Joissakin suvuissa menee niin, että vaimo on se rikkaampi

Anonyymi-ap

ja mies tulee köyhistä oloista. Vaimo on se pääelättäjä ja mies sitten siinä siivellä elelee. Tämä voi toistua sukupolvesta toiseen eli tytär ottaa samanlaisen miehen kuin isänsä :). Yleensä on päinvastoin eli mies on rikkaampi ja menestyneempi. Nykyaikana kaikki on mahdollista.

60

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Nykyään kaikki ennen kuin toisin. Rahat tiukilla.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei läheskään kaikilla,


    • Anonyymi
      UUSI

      Sen näkeekin sitte kauas tämän alistetun miehen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Jep. Vaimo on aina hieman niskan päällä. Katkeruutta voi miehessä herättää. Lähde siitä sitten lätkimään ja asumaan yksiöön kun avioehto suojaa vaimon omaisuutta. Parempi tossun alla kuin taivasalla :).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Vaimo on aina hieman niskan päällä. Katkeruutta voi miehessä herättää. Lähde siitä sitten lätkimään ja asumaan yksiöön kun avioehto suojaa vaimon omaisuutta. Parempi tossun alla kuin taivasalla :).

        Ei varmastikkaan tuu ihan heti mieleen pettää?Mitä tiedän näistä rikkaammista naisista on niillä paljon kaverinaisia/sukulaisia hännystelemässä paikkakunnalla ja käry käy nopeaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Vaimo on aina hieman niskan päällä. Katkeruutta voi miehessä herättää. Lähde siitä sitten lätkimään ja asumaan yksiöön kun avioehto suojaa vaimon omaisuutta. Parempi tossun alla kuin taivasalla :).

        Kyllä näin on.


      • Anonyymi
        UUSI

        Millaiset kiikarit sinulla on, minulla vain teattarisellaset, Niillä ei kaukaa näe.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Vaimo on aina hieman niskan päällä. Katkeruutta voi miehessä herättää. Lähde siitä sitten lätkimään ja asumaan yksiöön kun avioehto suojaa vaimon omaisuutta. Parempi tossun alla kuin taivasalla :).

        On minulla ollu nainen muutaman kerran niskan päälläkin, useammin mahan päällä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmastikkaan tuu ihan heti mieleen pettää?Mitä tiedän näistä rikkaammista naisista on niillä paljon kaverinaisia/sukulaisia hännystelemässä paikkakunnalla ja käry käy nopeaa.

        Eihän se pettämistä mieleen tulemista estä, toimintaa kyllä rajoittaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Tarkoitat siis surkean miehen, joka tuntee alemmuutta vaimoonsa nähden, no voih.


    • Anonyymi
      UUSI

      Pientä vittuilunpokasta heti aamutuimaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Entisaikoinahan tuokin oli paljon tavallisempaa kuin nykyään. Nykyään myös noilla miehillä on muitakin keinoja elättää itsensä kuin naimakauppa. Minusta on aina outoa huomata miten jotkut miehet eivät ole tietoisia siitä miten usein miehetkin ovat menneinä aikoina joutuneet pohtimaan rahaa ja toimeentuloa parinvalinnassaan. Monissa paikoissa maailmalla miettivät edelleen. Ei naiselle koskaan ihmiskunnan historiassa ole pelkkä ulkonäkö riittänyt, jos ei ole käynyt ihan älytön tuuri, vaan rahaa ja varallisuutta on tarvittu tai vähintään nimekäs suku, että on kelvannut juuri kebellrköän miehelle. Miehet ovat aina olleet ihan yhtä paljon (jos ei enemmänkin) rahan ja mammonan perään.

    • Anonyymi
      UUSI

      Mitä juttuja....moni nainen ei ota miestä ollenkaan :)

      • Anonyymi
        UUSI

        Niin kun ei ole pakko, naiset ovat itsenäisiä ja pärjäävät omillaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Moni taas ottaa ja lisäksi parisuhteessa olevista 90 prosenttia kertovat rakastavansa kumppaniaan.
        Eroon johtaneita syitä on luetteloitu, esim. eräs nainen halusi erota miehestään 20 vuoden jäkeen, mies yritti selvittää mikä on syynä. Vaimo sanoi "sinä sanoit kerran minulle pahasti". Vaimo ei osannut tarkentaa mikä kerta.
        Sama vaimo oli tehnyt miehestään salaa mm. kaksi lastensuojeluilmoitusta, jotka hylättiin, Ilmoiitanut terveysviranomaisille että miehellä on muistisairaus, se tutkittiin ja mitään ei löytynyt. Vaimo oli alkanut käymään valmiiksi muistisairaiden omaisten kokouksissa, uskoi diaknoosiinsa niin vahvasti. Muitakin valituksia oli mutta lista on liian pitkä. Mutta syy erota siis "sanoit kerran minulle pahasti". Kerran 20 vuoteen. Moni sanoneen useankin kerran 20 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni taas ottaa ja lisäksi parisuhteessa olevista 90 prosenttia kertovat rakastavansa kumppaniaan.
        Eroon johtaneita syitä on luetteloitu, esim. eräs nainen halusi erota miehestään 20 vuoden jäkeen, mies yritti selvittää mikä on syynä. Vaimo sanoi "sinä sanoit kerran minulle pahasti". Vaimo ei osannut tarkentaa mikä kerta.
        Sama vaimo oli tehnyt miehestään salaa mm. kaksi lastensuojeluilmoitusta, jotka hylättiin, Ilmoiitanut terveysviranomaisille että miehellä on muistisairaus, se tutkittiin ja mitään ei löytynyt. Vaimo oli alkanut käymään valmiiksi muistisairaiden omaisten kokouksissa, uskoi diaknoosiinsa niin vahvasti. Muitakin valituksia oli mutta lista on liian pitkä. Mutta syy erota siis "sanoit kerran minulle pahasti". Kerran 20 vuoteen. Moni sanoneen useankin kerran 20 vuoden aikana.

        Tarpeeksi pahasti kun läheinen sanoo, niin se jää kytemään loppuiäksi ja tuhoaa minkä tahansa suhteen.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ja kaikki rikkaus on lopulta yhtä tyhjän kanssa. Kuolema tekee lopun jokaisesta. Ja jokainen kohtaa Jumalan ja saa ansionsa mukaan. Ylpeät kadotustuomion ja nöyrät iankaikkisen elämän.

      • Anonyymi
        UUSI

        Tottakai kuolemme jokainen, mutta ennen sitä täytyy pitää hauskaa, nauttia elämästä.
        Sitä paitsi kaikki rikkaus ei ole yhtä tyhjän kanssa, koska se helpottaa elämää ja vähentää katkeruutta, oletko muuten huomannut semmosen jutskan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Minä en ainakaan ole päättänyt jumalaa tavata. On se mielenkiintoista mikä on ihmisissä se voima, joka saa uskomaan hölynpölyyn, asiaan josta ei ole mitään todisteita, sama asia kuin joulupukki. Jokin tunne mitättömyydestään saa uskomaan suurempaan voimaan. Se voimahan on olemassa, mutta ei ole jumala, ja sen kanssa ei neuvotella, eikä se keräile kenenkään sieluja. Maapallolla oleville se voima tulee kun aurinko tulee aikansa päähän ja kärventää kaiken, nielaisee maan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kuolemme jokainen, mutta ennen sitä täytyy pitää hauskaa, nauttia elämästä.
        Sitä paitsi kaikki rikkaus ei ole yhtä tyhjän kanssa, koska se helpottaa elämää ja vähentää katkeruutta, oletko muuten huomannut semmosen jutskan.

        Saa sitä toki kuvitella että tämä elämä on kaikkikaikessa, se on jokaisen oma asia. Jumala vaan ei tuollaisia asenteita arvosta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan ole päättänyt jumalaa tavata. On se mielenkiintoista mikä on ihmisissä se voima, joka saa uskomaan hölynpölyyn, asiaan josta ei ole mitään todisteita, sama asia kuin joulupukki. Jokin tunne mitättömyydestään saa uskomaan suurempaan voimaan. Se voimahan on olemassa, mutta ei ole jumala, ja sen kanssa ei neuvotella, eikä se keräile kenenkään sieluja. Maapallolla oleville se voima tulee kun aurinko tulee aikansa päähän ja kärventää kaiken, nielaisee maan.

        Ei sinun päätöksesi auta mitään. Raamattu on erittäin ihmeellisellä tavalla ennalta esitellyt monia sellaisia konsepteja jotka ovat vasta nykyteknologialla mahdollisia:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18533719/jeesus-nykyteknologian-valossa

        Nämä seikat todistavat että on erittäin epätodennäköistä että Raamattu ei olisi totta. Nykyään uskominen on ainoa järkevä vaihtoehto ja yleisestiottaen ihmiset eivät usko juuri siksi kun eivät halua. Kuolema ei katoa mihinkään kieltämällä. Sama juttu Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun päätöksesi auta mitään. Raamattu on erittäin ihmeellisellä tavalla ennalta esitellyt monia sellaisia konsepteja jotka ovat vasta nykyteknologialla mahdollisia:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18533719/jeesus-nykyteknologian-valossa

        Nämä seikat todistavat että on erittäin epätodennäköistä että Raamattu ei olisi totta. Nykyään uskominen on ainoa järkevä vaihtoehto ja yleisestiottaen ihmiset eivät usko juuri siksi kun eivät halua. Kuolema ei katoa mihinkään kieltämällä. Sama juttu Jumalan kanssa.

        Sinulla on erikoinen käsitys todisteista, mutta sellaistahan se usko on. Kun uskoo johonkin, niin siitä näkee todisteita myös paikoissa, joissa sellaisia ei ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä toki kuvitella että tämä elämä on kaikkikaikessa, se on jokaisen oma asia. Jumala vaan ei tuollaisia asenteita arvosta.

        Ihmiskunta on kehitellyt historiasta aikana omassa päässään miljoonia jumalia ja uskontoja, ne ovat aina olleet niitä ainoita oikeita.
        Yhteistä näille kaikille on ollut, mitään konkreettista merkkiä ja todistetta nämä jumalat eivät koskaan ole itsestään antaneet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on erikoinen käsitys todisteista, mutta sellaistahan se usko on. Kun uskoo johonkin, niin siitä näkee todisteita myös paikoissa, joissa sellaisia ei ole.

        Ai väitätkö sinä että se että Jumala valmisti Jeesuksen ruumiin tullakseen sen kautta maailmaan ei ole mitenkään verrattavissa siihen kun ihminen valmistaa virtuaalilasit mennäkseen virtuaalimaailmaan? Se että tämä ei herätä mielenkiintoasi Raamattua kohtaan, osoittaa että olet Jumalaa vastaan kapinoiva typerä ihminen niinkuin kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai väitätkö sinä että se että Jumala valmisti Jeesuksen ruumiin tullakseen sen kautta maailmaan ei ole mitenkään verrattavissa siihen kun ihminen valmistaa virtuaalilasit mennäkseen virtuaalimaailmaan? Se että tämä ei herätä mielenkiintoasi Raamattua kohtaan, osoittaa että olet Jumalaa vastaan kapinoiva typerä ihminen niinkuin kaikki muutkin.

        En todellakaan väitä. Jumalaa ei ole olemassakaan, eikä hän näin ollen ole valmistanut koskaan yhtään mitään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiskunta on kehitellyt historiasta aikana omassa päässään miljoonia jumalia ja uskontoja, ne ovat aina olleet niitä ainoita oikeita.
        Yhteistä näille kaikille on ollut, mitään konkreettista merkkiä ja todistetta nämä jumalat eivät koskaan ole itsestään antaneet.

        Jumalan ei tarvitse antaa sinulle mitään merkkiä. Hänen olemassaolonsa on täysin ilmeistä. Mikään ei synny ilman luojaa. Ei kirja, ei taulu, ei videopeli tai elokuva. Nuo asiat ovat maailman rinnalla mitättömiä ja siksi vain itselleen ja toisille valehteleva ihminen voi Jumalan olemassaolon kieltää.

        Teidän rakastamanne ateismikin on todellisuudessa jumalusko:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18334053/usko-jeesukseen-vs-ihmisten-valheuskonnot-ja-aatteet


        Jeesus on maailmasta "puuttuva palanen":

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18395589/taydellisen-oikeudenmukaisuuden


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan ei tarvitse antaa sinulle mitään merkkiä. Hänen olemassaolonsa on täysin ilmeistä. Mikään ei synny ilman luojaa. Ei kirja, ei taulu, ei videopeli tai elokuva. Nuo asiat ovat maailman rinnalla mitättömiä ja siksi vain itselleen ja toisille valehteleva ihminen voi Jumalan olemassaolon kieltää.

        Teidän rakastamanne ateismikin on todellisuudessa jumalusko:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18334053/usko-jeesukseen-vs-ihmisten-valheuskonnot-ja-aatteet


        Jeesus on maailmasta "puuttuva palanen":

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18395589/taydellisen-oikeudenmukaisuuden

        Niinhän mä just totesin, että tuollaista se usko on. Kun uskoo johonkin, niin sitten kuvittelee näkevänsä todisteista siitä milloin missäkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan väitä. Jumalaa ei ole olemassakaan, eikä hän näin ollen ole valmistanut koskaan yhtään mitään.

        Et ymmärtänyt selvästi kysymystä. Raamattu sanoo että Jumala teki näin. Ei sinun tarvitse siihen uskoa, niin siellä sanotaan. Kaksi tuhatta vuotta myöhemmin kehitetään teknologia jolla ihminen voi mennä virtuaalimaailmaan. Miten Raamattuun ilmestyi tämä näin ilmeinen esikuva? Siten että se kirja on Jumalan tuotos.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän mä just totesin, että tuollaista se usko on. Kun uskoo johonkin, niin sitten kuvittelee näkevänsä todisteista siitä milloin missäkin.

        "Teidän rakastamanne ateismikin on todellisuudessa jumalusko."

        Mä en olekaan ateisti. Se tosiaan on omanlaisensa uskonto.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän mä just totesin, että tuollaista se usko on. Kun uskoo johonkin, niin sitten kuvittelee näkevänsä todisteista siitä milloin missäkin.

        Tuossa on sinulle läjäpäin todisteita. Mutta koska et halua uskoa, niin sinä väität ettei ne riitä. Ne ei riitä sinulle koska menet mieluummin vaikka helvettiin kuin alistuisit Jumalan hyvyyden alle. Rakastat kaikkia omia himoja, tunteita ja ajatuksiasi enemmän, totuus on samantelevä pahalle ihmiselle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärtänyt selvästi kysymystä. Raamattu sanoo että Jumala teki näin. Ei sinun tarvitse siihen uskoa, niin siellä sanotaan. Kaksi tuhatta vuotta myöhemmin kehitetään teknologia jolla ihminen voi mennä virtuaalimaailmaan. Miten Raamattuun ilmestyi tämä näin ilmeinen esikuva? Siten että se kirja on Jumalan tuotos.

        Raamattu saa sanoa mitä tahtoo. Ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu ja uskovat kaikenlaiseen roskaan. Yhteensattumia löytyy kaikesta. Seuraavaksi voit vaikka väittää Jules Verneä jumalaksi ja lukemattomia muitakin ihmisiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärtänyt selvästi kysymystä. Raamattu sanoo että Jumala teki näin. Ei sinun tarvitse siihen uskoa, niin siellä sanotaan. Kaksi tuhatta vuotta myöhemmin kehitetään teknologia jolla ihminen voi mennä virtuaalimaailmaan. Miten Raamattuun ilmestyi tämä näin ilmeinen esikuva? Siten että se kirja on Jumalan tuotos.

        Ihminennon osannut mennä virtuaalimaailmaan siitä lähtien, kun hän on keksinyt päihteet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teidän rakastamanne ateismikin on todellisuudessa jumalusko."

        Mä en olekaan ateisti. Se tosiaan on omanlaisensa uskonto.

        Jumalankieltäjä joka tapauksessa. Ei ateisti ole sinua pahempi minun silmissäni, samalla viivalla olette.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalankieltäjä joka tapauksessa. Ei ateisti ole sinua pahempi minun silmissäni, samalla viivalla olette.

        Tuokin meni pieleen. Minä yksinkertaisesti en usko. Olematonta ei tarvitse kieltää. Yhtä tyhmää olisi kutsua minua vaikka alkemiankieltäjäksi. Minua taas ei kiinnosta paskan vertaa millä "viivalla" olen. Olkoon vaikka katkoviivainen siksak mun puolestani.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin meni pieleen. Minä yksinkertaisesti en usko. Olematonta ei tarvitse kieltää. Yhtä tyhmää olisi kutsua minua vaikka alkemiankieltäjäksi. Minua taas ei kiinnosta paskan vertaa millä "viivalla" olen. Olkoon vaikka katkoviivainen siksak mun puolestani.

        Jos ei usko on jumalankieltäjä. Siksi sinä et usko koska et halua uskoa etkä halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Raamattu sanoo että tuo on sinun asenteesi. Se tuntee sinut vaikka sinä et tunne sitä.
        Ei ole Jumalan tehtävä etsiä ihmistä tai todistaa itseään, vaan on ihmisen tehtävä etsiä Jumalaa. Tuokin on teidän päissänne päinvastoin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalankieltäjä joka tapauksessa. Ei ateisti ole sinua pahempi minun silmissäni, samalla viivalla olette.

        Monilla uskovilla on tuollaisia hulluja kuvitelmia, että heidän viivoillaan ja arvostuksillaan pitäisi olla jotain merkitystä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko on jumalankieltäjä. Siksi sinä et usko koska et halua uskoa etkä halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Raamattu sanoo että tuo on sinun asenteesi. Se tuntee sinut vaikka sinä et tunne sitä.
        Ei ole Jumalan tehtävä etsiä ihmistä tai todistaa itseään, vaan on ihmisen tehtävä etsiä Jumalaa. Tuokin on teidän päissänne päinvastoin.

        En ole. Eu mun tarvitse kieltää okematonta. Sitä yksinkertausesti ei ole. En ole sen enempää jumalankieltöjä, kuin kummitustenkieltäjä tai taikuudenkieltäjä tai mikään muukaan vastaava. Olemattomia ei vain ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko on jumalankieltäjä. Siksi sinä et usko koska et halua uskoa etkä halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Raamattu sanoo että tuo on sinun asenteesi. Se tuntee sinut vaikka sinä et tunne sitä.
        Ei ole Jumalan tehtävä etsiä ihmistä tai todistaa itseään, vaan on ihmisen tehtävä etsiä Jumalaa. Tuokin on teidän päissänne päinvastoin.

        Kyllä jumalalla ei ole mitään tehtävää. Olemattomilla ei ole tehtäviä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko on jumalankieltäjä. Siksi sinä et usko koska et halua uskoa etkä halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Raamattu sanoo että tuo on sinun asenteesi. Se tuntee sinut vaikka sinä et tunne sitä.
        Ei ole Jumalan tehtävä etsiä ihmistä tai todistaa itseään, vaan on ihmisen tehtävä etsiä Jumalaa. Tuokin on teidän päissänne päinvastoin.

        Mä tunnen Raamatun paremmin kuin moni uskovaksi itsensä määrittävä. Siinä on ihan mielenkiintoisia tarinoita, siinä missä monissa muissakin historiallisissa fiktiokirjoissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko on jumalankieltäjä. Siksi sinä et usko koska et halua uskoa etkä halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Raamattu sanoo että tuo on sinun asenteesi. Se tuntee sinut vaikka sinä et tunne sitä.
        Ei ole Jumalan tehtävä etsiä ihmistä tai todistaa itseään, vaan on ihmisen tehtävä etsiä Jumalaa. Tuokin on teidän päissänne päinvastoin.

        Taas meni pieleen. Minä en en halua, enkä halua. Minulle on yhdentekevää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko on jumalankieltäjä. Siksi sinä et usko koska et halua uskoa etkä halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Raamattu sanoo että tuo on sinun asenteesi. Se tuntee sinut vaikka sinä et tunne sitä.
        Ei ole Jumalan tehtävä etsiä ihmistä tai todistaa itseään, vaan on ihmisen tehtävä etsiä Jumalaa. Tuokin on teidän päissänne päinvastoin.

        Tuokin on uskovien yleisiä harhakuvitelmia, että heidän jumalillaan ja raamatuillaan olisi sitä vertaa merkitystä, että niihin uskomista ja niiden kanssa tekemisissä oloa tarvitsisi vältellä ja olla haluamatta. Uskova ei vain kykenen tajuamaan miten yhdentekeviä nuo asiat jo alunalkujaan ovat. He kuvittelevat tietävänsä mitä vaikkapa minä ajattelen noista, vaikka eivät todellisuudessa tajua lainkaan. Uskova ei vain kykene tajuamaan sitä, että se hänelle niin valtavan tärkeä asia olisi niin yhdentekevä ja itsestäänselvästi potaskaa, että sitä ei tarvitse edes vaivautua kieltämään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on uskovien yleisiä harhakuvitelmia, että heidän jumalillaan ja raamatuillaan olisi sitä vertaa merkitystä, että niihin uskomista ja niiden kanssa tekemisissä oloa tarvitsisi vältellä ja olla haluamatta. Uskova ei vain kykenen tajuamaan miten yhdentekeviä nuo asiat jo alunalkujaan ovat. He kuvittelevat tietävänsä mitä vaikkapa minä ajattelen noista, vaikka eivät todellisuudessa tajua lainkaan. Uskova ei vain kykene tajuamaan sitä, että se hänelle niin valtavan tärkeä asia olisi niin yhdentekevä ja itsestäänselvästi potaskaa, että sitä ei tarvitse edes vaivautua kieltämään.

        Onneksi nämä asiat on sellaisia ettei niitä pääse pakoon kukaan. Ne tulee pakon sanelemana eteen joskus.
        Kukaan ei ole koskaan todistanut että jotain syntyisi ilman luojaa. Talo ei rakenna itseään, kasvi ei synny ilman siemeniä tuottavia muita kasveja, lapsi ei synny ilman vanhempia (saivartelu keinohedelmöityksestä ei auta, Raamattuhan opettaa että Jumala hedelmöitti Marian, eli tässäkin osoitus Raamatun ihmeellisyydestä).

        Kaikella on luoja. Moni ihminen esimerkiksi väittää uskovansa tieteeseen, mutta kun katsomme ja tutkimme maailmaa ja havaitsemme ettei ole mitään millä ei olisi luojaa, tyhmä ihminen toteaa "maailmalla ei ole Luojaa".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi nämä asiat on sellaisia ettei niitä pääse pakoon kukaan. Ne tulee pakon sanelemana eteen joskus.
        Kukaan ei ole koskaan todistanut että jotain syntyisi ilman luojaa. Talo ei rakenna itseään, kasvi ei synny ilman siemeniä tuottavia muita kasveja, lapsi ei synny ilman vanhempia (saivartelu keinohedelmöityksestä ei auta, Raamattuhan opettaa että Jumala hedelmöitti Marian, eli tässäkin osoitus Raamatun ihmeellisyydestä).

        Kaikella on luoja. Moni ihminen esimerkiksi väittää uskovansa tieteeseen, mutta kun katsomme ja tutkimme maailmaa ja havaitsemme ettei ole mitään millä ei olisi luojaa, tyhmä ihminen toteaa "maailmalla ei ole Luojaa".

        Ps.
        Nämä tyhmät Luojan kieltävät ihmiset ovat myös niitä jotka ovat omasta mielestään kaikkein fiksuimpia ja älykkäimpiä vaikka vastoin kaikkia todisteita väittävät ettei Jumalaa ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps.
        Nämä tyhmät Luojan kieltävät ihmiset ovat myös niitä jotka ovat omasta mielestään kaikkein fiksuimpia ja älykkäimpiä vaikka vastoin kaikkia todisteita väittävät ettei Jumalaa ole.

        Pps. Enkä sano ketään tyhmäksi ylpeilläkseni sillä mitä itse olen. Olen ihan samallalailla ollut jumalankieltänyt idiootti. Kun ihminen alkaa kuvitella olevansa maailmankaikkeuden napa ja olevansa suurin olemassaoleva asia, hänestä tulee tyhmä ja sokea.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi nämä asiat on sellaisia ettei niitä pääse pakoon kukaan. Ne tulee pakon sanelemana eteen joskus.
        Kukaan ei ole koskaan todistanut että jotain syntyisi ilman luojaa. Talo ei rakenna itseään, kasvi ei synny ilman siemeniä tuottavia muita kasveja, lapsi ei synny ilman vanhempia (saivartelu keinohedelmöityksestä ei auta, Raamattuhan opettaa että Jumala hedelmöitti Marian, eli tässäkin osoitus Raamatun ihmeellisyydestä).

        Kaikella on luoja. Moni ihminen esimerkiksi väittää uskovansa tieteeseen, mutta kun katsomme ja tutkimme maailmaa ja havaitsemme ettei ole mitään millä ei olisi luojaa, tyhmä ihminen toteaa "maailmalla ei ole Luojaa".

        Onneksi nämä asiat ovat sellaisia, että niillä ei ole mitään väliä. Sä saat uskoa aivan vapaasti, kunhan et satuta muita sen uskosi varjolla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps.
        Nämä tyhmät Luojan kieltävät ihmiset ovat myös niitä jotka ovat omasta mielestään kaikkein fiksuimpia ja älykkäimpiä vaikka vastoin kaikkia todisteita väittävät ettei Jumalaa ole.

        Minusta sinä kuulostat tässä nyt ainoalta tyhmältä yksilöltä. Itse en hetkeäkään luule olevani kaikkein fiksuin tai älykkäin, mutta onnekseni en selvästikään kuulu niihin kaikkein tyhmimpiin. Minä en sentään kuvittele okemattomia todisteita ja kaipaa olemattomia todisteita uskoni tueksi. Luulisi, että jos aidosti uskoo, niin ei kaipaa mitään todisteita. Todisteiden kaipuu kertoo siitä, että usko ei ole kovin aitoa, eikä vakaata ja vaatii tukemista jatkuakseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pps. Enkä sano ketään tyhmäksi ylpeilläkseni sillä mitä itse olen. Olen ihan samallalailla ollut jumalankieltänyt idiootti. Kun ihminen alkaa kuvitella olevansa maailmankaikkeuden napa ja olevansa suurin olemassaoleva asia, hänestä tulee tyhmä ja sokea.

        Kaikki kaltaisesi "uskovat" nimenomaan ylpeilevät. Te olette kaikkein pahimpia tekopyhiä tässä maailmassa. Te kuvittelette olevsnne maailman napoj, jumalallisia idiootteja, maaulmankaikkeuden tärkeimpiä olentoja, sokeita ja kuuroja, mutta harmillisesti ette mykkiä.

        Edes teidän uskonne ei selvästikään ole aitoa. Mä tunnen aitojakin uskovia, eikä heillä ole mitään tarvetta todistella uskoaan, saati sitten yrittää pakottaa sitä muille tuollaisilla typeryyksillä. He uskovat, aidosti ja puhtaasti ja usko ok heidän ja heidän Jumalansa välinen asia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pps. Enkä sano ketään tyhmäksi ylpeilläkseni sillä mitä itse olen. Olen ihan samallalailla ollut jumalankieltänyt idiootti. Kun ihminen alkaa kuvitella olevansa maailmankaikkeuden napa ja olevansa suurin olemassaoleva asia, hänestä tulee tyhmä ja sokea.

        Sinullekin näkyy olevan tärkeämpää julistaa uskoasi ja korottaa itseäsi, kuin aidosti uskoa. Kulut mitä ilmeisimmin noihin lahkolaisiin, joiden pitää ostaa taivaspaikkansa tuputtamalla höpertelyjään muille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä toki kuvitella että tämä elämä on kaikkikaikessa, se on jokaisen oma asia. Jumala vaan ei tuollaisia asenteita arvosta.

        En sekoittaisi mitään herranjumalia tähän, mutta jos sekoittaisin, niin jumala nimenomaan arvostaisi sitä, että osataan nauttia siitä elämästä mikä meille on annettu, jos sillä ei muita satuteta eikä loukata.
        Jumala tykkää hauskoista ihmisistä ja hymähtää välillä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Vielä useammissa menee niin että ollaan yhtä köyhiä, toki yhtä rikkaitakin on, ihan siksi että monetkaan eivät tee avioehtoja, kusipäät jääkiekkoilijat kyllä tekevät.

    • Anonyymi
      UUSI

      Miks tuota pitää ihmetellä, hanki yle sovellus, niin tiedät tärkeämpiäkin keskustelun aiheita kuin "yks tuoppi"

    • Anonyymi
      UUSI

      Rikkaasta eukosta siis haaveilet?

    • Anonyymi
      UUSI

      Oli joskus rikas nainen ja vähän hyödynnettiin toisiamme
      hän koki kuitenkin oikeukseen kyykyttää mua kun oli varakas ja mun piti sitä sietää sen aikaa että sain raha asiani paremmiksi
      Olin kyllä tosi nöyrää poikaa sillon

    • Anonyymi
      UUSI

      Entäs jos molemmat on rikkaita onko kaikki hyvin?

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei välttämättä ole. Mun mielestä ei ole merkitystä onko molemmat varakkaita tai vaan toinen, muut asiat tärkeämpiä, esim. Minkälaisia he ovat luonteiltaan ym.


    • Anonyymi
      UUSI

      Mieheni tienaa huomattavasti enemmän, mutta jossain vaiheessa tilanne voi olla toisin päin tai sitten ei 😁

    • Anonyymi
      UUSI

      Vinkki vitonen, jos on rahoooo, niin kannattaa pitää matalaa profiilia.

    • Anonyymi
      UUSI

      Molemmat on rikkaita pitää suhteen ei etsii muita naruja sotkemaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Syö rautaa paskantaa kettinkiä

    • Anonyymi
      UUSI

      Digitalisaation vallassa ja voimassa ja kunniassa kaikki näyttäytyy ihan toiselta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe