Karjalan paikallishistorioitsijat ovat löytäneet paikan, josta vuonna 1944 suomalaiset alkoivat vetäytyä taistelun jälkeen
Äskettäin paikallishistoriaklubin "Obereg. Karjala". He etsivät pitkään ja tuloksetta 1944 suomalaisten ja neuvostosotilaiden välisen taistelun paikkaa, jonka jälkeen vihollinen alkoi vetäytyä nopeasti. Paikalliset historioitsijat onnistuivat tekemään tämän.
Suomalaiset poistuivat linjasta VT-linjalla törmäyksen jälkeen edistyneen yksikkömme kanssa 14.-17.7. Karjalan paikallishistorioitsijat löysivät tämän paikan lisäksi monia mielenkiintoisia esineitä.
He löysivät esimerkiksi tämän suomalaisyksikön konekiväärin renkaan. Tämä myönnettiin suomalaisista konekiväärikursseista valmistuneille. Taistelun aikana rengas vaurioitui. // kuva: paikallishistoriallinen kerho “Obereg. Karjala"
SUOMALAlaisen konekiväärin SORMUS LÖYTYI KARJALASTA VANHAN TAISTELUN PAIKALTA
Anonyymi-ap
0
324
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329