille vartiointiliikkeen esimiehen kansa.
Ihan pimahtanut jätkä vartijana Matinkylän kauppakeskus Isossa Omenassa lauantaina 13.7.2024
19
779
Vastaukset
- Anonyymi
Olit häirikkö ja KAUPPAKESKUS on kauppoja. Bubit on muualla ja asiakkaat saavat kulkea ilman sinun kysymyksiäsi (ahdistelua ja häirintää).
Vartija toimi oikein. Sori siitä.- Anonyymi
Se on pubi, eikä bubi. Ja tiesitkö, monesti niitä sijaitse myös kauppakeskusten yhteydessä. Myös Isossa Omenassa.
Aloittaja ei kirjoituksensa mukaan ollut mikään häirikkö, joten vartija teki ihan fidun väärin.
- Anonyymi
Olin paikalla ja näin tapauksen.
Olit ympäripäissäsi, auoita vartijalle päätäsi ja häiriköit sitä pariskuntaa. Vartija pyysi sinua poistumaan, jolloin auoit päätäsi vielä vähän lisää ja uhkasit vetää vartijaa turpaan. Silloin onneksi tajusit itsekin hoiperrellen poistua paikalta.- Anonyymi
Tästähän tulee ihan satujen jatkokertomus.
- Anonyymi
>> Tuo sekopäinen vartija huusi minulle, että sinä olet päihtynyt ja kysyt kauppakeskuksessa vastaan tulleelta pariskunnalta ravintolan aukeamista.
Se sekopäinen vartija raivosi, että ulos täältä kauppakeskuksesta ja rupesi vetämään hanskoja käsiinsä.>>
Onkohan tässä stoorissa yhtään totuutta takana? Entä oletko sinä itse lammikossa nukkuneen spugge-ukon näköäinen tms?
Ei ne vartijat normaalisti pukeutuville ja käyttäytyville ala tuommoisia huutaa. Joku esiintymistavassasi tai ulkoasussasi on todennäköisesti ollut aika provosoivaa.
Nettiin tällaisen jutun voi helposti naputella, vaikka mitään tuollaista ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
Jotakin seikkoja taidat nyt jättää tapauksesi kohdalla kertomatta, tai sitten olet sepittänyt jutusta 80% ihan itse. Sekin on tarinassasi outo piirre, että olet juonut kaljaa viimeksi syyskuun 15. päivänä. Ja nyt sitten tuli noin jumalaton kaljanatarve heti aamutuimaan, että piti joka toiselta öristä ja tiedustella ravintolan aukeamisaikaa.- Anonyymi
Olen tämän viestiketjun aloittaja ja tuossa aloituksessa olevassa kirjoituksessani on JOKA SANA TOTTA!
Valistan teitä lukijat vielä tuossa alla olevalla tekstillä parilla esimerkillä, jotka tapahtuivan samana lauantaisena aamuna, kun tuo Iso Omena-kauppakeskuksen epidosi ja jotka antavat lisävalaistusta sen sekopäisen vartijan toimintaan ja osoittavat miten asiattomasti ja vieläpä LAINVASTAISESTI se vartija toimi. (Se vartijahan huusi minulle, että ulos täältä kauppakeskuksesta, kun kysyit vastaasi tulleelta pariskunnalta ravintolan olemassaolemista ja aukioloa täälllä kauppakeskuksessa).
Minä tulin siihen Matinkylässä olevaan kauppakeskus Iso Omenaan Espoolahdesta, jossa varsinaisesti asun, ja silloin viime lauantaina 13.7.2024 kun kävelin omasta asuinkiinteistöstäni ulos, huusi minulle joku vähän alta kymmenen vuotias tyttö pari kerrosta ylempänä minun asuntoani olevalta oman perheensä parvekkeelta, että "Rodaldo vaiko Messi, kumpi on parempi?"
Siihen minä vastasin, että Messi ja jatkoin matkaani Espoonlahden metroasemalle, jossa minua vastaan tuli naishenkilö -puheensa aksentista päätellen Yhdysvalloista- ja joka kysyi minulta englanniksi Metron tultua siihen asemalle, että "Is this train going to Helsinki?" Siihen minä vastasin, että "Yes it`s going to Helsinki". Jatkoin kohteliaasti sitä naista valistaen ja englanniksi kertoen, kun hän kysyi jatkokysymyksen, että pitääkö Helsingin keskustassa vaihtaa metroa, jos jatkaa eteenpäin, sanoin, että Helsingissä on päärautatieaseman mertoasema remontissa, joten hänen pitää nousta Kampin metroasemalla metrosta ulos, jos hän on Itä-Helsinkiin päin metrolla menossa, niin hänen pitää mennä Kampista Helsingin yliopiston metroasemalle ja jatkaa siitä eteenpäin. Siihen se nainen vastasi, että joo kyllä hän aikoo jatkaa Itäkeskukseen saakka ja minua kiittäen kertoi, että oli hyvä tietää se, että siitä Kampista pitää mennä jollakin muulla tavalla kuin metrolla Helsingin yliopiston metroasemalle jatkaakseen sieltä eteenpäin.
No kun minä itse tulin sitten siihen Matinkylän Iso Omena-kauppakeskukseen sisään ja kysyin siltä vartijalta sitä edellä tämän viestiketjun aloituksessa kertomaani ravintolaa ja sen aukioloa, vastasi se vartija minulle huutaen, että "minua ei kiinnosta mitkään sinun ravintolat eikä niitten aukiolot" ja sen jälkeen, kun kysyin sitä samaa asiaa siltä vastaani tulleelta pariskunnalta, huusi se vartija kurkku suorana, että ULOS TÄLLTÄ KAUPPAKESKUSKESTA!
Entäs jos minäkin olisin huutanut sille "Ronaldo vaiko Messi"-kysymyksen minulle tehneelle tytölle, joka asuntoani pari kerrosta ylempää olevalta parvekkeelta tuon kysymyksen minulle samaisena aamuna esitti, kuten edellä kerroin, vastauksena, että MINUA EI KIINNOSTA TIPPAAKAAN SINUN RONALDOT JA MESSIT, PAINU SIELTÄ PARVEKKEELTASI SISÄÄN! Olisiko se ollut kohteliasta ja yleisinhimillistä?
Entäs jos minä olisin karjunut kuin se Iso Omenan vartija kurkku suorana sille "Is this train going to Helsinki"-kysymyksen minulle Espooonlahden metroasemalla esittäneelle naiselle, että MINUA EI KIINNOSTA TIPPAAKAAN SINUN METROATJA HELSINKISI, PAINU ULOS TÄÄLTÄ METROASEMALTA!
Jokainen tervejärkinen tajuaa, että jos minä olisin noille kahdelle minulle lauantaiaamuna 13.7.2024 kysymyksen esittäneelle raivonnut samalla tavalla mielipuolisesti niin kuin se Iso Omana-kauppakeskuksen vartija raivosi minulle, olisin minä käyttäytynyt todella moukkamaisen sairaasti. No niihän minä en käyttäytynyt, vaain olin tilanteet ja niitten kontekstit huomioon ottavana valmis vastaamaan kohteliaasti minulle kysymyksen esittäneille, sille parvekkeelta "Ronaldo vaiko Messi"-kysymyksen tehneelle tytölle ja sille naiselle, joka metron Helsinkiin menemistestä kysyi.
Vartijan työ on asiakaspalvelutyötä ja noille vartijoille pitäs heidän työnantajiensa tarjota pakollisena kohteliaan ja hyvän käytöksen alkeitten koulutusta.
Kun minä mietin sitä 13.7.2024 noin klo 8,45 minulle raivonneen vartijan käytöstä siellä Iso Omenan kauppakeskuksessa, en yhtään ihmettele, vaikka ne Iso Omana-kauppakeskuksen vartija tappoivat joitakin aikoja sitten sen kehitysvammmaisen naisen siellä Iso Omanan kauppakeskuksessa.
Tämän lisäksi on syytä musitaa, että tuossa Iso Omenan kauppakeskuksen yhteydessä on virallisluonteisiakin toimipaikkoja, kuten Espoon kaupungin kirjaston toimipiste, KELA, Posti jne., joten ei se mikään pikkuasia ole, että siellä kauppakeskuskessa on tehtäviinsä sopimaton vartija.
Vapaudenriisto Suomen lainsäädännössä virallisen syytteen alainen rikos, paitsi jos kyseessä on tuottamuksellinen vapaudenriisto. "Joka --- oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi." 1 § Vapaudenriisto.
Kuten tämän viestiketjun alussa kerroin, soitin tuon kauppakeskusken omistavan Citycon-kiinteistösijoitusyhtiön eräälle vastuuhenkilölle, joka lupasi ottaa tuon vartijan käytöksen esille vartointiliikkeen kanssa.
- Anonyymi
" Citycon-kiinteistösijoitusyhtiön eräälle vastuuhenkilölle, joka lupasi
ottaa tuon vartijan käytöksen esille vartointiliikkeen kanssa."
Hieno juttu, että sinun traakinen ja pitkä tarina sai näin onnekkaan lopun.- Anonyymi
Ei se tähän lopu. Kun minä heräsin tänä aamuna, niin minulle tuli heti mieleen ne viime lauantain tapahtumat siellä Iso Omena-kaukkakeskuksessa.
Minä aion tehdä sen pimahtaneen vartijan toimista rikosilmoituksen, jotta saan sen asian käräjäoikeuden käsiteltäväksi niin, että tuollainen sekopäinen vartija saataisiin pois vartian toimesta.
Rikoslaissa on säädös vapaudenriistosta, kuten tuolla edellä jo kirjoitin: "Joka --- oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi." (Rikoslaki: vapaudenriisto)
Minä aion saattaa käräkäoikeuden ratkaistavaksi sen, onko jollain vartijalla oikeus häätää minun kaltainen kaikin puolin asiallinen ja siisti asiakas kauppakeskuksesta pois, jos tämä asiakas kysyy joltain toiselta häntä vastaan tulevalta kauppakeskuksen asiakkaalta jonkin liikkeen olemassaolemisesta ja aukiolta siinä kauppakeskuksessa, kuten minä kysyin siltä vastaani tulleelta pariskunnalta, jossa mies oli noin 40 vuotta, nainen muutaman vuoden tätä nuorempi.
On muistettava, että tuossa Matinkylässä olevassa Iso Omena-kauppakeskuskessahan tapahtui joitakin aikoja sitten niin, että sen kauppakeskuksen vartijat tappoivat erään kehitysvammaisen 31 vuotiaan naisen ja käräjöoikeus vapauttaessaan sen naisen tappaneet vartijat syytteistä, oli sitä mieltä, että ne vartijat saivat tappaa sen kehitysvammaisen naisen.
Minun henkilöhohtainen käsitys oikeudesta ja sen toteutumisesta on tuossa sanotussa asiassa ihan toinen, mitä oli Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden vartijat tapposyyytteistä vapauttavasta päätöksestä ilmenevä oikeuden virallinen kanta. Oletko sinä sitä samaa mieltä Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden kanssa, että niillä vartijoilla oli oikeus tappaa se 31 vuotias hekitysvammainen nainen siellä Iso Omenan kauppakeskuksessa?
Nyt siis aion saattaa sen pimahtaneen vartijan oikeuteen tekemällä siitä ukosta rikosilmoituksen, ja näin Länsi-Uudenmaan käräjöoikeus joutuu ottamaan kantaa siihen, onko vartjoilla oikeus häätää oman pimahtaneen ja mielivaltaisen mielensä mukaan asiallisia ihmisiä kauppakeskuksista pois, jos tämä kauppakeskuksen asiakas kysyy joltain toiselta asiakkaalta jotakin jostain liikkeestä, joka siinä kauppakeskuksessa on.
On nimittäin syytä muistaa se, mitä ne Avarn Security-vartointiliikkeen vartijat olivat tehneet jokunen vuosi sitten pääkaupunkiseudun juna-asemilla ja niitten läheisyydessä, kun mainutun vartiointiliikkeen vartijoita sittemmin tuomittiin teoistaan useaksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen niin, että päätekijä sai 3 vuotta ehdotonta vankeutta ja moni muu vartija lähes saman verran.
Rikosilmoituksen teen siitä vartijasta, joka oli siellä Iso Omena-kauppakeskuksessa 13.7.2024 kello 8,45 ja joka tuli minulle urputtamaan ja häätämään minua ulos, kun kysyin vastaani tuleelta pariskunnalta ravintolan aukiolemisesta siinä kauppakeskuksessa. Kun olen sen rikosilmoituksen tehnyt, pyydän poliisilta siitä virallista kopioa -sen asianomistaja saa jokaisesta rikosilmoituskesta- ja sitten kun olen sen saanut, liitän sen vielä tähän viestiketjuun liitteenä, joten sille vartijalle terveisinä: Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa tavataan!
https://yle.fi/a/74-20072350
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iso-omenan-kuolemantapauksesta-nostettu-syytteet-voimakeinoja-kayttaneita-kuutta-vartijaa-vastaan/8783804#gs.bsmgfz
- Anonyymi
Meitä on moneksi.
