Hellureiden pelastusvarmuus

Anonyymi-ap

Helluntailaiset uskovat pelastusvarmuuteen ja taivaspaikkojen jakoon jo maanpäällä. Näin uskovat myös monet muut lahkot jehovat, adventistit ja mormonit.

Tuleeko pelastusvarmojen hellureiden ylöstempaus ennen vain jälkeen antikristuksen ?

28

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole hellari, mutta pelastusvarmuus on siinä, että pysyy uskossa. Ja uskon että ylöstempaus tapahtuu ennen antikristusta tai samoihin aikoihin kuin hän ilmestyy. Raamattu sanoo että joku pidättää laittomuutta/syntiä, niin että antikristus ilmestyy vasta ajallaan. Se joku voi olla ainoastaan Jumala. Ihminen ei mahda synnille mitään vaanon heikko sen edessä eikä pärjää sille omin voimin.

      • Anonyymi

        Pelastusvarmuus tarkoittaa sitä että ihminen saadaan uskomaaan varmaan pelastukseen.


      • Anonyymi

        Ylöstempaus ei tapahdu, ennen antikristusta, se on 100% varma.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastusvarmuus tarkoittaa sitä että ihminen saadaan uskomaaan varmaan pelastukseen.

        Onhan se varmaa jos säilyttää uskon Jeesukseen. Ja usko Jeesukseen on säilyvää sorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylöstempaus ei tapahdu, ennen antikristusta, se on 100% varma.

        1234567---

        100% adventtitotuus - ainut oikea "totuus" !?
        Onko adventistit lopunajan jäännös ja Jumalan valittuja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se varmaa jos säilyttää uskon Jeesukseen. Ja usko Jeesukseen on säilyvää sorttia.

        Uskoa ja lahkoja on tarjolla moneen makuun.
        Eivöt kaikki helluntailaiset pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100% adventtitotuus - ainut oikea "totuus" !?
        Onko adventistit lopunajan jäännös ja Jumalan valittuja ?

        Jumala kokoaa omansa neljältä ilman suunnalta, ja taivasmatka alkaa.

        1234567---


    • Anonyymi

      Maksetuille rahoille vastinetta = "pelastusvarmuu$".

      • Anonyymi

        Monet luterikirkossa tosiaan luulevat verorahoilla ostavansa taivaspaikan itselleen. €€€€€€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet luterikirkossa tosiaan luulevat verorahoilla ostavansa taivaspaikan itselleen. €€€€€€

        Tuskin kukan uskoo sellaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet luterikirkossa tosiaan luulevat verorahoilla ostavansa taivaspaikan itselleen. €€€€€€

        Kuinka paljon helluntaiseurakunnissa kerätään rahaa vuodessa yhteensä ?
        Maksajia on satoja miljoonia.


      • Anonyymi

        Ei rahalla saa ostettua pelastusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet luterikirkossa tosiaan luulevat verorahoilla ostavansa taivaspaikan itselleen. €€€€€€

        Mistä näin päättelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon helluntaiseurakunnissa kerätään rahaa vuodessa yhteensä ?
        Maksajia on satoja miljoonia.

        En tiedä paljonko hellarit kerää rahaa vuodessa. En ole hellari. Suomen Luterilainenkirkko keräsi veroja vuonna 2022 954 miljoonaa, siihen päälle valtiolta 120 miljoonaa, ja lisäksi vielä kolehdit (8.5miljoonaa vuonna 2023) .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näin päättelet?

        Olen kuullut näin sanovan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon helluntaiseurakunnissa kerätään rahaa vuodessa yhteensä ?
        Maksajia on satoja miljoonia.

        Sillä tehdäänkin Jumalanvaltakunnan työtä, pelastus on ilmainen, mutta levitys maksaa.

        Sama se on kuin jalkapallossa. Palloa voi potkia ilmaiseksi, mutta jos sitä pelataan, kuten tehdään, on jalkapallon pelipaikat, jne. että homma toimii. Ei sekään ole ilmaista, mutta sen pelaajat mielellän sijoittavat asiaansa, mihin uskovat


    • Anonyymi

      Pakkovauvakastettujen ongelma on, että heillä ei ole pelastusvarmuutta.
      Silloin ei saa muillakaan olla.

      • Anonyymi

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
        Se vihaa uskovia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
        Se vihaa uskovia

        useamman kerran kylvetetty on helvettikidutusjumalanharhan levittäjän harhainen mantra.
        Kun tänään kätilö synnytysosastolla hätäkastaa- hän hätäkastaa opin mukaan, kun ei ymmärrä kastamisen perustetta. Eli se vauva ikäänkuin oli saastainen ja likainen, kadotuksen lapsi, joka olisi kitumassa helvetissä, toimenpide tehdään.

        Ja tämän takia, sitä ylläpitämiseksi sinäkin palvot helvettijumalaasi ja haluat, että vauvahelvettikidutusta kylvetään ja olet yksi lusteen kylväjä.

        Ortodoksitkin sanoavat, että teollasi pilkkaat Jumalaa- käsitätkö sinä, osaatko jäsentää puheesi siemenen ideaalista näkyä? Vai miksi jankkaat??? Oletko trolli


    • Anonyymi

      "usko on luja luottamus" Hebr: 11
      helluntailainenko näkee ihmisten sydämeenkin . . .

      "Minä olen ylösnousemus ja elämä" Joh: 11

      helluntailainen ei sentään ole > ylösnousemus ja elämä"

      • Anonyymi

        Miksi kuljet pilkkaajan puvussa


    • Anonyymi

      Jumala ei ole jättänyt epävarmuuteen pelastusta. Jeesus on ylösnoussut. Mitä tulee lopunaikoihin , se vaatisi enemmän aikaa, raamattutunnin. Viittaan vain ulkomuistista 1. Tess. 1 lopussa : Hän pelastaa meidät tulevasta vihasta. Odotamme Jeesusta, ei 666:ta. Viittaan myös Room. 8 :1. Eng. tuomiota käännös. Nämä jo valaiset aloittajan kysymyksen.

    • Anonyymi

      Eksytystä! Ei meitä pelasteta tämän maailman kärsimyksistä.
      Jeesuksessa K. on ainoa pelastusvarmuus (ylösnousemus). Joka Jeesukseen Kristuksena turvaa ei kuole lopullisesti, vaan on toinen ylösnousemus (=pelastus, uudet taivaat ja maat). Ensimmäinen ylösnousemus on uskoontulo, oikea kaste, turvautuminen syntien anteeksisaamiseen Sovittajan tähden, uusi luomus jo täällä uskossa, vaikka ei vielä synnittömänä eikä vapaana perisynnin vaivoista.

      Raamattu ei ole kirjaimellisesti ymmärrettävissä, vaan kokonaisuutena Pyhän Hengen valaisemana.

      • Anonyymi

        Älä nyt noin hölmöjä esitä että uskoontulo olisi ensimmäinen ylösnousemus jokin tolkku sentään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt noin hölmöjä esitä että uskoontulo olisi ensimmäinen ylösnousemus jokin tolkku sentään !

        Täytyyhän se olla kun uskkoontullut tulee heti takaisin, taivaasta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt noin hölmöjä esitä että uskoontulo olisi ensimmäinen ylösnousemus jokin tolkku sentään !

        Näin on perinteisesti uskottu ja muutosta ei ole näköpiirissä. Tähän saakka kaikki ovat kuolleet ja kärsineet, mitä eteen on tullut.
        Sillä, jolla on osa ensimmäisestä ylösnousemuksesta (uskosta) ei ole pelkoa toisesta kuolemasta, pitäisi olla selvä asia. Tempausopit ovat menestysteologiaa ja ihmisten mielen mukaista uskonnollisuutta, Paavalin väärin ymmärrystä, farisealaisuutta..


    • Anonyymi

      Eikös aloittajalle Jeesuksen sovitustyö olekaan varmaa? Etkö usko Raamattuun, ??

      Hän sanoo, joka hänen luokseen tulee, hän ei heitä ulos. Ymmärtääkö hän?
      aloittaja, eikä tässä tarvii olla helluntalainen, kun saa uskoa, mutta ihmettelen mikä sinun uskosi laita yleensä on. Etkö olekaan Herrasi edessä muuta, kuin vesitilkalla kastettu ja olet pihalla sen tähden, kummiuskosi on pettänyt sinut.... voi voi.

      Etsi Herraa ja lähde Häntä seuraamaan. Golgatan työ on ihmeellinen, se on täydellisesti pelastava - uskon kautta Kristukseen. Siinä sinulle on avain.

      Joh 6:35  Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

      käsitätkö asiaa?

      Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      (Joh 6:37-39)

      Siis ymmärtäkö pelastusvarmuuden, eli Jeesuksen omat sanat- en kadota yhtäkään.
      eikös herätä uskoa, mihin sitten uskot? Lutteriinko? sakaramentteihin..
      Sitä se kirkkoherra Kouvolan sanomissa, meille riittää uskontunnustukset ja kirkkokäsikirjat, ei tarvita Raamattua. Hmmm.. näin lehti taannoin kirjoitti.

      Joh 6:40  Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." 

      Juutalaiset ja luterilaiset- jotka eivät ole tulleet uskoon, niin nurisevat pelastusvarmuuteen, mikä kirjoitukset tuovat esiin.
      No, sovitaan niin, sinulla ei ole pelastusvarmuutta, eikä uskoa.. on vain yksikaste- vauvakasteen oppi ja epävarmuus, sekä kummit. Sovitaan ongelmasi olemassa olo tässä ja nyt.

      seuraavassa näet uskosi ongelman ja siihen avaimen, ettei tarvii aina vonkua kuin kollikissa ongelmassaan.. Tee jotain, tule uskoon.

      Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
      (Joh 6:50-57)


      Sijaisuhri Jeesus pelastaa ja antaa varmuuden uskoon

    • Anonyymi

      Raamatun sanoma ilmoittaa selkeästi, että henkilökohtainen kristinuskon mukainen uskon ratkaisu, on tehtävä elämänsä aikana. Ylöstempaus tapahtuu viimeistään silloin, kun antikristus julistaa itsensä jumalaksi, toimikautensa puolessavälissä. Raamattu ei kerro pidätteliän nimeä, mutta alkuperäisessä teoksessa siitä mainitaan ensin maskuliinisena ja myöhemmin neutrina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe