Sanaa synnistä

Suomalaista herätys saarnaaja, rovasti Urho Muromaa lainaten, aloitan tämän saarnan.

”Yksikään synti ei pääse taivaaseen” ja ”Jos helvettiin menet, niin omasta tahdostasi sen teet”

Mutta me kaikkihan olemme syntisiä eli mitä minä tarkoitan kun sanon, ettei yksikään synti pääse taivaaseen ?

Se on totta, että meidän lihamme on syntinen ja syntisenä se pysyy, kunnes biologinen kuolema meidät siitä erottaa.

Paavali mainitsee tästä myös kirjeessään roomalaisille, luvussa 7, jae 24

Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Meidän lihamme on kuin kukkapenkki, josta kasvaa uusia rikkaruohoja jatkuvasti, jos emme valvo sitä ja kitke säännöllisesti.
Jos jätämme kitkemisen sikseen, niin on se pian täynnä rikkaruohoja, jotka tukahduttavat kaiken muun allensa.

Ajatellaan asiaa vaikka näin : syntyy uusi rikkaruoho eli synti ja kun se vasta mullasta nousee heiveröisenä pintaan, vastaa se meidän ajatuksissa himon tietoisuuteen tuloa eli huomaamme ajattelevamme syntiä.

Matteuksen 5
27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Jos me emme valvo ja annamme ajatuksen kasvaa ja kehittyä mielessämme niin on se sama kuin, että kastelisimme rikkaruohoa ja antaisimme sen vallata tilaa kukkapenkissä. Tämä sama pätee muihinkin synteihin, ei siis pelkästään huorin tekoon.

Tässä kohtaa jokainen meistä, huomaa oman hurskautensa varisevan pois kuin lehdet puista syksyllä ja joudumme katsomaan omaa syntisyyttämme silmiin, eikä se ole kaunista katseltavaa.

Huomatkaa myös, että tämä on vasta pinta raapaisu meidän synteihimme ja kitkemistä meissä kaikissa riittää, koko loppu elämämme ajaksi, kyse onkin siitä, että annammeko Jumalan Sanan näyttää todeksi meidän syntimme ?


Otan esimerkin suomalaisista, heistä, jotka pitävät itseään hurskaina kristittyinä.

Suuri osa heistä, vihaa venäläisiä ja he pitävät vihaansa oikeutettuna, mutta mihin heidän oikeutuksensa perustuu, ei ainakaan Jumalan Sanaan sillä Herra Jeesus sanoo meille asiasta näin ja varsin yksiselitteisesti.

Matteuksen 5
43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

No mutta, tämä on vähän eri asia, kuulen sanottavan….

Totisesti, sanon minä teille

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Matteus 7:21

Jos sinä vihaat sinun veljeäsi tai lähimmäistäsi, joka on sama asia, niin sinä olet syntisi kanssa matkalla helvettiin sillä sinä et tee Herran Jeesuksen Jumalan ja Isän taivaallista tahtoa vaan perkeleen tahtoa sinä noudatat.

Kirje Galatalaisille 3
27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Ei siis ole tässä suomalaista, afrikkalaista, venäläistä eikä ukrainalaista. On vain Kristittyjä Veljiä ja siskoja.

Ensimmäinen Johanneksen Kirje 2
10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

Terveet eivät lääkäriä tarvitse ja nyt kun tutkit itseäsi Jumalan Sanalla niin oletko sinä terve vaiko sairas, hurskas vaiko syntinen ja jos olet syntinen, sairas, haluat parantua, niin minulla on sinulle ilosanoma.

Ensimmäinen Johanneksen Kirje 2
1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

Kun me katuvana menemme Hänen luoksensa, synnit sylissämme ja ojennamme ne Hänelle, on Hän laupias Jumala ja antaa anteeksi syntimme sanoen:

Syntisi ovat anteeksi annetut, mene, äläkä syntiä enää tee.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

        tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
        Ikävä
        119
        2681
      2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

        "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
        Maailman menoa
        256
        1155
      3. Melkein lähetin viestin.

        Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
        Ikävä
        91
        1129
      4. Taas kuoli kuortaneella

        Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
        Kuortane
        8
        1084
      5. Nainen voi rakastaa

        Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
        Ikävä
        79
        1011
      6. Kalateltta fiasko

        Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
        Kuhmo
        12
        940
      7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

        Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
        Ikävä
        63
        933
      8. Rakastan sinua

        Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
        Ikävä
        30
        906
      9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

        Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
        Sanaristikot
        41
        842
      10. Ikävöimäsi henkilön ikä

        Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
        Ikävä
        37
        809
      Aihe