Ylen ylenpalttisesta rahoituksesta on herännyt keskustelua .
Minusta ruotsinkielisen ylen rahoituksen tulisi olla noin 5% ylen kaikista kustannuksista , nythän se on varmaan ainakin puolet helposti enemmänkin .
Ruotsinkielisen ylen rahoitus .
20
218
Vastaukset
- Anonyymi
juu JännäHomma, ruotsikielisten määrä vähenee, mutta ohjelma-aikaa lisätään ja kustannukset nousee ?
ruotsinkieliste määrä v.1940 oli n.10 % väestöstä
--------------------------- v.1980 oli n. 7 %
--------------------------- v. 2022 oli n. 5 %
Ja Vähenee Kokoajan Ja PAKKO-RUOTSI on Vain PAKOLLISTA ? ? ? ?
Miksi Helvetissä Tuota PAKKO-ROTSIA - EI - LOPETETA ? ?- Anonyymi
Manner-Suomessa ns. ruotsinkielisiä enää alle 4,7 % väestöstä!
- Anonyymi
Englanninkielisen ohjelmiston tarjonnan pitäisi olla tuolla logiikalla sitten alle prosentin nykyisen yli 60% sijaan.
- Anonyymi
Ylessä niinkuin kaikessa muussakin Suomessa ruotsi on yliedustettuna , lievästi sanottuna .
- Anonyymi
Mihin määrään ruotsinkielisiksi itsensä ilmoittaneiden määrän tulee laskea ennenkuin pakkoruotsituksen lisääntyminen suomessa lakkaa tai jopa pakkoruotsitus loppuu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin määrään ruotsinkielisiksi itsensä ilmoittaneiden määrän tulee laskea ennenkuin pakkoruotsituksen lisääntyminen suomessa lakkaa tai jopa pakkoruotsitus loppuu ?
Koska lopetat pakkoenglannituksesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska lopetat pakkoenglannituksesi?
Paskoruotsituksen jälkeen .
Mutta hei pakkoenglantihan on kaikissa muissakin pohjoismaissa ja jopa ahvenanmaalla , sen minä oikeastaan haluaisin mannersuomeenkin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskoruotsituksen jälkeen .
Mutta hei pakkoenglantihan on kaikissa muissakin pohjoismaissa ja jopa ahvenanmaalla , sen minä oikeastaan haluaisin mannersuomeenkin .Huomaa miten olet pahasti ajastasi jäljessä, meillä kun on ollut käytännössä ehdoton pakkoenglanti viimeiset 30-40 vuotta.
Pidät ruotsia jonkin sortin ongelmana vähän kaikkeen mutta et huomaa et todellisuudessa ongelma on pakkoenglanti (englannin ylivalta).
- Anonyymi
Paskoruotsi on siirtomaa-ajan aikainen ikävä muinaisjäänne.
- Anonyymi
Minkä siirtomaa-ajan?
Tämän nykyisenkö jossa me olemme Yhdysvaltojen taloudellinen ja kultturillinen siirtomaa pakkoenglannin alistamana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä siirtomaa-ajan?
Tämän nykyisenkö jossa me olemme Yhdysvaltojen taloudellinen ja kultturillinen siirtomaa pakkoenglannin alistamana?Ruotsalaisen siirtomaavallan jätös. Senkin tietäisit jos osaisit historiaa.
- Anonyymi
Suomi ei ollut Keskisarjan mukaan Ruotsin siirtomaa Suomi oli Ruotsin Riistomaa.
Ei siis ainakaan juurikaan parempi asema ja siitä riistomaa ajasta johtuu meidän pakkoruotsitus vielä tänäkin päivänä.- Anonyymi
Keskisarjan höpinää voi jättää omaan arvoonsa. Noilla perusteilla 90% silloista Ruotsia oli roistomaata.
- Anonyymi
Olemmeko nyt Yhdysvaltojen riistamaa koska pakkoenglannitus jatkuu ja jatkuu?
- Anonyymi
Riistomaa-ajan ajan inha perintö , paskoruotsi.
- Anonyymi
Surkeaa, pakkoenglannittaja, surkeaa.
Pakkoenglanti on nykypäivän riistoa: riistää meiltä kielen ja kulttuurin.
- Anonyymi
Keskisarja professorismies sanoi että Suomi ei ollut Ruotsin siirtomaa , Suomi oli Ruotsin riistomaa ja siltä riistomaa-ajalta on peräisin tämä meidän pakkoruotsitus .
Virkamiespakkoruotsi ja koulutuksen pakkoruotsi ovat nämä meidän riistomaa-ajan kivireet joita olemme tuomitut kiskomaan .- Anonyymi
Sitten riistomaata oli koki Ruotsi.
Miten tämä liittyy YLEN rahoitukseen?
Haluatko kostaa muinaisuuden pahat teot nykypäivän ihmisille?
- Anonyymi
Oikea summa ruotsinkieliselle yle:lle olisi tietenkin 4,7% yle:n pudjetista .
Paljonkohan nykyään menee luulemaan että n. 50% jos ei enemmänkin . - Anonyymi
Voisi lopettaa kokonaan , menkööt töihin vaikka halonhakkuuseen jos ei suomenkielinen ohjelmanteko innosta .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569