Hengen kokemusten etsiminen

Anonyymi-ap

Miksi hellarit etsivät hengen kokemuksia kokouksessa? Eikö pyhä henki ole aina läsnä?

"Siellä oli voimakas Pyhän Hengen läsnäolo!"

Onko tuttua?

Miksi etsiä, jos Jeesus asuu koko ajan sydämessä?

Joukkopsykoosi...

79

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

siellä tosiaan huudetaan "henkeä" paikalle . . .

• Anonyymi

Joukko Psykoosi on VOIMAKAS KOKEMUS!

Siinä kaikki paikalla olijat kokevat olevansa yhtä JOUKKO PSYKOOSISSA!

Aina psykoosi ei jää päälle vaikuttamaan pidemmäksi aikaa!
      Puhutaan "mielen häiriöstä" joka kesti vain jonkin aikaa ja sitten hävisi!

Uskonnon VARJOLLA PUOSKAROINTI on Suomessa sallittua ja hyvin yleistä!
      ns "VAPAISSA SUUNNISSA"

• Anonyymi

Joukkopsykoosi on kuitenkin yhdyssana, sitäkin kannattaa miettiä !

• Anonyymi

Tulehenki...tulehenki on helluntailainen erisnimi.

• Anonyymi

Vauvakaste on myös yhdyssana !

Jännää

Mutta virsitaulun kääntäjä ei zentään ole puuäijä taas on!

• Anonyymi

Raamattu kehottaa mm, täyttykää Hengellä !

Mitähän se mahtaa tarkoittaa edelläkirjailijoiden mielestä, kertokaa ihan omin zanoin ok !

• Anonyymi

raamatussa Jeesus sanoo :
        "ja minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti" Mt: 28: 20

eikö helluntailaisella ole luottamusta raamatun sanaan , kun täytyy erikseen
        huutaa , "Henkeä , Henkeä .

"usko on luja luottamus" Hebr: 11: 1

• Anonyymi

Taas umpipimeä luterilainen kirjoittaa. Lukisit raamattua. Et tiedä siitä pätkääkään. Olet tyypillinen luterilainen.

• Anonyymi

kun näitä kommentteja lukee , niin , huomaa, että HELLUNTAILAINEN ei perustele
        MITÄÄN asiaansa raamatun sanalla . . .

ainoa , minkä osaavat , on : "Filppuksen kaste , joka sekin on LISÄTTY jälkeenpäin ,
        v. 500 Jkr . babtistien vaatimuksesta kirkolliskokouksessa .
        Jae PUUTTUU VANHIMMISTA käsikirjoituksista , jotka on löydetty ja tallessa vielä
        tänä päivänä jälkipolvien nähtäväksi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun näitä kommentteja lukee , niin , huomaa, että HELLUNTAILAINEN ei perustele
        MITÄÄN asiaansa raamatun sanalla . . .

ainoa , minkä osaavat , on : "Filppuksen kaste , joka sekin on LISÄTTY jälkeenpäin ,
        v. 500 Jkr . babtistien vaatimuksesta kirkolliskokouksessa .
        Jae PUUTTUU VANHIMMISTA käsikirjoituksista , jotka on löydetty ja tallessa vielä
        tänä päivänä jälkipolvien nähtäväksi .

Aina löytyy selityksiä kun raamattu ei sovi itselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina löytyy selityksiä kun raamattu ei sovi itselle.

>>> Aina löytyy selityksiä <<<

> alkuperäiset , jotka on löydetty ja tallessa vielä tänä päivänä jälkipolvien nähtäväksi <

eikä helluntailainen sitten itse viitsi ottaa yhteyttä kristilliseen kirkkokuntaan ja itse nähdä sen verran vaivaa ja lähteä saada NÄHTÄVÄKSI .

helpompi täällä soittaa suutaan kuin että tekisi itse asian eteen vaivaa , ja todellakin itse nähdä ALKUPERÄISET KÄSIKIRJOITUKSET.

• Anonyymi

Kun pastori ilmoittaa pyhän hengen olevan tilaisuudessa "ihan selvästi paikalla" niin kolehdissa on 25% enemmän anetta.
      Ihmeellistä se on tuo uskonto, niin ihmeellistä.

• Anonyymi

Pyhä henki on aina siellä missä kaks tsi kolme on hänen nimessään koolla.
        Kolehteihin se ei vaikuta. Pyhä henki ei asu lompakossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus lupasi maan päällä eläissään olla opetuslapsien mukana paikalla, kun muutama heistä sitä pyytää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin tarvitaan kaksi tai kolme? Eikö Jeesus olekaan siellä, missä hänen palvelijansa on? Vaikka yksin.

• Anonyymi

Maailmassa on monenlaista. Suurimpaan osaankaan ei tarvitse itse osallistua.

Itse olen ent. helluntailainen. Tuolloin helluntailaisuus oli ihan muuta kuin tänä päivänä.

Pyhä Henki vaikutti, mutta ei Hänen kanssaan leikitty, väitetty Hänen teoikseen ilmiselviä ihmislihan itsensä, jopa demonien tekoja ja joka on Pyhän Hengen pilkkaa.

Jätin helluntailaisuuden jo kauan sitten, sen ollessa vielä sitä "vanhaa helluntailaisuutta", sillä ei siinäkään ollut kaikki ihan kondiksessa.

Erosin ja liityin kristilliseen, Ev.lut.kirkkoon. Sitten sekin petti. Ja erosin.

Olen uskoltani "vanhanajan lutherilainen", tietyin helluntailaisvaikuttein. En kuulu mihinkään seura- tai kirkkokuntaan. Miksi: ne kaikki pettää.

• Anonyymi

Onneksi sentään olet yksi pettämätön, etkö olekkin !

• Anonyymi

Tommonen Hengen manaaminen / rienaaminen on ihan väärin, vaarallista ja p:keleellistä. Ei Pyhä Henki toimi noin.
      Samoin, mihin kaikki lankeavat on henkioppaan neuvot ja ohjeet, kun kyselee mielessään eikä tutki asioita Raamatun Sanan mukaan.
      On hämmästyttävää, kuinka erilaisia vastauksia 'henget' antavat samasta asiasta eri kyselijöille.
      Jumala ei voi pettää, mutta näköjään 'henget' pettävät jne.
      Jopa lut. piispat ovat menneet jumalattomassa suvaitsevuudessaan tähän harhaan, että Sanan ulkopuolella olisi jotain totuutta. En tässä tarkoita järjen käyttöä, varoitan hurmahenkisyydestä.

• Anonyymi

Kerro miten luttereissa luetaan mm täyttykää Hengellä, kerro ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten luttereissa luetaan mm täyttykää Hengellä, kerro ?

Sylilapsi on kaikista otollisin ottamaan kasteessa vastaan Pyhän Hengen lahjan.
        Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. (Jeesus)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sylilapsi on kaikista otollisin ottamaan kasteessa vastaan Pyhän Hengen lahjan.
        Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. (Jeesus)

Vain tomppeli voi edes ajatella sylilapsen ottavan vastaan jotain välikaton yläpuolelta tässä suomalaisessa kontekstissa, siis ihan älytöntä.

Vain maitopaukku on imeväisen vaistoissa.

• Anonyymi

Helluntailaiset täyttyvät Hengellä pakkovauvakastetut juopottelevat.

Efesolaiskirje:
      5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

• Anonyymi

Paavali oli täyttynyt valheen hengellä Korintossa.

Puhui Oraakkelin tapaan sekavia glossolalioita, siansaksaa, jossa ei ollut mitään järkeä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism. Jumalaton mies, sai syytteen sodomiasta.

• Anonyymi

helluntailaisuus onkin AA-kerho , uskonnolla sekoitettuna.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on homppelimiesten perustama eksytys ja harhaoppinen uskonlahko. Kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Venäjän trolli.

• Anonyymi

Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 hell.srk. Mies oli täyttynyt homoseksuaalisuuden hengellä, tuomittiin 6 kk vankeuteen niistä teoista ja karkotettiin Norjaan
      v. 1925.

• Anonyymi

Siinä on kolme älytöntä kommenttia peräkkäin !

Aikuiset ihmiset, eikö hävetä moinen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta miten luterilainen tottelee raamattua hengellä täyttymisen suhteen!
        Ettekö osaa sanoa miten täytyitte, aikuiset ihmiset !

• Anonyymi

Jaa no milläs hengellä 3000 parinvaihtajaa mahtoi täyttyä,muistatko ?

Olisko haureuden henki sopiva siihen hommaan, mitäs luullaan @

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa no milläs hengellä 3000 parinvaihtajaa mahtoi täyttyä,muistatko ?

Olisko haureuden henki sopiva siihen hommaan, mitäs luullaan @

Onko katkismuksessa listaa kelpo hengistä liittymään luterilaiseen lippujonoon jossa homoagendaa jyrätään läpi ?
        Kiersikö jono tapulin ympäri seitsemän kertaa vai miten se homma meni !
        Niin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin sana siis , >>> 1 Kor : 14 : 9 , helluntailaisen mukaan > älytön kommentti < . . .
        ( >> kolme viimeistä <<)

• Anonyymi

1.Kor.2:
      14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.

• Anonyymi

Näin on. Siksi me välttämättä tarvitsemme Pyhän Hengen.

• Anonyymi

Novum komentaari
        1.Kor.2:14. Tässä näemme "luonnollisen" ja hengellisen ihmisen välisen vastakkaisuuden. Luonnollinen voi olla eettisesti katsoen joko hyvä tai paha, mutta hänellä ei ole Jumalan Henkeä, ja siksi hän on »sielullinen», luonnollinen ihminen, jolla ei ole Henkeä, Juud 19. Ihmisessä on sielu ja ruumis. Kristityillä on lisäksi Pyhä Henki. Hengellinen ihminen on ottanut vastaan Jumalan Hengen ja on sen vuoksi hengellinen. Molemmilla ihmistyypeillä on samat luonnolliset edellytykset ja mahdollisuudet. Suuri ero on siinä, että toinen on hengellisesti herännyt ja uudestisyntynyt. Hän elää sopusoinnussa Jumalan Hengen kanssa. Hengellisyys on oikeastaan sitä, että Jumalan Henki vaikuttaa ihmisessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Novum komentaari
        1.Kor.2:14. Tässä näemme "luonnollisen" ja hengellisen ihmisen välisen vastakkaisuuden. Luonnollinen voi olla eettisesti katsoen joko hyvä tai paha, mutta hänellä ei ole Jumalan Henkeä, ja siksi hän on »sielullinen», luonnollinen ihminen, jolla ei ole Henkeä, Juud 19. Ihmisessä on sielu ja ruumis. Kristityillä on lisäksi Pyhä Henki. Hengellinen ihminen on ottanut vastaan Jumalan Hengen ja on sen vuoksi hengellinen. Molemmilla ihmistyypeillä on samat luonnolliset edellytykset ja mahdollisuudet. Suuri ero on siinä, että toinen on hengellisesti herännyt ja uudestisyntynyt. Hän elää sopusoinnussa Jumalan Hengen kanssa. Hengellisyys on oikeastaan sitä, että Jumalan Henki vaikuttaa ihmisessä.

Vain silloin jos olemme Jeesuksen opetuslapsena todellisia kristittyjä. Kristittynä eläminen on jokaisen oma vapaaehtoinen valinta opetella elämään Jumalan tahdon mukaisesti.

Apt.11:
        25. Sitten Barnabas lähti Tarsokseen etsimään Saulusta 26. ja löydettyään toi hänet Antiokiaan. He olivat kokonaisen vuoden seurakunnan keskuudessa, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi kutsua opetuslapsia kristityiksi.

• Anonyymi

Joh. 14:
      22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
      23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
      24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
      Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27

• Anonyymi

Luterilaisuus on voimaton ja kuollut uskonto. Puolustaakseen kuollutta uskontoaan luterilatset hyökkäävät Jumalaa ja Hänen ilmoitusta vastaan.
      Sana kehottaa: Kysykää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojansa.
      Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
      Paavali toteaa: meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella-niinkuin tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne, teidän tähtenne-

• Anonyymi

Minusta hellarit hyökkää sekä luterilaisia että Jumalan Sanaa vastaan ja vieläpä herjaavat näitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta hellarit hyökkää sekä luterilaisia että Jumalan Sanaa vastaan ja vieläpä herjaavat näitä.

helluntailaiset herjaa suoraan raamatun sanaa , erityisesti KAIKKI , mikä liittyy kasteeseen.

• Anonyymi

Paavalissa oli murhanhenki ja valheen henki sekä Saatanan enkeli "The messenger of Satan"

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi

Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]

Olseni perusti Suomeen 40 ens. hell.srk.

• Anonyymi

Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen ainoaksi oikeaksi helluntaiapostoliksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen ainoaksi oikeaksi helluntaiapostoliksi.

Olseni sai Amerikassa helluntailaisten HENKIKASTEEN !!!!

• Anonyymi

Ilm. 16:13

Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

• Anonyymi

Luther oli väärä profeetta ja Hitler peto!!!!!
        Helluntailaset y evät ole seurakuntana käyneet sotia, eivätkä murhanneet miljoonia ihmisiä ja kiduttaneet Jeesuksen omia, niin kuin luterilaset ovat tehneet!!!
        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaset y evät ole seurakuntana käyneet sotia, eivätkä murhanneet miljoonia ihmisiä ja kiduttaneet Jeesuksen omia, niin kuin luterilaset ovat tehneet!!!
        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

Luther ei ollut profeetta , vaan > tutkija < ja kirja :
        Sidottu ratkaisuvalta , i( tutkielma ) ilmestynyt aikanaan v. 1524 .

kannattaisi helluntailaisenkin ensin edes lukea ko. kirja , että tietäisi mitä arvostelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther ei ollut profeetta , vaan > tutkija < ja kirja :
        Sidottu ratkaisuvalta , i( tutkielma ) ilmestynyt aikanaan v. 1524 .

kannattaisi helluntailaisenkin ensin edes lukea ko. kirja , että tietäisi mitä arvostelee.

Luther oli kansankiihottaja, profeetta mm. holokaustin isä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther oli eittämättä kansamurhaaja ja suurin kansanmurhaaja, mitä maailma on koskaan nähnyt!
        Hän pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko lukenut kirjan : > Sidottu ratkaisuvalta < ,

tietäisit enemmän , ei tarvis sinunkaan pelkkää "mutu -tuntumaa ".

helluntailainen ei lue , ei TUTKI mitään , ainoa mitä osaavat , = herjata .
        sen siis oppii helluntailaisuudessa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä ja sun profeetat!mene hoitoon ja parane!

• Anonyymi

Kuinka luterilainen tottelee raamatun kehotusta täyttykää Hengellä?

Miksi ette saa sanottua, haloo ?

• Anonyymi

kasteessa annetaan Pyhä Henki .
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2 : 28

jos ei raamatun sanaa usko , miten voi sanoa olevansa uskovainen .

ei Pyhää Henkeä tarvitse "pumpata " ihmisvoimin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kasteessa annetaan Pyhä Henki .
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2 : 28

jos ei raamatun sanaa usko , miten voi sanoa olevansa uskovainen .

ei Pyhää Henkeä tarvitse "pumpata " ihmisvoimin !

Kerro sinä ihan itse ensin: "jos ei raamatun sanaa usko , miten voi sanoa olevansa uskovainen ." Pietari sanoi: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Oletko tehnyt parannuksen??? Oletko ottanut itse kasteen????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro sinä ihan itse ensin: "jos ei raamatun sanaa usko , miten voi sanoa olevansa uskovainen ." Pietari sanoi: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

teen parannusta joka päivä , yhtään päivää en ole ollut TÄYDELLINEN .

> täydellisyyteen on hyvä pyrkiä , siellä on tilaa kaikille , mutta ei vielä ketään <

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, vauvakasteen oppi on pumpattu satojen vuosien ajan ja yhtä kauan on heiltä otettu ragat pois !

Kuin carunan tyyli ja tavat, numpi lie pahempi.

• Anonyymi

Luterukset eivät näe raamatussa kuin vauvan kasteen ja asiat joista on väännetty oppinsa tueksi pelastuksen mysteerivälineet eli sakramentit, boista raamattu ei tiedä mitään.
      Mitään Pyhän Hengen läheisyyttä heillä ei ole, eikä saa olla, kosja silloin sammutetaan tulipaloa väärin, ei ei noin saa olla eikä tehdä!

• Anonyymi

kerro sinä helluntailainen joskus edes kasteen SISÄLLÖSTÄ !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerro sinä helluntailainen joskus edes kasteen SISÄLLÖSTÄ !

Kaste ja ehtoollinen ovat metafooraa ei yhtään mitään muuta.
        Uskovaisen sisältö on Pyhän Hengen läsnäolo ja osallisuus jokaiseen askeleeseen ajallisen elämän ajan.

Se on joka hetki läsnä ja määräävä elementti mikä tuo kunniaa jumalalle ja todistaa hänen muuttavazta voimastaan yksilössä.
        Se on sitä josta ramm sanoo mm, olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis kristus olemuksessanne!

Ellei usko tule ilmi käytännön elämässä, sitä ei ole kuin kirjaimessa jos siinäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaisen sisältö on Pyhän Hengen läsnäolo ja osallisuus jokaiseen askeleeseen ajallisen elämän ajan.

Se on joka hetki läsnä ja määräävä elementti mikä tuo kunniaa jumalalle ja todistaa hänen muuttavazta voimastaan yksilössä.
        Se on sitä josta ramm sanoo mm, olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis kristus olemuksessanne!

Ellei usko tule ilmi käytännön elämässä, sitä ei ole kuin kirjaimessa jos siinäkään.

kerro helluntailainen RAAMATUN sanalla , - kasteen SISÄLLÖSTÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerro helluntailainen RAAMATUN sanalla , - kasteen SISÄLLÖSTÄ.

Et sinä ole kiinnostunut raamatun sanasta, vaan etsit sieltä sanoja ja lauseita luterilaisuuden tueksi, etkä ilman uudestisyntymistä edes ymmärrä raamatusta juuri mitään!
        Kysyisit mieluummin miksi luterilainen kastettu ja ripitetty elää satasella jumalatonta elämää, se olisi jo osoitus pienestä kiinnostuksesta raamatun sanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä ole kiinnostunut raamatun sanasta, vaan etsit sieltä sanoja ja lauseita luterilaisuuden tueksi, etkä ilman uudestisyntymistä edes ymmärrä raamatusta juuri mitään!
        Kysyisit mieluummin miksi luterilainen kastettu ja ripitetty elää satasella jumalatonta elämää, se olisi jo osoitus pienestä kiinnostuksesta raamatun sanaan.

etsin lauseita , TIETENKIN !

kristinusko perustuu RAAMATTUUN , ja uskomalla "niinkuin on kirjoitettu "

Jeesus vetosi maan päällä ollessaan "KIROITUKSIIN" ,
        "Eikö ole kirjoitettu" Mark: 11: 17

"Seuraa sinä minua " Joh: 17 : 17 , ja uskomalla "niinkuin kirjoitettu on ".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etsin lauseita , TIETENKIN !

kristinusko perustuu RAAMATTUUN , ja uskomalla "niinkuin on kirjoitettu "

Jeesus vetosi maan päällä ollessaan "KIROITUKSIIN" ,
        "Eikö ole kirjoitettu" Mark: 11: 17

"Seuraa sinä minua " Joh: 17 : 17 , ja uskomalla "niinkuin kirjoitettu on ".

No kun olet etsimässä kirjoituksista niin kerro kuinka luterilainen toimii löytäessään kohdan täyttykää hengellä jne...jerro mitä se sana saa aikaan löytäjäszä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei opeta kastetta ja ehtoollista metafotana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun olet etsimässä kirjoituksista niin kerro kuinka luterilainen toimii löytäessään kohdan täyttykää hengellä jne...jerro mitä se sana saa aikaan löytäjäszä !

raamattu :

"Minä olen elämän leipä ; joka tulee minun tyköni , se ei koskaan isoa , ja JOKA USKOO
        MINUUN , se ei koskaan janoa ." Joh: 6 : 35

helluntailaiset JANOAA aina uutta ja uutta ja lisää ja lisää HENKEÄ . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

raamattu :

"Minä olen elämän leipä ; joka tulee minun tyköni , se ei koskaan isoa , ja JOKA USKOO
        MINUUN , se ei koskaan janoa ." Joh: 6 : 35

helluntailaiset JANOAA aina uutta ja uutta ja lisää ja lisää HENKEÄ . . .

mitenkähän tuon kohdan saisi luttereille sanottua, etti joka viikonloppu ja puoliväli ole juopottelun aikaa eikä aina pidä olla janoamassa alkon edessä suus kuivana !

niin miten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitenkähän tuon kohdan saisi luttereille sanottua, etti joka viikonloppu ja puoliväli ole juopottelun aikaa eikä aina pidä olla janoamassa alkon edessä suus kuivana !

niin miten.

helluntailaisuus AA -kerholaiset taas vauhdissa . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin miten.

taasko on hellarivaari juopotellut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuus AA -kerholaiset taas vauhdissa . . .

on jua se näkyy tuon juopon pedokääkän viesteistä

• Anonyymi

täynnä pentujensa nussijoita koko sakki ja muiden elämän siivestäjiä tavalla jos toisella nämä pyhät immeiset joka lajissa.

• Anonyymi

puhunet hellarivaarista

• Anonyymi

sekö se ahdistaa pieni sossun luukku rahat loppu ei työtä ei ammattia ei mitään omaa, sekö se ahdistaa vaiko mikä !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sekö se ahdistaa pieni sossun luukku rahat loppu ei työtä ei ammattia ei mitään omaa, sekö se ahdistaa vaiko mikä !?

voi onko vaari jäänyt ilman sossun tukia,

• Anonyymi

Paavali kirjoittaa että on kolmasti rukoillut pistimen poistumista!

minulle on käymässä samoin foorumilla kun olen jo kolmasti kysynyt miten luterilainen toimii kun löytää sanasta kohdan, täyttykää hengellä jne... !

mutta kuka neuvoisi luttereita vastaamaan tuohon yksinkertaiseen kysmykseen, vai pitääkö perustaa syyskisa, jossa ykköspalkinnon voittaa se joka saa lutterilta vastauksen joka kestää Sanan edessä ok !?

• Anonyymi

helluntailainen , oletko koskaan lukenut raamatusta , mitä Jeesus sanoo:

"Joka uskoo MINUUN , se ei KOSKAAN janoa" Joh: 6 : 35

uskotko myös raamatun Jeesuksen sanat ?

• Anonyymi

mitä nuo lutterit on? Sehän on kuollut jo ajat sitten'

eikö parhameissa tiedetä mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä nuo lutterit on? Sehän on kuollut jo ajat sitten'

eikö parhameissa tiedetä mitään

Katos kun parhamitkin on kuolleet iät ajat sitten !

Eikö rippikoulussa opittu mitään #

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katos kun parhamitkin on kuolleet iät ajat sitten !

Eikö rippikoulussa opittu mitään #

miksi sitten vikiset jostain luttereista`?

Eikö fifteenleirillä opetettu puhumaan asiaa?

• Anonyymi

Suurin osa helluntailaisista ei ymmärrä, että Pyhä Henki, vaikka on oma persoona ei koskaan ole yksin, vaan Jeesus Kristus Jumala on aina tunnistettavissa (1 = 3 ja 3 = 1). Pyhää Henkeä ei voi käskeä ja komennella eikä täyttyminen tarkoita Pyhän Hengen 'manaamista' missään tapauksessa. Pyhä Henki annetaan kasteessa uskovalle. Pyhä Henki pysyy aidon uskovan 'köyhässä ja nöyrässä' hengessä. Pyhä Henki on herkkä ja arka ja ei viihdy missä tahansa uskonnollisessa hulinassa.
      ----------------------
      "Pyhää Henkeä ei voi komennella eikä käskeä. Hän ei tee mitään meidän ehkä toivomiamme 'temppuja'. Hengen voimavaikutuksia ei voi millään menetelmällä pakottaa esille. Ketään ihmistä ei voida pakottaa uskoon eikä kukaan voi alkaa uskovaiseksi noin vain, milloin huvittaa. Ihmisen kääntymys ja uskon syntyminen kuuluvat Jumalan Hengen vapaaseen toimintaan. 'Henki puhaltaa, missä tahtoo', sanoo Jeesus (Joh 3:8). Jumala itse vaikuttaa uskon, missä ja milloin hän sen hyväksi näkee" (Miikka Ruokanen)."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe