onko nykyään olemassa apostoleja

Anonyymi-ap

kuulemma on ja kuulemma ei ole.

apostili paavali oli apostoli, mutta onko nykyäänkin apostoleja olemassa?

mikä tekee ihmisestä apostolin, mikä on apostolin määritelmä? Jumala valitsee apostolin aina on minun käsitykseni, koska Raamatussa mainitaan Jumalan valinneen apostoliksi ilmeisesti ennen syntymäänsä jos muistan henkilön oikein. Ainakin joku tavallinen ihminen tuli valittua ennen syntymäänsä tehtäväänsä kuten Jeesuskin syntymäänsä ennen oli valittu tehtäväänsä.

Onko Mauno Oulun apostoli?

20

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole. Minä olen.

      Apostoli on Jumalan palvelija, joka on nähnyt Jeesuksen ja jolla on erityisiä tehtäviä ja jonka käsien kautta tapahtuu voimallisia tekoja ja sairaita paranee.

    • Anonyymi

      Jeesus valitsi kaksitoista apostolia , ( Matt: 10 : 1 )

      helluntailainen sanoo : "sinä valitset . . . .
      raamattu: "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15 : 16

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kuka helluntailainen niin sanoo että ihminen valihtoopi?

        Anna nimensä.

        Selef Urge


      • Anonyymi

        Eikös ne heittänyt Uudenliitonpuolella arpaakin, ketä valitaan.???
        Onko se sinusta outoa, tämä valinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne heittänyt Uudenliitonpuolella arpaakin, ketä valitaan.???
        Onko se sinusta outoa, tämä valinta

        Et kysynyt minulta ainakaan tekstiketjulogiikan mukaan, mutta minusta se ei ole Raamatun Jumalan opetuksen mukaan outoa vaan ymmärrettävää, se on Jumalan asettama valintatapa. Jumala sen arvaksi kutsumallamme tavalla osoittaa kukas on valintansa työhöllisyyteensä.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Apostoli-nimitys koskee yksistään mainittuja Raamatun henkilöitä. Muita ei ole.

      Ne, jotka nimeävät itsensä "apostoleiksi" ovat huijareita, eivät todellisia uskovia.

      Sama koskee "profeettoja".

      • Anonyymi

        Hukkuko se prohveetan armolahja- mielestäs- Ellenin hautaan?


    • Anonyymi

      Onko edelleen yksi Henki, jolla yksi ruumis? Jos on niin silloin on yhä apostolejakin, koska se ei rajoitu Raamatun ilmoituksen mukaan menneisyyteen vaan nykyaikaankin.

      Efesolaiskirjettä alajessa nuuskimaan läheltäpäinsä huomaa mutta voi ohittaakin jos on ohi huomijonsa mennäksensa muutamija yksityiskohtija:

      "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen"

      Nappasin tuollaisen kohjan kun lause vaan jatkuu ja jatkuu niin päätin tolleen napsasta poikki tossa kohjen sen lainausmerkkilöihinsä lopustapäin laitoin.

      Miksi Jumalan asettama apostolismies käyttää yhtä sanaa apostoleista m mutta toisista toisenlaista sanaa? Huomioi muutamat apostoleiksi, toiset muihin Hengen täyteyttämisen töihin toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi,toiset paimeniksi ja opettajiksi.

      " muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi"

      Selvä viittaus harvalukuisuuteen. Apostoleja on mutta harvassa ja osaammeko tunnistaa joukossamme kulkevat Jumalan asettamat apostolit? Kun Efesolaiskirjeen lukee ja luvusta 4 erityisesti niin sen sisällöstä päättelen että kyseessä ei ole rajoitettu sukupolvi eim. Paavalin omalle sukupolvelle vaan tässä on koko tulevan seurakuntahistorijan Henken täyteyteen työskenteleväinen virkallisteisto.

      Sitten tuli mieleen että saako olla vihainen jos kuulee valhetta tai syntihyväksyvää puhetta tasa-arvoisuujen nimissä että valheellisesti haluttu ymmärteistettö synnintejon armo kuittaa, vaan armoa ei ole ilman Totuutta. Jollei halua Totuutta sanoa ja siinä yhteyjessä armoa osakseen niin turha luulla osakseen saavansa valheesta kiinnipitäväinen Jumalan synnit anteeksiantavaa armoa osakseen päästäkseensä vapaaksi syntikahlehiistansa?

      Laitan tohon kysymysmerkin koska meitä on moneen junaan, jotta voisivatten miettiä kuinka on vastauksellisuutensa kysymyksellisyyteen.