- Anonyymi
Joskus 90-luvulla valomerkit tuli jo klo 00.30. Silloin oli tavallista, että normaalitkin ihmiset käyvät aamulla juomassa joskus oluet klo 9.00.
- Anonyymi
On kai ne aikoinaan voineet valomerkit tulla vieläkin aikaisemmin. Aamuista olutta toki voi juoda vaikkei ole rimpsalla ollutkaan. Ehkä ei vaan uni tule, ja lähtee kaupalle haahuilemaan ja kävelemään. Tarina räyhäävästä järjestysmiehestä kuulostaa oudolta. Jotakin muutakin lienee asiassa tapahtunut. Tiedän itsekin millaiset jotakin jonninjoutavaa asiaa toistavat, sekavat höpöttäjät saavat pulssin nousemaan, että menis toi jo v.uun.
- Anonyymi
"siistit ja kunniallisesti käyttäytyvät kahden akateemisen
loppututkonnon suorittaneet "
Ihan pelkällä yhdelläkin akateemisella loppututkinnolla, tai vaan peruskoulun käymiselläkin saa normaali ihminen asiansa ja tiedustelunsa kauppakeskuksissa suoritettua. Sinä et kumminkaan saanut.
Pelkästä vit-tumaisesta kirjoitustyylistäsi näkee, että jotakin vit.tumaista tyyliä olet kuitenkin tuollakin tehnyt. Muka viime syyskuusta raittiina, ja nyt sit vi-.tunmoinen hätä kauppakeskuksen aamukaljalle.
Ja minkä vi.tun saavin pohjalla olet elämäsi asunut? Entä mikä on kotipaikkakuntasi?
Kun et höpöttävine tutkintoinesi muka tiedä että kauppakeskusten liikkeiden ja ravintoloiden aukiolot ilmenee info-taululta tai isolta info-päätteeltä. - Anonyymi
Kyllä niitä on vartijoina monenlaista tyyppiä, joka lähtöön ja vielä jää asemallekin, kuten vanha sanonta menee.
Minulle tulee mieleeni eräs tapaus noin 3-4 vuoden takaa, kun menin eräänä aamupäivänä Leppäraavassa olevaan ravintola Pinokkioon juomaan kupin kahvia. Kello oli jotakin 9-10 välillä ja siihen ravitsemusliikkeeseen tuli lähes samalla ovanavauksella kun minä, minulle ennestään täysin tuntematon heppu, jolla oli ikää noin 25 v.
Kun tilasin kahvin, niin sekin tilasi heti minun perään, johon minä sanoin retorisesti siltä kysyen, että olet raitis mies, kun olet kahvilinjalla?
Siihen tuo tyypi vastasi, että hän on vartija ammatiltaan ja on menossa tekemään työvuoroaan, joten ei juo olutta.
Juttelin sen tyypin kanssa muutaman sanan kun siinä baaritiskillä kummatkin kahvia joimme, ja sanoin sille, että sinä kun olet vielä suhteellisen nuori, niin jos aiot tälle vartioalalle taikka sitä sivuaviin hommiin jäädä, niin mikset pyri poliisikouluun. Sanoin, että onhan ne poliisin palkat paremmat mitä vartijan palkat. Siihen tuo tyyppi vastasi, että hän on pyrkinyt neljä kertaa poliisikouluun mutta ei ole läpäissyt pääsykokeita.
No minä kysyin siltä, että mikä niissä poliisiloulun pääsykokeissa on niin vaikeaa ollut, että et ole neljännelläkään kerralla niitä läpäissyt. Siihen se vastasi, että hän on kyllä kaikki muut pääsykokeen osoiot joka kerta läpäissyt, mutte ei pääsykokeitten psykologista osiota. Itsekseni minä ajattelin, että no se kertoo paljon, ja kysyin siltä kuitenkin, että aiotko vielä viidennen kerran sinne poliisikouluun pyrkiä. Hän sanoi sitä harkitsevansa. Tuon kuulutuani, minä ajattelin, että joo sillälailla, neljä kertaa olet poliisikouluun pyrkinyt, mutta aina olet pääsykokeitten psykologisen osion repuuttanut ja nyt vielä mietit, josko yrittäisit viidennen kerran.
Se poliisikoulun pääsykokeitten psykologisen osoin neljä kertaa repuuttanut tyyppi oli Avarn Security-vartiointiliikkeen palkkalistoilla. Sellainen heppu siis kyllä kelpasi Avarn Securitylle vartijaksi.
Vartijoina siis toimii joka lähtöön olevia tyyppejä ja se on surullista.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010245518.html
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d948792-c9b3-4588-90ff-943b058b072f
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/63159903-5215-49e9-b1d1-a48783284681- Anonyymi
Vie nyt se viime lauantaina Isossa Omanassa tapahtunut tapahtuma, josta viestiketjun aloituksessa kerrot, eteenpäin.
Tee siitä vartijasta rikosilmoitus. Se vartija on syyllistynyt virkavelvollisuuden rikkomiseen ja/tai johonkin muuhun rikokseen, vapaudenriistoon tms.
Jos et siitä rikosilmoitusta tee, niin kirjoita siinä tapauksessa virallinen ilmoitus, tiedonanto Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselle tai Poliisihallitukselle sen vartijan öykkäröinnistä. On nimittäin tärkeää, että siitä vartijan toiminnasta tulee virallinen tieto poliisille, jotka vartijoitten lupa-asioita valvovat. Tuollaisen vartijan toiminta, josta aloituksessa kerrot, pitää saada pysäytettyä ennen kuin hän tekee jotakin peruuttamatonta toisia ihmisiä kohtaan.
Yksityisen turvallisuusalan toiminnasta merkittävä osa on luvanvaraista toimintaa.
Poliisihallitus vastaa yksityiseen turvallisuusalaan liittyvien keskeisimpien viranomaislupien myöntämisestä ja peruuttamisesta sekä alaan kohdistuvasta valtakunnallisesta viranomaisvalvonnasta ja -ohjauksesta.
Poliisilaitos hyväksyy hakijan hakemuksesta vartijaksi, väliaikaiseksi vartijaksi, turvasuojaajaksi ja järjestyksenvalvojaksi.
Vartijoiden toimivaltuudet perustuvat yksityisistä turvallisuuspalveluista annettuun lakiin ja toimivaltuuksien käyttö liittyy vartioimistehtävien suorittamiseen. Vartijalla on laissa säädetyin edellytyksin oikeus poistaa henkilö vartioimisalueelta tai estää henkilön pääsy sinne.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jos joku asiallisesti käyttäytyvä ihminen kysyy joltain toiselta henkilöltä vaikkapa jossain kauppakeskuksessa jonkin liikkeen olemassaoloa, ravintolaa tms., ei vartijalla ole mitään oikeutta ryhtyä häätämään sitä asiallista kysyjää sieltä kauppakeskuksesta.
Kun katselee tuosta alla olevasta linkistä aukeavaa videomateriaalia siitä Iso Omenan kauppakeskuksessa 7.1.2023 tapahtuneesta tapahtumasta, jossa kuuden vartijan retuuttama 35-v kehitysvammainen nainen kuoli siinä vartijoitten retuutuksen yhteydessä näiden kuuden ukon painaessa sitä naista betonilattiaa vasten, niin minä en voi muuta kuin ihmetellä, miten tuollaisia jätkiä on päästetty vartijaksi. Ja kaiken huipuksi miten Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus vapautti sen naisen tappaneet vartijat syytteistä! Uskomatonta, kun kattelee tuota videoklippiä, josta näkyy miten se kehitysvammainen nainen on vielä elossa niitten vartijoitten retuuttaessa sitä käytävällä eteenpäin, mutta sitten se nainen nopeasti kuolee siihen lattialle, kun kuusi vartijaa painaa sitä naista yhdessä ja yksissä tuumin kovaa kivilattiaa vasten monta minuuttia. Sen 35-vuotiaan kehitysvammaisen naisen tappaneet vartijat olivat "juuri vaipoista vapautuneita", tarkemmin sanottuna iältää 19-24 vuotiaita, nipin napin peruskoulun läpi päässeitä jätkiä.
Voi kauhistus minkälaista sairasta joukkoa Suomessa on vartijaksi päässyt!
Kaikille vartijaksi pyrkiville ja jo alalla oleville pitäisi lain pakottamana tehdä laaja psykologinen testaus, kuten nykyään tehdään poliisiksi pyrkiville, jotta piilevää psykoosia, skitsofreniaa tai muuta senkaltaista, joko piilevää tai vallitsevaa, psykoosisairautta sairastavat eivät vartijaksi pääsisi.
Kyllä on sydäntä riipovaa katella, miten nuo kuusi vartijaa tappavat tuossa alla oelvasta videoklipistä ilmenevällä tavalla sitä 35-vuotiasta kehitysvammaisgta naista siellä Iso Omenan kauppakeskuksessa 7.1.2023. Kyllä tämä Suomi on kaukana oikeusvaltiosta, kun tuollaiset tappajat on vaputettu syytteistä. Onkohan nuo jätkät vielä vartijana siellä Iso Omenan kauppakeskuksessa tai jossain muualla vartiointialan töissä? Voi kauhistusten kauhistus!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iso-omenan-kuolemantapauksesta-nostettu-syytteet-voimakeinoja-kayttaneita-kuutta-vartijaa-vastaan/8783804#gs.buwj4p - Anonyymi
Ei ole vartijoille soveltuvuus testejä. Sitä olen ihmetellyt.
- Anonyymi
Seuraavaksi siten kuulemmekin sekavan tarinan pimahtaneesta poliisisedästä, joka nauroi päin naamaa kun aloittaja lähti ihan rikosilmoitusta tekemään.
Helpommalla pääsisit, kun nyt vain laittaisit sen korkin kiinni. - Anonyymi
Näin ei kyllä mennyt, olit kännissä veli
- Anonyymi
Luvin tämän viestiketjun läpi ja ihmettelen sen vartijan toimintaa.
En tiedä tapauksesta mitään sen tarkempaa, mutta jos joku on juonut pari keskiolutta ja tulee johonkin kauppakeskukseen, ei se ole mikään syy ketään poistaa sieltä kauppakeskuksesta, että tämä on muutaman oluen juonut, eikä se, että kysyy joltain toiselta kauppakeskuksen asiakkaalta jonkin liikkeen aukiolaikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luvin tämän viestiketjun läpi ja ihmettelen sen vartijan toimintaa.
En tiedä tapauksesta mitään sen tarkempaa, mutta jos joku on juonut pari keskiolutta ja tulee johonkin kauppakeskukseen, ei se ole mikään syy ketään poistaa sieltä kauppakeskuksesta, että tämä on muutaman oluen juonut, eikä se, että kysyy joltain toiselta kauppakeskuksen asiakkaalta jonkin liikkeen aukiolaikaa.Mutta kun kyseinen heebo, tuo aloittaja, on todellakin kauppakeskusten harmi ja murheen kryyni. Metrolla seikkailee päästä päähän, itähelsingistä Kivenlahteen.
Joka päivä, tuo yhteiskunnan mieliharmi, poistetaan kauppakeskuksista.
Poliisille ei enää soitella, että tulkaa hakemaan tämä jäteläjä.
Poliisi on ohjeistanut heittämään, eli taluttamaan se törkyturpa pihalle.
Muistan tuon tapauksen. En silloin itse ollut Ompussa, vaan toisessa kauppakeskuksessa.
Kolleega ilmoitti, että se uivelo on taas liikenteessä, saattaa tulla sinne.
Ja toden totta. Vajaa pari tuntia myöhemmin, tuo jalat alleen saanut sontaläjä, oli meidän harmina. Tosin ei kauaa.
Ja mikä haju ja löyhkä tuosta sontatunkiosta tuli.
Skeida ja muut nesteet, valui pitkin riukusääriä. Hyi hel...tti.
Missä ehti liikkua, siellä haiseva vana. Kylläpä siivoojat kiroili.
Yksi siivoojista latasi märkämopilla, suoraan päin taulua, tuota paskatykkiä.
Ja sitten hanskat käteen, ja tuo vihervasemmisto punikkien ystävä, sai taas kerran lentävän lähdön kauppakeskuksen tiloista.
Ulos lensi, ulostava ja uliseva uivelo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646257
- 635639
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284635- 573919
- 143825
- 323239
- 693021
- 592866
- 762647
- 471970