Joku paheksuu tatuointeja. Mutta minullapa on kymmenien senttien leikkkausarpia sekä käsissä, että jaloissa.
Siihen saattaa vaikuttaa vauhdikas mönkijäharrastukseni.
Se oli vauhdikasta aikaa kun ajoi 100km/h keskellä metsää.
Nyt liioittelin. Oikeasti 80km/h
>simiti<
Arpikeskustelu
25
269
Vastaukset
Minun pisimmät arvet on jotakuinkin reilun 30 cm. Vatsassa. Iho menee kasaan samoin arpi, ei näy päällekkään päin vaatteissa. Pikkuisia arpia onkin kymmeniä, olen ollut aina eläväinen ja tekevälle sattuu. Jos ei mitään satu, ei mitään teekkään. 😅
Jaa, taisin unohtaa tatuointi arvet. En tiiä miten pitkiä ovat, mutta oletan että pismmät melko pitkiä, joskin lyhyinä pätkinä tehty. Yläselän peittävässä kuvassa. Ja paljon.
Muistin vain sektiot.- Anonyymi
EivorCreed kirjoitti:
Jaa, taisin unohtaa tatuointi arvet. En tiiä miten pitkiä ovat, mutta oletan että pismmät melko pitkiä, joskin lyhyinä pätkinä tehty. Yläselän peittävässä kuvassa. Ja paljon.
Muistin vain sektiot.Noh sektiossa tulee toki iso arpi. Itselläni on kädessä 20cm arpi ja jalassa titaani ydinnaula.
Lisäksi parantumaton aivovaurio, minkä takia olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Toki olisin halunnut jatkaa työssäni. Se oli kivaa.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Noh sektiossa tulee toki iso arpi. Itselläni on kädessä 20cm arpi ja jalassa titaani ydinnaula.
Lisäksi parantumaton aivovaurio, minkä takia olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Toki olisin halunnut jatkaa työssäni. Se oli kivaa.
>simiti<Juu, elämä ei mee aina niin kun itse suunnittelee. Sitten vaan yrittää sopeutua ja löytää hyvää siitä variaatiosta, joka käteen jää.
- Anonyymi
EivorCreed kirjoitti:
Muistin vain sektiot.Onpa pitkät sektioarvet. Mun sektioarpi 16 cm, ja vauva oli 4,2 kiloinen.
30 senttinen arpi tekee jo puolen metrin halkaisijaltaan olevan aukon. hmmm Anonyymi kirjoitti:
Onpa pitkät sektioarvet. Mun sektioarpi 16 cm, ja vauva oli 4,2 kiloinen.
30 senttinen arpi tekee jo puolen metrin halkaisijaltaan olevan aukon. hmmmPystyyn tehty, hätäsektio ja arpi meni vituralleen. Sitä yritti kiireellisessä sektiossa toinen lääkäri korjata. Pystyviillot isoon mahaan ei vissiin kiireessä kaikilta suju.
EivorCreed kirjoitti:
Pystyyn tehty, hätäsektio ja arpi meni vituralleen. Sitä yritti kiireellisessä sektiossa toinen lääkäri korjata. Pystyviillot isoon mahaan ei vissiin kiireessä kaikilta suju.
En osannut koko haavan mittaa silloin hätäsektiosta toivuttuani edes ihmetellä. Lähinnä olin onnellinen että selvittiin molemmat elossa, mikä oli epäselvää vielä kun saliin lähdettiin juosten saattelemana. Vasta kun nuoremman sektiohaavaa tehdessä läkäri kauhisteli edellistä arpea miten rumasti korjattu ja pitkäksi tehty, että hän yrittää siistiä sitä takuita antamatta tajusin, että ei ollut huippu osaaja asialla. Hermoilikin niin että muakin pelotti.
EivorCreed kirjoitti:
En osannut koko haavan mittaa silloin hätäsektiosta toivuttuani edes ihmetellä. Lähinnä olin onnellinen että selvittiin molemmat elossa, mikä oli epäselvää vielä kun saliin lähdettiin juosten saattelemana. Vasta kun nuoremman sektiohaavaa tehdessä läkäri kauhisteli edellistä arpea miten rumasti korjattu ja pitkäksi tehty, että hän yrittää siistiä sitä takuita antamatta tajusin, että ei ollut huippu osaaja asialla. Hermoilikin niin että muakin pelotti.
Ja siis ekan kanssa oli hermoilija lääkäri joka taisi tehdä ensimmäisen sektionsa. En ole ennen niin hermoheikkoa lääkäriä nähnyt.
- Anonyymi
Juu, arpiahan riittää. Kasvoissani olevat arvet tosin ovat sellaisia, että ei niitä juuri huomaa, jollen itse niitä erikseen osoita. Tähän tosin ei voi laskea aknearpia, jotka tietenkin näkyvät. Muualla kropassa on pari leikkausarpea, jotka kyllä näkyvät, kun iho on hyvin vaalea. Pitäisiköhän tähän vielä erikseen mainita, kurpittelijoita varten, että kaikki noista ovat olleet kropassani alle 25-vuotiaasta lähtien.
Arpien lisäksi löytyy myös sairauksien jättämiä jälkiä. Sairastin mm. 22-vuotiaana kasvohermotulehduksen, joka jätti kasvojen lihaksiin liikepuutoksia jne. Nuokin ovat sellaisia, että ei niitä tuntematon aivan helposti heti huomaa. Eiväthän ihmiset oikeastaan koskaan ole täysin symmetrisiä. Itse kuitenkin tiedostan ne, sillä mä tunnen koko ajan kasvojen liikkeissä ne muutamat ei toimivat kohdat. Lisäksi mä olen telonut muutamia niveliäni niin moneen kertaan, että niihin on tullut rustottumaa ja toisinaan sattuu paljon. Aina ei jaksa piilottaa sitä kipua ja toisinaan liikkuminen ei ole niin viehkeää, mutta nämäkin jutut ovat tosiaan olleet olemassa jo varsin nuoresta. Mun kroppani on joutunut nuorena koville, kun on tullut lennettyä hevosen selästä ja moottorikelkan päältä lumilaudalta jne. Nykyään en enää lentele, kun ei ole pakko tehdä kaikkia temppuja. 😆
Ai niin ja on mulla yksi lääketieteellinen tatuointikin. Se on vain voi ja voi, jos se jotakuta ahdistaa.- Anonyymi
P.S. Henkiset arvet ovat lukemattomat. 🤪
- Anonyymi
Lopeta runkkailu vai iho kesii kämmenistä rakkoi ja arpii kämmenet täynnä ja vesikelloi eli lopeta touhusi tai pidä taukoo et kämmen paranee ja saa levähtää
- Anonyymi
Apteekista saa palovamma rasvaa palovammoihin kämmenessä ja kylmägeeliä et kämmen jäähtyy ja viilenee sekä kylmä geeli tekee hyvää kämmenen lihaksille et nekin rentoutuu välillä mut sen sanon lopeta touhusi
- Anonyymi
Se ei ole mies eikä mikään ellei löydy kropasta vähintään sadan tikin jälkeä ja muutamaa titaaniruuvia :D. Neljän viikon takaa pieni särömurtuma polveen, en mennyt edes lekurille kun ei haitannut kuin polvilleen menoa...ei kannata kompuroida liikenneympyröissä, tyhmyydestä sakotetaan. Aivot on tallessa mutta en aina muista käyttää niitä :). Tapahtumasta jäi elävä muisto kun pyörähdin oman kameran näkökenttään. Elävät muistot ovat hienoja mutta dokumentoidut vielä parempia :D
Minulla on arpia oik. polvessa ja yksi keisarinleikkausarpi alavatsassa. Muita ei ole.
Jostain syystä, kun liukastun, tai kompuroin, tulen oikea polvi edellä alas. Varsinkin nuorempana, kun olin kova liikkumaan ja urheilemaan, kompuroidessa oli oikea polvi kovilla.
Refleksinomainen liike.- Anonyymi
Eli olet vähentänyt juopottelua no juovuksissa sattuu ja tapahtuu
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet vähentänyt juopottelua no juovuksissa sattuu ja tapahtuu
Aika minimiin on juopottelu jäänyt, tai oikeastaan se on aina ollut hyvin vähäistä.
Entä miten on oman juopottelusi laita?
Olen sitä tyyppiä, että saatan selvinpäin kompastus omiin jalkoihini. On mukamas aina kiire.
Mieli menisi nopeammin kuin mitä jalat vievät.
Tänä kesänä olen säästynyt kompuroinnilta (koputan puuta kop, kop.). Viimeksi kaaduin viime kesänä pyörällä, kun osuin tiukassa mutkassa pehmeään hiekkaan ja menetin tasapainoni. Tekevälle sattuu.
- Anonyymi
Arpia on oikein kunnolla kroppani kaunistuksena. Olisiko yhteensä ainakin metrin verran.
- Sheena Minulla ei ole mitään suuria arpia. Ainoastaan kaikkia vahinkoja sattunut matkan varrella. Naama ottanut vähän osumaa ja nenäkin murtunut, mutta ei mitään huomiota herättävää. Lähinnä sellaisia lommoja.
Lieneekö ihmistä, jolla ei jonkinlaisia arpia ja muita elämänjälkiä olisi. Ainakin, jos keski-ikäisistä puhutaan. Arvet kertovat omaa tarinaansa kantajansa elämästä. Aina tarina ei ole kaunein mahdollinen, mutta eihän elämä pelkkää hattaraa ja vaahtokarkkia aina olekaan.
Minulla löytyy esim. arpi polvesta teiniajoilta, kun eräs poika kyyditti minua mopolla koulusta kotiin ja minähän sitten kepeän tyylikkäitä hyppäsin kyydistä pois polvilleni rämähtäen. Otsassa myös näkyy ihan pienen pieni arpi lapsuudesta, kun vedin fillarilla sellaista vauhtia, etten saanutkaan jarrutettua ajoissa vaan ajoin päin postilaatikoita. Synnytysrepeämät ovat yllättävän kauniisti pehmenneet osaksi minua, siitä kiitos ammattitaitoisen kätilön. Luita ei ole koskaan mennyt poikki tai murtunut enkä ole ollut muunlaisissa leikkauksissa, että olen aika vähällä päässyt arpien suhteen. Paitsi ehkä niiden arpien kanssa, jotka eivät näy ulospäin.- Anonyymi
Niin. Henkiset arvet taitaa olla ikävämpiä.
>simiti<
- Anonyymi
Onnettomuus, tai muu vastaava, on aivan eri asia kuin se että menee tarkoituksella pilaamaan ihonsa loppuiäkseen huoralimalla ja vieläpä maksaa siitä.
- Anonyymi
Onkohan seuraava trendi sitten arvet tai arpitatuoinnit.
No eipä ole ihmeemmin arpia, osaan pitää itsestäni huolta, niin niitä ei ainakaan vahingossa tule. Ne mitkä on tulleet, on tulleet joko jääräpäisyydestä tai typeryydestä, mutta eipä ne tulleet ole mitenkään mainittavan arvoisia.
- Anonyymi
Hienoa kuulla, että on muitakin arven kañtajia. Ne ovat liikkumisen voitonmerkkejä..
Siistiä. En siis ole ainoa arpeutunut hullu.
>simiti<- Anonyymi
Muutaman arven myötä ajattelen, että ne vain aiheuttavat ajatuksia katsojan päässä eikä siten ole ongelmani. Ei haittaa.
Vilma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1473181- 1082603
- 512571
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402238Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4822059- 1101901
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521875Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91724Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151637Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1111508