      Juu. Lihaksikkaasti ja nöyrästi,

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Onko se syntihyväksyvää puhetta, että maalataan teot perisynniksi ja sitten pyyvetään anteeksi ja lopsitaan oikein kävellä olalle, sitten siitä ei ole lupa puhuakkaan.
        Ja homma jatkuu. taas rassataan vaikka alaikääsen alapäätä ja taas lopsitaan olalle, ja pyyvetään anteeksi ja ei saa puhuu, ei edes pollliisille.
        Kun on anteeksi annettu, se on suljettu....

        Onko se sitä synnin hyväksyntää- omin lupineen..

        Myös avioliitto- assiit. Mennään naemisiin, erotaan ja taas mäännään eri henkilön kanssa naemisiin, eli ollaan moniavioisia - ei nyt yhtä'aikaa, mutta peräjäläkeen.

        Rakkaavus on kuulema ikuista, kohe vain vaihtuu... Painuuko tämä- kun kirkossa tapahtuu, siihen perisyntisyyven rekkeen .... ja taas lopsitaan käjel - olokapäälle, suanko anteeks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se syntihyväksyvää puhetta, että maalataan teot perisynniksi ja sitten pyyvetään anteeksi ja lopsitaan oikein kävellä olalle, sitten siitä ei ole lupa puhuakkaan.
        Ja homma jatkuu. taas rassataan vaikka alaikääsen alapäätä ja taas lopsitaan olalle, ja pyyvetään anteeksi ja ei saa puhuu, ei edes pollliisille.
        Kun on anteeksi annettu, se on suljettu....

        Onko se sitä synnin hyväksyntää- omin lupineen..

        Myös avioliitto- assiit. Mennään naemisiin, erotaan ja taas mäännään eri henkilön kanssa naemisiin, eli ollaan moniavioisia - ei nyt yhtä'aikaa, mutta peräjäläkeen.

        Rakkaavus on kuulema ikuista, kohe vain vaihtuu... Painuuko tämä- kun kirkossa tapahtuu, siihen perisyntisyyven rekkeen .... ja taas lopsitaan käjel - olokapäälle, suanko anteeks.

        onpa sulla alhaiset ajatukset . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se syntihyväksyvää puhetta, että maalataan teot perisynniksi ja sitten pyyvetään anteeksi ja lopsitaan oikein kävellä olalle, sitten siitä ei ole lupa puhuakkaan.
        Ja homma jatkuu. taas rassataan vaikka alaikääsen alapäätä ja taas lopsitaan olalle, ja pyyvetään anteeksi ja ei saa puhuu, ei edes pollliisille.
        Kun on anteeksi annettu, se on suljettu....

        Onko se sitä synnin hyväksyntää- omin lupineen..

        Myös avioliitto- assiit. Mennään naemisiin, erotaan ja taas mäännään eri henkilön kanssa naemisiin, eli ollaan moniavioisia - ei nyt yhtä'aikaa, mutta peräjäläkeen.

        Rakkaavus on kuulema ikuista, kohe vain vaihtuu... Painuuko tämä- kun kirkossa tapahtuu, siihen perisyntisyyven rekkeen .... ja taas lopsitaan käjel - olokapäälle, suanko anteeks.

        Oikeita Karitsan apostoleita oli vain 12 miestä. Paavali ei kuulu siihen joukkoon.

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

        Jeesus ei lähettänyt yhtään oikeita apostolia sen lisäksi, mutta profeettoja ja lainopettajia hän lähetti.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        Valheapostoleita niitä on vaikka kuinka paljon, lahkot täynnä.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • Anonyymi

        Vastaan itse että saa olla vihainen , jopa tulee olla vihainen, se on sallittua kun tulee kohdatustensa pahuuven ilmentymäsen kanssa syntihyväksyvyyjessä.

        Rammatun mukaan saa vihastua, mutta ei saa syntiä tehjä. Mitä siitä tulee mieleen vai tuleeko mitään muuta kuin tasaista aivokuolleista viivaa vai liikahtaako oivalluksen sykäys aivollisensähköllisenkäyrällisyyjessä?

        "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö."

        Taivaalle katseen kääntävyyjestöllisyyjestä takaisin näppäimistönäytöllisyyksiin Jeesusta kaivaten, vuottain, unohoittamattain.

        Uskollisena Hällelliselle hallellisuusJeesuksellisuujessa cowboysaappasiis,

        Selef "LännenSankari" Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onpa sulla alhaiset ajatukset . . .

        Sitä puheet, mitä syvän täynnä. Kyllä se näkyy ja kuuluu etenkin kun saavat alkoholija juotuaksensa ensin, mutta myös selvin päinkin kun näin näppäillään ja viesti jää tutkittavaksi.

        Tuli vielä mieleen että vain Jumala voi antaa jonkun ihmisen johonkin noista Henken viroista jotka tuol on luveteltuina eikä ihminen voi tehjä itseään kykeneväiseksi johonkin henkellieen virkaan kuten paimenuuteen kouluttautumalla siihen tejolokisessa koulutuksessa.Ihmistä ei voi kouluttaa niin pitkälle että hän olisi kykenevä hoitamaan henkellistä virkaa , koska viranhoijon päämäärää se ei pysty täyttämään eli Kristuksen ruumiin rakentamista niissä kaikissa pyrkimyksen ja välitavoitteijen saavutamisessa, jotka Efesolaiskirjeessä lukussa nelejä on ollaansiloituneena kuvatttunallisena.

        Mitähän sitä tekis nytten?

        Rukoilisko vai treenailisko? Kielil vai suameks, punttii vai hölkkää.

        Miksen anna periksi?

        Koska olen ihana.

        Jumala teki minusta ihanan.

        Ilmeisesti Jumala teki minusta sotilaan. Ainakin haluaisin olla Jumalan sotilas. Eikös rukoilija kuulu tykistöön?

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Helluntaiapostolit Parhami ja Olseni oli aikansa kuuluisimpia homoseksuaaleja.

    • Anonyymi

      "Apostoleiksi" itseään kutsuvia naisia kuten Citysrkssa, on, mutta se on jumalattomuutta kaikki!!

      Apostoliksi itseään kutsuu perheen sisäisiin seksirikoksiin syyllistynyt Jari Pasanen, on kuvotus!!

      Jokainen, joka itsensä ylentää apostoliksi, syyllistyy ei ainoastaan hengelliseen ylpeyteen ja Jumalan armoituksen ylittämiseen ja sen jalkoihin polkemiseen.

      Vääriä kristuksia on pilvin pimein, näitä "voideltuja", ja heidän karttaminen on hengellistä miehuutta!!

      DoctorT

    • Anonyymi

      apostoli tarkoittaa lähetettyä ja ainakin sitä että voimatekoja pystyy tekemään.

      olen joskus kuullut puheen, jossa käsiteltiin mikä on apostoli ja siihen tultiin että heitä on olemassa, mutta nämä apostolit ovat itse jostain syystä arkoja käyttämään sitä virkanimikettä.

      Mistä tämä arkuus johtuu niin en sitä muista.

      Olisihan se kiva jos joku saataisin kiinni apostoliudesta.

      Paavali on esimerkk siitä ainakin että millainen se apostoli on. Ulkomaanmatkoja Paavali teki. Olisikohan se eräs Wilkerson ollut apostoli. Ainakin matkusteli ja hänessä yhdistyi profeetan ja paimenen viratkin. Se toteutuuko hänen profetiansa määrittää varmankin sen oliko hän aito profeetta. Wilkerson profetoi USA:n tuhon.

      Kun esittää kysymyksen voisiko jokin valtio iskeä USA:aan niin eikös tuo Putin ole siitä puhunut ihan suoraan. Jos Putinilla todetaan jokin sairaus, jossa elinaikaprofetia on vaikkan.1v maksimissaan niin en ihmettelisi että Putin voisi aloittaa ydinsotatuhot ihan vaan itsekkyyttäänsä että kun hän kulee niin kuolkoot sitten moni tai kaikki muutkin hänen kanssaan.

    • Anonyymi

      Olen parantanut sairaita ja herättänyt kuolleita ja seurakuntia on syntynyt viidakkoon saarnan tuloksena. "Minä teidät synnytin evankeliumin kautta"! Olen isä ja apostoli, taivaassa käynyt. Olen nähnyt Jeesuksen ja saanut evankeliumin häneltä.

    • Anonyymi

      Jéesus ei puhu mitään erillisistä armolahjoista, ei ole mitään profeetan armolahjaa, ne on Paavalin keksimiä asioita.

      Jeesus lähetti profeettoja, ei mitään profetian armolahjoja, kuten Paavali eksytti.

      Jeesus ei lähettänyt yhtään oikeita apostolia sen lisäksi, mutta profeettoja ja lainopettajia hän lähetti.

      Matt. 23:34

      "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

      Valheapostoleita niitä on vaikka kuinka paljon, lahkot täynnä.

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Anonyymi

        Paavali oli Jeesuksen valitsema ja saamansa opetuksen oli saanut myös Jeesukselta. Ei Paavali itse keksimiään puheita puhunut vaan Jumalan Paavalille puhuttavaksi annettuja puheita Paavali uskollisena lähetettynä puhui.

        Selef Urge


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe