Keskustan palstalla

Anonyymi-ap

Älykkäiden ja sosiaalisten keskustalaisten käyttäytymistä seuratessa kaupunkilainenkin rauhoittuu hetkeksi kuin luonnon ääreen. Edes jokunen täällä joka urbaani kaupunkilaisille kertoo luonnosta. Kaupunkilaiset toisten kaupunkilaisten -vihreitten tiedon varassa, joka ihan "metsässä" kaikki edes metsissä ja luonnossa käyneet, silti ollaan ollaan tietävinään siitä.

3

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitäpä onkin hyvä jatkaa. Olen evp maatalon isäntä, isannuus hommat jo takana, mutta metsiä tulee hoitaa, niin kauan kuin ne omistuksissani vaimon kanssa. Ollaan jo pähkäilty josko annetaan osa myyntiin, vaikka puun hinta korkealla kun hyvää leimikkoa laajastikin olemassa, juuri siksihän uudet omistajat niitä haluaakin. Sama on peltomaan kohdalla -jotka vuokralla, olisko omassa käytössä n parihehtaaria. Meillä kuusi perillistä ei ole halukkaita tänne muuttamaan, niin ottakoot rahana mikää lain mukaan ennakkoon mahdollista verotta. Varmaankin hyvinkin monilla sama edessä, kun me isojen ikäluokkien jälkeen syntyneet aletaan olemaan jo tässä iässä. 1953 me molemmat vaimon kanssa putkadettiin maailmaan. Olimme jo nuorena niin virileitä että laitoimme mekin uutta tulemaan 17 vuotiaina. Oikeastaan kaikki on toiminut kuin vanhan ajan "junan vessa". Muistan ne hämärästi, kun oli tarpeensa tehnyt painettiin lattian rajassa olevaa vipua jalalla, josta pöntön pohjasta läppä aukesi, ja jätös tipahti radalle. Siitä kait legenta saanut siivet toimimiseen.

      Perunaa tulee hyvin, olisi antaa jollekulle tarvitsijoillekin ilmaiseksi, samoin on omenien laita, joka nyt reilusti etuajassa kypsyminen. Viinimarjat myös saaneet hyvää hoitoa, hyvin sieltäkin sato. Nekin vain pitää aika-ajoin leikata reilusti, sama omenapuillakin, muuten omenapuutkin kasvaa ihan holtittomasti. Omenapuissa vain jos satoon vertaa, ei saisi kovin suurta leikkausta tehdä kerralla, mutta kun satoa muutenkin liikaa, niin aina jollekkin puulle senkin voi tehdä, leikata reilusti. Luonto sikäli ihmeellinen, se paikkaa suth'pian leikkaukset. Tämä kesä ollutkin ennätyskasvu, huomaa metsässäkin ja pihapensaissa, puissa ym..

      Siinäpä tämä saunakamarin otos. Nyt kaikki on saunoneet, ja tästä lähden kohti pirttiä josko kahvia saisi mustikka -rehokkaan kanssa. Olemme olleet siinäkin ahkeria, mustikkaa jo talven varalla, eri muodoissaan. Samaten hillaa jo riittävästi mm Ranuan - Pudasjärven soilta.

      Hyvää yötä itsekullekkin !

      • Anonyymi

        Kyllä tuo oli ihan "keksittyä" kauravellin litkua .


    • Anonyymi

      Jumankauta, keskustalainen Suomen Keskustan palstalla!!

      Jo on aikoihin eletty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe