Kummallinen negafetissi

Anonyymi-ap

Tavallisesti fetissit ovat positiivisia. Joku asia, joka ei enemmistöä kiihota, on vähemmistölle kiihottava fetissi, jonka täytyy olla seksissä mukana. Mutta joillekin fetissi on se, että nimenomaan joku asia, joka enemmistöä kiihottaa, on POISSA.

Tällainen negafetissi on, ettei vittu saa näkyä. Netin seksisivuilla on runsaana esillä tällainenkin suuntaus, Only Tease, jossa esiintyvät hyvinkin kauniit naiset, alusvaatteissaan, puolipukeissaan, tai jopa tyystin alasti, mutta ei frontaaliasennossa, eli vittu ei saa koskaan näkyä vähääkään.

Kuitenkin valtaosalle miehiä sen näkyminen on muun miellyttävän ohella välttämätön, conditio sine qua non. Miksi joillakin on tällainen negafetissi, on minulle arvoitus, mutta niin näyttää, että muutenkin fetissien synnyssä on paljon arvoituksellista.

Yksi arvaus minulla on, mutta en tiedä, onko se oikea.

Negafetissin synty saattaisi olla takauma aikaan, jolloin alastomuus oli sensuurissa jo muuten sallittua, mutta ei vielä frontaaliasennossa, jossa sukupuolielimet näkyvät. Nykyisinhän se on sallittu. Frontaali alastomuus ei ole Suomessa edes lapsilta kieltämisen peruste ilman muita perusteita, päinvastoin kuin Yhdysvalloissa ja meilläkin lapsuudessani ja nuoruudessani. Ensimmäiset miestenlehdet, joissa sukupuolielimet näkyivät, ilmestyivät 70-luvun alkupuolella.

Ajatukseni on siis, että joillekin (herkimmille?) vanha normisto ja kulttuuriperinne olisi niin syöpynyt ajatusmaailmaan, että se olisi muotoutunut fetissiksi, eli siis fetissi olisi se, että kiihottumisen saavuttamiseksi tarvitaan, että sukupuolielimet eivät näy.

Esiintyykö naisilla tällaista negafetissiä? Pitääkö joidenkin naisten kiihottuakseen olla näkemättä miehen kyrpää? Onko taustalla fetisistisiä mutta tiedostamattomia piirteitä, kun eräät naiset vaativat pitkääkin henkistä 'tutustumista' ennen seksiä?

7

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Tavallisesti fetissit ovat positiivisia. Joku asia, joka ei enemmistöä kiihota, on vähemmistölle kiihottava fetissi, jonka täytyy olla seksissä mukana."

      Noin ei fetissiä ole missään määritelty, eikä myöskään seksuaalista fetissiä.

      https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/fetish

    • Anonyymi

      Sehän samanlainen ilmiö kuin esim. ruoassa. Jokin ruoka on tosi hyvää, mutta sen ulkonäkö ei miellytä. Kuinka moni esim. jättää mämmin syömättä, koska se näyttää siltä.

      • Anonyymi

        Ei sama, seksuaalinen fetisismi on haitta, vaiva.

        Jos jollekin mämmi olisi seksuaalinen fetissi, niin mämmiä pitäisi olla aina käsillä/tarjolla/?, jotta seksiä tekisi mieli.


    • Anonyymi

      Mentyämme naimisiin runsas 50 vuotta sitten, vaimoni sisaren mies sanoi, että vähäiset vaatteet naisella ovat kiihottavammat kuin kokoalastomuus. Elettiin siis vielä aikaa, jolloin miestenlehdissä ei voitu julkaista kuvia, joissa sukupuolielimet näkyivät. Muutama muukin mies sanoi näin, mutta viime vuosikymmeninä en ole kuullut kenenkään sanovan.

      Olikohan tässäkin negafetisistinen piirre, jonka vanha sensuuri ja kulttuuri oli manannut esiin? Anonyymi-ap

      • Anonyymi

        Tuossa sekä avauksessa on kyseessä mieltymykset, joita on moduloinut "moraali", ja "etiikka", kuten siveysajatelmat, joita judeo-kristilliset uskonmiehet, papisto &c on länsimaisiin ihmisiin aivopessut.

        Tällä palstalla on vallalla virhekäsitys, että "seksuaalinen fetissi" ja "seksuaalinen mieltymys" olisivat synonyymejä. Oikeasti, seksuaalinen fetissi on jokin esine tai kehon osa joka on ehdottoman tärkeä sille että fetisismistä kärsivä voisi kiihottua/toimia seksuaalisesti.

        Se, että kauniin tytön kauniit varpaat ovat minusta seksikkäät, ne siis herättelevät minussa seksuaalisia ajatuksia kuten niiden nuolemista, suutelemista ja imeskelyä, ei tee varpastaminulle fetissiä, eikä seksuaalista fetissiä. Ne vain kiehtovat minua, niitä on yhtä ihana katsella kuin hänen nännejään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa sekä avauksessa on kyseessä mieltymykset, joita on moduloinut "moraali", ja "etiikka", kuten siveysajatelmat, joita judeo-kristilliset uskonmiehet, papisto &c on länsimaisiin ihmisiin aivopessut.

        Tällä palstalla on vallalla virhekäsitys, että "seksuaalinen fetissi" ja "seksuaalinen mieltymys" olisivat synonyymejä. Oikeasti, seksuaalinen fetissi on jokin esine tai kehon osa joka on ehdottoman tärkeä sille että fetisismistä kärsivä voisi kiihottua/toimia seksuaalisesti.

        Se, että kauniin tytön kauniit varpaat ovat minusta seksikkäät, ne siis herättelevät minussa seksuaalisia ajatuksia kuten niiden nuolemista, suutelemista ja imeskelyä, ei tee varpastaminulle fetissiä, eikä seksuaalista fetissiä. Ne vain kiehtovat minua, niitä on yhtä ihana katsella kuin hänen nännejään.

        Spedellä taas sekottaa buaahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spedellä taas sekottaa buaahaa

        Kiitos tiedosta, sulla spede (vai oliko se Tomas?) sekottaa aika usein…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      594
      4126
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3438
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3011
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2921
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2254
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2191
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2117
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1955
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1899
    Aihe