Edunvalvonta ja eläkeläiset

Anonyymi-ap

TK-eläkeläiset voisi ensimmäisenä laittaa edunvalvonta kartoitukseen. Sehän on jo syy jos ei kykene tekemään töitä. Taloustilanne voi olla myös rempallaan.

Edunvalvonta voisi olla oiva keino hallita eläkkeellä pärjäämistä, vaikka vähäisemällä eläkkeellä.

Siinä, kun poijat ja tytöt alkaa soittamaan, että pitäsi käydä kaupassa, niin katsotaan mitä olet edellisellä kerralla ostanut ja siinä voisi olla ruoka ja muut hygienia vehkeet arvioitu kulutus kuukaudessa.

Itse pääsin luistelemaan TK-eläkkeelle ja pääsin vähän edullisempien hintojen pariin tänne Aasiaan ja sain maksettua ulosotot ja kaikki maksut onnellisten maahan.

Mutta toi voisi parantaa kummasti eläkeläisten Taloustilanne tämä edunvalvonta ja luullakseni kukaan ei valita eläkkeen riittävyydestä. Se olisi vähän, niin kuin suomi kuntoon kampanja.

27

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa sinulle, ja meille muillekin, että pääsit ’livahtamaan’ pois täältä, missä et kyennyt pärjäämään omillasi. Hyvä kuitenkin, että selvitit aiheuttamasi sotkut ja epäonnistumisesi seuraukset ennenkuin ’livahdin’

      Suomi ja Suomen yksi maailman parhaista eläkejärjestelmistä kyllä huolehtii taloudellisesti sinusta maksamalla elantosi siellä ja tarvittaessa aina voit palata Suomeen, jos/kun vaikeuksia, vaikkapa sairauksia, tulee iän myötä. Se on hyvä pitää mielessä ja antaa selkänojaa elämässä.

    • Anonyymi

      Joo se on hyvä, kun maksavat eläkkeeni. Se on todella hienoa.. pääsin TK-eläkkeelle jo 54 vuotiaana hyvällä palkalla. Nyt on kiristäneet sanoivat lehdessä.

      Olihan se kallis projekti yksityisen terveyspalveluiden kautta. Mutta luullakseni ei olisi onnistunut julkisella valtion puolella. Piti kyllä näytellä kuntoutuksessa ihan kyllä hyvin. Olivat kamalan tarkkoja ja ovelia.

      Minulla oli ulkomaalainen. Lääkäri ja se auttoi minua eläkkeelle . . Suomalainen ehei. Yksikin sanoi, että ettetkö kykenisi tekemään mitään vai ? Sanoin, että minä maksan ja minä valitsen. Joo Italialainen kaveri auttoi minut eläkkeelle. . Kerroin, Että vihaan Suomalaisia ja se myös.

      Joo. Isäni, äitini, veljeni, setäni ja pari parasta kaveria pääsi nauttimaan siitä valtion terveyspalvelusta.. ne kaikki kuoli. . . Ei se sen mukaan ihan niin hyvä ollut.

      Korona aikana oli varattu 100 tehohoidon paikkaa tavallisille ja 150 paikkaa poliittiselle eliitille ja diplomaateille sun muille. 🌞 !

      Luullakseni Minulla on huono mahdollisuus ehtiä siihen hengityskoneeseen .. 60 tuhatta kuolee vuosittain. . . Isän veli ei ihan ehtinyt.. kuoli sairaalan käytävälle vastaanottoon.

      • Anonyymi

        Huuhaata täyttä valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaata täyttä valhetta.

        Valetta mikä .. . Kaikki on totta. Kerro mikä ei olisi.. perustelen kyllä.


      • Anonyymi

        Jos tuo tarinasi olisi totta, niin sinähän olet vääryydellä saanut työkyvyttömyyseläkkeesi. Olet siis juuri niitä toisten rahojen väärinkäyttäjä eli oikeammin varas. Ja ilmeisen ylpeäkin siitä…
        Onneksi ei ole totta.

        Lääkäri ei Suomessa voi päästää ketään työeläkejärjestelmän eläkkeelle. Ei yksityisen eikä julkisen sektorin lääkäri. Ei ulkomainen eikä suomalainen. Ei onnistu edes rahalla… saati silläkään, että vihaa suomalaisia. Lääkäri voi kirjoittaa vain lääkärintodistuksia sairauksista tai muista vaivoista, joita sitten eläkepäätöstä tehtäessä huomioidaan. Päätöksen tekee eläkealan ammattilaiset, joihin kuuluu vakuutuslääkärit, juristit ja eläkeammattilaiset. Eläkepäätös ei ole lääketieteellinen päätös, vaan juridinen.

        Koronalla ei ollut eikä ole mitään roolia eläkepäätöksen teossa. Eikä tehohoitopaikoilla. Terveyspalvelujen koettu tai kuviteltu saatavuus tai laatu ei myöskään vaikuta eläkepäätöksen yhtikäs mitään. Ei julkisen eikä yksityisen…


      • Anonyymi

        Hyvällä palkalla ja silti eläkkeesi on vain noin 1500€/kk kuten aiemmin olet kertonut.
        Nyt ei joku täsmää…. Ei alkuunkaan…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvällä palkalla ja silti eläkkeesi on vain noin 1500€/kk kuten aiemmin olet kertonut.
        Nyt ei joku täsmää…. Ei alkuunkaan…

        Netto . . . Toki siitä valtio varastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netto . . . Toki siitä valtio varastaa.

        Nettonakin hyvin pieni,eli brutosta ei montaa euroa veroja mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netto . . . Toki siitä valtio varastaa.

        Itse sinä varas olet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sinä varas olet .

        Juu ja suuri valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sinä varas olet .

        Ei valtiolta voi varastaa. Mutta valtion nimissä voi varastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo tarinasi olisi totta, niin sinähän olet vääryydellä saanut työkyvyttömyyseläkkeesi. Olet siis juuri niitä toisten rahojen väärinkäyttäjä eli oikeammin varas. Ja ilmeisen ylpeäkin siitä…
        Onneksi ei ole totta.

        Lääkäri ei Suomessa voi päästää ketään työeläkejärjestelmän eläkkeelle. Ei yksityisen eikä julkisen sektorin lääkäri. Ei ulkomainen eikä suomalainen. Ei onnistu edes rahalla… saati silläkään, että vihaa suomalaisia. Lääkäri voi kirjoittaa vain lääkärintodistuksia sairauksista tai muista vaivoista, joita sitten eläkepäätöstä tehtäessä huomioidaan. Päätöksen tekee eläkealan ammattilaiset, joihin kuuluu vakuutuslääkärit, juristit ja eläkeammattilaiset. Eläkepäätös ei ole lääketieteellinen päätös, vaan juridinen.

        Koronalla ei ollut eikä ole mitään roolia eläkepäätöksen teossa. Eikä tehohoitopaikoilla. Terveyspalvelujen koettu tai kuviteltu saatavuus tai laatu ei myöskään vaikuta eläkepäätöksen yhtikäs mitään. Ei julkisen eikä yksityisen…

        Vaari kirjoittaa sontaa jostain Kouvolan ”kelayksiöstä” lämpimikseen……


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valtiolta voi varastaa. Mutta valtion nimissä voi varastaa.

        Miksei muka voisi varastaa valtioitakin?

        Ja miten valtio muka sinulta varastaa?


      • Anonyymi

        Sähän oot täysin sekopää..
        Jos et sitä vielä ole itse ymmärtänyt, niin Luehan uudelleen noita kirjoituksiasi.


      • Anonyymi

        Mene hoitoon😬


    • Anonyymi

      Olipa aloitus. Aloittaja ei tiedä ilmeisesti mitä edunvalvonta on tai miten työkyvyttömyyseläkkeelle haetaan tai päästään. Edunvalvonnasta on ihan hyvä wikiartikkeli. Korkea ikä on vain yksi peruste edunvalvonnalle.

      • Anonyymi

        Raha . .


      • Anonyymi

        Edunvalvontasopimuksen voi tehdä vaikka puolisot keskenään, jo paljon ennen, kun sitä tarvitaan, siinä annetaan puolisolle asioiden hoito, kun toinen ei enää pysty asioitaan hoitamaan.


      • Anonyymi

        Ei tosiaanka tiedä ja muutenkin aika tietämätön monista asioista, mutta haluaa vänkätä .


    • Anonyymi

      Miksi tämä älykääpiö ei pysy poissa näiltä palstoilta ja keskity onnelliseen elämäänsä kehitysmaassa?

    • Anonyymi

      Kyllä niitä KELA eläkkeitä on enemmän. Iltasanomista lainaus: " Tilastoista selviää, että pienituloisten määrä on kasvanut noin 12 000 henkilöllä vuodesta 2021. Viimeksi Suomessa on ollut yhtä paljon pienituloisia vuonna 2011, jolloin finanssikriisin myötä pienituloisten suomalaisten määrä kohosi yli 760 000 henkilöön. "

      Kurjuus kasvaa... No, eläkkeellä voi asua halvemmalla ja paremmin ulkomailla. No, ei se naurata jos saa parisataa KELA eläkkeen yli jos maksaa vuokraa liki 1000 euroa.

      • Anonyymi

        Siinä tilastossa on muitakin, kun eläkeläisiä, kuten opiskelijat, työttömät ja pätkä, ja osaaikatyöntekijät , sijaisuustyöntejät ja työllistettyt.


      • Anonyymi

        Mites siellä Vietnamissa on eläkeasiat hoidettu, onko kaikilla vietnamilaisilla hyvä eläke ja kaikilla töitä ja hyvä palkka, köyhiä ei lainkaan, kuuluuko Vietnam maailman rikkaisiin valtioihin, miksi sieltä sitten lähdetään Eurooppaan töihin, kuten Suomeen , jos siellä kaikki niin loistavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites siellä Vietnamissa on eläkeasiat hoidettu, onko kaikilla vietnamilaisilla hyvä eläke ja kaikilla töitä ja hyvä palkka, köyhiä ei lainkaan, kuuluuko Vietnam maailman rikkaisiin valtioihin, miksi sieltä sitten lähdetään Eurooppaan töihin, kuten Suomeen , jos siellä kaikki niin loistavasti.

        Ihan hyvin täällä elelee 1500 euron nettoeläkkeellä. Toki halvat hinnat auttavat myös paikallisia. Hedelmät kasvaa puissa ja kalaa meri täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin täällä elelee 1500 euron nettoeläkkeellä. Toki halvat hinnat auttavat myös paikallisia. Hedelmät kasvaa puissa ja kalaa meri täynnä.

        En minä sitä kysynyt miten sinä elät, vaan miten vietnamilaiset elää, ja millä palkalla ja millaisella eläkkeellä, mitenkä siellä paikallisten sosiaaliturva ja mitenkä koulut, mitä maksavat ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä kysynyt miten sinä elät, vaan miten vietnamilaiset elää, ja millä palkalla ja millaisella eläkkeellä, mitenkä siellä paikallisten sosiaaliturva ja mitenkä koulut, mitä maksavat ym.

        Ei minua kiinnosta sinunkaan kurja elämä Suomessa tai pitäisikö sanoa onnellisten maassa. Tiedän, että moni elää kurjasti Suomessa ja hakevat punaiselta ristiltä ja kirkolta ruuan . . . Mutta mitä sitten. Maailmassa ei ole yhtään maata missä kaikki on samanlaisia. Aina on köyhiä ja rikkaita.

        Minä esitän vain vaihtoehtoja eläkeläisille tällä palstalla ketkä voivat muuttaa. Kerron palveluista ja mitä rahalla saa.

        En minä ole täällä millään sosiaalituen varassa eläviä jälkeen jääneitä tänne hamuamassa. Minä kerron eri vaihtoehtoja eläkkeellä elämiseen. En ole kieltämässä muuttoa Espanjaan jos on rahaa ja toki eläkkeellä pitää kokea eri asioita.

        Minä voin verrata vain mitä rahalla saa ja millainen elämän sillä voi saavuttaa. Monella voi olla omia ongelmia, vaikka pissata ja kakata housuihin ja tarvitsevat eri asioita paikkoja silloin. Ne on yksilöllisiä asioita.

        Ei me voida puhua muusta, kuin rahasta ja et voi sinäkään. Minä tiedän mitä täällä on ja mitä siellä ei ole. . . Toki asiat voi muuttua en minä sitäkään kiellä. Toki siellä voidaan säätää laki, että maksimi vuokra on 100 euroa kuukaudessa ja homma on taas eri eikö..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta sinunkaan kurja elämä Suomessa tai pitäisikö sanoa onnellisten maassa. Tiedän, että moni elää kurjasti Suomessa ja hakevat punaiselta ristiltä ja kirkolta ruuan . . . Mutta mitä sitten. Maailmassa ei ole yhtään maata missä kaikki on samanlaisia. Aina on köyhiä ja rikkaita.

        Minä esitän vain vaihtoehtoja eläkeläisille tällä palstalla ketkä voivat muuttaa. Kerron palveluista ja mitä rahalla saa.

        En minä ole täällä millään sosiaalituen varassa eläviä jälkeen jääneitä tänne hamuamassa. Minä kerron eri vaihtoehtoja eläkkeellä elämiseen. En ole kieltämässä muuttoa Espanjaan jos on rahaa ja toki eläkkeellä pitää kokea eri asioita.

        Minä voin verrata vain mitä rahalla saa ja millainen elämän sillä voi saavuttaa. Monella voi olla omia ongelmia, vaikka pissata ja kakata housuihin ja tarvitsevat eri asioita paikkoja silloin. Ne on yksilöllisiä asioita.

        Ei me voida puhua muusta, kuin rahasta ja et voi sinäkään. Minä tiedän mitä täällä on ja mitä siellä ei ole. . . Toki asiat voi muuttua en minä sitäkään kiellä. Toki siellä voidaan säätää laki, että maksimi vuokra on 100 euroa kuukaudessa ja homma on taas eri eikö..

        Et edelleenkään vastanut minun kysymyksiini, sönkötät jotain ihan muuta, enkä minä ole sinulle kertonut omasta elämästäni yhtään mitään, vaan kysyin asiallisesti Vietnamilaisten elämästä, ja miten vietnamilainen eläkeläinen elää ja minkälaisia vanhainkoteja siellä on tavallisille ihmisille.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe