Asutteko pikkukylässä/lähiössä?

Anonyymi-ap

Minä asun ja täällä on kivaa.

Koivuhaka
Koivuhaka (ruots. Björkhage) on pummien, juoppojen ja työttömien kaupunginosa, eikä sinne ole perimätietojen mukaan paistanut päivänvalo vuoden -94 jälkeen. Enempää tietoja ei ole, koska kukaan ulkopuolinen ei ole sinne tohtinut tällä vuosituhannella astua. Öisin kuiskitut kauhutarinat ja lastenpelottelut kuitenkin kertovat, että Koivuhaassa ei olla kuljettu jalan sitten kolmeenkymmeneen vuoteen, eikä sieltä löydä ulos ilman tarinoissakin eeppisen maineen saavuttanutta karttakirjaa. Taxit ja bussit kiertävät tämän ihmisen pahuuden sisälleen sulkevan karanteenialueen kaukaa. Ken viimeisestä Kokkolan liikenteen paikallisvuorosta myöhästyy, saa kaiken toivon heittää.

On myös huomattava, että koivuhaassa ei kannata autossa pitää pöläreitä. Ne varastetaan heti, kun auto pysähtyy. Tämä koskee myös koivuhaan ulkopuolisia, joten jos ulkoapäin tulevana saat mielenhäiriön mennä kyseiselle alueelle, poista pölärit ja laita ne vaikka kassakaappiin. Samaten tuulilasinpyyhkimet ja muut löyhästi kiinni olevat esineet kannattaa laittaa samaan paikkaan. Erityisen vaarallinen on keskellä Oravankatua sijaitseva jumalaton töyssy. Siitä ei saa ajaa alle 80 km/h vauhdilla, koska siinä lähtee pölärit liikkuvastakin autosta. Nyttemmin on panostettu oikein tosissa että saataisiin aluetta rauhoitettua eli kaikki kokkolan alueen poliisipartiot on ohjeistettu kiertämään alue partiovuorollaan vain kerran,aikaisemman neljän kerran sijaan.Koivuhaan liikekeskus muistuttaa tuota rakasta 80-lukua niin ulkoasultaan kuin palvelukonseptiltaankin.Löytyy lakkautusuhanalainen sivukirjasto,r-kioski ja konkurssiuhan alla painiskeleva ns.ravintola ja tietty tyhjää,ylihinnoiteltua toimitilaa kusetettaville,muka "tilaisuuteensa tarttuville" yrittäjille.

>simiti<

45

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Punkalaitumen tyyppi sai haastajan!

xLiner

• Anonyymi

Punkalaidun (jäljempänä PuИklaidun) on 100-Hämeen ja Varsinaisen Suomen rajaseuduilla lepäävä tasainen maakaistale. Valtaa pitää Keskustapuolue. PuИklaidun kuuluu aitosuomalaiseen paskaselkävyöhykkeeseen, joka tarkoittaa aina Etelä-Pohjanmaalta alkavaa yhtäjaksoista lehmän- ja sianpaskanhajuista vyöhykettä vuodenajasta ja säätilasta riippumatta. PuИklaidun kuuluu maataloustukien ehdottomaan ykkösalueeseen ja on siitä vieläpä ylpeä. Jokaisen talollisen pirtinseinää asuttaa Paavo Väyrysen muotokuva. Pitäjässä kiellettyjä keskustelunaiheita ovat SDP, Paavo Lipponen ja Keskustapuoluetta halveksivat kannanotot. Paikallinen Osuuskauppa suorittaa tarvittaessa vapaaehtoista valvontatyötä.

PuИklaitumella kouluissa opetetaan aivan yleisesti Matti Vanhasen palvontaa ja varsinkin sitä, että hän ei tosiasiassa ole mikään huorintekijä tai aviovuoteen rikkoja.

PuИklaitumen kylällä nuoriso kulkee nahkatakeissa ja haisee tietenkin lehmän -tai sianpaskalle. Paikallinen murre on tyypillisesti säkättävää ja tylynkuuloista, mutta se sopii erinomaisesti paikallishenkeen ja keskinäiseen kyräilyyn.

PuИKlaitumella on täysin normaalia että ydinperheen (isä, äiti ja kaksi lasta) voi muodostaa kolme henkilöä.

PuИklaidun (myös muodossa Punk-A-laidun) on tunnettu myös entisten (ja nykyisten) punkkari-anarkistien kesäsijoituspaikkana. Siellä he voivat rauhassa kerätä voimia seuraavan itsenäisyyspäivän mielenosoituksiinsa.

>simiti<

• Anonyymi

Asun ghettossa. Kerrostalossa. Olen etsinyt itselleni pientä maatilaa. En viihdy täällä :( mutta kun jossain pitäisi asua ja elämästäni en vielä tiedä. Kamalaa olisi joutua aloittamaan opiskelukin. Haluaisin vain elää rauhassa.

• Anonyymi

Niin. Mutta tokihan huomasit, että ketju on aloitettu huumorimiellessä.

Kyllä oikeesti Suomesta löytyy syrjäisiä paikkoja, mistä saa pikkuisen perunapellon ihan halvallakin.

Toivottavasti löydät etsimäsi.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Mutta tokihan huomasit, että ketju on aloitettu huumorimiellessä.

Kyllä oikeesti Suomesta löytyy syrjäisiä paikkoja, mistä saa pikkuisen perunapellon ihan halvallakin.

Toivottavasti löydät etsimäsi.

>simiti<

No en huomannut. En oikein osaa mitään piilovittuilu juttuja kun olen realisti. Tai sitten vaan yksinkertainen. Nyt opin jo kuitenkin 2 asiaa. En vastaa sun aloituksiin ja kieroa ihmistä minusta ei saa tekemälläkään. Joten tänään katsomaan toista tilaa ja muutto johonkin missä ei ole ilkeitä ihmisiä.
        Kiitos valistamisesta.

• Anonyymi

Näissä on se hyvä puoli, että oikeakin tieto liikkuu yhtä nopeasti kuin väärä ja ihmiset on myöskin ns valmiita vaihtamaan puheiden kohteita, Valehtelijan maine on se pahin, toimittajilla ei ole muuta kuin nämä omat kasvonsa

• Anonyymi

Ehkä jopa valkealalainen luottamusotettu saattaa osata päätellä olevansa marionetti kun uutta juttua pukkaa mitä kylvää vähän liian nopeasti ja ristiriitaisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä jopa valkealalainen luottamusotettu saattaa osata päätellä olevansa marionetti kun uutta juttua pukkaa mitä kylvää vähän liian nopeasti ja ristiriitaisesti

Mutta kaikki pallomahat ne ei vaan luovuta itsensä huijaamisen suhteen vaan huojuu mieluummin katatonisesti onhyväsyyonhyvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kaikki pallomahat ne ei vaan luovuta itsensä huijaamisen suhteen vaan huojuu mieluummin katatonisesti onhyväsyyonhyvä

Tarkoitatko siis hullupersuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko siis hullupersuja?

Ehdottomasti kyllä, sue

• Anonyymi

Hei kyläläinen- oletko koskaan miettinyt olevasi oikeastaan etuoikeutetussa asemassa, et joudu ikinä mistään horinoistasi vastuuseen ja vaikka tulet päissään möykkäämään asioista mitä ei ole, ei se mitään meinaa olet silti oikeassa vähintään jossain toisessa asiassa ja jatkat eloa ja tekonaurua kuin hemmoteltu pieni lapsi

• Asun tavallaan pikkukylässä hieman isomman kaupungin laitamilla ja vielä isomman kaupungin kupeessa. Maaseudun rauha, mutta isomman kauoungin palvelut riittävän lähellä.

Täällä on äärimmäisen rauhallista. Yli 10 vuotta olen asunut täällä eikä ole yhtäkään häirikköä tullut vastaan tai mitään muutakaan epämääräistä. Täällä asuu eniten lapsiperheitä, jonkin verran eläkeläisiä. Täällä kuuluu päivisin lasten leikkimistä, ruohonleikkurin pärinää, joku ehkä istuttelee kukkia, naapurin eläkeläisrouva lueskelee terassillaan, joku naapuri ulkoiluttaa koiraansa.. Öisin ei kuulu mitään. Ei edes mopoilijoiden pärräystä kesäöisin. Kynnys muuttaa pois täältä olisi korkea, sillä alue on aivan ihanteellinen.

• Anonyymi

Maalla ison kaupungin lähellä on optimi, kaupungin riennot ja palvelut käytettävissä, mutta maaseudun rauha.
        Halpoja nämä alueet eivät ole, mutta kunnostuskelpoisen mökin voi saada alle 100k.

Huomioitavaa:Laiskalle sosialistille ja pessimistille sopii vain kerrostalo.

• Anonyymi kirjoitti:

Maalla ison kaupungin lähellä on optimi, kaupungin riennot ja palvelut käytettävissä, mutta maaseudun rauha.
        Halpoja nämä alueet eivät ole, mutta kunnostuskelpoisen mökin voi saada alle 100k.

Ei tämä kunnon maaseutua ole, mutta maaseutumaista. Minulle ja lapselleni tämä on osoittautunut oivaksi asuinalueeksi. Tältä alueelta ei saa kyllä yhtään mitään ostettua alle 200t€ (tiedän alueen hinnat aika hyvin, kun olen kytännyt isomman asunnon vapautumista). Täällä on pelkkiä omakotitaloja ja rivi/paritaloja, joista valtaosa on rakennettu viimeisen 15 vuoden aikana ja hinnat sen mukaisia. Myös ne muutamat jäljellä olevat vanhemmat rakennukset, jotka ovat jostain 50-70-luvulta ovat todella arvokkaita tontin takia.

Kerrostalo sopii mielestäni ihmisille, jotka arvostavat huolettomuutta ja palvelujen läheisyyttä sekä kohtuullisia asumiskuluja. Itse en viihtyisi kerrostalossa jo sen takia, että kaipaan omaa pihaa, edes pientä sellaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20km Turusta hyväkuntoinen rintamamiestalo 50 000e. Paikkakunnan keskustaan 1 km.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Ei tämä kunnon maaseutua ole, mutta maaseutumaista. Minulle ja lapselleni tämä on osoittautunut oivaksi asuinalueeksi. Tältä alueelta ei saa kyllä yhtään mitään ostettua alle 200t€ (tiedän alueen hinnat aika hyvin, kun olen kytännyt isomman asunnon vapautumista). Täällä on pelkkiä omakotitaloja ja rivi/paritaloja, joista valtaosa on rakennettu viimeisen 15 vuoden aikana ja hinnat sen mukaisia. Myös ne muutamat jäljellä olevat vanhemmat rakennukset, jotka ovat jostain 50-70-luvulta ovat todella arvokkaita tontin takia.

Kerrostalo sopii mielestäni ihmisille, jotka arvostavat huolettomuutta ja palvelujen läheisyyttä sekä kohtuullisia asumiskuluja. Itse en viihtyisi kerrostalossa jo sen takia, että kaipaan omaa pihaa, edes pientä sellaista.

Kerrostalossa on kauheaa myös sen suhteen, että AINA on muutama asunto, joissa metelöidään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä juntti hoet sosialeista ja et tajua, että sunkin peruskoulun ja jatko-opiskelut on maksanut nämä "sosialistit" ja muut oikeita töitä tekevät "pummit".

Hiton oikeistojuntti! Saatko edes palkkaa vai oletko työtön/verorahoilla elävä "kokopersutyöllinen"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä juntti hoet sosialeista ja et tajua, että sunkin peruskoulun ja jatko-opiskelut on maksanut nämä "sosialistit" ja muut oikeita töitä tekevät "pummit".

Hiton oikeistojuntti! Saatko edes palkkaa vai oletko työtön/verorahoilla elävä "kokopersutyöllinen"?

Hahaa, miten loisena elävät sosialistit voisivat maksaa muille mitään ;D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahaa, miten loisena elävät sosialistit voisivat maksaa muille mitään ;D

Kuinka vtn tyhmä ja aivopesty juntti sä olet? Miksi sun suku on jo mummosi äidistä lähtien elänyt kelan rahoilla.koulutuksen ja lääkärikäyntien lisäksi?

Miksi käyt kirjastossa? Tai ethän sinä käy ja teille junteille pitäisikin olla porttikielto sinne, voittehan mennä Urpon maksulliseen kirjastoon jossa joka päivä olisi tanssiryhmä esittämässä polaskaa ja kiljumassa slaavilaista taistelulaulua.

Miten kakaroiden idiotismi onkin noin pahaa?

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka vtn tyhmä ja aivopesty juntti sä olet? Miksi sun suku on jo mummosi äidistä lähtien elänyt kelan rahoilla.koulutuksen ja lääkärikäyntien lisäksi?

Miksi käyt kirjastossa? Tai ethän sinä käy ja teille junteille pitäisikin olla porttikielto sinne, voittehan mennä Urpon maksulliseen kirjastoon jossa joka päivä olisi tanssiryhmä esittämässä polaskaa ja kiljumassa slaavilaista taistelulaulua.

Miten kakaroiden idiotismi onkin noin pahaa?

>simiti<

Ota kommari välillä happea, ettet tukehdu kateuteen.
        Kovasti haluat kertoa itsestäsi, ethän sinä muista tietysti osakkaan.
        Teillä sosialisteilla on sellainen maailmankatsomus, ettei siihen kuulu minkään omistaminen, eikä työnteko, laiskoja varkaita kaikki, kädet vaan ahkerampien taskuille. Sitten asutaan jossakin kaupungin vuokraslummissa mustalaisten ja somalien kanssa. Hyi hitto sinun elämää!

• Anonyymi

Joo pikkukaupungin lähiössä asutaan, tykkään luonnosta ja väljästä asumisesta.

• Anonyymi

Riippuu varmasti siitä miten määritellään. Kyllä tämä periaatteessa lähiö on, mutta kun ei tässä kaupungissa ole varsinaista keskustaa olemassakaan. Jotain 12 000 asukasta, eli sopivan pieni, kaikki oleellinen kävelyetäisyydellä, hyvä kulkuyhteydet julkisilla (kyllä mä tosin autonkin omistan). Ihan maaseutuahan tämä oikeastaan on, ainakin tässä pientaloalueen puolella.

• Joo, tottahan asun pientaloasuinalueella, minkä nimeä en nyt julkista, mutta onhan tämä "kultahammaslaakso". Muumilaaksossa ja meillä ei lukkoja tarvitse. Jos omistat hienon auton, niin naapuri käy huomenna hakemassa vielä hienomman liikkeestä.

Täällä ei toivote huomenia, vaan kysytään tasoitusta. Iltaisin hämyssä naapurin ulkona tunnistaa, kun näkyy valkoistakin valkoisempi täydellinen hammasrivi hänen hymyillessä.

Grillikatoksissa on höylättyjä tammihalkoja ja talot on niin energiatehokkaita ja uusiutuvaa energiaa käyttäviä, että meidän talot pyörittää tyynellä keleillä tuulivoimalaitoksia.

Monopolipeliä kun pelataan ja päätetään ostaa Eira, niin se ostetaan oikeesti. Purjeveneillä liikutaan kioskin ja talon välikin. Kioskinta ei tosin osteta riviä lottoa, vaan käydään siirtelemässä osakkeita tai ostelemassa lisää, ehkä jäätikköjen jäästä sulatettua kivennäisvettä pullo mukaan.

Kyllä täällä viihtyy...

• Odotas... mun miespalvelija tulee noutamaan viestisi ja toimittaa sen minulle...pieni hetki....

(Few moments later)

Niin, James?

Ai, voi kiva. Kenentä se olikaan?

Lähetätätkö Herra Simitille kiitokset jotenkin, minä jatkaisin maitokylpyäni mielellään.

• Anonyymi

Isänyäni, parahin Disse pyysi minua kiittämään reaktiostasi ja toivotti lähiöön oikein hyvää syksyn odotusta.

T:James

• Anonyymi kirjoitti:

Isänyäni, parahin Disse pyysi minua kiittämään reaktiostasi ja toivotti lähiöön oikein hyvää syksyn odotusta.

T:James

Niin, James?

Ai? Joskus lyhyet anonyymien kommentit katoavat palstalta....ei voi mitään...

Ojentaisitko minulle satiinisen kylpytakin?

Kiitos... käyn itse kirjoittamassa Herra Simitille pahoitteluni viestin poistosta. Voisitko antaa noille köyhille toimittajille tuolla pusikossa ikkunani takaa sopivan summan rahaa, etteivät julkaisisi kuviani maitokylvyssä seiskassa. Rahvas pahoittaa usein sellaisesta mielensä.

• Anonyymi

Asun kaiken keskellä, eli siis keskustassa.

- Sheena

• Lähiössäpä lähiössä, kaupungin keskellä ja toisaalta laidalla, tää on vallan hyvä paikka. Ja nykyään turvallinenkin, aiemmin riitti että ajoit alueelle ja jos pysäytit auton vaikka valoihin, pöllittiin renkaat kymmennessä sekunnissa alta ja jos nousit vielä autosta pois, sait heti joko turpaan tai morasta, välillä molempia, vaihtelevassa järjetyksessä. Oi niitä aikoja 😁

• Juu, luontoa lähellä. Omakotitalossa tällanen olisi luksusta, mutta kerrostalossa täytyy majailla.
      Haittapuolena myös se, että jos täältä haluaa kaupunkiin yöelämään, niin joutuu keksimään kyytejä sinne ja takaisin, taikka ottaa hotellihuone jostain. Eipä sitten ole paljon tullut lähdettyäkään.
      Ihan kohtalon oikusta tänne aikanaan jouduin.

• Anonyymi

meinaatko mennä Laukaan kulttuuriviikoille jani?

• Anonyymi kirjoitti:

meinaatko mennä Laukaan kulttuuriviikoille jani?

En tiedä. Milloin ne on?

• mustasusi kirjoitti:

En tiedä. Milloin ne on?

Meilläkin oli täällä jotkut iltamat, mutta ohi meni multa. Ja nyt lopettaa kylän ainoo baarikin. Että siinä ne meni mun mahdollisuudet. Paitsi ei pakosti, koska voinhan mä ostaa sen baarin ja jatkaa.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

En tiedä. Milloin ne on?

24.8-8.9

• JeroP kirjoitti:

Meilläkin oli täällä jotkut iltamat, mutta ohi meni multa. Ja nyt lopettaa kylän ainoo baarikin. Että siinä ne meni mun mahdollisuudet. Paitsi ei pakosti, koska voinhan mä ostaa sen baarin ja jatkaa.

Mä en noissa lähikuppiloissa ole uskaltanu edes käydä.

• mustasusi kirjoitti:

En tiedä. Milloin ne on?

Nyt tiedän milloin ne on. Mulla on kyllä samaan aikaan ihan muualla menoa, että saa nähdä ehdinkö noille.

• mustasusi kirjoitti:

Mä en noissa lähikuppiloissa ole uskaltanu edes käydä.

Mutta eiks ois hyvä ostaa baari. Eipä vois kukaan sanoo, etten ois tehny mitään parisuhteen eteen.

• JeroP kirjoitti:

Mutta eiks ois hyvä ostaa baari. Eipä vois kukaan sanoo, etten ois tehny mitään parisuhteen eteen.

Varmasti voi olla ihan hyvä sijoitus. Takuulla se on naisistakin kiva kuulla että se on sun oma baari. Voisin kuvitella. :)

• Anonyymi

Jos aloituksen "Koivuhaka" on Vantaan kaupunginosa, siellä ei asu ketään koska se on teollisuusaluetta.
      Koivukylä on sitten omanlaisensa rauhan tyyssija.....

• Anonyymi

Aloituksen koivuhaka sijaitsee Kokkolassa, kuten tekstissä luki. Onko sulla ollut lapsesta asti tuo pelkkien otsikoiden lukeminen, LuKi häiriö ja persuus?

>simiti<

• Minulla on 12 minuutin matka lähijunalla Elielinaukiolle, suoraan synnin pesään!
      Ja muuten Tripla ja Sellonkin kauppakeskus ovat aivan täynnään ihania ja vielä ihanampia naisia - kaikissa ikäluokissa!

Takaisinkin pääsee ytimestä keskellä yötä melkein ovelle, silti parvekkeelta näkyy vain puiden latvoja, auringon lasku esteettömästi horisonttiin, mustarastaan laulua (vielä näin elokuussakin), naapurit ovat äänettömiä, talo on siisti ja hissillä pääsee suoraan autolle parkkihalliin, jos sitä autoa nyt tulee ylipäätään käytettyä - tosi vähän, koska kaikki on niin lähellä.

Asuin toistakymmentä vuotta tilapäisen mielenhäiriön vuoksi ilmeisimmin - pienessä sisäsuomalaisessa kaupungissa omakotialueella ja koin elämäni tuskallisimmat vuodet siellä parisuhteen kuten myös oman itseni kanssa ja voin kertoa, että EI MILLOINKAAN ENÄÄ!

Kaipaan ihmisiä, kaipaan kohtaamisia, kaipaan elämää, sykettä, vaihtoehtoja, helppoutta elämään.
      Maalle ja todella syvälle pääsen aina halutessani niin pitkäksi aikaa kuin haluan, mutta en kuunaan enää voisi muuttaa mihinkään tuppukylään tekemään hidasta kuolemaa.

Täältä pääsen halutessani myös maailmalle katsomaan mitä ihmisille kuuluu jossain tuhansien kilometrien päässä.....
      Ehkä jonakin päivänä voin muuttaa jonnekin, minne sitten tomumajani jätän.
      Se aika ei ole vielä, ei.

Nyt on aika nähdä, kuulla, haistaa, maistaa ja toivottavasti löytää elämääni Hänet, jonka kanssa voin heittäytyä ja antaa mennä täältä ikuisuuteen!

En muuten ole juonut mitään, vaan kirjoitan täällä täysin selvin päin.

Rakkauden etsintä Kaivopuiston rannasta on paljon helpompaa kuin jossain perähikiän idyllisessä luontoparatiisissa (jossa ei sinänsä ole mitään vikaa) yksin saunan kuistilla paskaa elämäänsä märehtiessä.

Olen tullut tulokseen, että jos aion rakkauden löytää, löydän sen joko täältä ytimestä tai sitten jostain maailman metropoleista....

Olen kyllä täysin sinut itseni kanssa ja ehkäpä juuri siitä syystä olenkin ymmärtänyt, että elämä yksin tai "yksin yhdessä" ei ole minun juttuni.
      Täällä on kymmeniätuhansia muitakin yksinäisiä sieluja - myös vastakkaista sukupuolta - joten rakkauden arvonnassa mahdollisuus saada käteensä muuta kuin luu on täällä huomattavasti suurempi.

Kukin tekee valintansa itse ja Suomessa onneksi kaikilla on vapaus valita asuinpaikkansa.
      Ihmiset viihtyvät erilaisissa ympäristöissä ja minä viihdyn tällä hetkellä täällä, koska täällä on niin valtavasti ihania naisia 😍.

Älkööt kukaan ylläolevasta loukkaantuko, en moralisoi, en opeta, en saarnaa.
      Kerroin vain oman näkemykseni ja sen, miksi viihdyn täällä, missä ihmisiä on paljon.

• Anonyymi

Melkoinen avautuminen. Minä lisään siihen oman paheeni ja tykkäämiseni.

Kun tuule lujasti, menen aallonmurtajalle katsomaan kovin isoja tyrskyjä. Vielä en ole merenneitoa sieltä löytänyt.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tuule lujasti, menen aallonmurtajalle katsomaan kovin isoja tyrskyjä. Vielä en ole merenneitoa sieltä löytänyt.

>simiti<

Noin positiivisen oloinen ei ole mies löytänyt vielä merenneitoa, kumma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Etkä tule koskaan löytämäänkään, ruma, köyhä sosialisti ei kelpaa kenellekään.

• Sekä että asun. Itselleni lähempi Björkhagen lienee Dickursbyn/Tikkurilan osa ja tuo on ihan siinä Helsingn kirkonkylän naapurissa. Siinähän ne molemmat olisi nykyään tarjolla lähekkäin: kylä ja lähiöt.

• Budjaan tietysti kaupungin vilkkaassa ydinkeskustassa, kuten kaikki kaltaiseni citykanit. Kivenheiton päässä lätäköstä jota järveksi sanotaan. Pitsa tuodaan ovelle alle vartin, dösis kahdenkymmenen metrin päässä ja täydellinen huoltopalvelu huoltoyhtiöltä. Stogelle matkaa spaddun verran, vaikka en vedäkään raitista ilmaa filtterin läpi.
      Lähin ääshryhmän kauppa .. no oisko hitaasti kävellen kolme minaa.. no saahan sieltä kotiinkuljetuksen..
      Ja luonnollisesti kun asun keskustassa jorpakon rannalla, kuulun kaupungin bättre folkkeihin. Ainakin tämän talon muiden asukkaiden mielestä.

Juu ja täällä kaikki tuntevat naapurinsa. Yhdessä maalataan aitoja ja kolataan lumia.. not. Meillä on hallitus joka hoitaa nuo. Ja vaihtaa lamputkin pyydettäessä. Heleppoa elämää! Mitään ei juurikaan tarvitse tehdä ite.. hallitukselta tulee parin vuoden välein asuntokohtainen lista, jossa on määritelty osakkaan vastuulla olevat korjaustyöt. Sit vaan soittaa hanslankarin tekemään jobin. As simple as that.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe