Skodan mukamas jäykkä taka-akseli on valhetta!

Anonyymi-ap

14

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja taas vanhalla spämmillä onneen yrittää Toyotan omapoika.
      Taisi ottaa koville tuo Moottorilehden juttu saksalaisesta luotettavuus tutkimuksesta?

    • Anonyymi

      Kuten aiemminkin todettiin, niin menee tuokin paljon paremmin kuin nykyiset Toyotat.

      • Anonyymi

        Niin, menee paremmin ojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, menee paremmin ojaan.

        Väärin, Toyotat ne ojaan pyrkivät, mm. RAV4 TM:n talvitestissä ei pysynyt mutkatiellä millään ja auto jouduttiin vaihtamaan kun tuo "maastoauto" ajautui taas ojaan ja hieman kovettunut lumi puhkaisi öljypohjan ja öljyt tonttiin.


    • Anonyymi

      Skodakääkkä painaa kaasua niska punaisena ja muut nauravat.
      Sama meno jatkuu vuosikymmenestä toiseen.

      • Anonyymi

        Et ole ajanut kunnon Skodaa ikinä?
        Kannnattaa ehkä kokeilla.

        Kyllä Ocu alkaa liikahtaa kun peliin säädetään n 400 kiukkuista heppaa..
        Kilowatteina se on 300 ja kulkee todella iloisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ajanut kunnon Skodaa ikinä?
        Kannnattaa ehkä kokeilla.

        Kyllä Ocu alkaa liikahtaa kun peliin säädetään n 400 kiukkuista heppaa..
        Kilowatteina se on 300 ja kulkee todella iloisesti.

        On ihan sama, onko Skodassa sitten 40 tai 400 hevosvoimaa, sillä se naurattaa muita autoilijoita aivan samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan sama, onko Skodassa sitten 40 tai 400 hevosvoimaa, sillä se naurattaa muita autoilijoita aivan samalla tavalla.

        Škoda VOS oli tšekkoslovakialaisen AZNP:n vuosina 1950–1952 valmistama raskaasti panssaroitu edustusauto. Autoja valmistettiin kaikkiaan 107 kappaletta Tšekkoslovakian sekä muiden sosialististen maiden korkeimman johdon käyttöön............

        Sodan jälkeen ja kommunistien noustua valtaan tarvittiin uusi panssaroitu automalli maan korkeimman poliittisen johdon käyttöön.[2]

        Kotimaisilta autonvalmistajilta tiedusteltiin valmiutta suunnitella ja valmistaa kriteerit täyttävä edustusauto. Tatra ja Praga kieltäytyivät tarjoamasta tehtävän vaativuuden tähden. Näin ollen ainoaksi vaihtoehdoksi jäi AZNP. Suunnitteluvastuuseen nimitettiin vuonna 1949 Oldřich Meduna, joka oli hankkinut kokemuksensa panssarivaunujen ja kuorma-autojen suunnittelijana.[2] Henkilöautojen suunnittelusta hänellä sen sijaan ei ollut lainkaan kokemusta.[1] Työstä Medunalle annettiin 20 000 kruunua sekä lisäksi 80 000 kruunua kulujen kattamiseksi.[2]

        Suunnittelun tavoitteena oli yhdistää ensiluokkainen matkustusmukavuus panssaroituun koriin.[2] Ehdottomana vaatimuksena oli, että auton ei saanut näyttää olevan panssaroitu; näin ollen kaksinkertaisesta levystä valmistettu panssaroitu kori suunniteltiin ensimmäisenä ja ulompi kori muotoiltiin sen päälle.[1] Panssarin kestävyyttä kokeiltiin kranaatein Milovicessa suoritetuissa ammuntatesteissä, joiden tulosten perusteella päädyttiin kobolttiseosteiseen panssarilevyyn.[2] Ikkunat valmistettiin 52 millimetrin paksuisesta lasista. Sisäministeriön määräyksestä niiden avautuminen rajoitettiin yhteen senttimetriin................

        Ensimmäisessä prototyypissä mahdollisesti olleet Škoda Superbin moottorit korvattiin tuotantomallissa[1] nestejäähdytteisellä[2] kuusisylinterisellä rivimoottorilla, joka oli peräisin kuusitonnisesta Praga N4T -kuorma-autosta. Moottorin iskutilavuus oli 5 195 cm³; sylinterin halkaisija oli 105 mm ja iskun pituus 100 mm. Moottorin teho oli 88,3 kW.[1]

        Škoda VOS:n voimansiirrossa oli nelivaihteinen käsivalintainen vaihteisto.[3] Voima välittyi akselivedon kautta[1] jäykälle taka-akselille. Etuakselilla oli erillisjousitus..................

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Škoda_VOS


    • Anonyymi

      Liian ärhäkkä sähkö motor saa aikaan sivuluisua, toyodas.

    • Anonyymi

      Toyotan heppoinen ja veltto kori ei ole valhetta.

    • Anonyymi

      Toytoyn halppismalleissa kuten Auriksessa ja corollassa on jäykkä taka-akseli. Tämä on faktaa.

      • Anonyymi

        Niissä taitaa kuitenkin olla levyjarrut takana, eikä aataminaikaiset rummut, kuten esim. Skodan "uutuus"sähköautoissa.


    • Anonyymi

      Heh, kääntyessä jäykän akselin toinen pyörä on ilmassa. Kuin hevoskärrissä.

    • Anonyymi

      Ihan kuin naapurin takatuuppari! Tero

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe