https://areena.yle.fi/podcastit/1-50531482 on niin vaikeaa kaikki.
Minä en jaksa hakea tukia
20
296
Vastaukset
- Anonyymi
Aika moniongelmaista sakkia. On totta suomessa on tukiviidakko ja tukien alikäyttöä mutta eivät virkailijat kelassa ja sosiaalivirastossa mitään maagikkoja ole. Asiakkaan pitää itse ottaa selvää mihin tukiin oikeutettu ja myös hakea sitä. Mutta ei...
- Anonyymi
Jaksathan sinä täälläkin kirjoittaa ja näpytellä, ja ties kuin paljon näpyttelet kännykkää????
Tukien hakimesssa ei mene kun kerran vuodessa 3 min-15 min... täällä olet 24/7/12 niin on se kumma ettei tärkeetä voi tehdä mutta tätä soopaa täällä kyllä ehtii.- Anonyymi
Voisit hyvin, jos van jaksaisit ja viitsisit kirjoittaa ja näpytellä Kelaan viestin, ja kysyä, mihin tukiin olet oikeutettu, onnistuu samalla vaivalla, kuin tänne ketjuun näpyttely. Saat sieltä tyhjentävän vastauksen viestillä. Jos vai kerrat, ettei sinne onnistu viestin lähettäminen, voit myös soittaa. Siellä täytetään hakemuksiakin puolestasi puhelinsoitolla.
- Anonyymi
Ylen verovaroin toteutettu mustamaalaus- ja vihapropaganda yhteiskunnan kaikista pahimmassa ahdingossa eläviä tukiriippuvaisia vastaan jatkuu.
Olisiko aika tehdä välillä dokumentti vastikkeettomia palkkoja nauttivista työllisistä jotka eivät jaksa tehdä töitä? Eivät osaa mitään muuta kuin röökata, jauhaa paskaa työkavereista päivät pitkät, murjottaa kahvikuppeihinsa samaan aikaan kun potilaat kuolevat vieressä sydänkohtauksiin, parkua kun "tää ala" uhriuttaa siinä ohessa kun käydään joskus vttuilemssa asiakkaille, tehtailemassa liuta rakennusvirheitä, hoitovirheitä, tukipäätösvirheitä, tai mediapskanjauhantajuttuja yhteiskunnan ö- luokan kansalaisista jne. jne... Kaikki niin vaikeaa siellä työpaikalla.
Yle voi aloittaa vaikka ihan sieltä ylen verorahoilla leveästi elävistä tyhjää ja paskaa toimittavista "ammattilaisista".- Anonyymi
Ihan samaa mieltä. Olen ihmetellyt monesti mikä ero on olla kotona työttömnä kuin että on töissä työttömänä??
Ei monetkaan töissä tee hommia, kunhan ovat siellä istumassa ja vahtimassa kelloa ja kännykkää selailevat. Mikä ero sillä on että on ns työpaikalla tekemättä mitään???
Silti huutavat täällä ihmisille, jotka ovat kotona nimikkeell työtön. Siellä kuitnekin on pajon kotitöitä ja voi olla jopa lapset vielä pieniä, monesti kotona teet paljon enempi kuin että olet toisen palveluksessa.
Kotityöt on aina olleet aliarvostettua, siellä van lro0vitaan, joak ei pidä paikkaansa, siell on täysi työpäivä. Siksi monet miehet menevät työpaikelle, kun siellä pääsee helpommalla kuin kotona.
JA TÄMÄ ON ASIA JOSTA EI KOSKAAN PUHUTA. Työpaikka on se jollon sinua arvostetaan, vaikket siellä tekisi yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Olen ihmetellyt monesti mikä ero on olla kotona työttömnä kuin että on töissä työttömänä??
Ei monetkaan töissä tee hommia, kunhan ovat siellä istumassa ja vahtimassa kelloa ja kännykkää selailevat. Mikä ero sillä on että on ns työpaikalla tekemättä mitään???
Silti huutavat täällä ihmisille, jotka ovat kotona nimikkeell työtön. Siellä kuitnekin on pajon kotitöitä ja voi olla jopa lapset vielä pieniä, monesti kotona teet paljon enempi kuin että olet toisen palveluksessa.
Kotityöt on aina olleet aliarvostettua, siellä van lro0vitaan, joak ei pidä paikkaansa, siell on täysi työpäivä. Siksi monet miehet menevät työpaikelle, kun siellä pääsee helpommalla kuin kotona.
JA TÄMÄ ON ASIA JOSTA EI KOSKAAN PUHUTA. Työpaikka on se jollon sinua arvostetaan, vaikket siellä tekisi yhtään mitään.Työtön ei ole henkilö joka ei tee mitään ja on vaan kotona.
Työtön on henkilö joka on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi te- toimistoon. Ainoastaan työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautunut on työtön. Ei kukaan muu. Työttömäksi lasketaan vain henkilö joka näkyy työttömyystilastoissa.
- Anonyymi
"Toimeentulotukiuudistuksen vuoksi moni suomalainen jää jopa ilman apua välttämättömien kulujen hoitamisessa."
Olisi kiva tietää mitkä nuo mainitut "välttämättömät kulut" ovat. Vuokra, julkinen lääkäri, reseptilääkkeet, silmälasit, henkilöpaperit, vuokra, sähkö(tässä ilmeisesti 45€ katto/kk) ei noihin tietääkseni ole tullut mitään muutoksia. - Anonyymi
Vaikeeta on. kaiken maailman liitteitäkin pitäisi jostain ja jotenkin saada ja vielä lähetettyä
- Anonyymi
Ihan mahdotonta. Ei ole pankkitunnuksia niin ei voi kirjautua omakelaan. Sähkökin maksaa. Ei ole varaa lähettää paperisena ja vaikka olisikin niin posti ne kuitenkin hävittää. Lähin kelan toimisto on kauppalassa sinne meneminen maksaa bussilla 8€/suunta. Kerran puolessa vuodessa nippanappa jolloin hakemus hakemus puoleksi vuodeksi.
- Anonyymi
Jos on nooiin vaikeeta, kannattaa hakeutua edunvalvontaan. Kyllä edunvalvoja hoitaa liput ja laput Kelaan.
- Anonyymi
Kauanko olet itse elänyt toimeentulotuen varassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinua kiinnostaa muiden toimeentuloasiakkuuden pituus? Mieti omaa aikaasi ja mieti ensin itseäsi ennenkuin mottaat täällä ihmisiä.
TOIMEENTULO ont arkoitettu suomessa vähävaraisille joka on LAKISÄÄTEINEN. Sitä on oiekus hakea, ja sitä saa jos on tarve, sinä et sitä määrittele.
Suomessa palkat on niin huonot, että pakko kaikkien hakea tukea jotta selviää. Myös monet jäävät työttömäksi koska tuilla päjrääparemmin kuin palkalla.
Jos sinun alkoholisimi aiheuttaa ettet voisaada tt tukea ym tukia, syy on ihan sinun oma, älä syytä siitä tilastasi muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinua kiinnostaa muiden toimeentuloasiakkuuden pituus? Mieti omaa aikaasi ja mieti ensin itseäsi ennenkuin mottaat täällä ihmisiä.
TOIMEENTULO ont arkoitettu suomessa vähävaraisille joka on LAKISÄÄTEINEN. Sitä on oiekus hakea, ja sitä saa jos on tarve, sinä et sitä määrittele.
Suomessa palkat on niin huonot, että pakko kaikkien hakea tukea jotta selviää. Myös monet jäävät työttömäksi koska tuilla päjrääparemmin kuin palkalla.
Jos sinun alkoholisimi aiheuttaa ettet voisaada tt tukea ym tukia, syy on ihan sinun oma, älä syytä siitä tilastasi muita.Muorilla se on viina alati mielessä... Taidat itse olla ns" alan miehiä" vaikka akka oletkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En päivääkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En päivääkään.
Minäkään en ole ikinä hakenut ttt eipä silti en sitä saisikaan kun olin
ainakin 40 vuotta töissä ja sen jälkeen työeläkkeellä, mikä on itse ansaittua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En päivääkään.
Mitä helvettiä sinä siitä elämästä sitten luulet tietäväsi?
Onks kiusaaminen kivaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinun alkoholisimi aiheuttaa ettet voisaada tt tukea ym tukia, syy on ihan sinun oma, älä syytä siitä tilastasi muita.Esitin kysymyksen henkilölle joka itse vittuilee toimeentulotuella kituville siitä kun eivät "jaksa" lähettää liitteitä. Vittuilija juuri ilmoitti ettei ole itse elänyt päivääkään toimeentulotuen varassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitin kysymyksen henkilölle joka itse vittuilee toimeentulotuella kituville siitä kun eivät "jaksa" lähettää liitteitä. Vittuilija juuri ilmoitti ettei ole itse elänyt päivääkään toimeentulotuen varassa.
Anna toisten elä niinkuin he parhaaksi näkee, mikä sinä olet kenellekkään mitään sanomaan. Ei se oo sulta pois jos joku kela tukia hakee. Sua vaan kiukuttaa kun et itse saa ja joudut menee leipäjonoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna toisten elä niinkuin he parhaaksi näkee, mikä sinä olet kenellekkään mitään sanomaan. Ei se oo sulta pois jos joku kela tukia hakee. Sua vaan kiukuttaa kun et itse saa ja joudut menee leipäjonoon.
Sinulla on tasan yksi aivosolu ja sekin solmussa. Et ymmärrä kirjoitusta, et ymmärrä puhetta, et osaa tulkita mitään ympärilläsi tapahtuvia asioita oikein.
- Anonyymi
Täyttelin äitimuorin puolesta Kelan tukikaavakkeita. Ihan helppo homma.
Täytin siis huolellisesti kaavakkeen ja hankin siihen pilkulleen ne liitteet
mitä edellytettiin liitettävän hakemukseen. Helppoa kuin heinänteko.
Kun teki paperit huolellisesti, niin tuet tuli joka kerta oikein.
Miten kaikki voi olla joillekin ihmisille vaikeaa ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356