Pitävät kuitenkin Palestiinan aluetta omanaan. 🤔
Onko israelilaisten alkukoti Afrikassa?
26
155
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkien ihmisten alkukoti on Afrikassa.
- Anonyymi
Ei ole. Tietosi on vanhentunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Tietosi on vanhentunut.
No, kerropas, mitä uutta tieteellistä tietoa olet saanut käsiisi? Viitteet ja linkit tieteellisiin tutkimusjulkaisuihin mukaan, kiitos.
Kunnes toisin todistetaan KAIKKIEN alkukoti on Afrikassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kerropas, mitä uutta tieteellistä tietoa olet saanut käsiisi? Viitteet ja linkit tieteellisiin tutkimusjulkaisuihin mukaan, kiitos.
Kunnes toisin todistetaan KAIKKIEN alkukoti on Afrikassa.Lue joskus, kysy vaikka tekoälyltä jos et muuten ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes toisin todistetaan KAIKKIEN alkukoti on Afrikassa.Nykyihminen on kehittynyt eripuolilla, suht samoihin ajanjaksoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue joskus, kysy vaikka tekoälyltä jos et muuten ymmärrä.
Esität väitteitä, joita et kykene itse perustelemaan ja kehoit itse etsimään tietoa.
Homma ei mene noin. Jos SINÄ esität väitteen, SINÄ ITSE esität todisteet. Tajuatko?
Eli, kunnes toisin todistetaan KAIKKIEN alkukoti on Afrikassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esität väitteitä, joita et kykene itse perustelemaan ja kehoit itse etsimään tietoa.
Homma ei mene noin. Jos SINÄ esität väitteen, SINÄ ITSE esität todisteet. Tajuatko?
Eli, kunnes toisin todistetaan KAIKKIEN alkukoti on Afrikassa!Sinä esitit väitteen.
Minä hieman kannustin sinua tutkimaan asiaa.
Tärkeä painoarvo väitteelläsi oli, että ihmisten alku koti on afrikassa.
Ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä esitit väitteen.
Minä hieman kannustin sinua tutkimaan asiaa.
Tärkeä painoarvo väitteelläsi oli, että ihmisten alku koti on afrikassa.
Ei ole.Et ole tainnut pahemmin kouluja käydä, jos et ymmärrä.
- Anonyymi
Eikös Mooses vallannut alueen Välimeren pohjukassa välivalloin muilta?
- Anonyymi
"Sionismi on 1800-luvulla syntynyt juutalaisten kansallinen liike, jonka tärkeimpänä tavoitteena oli luoda juutalaisille oma valtio. Israelin valtio perustettiin vuonna 1948, ja nykyisin sionismi tarkoittaa käytännössä Israelin taloudellista ja poliittista tukemista."
Siionistien suunnittelupöydällä on syntynyt israel Israelilaiset sitten koottu vähän sieltä sun täältä. - Anonyymi
Jos tarkoitat juutalaisia, niin on.
Jerusalemin alueelle ja mesopotamiaan liittyy paljon Tooran (Mooseksen kirjan) tarinoita. Mooses kuitenkin johdattaa juutalaisen kansan Afrikasta Aasiaan.
Se ei pääse koskaan perille luvattuun maahan, mutta haave jää elämään. Sieltä tulee ajatus juutalaisten omasta maasta. Sitä ei ole nimetty Toorassa/Mooseksen kirjassa, mm. Siksi, ettei sitä ole siellä.
Israel tarkoittaa Jaakobia. Valtion nimi on lainattu sieltä (eretz Israel =Jaakobin maa). - Anonyymi
Alkuperäisiä asukkaita on mahdoton jäljittää nomadien ajalta, mutta kreikkalaisia pidetään yleisesti Palestiinan-israelin vanhimpana asukasryhmänä.
Pisimpään aluetta on hallinnut turkki. Sen aikaan asukkaat on olleet alueen nykyisiä palestiinanarabeja, juutalaisia ja muslimeja.
He asuvat Israelissa ja osa Palestiinassa. Israelissa elää 1,5 miljoonaa palestiinanmuslimia israelilaisina. - Anonyymi
Siellähän ne oli Egyptissä.
- Anonyymi
Valittu kansa valikoitui egyptiläisten joukosta. Heille ilmestyi jumala, mikä kirjoitetaan hepreaksi IHVH.
Jumalan nimestä IHVH tulee myös nimitys juutalainen, mikä kirjoitetaan IHVDI. Viittaa jumalan kansaan. - Anonyymi
Egyptin pääministeriksi noussut vanki Joosef kutsui vajaat sata sukulaistaan nälänhätää pakoon Egyptiin.
Neljänsadan orjuusvuoden jälkeen Mooses johdatti paisuneen kansan vapauteen.
"Kansa" tosin syntyi vasta kun Saul kruunattiin kuninkaaksi v. 1020 eKr
Siihen asti oli heimoyhteiskunta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Egyptin pääministeriksi noussut vanki Joosef kutsui vajaat sata sukulaistaan nälänhätää pakoon Egyptiin.
Neljänsadan orjuusvuoden jälkeen Mooses johdatti paisuneen kansan vapauteen.
"Kansa" tosin syntyi vasta kun Saul kruunattiin kuninkaaksi v. 1020 eKr
Siihen asti oli heimoyhteiskuntaNoi on kuolleet jo aikapäiviä sitten. Näissä nykypäivän juutalaisissa ei ole enää mitään pyhää. Roskajoukkoa!
- Anonyymi
Juutalaiset olivat maahanmuuttajia.
- Anonyymi
Israelissa asuvat nykyjuutalaiset ovat valtaosin Jaakobin veljen Eesaun jälkeläisiä eli edomilaisia, jotka turkkilaistuivat Palestiinasta lähdön jälkeen n. vuodesta 300 j.Kr alkaen Kaspianmeren pohjoispuolelle perustamassaan Kasarivaltiossa. Nykyjuutalaiset, lähinnä askenaasit (joiden nimi tulee turkkilaisesta Ashina-heimosta) eivät siten ole muinaisten israelilaisten eli heprealaisten jälkeläisiä. Jumala kuit. lupasi Eesaulle hänen isänsä Iisakin suulla, että Eesau joskus saisi hallintavallan veljensä Jaakobin yli. Tämä toteutui Salomonin kuninkuuden loputtua, kun jakautunut Israel ei enää pystynyt alistamaan Siinain erämaassa asuneita edomilaisia. Toisen kerran toteutui, kun edomilaisesta Herodeksesta tuli Juudean kuningas, ja kolmanneksi nykyään, kun nykyjuutalaiset ovat niskan päällä lähes kaikkiin kansoihin nähden ja tavoittelevat maailmanvaltaa.
- Anonyymi
Esi-isä Abraham oli kotoisin Ur'in kaupungista - nykyisen Irakin alueella.
- Anonyymi
No olipas sekavaa Vanhan Testamentin juttujen tulkintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai oliko se vantaaan sanomat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä laittoi sekaisin?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Abraham's_Journey_(en).svg/1920px-Abraham's_Journey_(en).svg.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä laittoi sekaisin?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Abraham's_Journey_(en).svg/1920px-Abraham's_Journey_(en).svg.pnghttps://en.wikipedia.org/wiki/Abraham
saisiko tuosta selvää
- Anonyymi
israel on raamatullis-historiallinen valtio, ei siinä ole epäilyksen sijaakaan.
Mistä palestiinalaiset sitten tulivat?
Mikähän aloitus tämäkin taas oli??- Anonyymi
Palestiinalaiset ovat seemiläisiä siinä kuin natiivit juutalaiset
- Anonyymi
Mistä palestiinalaiset sitten tulivat?
Nyt ollaan ongelman ytimessä. Siellä ne nyt kumminkin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990