"Kuinka voi olla, että Jumala antaisi ikuisen rangaistuksen muutaman lyhyen vuoden synnistä?"

Anonyymi-ap

Älkää uskoko arkkipettäjää. Muistakaa, että Jumala on Pyhä. Hän ei voi päästää syntiä läsnäoloonsa. Jos kuolet synneissäsi, sinun on hukuttava, ja tämä sana "hukkua" tarkoittaa Pyhän Kirjoituksen selvän todistuksen mukaan ikuista kurjuutta ja kärsimystä helvetissä.

Matteus 25:41"Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."

Usein sanotaan: "Kuinka voimme olettaa, että Jumala antaisi ikuisen rangaistuksen rangaistukseksi muutaman lyhyen vuoden synnistä?". Tällä tavoin argumentoiminen alkaa väärästä päästä. Kysymys ei ole ajasta ihmisen näkökulmasta katsottuna, vaan itse synnin vakavuudesta Jumalan näkökulmasta katsottuna.

Ja miten tämä kysymys on ratkaistava? Vain katsomalla ristiä. Jos haluat tietää, mitä synti on Jumalan silmissä, sinun on katsottava, mitä se maksoi Hänelle, että hän pani sen pois. Vain Kristuksen äärettömän uhrin mittapuulla, ja vain sillä, voit mitata synnin oikein. Ihmiset voivat verrata muutamaa vuottaan Jumalan ikuisuuteen; he voivat verrata lyhyttä elinaikaansa tuohon rajattomaan ikuisuuteen; he voivat pyrkiä asettamaan muutaman vuoden synnin yhdelle asteikolle ja ikuisen surun ja kidutuksen toiselle asteikolle ja näin yrittää päästä oikeudenmukaiseen johtopäätökseen: mutta näin ei koskaan kannata väittää. Kysymys kuuluu: Vaatiiko synnin poistaminen ääretöntä sovitusta? Jos näin on, synnin rangaistuksen on oltava ikuinen. Jos mikään muu kuin ääretön uhri ei voinut vapauttaa synnin seurauksista, näiden seurausten on oltava ikuisia.

Lyhyesti sanottuna meidän on siis tarkasteltava syntiä Jumalan näkökulmasta ja mitattava se hänen mittapuullaan, muuten emme koskaan saa oikeaa käsitystä siitä, mitä se on tai mitä se ansaitsee. On typeryyden huippu, jos ihminen yrittää asettaa sääntöjä synnistä johtuvan rangaistuksen määrästä tai kestosta. Jumala yksin voi ratkaista tämän.

16

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä on valtuudet kenellekään syntiselle sanoa, että pelastuksen ilosanoma ei ole häntä varten? Ei ole mitään. Pelastus on vapaa kuin ilma, jota hengitämme - vapaa kuin kastepisarat, jotka virkistävät maata - vapaa kuin auringonsäteet, jotka loistavat polullemme; ja jos joku yrittää rajoittaa sen soveltamista, hän ei ole sopusoinnussa Kristuksen mielen eikä Jumalan sydämen kanssa.

Ja jos joku ei vielä tiedä olevansa kurja syntinen, voi hän alkaa rukoilla, että Jumala auttaisi häntä näkemään todellisuuden. ”Kurjista kurjimmat löytävät laitumen, ja köyhät saavat levätä turvassa.” Jes. 14:30. ”Mene kiireesti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo tänne köyhät, raajarikot, sokeat ja rammat.” Luuk. 14:21. ”Jumalalle kelpaava uhri on särkynyt henki. Särkynyttä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, halveksi.” Ps. 51:19.

Jeesus on Ainoa Pelastaja ja syntien anteeksi antaja! Uskonnot, kirkot yms. ideologiat eivät voi pelastaa ihmistä. Sinun ei tarvitse liittyä ihmisten perustamiin nimikylttiuskontoihin. Sielusi pelastukseksi riittää liittyminen Jeesukseen.

• Anonyymi

Matteus 11:28"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

• Anonyymi

Pyhässä Raamatussa on valtuudet, ihan suoraan sanottuna ja jos ei sitä usko, niin olkoot uskomatta.

Matteuksen 7
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhässä Raamatussa on valtuudet, ihan suoraan sanottuna ja jos ei sitä usko, niin olkoot uskomatta.

Matteuksen 7
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Siis kaikilla on mahdollisuus pelastua. Kaikki ei pelastu mutta mahdollisuus on. Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa ettei juuri hänelle pelastuksen mahdollisuutta ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kaikilla on mahdollisuus pelastua. Kaikki ei pelastu mutta mahdollisuus on. Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa ettei juuri hänelle pelastuksen mahdollisuutta ole.

Kaikki ei siis usko Jeesukseen Raamatun mukaisella tavalla, mahdollisuus on mutta kaikki ei käytä tätä mahdollisuutta.

• Anonyymi

"Jos kuolet synneissäsi, sinun on hukuttava, ja tämä sana "hukkua" tarkoittaa Pyhän Kirjoituksen selvän todistuksen mukaan ikuista kurjuutta"

---------------------
      Mitä järkeä tuossa on tuohan on kumottu?
      Eli kaikki saamme elää juuri kuten itse haluamme.
      Pyydämme vaan aina joskus "syntejämme" anteeksi eikä muuta
      kun taas toteuttamaan omia maallisia mielitekojaan.

• Voidaan ajatella myös niinpäin, että ihminen joka syntisenä pahuutta kenties täynnä ja kaikenlaista vääryyttä yrittää lähestyä Jumalaa ei kestä Jumalan edessä.
      Siksi Jumala antoi Pojassaan pelastuksen mahdollisuuden koko maailmalle.
      Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen veren suojassa Pyhän Hengen sinetillä varustettuna ihminen on Pyhitetty ja siinä voimassa kestämme Jumalan Pyhyyden jota voisi kutsua myös polttavaksi...se on Pyhyys...siinä läheisyydessä mikään saastainen ei kestä.
      Sitä on Pyhyys...se on hirmuinen ...se on hyvää täynnä se on Rakkautta ja siksi saatanasta tullut vääryys pahuus ei kestä Hänen mahtavan Pyhän voiman luona saati edessä.

• Anonyymi

Aamen. Jumala haluaa meidät täysin pyhinä ja puhtaina itselleen. Siksi hän on tehnyt absoluuttisen jaon niiden välille ketkä uskovat ja niiden jotka eivät. Toisten kohtalo on pimeydessä ja toisten valkeudessa ja jokainen saa osansa Kristuksen kautta, kenen hallussa on kadotustuomio hänen oman kuolemansa kautta (Room. 8:34). Me vaellamme joko valkeuden lapsina kohti iankaikkista elämää tai pimeyden lapsina kohti iankaikkista kuolemaa. Usko on totaalista antautumista Kristukselle, hyvälle. Toiset ovat antautuneet ja toiset pysyvät Jumalan vihollisina.

• Anonyymi

Kidutus on ehkä väärä termi. Rangaistus on parempi.

Siitä saa semmoisen käsityksen muuten että ihmisiä huvikseen vaan kidutetaan helvetissä.

• "Vain Kristuksen äärettömän uhrin mittapuulla"

Mitä Jeesus muka uhrasi? Hän ei menettänyt elämäänsä, ruumistaan, sieluaan tai jumaluuttaan. Ja mikä tahansa ajallinen kärsimys on äärettömän pieni ikuisuuden rinnalla.

"Kysymys kuuluu: Vaatiiko synnin poistaminen ääretöntä sovitusta?"

Ei, jos Jumala on kaikkivaltias.

Ja jos Jumala on kaikkivaltias, koko ristiinnaulitseminen oli täysin tarpeetonta teatteria, sillä Jumala olisi voinut jo ennen aikojen alkua päättää, että synnit voi sovittaa ihan vaan toteamalla ne sovitetuiksi.

• Anonyymi

"Mitä Jeesus muka uhrasi? Hän ei menettänyt elämäänsä, ruumistaan, sieluaan tai jumaluuttaan. Ja mikä tahansa ajallinen kärsimys on äärettömän pieni ikuisuuden rinnalla."

Itsensä. Jeesuksen kärsimykset ovat ainiaan osa Jumalaa. Hän on muuttumaton.

"että synnit voi sovittaa ihan vaan toteamalla ne sovitetuiksi."

Ja Jumala ei olisi enää voinut kutsua itseään oikeudenmukaiseksi. Jonkun piti kärsiä ihmisten synneistä. Jumala on ollut sinuakin kohtaan niin laupias ettei ole hukuttanut sinua helvettiin asenteinesi, vaan ensin tullut itse rangaistavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitä Jeesus muka uhrasi? Hän ei menettänyt elämäänsä, ruumistaan, sieluaan tai jumaluuttaan. Ja mikä tahansa ajallinen kärsimys on äärettömän pieni ikuisuuden rinnalla."

Ja Jumala ei olisi enää voinut kutsua itseään oikeudenmukaiseksi. Jonkun piti kärsiä ihmisten synneistä. Jumala on ollut sinuakin kohtaan niin laupias ettei ole hukuttanut sinua helvettiin asenteinesi, vaan ensin tullut itse rangaistavaksi.

...
        Ja seuraavaksi on sitten sinun vuorosi jos epäuskossa pysyt.

Ihminen on paholaisen opetettavana kun elää epäuskossa. Aina keksimässä syitä miksi joku muu on vastuussa maailman pahuudesta. Aina "vapauttamassa" itseään vastuusta. Kieltämässä Jumalan sanan opetuksen, että ihminen on vastuussa synnistä. Niinhän Aatamikin syyttä Eevan kautta Jumalaa. "Vaimo jonka sinä minulle annoit".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...
        Ja seuraavaksi on sitten sinun vuorosi jos epäuskossa pysyt.

Ihminen on paholaisen opetettavana kun elää epäuskossa. Aina keksimässä syitä miksi joku muu on vastuussa maailman pahuudesta. Aina "vapauttamassa" itseään vastuusta. Kieltämässä Jumalan sanan opetuksen, että ihminen on vastuussa synnistä. Niinhän Aatamikin syyttä Eevan kautta Jumalaa. "Vaimo jonka sinä minulle annoit".

....
        "Ja jos Jumala on kaikkivaltias, koko ristiinnaulitseminen oli täysin tarpeetonta teatteria, sillä Jumala olisi voinut jo ennen aikojen alkua päättää, että synnit voi sovittaa ihan vaan toteamalla ne sovitetuiksi."

Et ymmärrä evankeliumia. Evankeliumi ei ole sama kuin jos jollain olisi valta vapauttaa kaikki rikolliset vankilasta ja hän vain tekisi sen. Evankeliumi toimii niin että se joku on tullut rangaistuksi niiden rikollisten puolesta ja se joka häneen uskoo, ei joudu vankilaan. Usko on suurempaa kuin teot. Putin tekee hyväntekeväisyyttä, mutta hän ei usko, siksi hän sotii. Tämä pätee jokaiseen yksilöön. Usko Jeesukseen on loputtomasti enemmän kuin teot.

• Anonyymi

Kyllä se sitten selviää mitä Jeesus uhrasi jos joutuu helvettiin. Silloin pilkkaamisen aika on tullut päätökseen.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jeesuksen kärsimykset ovat ainiaan osa Jumalaa. Hän on muuttumaton."

Sehän tekee ristiinnaulitsemisesta turhan toisellakin tavalla: jos kärsimykset ovat osa Jumalaa ja Jumala on muuttumaton, nuo kärsimykset olivat osa Jumalaa jo ennen aikojen alkua, eikä niitä siitäkään syystä olisi tarvinnut näytellä ristillä.

"Ja Jumala ei olisi enää voinut kutsua itseään oikeudenmukaiseksi."

Sinun Jumalasi on siis siduttu johonkin itsensä ulkopuoliseen moraaliin.

"Jonkun piti kärsiä ihmisten synneistä."

Niin, koska Jumala näin päätti. Kaikkiavaltias olisi voinut säätää toisin. Etkö usko kaikkivaltaaseen Jumalaan?

"Aina keksimässä syitä miksi joku muu on vastuussa maailman pahuudesta."

Kyllä ne ovat nimenomaan uskovaisia, jotka yrittävät syyttää maailman pahuudesta Saatanaa tai vastaavaa.

"ina "vapauttamassa" itseään vastuusta."

Niin, kristitythän yrittävät vedota johonkin paholaiseen ja perisyntiin.

"Kieltämässä Jumalan sanan opetuksen, että ihminen on vastuussa synnistä. "

En ole törmännyt mihinkään Jumalan sanaan, jota kieltää. Uskovien perusteettomat väitteet voi ohittaa perustelematta.
        Ja tietenkin ihminen on itse vastuussa teostaan, koska ei ole mitään saatanaa viekoittlemassa ihmistä, tai Jumalaa joka paaduttaisi hänen mielensä.

"Niinhän Aatamikin syyttä Eevan kautta Jumalaa. "Vaimo jonka sinä minulle annoit"."

Aatami ja Eeva olivat syyntakeettomia: syntiinlankeemus-tarun mukaan heillä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta. Heille kaikki teot ja niiden seuraukset olivat siis yhtä pahoja tai hyviä. Kyvyttömyys ymmärtää tekojensa tosiasiallisia seurauksia on syyntakeettomuutta. (Ja jos Jeesus oli jo aina ja muuttumattomasti kärsinyt korjatakseen syntiinlankeemuksen, Aatami ja Eeva olivat kahlehdittuja kohtaloonsa jo ennen luomistaan, eikä heidän olisi ollut edes periaatteessa mahdollista valita muuta tapaa toimia.)

"Evankeliumi ei ole sama kuin jos jollain olisi valta vapauttaa kaikki rikolliset vankilasta ja hän vain tekisi sen."

Ei niin. Mutta kaikkivaltias olisi voinut tehdä niin. Eikä kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan olisi tarvinnut luoda paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puuta täysin tietoisena mitä tulee tapahtumaan. Kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan ei ollut mikään pakko antaa käärmeen olla paratiisissa, vaikka tiesi mitä tulee käymään.

"Evankeliumi toimii niin että se joku on tullut rangaistuksi niiden rikollisten puolesta ja se joka häneen uskoo, ei joudu vankilaan."

Vertauksesi ontuu kahdesta syystä: "rikolliset" tuomittiin rangaistukseen ennen kuin he tekivät mitään. Ja Raamatun mukaan usko on Jumalan lahja ja Jumala paaduttaa kenet tahtoo, joten Jumala lahjoittaa uskon toisille ja rankaisee toisia siitä, ettei itse lahjoittanut heille uskoa.

"Kyllä se sitten selviää mitä Jeesus uhrasi jos joutuu helvettiin. Silloin pilkkaamisen aika on tullut päätökseen."

Minua jaksaa kummastuttaa, miten uskoville tuntuu olevan täysin käsittämätöntä, että ihmistä, joka ei usko helvettiin, on täysin yhtä tyhjän kanssa pelotella helvetillä.

• Anonyymi

Jeesus uhrasi itsensä aavikon hiekkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe