kananmunat hintansa väärtti nykyään? olen skeptinen... toisaalta olen skeptinen jauhelihaankin siihen lisätyn veden ja ilman suhteen.. pitäiskö sitä vaan ostaa se täyspossufilee muovikuoressa? itselle siitä riittää kun käyttää lautasmallin edukkaita lisukkeitakin mukana. lautasmallistahan puhuttiin koulussa.. mikähän on lautasmalli nykyään????vai ollenkaan olemassa? en jaksa enää seurata nykymenoa monessakaan paikassa.. JA HYVÄSTÄ SYYSTÄ...
kananmunat
16
253
Vastaukset
- Anonyymi
Vallan kauhistus, kun lueskelee vaikkapa lihapakettien tuotesisältöä :( Siis kevyesti suolattu lukee jo monessakin pakkauksessa. Suolavedellä saavat painoa lisää tuotteeseen ja ihan perkele niin, jäipä kanapaketti ostamatta.
kauhistushan se onkin.. että niin se taitaa olla paras sijottaa täyslihaan.. kananmunatkin jees mutta mutta mutta.. kerran se kirpasee mutta saattaa pitää kylläisenä kerta sijoittaminen täyslihaan.. paitsi jos sinnekin on tungettu ilmaa ja suolavetta ja jajaja mitä kaikkee?
- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
kauhistushan se onkin.. että niin se taitaa olla paras sijottaa täyslihaan.. kananmunatkin jees mutta mutta mutta.. kerran se kirpasee mutta saattaa pitää kylläisenä kerta sijoittaminen täyslihaan.. paitsi jos sinnekin on tungettu ilmaa ja suolavetta ja jajaja mitä kaikkee?
Täyslihaa saa, kun juoksee metässä hirven kiinni ja nirhaa sen. Rehellinen peli.
Anonyymi kirjoitti:
Täyslihaa saa, kun juoksee metässä hirven kiinni ja nirhaa sen. Rehellinen peli.
Se on eettistä. niin kauan kun mä muistan olen sanonut..niin kauan kun eläimet syö toisiaan savannilla niin minä syön lihaa. no lautasmallin mukaisesti. ja tietysti mahdollisimman eettisesti. ja tässä tullaan takaisin metsästykseen. harmi vaan täällä isossa cityssä kun joutuu olemaan..erinäisistä syistä niin sitä riistalihaa ei ole mahdollista saada.ja tämä oikeasti ottaa päähän.
- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
Se on eettistä. niin kauan kun mä muistan olen sanonut..niin kauan kun eläimet syö toisiaan savannilla niin minä syön lihaa. no lautasmallin mukaisesti. ja tietysti mahdollisimman eettisesti. ja tässä tullaan takaisin metsästykseen. harmi vaan täällä isossa cityssä kun joutuu olemaan..erinäisistä syistä niin sitä riistalihaa ei ole mahdollista saada.ja tämä oikeasti ottaa päähän.
Tosi harmi, että joutuu olemaan isossa cityssä.. Siinä ei auta edes lautasmalli... Mie alan nyt värkkäämään kolmen hengen kattausta tähän laavulle ja syyään kohta paistettuja ahvenia, ja jälkkäriksi letut.
- Anonyymi
Kananmunat voi keittää, paistaa, on uppokananmuna ja sitten on soufflé tyyppinen kananmunakas. Uppokananmunaa ei ole koskaan tullut vastaan. Joskus on kananmuna hieman hajonnut keitinveteen. Kananmunan voi mausteistaa suolalla, paistinpekoneilla jne.
Jauheliha sen sijaan, kuten mainitsit on skeptisyyden aihe. Tosin sitä voi käyttää ns. klönttinä joko au naturell, tai korppujauhoon ja pepper mausteistukseen kiedottuna ja sekovatkattuna, siten että tuote laitetaan uuniin. Ja sellaisen klöntin keskelle voidaan laittaa keitetty kananmuna. Niitä kutsuttiin ennen murekkeiksi. Mutta ei oikein muista oliko ne kananmuna murekkeita nimeltään vaan pelkästään murekkeita. Sitten oli myös lihamurekkeita. Ja niitä molempia oli sellaisissa paikoissa, joita kutsuttiin työmaaruokaloiksi. Niissä naiset tekivät erilaisia ruokia. Yhteen vaiheeseen niissä oli sellaista lisuketta, jossa oli porkkanoita sellaisina pitkinä siivuina ja niiden vieressä oli rusinoita. Ja sitten tuli sellainen vihreä ikään kuin erään kasvin lehdistä leikelty asia, jota kutsuttiin salaatiksi. Sitä ennen oli raasteita. Ne oli erikoisia aikoja.
Mutta se mureke oli hyvä. Ja siinä oli monesti mukana kastikemahdollisuus. Osa oli ihan ok pepperkastikkeita. Mutta osa oli sitten erikoisempaa kokeilua. Silloin ei yleensä ollut runsaasti mausteina, oli worcestershirekastiketta, sinappia, aromasuola ja sokuripuolelta ketchuppi. Vähän myöhemmin tuli sitten soya kastike. Ja sen jälkeen sellaiset nestevedet, joita kutsuttiin salaatin kastikkeiksi ja naiset ottivat niitä omiin ruokiinsa.Kananmunat haluan paistettuna rapeina..keitettynä kovina..ja sitten on tosiaan ne kiehuvaan veteen heitetyt munat. pitää hyvin keittää. se on hirveetä jos keltuainen valuu jotkut tykkää minä en. kieli palaa.
wörchestersistershösterkastike on kyllä kiva maun antaja..sellasenaan se on kyllä tosiaan worchestesisterbrotherdisasterkastike
rusinat ei sovi mielestäni klimppisoppaan eikä maksalaatikkoon..miksi niitä rusinoita sinne pitää työntää+??
Mureke on aina mahdollisuus..mutta ilman rutinoita.
- Anonyymi
Syön aika usein. Montakin päivässä. Väliäkö sillä onko terveellistä. En halua elää kovin vanhaksi.
- Anonyymi
Tärkeintä on tässäkin tuoteryhmässä välttää sanaa "luomu".
Sillä ilmauksella myydään vain kaikki tavara kaksinkertaiseen hintaan. - Anonyymi
2 kananmunaa kun hotkaisee päivässä ei kata proteiinintarvetta mutta auttaa aika tavalla.
oon miettinyt tosiaan että kanamunasia vaiko täys lihaa?.. montako kennoo ja munaa mihin hintaan ja vertaa possunpötköön 10 euroa kilo? mikä on järkevää?? kanamunasia uppoaa kyllä kilon possunpötköstä lisukkeineen meitsi saa kolme ateriaa..lalala laaa..
- Anonyymi
Tumma soijarouhe on todella edullista (löytyy kuivahyllystä), turpoaa moninkertaiseksi, ja voi käyttää hyvinmaustettuna jauhelihan tapaan. On erittäin proteiinirikasta. Eläinten puolesta 5000 täyteen:
https://puoluerekisteri.fi/#/puolue/54oon pariin otteeseen ostanut soijarouhetta ja lisännyt sitä ikään kuin jatkeeksi..jauhelihan jatkeeksi..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346