Pystyykö volkkarin TSI 1.4 moottoriin vaihtamaan moottoriöljyn ns. imemällä, kyseessä on Passat vm 2014. Olen yritellyt mutta en saanut imupilliä öljytikun reiästä tarpeeksi syvälle.
Öljyn imuvaihto
20
636
Vastaukset
- Anonyymi
No miksi et vaihda öljyjä niin kuin kuuluu pohjapropun kautta?
- Anonyymi
Parempi vaihtaa yleensä yläkautta . Ei viitsi ryömiä auton alla . Myös suodatin vaihdetaan yläpuolelta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi vaihtaa yleensä yläkautta . Ei viitsi ryömiä auton alla . Myös suodatin vaihdetaan yläpuolelta .
Kyllä se öljy on tapana valuttaa pois pohjapropun kautta ja se onnistuu helposti kun auton nostaa ilmaan kuten on tapana ja on paras tapa.
- Anonyymi
Näitä kikkailu öljyn vaihtajia. Veisi järkijään ammattilaisen käsiin.
- Anonyymi
Mersuun vaihdettiin imuvaihtajalla merkkikorjaamolla.
- Anonyymi
Järkijää voi olla vaarallista jos hankalassa tilanteessa järki on jäässä.
- Anonyymi
Imuvaihto ei ole suositeltava ainakaan long-life öljyille, long-life vaihtovälillä, jää liikaa vanhaa öljyä uuden joukkoon.
- Anonyymi
Höpö höpö .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö .
Ehkä höpö höpö, mutta näin VW:n huolto-ohejeessa asentajia opastetaan.
Eli jos maahantuoja ohjeistaa, "älkää oikaisko tässä", niin pidän kyseistä mainintaa ainakin mahdollisesti totena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä höpö höpö, mutta näin VW:n huolto-ohejeessa asentajia opastetaan.
Eli jos maahantuoja ohjeistaa, "älkää oikaisko tässä", niin pidän kyseistä mainintaa ainakin mahdollisesti totena.Tuollainen maininta merkkihuollon huoltoraportissa tosiaan on. Sanasta sanaan näin, ja caps locit huomioituna kuten alkuperäisessä raportissa: "HUOMIOI MOOTTORIÖLJY: lasketaan pois vain VALUTTAMALLA, EI imemällä (jäännösmäärä imemisen jälkeen liian suuri)"
Joo, ne jotka kommentoivat "höpö höpö" huolto-ohjeille, yrittävät sitten käyttää niitä samoja sanoja silloin kun omassa autossa onkin vika, jonka maahantuoja kertoo johtuneen ohjeiden vastaisesta huollosta. No toivottavasti se höpö höpö toimii ja korjaus menee takuuseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen maininta merkkihuollon huoltoraportissa tosiaan on. Sanasta sanaan näin, ja caps locit huomioituna kuten alkuperäisessä raportissa: "HUOMIOI MOOTTORIÖLJY: lasketaan pois vain VALUTTAMALLA, EI imemällä (jäännösmäärä imemisen jälkeen liian suuri)"
Joo, ne jotka kommentoivat "höpö höpö" huolto-ohjeille, yrittävät sitten käyttää niitä samoja sanoja silloin kun omassa autossa onkin vika, jonka maahantuoja kertoo johtuneen ohjeiden vastaisesta huollosta. No toivottavasti se höpö höpö toimii ja korjaus menee takuuseen.Nykyiseen autooni olen imuvaihtanut öljyt jo 16 kertaa . Vaihtoväli 10 000 km . Ei mitään ongelmia . 4 litraa tulee pois , 4 litraa uutta . Ei öljynlisäyksiä vaihtovälillä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyiseen autooni olen imuvaihtanut öljyt jo 16 kertaa . Vaihtoväli 10 000 km . Ei mitään ongelmia . 4 litraa tulee pois , 4 litraa uutta . Ei öljynlisäyksiä vaihtovälillä .
No merkkihuollon väliin jättämällä ei saa myöskään silmiinsä tuollaisia ylimääräisiä ihmettelyjä aiheuttavia tekstejä.
- Anonyymi
Omat kokemukset volkkarin TSI 1.4 moottorista ovat sellaiset että tuo moottori vaihtaa itse öljyt aika tiheään = syö helvetisti öljyä jo uudesta ja muutenkin heikko luotettavuudeltaan. Suodatinta se ei tosin osaa itse vaihtaa.
Paras vaihto TSI:n omistajalle on koko tuotteen vaihto parempaan autoon ja valmistajaan, tosin ei kannata vaihtaa Fordin EcoBurstiin, siinä mennään ojasta allikkoon..! - Anonyymi
Rahaa autoon, ei öljyn vaihtoon?
- Anonyymi
mulla oli vw touran 2.0tdi ja siihen onnistui imuvaihto tosi helposti. siisti homma halvalla ja ei roiskeita tule jos vielä kaveri varmistaa että poistoletku pysyy tyhjennysastiassa. myös suodattimen vaihto onnistuu yläkautta. öljyä tuli ulos melkein 3 ja puoli litraa ja suodattimen öljyt lisäksi eli ei varmasti paljoa jäänyt. hintaa tuli vajaa viiskymppiä ja aikaa meni reilu tunti. korjaamo pyysi yli satasen enemmän. aikaa on eläkeläisellä enemmän kuin rahaa. touranissa on iso muovinen pohjasuoja moottorin alla ja jos sen saa ruuveistaan irti niin takaisin ei saa tiaisen tallissa . nosturi pitäis olla tai monttu. nyt on skoda yeti 1.4tsi ja siihen olen samaa hommaa kaavaillut. mittatukku menee paikoilleen vain yhdessä kulmassa joten jotain siellä on edessä . kertokaa jos joku tietää. moottorin on oltava reilusti lämmin kun alkaa imemään mut niihän sen on alakautta vaihtaessakin.
- Anonyymi
Kukaan ei tunnu tietävän alkuperäiseen kysymykseen vastausta?
Enkä tiedä minäkään. MUTTA imu vaihtamalla on todella hyvä vaihtaa moottoriöljyt jos vain imu pilli menee alimpaan kohtaan öljypohjaa. Kuka ei ymmärrä tämän vaihto ehdon olevan hyvä eikä yhtään huonompi kuin vaikeampi ja epäonnistuminenkin on on toden näköisempää öljypropun kautta. Usein öljyproppu voi olla todella kireällä ja uusi tiiviste on tai ei yleensä ei mukana vaihdossa ja ompa noita propun kierteitä väännetty kierteettömiksikin samalla jota ei tapahdu imuvaihtamalla.
Öljynvaihto on niin yksinkertainen toimenpide että sen on suorastaan pakko osata jokaisen autoilijan. Yläsuodatin ja imu vaihto voittaa 6-0 auton nostelun ja alakautta äheltämisen siinä on pojujen turha itkeä että vain alakautta. Ellei pillui mene ylhäältä silloin ns perinteisin keinoin vaikeasti. Jaa rahaa ei öljyn vaihdattamiseen ei ole no eipä siihen kannatakaan euroakaan maksaa näin helpolla ylävaihdolla suodattimineen ja maksimi km on sitten 10000km PISTE ja jos vain nurkka pyörittelyä moottorin tulematta edes läpöiseksi niin 5000km ja jos vastusta tätä et vain ymmärrä tiedä miksi mutta vie ihmeessä silloin vaihdatukseen sillä se on oikea tapa toimia MUTTA nuo kilometrimäärät lakina ei ohjeena.- Anonyymi
Miksi kaikki korjaamot vaihtavat öljyt normaaliin tapaan pohjapropun kautta jos se ei olisi järkevin tapa? Melkoinen tunari pitää olla jos rikkoo propun kierteet ja onhan se helppo hankkia varalle propun tiiviste samalla kun hankkii suodattimen. Toisaalta miksi kaikkien pitäisi osata itse öljynvaihto, onko se miehenmitta vai köyhän säästöä? Nykyaikana auto viedään huoltoon ja siellä nuo huoltotoimenpiteet tehdään ja näin auton kestää paremmin ja on turvallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaikki korjaamot vaihtavat öljyt normaaliin tapaan pohjapropun kautta jos se ei olisi järkevin tapa? Melkoinen tunari pitää olla jos rikkoo propun kierteet ja onhan se helppo hankkia varalle propun tiiviste samalla kun hankkii suodattimen. Toisaalta miksi kaikkien pitäisi osata itse öljynvaihto, onko se miehenmitta vai köyhän säästöä? Nykyaikana auto viedään huoltoon ja siellä nuo huoltotoimenpiteet tehdään ja näin auton kestää paremmin ja on turvallinen.
Onneksi olkoon olet korjaamoiden asiakas pidä tuosta kiinni. Selkeästi luottokortti miehiä ja sinun onkin parempi ajaa leasing autolla. Sähköllä muodikkasti totta kai. Miehisyys ei nyt liity tähän minusta mitenkään. Nykyaikana juodaan soijaa. Köyhyys liittyy osittain ja rahan säästäminen mutta sinulla onkin osakkeita bitcoineja trump kolikoita pidä niistä kiinni. Kaikkien ei tarvitse osata kaikkea siksi on tekoäly joka on sinulle mahtava työkalu selvä se.
Oikeastaan käytä kuljettajaa sillä se on nykyaikaista tai anna autopilotin hoidella homma nykyaikaisesti. Korjaamot tekee korjaamolla korjaamoiden tavalla töitä ja en nyt ihan allekirjoita tuota "kaikki korjaamot" mutta toki annetaan heidän tehdä korjaamolla työnsä ei heitä opasteta näin oman autotallin lattialta. Jokaisella ei liene edes autotallia saati nosturia kerrostalon parkki paikalla. Voin toki olla väärässä. Autot kestää paremmin kun LL ohjelma heitetään romukoppaan. Korjaamotkin on näin sanoneet ei kaikki mutta osaavat korjaamot. - Anonyymi
Harvassa imuletkussa on kuitukameraa mukana, että näkee meneekö pilli oikeasti pohjalle.
Sitä voi sitten laskeskella, että suodattimessa on vielä puoli litraa, mutta en kyllä ole henkilöautossa koskaan nähnyt puolen litran vetoista suodatinta.
- Anonyymi
Turha jaaritella, mikä on ainoa oikea tapa, kukin tehköön tyylillään. Jos suodatin on yläkautta vaihdettavissa, on helppo vaihtaa öljytkin yläkautta, mutta on suositeltavaa vaihtaa sillointällöin myös alakautta, että tulee varmasti kaikki pois. 307 1.6 dieselissä jopa huollossa kehotettiin joka neljännellä öljynvaihdolla poistamaan öljypohja ja putsaamaan se koska pohjaproppu ei ole alimmassa kohdassa, pohjaan jää jäämiä jotka saattaa rikkoa moottorin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101611- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671462Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231268Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901124Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70941Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su139924- 89799
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743