Monella ihmisellä on valtava taakka siitä, että ei pysty hallitsemaan luoton ottoaan.
Verkkokauppa houkuttaa ja lähettää jatkuvasti esitteitä ja mainontaa tulee koteihin joka "tuutista".
Mieltää helpon mahdollisuuden täyttää unelmiaan ja ilman kenenkään tietämättä.
Kuitenkin silloin jää useimmiten ajattelematta tarvitsenko todella tuotetta, vaatetta, tavaraa ja ennen kaikkea sitä, miten tuloni riittävät kuukausittaisiin maksuihin.
Jaksatko enää katso tulleita karhukirjeitä ja ymmärtää asiaa.
Olisiko aika asettaa itse itselleen luottokielto, jonka voi sitten myös sanoa irti jos täytyy jonkin asian vuoksi toimia.
Uskoisin ja olen myös kuullut, että kun ei ei voi ostaa luotolle, vaan maksaa niitä entisiä pois, hiljalleen ne pienenevät ja kun se päivä tulee eteen, että näet kaiken tulleen maksetuksi, uskon että voit purkaa kiellon ja ymmärrät, että et tarvitsekaan tuota jatkuvaa ostelua ja voit asettaa puhelimeesi Robinsonin kautta mainoskiellon, kukaan ei jatkuvasti lähetä sinulle mainoksia tai ainakaan painosta puheluin erilaisiin ostoksiin.
Vähän sama on huumeiden käyttäjille, pitää irtautua kokonaan, jotta pääsee ulos kierteestä. Se on varmasti vaikeaa, sillä olet saattanut olla heille se bisnes.
Huumekaupassa on aina se taho, joka rikastuu välittämättä aineiden tuottamasta tuhosta käyttäjän elimistöön ja elämään.
On tärkeää ajatella, että on joutunut tavallaan hyväksikäytettäväksi ja siitä pitää yrittää pois ja saada elämä haltuun.
Uskokaa itseenne, että ette tarvitse hallitsematonta ostelua, ettekä myöskään minkäänlaista huumetta.
Tunnette suurta helpotusta, kun saatte itsenne irti ja elämänne omaan hallintaan.
Näyttäkää itsellenne, ei pidä ajatella, että näytätte kenellekään muulla.
Jos tarvitsette apua, hakekaa sitä, velkoihin velkajärjestelijän kautta ja aineisiin päihdehuollon kautta, terveyskeskuksissa toimii ja yksityiset lääkärien vastaanotot.
Luottakaa itseenne ja uskokaa että onnistutte.
oma luottokielto
Anonyymi-ap
0
108
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881373Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57915
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838